Jättääkö haastemies viestin jos ovea

ei avata?

vai käykö haastemies oven takana niin kauan kunnes avataan? Tietääkseni ei pitäisi olla mitään syytä miksi haastetta saisin ja siksi hieman ihmettelenkin kuka siellä ravaa soittelemassa. Avaan vain oven kun tiedän kuka on tulossa aivan henkilökohtaisista syistä joten en tässä lakia pakoile tai muuta vastaavaa.

32

4827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hohhoijaa taas

      Eivät haastemiehet nykyään käy oven takana muuten kuin poikkeustapauksissa. Normaalisti haasteiden tiedoksianto hoidetaan postitse tai ns. summaarisissa asioissa puhelimitse.

      • No anteeksi nyt taas

        ja kiitos vastauksesta. Ihmettelen vaan että kuka sitten käy niin hanakasti oven takana joka päivä eikä viitsi edes viestiä jättää.


      • 9+6
        No anteeksi nyt taas kirjoitti:

        ja kiitos vastauksesta. Ihmettelen vaan että kuka sitten käy niin hanakasti oven takana joka päivä eikä viitsi edes viestiä jättää.

        Hanki ovisilmä niin näet.


      • Ei ovisilmästä
        9+6 kirjoitti:

        Hanki ovisilmä niin näet.

        näe millä asialla kolkuttaja on, ainoastaan onko tuttu vai vieras.


      • Minulla on haastemies tuonut laskun ovelle.

        Jos haastemies ei saa sinua kiinni hän voi nimittää asiallesi hoitajan, joka vastaanottaa haasteen puolestasi ja silloin sinut katsotaan haastetuksi.

        Tämä asianhoitaja voi olla vaikka joku poliisihenkilö paikalliselta poliisiasemalta.


      • Mutta kun
        hullu_ukko kirjoitti:

        Minulla on haastemies tuonut laskun ovelle.

        Jos haastemies ei saa sinua kiinni hän voi nimittää asiallesi hoitajan, joka vastaanottaa haasteen puolestasi ja silloin sinut katsotaan haastetuksi.

        Tämä asianhoitaja voi olla vaikka joku poliisihenkilö paikalliselta poliisiasemalta.

        minulla ei ole laskuja rästissä, tietääkseni. Vuokrat, sähköt, terveydenhoitokulut ja muut maksanut ajallani, ja niin kuin ensimmäinen vastaaja kertoi haastemies ei käy nykyään kuin erikoistapauksissa oven takana joten ihmettelen mikä se erityistapaus sitten mahtaisi olla jos kyseessä on haastemies, mistä palataankin alkuperäiseen kysymykseeni; jättääkö haastemies viestin jos ei avaa ovea.


      • Mutta kun kirjoitti:

        minulla ei ole laskuja rästissä, tietääkseni. Vuokrat, sähköt, terveydenhoitokulut ja muut maksanut ajallani, ja niin kuin ensimmäinen vastaaja kertoi haastemies ei käy nykyään kuin erikoistapauksissa oven takana joten ihmettelen mikä se erityistapaus sitten mahtaisi olla jos kyseessä on haastemies, mistä palataankin alkuperäiseen kysymykseeni; jättääkö haastemies viestin jos ei avaa ovea.

        No sinulla ei varmaan kyseessä ole haastemies.

        Mikä liene Jehovantodistaja rimputtelee ovikelloasi.

        Jos Haastemies ei tavoita sinua hän menettelee edellä kertomallani tavalla. Tosin saat postitse kyllä tiedon, jos haastemies on nimennyt sinulle edustajan eikä ole tavoittanut sinua.


      • Selvä
        hullu_ukko kirjoitti:

        No sinulla ei varmaan kyseessä ole haastemies.

        Mikä liene Jehovantodistaja rimputtelee ovikelloasi.

        Jos Haastemies ei tavoita sinua hän menettelee edellä kertomallani tavalla. Tosin saat postitse kyllä tiedon, jos haastemies on nimennyt sinulle edustajan eikä ole tavoittanut sinua.

        mennään näillä sitten.


      • tykinruokaa
        Selvä kirjoitti:

        mennään näillä sitten.

        Haastemies tai jehovantodistaja.Samoja p.askoja kummatkin.


      • Tämäontotta2016
        Mutta kun kirjoitti:

        minulla ei ole laskuja rästissä, tietääkseni. Vuokrat, sähköt, terveydenhoitokulut ja muut maksanut ajallani, ja niin kuin ensimmäinen vastaaja kertoi haastemies ei käy nykyään kuin erikoistapauksissa oven takana joten ihmettelen mikä se erityistapaus sitten mahtaisi olla jos kyseessä on haastemies, mistä palataankin alkuperäiseen kysymykseeni; jättääkö haastemies viestin jos ei avaa ovea.

        Ei jättäny mulle mitään viestiä vaikka puol päivää hakkas ovea!
        Puhelimeen oli kylläkin jättänyt soittopyyntöjä ja viestejä.


    • 14+14

      Yleensä tiputtavat lapun postiluukusta, jossa pyytävät yhteydenottoa.

      • Toivottavasti...

        tämä kuuluu niihin yleisiin tapauksiin jolloin ei ole haastemies koska ei ole vielä tiputtanut.


    • eiymmärrä

      Jos noin paljon häiritsee se, että joku soittaa ovikelloa, mikset voi yksinkertaisesti kerrankin aukaista ovea ja kysäistä asiaa?? Vai pakoiletko sittenkin hastemiestä tai oletko muissa vaikeuksissä?

      • Ilmoitin

        aloituksessa miksen avaa, tosin melko yleisluontoisesti mutten halunnut mennä turhiin yksityiskohtiin jotka eivät liity itse asiaan. Tietääkseni en ole haaste ynnä muissa vaikeuksissa, halusin vain kaventaa epäiltyjen piiriä ottamalla selvää voisiko kyseessä olla haastemies.

        Vastakysymyksenä voisin kysyä miksi ihmeessä pitäisi avata ovi tuntemattomalle, joka kaiken lisäksi lukemattomienkaan ovikellon soittojen jälkeen ei jätä minkäänlaista viestiä.


    • avaa se ovi

      Ulosotto perässä varmaan. Ei sen puoleen jos ulosotto ei saa kiinni se voi avauttaa ovet ja takavarikoida kalliit tavarat kämpästä.Sillä kun on suurempi oikeus kun poliisilla näissä asioissa.Toinen vaihtoehto olisi poliisi eli olet tietoyhteyksien kanssa tehnyt jotain ja se yrittää tavoitella vaan nekin yleensa avauttaa oven ja takavarikoi sitten tietokoneet.Voithan kysyä mitä asia koskee jos et uskalla ovea avata.

      • Mitä ihmeen

        jankaamista tästä on tullut; laskut maksettu eikä tilillä tietoyhteysrikoksia. Ei ole tullut mitään karhumakirjeitä eikä kukaan ole kolistellut pampulla postiluukussa kuten kävi kerran kun poliisi selvitti jotain tapahtumaa rappukäytävässä kysellen asukkailta. Joku vain soittaa ovikelloa kerran ja poistuu sitten vain palatakseen seuraavana päivänä. Jos poliisi tai ulosottomies haluaa kiinni olen maailman helpoin tavoilteva sillä vain lappu tai kirje riittää, mutta mikään laki ei pakota avaamaan ovea tuntemattomalle, päinvastoin viimeaikoinahan on varoiteltu avaamasta ovia tuntemattomille kun ei tiedä millä asialla. jos ovikellon soittaja voi käydä viikkokausia oven takana kilkuttelemassa jättämättä viestiä niin asialla ei mahda olla kiire tai kovin tärkeä ainakaan lainopillisesti. Voinhan minä sen oven vielä avatakin jos sopiva tilanne sattuu ja uteliaisuus voittaa, mutta ihmettelen lähinnä huvittuneena sinnikkyyttä jolla tämä rinkuttelija on asialleen omistautunut.


      • Tässä hyvä
        Mitä ihmeen kirjoitti:

        jankaamista tästä on tullut; laskut maksettu eikä tilillä tietoyhteysrikoksia. Ei ole tullut mitään karhumakirjeitä eikä kukaan ole kolistellut pampulla postiluukussa kuten kävi kerran kun poliisi selvitti jotain tapahtumaa rappukäytävässä kysellen asukkailta. Joku vain soittaa ovikelloa kerran ja poistuu sitten vain palatakseen seuraavana päivänä. Jos poliisi tai ulosottomies haluaa kiinni olen maailman helpoin tavoilteva sillä vain lappu tai kirje riittää, mutta mikään laki ei pakota avaamaan ovea tuntemattomalle, päinvastoin viimeaikoinahan on varoiteltu avaamasta ovia tuntemattomille kun ei tiedä millä asialla. jos ovikellon soittaja voi käydä viikkokausia oven takana kilkuttelemassa jättämättä viestiä niin asialla ei mahda olla kiire tai kovin tärkeä ainakaan lainopillisesti. Voinhan minä sen oven vielä avatakin jos sopiva tilanne sattuu ja uteliaisuus voittaa, mutta ihmettelen lähinnä huvittuneena sinnikkyyttä jolla tämä rinkuttelija on asialleen omistautunut.

        esimerkki syystä olla varovainen kelle avaa
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014121218922833_uu.shtml

        Valepoliisit änkesivät vanhuksen kotiin


      • 2211
        Tässä hyvä kirjoitti:

        esimerkki syystä olla varovainen kelle avaa
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014121218922833_uu.shtml

        Valepoliisit änkesivät vanhuksen kotiin

        Eihän parvekkeellesi ole tippunut esim yläkerran naapurista jotain. Ethän itse heitä tupakantumppeja alas (= alanaapurin parvekkeelle). Kellarikomerostasi on voinut tulla verkon läpi jotain naapurin puolelle tai päinvastoin. Noin ahkera soittelu kuulostaa lähinaapurin joltain ongelmalta.


      • No itseasiassa
        2211 kirjoitti:

        Eihän parvekkeellesi ole tippunut esim yläkerran naapurista jotain. Ethän itse heitä tupakantumppeja alas (= alanaapurin parvekkeelle). Kellarikomerostasi on voinut tulla verkon läpi jotain naapurin puolelle tai päinvastoin. Noin ahkera soittelu kuulostaa lähinaapurin joltain ongelmalta.

        kyseessä taitaa olla naapuri jonka motiiveista en ole vielä selvillä, mutta kyse ei ole tupakantumpeista tai komerosta olen melko varma, vaikka omalle partsilleni ilmestyy stumppeja joiden epäilen lentävän sinne tuulen mukana. Jos olisi kyse näistä hän voisi ilmoittaa siitä lapulla mutta kyse on kyllä nyt jostain muusta joka saattaa liittyä lieviin tai vähemmän lieviin mielenterveys ongelmiin.


      • tykinruokaa
        No itseasiassa kirjoitti:

        kyseessä taitaa olla naapuri jonka motiiveista en ole vielä selvillä, mutta kyse ei ole tupakantumpeista tai komerosta olen melko varma, vaikka omalle partsilleni ilmestyy stumppeja joiden epäilen lentävän sinne tuulen mukana. Jos olisi kyse näistä hän voisi ilmoittaa siitä lapulla mutta kyse on kyllä nyt jostain muusta joka saattaa liittyä lieviin tai vähemmän lieviin mielenterveys ongelmiin.

        Tänne jos tulevat tulee sota.Ruumiita tulee ja paljon.


      • Puhummeko nyt
        tykinruokaa kirjoitti:

        Tänne jos tulevat tulee sota.Ruumiita tulee ja paljon.

        samasta naapurista.


      • Syrjäytynyt
        Mitä ihmeen kirjoitti:

        jankaamista tästä on tullut; laskut maksettu eikä tilillä tietoyhteysrikoksia. Ei ole tullut mitään karhumakirjeitä eikä kukaan ole kolistellut pampulla postiluukussa kuten kävi kerran kun poliisi selvitti jotain tapahtumaa rappukäytävässä kysellen asukkailta. Joku vain soittaa ovikelloa kerran ja poistuu sitten vain palatakseen seuraavana päivänä. Jos poliisi tai ulosottomies haluaa kiinni olen maailman helpoin tavoilteva sillä vain lappu tai kirje riittää, mutta mikään laki ei pakota avaamaan ovea tuntemattomalle, päinvastoin viimeaikoinahan on varoiteltu avaamasta ovia tuntemattomille kun ei tiedä millä asialla. jos ovikellon soittaja voi käydä viikkokausia oven takana kilkuttelemassa jättämättä viestiä niin asialla ei mahda olla kiire tai kovin tärkeä ainakaan lainopillisesti. Voinhan minä sen oven vielä avatakin jos sopiva tilanne sattuu ja uteliaisuus voittaa, mutta ihmettelen lähinnä huvittuneena sinnikkyyttä jolla tämä rinkuttelija on asialleen omistautunut.

        Jopa täällä syrjäseuduilla on käynyt tiheään kerjäläisiä ulkomaalaistaustaisia.He näyttävät lappua jossa lukee "olen köyhä opiskelija ja tarvitsen rahaa elämiseen ja ruokaan".Viimeksi tämmöistä näytti liki 70v mies,ja sanoin päin naamaa älä puhu paskaa,ja hain haulikkoni johon minulla on lupa kunnossa.Tarkoituksena oli ampua roisto,mutta kelmi pääsi pakoon.Minulta on valtio vienyt jo kaiken,eikä millään ole mitään väliä.Nyt ei ole näkynyt kerjäläisiä liki vuoteen.


    • perintömies

      Haastemies yrittää toimittaa sinulle tietoa perinnöstä.Mistä tiedät kuinka iso perintö on jos et avaa koskaan ovea?Haastemies kyllä odotteleekin siellä porrashuoneesssa sinua jonkin aikaa,tai tuo työpaikalle terveisensä.

    • great3

      espoossa eilen tapahtunutta; haastemies soitti mulle, kyseli ketä asunnosani mahtaa asua, kerroin, alkoi tenttaus enstisestä asukkaasta joka on kirjoilla edelleen tässä asunnossa tietämättäni. asia ei suinkaan ollut edes mun vaan entisen asukkaan jotain sotkuja, vuokrananatjakin on nämä vuodet tiennyt että tämä henkilö on asunnossani kirjoilla mutta ei minulle ei ole kerrottu mitään..
      haastemies sanoi että meinasi tulla oven taakse katsomaan ketä meillä asuukaan, sanoinkin että tervetuloa vaan kaffetkin voin keitellä. ei sitten luvannutkaan tulla :D että kyllä ne vaan tulee oven taakse ellei saa asukasta kiinni.

      • paskat lähtee

        Kaikenlaisia homorunkkuja sunkin oventakana käy.Homma rynnäkkökivääri ja vedä oveläpi sarja niin ei tuu enää.ja jos tulee vieläkin osta vanha panssarivaunu ja vetäse sillä kaaliin.


    • Tämän verran

      selvinnyt ettei kyseessä haastemies sillä käy sellaisiin kellonaikoihin ettei rappuun pääse joten kyseessä talon asukki. Kyselin isännöitsijäntoimistosta mitä voin tehdä ja neuvoksi sain poliisille soiton. Kuulemma en voi edes asentaa tallentavaa ovisilmää kun laki kieltää. Soitin poliisille kun neuvottiin ja siellä sanottiin että soita silloin kun ovikello soi niin poliisi tulee paikalle. Siinä vaiheessa kun poliisi pääsee paikalle on kilkuttelija jo kiltisti nukkumassa vällyjensä alla ja nauraa hihittää tempulleen. Koska ei ole epäilyjä tiedossa eikä tekijästä saa ottaa kuvaa niin poliisin kutsuminen paikalle lienee ajanhaaskausta elleivät ne sitten käy läpi talon jokaisen asukkaan ja jotenkin selvitä kuka heistä on syyllinen.

      • 5+1

        Kysy oven läpi huutamalla kuka on ja millä asialla.


    • Ota ovikello pois, 30 sekunnin homma.

      • hykjgokggkl

        minä avaisin oven,kysyisin asiaa ja jos on kiusanteko hakkaisin sairaalakuntoon.


      • .ljd
        hykjgokggkl kirjoitti:

        minä avaisin oven,kysyisin asiaa ja jos on kiusanteko hakkaisin sairaalakuntoon.

        Joko se "miehekkyys" taas kuohahti..


    • hykjgokggkl

      En ajattele niin,vaan että jokaisella on oikeus kotirauhaan.

    • muikkis2

      On kyllä ainoo tietämäni kaveri joka ei uskalla ovee ees avata vaan poliisille soittelee,menisit lääkäriin jo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe