Säälistä ostaminen

kirpari

Harrastaako kukaan säälistä ostamista?

24

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • t.l.

      En osta säälistä vaan tarpeesta.

    • Ostelen yleensä ässästä tai koosta.
      Usein Hagiksen torista ja hallista, kun laatua haluan.

      En tunne tuota sääliä?
      Ostaako hän aito-Suomalaisen koti-maan mullista?

      H.

    • Sääli ei ihan oikea ajatus, mutta melkein,
      viimeksi olen halunnut olla mukana tukemassa ystävän vaikeaa rahatilannetta ja ostanut hänen taidettaan,
      kun en kehdannut antaa suoraan rahaa kiperään tilanteeseen.
      Ei hän edes pyytänyt rahallista apua, kertoili vain vaikeasta tilanteestaan.

      Toisaalta kyllä todettava, että tykkään valtavasti hänen töistään ja mielelläni ripustelen niitä seinilleni.
      Aina ei ostamisessani ole kyse tarpeesta.

      • "rosaliin"

        Eikö "taiteilijaa" hävetä olla säälittävä?

        Tuntuuko sinusta että olet tekemässä näyttelyä itsestäsi?
        Tilanteestasi kun nyt kerrot.
        Mitä sinulle pitäisi antaa?

        H.


      • roosaaliiin
        hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Eikö "taiteilijaa" hävetä olla säälittävä?

        Tuntuuko sinusta että olet tekemässä näyttelyä itsestäsi?
        Tilanteestasi kun nyt kerrot.
        Mitä sinulle pitäisi antaa?

        H.

        Potku persuksille ja unohdus riittää, kiitos.


      • Pirre*

        No niin, tässä tulikin vastaus kysymykseeni, eipä tullut luettua näitä vastauksia..


    • Pirre*

      Mitä tarkoittaa "säälistä ostaminen",tarkennatko?

      • Mäkin haluaisin tietää mitä aloittaja tarkoittaa säälillä. Jos mä menen johonkin liikkeeseen niin en mä säälistä sielt mitään osta vaan tarpeeseen.
        Jos taas tarkoitetaan jotain katukaupustelijaa niin en mä siltikään säälistä ostais.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Mäkin haluaisin tietää mitä aloittaja tarkoittaa säälillä. Jos mä menen johonkin liikkeeseen niin en mä säälistä sielt mitään osta vaan tarpeeseen.
        Jos taas tarkoitetaan jotain katukaupustelijaa niin en mä siltikään säälistä ostais.

        "Nittaminax"

        No, kukas se siellä nyt on?

        t.l. ja sinä ostatte tarpeeseen.
        Ette kai vaan tehneet aloitustakin samoin tavoittein?
        Kerjääjille niinku.

        yst.

        H.


    • Ehkä en ihan säälistä, mutta ostopakko tulee mieleen, kun esim. joulumyyjäisissä tutut "askartelijat" tekeleitään kaupittelevat.
      Kun nämä tekijät eivät minkään pienen rahan puutteesta tuotteitaan yleensä myy, jokunen poikkeus toki löytyy.
      Maksavathan ne langatkin, kun sata paria sukkia ja lapasia neuloo.

      Siksi olen lopettanut myyjäisissä käymiset, yhtään väkerrystä en enää halua ostaa.

      • tarpeeseen....

        On useita käsitöiden harrastajia jotka neulovat ajankulukseen. Yleensä neuleita tulee yli tarpeen ja mihinkäs niitä sitten laittaa jos ei enää lapse ja sukulaiset enempää tarvitse? Niitä sitten kaupataan näissä joulumyyjäisissä.

        Viime sunnuntaina kävin joulutorilla jossa oli useita myyjiä ja yleensä tuotteet olivat villasukkia tai lapasia. Valittivat ettei kauppa oikein ole käynyt.

        Tämän ikäisillä on joulukoristeita ennestään, jopa yli tarpeen, niitäkään ei tarvitse. Joku uusi ja erikoisempi toki herättää kiinnostusta.

        Eipä silti, sieltä sai jouluisen tunnelman kierrellessään ja kuului kauniita joululauja hyvän orkesterin ja solisti esittäminä. Mukaan ei lähtenyt paljon mitään, mutta jotakin pientä sentään.


    • bessie*

      Ostan joskus. Paremminkin kannatuksen vuoksi, mutta kyllä joku varmaan "säälistä" ostamiseksikin voisi halutessaan sanoa. Esim. 'Iso Numero' lehteä en välttämättä osta ensimmäiseltä kohdalle sattuvalta myyjältä, vaan valitsen keneltä ostan.
      Lehden kuitenkin luen ja sama se on monessa muussakin ostamisessani, ostan 'tarpeeseen' mutta en katso pelkkää hintaa tai laatua.

      • "bessie*"

        Minä vähän häntä jo odotinkin...
        Lehden mainostus oli yllätys, tai sitten ei...

        yst.

        H.


      • bessie*
        hunksz kirjoitti:

        "bessie*"

        Minä vähän häntä jo odotinkin...
        Lehden mainostus oli yllätys, tai sitten ei...

        yst.

        H.

        "Minä vähän häntä jo odotinkin..." Täysin tarpeeton huomautus.

        Ai mainostus, just joo. Aiotko nyt itse lähteä ostamaan pinkan lehtiä myydäksesi ne meille säälistä ostaville, vai aiotko matkustaa Helsingin keskustaan tai sen muihin vilkkaisiin kauppapaikkoihin ostamaan lehden?

        Myydäänköhän lehteä muualla Suomessa, tietääkö joku?

        "yst." ?!


      • niin monia
        bessie* kirjoitti:

        "Minä vähän häntä jo odotinkin..." Täysin tarpeeton huomautus.

        Ai mainostus, just joo. Aiotko nyt itse lähteä ostamaan pinkan lehtiä myydäksesi ne meille säälistä ostaville, vai aiotko matkustaa Helsingin keskustaan tai sen muihin vilkkaisiin kauppapaikkoihin ostamaan lehden?

        Myydäänköhän lehteä muualla Suomessa, tietääkö joku?

        "yst." ?!

        Yst. = ystävällisesti pilkaten.


    • Onnnellinen ostaja

      Muutaman kerran vuodessa "ostan säälistä" ihanilta naapureiltamme ja parilta vuokralaiseltamme, arpoja, yms.

      Ei tunnu ainakaan enää yhtään "pahalta" kun olen ostanut jo vuosia. Heillä kehitysvammaisia lapsia ja hoitelevat heitä hyvin ja ovat ystävällisiä.

      Mihinkään hyväntekeväisyyteen en anna, koska joka keräyksessä menee keräyskuluihin 80 % usein lähes 90 %.

    • reppuriika

      En osta säälistä ja kerää turhaa roinaa. Jos haluan tukea tai auttaa, niin mieluummin annan vaikka rahaa yhdistykselle ja jätän tavarat niitä tarvitseville. Myyjän roolissa kyllä alennan usein hintoja varmaan säälistä jos tiedän että asiakkaana on todella vähävarainen.

    • kauppa-lopo

      Ostoni ostan kaupasta. Kauppoja en sääli.

    • ei kannata tukea

      Vai olisko joku ongelma "taiteilijalla"ja rahat siksi loppu.

      • Mie autan ystäviäni työllä, rahalla tai muuten, jos vain pystyn oli ne taiteilijoita tai ei.

        Kannattamisella ei sen asian kanssa ole mitään tekemistä,
        ei auttamisesta mitään numeroa tehdä vaan se on molemminpuolista välittämistä.

        Aloitus oikeastaan mainio näin joulunaikaan.


    • Jenniinaaaaahhhh

      Mie annan säälistä.
      Mitä säälittävämpi renttu, sitä parempi.

      • .Siilimuori

        Nii, iloista antajaa ja niin edespäin :))..........................


    • .Siilimuori

      Kaikkea mahdollista ostamista pyrin välttämään. Itsesäli vähenee tilipäivänä :).

    • kannatuksen vuoksi

      Käyn usein hyväntekeväisyyskirppareilla. Ostan tarpeeseeni, sekä tukeakseni heidän toimintaansa, en säälistä.
      Täällä meidän kylällä on superhyvä hyväntekeväisyyskirppis, sinne vien usein tavaraa ja samalla tulee aina jotain ostettuakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe