Oneway kamppeet

hiihtomies1

Pitäisi päivittää reilun 10 vuotta vanhat luisteluvermeet. Hiihdän talvesta riippuen 600-1400 km. Viime talvena jäi tosin 100 km:n raja rikkomatta, kun ei ollut lunta. Toissa talvena meni tuo 1400. Luistelua tulee noin 1/4-1/3 eli muutama sata kilometriä hyvänä talvena.

BudgetSportilta tuli mainos, jossa oli Onewayn luistelupaketti. Sukset ja monot Premio9-mallia pilot-siteellä. Onko tietoa, minkä tason vehkeet ovat. Mainoksessahan on hienosti normaalihinta 547 euroa ja tarjous 199 euroa.

24

2190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naukkis

      Kyllä noilla tuollaisen kilometrimäärän luistelee tuohon hintaan. Katsot vaan että sukset ovat painollesi sopivat. Ei liian löysät tai jäykät. Sitähän nuo tarjoustuotteet tahtoo olla...........

    • Max Wallenberg

      jos tuollaiset määrät hiihdät niin osta nyt hyvä mies kunnon vermeet. Katso vaikka häijäältä. Etenkin luisteluhiihtoa ajatellen jo kunnon monot yleensä maksaa jo vähintään parisatkua. Sukset 300:sta ylöspäin, siteet n.50 euroa jne.
      tosin jos rahaa ei liikoja niin kyllähän tuollaisellakin paketilla toki hiihtelee mutta itse ostaisin vaikka käytetyt laatuvermeet ennemmin kuin jonkun "Prisman"sekunda-paketin..

      • hiihtomies1

        Onko sinulla siis omaa kokemusta noista kamppeista, vai tuijotatko pelkkää hintaa? Oneway sinänsä lienee ihan kilpailukykyinen merkki, koska niitä näkyy jo maailman cupissakin.

        Perinteisen sukset minulla on vajaa 5 vuoatta vanhat Atomicit Salomonit. Hintaa oli silloin vajaa 300 euroa ja hyvin ovat vieneet eteenpäin (ei juurikaan taaksepäin) muutamaa tuhat kilometriä.


    • Näkökulmia

      One Way Premio lienee kyseisen merkin kakkosmalli, joten uskoisi sen olevan ihan kelvollinen, jos satut saamaan sopivan parin itsellesi. Aika vähän One Wayn suksia ja monoja näkee tuolla ladulla, ja maailmancupissa ilmeisesti vain Jauhojärvi käyttää kyseistä merkkiä, mutta tuskin hän olisi ihan kelvotonta suksivalmistajaa valinnut.

      Yleensäkään siis suksien merkki ei ole niin ratkaiseva kuin se, että saa itselleen sopivan ja hyvän parin.

    • taavisikli

      One way:n sukset tehdään Salomonin tehtaalla Bulgariassa, Fisukat tulee Ukrainasta.

      • Max Wallenberg

        Kyllä meikäläisen Fisukoissa lukee " made in Austria" joten tarkoittanet puuytimen sisältäviä markettihalkoja..
        Ja minulla ei ole henkilökohtaista hiihtokokemusta kyseisen hintaluokan onewaystä eikä muillakaan nimillä varustetuista vastaavista - riittää kun pitää kyseistä suksea käsissään ja vertaa sitä kunnon sivakoihin.
        No jokainen tekee valintansa itse, mutta kun kerran kysyit niin vastasin!
        Itse etsisin hyvät omalle painolle sopivat käytetyt!


      • Max Wallenberg
        Max Wallenberg kirjoitti:

        Kyllä meikäläisen Fisukoissa lukee " made in Austria" joten tarkoittanet puuytimen sisältäviä markettihalkoja..
        Ja minulla ei ole henkilökohtaista hiihtokokemusta kyseisen hintaluokan onewaystä eikä muillakaan nimillä varustetuista vastaavista - riittää kun pitää kyseistä suksea käsissään ja vertaa sitä kunnon sivakoihin.
        No jokainen tekee valintansa itse, mutta kun kerran kysyit niin vastasin!
        Itse etsisin hyvät omalle painolle sopivat käytetyt!

        Tokihan tuo suksi voi olla hintaansa nähden laadukaskin - itse olen skeptinen sen suhteen että hyvät uudet sukset kovin halvalla saisi ( itse olen löytänyt vain käytettynä)
        Oneway kun ei vielä suksia merkillään juurikaan vielä myy niin voihan se olla että kampanjaan löytyy edullisesti laadukkaitakin sivakoita. Mutta tuohon hintaan kun vielä hyvät luistelumonotkin jos saa niin ainakin allekirjoittaneen usko loppuu..


      • Niin se on
        Max Wallenberg kirjoitti:

        Tokihan tuo suksi voi olla hintaansa nähden laadukaskin - itse olen skeptinen sen suhteen että hyvät uudet sukset kovin halvalla saisi ( itse olen löytänyt vain käytettynä)
        Oneway kun ei vielä suksia merkillään juurikaan vielä myy niin voihan se olla että kampanjaan löytyy edullisesti laadukkaitakin sivakoita. Mutta tuohon hintaan kun vielä hyvät luistelumonotkin jos saa niin ainakin allekirjoittaneen usko loppuu..

        Jos tuohon pakettiin saa vielä suht. laadukkaat luistelumonot, voi olla ihan hyvät kaupat. Pelkät monot saattavat maksaa pitkästi yli satasen, jos menee kauppoihin kyselemään. Ns. kilpamonot maksavat vielä paljon enemmän.


    • Jorma Latuhöylä-Partanen

      Näin kyseiset sukset carlsonilla myynissä jollain 190 eurolla , joten jos koko paketti irtoaa sanaan hintaan etkä ole tottunut: kaipaa laadukkaampia vermeitä niin osta ihmeessä. Urheiluvälineisiin, autoihin ja ehkä naisiinkin pätee mielestäni sama asia: jos on tottunut käyttämään tiettyä laatua ei osaa kaivata parempaa jos ei sitä ainakaan ole päässyt kokeilemaan..
      Eli ts. Parempi ajella sillä corollalla tyytyväisenä ja jättää koeajot mersulla väliin!

      • Yksi kymysys

        Entä jos jäät työttömäksi ja taloutesi romahtaa? Ei ole enää varaa marsuun eikä kauniiseen naiseen taikka uusiin kisasuksiin.

        Onko se pelkästään huono juttu, jos pinnallinen turhuus poistuu?

        Kirpparilta löytyvällä suksiparilla voi hyvin hiihtää, jos ovat sopivan kokoiset. Vanhoja kisasuksia näkee myytävän pilkkahihtaan.


      • Jxkcgjc
        Yksi kymysys kirjoitti:

        Entä jos jäät työttömäksi ja taloutesi romahtaa? Ei ole enää varaa marsuun eikä kauniiseen naiseen taikka uusiin kisasuksiin.

        Onko se pelkästään huono juttu, jos pinnallinen turhuus poistuu?

        Kirpparilta löytyvällä suksiparilla voi hyvin hiihtää, jos ovat sopivan kokoiset. Vanhoja kisasuksia näkee myytävän pilkkahihtaan.

        Tulevaa on turha surra. Elän tätä päivää. Marsun voi syöttää kissalle. Hyviä suksia varasto täynnä. Mersut ja naiset saa käytettynä ja ruma nainen tulee yhtä kaliiksi..


      • Ffkffl
        Yksi kymysys kirjoitti:

        Entä jos jäät työttömäksi ja taloutesi romahtaa? Ei ole enää varaa marsuun eikä kauniiseen naiseen taikka uusiin kisasuksiin.

        Onko se pelkästään huono juttu, jos pinnallinen turhuus poistuu?

        Kirpparilta löytyvällä suksiparilla voi hyvin hiihtää, jos ovat sopivan kokoiset. Vanhoja kisasuksia näkee myytävän pilkkahihtaan.

        Lisäys edelliseen: enemmän minua huolettaa terveys kuin työttömyys. Työttömänä sekä vähävaraisena opiskelijana olen ollut ja huonoilla, lainatuilla ja halvoillakin tavoilla treenannut. En koe itseäni pinnalliseksi jos välineissä satsaan laatuun- loppujen lopuksi olen todennut sen jopa edullisemmaksi kun kestävät paremmin eikä tee mieli hommata parempia tilalle. Hyvät sukset myös pitää mielellään kunnossa ja pohjatkin tulee hiotettua. Saita en kuitenkaan tunnusta olevani..
        Corollallakin olen ajanut( sori kun se loukkasi corolla miehiä?)
        Voin kyllä laskea elämäni laatua jos tarpeen enkä usko että vaikuttaa treenaamiseen ja onnellisuuteen.

        Miksi kuitenkaan tarkoituksella kukaan normaalia elämänlaatuansa jo etukäteen liikaa laskisi?


      • Kccjc
        Yksi kymysys kirjoitti:

        Entä jos jäät työttömäksi ja taloutesi romahtaa? Ei ole enää varaa marsuun eikä kauniiseen naiseen taikka uusiin kisasuksiin.

        Onko se pelkästään huono juttu, jos pinnallinen turhuus poistuu?

        Kirpparilta löytyvällä suksiparilla voi hyvin hiihtää, jos ovat sopivan kokoiset. Vanhoja kisasuksia näkee myytävän pilkkahihtaan.

        Ei se parempi nainen ole kyllä mielestäni kaunisnsinen jonka pitäminen vaatii varakkuutta. Onko näin mielestäsi?


      • Yksi kymysys
        Kccjc kirjoitti:

        Ei se parempi nainen ole kyllä mielestäni kaunisnsinen jonka pitäminen vaatii varakkuutta. Onko näin mielestäsi?

        No kylläpä kommenttini herätti sinussa paljon ajatuksia.

        Miesten mietteitä naisista voit lukea tuolta Suhteet-palstalta.


      • Kfkgk
        Yksi kymysys kirjoitti:

        No kylläpä kommenttini herätti sinussa paljon ajatuksia.

        Miesten mietteitä naisista voit lukea tuolta Suhteet-palstalta.

        Luikahti filosofisiinnin puolelle asioiden viereen- mikä kylläkin näiden palstojen suola mikäli asillisena teksti pysyy..? Eikö?
        Unohtui vastata varsinaiseen kysymykseen eli mielestäni ei ole huono asia jos turha pinnallisuus poistuu - tosin on mielestäni ehkä pinnallista ajatella että se poistuu huonommilla suksilla hiihtämällä..
        En muuten omista mersuakaan mutta valitettavasti aikoinaan työn puolesta siihenkin pääsi tottumaan ...


      • Yksi kymysys
        Kfkgk kirjoitti:

        Luikahti filosofisiinnin puolelle asioiden viereen- mikä kylläkin näiden palstojen suola mikäli asillisena teksti pysyy..? Eikö?
        Unohtui vastata varsinaiseen kysymykseen eli mielestäni ei ole huono asia jos turha pinnallisuus poistuu - tosin on mielestäni ehkä pinnallista ajatella että se poistuu huonommilla suksilla hiihtämällä..
        En muuten omista mersuakaan mutta valitettavasti aikoinaan työn puolesta siihenkin pääsi tottumaan ...

        Noh, sanoisin tähän, että hyvistä suksista ei kannata maksaa hirveää hintaa, kun suht. edullisesti voi ostaa muutaman vuoden takaiset kilpasukset. Rahaa kuluu niin paljon muuhunkin, että tässä asiassa ainakin minä säästän, enkä siis osta uusinta uutta vaan sopivaa käytettyä.


      • Kckcc
        Yksi kymysys kirjoitti:

        Noh, sanoisin tähän, että hyvistä suksista ei kannata maksaa hirveää hintaa, kun suht. edullisesti voi ostaa muutaman vuoden takaiset kilpasukset. Rahaa kuluu niin paljon muuhunkin, että tässä asiassa ainakin minä säästän, enkä siis osta uusinta uutta vaan sopivaa käytettyä.

        Tästä asiasta ei varmasti erimielisyyttä !
        Mielummin hyvät käytetyt kuin uudet huonot!
        Tätähän tuolla ylempänäkin on tolkutettu- tosin helpoitenhan ne tarjous-sukset sieltä marketista mukaansa koppaa..ja hyvin niillä tyytyväisenä lykkii jos ei ole paremmilla hiihtänyt.
        Aloittaja kyllä mielestäni hiihtää sen verran paljon että voi hyvällä omallatunnolla satsata laatuvermeisiinkin. Kätettyihin tai uusiin- it's up to you!!


    • hiihtomies1

      Aika vähän näyttää olevan kokemusta tuosta merkistä, eipä ollut kyllä yllätys. Eikä sekään, että paskaa jauhetaan.

      Minulla on nimenomaan Corolla. Sillähän ei saa naapuria kateelliseksi, mutta sillä pystyy siirtymään A:n ja B:n välillä luotettavasti. Naapuri hinauttaa samalla mersuaan kalliihkoon huoltoon. Nuo tämän hetkiset sukset ovat Peltoset ja monot Jalaksen. Ne eivät olleet silloin vuosituhannen alussa halvimmat, mutta eivät kalleimmatkaan. Maksoivat sauvoineen 1690 markkaa eli vajaan 300 euroa. Olivat siis kalliimmat kuin tämä paketti, tosin siihen kuului Exelin hyvät sauvatkin.

      Pitääpä käydä kaupassa katsomassa, löytyykö sopivaa jäykkyyttä ja miten mono sopii suomalaisen suokulkijan lestiin. Palataan asiaan tuonnempana.

      • Manne-Auki

        Miul on mersu. Päivääkään en oo tehny töitä ja ennen miul ol volvo. En hiihä mut miul on sukset: persukset...
        Hyvä et herätti keskustelluu ku muute on nii hiljast tääl!
        Hulkon Anttikii aikoinaa sano et nopiast maisema vaihtuu ku on hyvä hevone / sama pättee suksii ja autoihi!
        Hyvää Joulua kaikille hiihtäjille! (vaikka ei oo pakko juhlia eikä hiihtää jos ei taho)
        Mie lähe ainaki hiihtelee..


      • Pertsa Teukkalampi

        Minullakin monot on merkkiä Jalas ja hanskat merkkiä kädes.
        Hyvin on suksi luistanut jo 70- luvulta lähtien . Ensin Lampisilla ja sitten Karhuilla. Nyt hiihdän viidettätoista talvea vanhoilla Elaneilla ja parempia suksia tuskin on olemassakaan . Hyvin luistaa eikä pitonakaan ole tarvinnut kuin Rexin violettia ja sinistä!


      • Karri Vasaralahti

        Hinnat ovat valitettavasti nousseet: nykyisin jo pelkät exelin hyvät sauvat näkyvät maksavan n . 180-250 euroa .


    • hiihtomies1

      Kävin eilen katsomassa noita. Eipä tullut kauppoja. Liikkeessä ei ollut kunnollista suksen jäykkyyden mittaria. Tosin sillä lankullakin olisi saanut ehkä itselle sopivat sukset. Sillä konstilla ne vanhatkin hyvät sukset aikanaan valkattiin. Ei ollut suksissa enää pituuksia ja monot olivat liian kapeat minun suokulkija-jallalleni.

      Sinänsä sukset tuntuivat käteen ihan kelvollisilta ja monot olivat tosi tukevat verrattuna yli 10 vuotta vanhoihin Jalaksiin. Ja tietysti ne pilot-siteet olivat ihan OK.

      • Niilo Lylykorpi

        yleensä ei tule kauppiaita täällä mainosteltua, mutta suosittelen kurkistamaan Haijaan sivuja. Siellä yleensä reilusti poisto/tarjoussuksia ja ammattitaitoa niiden valkaamiseenkin. ts. raahtivat sanoa jos ei yseisestä merkistä / pituudesta löydy sopivaa/tarvittavaa paria. Useimmissa urheiluliikkeissä kaupanteko pääasia ja kauppaopiston/keskon ammattitaidolla löytyy jokaiselle se lähes huippupari kahden tai kolmen parin (per mitta) joukosta.
        Minuakin on kusetettu ainakin kerran - yritän että ei toisten !


    • Hmmm...

      Nyt on vähän huono aika ostaa uusia hiihtokamppeita. Innokkaimmat ovat ostaneet jo syksyllä tarvitsemansa joten parhaat on viety päältä, ja toisaalta hinnat ovat vielä tapissa.

      Muutaman kuukauden päästä on kevätalennukset. Sopivia kokoja saa toki jos on tuuria.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe