Miksi nuoret ovat itsekeskeisiä?

yksin jätetty

Eli miksi edes aikuiset nuoret eivät osaa ajatella mitään muuta kuin vain itseä? Mennään vain sinne missä on parhaat bileet ja mahdollisimman hauskaa. Vaikka sen sijaan voisivat mennä joko tapaamaan yksinäisiä tai pyytää heitä mukaan omiin rientoihinsa. Ihminen jolla on vähäkään sydäntä rinnassa tulee itsekkin iloiseksi siitä jos saa pelastettua yksinäisen päivän, ja surulliseksi siitä jos näkee että toinen kärsii yksinäisyydestä. Mutta näyttää siltä että nuorilla se menee täysin päinvastoin. Jotenkin tähän tyyliin että "yksinäisistä viis eipä tuo ole minun murhe, kunhan minulla itsellä on vain mahdollisimman hauskaa ja paljon ystäviä". Eikö nuorilla todellakaan riitä älykkyys osamäärä ajattelemaan että miltä se heistä itsestä tuntuisi jos kukaan ei kutsuis heitä kylään, kävis heidän luonaan eikä lähdis heidän kanssa koskaan mihinkään?

9

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasdfafsasf

      Taitaa olla ironia nyt vahva tässä.
      Luultavasti haluaisit että muutkin ajattelisivat sinua, koska itsekin ajattelet vain sinua. Jos joskus ajatteletkin muita, niin sitten vain vastavuoroisuuden toivossa, eräänlaisena ostoksena tai sijoituksena. Osuiko?

    • yksin jätetty

      No tottakai minun täytyy ajatella myös itseäni koska kukaan muukaan ei ajattele minua, niin sekin on tehtävä silloin itse. Ja oletko koskaan kuullut sellaista sananpartta että reilupeli MOLEMMIN PUOLIN? Eli silloin kun ajattelen muita niin kyllä minä vaadin sille myös jotain vastinettakin, esimerkiksi sellaista kuin ystävyys. Jos minä näissä olosuhteissa ajattelisin vain ja ainoastaan muita niin minähän vetäisin itseni hirteen että kaikki pääsisivät minusta lopullisesti eroon. Mutta jos niin tekisin niin minähän palkitsisin heidät siitä että ovat jättäneet minut yksin, ja sitä ilonpäiväähän minä en niille suo!

    • asfasdfasdsdaffasd

      Ha, en minä sanonut että sinun pitäisi ajatella muita. Sinä sen sijaan sanot että muiden pitäisi ajatella sinua. Sinä vaadit etkä saa. Sitten olet täynnä katkeruutta ja vihaa ja raivoat täälläkin. Hieno tyyppi... Kannattaisiko olla vaatimatta?

    • yksin jätetty

      Kai minullakin on oikeus vaatia normaali elämää. Koska kaikilla muillakin on ystäviä rinnalla niin miksi minulla ei saa olla? Hyvähän sinun on puhua kun et tiedä yksinäisyydestä yhtään mitään. Mutta teeppä joskus sellainen temppu. Mene makuuhuoneeseesi sulje ovi sulje tv radio tietokone sammuta valot mene sänkyyn makaamaan pistä silmät kiinni hennitä syvään. Ja kuvittele että elämäsi olisi sellaista että kukaan ei kutsu sinua koskaan kylään, eikä tule kylään vaikka itse kutsuisitkin eikä lähde koskaan kanssasi mihinkään vaikka pyytäisit. Niin miltä sellainen tuntuisi?

      • yksin kaksin

        Älä välitä kommenteista jotka syyllistää sua. Olen itse vanhempi, en mikään nuori aikuinen ja tiedän kokemuksesta mitä yksinäisyyden vankila pahimmillaan on. Etenkin kun vielä joskus minullakin oli vilkas sosiaalinen elämä.Nyt yli nelikymppisenä elelen pidemmän ajanjakson ajan elämää jossa ei ole ystävää kenen kanssa viettää aikaa, ylipäätään tehdä asioita tai mennä jonnekin yms. Joskus sentäs voin jonkun kanssa jotain ajanvietettä keksiä, ja itse joudun kamppailemaan tällöin että en valittaisi näissä tilanteissa liikaa yksinäisyyden kipujani, koska ihminen joka ei ole kokenut itse ei ymmärrettävästi käsitä mitä tunnet.Onko sulla ketään, sukulaista tai sisarta jonka luo mennä tai kenen kanssa viettää aikaa? Kaikkea hyvää sinulle toivon.


    • yksin jätetty

      Äiti ja sisarukset on jotka ovat kaikki itsestäni vanhempia, mutta ihminen kaipaa muutakin. Ihminen kaipaa sellaista seuraa jossa voi tuntea itsensä onnelliseksi eikä mitään eläkeläiskerhoja.

    • nimetönluuseri

      Yksinjääneet ovat raukkamaisia kun eivät itse tule. Olen muutenkin niin ujo.

      Minua on joskus kiusattu joten en ole enää niin kiva. Kaverini on niin hyvä kaveri. En ansaitsisi olla hänen ystävänsä. Minä rakastan häntä.

    • enmääniin

      Ne kommunikoi vain kännykkänsä kanssa, missä heillä olisi mahdollisuus sosiaalistua ja ajatella muita ihmisiä

    • sonniin

      Sen vuoksi kun ovat

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe