Älä koskaan anna koiraa alkoholistille

Herätysherätys!

Suurinosa alkoholisteista ja huumeidenkäyttäjistä on agressiivisia ja arvaamattomia. Myöskin täysin kykenemättömiä huolehtimaan itsestään, saati mistään muusta, esim.koirasta, tai mistään muustakaan lemmikistä, Jos annat lemmikin tälläiselle, on päivänselvää, että eläinparan koko elämä on täyttä helvettiä.
Agressiivinen päihderiippuvainen purkaa kaiken raivonsa puolustuskyvyttömään eläimeen, joka joutuu myös kärsimään kaikesta hoivanpuutteesta.
Ei saa säännöllisesti ruokaa, eikä vettä, eikä pääse pissa ja kakkalenkeilleen jne. Julmaa vastuuttomuutta antaa tälläisille lemmikkiä. Eivät he tarvitse sellaisia!
Tarkkailkaa tälläisten ihmisten lemmikkejä. Jos välitätte muistakin kuin omista lemmikeistänne. Niin vähemmän on näitä surullisia kohtaloita lemmikkiparoilla.

33

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo lukiolainen

      "Suurinosa alkoholisteista ja huumeidenkäyttäjistä on agressiivisia ja arvaamattomia."

      Peruskoululaiselta melko rankka yleistys.

      • Tietää mist puhuu

        Yleistystä voi huoleti käyttää ammatti-ihmisenä ja asiantuntijana. Alkoholisteilla ja muilla päihderiippuvaisilla on usein hermot tosi kireällä. Kilahtavat vähästä.
        Silloin on sivulliset aina, tulilinjalla ja vaarassa. Lukiolaiset ei näistä vielä tiedä.
        Kannattaisko hakeutua. lukion jälkeen päihdetyöhön, niin karttuisi vähän kokemusta.


      • jillijji
        Tietää mist puhuu kirjoitti:

        Yleistystä voi huoleti käyttää ammatti-ihmisenä ja asiantuntijana. Alkoholisteilla ja muilla päihderiippuvaisilla on usein hermot tosi kireällä. Kilahtavat vähästä.
        Silloin on sivulliset aina, tulilinjalla ja vaarassa. Lukiolaiset ei näistä vielä tiedä.
        Kannattaisko hakeutua. lukion jälkeen päihdetyöhön, niin karttuisi vähän kokemusta.

        Kaikki eläinrääkkääjät eivät ole alkoholisteja. Yhtä lailla minä voisin yleistää, että koiraihmiset ovat narsisteja, jotka luulevat olevansa kaikessa oikeassa.

        Taidat olla väkivaltaisesta suvusta, kun tuollain ajattelet.


      • ei alkikksille
        jillijji kirjoitti:

        Kaikki eläinrääkkääjät eivät ole alkoholisteja. Yhtä lailla minä voisin yleistää, että koiraihmiset ovat narsisteja, jotka luulevat olevansa kaikessa oikeassa.

        Taidat olla väkivaltaisesta suvusta, kun tuollain ajattelet.

        Kyllä se alkoholi suomessa on suurin syy rikoksiin ja väkivaltaisuuteen, miksi eläinrääkkäys jotenkin siitä poikkeaisi?


      • jillijji
        ei alkikksille kirjoitti:

        Kyllä se alkoholi suomessa on suurin syy rikoksiin ja väkivaltaisuuteen, miksi eläinrääkkäys jotenkin siitä poikkeaisi?

        Minä olen elinaikanani yleistynyt useisiin rikoksiin, joista olen jäänyt kiinni, mutta joka kerta olen puhalluttanut 0.00.


      • jillijji
        jillijji kirjoitti:

        Minä olen elinaikanani yleistynyt useisiin rikoksiin, joista olen jäänyt kiinni, mutta joka kerta olen puhalluttanut 0.00.

        Anteeksi kirjoitusvirjeitäni, mutta minulla on diagnosoita luki- ja keskittymishäiriötä, enkä mahda niille mitään.


    • sairaita sieluja

      Mikäli tekee pahaa eläimelle, tekee pahaa myös ihmiselle Ja toisinpäin. On se nähty. Jos hakkaa eläintä, hakkaa myös ihmisiä. Jos hakkaa pahoinpitelee ja tappaa ihmisiä, tekee saman myös eläimille.

      • selvinkin päin

        Liittyykö tuo kommenttisi jotenkin alkoholismiin?


    • koissutonbest

      Niin mut eläimet on viattomia kärsijöitä, ne ei pysty yhtään puolustautua niin kun ihmiset voi tehä poliisijutun. Koissut on best!

    • ihme vinkumista

      Vai että alkoholistit ja huumediilerit ovat yleensä aggressiivisia ja väkivaltaisia? Minä olen alkoholisti, omistan koiran, enkä ikinä ole lyönyt ketään.

      • ansaitsee parempaa

        Voi koiraasi, ylihuomenna ulos kun omistaja vähän ryypiskelee. Sitten kiroaa koiraa kun se paskoo lattialle kun ei pääse ulos.. Pubin eteen vesisateeseen, känniääliöiden kiusattavaksi. Omistaja tillin tallin, ei kykene koirasta huolehtimaan. Kännissä ulkona, ei kykenevä vastuuseenkaan.


      • voi sinua ;(

        Omasta mielestä olet varmasti hyvääkin seuraa.Muistatko aina edes mitä olet tehnyt?
        Ihmisten ja koirien puolesta , voi voi,säälittää lähipiirisi.Kyllä ansaitsivat parempaa.

        Mutta jos elämää määrää alkoholi, ei sitä moni suurkuluttaja helpolla irti pääse.Surullisia ihmiskohtaloita ne on alkoholistit ;(

        Mikäs sun syy oli alunperin?
        Eikö jokaisella ole siis syy, miksi ryyppää lopun ikäänsä, ja siksi alkoholi on tärkeintä elämässä.
        Syynä "muka" sukurasite,sairaus,ero, lopputili, sukulaisen kuolema, liian köyhä, liian rikas, liian komea ja joutuu tasoittelemaan viinalla, liian ruma ettei itsekkään selvinpäin kestä, liian tyhmä, liian viisas joutuu tasoittelemaan jne.

        Etkö koskaan mieti, millaista elämäsi olis ilman riippuvuutta, ja jatkuvaa juomista?
        Olistit taatusti onnellisempi niin ;)


      • 19+11
        voi sinua ;( kirjoitti:

        Omasta mielestä olet varmasti hyvääkin seuraa.Muistatko aina edes mitä olet tehnyt?
        Ihmisten ja koirien puolesta , voi voi,säälittää lähipiirisi.Kyllä ansaitsivat parempaa.

        Mutta jos elämää määrää alkoholi, ei sitä moni suurkuluttaja helpolla irti pääse.Surullisia ihmiskohtaloita ne on alkoholistit ;(

        Mikäs sun syy oli alunperin?
        Eikö jokaisella ole siis syy, miksi ryyppää lopun ikäänsä, ja siksi alkoholi on tärkeintä elämässä.
        Syynä "muka" sukurasite,sairaus,ero, lopputili, sukulaisen kuolema, liian köyhä, liian rikas, liian komea ja joutuu tasoittelemaan viinalla, liian ruma ettei itsekkään selvinpäin kestä, liian tyhmä, liian viisas joutuu tasoittelemaan jne.

        Etkö koskaan mieti, millaista elämäsi olis ilman riippuvuutta, ja jatkuvaa juomista?
        Olistit taatusti onnellisempi niin ;)

        "Olistit taatusti onnellisempi niin ;) "

        Jos ihminen on onnellinen jo nyt, juodessaan, niin miksi sitä onnea pitäisi vielä lisätä?


    • Koira häiriintyykin

      Tälläisten tyyppien koirat on aika usein myös häiriintyneitä. Jos koira pääsee uuteen parempaan kotiin. Sille on silti jäänyt ikuiset traumat entisestä elämästään.
      Se saattaa murista ja irvistää jo haistaessaan jossakin viinanhajua. Voi jopa käydä kiinni alkoholilta haisevaan ihmiseen. Koska yhdistää tähän hajuun pelon ja koiralle tulee pahoja muistikuvia kaltoinkohtelustaan.
      Meillä oli monta vuotta tälläinen, isokokoinen juoppojen koira. Se oli hyvä ja kiltti meille, mutta vihasi lopun ikäänsä viinanhajua. Sai viettää onneksi loppuelämänsä perheessä, jossa kukaan ei käyttänyt koskaan alkoholia. Se eli hyvää ja onnellista elämää ja sen näki miten koira nautti täysillä elämästään ja huolenpidosta ja kiintyi meihin uusiin perheenjäseniinsä. Kuten mekin siihen.

      • ihk uu olla teini

        Oikein. Myös homot on sairaita. Mun tuttu oli ottanut yhen rescuen eli koiran, jonka kotona oli pantu silleen jotain sinne. Myös se koiru oli ja on varmaan vieläkin rikki. Tosi inhottavaa kun koiruja annetaan homoille, narkeille, persuille, juopoille ja lestoille.


      • 3+1

        Minullakin on juoppoperheestä tullut koira. Kovin pelkää miehiä ja etenkin humalaisia sellaisia.
        Kiintyi perheeseemme ja lapsiin hyvin, vuoden vanhana taloon tuli. Ei näyttänyt yhtään kaipaavan vanhaa kotiaan, hyvin lähti mukaammekin kun haimme, ei yhtään vastustellut tai muutakaan. Heti asettui taloksi, vähän käytöstapoja piti tosin opettaa, ettei ruokapöydälle hypi.


    • loukkaava yleistys

      Alkoholi vaikuttaa ihmisiin eri tavoin. Jotkut muuttuvan vain entistä avoimemmiksi ja ystävällisemmiksi kännissä, niin ihmisiä kuin eläimiäkin kohtaan. Kännissä väkivaltaiset ihmiset ovat synnynnäisesti tai perinnöllisesti (vanhemmiltaan oppineena) aggressiivisia, eli voivat käyttäytyä samoin myös selvin päin. Joka muuttuu kännissä väkivaltaisesti, ei vain "osaa" ryypätä. Minäkin olen usein kännissä, myönnetään, mutta ei ole ikinä tullut siinä tilassa mieleenkään satuttaa koiraani. Ja eläinlääkärit ja näyttelytuomarit ovat vain kehuneet koirani kuntoa ja elintapoja.

      • naapurit hätiin

        Kannattaa silti pyytää joku auttelemaan, antamaan ruoka koiralle oikeaan aikaan, ja viemään ulos.Huppelissa voi ottaa liikaa,sammua, eikä sammuneena onnistu ulkoilutus tai ruuan anto.


      • edellinen´
        naapurit hätiin kirjoitti:

        Kannattaa silti pyytää joku auttelemaan, antamaan ruoka koiralle oikeaan aikaan, ja viemään ulos.Huppelissa voi ottaa liikaa,sammua, eikä sammuneena onnistu ulkoilutus tai ruuan anto.

        Minulta onnistuu, koska silloin kun dokaan, otan päivällä vain kohtuudella ja vasta illalla koiran ruokittuani ja lenkitettyäni alan juomaan vähän rankemmin.


      • väsy välillä
        naapurit hätiin kirjoitti:

        Kannattaa silti pyytää joku auttelemaan, antamaan ruoka koiralle oikeaan aikaan, ja viemään ulos.Huppelissa voi ottaa liikaa,sammua, eikä sammuneena onnistu ulkoilutus tai ruuan anto.

        AP; Olet viehtynyt monoloogiisi, jolle ei näillä näkymin loppua näy. Olet samainen outopoika, joka avautuu huomenna kissoista ja ylihuomenna myös muista eläimistä.


      • The nettitietäjät
        väsy välillä kirjoitti:

        AP; Olet viehtynyt monoloogiisi, jolle ei näillä näkymin loppua näy. Olet samainen outopoika, joka avautuu huomenna kissoista ja ylihuomenna myös muista eläimistä.

        väsy välillä. Sinulla on harhoja. Olet ilmeisesti liikaa netissä. Vai oletko selvännnäkijä?


      • lisää perusteita
        edellinen´ kirjoitti:

        Minulta onnistuu, koska silloin kun dokaan, otan päivällä vain kohtuudella ja vasta illalla koiran ruokittuani ja lenkitettyäni alan juomaan vähän rankemmin.

        Suurimmalta osin onnistuu. Itsellänikin ollut koiria jo 30 vuotta ja siinä sivussa alkoholin liikakäyttö.

        Silti nousen arkisin joka aamu 4:50 (viikonloppuisin noin 6:00) ja pelaan koirien kanssa aamulla noin 1,5 h, ruokatunnilla 0,5 h lisää ja iltapäivällä hudjutaan tosissaan.

        Keskimäärin juopot hoitavat koiriaan huonommin kuin vähemmän juopot, mutta havaintojeni mukaan ero on melko mitätön.


      • väsy jne. välillä
        The nettitietäjät kirjoitti:

        väsy välillä. Sinulla on harhoja. Olet ilmeisesti liikaa netissä. Vai oletko selvännnäkijä?

        Mitä minä sanoin... oudot on liikkeellä.


    • vapaa haukku

      Ex mieheni, alkoholisti uhkasi tappaa minut ja koiramme. Se olsi varmaan tapahtunut mutta kerkisimme karkuun, ihan muualle. Hän pahoinpiteli minua, joten se tappaminen olisi ollut vain ajan kysymys. Löi kerran koiraa ja se sit riitti. Nyt mulla hieno koira, me selvisimme:)

      • Minä partasuu täällä

        Ex vaimoni. Absolutisti. Veti kerran turpaan minua ja lapsia. Potki mainitun laupeudentyön päälle koiraa ja sanoi olevansa, Maria Magdaleena, neitsyt, Jeesuksen morsian ja Jumalan koettelema. Viimeisen väitteen sanoin pitävän paikkansa ja lähdettiin lapsien ja koiran kanssa evakkoon sillä välin kun se höyrysi demoneidensa kanssa pesutuvalla.


      • päihteet riski
        Minä partasuu täällä kirjoitti:

        Ex vaimoni. Absolutisti. Veti kerran turpaan minua ja lapsia. Potki mainitun laupeudentyön päälle koiraa ja sanoi olevansa, Maria Magdaleena, neitsyt, Jeesuksen morsian ja Jumalan koettelema. Viimeisen väitteen sanoin pitävän paikkansa ja lähdettiin lapsien ja koiran kanssa evakkoon sillä välin kun se höyrysi demoneidensa kanssa pesutuvalla.

        Ja mitäköhän tuo sinusta todistaa?
        Vaimollasi varmasti oli mielenterveysongelmia, joihin olisi tarvinnut hoitoa.

        Yleensä masennus, ja mielenhäiriöt tosin johtuvat päihteistä.


      • vai päihteistä
        päihteet riski kirjoitti:

        Ja mitäköhän tuo sinusta todistaa?
        Vaimollasi varmasti oli mielenterveysongelmia, joihin olisi tarvinnut hoitoa.

        Yleensä masennus, ja mielenhäiriöt tosin johtuvat päihteistä.

        "Yleensä masennus, ja mielenhäiriöt tosin johtuvat päihteistä."

        -Entä unettomuus, väsymys, yksinäisyys, rankka lapsuus, aggressiivinen puoliso, köyhyys, sairaudet ym. Eivätkö ne ole yleisiä syötä mielialahäiriöihin?


      • Pro koirat
        vai päihteistä kirjoitti:

        "Yleensä masennus, ja mielenhäiriöt tosin johtuvat päihteistä."

        -Entä unettomuus, väsymys, yksinäisyys, rankka lapsuus, aggressiivinen puoliso, köyhyys, sairaudet ym. Eivätkö ne ole yleisiä syötä mielialahäiriöihin?

        Linkkimaakari iskee ;)

        http://www.mll.fi/nuortennetti/mielenterveys/mieli_maassa/masennuksen_syita/

        http://masennusinfo.fi/masennus/Sairastuminen_on_useiden_tekijoiden_summa

        Mitä itse aloitukseen tulee, voisi asian puolesta ja myös yhtä lailla vastaan argumentoida vaikka kuinka paljon... joillekin alkoholisteille ei koiraa saisi antaa, kun taas jotkut varmasti pitävät koirastaan huolta paremmin kuin keskiverto perhekoiran omistaja. Jos ihmisen alkoholistiksi tietää, ja ei ole varma tämän koiranpitokyvystä (alkoholismista huolimatta), niin ei se luovutus lähtökohtaisesti kuulosta kovin hyvältä.

        Itse uskoisin tietäväni yhden alkoholistin, ja kun tämän päihtyneen kanssa juttelin, niin kieltämättä ensimmäinen ajatus oli, että pidetäänköhän tätä koiraa hyvin. Sittemmin olen oppinut, että tämä henkilö on pitkän linjan koiraihminen, tuntuu myös koirastaan aidosti välittävän, ja olen myös törmännyt ja nähnyt tämän usein koiransa kanssa kunnon lenkeillä, joten ainakaan kaikki ei ole pielessä tässä tapauksessa. Koirakin vaikuttaa kaikin puolin tasapainoiselta. Työssä käyvä ihminen on, joten ei ihan rappiolla ole kuitenkaan.


      • niin se on
        vai päihteistä kirjoitti:

        "Yleensä masennus, ja mielenhäiriöt tosin johtuvat päihteistä."

        -Entä unettomuus, väsymys, yksinäisyys, rankka lapsuus, aggressiivinen puoliso, köyhyys, sairaudet ym. Eivätkö ne ole yleisiä syötä mielialahäiriöihin?

        Alkoholi aiheuttaa juuri noita kaikkia.


      • yleistämistä
        niin se on kirjoitti:

        Alkoholi aiheuttaa juuri noita kaikkia.

        Ei kaikille.


      • punainenturvotus hui
        yleistämistä kirjoitti:

        Ei kaikille.

        Tai et ole itse vain huomannut oireita.Kysyppä sukulaisiltasi, mahtavatko kehtaa kertoa totuutta päin kasvoja.
        Kauppaan kun menee, niin kyllä näkee naamasta.Ketä on alkkis,ja rajusti joulunpyhinä juonut.
        Naama tomaatin lailla hohtaa turvonneena ja punaisena, melkeimpä ylikypsänä XD


    • Uhri1

      Kasvattajana ei ole helppo tietää mihin pentunsa myy.
      Näkee tuleva perhe 2 kertaa ja kun sitt huomaa tulevansa petetyksi niin ei ole oikeuttaa purkaa kaupat.
      Surullisena joutuu vain hyväksymään faktat.
      Pentu myyty mielenvikaiselle, ehkä alkoholistille, joka kirjoittaa keskustelupalstoilla milloin mitäkin satua.
      Pentusi et saa takaisin vaikka tiedät että voivat hoitaa se hengestään.
      Lakimuutos pitäis tulla. Enempi oikeuksia kasvattajille jotta ei tulisi huijatuksi ja menettäisi yöunensa.

      • 3+9

        No etkös sinä juuri saanut niiltä tukun rahaa joten miksi kitiset? Sen vuoksihan niitä pentuja tehtailet. Ai että pitäisi saada pykäliä joiden perusteella voisit vaan hakea sen takaisin ja tietenkin niin ettet joutuisi edes maksamaan saamaasi summaa korkoineen takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1555
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1331
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1267
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1265
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1243
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1224
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe