Jouluna rikkaat sikailee

Tätä mieltä

Röyhkeästi keplottelemalla köyhältä kansalta saatuja rahoja rälläävät. Ruokapöytä notkuu herkkujen painosta, ja juomissa löytyy. On konjakkia, viskiä, vodkaa, viiniä, A-olutta ja lonkeroa. Meikäläinen saa varmaan sen verran kasaan raavittua että jouluksi saan laatikollisen keskaria ja ison pullon Suomi-viinaa. Tämä tosin ei ole varmaa mutta toivossa eletään. Kyllä vituttaa kun toisilla on aivan liikaa ja monella niin vähän, tämä ei ole oikein!

35

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyi hyi.

      Ei sinulla ainakaan ole mitään liian vähän, paitsi kohtuullisuutta ja vastuullisuutta. Alkoholijuomiakin käytät hirvitäviä määriä. Jos sinulla olisi enemmän rahaa, sikailuun menisi kaikki.

    • Samassa veneessä

      Aloittaja on aivan oikeassa, joulu on köyhälle kärsimystä. Rikkaat retostaa vääryydellä saamillaan rahoilla, köyhä joutuu tyytymään tonnikalaan ja makaroniin. Hyvä jos niitä edes saa, monella vain leipäjonon leipää ja vettä.

      • ...

        Kenellä on varaa syödä kallista tonnikalaa?


      • rikas1
        ... kirjoitti:

        Kenellä on varaa syödä kallista tonnikalaa?

        On näillä ihmeellisiä tottumuksia! Se tonnaripurkki maksaa 1.5e 140g ja köyhien itensäkin mielestä ei oikein pelkästään riitä! Jauhelihaa saa kuitenkin 2e 400g! Tuotakin ihmettelen kun ostetaan lavallinen kaljaa ja ei oikein edes riitä! Tiukkaakin pitää ostaa pullo ja toivottavasti välipäivinä saa sitten kurakaljaa Siwasta? Ehkä se on ihan hyväkin, että Köyhät ovat köyhiä! Tiedä mitä nämä muuten vielä keksisivät?


      • Laskepa hieman
        rikas1 kirjoitti:

        On näillä ihmeellisiä tottumuksia! Se tonnaripurkki maksaa 1.5e 140g ja köyhien itensäkin mielestä ei oikein pelkästään riitä! Jauhelihaa saa kuitenkin 2e 400g! Tuotakin ihmettelen kun ostetaan lavallinen kaljaa ja ei oikein edes riitä! Tiukkaakin pitää ostaa pullo ja toivottavasti välipäivinä saa sitten kurakaljaa Siwasta? Ehkä se on ihan hyväkin, että Köyhät ovat köyhiä! Tiedä mitä nämä muuten vielä keksisivät?

        Tuossa tulee tonnikalan kilohinnaksi reilu 10€/kg, onko se halpaa?!


      • yksi köyhä
        rikas1 kirjoitti:

        On näillä ihmeellisiä tottumuksia! Se tonnaripurkki maksaa 1.5e 140g ja köyhien itensäkin mielestä ei oikein pelkästään riitä! Jauhelihaa saa kuitenkin 2e 400g! Tuotakin ihmettelen kun ostetaan lavallinen kaljaa ja ei oikein edes riitä! Tiukkaakin pitää ostaa pullo ja toivottavasti välipäivinä saa sitten kurakaljaa Siwasta? Ehkä se on ihan hyväkin, että Köyhät ovat köyhiä! Tiedä mitä nämä muuten vielä keksisivät?

        Ja kaalilaatikkoa voi nyt tehdä kaali maksaa reilusti alle euron/kilo, samoin porkkanat jne. itse kun tekee pakkaseen asti = saa halvalla.


      • soikeat eurot
        yksi köyhä kirjoitti:

        Ja kaalilaatikkoa voi nyt tehdä kaali maksaa reilusti alle euron/kilo, samoin porkkanat jne. itse kun tekee pakkaseen asti = saa halvalla.

        Ostin lanttuja ja porkkanoita kahdella eurolla yhteensä 4 kg. Kirjolohta on ollut tarjolla alle 5 euroa kg, Olen ostanut useampia kaloja, fileerannut ja pakastanut. Perunaa saa muutamalla eurolla 5 kg joten ei perunalaatikko paljoa maksa. Jo aiemmin ostin 5 kiloa possua, mutta eipä tuo kinkkukaan kovin kallista näyttänyt olevan. Yksi ihminen pärjää hyvin kinkku- tai kalkkuna rullalla, joka maksaa 6-7 euroa ja riittää koko viikoksi.

