Onko parisuhteen suurin kompastuskivi uskottomuus?

kyssä kyssänen

Mielipiteitä? Mikä voisi olla vielä pahempi asia?

45

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo tietysti sanoa, koska aihetta ei ole tarvinnut tässä suhteessa koskaan käsitellä, puolin tai toisinkaan.
      Mutta en usko,että olisi pahin kompastuskivi. Ei tässä mitään yläastelaisia sentään enää olla. Ottaisihan se päähän, kumpaakin osapuolta, mutta että oikein eron syy, hmm.. No sitten tietysti, jos toinen olisi myös rakastunut, tai olisi joku suhde-viritelmä.

      Paljon pahimpia juttuja on vaikka kuinka, heti ekaksi tulee mieleen fyysinen tai henkinen väkivalta. Ne on kerrasta poikki-juttuja.

      • koska oot

        viimeks käyny paskalla ;)


      • y.b off..
        koska oot kirjoitti:

        viimeks käyny paskalla ;)

        Tänään. Käyn aivan helvetin paljon paskalla, valitettavasti on sellainen vatsa, edelleen, vaikka ruuasta on gluteeni karsittukin. Kuolen varmaan joskus johonkin vatsasyöpään tms. Vatsa on mun heikko kohta.


    • Riippuu vähän millaisella pohjalla se suhde muuten on. Jos toista kunnioittava asenne puuttuu muutenkin, tuo on vain lisänä kokonaispaskakasassa, eikä paljon heilauta.

      Uskottomuus yksinään ei aina tarkoita että kunnioitus puuttuu. Mutta jos sen tekee toistuvasti ja toimii tarkoituksella vastoin kumppanin asettamia toiveita pettämättömyydestä, silloin onkin syytä kompuroida siihen kiveen.

      Yb mainitsikin jo väkivallan. Lisäisin isoon kiveen kumppanin arvostuksen puutteen ja jatkuvan muokkaustarpeen.

      • Naiset usein korostavat kumppanin arvostusta, mutta en muista koskaan lukeneeni tai kuulleeni samaa miehiltä.

        Mitä naiset tällä kunnioittamisella tarkalleen ottaen tarkoittavat? Ja mistä luulet tämän sukupuolten välisen eron johtuvan?


      • elisakettu
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Naiset usein korostavat kumppanin arvostusta, mutta en muista koskaan lukeneeni tai kuulleeni samaa miehiltä.

        Mitä naiset tällä kunnioittamisella tarkalleen ottaen tarkoittavat? Ja mistä luulet tämän sukupuolten välisen eron johtuvan?

        En tiedä mitä naiset yleensäkin tarkoittaa. Minun mielestäni se arvostus tarkoittaa että hyväksyy ja kohtaa toisen kokonaisuutena - itsenään -, eikä yritä leipoa hänestä mieleistään tai ihannoimaansa nukkea.

        "Olet sinä (aika) ihana. Mutta olisit kyllä vielä ihanampi, jos..." (ulkonäkö, pukeutuminen, koulutus, harrastukset, työ, sosiaalinen status, persoonallisuus jne...)

        Uskoisin että miessukupuolikin haluaa tälläistä kunnioitusta. En ymmärrä mikä hinku on yrittää vääntää toista johonkin muottiin joka palvelee omia (tai ulkoisia) etuja paremmin. Sehän vain kertoo siitä ettei toinen kelpaa itsenään.


      • määmy
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Naiset usein korostavat kumppanin arvostusta, mutta en muista koskaan lukeneeni tai kuulleeni samaa miehiltä.

        Mitä naiset tällä kunnioittamisella tarkalleen ottaen tarkoittavat? Ja mistä luulet tämän sukupuolten välisen eron johtuvan?

        Toinen lysnaa mtä toine jutskaa & sanoo suoraa mielipiteensä luottaa toiseen e oo mustis e tutki teletietoi jne.


      • elisakettu kirjoitti:

        En tiedä mitä naiset yleensäkin tarkoittaa. Minun mielestäni se arvostus tarkoittaa että hyväksyy ja kohtaa toisen kokonaisuutena - itsenään -, eikä yritä leipoa hänestä mieleistään tai ihannoimaansa nukkea.

        "Olet sinä (aika) ihana. Mutta olisit kyllä vielä ihanampi, jos..." (ulkonäkö, pukeutuminen, koulutus, harrastukset, työ, sosiaalinen status, persoonallisuus jne...)

        Uskoisin että miessukupuolikin haluaa tälläistä kunnioitusta. En ymmärrä mikä hinku on yrittää vääntää toista johonkin muottiin joka palvelee omia (tai ulkoisia) etuja paremmin. Sehän vain kertoo siitä ettei toinen kelpaa itsenään.

        Minun kokemukseni mukaan moni (ei tietenkään kaikki) nainen pitää muutosprojekteista. Otetaan hurmaava renttu ja yritetään koulia siitä kotirintamamies. Siitä on tuon määritelmän mukaan kunnioitus kaukana.

        Hatun nosto, jos et kuulu tuohon joukkoon!

        Tuosta tuli muuten mieleeni muutama naisten kirjoitus, jossa epäiltiin miesten kykyä rakastaa pyyteettömästi. Siinä ymmärtääkseni kaivattiin miehen täydellistä hyväksyntää, vaikka nainen olisi miten vajavainen. Ihan inhimillistä, vaikkakaan ei kovin realistista. Minä esitin takaisin, että rakkaus on kovin ehdollista. Ei tarvitse kuin vieraissa virkistyä tai vetää pataan, niin pyyteetön rakkaus on sanoja vain. Vastausta ei koskaan tullut.


      • määmy kirjoitti:

        Toinen lysnaa mtä toine jutskaa & sanoo suoraa mielipiteensä luottaa toiseen e oo mustis e tutki teletietoi jne.

        No tuohan on helppoa kuin heinän teko!


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Naiset usein korostavat kumppanin arvostusta, mutta en muista koskaan lukeneeni tai kuulleeni samaa miehiltä.

        Mitä naiset tällä kunnioittamisella tarkalleen ottaen tarkoittavat? Ja mistä luulet tämän sukupuolten välisen eron johtuvan?

        no mulle tuo kunnioittaminen on esimerkiksi sitä et
        niitä yhteisiä (varsinkaan hyvin intiimejä) asioita ei kertoilla kavereille, eikä varsinkaan huudella pitkin kyliä, ei edes kännissä.
        siitä mitä yhteisessä kodissa tehdään, myös päätetään yhdessä. sinne ei esimerkiksi kutsuta/päästetä kavereita ryyppäjäisiin perjantai-iltana silloin jos toisen puoliskon täytyy mennä lauantainakin töihin.
        ja jos nyt sinä kyseisenä perjantaina kuitenkin täytyy itse päästä baariin, sieltä aamuyön tunteina palatessa ei tulla kotiin hirvittävän ryminän saattelemana ja rojahdeta sen, parin tunnin päästä töihin joutuvan, puoliskon päälle ja aleta vonkaamaan seksiä..


      • murriperkele kirjoitti:

        no mulle tuo kunnioittaminen on esimerkiksi sitä et
        niitä yhteisiä (varsinkaan hyvin intiimejä) asioita ei kertoilla kavereille, eikä varsinkaan huudella pitkin kyliä, ei edes kännissä.
        siitä mitä yhteisessä kodissa tehdään, myös päätetään yhdessä. sinne ei esimerkiksi kutsuta/päästetä kavereita ryyppäjäisiin perjantai-iltana silloin jos toisen puoliskon täytyy mennä lauantainakin töihin.
        ja jos nyt sinä kyseisenä perjantaina kuitenkin täytyy itse päästä baariin, sieltä aamuyön tunteina palatessa ei tulla kotiin hirvittävän ryminän saattelemana ja rojahdeta sen, parin tunnin päästä töihin joutuvan, puoliskon päälle ja aleta vonkaamaan seksiä..

        Tämän palstan vastauksia luettuani minusta alkoi tuntua, että naisen arvostaminen ei olekaan haasteellista salatiedettä. Sana itsessään vain on mielestäni kovin mahtipontinen.

        Kiitos teille siitä! ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Tämän palstan vastauksia luettuani minusta alkoi tuntua, että naisen arvostaminen ei olekaan haasteellista salatiedettä. Sana itsessään vain on mielestäni kovin mahtipontinen.

        Kiitos teille siitä! ;-)

        no ei tää naisena oleminenkaan, minusta ainakaan, ole koskaan ollut mitään salatiedettä tai muutakaan myhkäilyä,

        mua on männä viikolla huvittanut yks mies työmaalla, jonka mielestä rappukäytävässä poikittain menevä imurin johto tuntuis olevan erityisen vaarallinen naisille, erityisesti korkokenkiä käyttäville sellaisille..
        jos olisin itse päässyt kunnolla kommentoimaan kyseiselle 'herrasmiehelle' tästä, olisin maininnut että itsekin olen (tiettävästi) nainen, enkä silti ole kertaakaan kompastunut kyseiseen johtoon vaikka siis itse myös käytän sitä imuria mihin kyseinen johto on kytkettynä.. ja toisekseen, en ole itse nähnyt kuin ihan maltillisissa (alle 5cm) koroissa kulkevia naisia siellä, ja jos nyt joku on niin pöljä et tulee jossain tappokoroissa rakennustyömaalle niin oma vika jos kompastuu.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Minun kokemukseni mukaan moni (ei tietenkään kaikki) nainen pitää muutosprojekteista. Otetaan hurmaava renttu ja yritetään koulia siitä kotirintamamies. Siitä on tuon määritelmän mukaan kunnioitus kaukana.

        Hatun nosto, jos et kuulu tuohon joukkoon!

        Tuosta tuli muuten mieleeni muutama naisten kirjoitus, jossa epäiltiin miesten kykyä rakastaa pyyteettömästi. Siinä ymmärtääkseni kaivattiin miehen täydellistä hyväksyntää, vaikka nainen olisi miten vajavainen. Ihan inhimillistä, vaikkakaan ei kovin realistista. Minä esitin takaisin, että rakkaus on kovin ehdollista. Ei tarvitse kuin vieraissa virkistyä tai vetää pataan, niin pyyteetön rakkaus on sanoja vain. Vastausta ei koskaan tullut.

        Jokaisella on puutteita. Toista arvostavaan suhteeseen kuuluu myös, että yrittää (ihan itse) hioa niitä pois. Keskenkasvuiset tietysti tarvitsevat ihan kouluttajan sitä varten, mutta mikä parisuhde se sellainen on, jossa ajokoirasta yritetään opettaa näyttelykoira? Ja jotkut idiootit yrittävät jalostaa hirvikoirasta sylikoiraa.

        Miehien on usein kuultu sanovan, etteivät siedä nalkuttavia naisia. En minäkään, enkä siedä myöskään nalkuttavia miehiä.


    • määmy

      Salajuoppo mi eri valhein pummaa lanttei juomisee, eik piä mtä sanoo.

      • voisitko ..

        opetella kirjoittamaan suomeksi tai yksinkertaisesti häipyä täältä?


      • määmy
        voisitko .. kirjoitti:

        opetella kirjoittamaan suomeksi tai yksinkertaisesti häipyä täältä?

        Äikän kokeis arvosanani ol 10 & lukion iltakurssil valkolakkitentis arvosanain ol laudatur. E mun äikäs siis mtn vikaa


      • voisitko ..
        määmy kirjoitti:

        Äikän kokeis arvosanani ol 10 & lukion iltakurssil valkolakkitentis arvosanain ol laudatur. E mun äikäs siis mtn vikaa

        Silti oot jäänyt ikityöttömäksi pummiksi


      • sama.
        voisitko .. kirjoitti:

        Silti oot jäänyt ikityöttömäksi pummiksi

        kuten sinäkin


    • Totuus.

      On.

    • wjåvoinv

      Asioita täytyy olla jo pielessä, jos lähtee pettämään. Hyvin toimivassa rakastavassa suhteessa siihen ei ole mitään kutsua. Vielä jos itsetunto on kunnossa eikä kaipaa siihen pönkitystä. Mutta… jos pettäminen on tapahtunut ja vaikkapa olisi anteeksiannettukin, tulee se aina isoissa riidoissa esiinnostetuksi, ei siitä mihinkään pääse. Siksi on hyödytöntä jatkaa, jos haluaa suhteen tulevan ennalleen, kuten se oli ennen petosreissu(j)a. Suhde ei tule enää koskaan olemaan entisensä, se on joko sinnepäin, ja molemmat yrittää parhaansa, se vetelee kuin löyhässä hirressä tai sitten se rakentuu aivan uudelleen ja voi olla entistä parempi. Mahdollisuuksia on. Mutta ne on aika pienet tuon onnistumisen suhteen.

      • Noin minä joskus nuorena tein. Kun olin baarissa naisten keskellä kuin pikkulapsi karkkikaupassa, erosin seuraavana päivänä. Nainen oli jostain syystä sitä mieltä, että minun olisi pitänyt jäädä petettyäni ja tunnustettuani anomaan anteeksiantoa ja olemaan sylkykuppina.


      • jfiäovHV
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Noin minä joskus nuorena tein. Kun olin baarissa naisten keskellä kuin pikkulapsi karkkikaupassa, erosin seuraavana päivänä. Nainen oli jostain syystä sitä mieltä, että minun olisi pitänyt jäädä petettyäni ja tunnustettuani anomaan anteeksiantoa ja olemaan sylkykuppina.

        Nuorelle miehelle se varmasti olikin hyvä vaihtoehto ja siinä tapauksessa oikein jopa moraalisesti… Voitko ajatella tilannetta niin, että kyseessä on jo pitkään parisuhteessa ollut pari ja toinen pettää. Asia on entistäkin vaikeampi, jos on yhteisiä lapsia tai joissakin tapauksissa esim omaisuutta, tulevaa perintöä tai muuta paskaa. Ja se pettäminen. Hetken mielijohde vai pidempiaikainen ihastus ja sen täyttymys vai jopa rakastuminen? Mikä oikein lopulta on todellista pettämistä?

        Jos ihminen petettyään pitää suunsa kiinni, eikä paljasta tekoaan, ei myönnä, jos joku kysyy, ketä petetään? Ennen kaikkia itseä. Entä ihminen, joka mietittyään päättää kertoa kumppanilleen, mitä teki, onko se lopultakaan pettämistä? Entä sellainen tyyppi, josta muut "kantelevat" hänen kumppanilleen, kuka siinä pettää ja Ketä? HEhe.

        Yksi vielä. Entä se kumppani, joka näkee koko ajan mitä on tapahtumassa tai jo tapahtui, ja pitää suunsa kiinni. Ketä petetään?
        :)Nää lauantain retoriset.


    • sinkkuagain

      Tiedän paljon onnellisia pitkiä liittoja, jossa toinen tai molemmat osapuoli/puolet ovat olleet uskottomia jossain vaiheessa. Jos uskottomuus ei ole tullut ilmi, liitto on ulkopuolisen silmin jossain vaiheessa jopa vahvistunut.Luultavasti uskoton on alkanut tsempata ja muuttunut suhteesta selkeästi paremmin huolehtivammaksi. Jopa paremmin huolehtivammaksi,kuin suhteissa, joissa ei ole uskottomuutta.Uskottomuus voi joskus olla liittoa vahvistava asia, kunhan se ei tule ilmi.

    • valehtelu on pahin, heikkouksia voi tukea mutta valehtelu syö ihmisen.
      uskottomuus on sellainen henkilökohtainen itsekurin heikkous
      kuin myös väkivalta.
      Minä rakastan itsekurissa pitäviä henkilöitä kun alkaa miettimään mitä se kevyt kenkäisyys(sormien läpi katsominen) aiheuttaa monelle.

    • Ei ole, parisuhteen suurin kompastuskivi on itse parisuhde.

    • löytö-ihmis-koti.

      Siis suurin juttu on se
      miksi te hinkuutte toistenne nurkkiin ja kurkkuun?

      Oletteko te muuten villejä sikoja pitkin peltoja, ellei teillä ole jokin vastuksena ja täyttämässä navan kaivuu -kaipausta?

      SUURIN osa palstalaisista akoista eikä uskoista tajua onko toinen avaruusolio vai mikä
      ja silti pitää päästä samoihin vällyihin.

      Mihin tarpeeseen te haalitte näitä lemmikkejä?

      OTTAAN ESIMERKKI: akka ottaa umpisian kotiinsa joka leuhkii tuhansilla panoilla ja dokaa päivät täästään. Akka ihmettelee sivusilmällä onkohan toi rakastunut muhun vai mitä? Ja sitte akka tulee palstalle kyselemään "onko tämä jotenkin tälle rodulle ominaista käytöstä juoda pitkä kossua joka ilta?"

      Tiiättekö mikä on moukan ja alkoholistin merkki?
      Tai tiiättekö miten ihmisen olisi hyvä käyttäytyä toista kohtaan,
      jotta toisellakin olisi kiva olla?

      Onko toisen mielen pahoittaminen " se" suhteen tarkoitus?
      Ehkä kilpaileminen?
      Väitellään saunan lauteillakin mikä on parasta...xxx:äää"
      Se joka voittaa on ...illan voittaja...

      aikuiset ihmiset haluaa kasvaa aikuiseki tapellen ja kilpaillen
      valitse itselleen mahdollisimman epäsopivan-
      ja sitten sovittamaan

    • Ei ole, likellekään, se on vain oire muista ongelmista, eli jäävuoren huippu.
      Pahimmat kompastuskivet on alkujaan **tun väärä valinta kumppanin suhteen ja/tai toisen oletusarvoisesti varmana pitäminen. Noista tuskin tarttee aueta enempää, molemmat selittävät itsensä sellaisenaan ja johtavat minkä tahansa suhteen 100% varmaan päättymiseen ennemmin kuin myöhemmin, halusit tai et. Ongelmien korjaamiseen ei ole juuri mahdollisuutta ja yrittäminenkin yleensä vain pahentaa tilannetta, sen sijaan että laittaisit hanskat naulaan heti mikä olisi fiksumpi ratkaisu.
      Da.

    • Eiköhän se ole lähinnä merkki siitä, että suhteessa ei mene muutenkaan hyvin. Nimenomaan kyseessä nyt ne suhteet joissa uskollisuus on arvossa oleva asia. Jonkinlainen edellytys suhteen olemassa ololle.

      Pahemmaksi koen väkivallan ja toisen painostamisen.

    • Jee Jee

      Ihmettelen vain yhtä asiaa... miten te saatte nimenomaan parisuhteeseen mahtumaan enemmän ihmisiä kuin kaksi.
      Ei se suhde ole enää parisuhde jos siihen kuuluu myös ulkopuolisia suhteita.

      Eikö se parisuhde ole silloin lipsahtanut jo polyamorian puolelle?
      Siis jos on kolmaskin osapuoli jossain olemassa, tavallaan niin kuin äänetön yhtiökumppani.
      Mikäs siinä jos kaikki osapuolet sen hyväksyy!

      Mut pettämällä otettu uus rakas...ei kyllä vahvista parisuhdetta..se on mennyttä silloin.
      Silloinhan se petetty osapuoli ei ole riittänyt pettäjälle,
      ja tuskin riittää jatkossakaan!

      Eiköhän se ole parempi viheltää peli kerrasta poikki.
      Satuttaa vain sen yhden kerran petettynä itseään vereslihalle..haavat arpeutuu aikanaan luultavasti.
      Parisuhteessa luultavasti on olemassa aina se vaara,
      vaikken sitä omalle kohdalleni uskonut.

      • hetkinen.

        "miten te saatte nimenomaan parisuhteeseen mahtumaan enemmän ihmisiä kuin kaksi"

        Ketkä te? Kuka kirjoittajista hyväksyi pettämisen?


    • Jee Jee

      Tossa sulle muutama vastaus, ne on luettavissa tästä ketjusta, eri ihmisten vastauksista.

      Jokaisella tietenkin saa olla oma mielipiteensä asiaan, en minä sitä tässä arvostele.

      Ihmettelin ainoastaan...et pettämisen suvaitsemattomuus; On pahempi asia kuin pettäminen!
      Siten mä ainakin asian tulkitsin!
      Mitenkäs sinä noi kirjoitukset sit tulkitset?


      "Mutta en usko,että olisi pahin kompastuskivi. Ei tässä mitään yläastelaisia sentään enää olla. Ottaisihan se päähän, kumpaakin osapuolta, mutta että oikein eron syy, hmm.."

      "Uskottomuus yksinään ei aina tarkoita että kunnioitus puuttuu. Mutta jos sen tekee toistuvasti ja toimii tarkoituksella vastoin kumppanin asettamia toiveita pettämättömyydestä.
      En tiedä mitä naiset yleensäkin tarkoittaa. Minun mielestäni se arvostus tarkoittaa että hyväksyy ja kohtaa toisen kokonaisuutena - itsenään -, eikä yritä leipoa hänestä mieleistään tai ihannoimaansa nukkea."

      " En ymmärrä mikä hinku on yrittää vääntää toista johonkin muottiin joka palvelee omia (tai ulkoisia) etuja paremmin. Sehän vain kertoo siitä ettei toinen kelpaa itsenään.
      Jokaisella on puutteita. Toista arvostavaan suhteeseen kuuluu myös, että yrittää (ihan itse) hioa niitä pois. Keskenkasvuiset tietysti tarvitsevat ihan kouluttajan sitä varten, mutta mikä parisuhde se sellainen on, jossa ajokoirasta yritetään opettaa näyttelykoira? Ja jotkut idiootit yrittävät jalostaa hirvikoirasta sylikoiraa."

      "Miehien on usein kuultu sanovan, etteivät siedä nalkuttavia naisia. En minäkään, enkä siedä myöskään nalkuttavia miehiä."

      "Tiedän paljon onnellisia pitkiä liittoja, jossa toinen tai molemmat osapuoli/puolet ovat olleet uskottomia jossain vaiheessa. Jos uskottomuus ei ole tullut ilmi, liitto on ulkopuolisen silmin jossain vaiheessa jopa vahvistunut."

      Eli tein johtopäätöksen tästä: et minä olen Nipottaja, kun en ymmärrä/hyväksy, et parisuhteessa voi olla ulkopuolisiakin suhteita!

      • "Mutta en usko,että olisi pahin kompastuskivi. Ei tässä mitään yläastelaisia sentään enää olla. Ottaisihan se päähän, kumpaakin osapuolta, mutta että oikein eron syy, hmm.."

        Tuo nyt on vain mun henkilökohtainen ajatus omasta suhteesta: jos parikymmenen vuoden seurustelun jälkeen selviää, että kumppanillani olisi ollut seksiä joskus suhteen aikana vaikka kerran jonkun muun kuin minun kanssa, niin en usko että saisin samanlaista hepulia, kuin vaikka nuorempana (yläastevertaus oli tosin huono, en yläasteella vielä seurustellut kenenkään kanssa). Tosin, enhän voi tietää, mutta niin yleviä itsestäni luulen kumminkin, teoriassa.

        Kauhea shokki ja eron paikka olisi kuitenkin esim. fyysinen väkivalta, itseä tai jotain läheistä kohtaan.Silloin kumppanini paljastuisi ihan muuksi kuin mitä olen luullut.

        En pidä sua silti siis nipona, vaikka itseäni ei noi pettämiskuviot oikein pohdituta tai pelota, näin vanhalla iällä. :)


      • Jee, yritän selventää, kun kerran suhdepalstalla ollaan. En ole kommentoinut pettämisen suvaitsevaisuudesta tai suvaitsemattomuudesta. Mitä tulee henkilökohtaiseen näkemykseeni, en minä hyväksy pettämistä omassa parisuhteessa. Se ei silti tarkoita etteikö se voisi tapahtua missä parisuhteesssa tahansa. Huolimatta, vaikka kuinka välittäisi ja vannoisi. Jokainen kykenee siihen - sopivissa olosuhteissa. Mutta en ala tunteillakaan asialla, joka ei millään tavalla ole ajankohtainen.

        "Uskottomuus yksinään ei aina tarkoita että kunnioitus puuttuu. Mutta jos sen tekee toistuvasti ja toimii tarkoituksella vastoin kumppanin asettamia toiveita pettämättömyydestä. "

        Tämä olikin ainoa noissa minulta lainaamissasi kommenteissa mikä viittasi uskottomuuteen. Ei se suhde aina siihen yhteen uskottomuuskertaan kaikilla pääty. Mutta kun tarpeeksi monesti pettää, olisi syytä miettiä onko suhteessa jotain pielessä. Sanoisin että silloin se tuntuu erityisen pahalta, kun sitä jatketaan toistuvista pyynnöistä huolimatta. Silloin toinenkin herkemmin alkaa rikkomaan sääntöjä.

        Nuo muut kommentin palaset kertovat muista suhteen kompastuskivistä. Itse ainakin tiedän että on pahempiakin pettämisen muotoja kuin uskottomuus. Viittaus myös arvostuksen puutteeseen: ihmisen kieltäminen olemalla itsenään on persoonan ja mielen hajoittamista. Et ole tullut tuota kokeneeksi etkä toivottavasti tulekaan.

        Meistä ihan jokainen on ihan itse vastuussa siitä, millainen on parisuhdekumppanina. Ja sen toisen hyväksyntä ei pidäkään tulla kaltoinkohtelun myötä.


      • Jee Jee
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        "Mutta en usko,että olisi pahin kompastuskivi. Ei tässä mitään yläastelaisia sentään enää olla. Ottaisihan se päähän, kumpaakin osapuolta, mutta että oikein eron syy, hmm.."

        Tuo nyt on vain mun henkilökohtainen ajatus omasta suhteesta: jos parikymmenen vuoden seurustelun jälkeen selviää, että kumppanillani olisi ollut seksiä joskus suhteen aikana vaikka kerran jonkun muun kuin minun kanssa, niin en usko että saisin samanlaista hepulia, kuin vaikka nuorempana (yläastevertaus oli tosin huono, en yläasteella vielä seurustellut kenenkään kanssa). Tosin, enhän voi tietää, mutta niin yleviä itsestäni luulen kumminkin, teoriassa.

        Kauhea shokki ja eron paikka olisi kuitenkin esim. fyysinen väkivalta, itseä tai jotain läheistä kohtaan.Silloin kumppanini paljastuisi ihan muuksi kuin mitä olen luullut.

        En pidä sua silti siis nipona, vaikka itseäni ei noi pettämiskuviot oikein pohdituta tai pelota, näin vanhalla iällä. :)

        Kiitti vastauksesta, kuten sanoin: en ole arvostelemassa toisten ihmisten mielipiteitä jos niin ymmärsitte.
        Ihmettelin vain, oman kokemukseni kautta.
        Kyllä pettäminen on pahemmanlaatuista henkistä väkivaltaa.

        Niitä haavojani nuolen mielessäni vieläkin...
        helpottaa päivä päivältä...hyvin hitaasti.
        Jos tunnet mun tarinani, ehkä ymmärrät.


    • Jee Jee

      Tässä olis tällainen juttu jonka voi oivaltaa,
      jos ymmärtää yhtään mun ajattelutapaani.

      Mikään ei ole ehkä ikuista tai sit se on, mutt...

      jos mä kärsin suhteessa..mä lähden pois.
      Kun kaikki pilvilinnat on murskattu, miks jäädä raunioihin?
      Ei siinä ole mitään selitettävää, koska jokaisella on vain yksi elämä.
      Uuden pilvilinnan rakentajaksi vaan..pitää olla unelmia et jaksaa... arkea.






      https://www.youtube.com/watch?v=yiq1GrFPT9M

      • y.b logg out

        Ymmärrän hyvin, samoilla linjoilla :)


    • sfzsdfggds

      On!

      Pahempaa voi olla vain perseileminen 24/7 ML-palstalla.

      • Jee Jee

        Jos tämä oli heitetty mulle:

        Olen sairauslomalla: ollut jo eilen ja tänään.
        Otan antibiootin, nukun herään olen netissä,
        nukun herään.. syön jäätelöä.. juon teetä jne.

        Mulla on kansanomaisesti angiina, kuumet 38-39 oC
        Tarttuva tauti ja siks mulla on vielä huomennakin saikkua, tartuntavaaran takia.

        Joten valitettavasti joudut kärsimään seurastani nyt
        ihan mihinkä aikaan vuorokaudesta tahansa.
        Sorry.


    • On pahinta, koska suhde ei voi perustua kuin luottamukseen. Pettämistä voi olla monenlaista. Samaa kuraa kaikki, en katselisi hetkeäkään. Uskottomuus yksi kipeää tekevimmistä pettämisen muodoista.

      Väkivalta ja muu rikoslaissa rangaistavaksi säädetty on oma lukunsa. Sitä ei tarvitse sietää parisuhteessa eikä missään muussakaan suhteessa. Mun mielestä ei voi sanoa, että pettäminen / uskottomuus on vähemmän haitallista kuin väkivalta. Kumpikaan ei kuulu missään muodossa parisuhteeseen, jossa toisena osapuolena pitäisi olla se maailman tärkein ihminen.

    • Jekkuliina

      EI OLE. Uskottomuus on oire kompastuskivestä, jota pari ei ole käsitellyt. Esimerkiksi liiallinen omistushalu, erilaiset seksuaaliset tarpeet, yli-innokas äitivietti, työnarkomania, jokailtaiset ainaiset harrastukset, pelko kertoa omia tunteita ja ajatuksia.... monet asiat voivat olla parisuhteelle pahaksi niin, että toinen "hylkää" oman kumppaninsa ja toinen tekee maailman typerimmän ratkaisun selvitä tilanteesta olemalla uskoton. Uskoton ihminen pettää eniten itseään, kun ei tunnusta, että jokin on pielessä, jonkin takia haluan vieraisiin,,,pitäis vaan ottaa ja keskustella pielessä oleva asia sekä yhdessä miettiä, miten molemmilla olisi hyvä olla.

    • Jee Jee

      Olet oikeassa siinä; et oli yks asia jota ei oltu käsitelty!
      Erilaiset seksuaaliset tarpeet.
      En ollut tullut tivanneeksi häneltä hänen suuntauksiaan, eikä hän niistä ollut mulle kertonut.
      Oli pystynyt salaamaan multa 3 vuotta tiedon et on bi-mies.

      Minä "hylkäsin" kumppanin vasta siinä vaiheessa kun
      jäi kiinni "rysän päältä"eli meidän yhteisestä vuoteesta.
      Harrasti suojaamatonta sexiä naapurin miehen kanssa.
      Näky oli pikkasen liian rankka mulle, sillä olin silloin raskaana ja suunnittelimme yhdessä häitämme.

      Mä olen se tiukkapipoinen nipottaja joka en antanut anteeksi, vaan lähdin kodistamme saman tien.
      Samaan kaaokseen liittyen mä myös hankin abortin,
      koska se oli (ajallisesti) vielä mahdollista.

      Raskaudenkeskeytys tuntui hyvältä ratkaisulta silloin siinä kaaoksessa. Ei enää.
      Nyt vaan on myöhäistä katua, tehty mikä tehty
      ja sen tiedon kanssa mun pitää pystyä elämään.

      Olemme jutelleet välimme selviksi nyt jälkeenpäin.

      Hänestä se ei ollut petos,
      vaan miesten välistä silkkaa raakaa sexiä.
      Rakkaudella siinä ei ollut kuulemma mitään tekemistä.

      Hän oli vain suojellut mua siltä tiedolta:
      koska tiesi etten ymmärtäisi asiaa
      ja tiesi sen loukkaavan taatusti mun tunteitani!
      Asian kun ei pitänyt koskaan tulla mun tietooni.

      Siinä se koko kipeä paska kokemus...
      ole tässä nyt ylevä ja anteeksi antava...
      minä en ole hänelle, mut asia on käsitelty.

      Minusta kun hän petti munt monella tapaa.
      En ole mikään valioyksilö, mut en ihan tätä olis ansainnut...ei kukaan muukaan.

    • Ikävä kuulla, että olet kokenut noin kovia :(

      Helppohan mun on viisastella ja esittää suvaitsevaista, kun en ole koskaan saanut ketään kiinni mun pettämisestä tai ollut itse pettäjänä samassa tilanteessa. Mulla ei ole kuin neljän vuoden kokemus erittäin mustasukkaisesta ex-poikaystävästä, jota en koskaan todellakaan pettänyt, mutta joka ei sitä koskaan uskonut, vaan hänen mustasukkaisuutensa tuli vain aina pahemmaksi ja pahemmaksi (myöhemmin hänelle puhkesi skitsofrenia, joten sairaalloinen mustasukkaisuus johtui varmasti osin siitä). Silloin opin, että en ikinä enää halua suhteeseen, jossa muhun ei luoteta, ja jossa joudun kokoajan pelkäämään ja selittämään asioita, missä ei ole mitään selittämistä(kuten kaupassa käyntiä jne.). Ja onneksi olen sellaisen suhteen löytänyt..

      Sulla kestää toipuminen varmaan kauan, voimia sinulle!

    • Jee Jee

      Sorry, ei ollut tarkoitus näykkiä sua.
      Valitsin sanani väärin.

      Se "ylevä" jäi mieleeni varmaan sun tekstistäs,
      myönnän etten ole käyttänyt sanaa ennen.
      On vaan munsta niin hyvin kuvaava ja osuva sana.
      Tuli nyt heti tuoreeltaan esiin mun muististani ja
      ajattelemattomuuttani sitt käytin myös sitä.

      Mä puolestani olin suhteessa, jossa ei mitään
      mustasukkaisuutta ollut.
      Mä kun luotin 100%sti häneen, en koskaan epäillyt. Jälkeenpäin ajatellen olihan niitä merkkejä, en vaan osannut epäillä.
      Lapsellisen onnellinen ja typerä kun olin!

      Toisaalta jos mua epäiltäisiin syyttä
      ja siitä kalapaliikkia käytäisiin,
      niin kyllä mä alkaisin epäileen itse:
      Onko mulle niin rakas et jaksaisin niellä syyttelyä.
      Ilmeisen pian multa tunteet ois kuolleet
      ja mä oisin lähtenyt pois.

      Mut jokainen meistä tuntee ja ajattelee saman kaltaisista asioistakin eritavoin.
      Erilaiset luonteet ja kokemukset kai muokkaavat meitä eritavoin tunteviksi ihmisiksi.

      Mikä sopii sulle, ei sovikkaan mulle ja päinvastoin.
      Niistä pitää osata valita vaan oikein.
      Mä en osannut itse käytännössä ja kiville karahti.

      "Sulla kestää toipuminen varmaan kauan"

      Tuskin kokonaan toivun! (siis yhtä typeräksi kanaksi)

      Mulla on jokin kumma mangneetti vetää kaikki vähemmän mulle sopivat miehet puoleeni.
      Tuskin kuitenkaan tulen loukkaamaan itseäni yhtä pahasti enää koskaan.
      Se epäillys taitaa elää nyt kuitenkin mun mielessäni,
      vaik en sitä edes haluaisi, ja luottamus olla vähäistä.

      Kesästä asti olen voinut jo paremmin,
      nauran muutenkin kuin ironialle.
      Uskotko et itku parantaa?
      Kun on itkenyt itsensä tyhjäksi, eikä enää tule kyyneliä...alkaa jälleen elämään..pienin askelin.
      Ja tekee jälleen virheitä...mut ne eivät enää muserra.

      Hauskaa Joulua Blondi sulle ja perheelles!

      • En ajatellutkaan, että näykit, enkä ottanut itseeni :)

        Mukavaa ja Rentouttavaa Joulua myös Jee Jee:lle! Ja Kaikkea Hyvää Ensi Vuodeksi!


    • czsvfz

      Kukahan se huomioita kaipaa. Säälittävää, mutta tämän palsta ALOITTAJA, eli SINÄ! Hyi *****, että joku osaa olla säälittävä. Ihan helvetin lohduttavaa lukea 24/7 säällittäviä huomiohuorakerjuuviestejäsi ilman ettet kykene luomaan itsellesi persoonaa, koska sä ***** luuseri pelkäät mun kaltaisia ihmisiä! Ei ***** miten säälittävää, ei huomiohuora ***** miten säälittävää.. ei *****, mut on kyl huvittavaa nähdä joku nollaperse tekemässä muiden avulla itsestään merkintää The Palstalle.. ei *****!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1600
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe