Pistotulppa ja suojamaadoitettu valaisinpistorasia

...vera85...

17

1626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä voi.

Pistotulpan voi aina laittaa sellaiseen pistorasiaan, mihin se ilman väkivaltaa tai työkaluja menee.

Toisin sanoen minkäänlaista pistotulppaa ei ole mahdollista ilman väkivaltaa tai työkaluja laitettua sellaiseen pistorasiaan, johon sitä ei saa laittaa.

Molemmat edellämainitut pätevät sekä tavallisiin, että valaisinpistorasioihin ja -tulppiin.

• ...vera85...

Kiitos vastauksesta!

Ja ilmeisesti on ihan ok liittää sokeripalalla aiemmassa kuvassa näkyvä pistoke lampun ripustusjohtoon, jossa on ainoastaan ruskea ja sininen johto? Ja tuikata siihen samaiseen suojamaadoitettuun pistorasiaan?

Kyseessä siis joku alle kympin johto, johon voi laittaa riisipaperivarjostimen tms.

• 8+11

Tämä ei välttämättä ole itsestään selvää, koska suojamaaliitin voi olla valaisimen rungossa vaikkei siinä ole johtoa valmiina.

• Sähkösetä

Voi Veera kun pääsisi sinua tuikaamaan, siinä samassa tulisi valaisimtekin asennettua.

• ...vera85...
        8+11 kirjoitti:

Tämä ei välttämättä ole itsestään selvää, koska suojamaaliitin voi olla valaisimen rungossa vaikkei siinä ole johtoa valmiina.

Ok, en siis lähde kokeilemaan tuota. Taitaa olla turvallisinta ostaa tilalle uusi lamppu, jossa olisi se sopiva pistoke valmiina.

Tack!

• Kyllä voi.
        ...vera85... kirjoitti:

Ok, en siis lähde kokeilemaan tuota. Taitaa olla turvallisinta ostaa tilalle uusi lamppu, jossa olisi se sopiva pistoke valmiina.

Tack!

Ei kannata uskoa ihan kaikkea. Jos kyseessä on uutena Suomesta ostettu valaisin, niin kyllä se on turvallinen ja voit liittää siihen kyseisen pistotulpan suunnittelemallasi tavalla.

• ???
        Kyllä voi. kirjoitti:

Ei kannata uskoa ihan kaikkea. Jos kyseessä on uutena Suomesta ostettu valaisin, niin kyllä se on turvallinen ja voit liittää siihen kyseisen pistotulpan suunnittelemallasi tavalla.

Aha, jos on uutena ostetussa valaisimessa on suojamaaliitin, siihen ei tervitse kytkeä mitään.

• Kyllä voi.
        ??? kirjoitti:

Aha, jos on uutena ostetussa valaisimessa on suojamaaliitin, siihen ei tervitse kytkeä mitään.

Niin, aloittajalla oli siis lampun kanta johdolla, joku tämän tyyppinen: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873410494494.jpg johon hän haluaa kytkeä valaisinpistotulpan

Meinaat, että lampun kannassa on useinkin paikka suojamaadoitusjohtimelle?

• Kyllä voi.
        ??? kirjoitti:

Niin, aloittajalla oli siis lampun kanta johdolla, joku tämän tyyppinen: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873410494494.jpg johon hän haluaa kytkeä valaisinpistotulpan.

Meinaat, että lampun kannassa on useinkin paikka suojamaadoitusjohtimelle

• Äläsnytkun
        Kyllä voi. kirjoitti:

Niin, aloittajalla oli siis lampun kanta johdolla, joku tämän tyyppinen: http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8873410494494.jpg johon hän haluaa kytkeä valaisinpistotulpan.

Meinaat, että lampun kannassa on useinkin paikka suojamaadoitusjohtimelle

Kylläpä vaan monestikin on erikseen paikka suojajohdolle, joten kasi yhentoista huomautus on aiheellinen.

• Tokkopa vaan...
        Äläsnytkun kirjoitti:

Kylläpä vaan monestikin on erikseen paikka suojajohdolle, joten kasi yhentoista huomautus on aiheellinen.

Tokkopa siihen sitten tehtaalla olisi 2-napaista johtoa laitettu, jos kanta olisi maadoitettavaa mallia. Kyllä se nyt on ihan vaan joku tällainen: http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000018347 ja siihen voi sen halutun kaksinapaisen valaisinpistotulpan sokeripalalla liittää.

• 9+9
        Tokkopa vaan... kirjoitti:

Tokkopa siihen sitten tehtaalla olisi 2-napaista johtoa laitettu, jos kanta olisi maadoitettavaa mallia. Kyllä se nyt on ihan vaan joku tällainen: http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/product/large/2000018347 ja siihen voi sen halutun kaksinapaisen valaisinpistotulpan sokeripalalla liittää.

Et sitten ole nähnyt muunlaisia valaisimia. Hyvin usein metallivartisen/-kejuisen valaisimen ripustimen kyljessä on suojamaaliitin, ilman liitettyä johdon pätkää.

• Tokkopa vaan...
        9+9 kirjoitti:

Et sitten ole nähnyt muunlaisia valaisimia. Hyvin usein metallivartisen/-kejuisen valaisimen ripustimen kyljessä on suojamaaliitin, ilman liitettyä johdon pätkää.

Et sitten yhtään lukenut minkälainen valaisin aloittajalla on johon se halusi pistotulpan liittää?

Tuosta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/13231470/#comment-76219218

Juuri sellainen siis, mistä olen jo kaksi eri kuvaa laittanut. Ei tuollaisessa kannassa ole mitään paikkaa suojamaadoitusjohtimelle. Siihen on tehtaalla asennettu kaksinapainen johtovalmiiksi, jolloin kanta ja johto muodostaa suojaeristetyn valaisimen.

• Luetun ymmärtäminen
        Tokkopa vaan... kirjoitti:

Et sitten yhtään lukenut minkälainen valaisin aloittajalla on johon se halusi pistotulpan liittää?

Tuosta: http://keskustelu.suomi24.fi/node/13231470/#comment-76219218

Juuri sellainen siis, mistä olen jo kaksi eri kuvaa laittanut. Ei tuollaisessa kannassa ole mitään paikkaa suojamaadoitusjohtimelle. Siihen on tehtaalla asennettu kaksinapainen johtovalmiiksi, jolloin kanta ja johto muodostaa suojaeristetyn valaisimen.

Et sitten yhtään lukenut että vastauksessa puhuttiin valaisimista yleensä, eikä jostain ripustusjohdosta.

• Ymmärryksen luenta
        Luetun ymmärtäminen kirjoitti:

Et sitten yhtään lukenut että vastauksessa puhuttiin valaisimista yleensä, eikä jostain ripustusjohdosta.

Kyllä mä ainakin olen kokoajan vastaillut vain alkuperäisen kysyjän kannalta.

• Selvyyden vuoksi
        Ymmärryksen luenta kirjoitti:

Kyllä mä ainakin olen kokoajan vastaillut vain alkuperäisen kysyjän kannalta.

Kannattaa vastata siihen viestiin jonka on lukenut.

• Sähköhärö

Jos valaisimen alkuperäisessä valaisinpistotulpassa on lovi, niinkuin aloittajan tapauksesssa (eli kyseessä on suojaeristetty laite)

Jos aloittajaa (nämä tekstit asian laajuuden nähden ovat riittävä, jos ei riitä, niin tukesilta saa neuvoa, ei suoraan tähän, mutta riittävää opastusta) kiinnostaa modifioida valaisinta, niin hän voi sen tehdä, omaan käyttöön.

Piuha poikki ja kytkentä sokeripalaan.

Jos piuha oli kiinteä osa valaisinta, niin nyt hän on vastuussa valaisimen toiminnasta myydessään tai antaessaan valaisinta eteenpäin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      2878
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      213
      1279
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      116
      1241
    4. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      349
      1138
    5. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      111
      1053
    6. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      89
      1007
    7. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      402
      991
    8. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      904
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46