        Teen itse lanttu- porkkana- ja perunalaatikot, sekä rosollin. Suolaan ja savustan ostamaani kirjolohta, sekä paistan possua. Olen leiponut valmiiksi vatruskoita ja omenasarvia, sekä piirakoita. Ehkä aattona paistan muutaman joulutortun. Lisäksi keitän jonkun marjakeiton riisipuuron kyytipojaksi ja teen suuren kulhon puolukkarahkaa!


      • yksi köyhä
        soikeat eurot kirjoitti:

        Ostin lanttuja ja porkkanoita kahdella eurolla yhteensä 4 kg. Kirjolohta on ollut tarjolla alle 5 euroa kg, Olen ostanut useampia kaloja, fileerannut ja pakastanut. Perunaa saa muutamalla eurolla 5 kg joten ei perunalaatikko paljoa maksa. Jo aiemmin ostin 5 kiloa possua, mutta eipä tuo kinkkukaan kovin kallista näyttänyt olevan. Yksi ihminen pärjää hyvin kinkku- tai kalkkuna rullalla, joka maksaa 6-7 euroa ja riittää koko viikoksi.

        Teen itse lanttu- porkkana- ja perunalaatikot, sekä rosollin. Suolaan ja savustan ostamaani kirjolohta, sekä paistan possua. Olen leiponut valmiiksi vatruskoita ja omenasarvia, sekä piirakoita. Ehkä aattona paistan muutaman joulutortun. Lisäksi keitän jonkun marjakeiton riisipuuron kyytipojaksi ja teen suuren kulhon puolukkarahkaa!

        Voi minkä teit. Olen niin kade tuosta puolukkarahkasta, itse kun en metsään päässyt puolukkaan, terveys on ollut huono pidempään, voiko olla parempaa herkkua kuin puolukkarahka ? Ai niin on, puolukkapiirakka, ei paljon suklaata tarttis enää syödä, jos noita herkkuja saisi. Herkullista joulua sinulle.


      • kaupan mustikka
        yksi köyhä kirjoitti:

        Voi minkä teit. Olen niin kade tuosta puolukkarahkasta, itse kun en metsään päässyt puolukkaan, terveys on ollut huono pidempään, voiko olla parempaa herkkua kuin puolukkarahka ? Ai niin on, puolukkapiirakka, ei paljon suklaata tarttis enää syödä, jos noita herkkuja saisi. Herkullista joulua sinulle.

        Ei se kotimainen pakastepuolukkakaan kovin paljon maksa, etteikö sitä silloin tällöin voisi ostaa.


    • sivistystä olemassa

      Kuka niin väittää,,että rikkaat sikailee jouluna, minusta se on propakandaa anarkistin leipälävestä peräisin!

    • Viinaa Virosta

      Onneksi kaveri menee ensi viikolla käymään Tallinnassa ja tuo (velaksi) minulle juomia. Ensi kuussa menen itse ja velkani maksan kun tuon mitä hän tahtoo. Näin homma pelaa. Saa joulun juomat halvalla.

    • waIer

      Kerroin jo toisessa ketjussa miten toimia, niin ei tarvitse enää koskaan olla selvinpäin, ellei jostain syystä ehdoin tahdoin halua, mutta lisätään linkki tännekin. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10072056

      Rankki heti porisemaan, niin ehdit vielä jouluksi väsäämään pannun ja keittämäänkin.

      Pari vinkkiä muistutukseksi, älä osta hiivaa jonka päiväys on päättymässä, koska sillä rankki ei välttämättä käy loppuun. Kun se on käynyt loppuun, nosta se ulos tai jonnekin kylmään laskeentumaan laskeentumaan ainakin viikoksi ja varo imemästä tippaakaan hiivansakkaa pohjalta, koska se on se joka ponussa haisee ja maistuu jos sitä pääsee pannuun. Kun saat pannuun mahdollisimman kirkasta rankkia, niin keittämisellä ei ole niin väliä,kunhan ei sentään kiehu.
      Helppoa kuin mikä.

    • auttakaa itseänne

      Kyllä ne rikkaat ihan omilla rahoillaan juhlivat, köyhäthän ne tässä toisten rahoja ovat jakamassa. Ja pahinta on että esim. täällä oulussa lopetetaan pelastusarmeijan joulupatoja, kun ei ole patavahteja, eli köyhät joilla olisi aikaa eivät siihen suostu, mutta pitäisi saada kyllä. Sama on soppatykin kanssa, syömään pitää päästä joka toinen lauantai muttei vapaaehtoisena auttamaan sen teossa.

      • ckjxkbcknb

        Jösses! Ei VOI olla totta?!


    • Mitä sitä valitat

      Sen kun alat rikkaaksi, jos se on niin helppoa ja auvoista, että pitää kadehtia! Useimmat ovat tehneet itse omat rahansa, joten siitä vaan alat itse rikkaaksi, niin ei tarvitse kadehtia sen jälkeen.
      Tämä ei ole lainkaan vittuilua, vaan ihan kylmä tosiasia. Tulin nimittäin juuri kotiin, kun olin hoitamassa miljoonaomaisuuttani, lämmitin mikrossa lautasella -30% tarjouksesta ostettua porkkanalaatikkoa ja -50% alennuksella ostettuja eineslihapullia, joiden viimeinen käyttöpäivä oli viime viikolla. Tyhjästä olen omaisuuteni tehnyt ja jatkuvasti venyttänyt penniä, nykyisin centtejä, joten jouluna hyvällä mielellä syön -50% tarjouksesta ostamaani kalkkunarullaa, -70% tarjouksesta ostettua lanttu- ja porkkanalaatikkoa, tönkkösuolattuja muikkuja ja keitettyjä perunoita. Alkoholia on sen verran, että Virosta tuotua viiniä hanapakkauksessa. Minua tarvitse alkaa kadehtimaan, tuollaiset joulupöydän antimet hankkii kuka tukihamppi hyvänsä yhteiskunnan ilmaisilla rahoilla tekemättä rahojen eteen yhtään mitään. Minä olen sentään tehnyt joka ikisen euron eteen töitä ja maksanut siitä vielä verot yhteiskunnalle, että joku pummi voi täällä valittaa sitten kurjuuttaan.

      • keksi lisää

        Miljoonien omaisuutta ei tehdä alennusruokaa syömällä, joten älä jauha tyhjää. Ja kylmä tosiasia on myös se, että jos sattuu omistamaan muutaman miljoonan ja syö edellisviikolla vanhaksi menneitä eineslihapullia. On täysin pimeä!


      • Näin se vain on
        keksi lisää kirjoitti:

        Miljoonien omaisuutta ei tehdä alennusruokaa syömällä, joten älä jauha tyhjää. Ja kylmä tosiasia on myös se, että jos sattuu omistamaan muutaman miljoonan ja syö edellisviikolla vanhaksi menneitä eineslihapullia. On täysin pimeä!

        Ei ne suuret tulot vaan pienet menot. Aloittaja on laiska juoppo joka ruikuttaa itselleen lisärahaa jotta voisi ostaa lisää viinaa ja olutta. Ei helvetissä euroakaan. Tuet ovat aivan liian avokätisiä jos niillä on varaa ryypätä ja rällätä.


      • Mitä sitä valitat
        keksi lisää kirjoitti:

        Miljoonien omaisuutta ei tehdä alennusruokaa syömällä, joten älä jauha tyhjää. Ja kylmä tosiasia on myös se, että jos sattuu omistamaan muutaman miljoonan ja syö edellisviikolla vanhaksi menneitä eineslihapullia. On täysin pimeä!

        Ei mitään keksimistä, vaan totisinta totta, että mm. alennusruokaa syömällä rikastuu. Minä olen elänyt aina tarkkaa elämää ja rahaa on jäännyt pienistä tuloista aina säästöön, lisäksi olen tehnyt pitkää työpäivää.
        Alkuun tietysti rahaa oli vähemmän, mutta joka vuosi rahaa tulee lisää, kun ei kuluta kaikkea hankkimaansa rahaa turhuuksiin. Yhtään uutta autoa en ole vielä ostanut, vaikka olisi varaa ollut ostaa sellainen. Olen sijoittanut rahaa ostamalla halpoja kiinteistöjä, osakkeita ja taidetta. Vuosien varrella kiinteistöt ovat tuottaneet lisää rahaa. Asun itse perheen kanssa vaatimattomasti vanhassa rintamamiestalossa ja vuokralaisemme asuvat uudemmassa asunnossa maksaen meille vuokraa.
        Juuri ostin erään halvan kiinteistön, joka oli myyjälle ongelmana monta vuotta, minulle se tulee käytännössä ilmaiseksi. En hae sillä mitään suuria pikavoittoja, mutta tulevaisuudessa seuraava sukupolvi hyötyy tuosta kiinteistöstä, kun hoidan tuota kiinteistöä. Voin vuokrata tuon kiinteistön ja saan joka vuosi siitäkin rahaa.

        Pienistä puroista syntyy iso virta, joka päivä tienaan vähän rahaa, kun säästän hankinnoissa valitsemalla halvemman vaihtoehdon. Toimii taatusti sinullakin!


    • roletaari

      Joulu- ym.pyhät vaikuttavat varakkaampien tapoihin vähemmän kuin niukkavaraisten tavisten.
      Eivät sikaile!

    • nyysnääsnees

      juurikin noin...ei muuta mitään normaalista...enpä ole persaukinen mutten varsinaisesti 'rikaskaan'...no, ehkä persaukisten mielestä sitten olen 'rikas'...mutta taas vastaavasti oikean rikkaan mielestä olen köyhä kuitenkin.
      Mutta ei ole valittamista minkään suhteen.

    • fjhguth

      Ei kaikki sikaile. Maksaa veronsa Suomeen.

    • kuulapsi

      https://www.youtube.com/watch?v=6bYrkUDR9jQ

    • säästeIiäs

      Ainoa "sikailu" mitä minä teen jouluna on se, että käyn kirkossa kuuntelemassa joululauluja ja konsertteja ja ostan vapaaehtoisen ohjelman.
      Muuten elän kuin tuo miljonääri.
      Minun omaisuuteni ei taida olla ihan millin arvoinen, mutta sinnepäin. Titteli meni kun tuli eurot.

      • 1 saunakalja riittää

        Vanhempani asuvat omakotitalossa, on pari kerrostalohuoneistoa vuokralla ja kiva auto pihassa. Omaisuus on velatonta. Kaikki se on hankittu heidän omilla palkkarahoillaan elämällä nuukasti. Kumpikin vanhemmistani on tehnyt kovasti työtä ja ponnistanut erittäin köyhistä oloista liikkeelle. Kumpikin on myös kouluttautunut työuransa aikana lisää, jotta ovat päässeet etenemään urallaan.

        Vaikka vanhemmillani olisi varaa esim. myydä yksi asunto pois ja elää niillä rahoilla esim. käymällä syömässä joka viikko ravintoloissa, niin heidän perusarkensa koostuu edelleen itsetehdystä yksinkertaisesta ruoasta (silakkaa, jauhelihaa, perunaa, kotimaisia juureksia, joka aamu puuroa, itse poimittuja marjoja jne). Se tarkoittaa sitä, että heidän eläkkeensä riittää normaaliin arkeen ja rahaa jää siitä esim. vuosittaiseen ulkomaan matkaan.

        Suomessa on todella vähän niitä, jotka perivät miljoonia. Kyllä suurin osa ns. "rikkaista" on vanhempieni kaltaisia ahkeria ja säästäväisiä ihmisiä, jotka saavat 40-50 vuoden työuran aikana ihan normaalipalkalla säästettyä omistusasunnon ja ehkä vähän muutakin.


      • Kohtuutta!
        1 saunakalja riittää kirjoitti:

        Vanhempani asuvat omakotitalossa, on pari kerrostalohuoneistoa vuokralla ja kiva auto pihassa. Omaisuus on velatonta. Kaikki se on hankittu heidän omilla palkkarahoillaan elämällä nuukasti. Kumpikin vanhemmistani on tehnyt kovasti työtä ja ponnistanut erittäin köyhistä oloista liikkeelle. Kumpikin on myös kouluttautunut työuransa aikana lisää, jotta ovat päässeet etenemään urallaan.

        Vaikka vanhemmillani olisi varaa esim. myydä yksi asunto pois ja elää niillä rahoilla esim. käymällä syömässä joka viikko ravintoloissa, niin heidän perusarkensa koostuu edelleen itsetehdystä yksinkertaisesta ruoasta (silakkaa, jauhelihaa, perunaa, kotimaisia juureksia, joka aamu puuroa, itse poimittuja marjoja jne). Se tarkoittaa sitä, että heidän eläkkeensä riittää normaaliin arkeen ja rahaa jää siitä esim. vuosittaiseen ulkomaan matkaan.

        Suomessa on todella vähän niitä, jotka perivät miljoonia. Kyllä suurin osa ns. "rikkaista" on vanhempieni kaltaisia ahkeria ja säästäväisiä ihmisiä, jotka saavat 40-50 vuoden työuran aikana ihan normaalipalkalla säästettyä omistusasunnon ja ehkä vähän muutakin.

        Aloittaja on oikeassa, joulu on köyhälle hirveää aikaa. Etenkin kun tietää millaiset syömingit, juomingit ja irstailut rikkailla on!


      • Iso Pöntsäri
        Kohtuutta! kirjoitti:

        Aloittaja on oikeassa, joulu on köyhälle hirveää aikaa. Etenkin kun tietää millaiset syömingit, juomingit ja irstailut rikkailla on!

        Nii'i ja samalla kun me nyt reilun viikon tässä syömme, juomme ja irstailemme, voimmekin pohtia millaisiin hommiin me oikein sijoitamme tammikuun alussa meille luvatyn ilmaisen TYP- työvoiman.

        Nooh, kyllä meidän tiluksillamme kaikenlaista puuhastelua löytyy kunhan saamme ensimmäisen lähetyksen työväkeä paikoilleen.

        Sitä odotellessamme, otetaanpas taas kinkkua sekä konjakkia että mato kuolee... hiiiiooppp!!!!!!!


    • porsastelija

      Kuunnelkaa "työmiehen lauantai" niin tiedätte ketkä sikailevat aina kun voivat.

    • 2nd floor

      Miksei sitten rikkaat aina sikaile, ryyppää ja irstaile?

      No tietenkin että kun on rahaa ja mahdollisuus valita mitä tekee, onko ryyppääminen, sikailu jotenkin hienoa?

      Lähinnä kodeissa on hiljaisuutta, lepoa ja rauhoittumista.

      Harvemmassa hyväosaisessa kodissa alkoholilla on niin suurta roolia kuin köyhien kodeissa. Hyväosaisella on alkoholia kotona aina riittävästi, juomalla sitä niinpaljon kuin kykenee osatamaan, kuolisi hetkessä.

      Osasta kirjoituksista, näkee selkeän katkeruuden oman saamattomuuden suhteen.
      Haluaisi olla varakas mitään tekemättä.

      Pääosa varakkaista on tehnyt elämänsä aikana suuriakin uhrauksia saavuttaakseen varrautensa. Tässä ei puhuta -50% nakkipaketista, vaan vaikka muutaman vuoden lomailun rahojen säästämisestä.

      Tästä varmaan joku nillittää, että pitää elää silloinkuin voi, mutta muutamalla kieltäytymisellä saa sitten lomailla lopun elämänsä miettimättä rahaa.

    • Kuka tietää

      Kai tänään on viinakauppa auki jotta ehtii ostaa joulun viinat?!

    • Vaimo.KohtaEx

      Onneksi köyhän alko on kiinni tänään, vaimo ja lapset kiittävät.

      • RIKAS JUIPPI 34.v

        Olen rikas mut en sikaile vaan olen ihan ittekseni kotona mut minkäs teet ohan se mukavaa katella tilien saldoja ja vuoden osinko tuottoja, nyt vois alkaa taas lähettelemään vuokralaisille vuokran korotus lappuja niin sais vähän rahaa lisää m,illä mällätä


      • Nytkin kännissä

        Onneksi kaupasta sai kaksi laatikkoa olutta, niillä kyllä parjää 3-4 päivää!


    • eläsieookadeturhasta

      Mistäs se asumistuki, työmarkkinatuki, toimeentulotuki tulee. Veroistahan ne. Josko nuo rikkaat ei rahojaan tuhlaa, ei meille köyhille riitä tukia. Eikä yhteiskunta pyöri.

      Ootkos juonut rahasi ja lopettanut ajattelimesisen. Jos kukaan ei kuluta, ei oo töitä, eikä mistään makseta alveja tai muita veroja. Siitä ostamastastasi viinastakin menee veroa prosentteina enempi, kuin joulukinkusta. Joten vilkases sinne kuittiin ja ole kiitollinen kaikesta mitä saat. Äläkä turhaan mieltä pahenna siitä, mitkä muut tuhlaa palkastaan, jonka antsaitsi työnteolla.

      • Näin se vain on

        Laiskat, tyhmät ja juopot ovat köyhiä. He vaativat lisää tukia jotta voisivat enemmän ryypätä. Mikä röyhkeys, hävetkää perkeleet!


    • Joppe_Joo

      Näin se vaan on:

      Jouluna meni 1 karjala keskiolut saunajuomaksi, pakastimessa ollut vasta maksoi varmasti enemmän kuin olut.

      Tässä kohtuu varakkaan (kuulun suurituloisempaan 1% palkansaajista) joulun ryyppäämiset, irstailut & sikailut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe