Paniikkihäiriö

uupunut

Kertokaa nyt joku mikä voi olla hätänä ku pistoksia tulee joka paikkaan niinku veri ei kiertäis tai siltä ainaki tuntuu ja muuten kaikki viittais paniikkihäiriöön.. nukun todella huonosti kun kokoajan paikat on ihan puutuneita ja tulee rytmihäiriöitä todella paljon. sydänfilmeissäkin olen käynyt useaan otteeseen ja sanovat että siinä ei ole mitää häikkää ja holter otettu myös muutamaan otteeseen eikä olla ainakaa sanottu mitää vakavampaa. hikoilen päivittäin todella paljon vaikka minulla on propral lääke ja aijemmin oli bisoprolol eikä kummatkaan lääkkeet auta hikoiluun tuntuu siis että todella korkea verenpaine mulla ja niin onkin yleensä.. en tiedä mitä enää tehdä tässä tilanteessa ku tuntuu ettei voi liikuntaakaan harrastaa rytmiäiriöitten vuoksi. kertokaa mitä tässä enää voi tehdä???

22

570

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taitaa olla sinulla koko kroppa hyvin jännittynyt. Yritä rentoutua jollakin rentoutusmenetelmällä esim. palleahengitysharjoituksella. Liikunta auttaa hyvin jännitykseen, samoin rytmihäiriöihin, mikäli ovat hyvänlaatuisia. (Levossa tuntuvat rytmihäiriöt, poistuvat rasituksessa) Propral ja Bisoprolol ovat rytmihäiriölääkkeitä, eivät niinkään verenpainelääkkeitä. Hikoilun vänentämiseen niistä tuskin on apua. Rytmihäiriöt eivät ole este liikunnalle, päinvastoin ja sinullahan ne on tutkittu ja vaarattomiksi todettu.. Mitä enemmän ajattelet rytmihäiriöitä, sitä enemmän niitä on. Nyt vaan ulos ja liikkeelle, kevättä kohti helpottaa.

    • Propral on beettasalpaaja. Joskus kun tykyttää, otan yhden 50mg tabletin. Niin kyllä auttaa. Mutta ei se hikoiluun kai auta.

    • paniikkia pukkaa

      Paniikkihäiriöön määrätyt lääkkeet aiheuttaa joillakin enemmän epämiellyttäviä olotiloja, kuin mitä olisi olla ilman lääkkeitä. Nykyään lääkärien suosimat masennuslääkkeet paniikinhoitoon ei sovi kaikille. Parhaita lääkkeitä, bentsoja, ei juurikaan enää määrätä, vaikka ne on todella tehokkaita ja saa paniikkikierteen nopeasti loppumaan ja ihmisen takaisin normaaliin arkeen. Minulle ei ole sopinut yksikään masennuslääke, niitä on kokeiltu useampia ja kaikki aiheutti enemmän harmia, kuin hyötyä. Hikoilusi ja muut oireilusi voi johtua lääkkeestä.

      • Joo no mulla ei ainakaan pelkkä masennus lääke auta. Siksipä minulla on kahta masennus lääkettä ja vähän bentsoa lisäksi. Olen käyttänyt bentsoja jo 6v joka päivä. Itse olen kyllä aina niitä saanut, ongelmitta. Mutta Tietysti jos menee lekurille ja sanoo heti, että tarvin bentsoja. Niin voipi olla, että niitä ei saa. Lisäksi pari kaveria syö bentsoja. Että kyllä niitä saa.


      • Kirpparilta
        ateisti81 kirjoitti:

        Joo no mulla ei ainakaan pelkkä masennus lääke auta. Siksipä minulla on kahta masennus lääkettä ja vähän bentsoa lisäksi. Olen käyttänyt bentsoja jo 6v joka päivä. Itse olen kyllä aina niitä saanut, ongelmitta. Mutta Tietysti jos menee lekurille ja sanoo heti, että tarvin bentsoja. Niin voipi olla, että niitä ei saa. Lisäksi pari kaveria syö bentsoja. Että kyllä niitä saa.

        Pyydä kilpirauhaskokeita.


      • paniikkia pukkaa
        ateisti81 kirjoitti:

        Joo no mulla ei ainakaan pelkkä masennus lääke auta. Siksipä minulla on kahta masennus lääkettä ja vähän bentsoa lisäksi. Olen käyttänyt bentsoja jo 6v joka päivä. Itse olen kyllä aina niitä saanut, ongelmitta. Mutta Tietysti jos menee lekurille ja sanoo heti, että tarvin bentsoja. Niin voipi olla, että niitä ei saa. Lisäksi pari kaveria syö bentsoja. Että kyllä niitä saa.

        ateistille. Mä oon pärjännyt kohtuu hyvin ilman mitään lääkkeitä jo vuosia paniikin kanssa. Oon tosin sellainen jännittynyt ja lievästi ahdistunut aina ihmisten ilmoilla ja sellaista kohtauksenpoikasta yrittää tulla päälle, mutta sen kanssa on jotenkin tullut aina toimeen. Sitten tapahtui pienellä ajalla kaikenlaista, mikä oli ilmeisesti liikaa kun jo ennestään arki on ollut sellaista kaaosta ja tuli unettomuutta, mikä pahensi paniikkia. Kävin lääkärissä sen unettomuuden takia ja niitä masennuslääkkeitä tarjottiin heti. No niitä tulikin sitten kokeiltua useampia ja kaikilla oli sama vaikutus, ne vei loputkin yöunet kaikki muut ylimääräiset paskaolot tuli siihen kaupanpäälle. Olin niin huonossa kunnossa niiden lääkkeiden takia, että en edes pahimpina paniikkikohtauksien aikana ollut niin pahoissa fiiliksissä. Sitten tulimme lekurin kanssa siihen tulokseen, että mulle ei vaan sovi ne lääkkeet. Ja mitäs sitten, ei mitään. Lääkäri ei tarjonnut mitään lääkkeeksi, paitsi liikuntaa, rentoutusta ja lämmintä kättä, hän siis nousi ylös ja kätteli sen merkiksi, että vastaanotto oli päättynyt. Itse en mitään bentsoja pyytänyt, eikä lääkäri myöskään niistä sanallakaan maininnut. Jatkan näin, ilman mitään lääkkeitä, kun joten kuten selviän päivästä toiseen ja vältän änkeämästä paikkoihin ja tilanteisiin, missä kohtauksen todennäköisyys on suuri.


      • Hyvät lääkkeet nyt

        "Parhaita lääkkeitä, bentsoja, ei juurikaan enää määrätä, vaikka ne on todella tehokkaita ja saa paniikkikierteen nopeasti loppumaan ja ihmisen takaisin normaaliin arkeen. "


        Tuo on kyllä niin totta, kaikki lääkärit oikein vihaavat ja väittävät myrkyksi esim. jo 10 vuotta käyttämääni Rivatrilia ja muita todella sairasta auttavia lääkkeitä, mutta ovat tyrkyttämässä kaikenmaailman kammottavia sivuoireita aiheuttavia Peratsinia, Ataraxia sekä Progralia.

        On kummallista, että mitähän varten Rivatrilit ym tehokkaat paniikkilääkkeet on oikein tehty, jos niitä ei oikein kenellekään meinata määrätä???


    • Exembolikko

      Oletko tutustunut embolianoireisiin
      Olethan kertout lääkärillesi tuosta tunteesta ettei veresi oikein kierrä. Puutumiset sekä nukkumisvaikeudet.
      Oletko minkäikäinen, entä sukupuolesi
      Tupakoitko, oletko ollut lennolla tai muulla pitkällä matkalla

      Mikä ihmeen paniikkihäiriö,mikä siihen viittaa

    • Artsi7

      Paniikkioireita. Mun jalkojen puutumiset loppu kun menin saunan jälkeen kahlaan lumeen. Tais paniikki pelästyä. Magnesiumsitraattia voi kokeilla jos rytmihäiriöitä. Jooga ja hengitysharjoitus hyviä myös luonnonkeinoista.

      • Varokaa!!!

        Taas tämä Artsi täällä hehkuttaa riivaajien oppeja, eli hinduismiin perustuvaa joogaa, jossa avataan mieli hengitysharjoituksilla pahoille hengille ja ne tulevat ja riivaavat ihmisen hulluksi.


      • Artsi7
        Varokaa!!! kirjoitti:

        Taas tämä Artsi täällä hehkuttaa riivaajien oppeja, eli hinduismiin perustuvaa joogaa, jossa avataan mieli hengitysharjoituksilla pahoille hengille ja ne tulevat ja riivaavat ihmisen hulluksi.

        Lopeta toi paskanjauhaminen. Jos itse olet laiska, ei tarkoita et muut ovat.


      • Varokaa!!!
        Artsi7 kirjoitti:

        Lopeta toi paskanjauhaminen. Jos itse olet laiska, ei tarkoita et muut ovat.

        En suinkaan ole laiska, enkä tyhmäkään, sillä en takuulla halua demoneja mieltäni riivaamaan jonkun hindu oppisen joogan kautta!


      • Varokaa!!! kirjoitti:

        En suinkaan ole laiska, enkä tyhmäkään, sillä en takuulla halua demoneja mieltäni riivaamaan jonkun hindu oppisen joogan kautta!

        Saatat olla oikeassa, mutta ei kannata tuollaisella tunteenpalolla asiaa esittää.


      • Varokaa!!!
        pikkutiira68 kirjoitti:

        Saatat olla oikeassa, mutta ei kannata tuollaisella tunteenpalolla asiaa esittää.

        "Saatat olla oikeassa, mutta ei kannata tuollaisella tunteenpalolla asiaa esittää."

        pikkutiira68 - Miksi totuutta ei saa tuoda julki "tunteenpalolla".

        Olen Elossa, Pyhässä Hengessä vaeltava, Onnellinen ihminen enkä mikään elävältä muumioitunut tunnekuollut zombi, kuten useimmat tässä maassa!

        Tässä maassa akkainlehdet ym ovat täynnä JOOGAA, sitä tyrkytetään joka toosasta ja mediasta - hyvin harva ihminen tietää, miten hirveän vaarallinen jooga on - se vie ihmiset kadotukseen ja siksipä sitä joka tuutista tuleekin.

        Sielunvihollinen haluaa kaikki porukat helvettiin kanssaan joogademoneitensa avulla ym pahoilla ansoilla, joita se virittelee ihmisten päänmenoksi siellä, täällä.

        paholainen tietää, että sen aika on loppumassa - Onneksi pian Jeesus tulee noutamaan omansa pilviin ja tuuliin!!!


      • Varokaa!!! kirjoitti:

        "Saatat olla oikeassa, mutta ei kannata tuollaisella tunteenpalolla asiaa esittää."

        pikkutiira68 - Miksi totuutta ei saa tuoda julki "tunteenpalolla".

        Olen Elossa, Pyhässä Hengessä vaeltava, Onnellinen ihminen enkä mikään elävältä muumioitunut tunnekuollut zombi, kuten useimmat tässä maassa!

        Tässä maassa akkainlehdet ym ovat täynnä JOOGAA, sitä tyrkytetään joka toosasta ja mediasta - hyvin harva ihminen tietää, miten hirveän vaarallinen jooga on - se vie ihmiset kadotukseen ja siksipä sitä joka tuutista tuleekin.

        Sielunvihollinen haluaa kaikki porukat helvettiin kanssaan joogademoneitensa avulla ym pahoilla ansoilla, joita se virittelee ihmisten päänmenoksi siellä, täällä.

        paholainen tietää, että sen aika on loppumassa - Onneksi pian Jeesus tulee noutamaan omansa pilviin ja tuuliin!!!

        Minä ymmärrän sen ja olen täysin samaa mieltä asiasta kanssasi, mutta tekstistä tuntuu kumpuavan ennemminkin viha kuin rakkaus, se ei varmaan ole tarkoituksesi, eihän? Ymmärrän vihan joogaan, mutta en artsia kohtaan.


      • Artsi7
        pikkutiira68 kirjoitti:

        Minä ymmärrän sen ja olen täysin samaa mieltä asiasta kanssasi, mutta tekstistä tuntuu kumpuavan ennemminkin viha kuin rakkaus, se ei varmaan ole tarkoituksesi, eihän? Ymmärrän vihan joogaan, mutta en artsia kohtaan.

        Tällä joogalla ei mitään tekemistä uskonnon kanssa. Samoja venytysliikkeitä tehdään joka urheilulajissa. Ei kannata olla musta-valkonen. Se on haitaksi terveydelle.


      • Varokaa!!!
        pikkutiira68 kirjoitti:

        Minä ymmärrän sen ja olen täysin samaa mieltä asiasta kanssasi, mutta tekstistä tuntuu kumpuavan ennemminkin viha kuin rakkaus, se ei varmaan ole tarkoituksesi, eihän? Ymmärrän vihan joogaan, mutta en artsia kohtaan.

        Olet totaallisesti väärässä, en vihaa Artsia enkä ketään muutakaan eksynyttä ihmistä!!!

        Tunnen vaan pyhää vihaa tuota saatanaa ja sen erästä suurta valhetta, JOOGAA kohtaan, jolla se koittaa sekoittaa uskovienkin ihmisten päät ja saattaa pois Jeesuksesta Kristuksesta!!!


      • Artsi7
        Varokaa!!! kirjoitti:

        Olet totaallisesti väärässä, en vihaa Artsia enkä ketään muutakaan eksynyttä ihmistä!!!

        Tunnen vaan pyhää vihaa tuota saatanaa ja sen erästä suurta valhetta, JOOGAA kohtaan, jolla se koittaa sekoittaa uskovienkin ihmisten päät ja saattaa pois Jeesuksesta Kristuksesta!!!

        Jumalaan minäkin uskon, mut pitää muutakin tehdä kiuin huutaa jeesus pelastaa. Ei pöljä tarvi olla.


      • Artsi7 kirjoitti:

        Jumalaan minäkin uskon, mut pitää muutakin tehdä kiuin huutaa jeesus pelastaa. Ei pöljä tarvi olla.

        Jos joku niin haluaa tehdä niin mitäs se haittaa.


    • Exembolikko

      Kysehän ei silloin ole paniikista, vaan nimenomaan huonosta verenkierrosta. Huono verenkierto lisää riskiä hyytymille ,joka sitten aiheuttaa tulpan aivoihin ,keuhkoihin tai sydämeen. Ja rytmihäiriötkin katoaa kun verenkierto saadaan kuntoon. Oikea lääkitys tietysti olisi marevan, mutta jos lääkäri ei ymmärrä asiaa kannattaa kokeilla omegaa. Runsas kalan syöminenkin on terveellistä.

      Mukaan vastaanotolle kannattaa ottaa joku omainen kuulemaan mitä kerrot lääkärille, kerro tosiaan tuo mitä aloituksessa täälläkin mainitset. Tarkista myös potilaspaperisi että sinne on kirjoitettu se mitä olet valittanut.

      99% lääkäreistä ei osaa tulkita näitä asioita, vaan diagnosoi paniikiksi ja potilaasta tehdää mielenterveyspotilas.
      Itse olen sairastanut 2 kertaa keuhkoveritulpan , enkä kummallakaan kerralla hyötynyt lääketieteestä. Minua yritettiin psykiatriseen pakkohoitoon ,kun kerroin
      epäileväni huonoa verenkiertoa ja keuhkoemboliaa.

    • Artsi7

      Mun paniikkihäiriö alkoi juuri pistoksilla ympäri kehoa ja rytmihäiriöillä, epämääräisellä hikoilulla ja huimauksella. Olen fyysisesti huippukunnossa. Kahden vuoden jälkeen voin sanoa olevani terve. Kovat työpaineet olivat pääsyy.

      Toki vaihtoehtoja on muitakin.

      • Olisiko keuhkoemboliassa pääoireena kuitenkin voimakas hengenahdistus? Rytmihäiriöistä flimmeri eli eteisvärinä voi aiheuttaa hoitamattomana aivoinfarktia, se on kuitenkin helppo havaita sydänfilmissä ja siitähän ei tässä tapauksessa ole kyse. Paniikkihäiriöisen olisi syytä kertaalleen tutkia kunnolla ja sen jälkeen hoitaa paniikki asianmukaisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe