Miten tilasi on muodostunut

maapuristi

lainsäändännön ja demokratian kehityessä?
Ovatko maat olleet yli 100v sukusi omistuksessa?

39

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heksi perijä

      meille maaduunareille luvattiin omaa maata ja nyt elämme tukiriippuvaisina...

    • 62 ha

      isäni jo keroi..opiskele ammatti

    • keskustamaaseutu

      oikein !!!! kukaan ei halua olla kaltaisesi tukiorja!!! vaihda toimeentulonlähde!!!!

    • kysyn vaan

      Puhuuko aloittaja ilmatilasta??

    • Muamuija

      Miehen ukki osti vieraalta pääpaikan. Appi aikanaan ja me sen jälkeen ostettu lisää mistä sopivasti tullut myyntiin ja ollut varaa tai saatu lainaa. Ei todellakaan mikään sukutila. Taitaa koostua pyöreästi kuuden eri omistajan entisistä tiloista. Ja lisää hankitaan, kun kohdalle tulee.

      • maapuristi

        Elinkelpoisuutenne tilana nykynäkymissä?


    • 4,7 miljardia vuott

      Vastaus:


      "Maan kehitys pähkinänkuoressa
      "Maapallo alkoi muodostumaan yhteenliittyneistä planetesimaaleista noin 4,7 miljardia vuotta sitten. Auringon syntyessä ylijääneistä materioista muodostuneet planetesimaalit alkoivat vetää puoleensa ympäröivän avaruuden hiukkasia muodostaen planeettoja. Muodostuneiden planeettojen rakenteeseen vaikutti niiden syntyetäisyys Auringosta. Kiviplaneetat syntyivät Auringon lähelle, kaasuplaneetat kauemmaksi siitä. Aluksi planeettamme oli viileä, löyhä, konglomeraattia muistuttava massamöykky"

      Lue loppu linkistä.

      http://www.geologia.fi/index.php/2011-12-21-12-30-30/maan-synty-ja-kehitys/maan-kehitys-paehkinaenkuoressa

    • maapiuristi

      Vähän tähän mäkitupalaiset kommentoi.omaisuus eu olekaan utse ansaittua? Ja vähäkin tuilla ylläpidettyä

    • kuvaavaa..

      Yksi aiboa älylluben kommentti ja sekin viljelijän puolisolta

      • sorry for u

        kaikki hyviä vastauksia, mutta jos sulla ei äly anna ymmärtää niitä ei voi mitään.


    • punikki

      Kuule sin niis oo miästä myöntään et ukki oli...

    • joo-paa

      ostettu vanhemmilta ja itse ostettu lisää , naapurit ovat halunnet myydä , vaikka maatalous onkin kultakaivos .
      Samalla suvulla 1600-luvulta alkaen

      • lohkottu toisilta

        Hienoa.
        Tuskimpa mäkitupalaisten jälkeläiset tähän kommentoivatkaan...


    • movember again

      amishboy, mikä on kohta perimäsi tilan muodostumishistoria?

      • LAISKRA PUMMI,,:)

        VELKAHA,,,:)))))))))


      • venkoilua
        LAISKRA PUMMI,,:) kirjoitti:

        VELKAHA,,,:)))))))))

        siis mina vuonna on kantatilanne rajat on vedetty?
        sitä velkaa on varmaan syntynyt sukupolvien saatossa

        miksi venkoilet?


      • :)))))))))
        venkoilua kirjoitti:

        siis mina vuonna on kantatilanne rajat on vedetty?
        sitä velkaa on varmaan syntynyt sukupolvien saatossa

        miksi venkoilet?

        SINÄHÄ VUONRA KO EKAHRAT NENDERDAALIHIT VALROOTTI SUOMEHEN,,:))))))))))))

        KAIKR O MEIRÄ SUVUHUN MAATRA,,,,,


      • amishtukijälkeläinen
        :))))))))) kirjoitti:

        SINÄHÄ VUONRA KO EKAHRAT NENDERDAALIHIT VALROOTTI SUOMEHEN,,:))))))))))))

        KAIKR O MEIRÄ SUVUHUN MAATRA,,,,,

        venkoilet.."tothuruus satruu" vain miten sä sen ilmaiset?


      • JOPPEPIPIO,,:)))
        amishtukijälkeläinen kirjoitti:

        venkoilet.."tothuruus satruu" vain miten sä sen ilmaiset?

        SUHRUNKO SE SATRUU TAASRE????


      • yhä venkoilet
        JOPPEPIPIO,,:))) kirjoitti:

        SUHRUNKO SE SATRUU TAASRE????

        mikä on kohta perimäsi tilan muodostumisen historia?


      • osanottoni
        yhä venkoilet kirjoitti:

        mikä on kohta perimäsi tilan muodostumisen historia?

        ikkien etu on että rintamaille siirtynyt, nykyisin työtön alkoholisti, isäsi jatkaa nopeasti matkaansa muihin sfääreihin...


      • BRAVOO,,:))))
        osanottoni kirjoitti:

        ikkien etu on että rintamaille siirtynyt, nykyisin työtön alkoholisti, isäsi jatkaa nopeasti matkaansa muihin sfääreihin...

        TOTRA JOPPE KERTOO JUURIHIN SOSRU YKSRIÖN PERIMMISESTRÄÄN,,,:)))))))))))))))


    • no futute

      ohos ootkos sä sittenkin suurtilallisen äpärä?
      Perinnöksi odottelet suopalstaa

      • ;)))))))))))

        NO SÄHRÄ OLEHET SPURGUIN JAKOHO JÄÄNRÖS, JA SOSRU YKSRIÖ SULREN VARAHATTU JO ALRE 15 VUOTRIAAN,,:)))))))))))


      • ohos amish
        ;))))))))))) kirjoitti:

        NO SÄHRÄ OLEHET SPURGUIN JAKOHO JÄÄNRÖS, JA SOSRU YKSRIÖ SULREN VARAHATTU JO ALRE 15 VUOTRIAAN,,:)))))))))))

        Osaatsä jakolaskunkin?
        Mihin sitä amish -vijelijä tarvii?
        Teillehän kerrotaan kaikki.


      • JOPPEILLATIENAHA,,:)
        ohos amish kirjoitti:

        Osaatsä jakolaskunkin?
        Mihin sitä amish -vijelijä tarvii?
        Teillehän kerrotaan kaikki.

        NIIR NE KERTOOHON, SAARAHAN KUNRON KORVAHUS JOKA PUMMISTRA JOKA AJETAHAN OJAHAN POHJALLE,,:))))))))))


      • miten on?
        JOPPEILLATIENAHA,,:) kirjoitti:

        NIIR NE KERTOOHON, SAARAHAN KUNRON KORVAHUS JOKA PUMMISTRA JOKA AJETAHAN OJAHAN POHJALLE,,:))))))))))

        tukiaiset elinkeinona..voiko alemmas joutua?


      • SOSSUPPUMMI JÄIR
        miten on? kirjoitti:

        tukiaiset elinkeinona..voiko alemmas joutua?

        NIIR JOPPE JULKIINE SEKTOORI, TELAKAHAT,, YRIITYS TURET KATTAHAN KAIKRI YRIITYKSEHET,,,,, ,,,:))))))))))))))


      • nuori tukipummi
        SOSSUPPUMMI JÄIR kirjoitti:

        NIIR JOPPE JULKIINE SEKTOORI, TELAKAHAT,, YRIITYS TURET KATTAHAN KAIKRI YRIITYKSEHET,,,,, ,,,:))))))))))))))

        Sun maailmaaso ei näemmä ole elinkeinoja ilman tukiaisia...
        Ymmärrän


      • JOPPEN MMAILRMA
        nuori tukipummi kirjoitti:

        Sun maailmaaso ei näemmä ole elinkeinoja ilman tukiaisia...
        Ymmärrän

        PAHRA SE JOPPE ON REAALRI MAAILMASS TORUHUTRA MUUTRELLA,,:)))))


        SUN KUU-UKKO MAAILMSRA SAATRAA OLLAKRIN KAIKRI ILMAHAN SOSRUTUKII, YRITYSTUKRII, TAI JULKRISIILLA TURILL PYÖRIITRETTÄVII PALVELUITRA,,:))))))))))


    • tuki mule juu

      no järjestelmä pakottaa näennäis viljelyy siitä pareet fyrkat jos lannotat tai kalkit nib raha kuleksii pois ei kannuta ku ei työtötäkä töitä hakkee kiitos lippose kiitos hemilä kiitos e aho kiitos stubito kiitos käteine kiitos halone kiitos koivisto kiitos suome kansa ku änestätte noi valta ja maatalous o yhtä isojako pikkujako isojako pikkujako ny o isojako menos

      • JAOLRE VAAN

        PÄÄSREEHÄ SIIHRE JAKOHON MUKAHA, MITRÄ SIINRÄ MOLROOTTAHAT,,:))))))))))


      • tuki mulle juu
        JAOLRE VAAN kirjoitti:

        PÄÄSREEHÄ SIIHRE JAKOHON MUKAHA, MITRÄ SIINRÄ MOLROOTTAHAT,,:))))))))))

        olohoro vaorse prräseörkony srihyivä jakoyöä mölyähä,fröyhäyr molotat mikä saatanan moottoriturpa siä urputtaa opi puhuu eikä näillä tuottajahinnoilla tilasta tehä isoo ku pohjosessa ja sovitaa nii et urputa sille jopelles älä mulle tai annan sulle korva tillikan ja pääset tekee mulle tiliä miksei maalla tehä mitään tuntemattoman lammion sanoin " mikä röyhkeys "


      • JOPPE 2KOONE
        tuki mulle juu kirjoitti:

        olohoro vaorse prräseörkony srihyivä jakoyöä mölyähä,fröyhäyr molotat mikä saatanan moottoriturpa siä urputtaa opi puhuu eikä näillä tuottajahinnoilla tilasta tehä isoo ku pohjosessa ja sovitaa nii et urputa sille jopelles älä mulle tai annan sulle korva tillikan ja pääset tekee mulle tiliä miksei maalla tehä mitään tuntemattoman lammion sanoin " mikä röyhkeys "

        LAISKRUHUSKRO SE SUHRA VAIVAHA, MIKÄÄS SE ESTRÄHÄ LAAJENTRAMAST,,,??????


      • joo-paaa
        tuki mulle juu kirjoitti:

        olohoro vaorse prräseörkony srihyivä jakoyöä mölyähä,fröyhäyr molotat mikä saatanan moottoriturpa siä urputtaa opi puhuu eikä näillä tuottajahinnoilla tilasta tehä isoo ku pohjosessa ja sovitaa nii et urputa sille jopelles älä mulle tai annan sulle korva tillikan ja pääset tekee mulle tiliä miksei maalla tehä mitään tuntemattoman lammion sanoin " mikä röyhkeys "

        tuki mulle, vuotuiset vastikkeettomat palkankorotukset ja lomarahat sekä loma-ajan palkka sulle


    • taudinkuva

      röyhkeys ja tyhmyys yhdistyneenä tietämättömyyteen

      • KOMIAAT PORSKRUTTAHA

        :))))))) KUMRASTHI AIHUTRAHAN KARUTTA,,:))))))))))))


    • Tukiaisgubbe

      Tämä tila jota nyt viljelen on alkujaan isoisäni n. 60v. sitten ostama, kun hänen kotitilansa jäi silloin aikoinaan hänen nuoremalle veljelleen.
      Isäni aikana tilaamme ei laajennettu yhtään, vaan kehitettiin muuten. Minä olen viljellyt tätä tilaa nyt n. 25 vuotta ja olen ostanut tähän muutamia naapuritiloja lisämaiksi, sekä muutamia tiloja kauempaa erilaisilla kaupoilla mm. pakkohuutokaupoista. Viimeisin hankintani on viikko sitten ostettu metsätila.

      Aikoinaan isoisäni isoisällä oli suuri tila, tuhansia hehtaareja vielä 1800-luvun lopulla, mutta siinä oli monenlaista myllerrystä 1900-luvun alussa, että eipä taida olla montaakaan hehtaaria enään meidän suvun omistuksessa tuosta tilasta, se kun jaettiin suurelta osin torppareille. Muutenkaan tuosta tilasta ei ole jäännyt paljoa jäljelle, kun ne torpparitkin ovat luopuneet maistaan ja suurin osa kirkonkylää on rakennettu meidän sukumme maille, lisäksi sodan jälkeiseen asutustoimintaan meni melkoinen määrä hehtaareja tuosta tilasta.

      En ole mitenkään katkera tapahtuneelle ja olen monasti todennut isoisäni isän toimineen viisaasti, kun maita jaettiin torppareille. Koska tila oli niin suuri, ei hän olisi mitenkään säilyttänyt henkeään kevään 1918 hullutuksessa, jos hän olisi leikkinyt jotain kartanon patruunaa. Kun maita oli jaettu torppareiden ostettavaksi jo 15 vuotta aiemmin jo heti 1900-luvun alussa, olivat torpparit jo itsenäistyneet ja rakentaneet kauniit talonsa tiloilleen, eivät he olleet lainkaan kiinnostuneita mistään kapinoinnista keväällä 1918.

      • satu ja sauna

        Vilisee historiallisia ja loogisia virheitä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe