Endless Forms Most Beautiful, Nightwish album # 8

1. joululahja

Nightwishin virallisilla sivuilla on juuri paljastettu 8. albumin nimi ja albumin kansi sekä ilmestymispäivät. Tiedot tulevat varmaankin pika puoliin myös Nightwishin Facebookiin.
Nimi on sitaatti Charles Darwinin kirjasta Lajien synty. Levyn kansikuvassa on kaikenlaista, muun muassa pätkä DNA:ta.

Levy ilmestyy EU:n alueella 27.3.15

22

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EFMB
    • entäs uskovaiset?

      Nightwish faneissa on jonkunverran tosi kovia uskonveljiä ja -sisaria etenkin USA:ssa joten on mielenkiintoista nähdä kuinka monelle Darwinin opit on liikaa ja Nightwish fanitus loppuu. Tuomaksen viimeisen päälle syvälliset sanoitukset ovat ehkä antaneet joillekin väärän kuvan, mielenkiintoista.

      • Non_Atheist1977

        No itse kristittynä olen kuitenkin tiennyt, että Holopainen on ateisti. Ainakin vihjeitä siihen suuntaan olen ollut huomaavinani. Mm. paita missä oli nimet Hitchens, Dawkins, Harris, Dennet...kaikki kuuluisia ateisteja.

        Nightwish on silti mielestäni todella kaunista ja hyvää musiikkia. Holpaisen tekstit eivät missään mielestäni ole pilkanneet kristinuskoa. Olen ollut huomaavinani kyllä kritiikkiä uskonnon nimissä tehtyjä pahoja tekoja kohtaan. Esim ristiretket jne ja sitä kritisoidessaan ateistit saavat uskovat kristityt puolelleen. Suurin osa on samaa mieltä. Jeesuskin opetti lähimmäisen rakastamista.

        Itse olen koulutukseltani myös kemisti ja lukenut biokemiaa ja tiedän jotain DNA:sta ja evoluutiosta. Uskon evoluutioon ja Jumalaan. Ne kun eivät ole toistensa pois sulkevia vaihtoehtoja. Raamatun luomiskertomus voidaan käsittää sillä lailla vertauskuvallisesti, että luomispäivät ovatkin ajanjaksoja. Se alkukielen sana mitä käytetään luomiskertomuksessa luomispäivistä voidaan kääntää "aikakaudeksi". Sanotaan vaikka miljardiksi vuodeksi. Tai mikä vaan on hyvä.

        Anyways kaiken alkuhan on kuitenkin mysteeri. Mitään kun ei synny tyhjästä. Kvanttivakuumi, jossa nykytiedemiehet ajattelevat kvanttitason partikkeleiden ilmaantuvan tyhjästä ja taas häviävän...sekään ei ole selitys universumin olemassaololle. Kvanttivakuumi kun ei ole "ei-mitään". Mysteeri on mistä singulariteetti (joka räjähti tai vastaavasti kvanttivakuumi josta singulariteetti ehkä tuli) ilmestyi jos ennen sitä ei ollut mitään. Siis ei edes tyhjää. Ei mitään.

        No ateistit sanovat että emme tiedä vielä. Joskus tiedämme. Se voi olla niin. Monet muut asiat universumissa kuitenkin viittaavat vahvasti Älylliseen Suunnittelijaan. Uskon tähän ja samalla uskon kaikkiin tieteen tuloksiin. Niistä ei mistään voi vetää sellaista johtopäätöstä, että Luojaa ei olisi olemassa. Se on mielipide ja uskomuskysymys. Haluatko uskoa että Luoja on tai uskoa että Luojaa ei ole.

        Tulen hommaamaan tämänkin Nightwish albumin. Kunnioitan Holopaista ja bändiä suuresti.


      • Ihminen minäkin
        Non_Atheist1977 kirjoitti:

        No itse kristittynä olen kuitenkin tiennyt, että Holopainen on ateisti. Ainakin vihjeitä siihen suuntaan olen ollut huomaavinani. Mm. paita missä oli nimet Hitchens, Dawkins, Harris, Dennet...kaikki kuuluisia ateisteja.

        Nightwish on silti mielestäni todella kaunista ja hyvää musiikkia. Holpaisen tekstit eivät missään mielestäni ole pilkanneet kristinuskoa. Olen ollut huomaavinani kyllä kritiikkiä uskonnon nimissä tehtyjä pahoja tekoja kohtaan. Esim ristiretket jne ja sitä kritisoidessaan ateistit saavat uskovat kristityt puolelleen. Suurin osa on samaa mieltä. Jeesuskin opetti lähimmäisen rakastamista.

        Itse olen koulutukseltani myös kemisti ja lukenut biokemiaa ja tiedän jotain DNA:sta ja evoluutiosta. Uskon evoluutioon ja Jumalaan. Ne kun eivät ole toistensa pois sulkevia vaihtoehtoja. Raamatun luomiskertomus voidaan käsittää sillä lailla vertauskuvallisesti, että luomispäivät ovatkin ajanjaksoja. Se alkukielen sana mitä käytetään luomiskertomuksessa luomispäivistä voidaan kääntää "aikakaudeksi". Sanotaan vaikka miljardiksi vuodeksi. Tai mikä vaan on hyvä.

        Anyways kaiken alkuhan on kuitenkin mysteeri. Mitään kun ei synny tyhjästä. Kvanttivakuumi, jossa nykytiedemiehet ajattelevat kvanttitason partikkeleiden ilmaantuvan tyhjästä ja taas häviävän...sekään ei ole selitys universumin olemassaololle. Kvanttivakuumi kun ei ole "ei-mitään". Mysteeri on mistä singulariteetti (joka räjähti tai vastaavasti kvanttivakuumi josta singulariteetti ehkä tuli) ilmestyi jos ennen sitä ei ollut mitään. Siis ei edes tyhjää. Ei mitään.

        No ateistit sanovat että emme tiedä vielä. Joskus tiedämme. Se voi olla niin. Monet muut asiat universumissa kuitenkin viittaavat vahvasti Älylliseen Suunnittelijaan. Uskon tähän ja samalla uskon kaikkiin tieteen tuloksiin. Niistä ei mistään voi vetää sellaista johtopäätöstä, että Luojaa ei olisi olemassa. Se on mielipide ja uskomuskysymys. Haluatko uskoa että Luoja on tai uskoa että Luojaa ei ole.

        Tulen hommaamaan tämänkin Nightwish albumin. Kunnioitan Holopaista ja bändiä suuresti.

        Hyvä näkökulma tässä sinulla. Olen kyllä tästä Tuomaksen ateistisuudesta epäileväinen. Sanoisinko herran olevan hyvinkin taipuvainen mystiikkaan monessakin mielessä. Karjalan laulumailla tästähän on pitkät perinteet olemassa. Kaikki tämän kaltainen mietiskely ei ole mitenkään uutta, eikä mielestäni sulje Luojan olemassaoloa. On aikakausia jolloin kaikki psykedelia oli suorastaan pakollista jos haluttiin olla uskottavia. Aina näihinkin jotenkin liittyy hämmennys. Taiteilija Holopainen on urallaan vaiheessa, jossa syvällisempääkin hämmennystä voidaan esittää ja "markkinoida" leimaantumatta liian hauskaksi mieheksi.

        Tuomas rakastaa siis Joulua. Joulu ei ole pelkästään Snowman telkusta. Jouluun liittyy arvoja ja perinteitä. Kaupallisuutta ja pinnallisuutta. Eniten Joulun pitäisi olla Kristillisyyden juhla ja lasten juhla. Tämän kaiken keskellä Tuomas ja Johanna ovat onnellisia.

        Ateisti, tuskin.


    • arvinismi

      Jos taiteilija lähtee sille tielle, että hän muuttaa tekstejään uskonollisen tai poliittisen fanatismin pelossa on syytä unohtaa koko taide. Taide on toiminut totalitaarisissa valtiossa henkireikänä, kuten Neuvostoliitossa. Toisaalta pahimpia ovat uskonnolliset fundamentalistit, joiden mielestä kaikki taide ja musiikki on saatanasta. Toki kreationismi on fanatismissa lievemmästä päästä.

    • tilaukseen meni
      • EFMB 9. traileri

      • humoristihanuristi
        EFMB 9. traileri kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=fXVd9h0aAcY
        9. traileri, missä kerrotaan muun muassa, että uuden levyn 20-minuuttinen sävellys kootaan yli 600 raidasta, siihen tulee mm. luonnon ääniä.

        Tuota noiskis. Tuon trailerin myhkäisyyttä lisää Kinnusen epämääräisen määrätietoinen lausahdus, että Oncen jälkeen ei ole...
        Hienosti luodaan lisää jänskää kansainväliseen levitykseen.


    • Vit tu

      Taas tuollainen masentava tummasävyinen "kohtalokas" kansitaide. Tämä bändi ei kehity koskaan. Fonttikin on aina vaan sama pakasta vedetty.

    • TH haastis
    • Élan
      • no panic

        Kukaan ei ole missannut mitään. Single julkaistaan perjantaina helmikuun 13. päivä ja eiköhän sinkun video ilmesty YouTubeen samana päivänä. Sinkku on pantu tilaukseen sekä cd:nä että vinyylinä Levykauppa äksästä jo aikoja sitten.


    • After Foreverin
    • Kauniin kannen on ToxicAngel väsännyt uudelle albumille. Maaliskuuhun ei onneksi ole pitkä aika!

    • melkein kymppi
    • Cambrian
    • NW8 ja Inferno
    • täydellinenkokoelma

      Tiedän että tällä foorumilla pyörii muutamia tosi raskaan sarjan Nightwish-faneja joten tiedoksi teille että Japanissa julkaistaan seuraavanlainen paketti
      http://www.cdjapan.co.jp/product/UICN-9027
      Itse pistin jo tilaukseen, seuratkaa perässä, tästä tulee keräilykappale jos mistä

      • e.v.e

        Ei oikein usko tuohon shm juttuun, aika näyttää. vinyyli on joka tapauksessa hankinnassa on jo upea taideteos sinällään. Ostan edelleenkin vinyylien rinnalle käytännönsyistäkin cd´n. Kaiken muun krääsän saa unohtaa. Ai niin, ehdottomasti parasta on nyt saatavilla oleva instrumentaali, ne ovat harvinaisuuksia ja edelliset ovat jo keräilyharvinaisuuksia ;) Onko sun kokoelmasi täydellinen?


      • tääonkivaa

        Meikäläisen keräilyprofiili tiivistyy seuraavanlaisesti, eli kaikista biiseistä pitää ostaa normaali versiot, single-editiot, demot, instrumentaalit, orkestraatiot ja dvd:t. En ole vinyyli keräilijä mutta kuka sitä tietää, kenties tulevaisuudessa. Tämänhetkinen tilauslista näyttää seuraavalta:
        http://www.nuclearblast.de/en/products/tontraeger/cd/buch-3cd/nightwish-endless-forms-most-beautiful-earbook.html
        http://www.cdjapan.co.jp/product/UICN-9027
        http://www.levykauppax.fi/single/nightwish/elan/#cds


    • ensivaikutelmia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1356
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe