Rähjäsin ja huusin taas miehelleni

Huudan

Minä soitan miehelle: ajattelin mennä jumppaan, mun täytyy lähteä klo 17:15
Mies: sit en ehdi kauppaan
Minä: voin käydä jumpan jälkeen
Tekstaan miehelle: haluatko että laitan ruuan valmiiksi kun tulet töistä?
Mies: ei tarvitse
Mies tulee töistä, valittaa kun ei saanut mennä kauppaan, töissä oli ollut huonoa ruokaa. Tekee voileipiä ja syö keittiössä. Kirjoittaa mulle kauppalistan. Kello alkaa olla 17:15. Pyydän että hän tulisi vahtimaan lapsia jotta voin lähteä jumppaan (lapset repivät ja lyövät toisiaan). Kysyn vielä että onko ok että lähden jumppaan? Mies mumisee ja valittaa. Mies valittaa miksi mun pitää lähteä niin aikaisin. No jotta ehdin ajaa rauhassa, maksaa jumpan ja vaihtaa rauhassa vaatteet. Mies mussuttaa voileipiään keittiössä. Ei voi tulla vahtimaan lapsia. Kello alkaa olla 17:20. Mulla alkaa mennä hermot. Lapset huutavat ja tappelevat. Sanon että eu tunnu kivalta lähteä tällä tavalla, huono fiilis. Onko varmasti ok että lähden?
Sitten jotain sanaharkkaa jota en muista... Mulla pimenee totaalisesti. Huudan että vihaan mun miestä, haluan erota, huudan ja huudan ja huudan...
Sitten lähden jumppaan, illalla ei juuri puhuta, aamulla mies meinaa että mun pitäis hoitaa lapset jotta se sais nukkua. Alan taas rähjäämääm.

Vihaan vieläkin mun miestä. Haluan vieläkin erota. Vit***ttaaa

27

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oma vikasi

      Joopa joo. Pidä itse jumppa-aikatauluistasi kiinni ja ehdottomana, älä lähde kyselemään mieheltä sopiiko vai ei. Toteat vaan:.joka ma klo 17:15 lähden jumppaan. Piste. Soitan sulle tästä lähtien jumpan jälkeen, jumppasalillta päästyäni, pitääkö käydä kaupassa vai ei.

      Ihan on kirjaesimerkki sun riitelysi siitä, kuinka miehen syyksi heitetään kaikki.

      Onko se niin vaikeaa laittaa keittiön seinälle viikkoaikataulu, jossa joka ma lukee klo 17:15-19:00 "äidin jumppa". Ja sitten pitää siitä kiinni -ihan itse, ilman että joka viikko kyselee, "käykö tällä kertaa, että lähden"

      • Oma vikasi. Huudat ja ruikutat. Mene sinne jumppaan ja tule iloisena takaisin ja tee hyvää ruokaa.
        Tuolla tyylilla jatkat seuraavankin kanssa jankuttamista ja huutamista. Älä vihaa tai eroa. Korjaa oma touhusi.Pahoittele huutamistasi, tee hyvää ruokaa ja mene jumppaan.


    • Huuda ilosta!

      Mitä ihmettä oikein jankkaat tuosta jumppaan lähtemisestä? Kai riittää kun kerran sanot, että lähdet jumppaan ja lapsia pitää silllä välin hoitaa??????

      Oma vikasi ja vit.tutuksen syysi olet sinä itse, ei miehesi. Lapset kyllä tietävät milloin kotona on kireä ilmapiiri ja vanhemmat vihaavat toisiaan; siitä tulee käyttäytymismalli myös lapsille. Sinä ja miehesi olette vastuussa kodin ilmapiiristä ja sen toimivuudesta.

      Jos tuo jumppaan lähtö on aina noin totaalisen vaikeaa sinulle, voisitko miettiä vaihtoehtoa liikunnalle? Mutta lopeta ihmeessä tuo miehelle jankuttaminen, kai te molemmat olette jo aikuisia.

    • oppeliini1

      Vaihda jumppapaikkasi sellaiseen jonne lapsesi ovat tervetulleita myos!

      Tajuatko mitä sinä olet tekemässä lapsillenne?! He nyt jo ovat puolihulluja - "lapset repivät ja lyövät toisiaan". Miksi sinä huolella ja noin harkiten opetat heille tuonlaista käytostä, tajuatko että heidän voimistuttuaan ja kasvettuaan nuo "lapset repivät ja lyövät toisiaan" alkaa kohdistua sinuun ja myos ulkopuolisiin ihmisiin!
      Puhumattakaan miten hirveää tuhoa se tekee heidän henkiseen minäänsä!

      Onko tuo miten sinä haluat lapsesi kehittyvän, millaisiksi haluat heidän tulevan? Tuohon ei tarvita kristallipalloa, sinä näet heidän tulevaisuuden jo ensisilmäyksellä kuvatessasi heitä nyt!
      Jos noin on, olet onnistumassa loistavasti!

      Sinä olet huolellisesti ja harkiten tehnyt lapsesi, (hankkiutunut heidän huoltajakseen) sinun VELVOLLISUUTESI on luoda rauhallinen ja rakastava ilmapiiri lasten kasvualustaksi. SE on sinun tärkein elämäntehtävä seuraavat vuodet niin kauan kuin olet laillisesti heistä vastuussa!

      • ...

        Tarkoitat siis, että lapset ovat vain ja ainoastaan äitinsä vastuulla, isän ei tarvitse osallistua. Äidin on otettava heidät jumppaankin mukaan (että isä saa olla kotona rauhassa?), mitään omaa aikaa hänellä ei saa olla.

        Itse neuvon ap:ta mielummin toimimaan, kuten "Oma vikasi" ja "Huuda ilosta!" kehoittavat. Myös isälle voi edes kerran viikossa pariksi tunniksi, sälyttää vastuun hänen OMISTA lapsistaan.


      • Hyi h-i häpeä

        Mikä sen isän tehtävä perheessä mielestäsi on? Ettei olisi vain yksi lapsi lisää muitten joukossa.


      • Näin

        Kyllä on lapsellista käytöstä mieheltä purkaa työpäivän väsymys sinuun ja kiukutella kuin vauva! Tuosta tulee negatiivisuuden kierre, olkaa aikuisia ja lopettakaa se kumpikin. Jumppa-aika jääkaapin oveen ja miehelle vaikka puhelimen kalenteriin merkintä että lastenhoitovuoro. Sanot heipat ja painut jumppaan. Älä kysele. Miehelle samoin kalenteriin oma aika toisena päivänä jolloin sinä katsot lapsia.


    • 10+3

      Minusta taas vaikuttaa tuo mieskin aika lapselta kun ei ilmeisesti mikään kelpaa. Vaimon pitäis olla häntä koko ajan passaamassa. Mut rähjääminen on heti ens alkuun se kaikista pahin tapa hoitaa homma tosin eipä miehelläkään näytä olevan kaikki kotona kun ei osaa hoitaa lapsiaan . Eroon tuo johtaa ellei kommunikointi ala tapahtumaan.

      • Ihme touhua

        Just niin. Mikä ihmeen mies se on, joka ei sanomatta tajua, että toisen poissa ollessa penskoja pitää hoitaa?! Aloittajan pitää lopetella jokapäiväinen lupien kysely normaaleihin tekemisiin. Menen jumppaan, heippa. Menen kauppaan, heippa. Kirjoita kauppalista, lähden kohta. Laita ruokaa, kai se sopii, heippa.


    • fdfdfdfdsfd

      kasva aikuiseksi iso likka!

    • Huudan

      Joo, tiedän että on väärin huutaa. Ansaitsen haukut. Kiitos. Joo en todellakaan ole hyvä roolimalli lapsille.

      Kasva aikuiseksi? Mitä sillä tarkoitat?

      Ois kiva jos mies tulis kotiin, ei valittaisi mistään. Ottais lapset haltuun klo 17:15. Toivoittais hyvää jumppaa. Voisi olla iloinen että vaimo huolehtii ulkonäöstään.

      Jos sitten kerran oli niin kamala nälkä että piti niitä leipiä väsätä keittiössä niin miksi ei voinut ottaa vastaan tarjousta että laitan ruuan valmiiksi kun tulee? Tai sitten suoraan sanoa puhelimessa että ei käy että menet jumppaan, koska minä haluan kauppaan heti jotta saan sellaista ruokaa jota itse haluan juuri nyt.

      • paapotko liikaa?

        En ymmärrä, miksi mies ei voinut olla keittiössä syömässä samaan aikaan, kun sinä lähdit jumppaan? Eikö lapset pärjää hetkeäkään ilman vanhempaa samassa huoneessa? Ihan sama, vaikka nahistelivat keskenään, kyllä ne sen hetken varmaan pärjäävät - vai eivätkö pärjää?


      • eekontakti

        Ois kiva että mies olis ihan erilainen kun se on... joo. Tekis aina kuten sinä haluat. Teetkö sinä aina kuten hän haluaa? Oletko sellainen kuin hän haluaa?

        Oletko sen miehenkin äiti? Onko sun kysyttävä siltä mitä se haluaa kaupasta, tai tuputtaa tekemääsi ruokaa jos hän haluaa syödä voilieipiä? Eikö aikuinen mies saa elää niinku haluaa? Menethän sinäkin jumpppaan koska haluat.

        Vaihda miestä. Ei itsesi mutta sen miehen ja etenkin lasten takia. Tai elä ilman miestä. Ei ihme että se on äkeä kun soittelet sille turhanpäiväsyyksistä.

        Tekstisi on kuin eräs työkaveri olis kirjottanut ennen eroaan. Nykyään sillä on poikamies työkaveri työn alla ja yrittää muokata siitä mieleistään ja auta armias jos mies antaa sen juttujen mennä ohi korvien niin hirveä huuto alkaa. Apua.

        Kasva aikuiseksi tarkottaaa että lakkaa paapomasta miestä ja lakkaa vaatimasta tai odottamasta siltä mitään. Ulkonäkö on täysin toissijainen asia kun vika on korvien välissä.


    • KokemusK

      SInulla oli huono päivä ja miehellä oli huono päivä. Ei siitä kannata sen kummempia johtopäätöksiä tehdä. Väsyneenä ja nälkäisenä asiat vain eskaloituvat helposti ja juuri siinä kysytään sitä kypsyyttä. Ei aleta huutaa kontrolloimattomasti ja mitä tahansa kuten sinä teit. Voi vähän kivahtaa, se on ihan inhimillistä. Mutta huutaminen ja erolla uhkailu pienten arkipäiväisten asioiden takia ei ole oikein, ei mistäsi eikä lapsiasi kohtaan.

      Miehesi ei varmaan ole se helpoin ihminen eikä hänkään käyttäydy aina niin kuin pitäisi. Mutta se ei ole syy huutamiseen. Asioilla on myös toinen puoli, hänen näkemyksensä. Hän on varmaan kokenut tilanteen eri tavalla. Tai ajattelee jotain muita asioita joista aiheutunut paha mieli sitten vain siirtyy sinun jumppaan menemisesi pieneen vaikeuttamiseen. Istukaa alas ja jutelkaa kaikki perisuhdettanne ja perhe-elämäänne painavat asiat läpi niin elämä helpottuu.

    • hertsileijaa

      Minkä helkutin takia et sitte voinu tehdä jotain ruokaa miehelle ja perheelle siiheks kun mies tulee? Sitten sanoa että tässä syötävää, lähden klo silloin ja silloin, eikä siin sit enää mitään kysellä.

      Kyselet ihan liikaa. Vaikka kuinka monta kertaa eroisit tästä miehestä ja seuraavistakin, ei elämäsi muutu paremmaksi ennen kuin itse opit ottamaan elämästäsi ryhdikkäästi vastuuta.

    • Huudan

      Kiitos vastauksista. Eli mä olen siis liian kiltti ihminen (paitsi silloin kun mä kilahdan ja huudan tietenkin). Mä olen liian kiltti, mä paapon liikaa, kyselen liikaa, pitäis vaan tehdä ruokaa ja sanoa että tässä on, syö nyt. Nyt mä lähden jumppaan. Jättää lapset sinne tappelemaan. Tuskin ne nyt toisiaan pystyy hirveän vakavasti vahingoittaa.

      Puhuttiin kyllä tuo riita läpi... Olihan sillä tietenkin oma näkemys asiasta ja miten se oli sen kokenut. Totta että mä olen "hullu" kun alan arkipäiväisistä asioista uhkaamaan erolla. Ehkä se johtuu siitä että se ero-juttu on ollut pitkään mielessä ja sieltä alitajunnasta se putkahtaa aina ensimmäisenä kun on joku riita... En tiedä mitä asialle tekisin. Haluan lapsilleni rauhallisen kodin. Sanoin miehelle että jos se ei onnistu meiltä yhdessä niin sitten mielummin muutan pois ja pidän lapset joka toinen viikko (mielummin pitäisin ne aina mutta tuskin mun mies siihen suostuu).

      • älä valita

        Niin just, lähdet sinne jumppaan, etkä jankkaa sataa kertaa onko se ok ja yritä hankkiutua marttyyriksi myöhästymällä (voi luoja). Jätät lapset isänsä(?) huostaan, etkä pelkää niitten sillä välin tappavan toisensa. Pysyt rauhallisena lasten kuullen, etkä saa raivokohtauksia. jne jne.

        Miehesi on ilmeisesti aika kärsivällinen luonne ja sietää sinulta ihan liikaa. Itsesi ja lastesi takia voisit kuitenkin pikku hiljaa aikuistua, kuten moni on jo sanonut. Et voi joka tilanteesta selvitä uhkailulla ja vastuuta pakenemalla, vaan ennen pitkää sinulle tulee seinä vastaan.


    • Huudan

      "Kasva aikuiseksi tarkottaaa että lakkaa paapomasta miestä ja lakkaa vaatimasta tai odottamasta siltä mitään. Ulkonäkö on täysin toissijainen asia kun vika on korvien välissä."

      Eli mieheltä ei pidä odottaa mitään, ei vaatia mitään? Sitten eletään kuin kämppikset vaan? Mielummin elisin vaan lasten kanssa siinä tapauksessa. Ei olis miestä siinä häiritsemässä.

      Mun mies ei suostu eroamaan. Kun sanon että haluan rauhallisen kodin lapsille tai muutan pois niin se sanoo että mun pitäis skarpata. Kaikissa jutuissa mä olen aina se ongelman ydin. Silti en saa muuttaa pois. En ymmärrä?

      • Huudan.
        Rauhoitu. Ihan kauniisti sanon, rauhoitu. Lakkaa jankuttamasta. Mene jumppaan, laita ruokaa, ole tyytyväinen. Älä jankuta, uuvutat kaikki.
        Hienoa, että menet jumppaan. Hienoa on. Jos mies ei sitä juuri silloin sano, kun odotat, olkoon sanomatta.
        Ihan hyvällä mielellä jankuttamatta eteenpäin! Ei tarvitse mitään ymmärtääkään. Elä ihan rauhassa, jumppaile, käy siellä kaupassa ja laita ruokaa.


      • boxi kirjoitti:

        Huudan.
        Rauhoitu. Ihan kauniisti sanon, rauhoitu. Lakkaa jankuttamasta. Mene jumppaan, laita ruokaa, ole tyytyväinen. Älä jankuta, uuvutat kaikki.
        Hienoa, että menet jumppaan. Hienoa on. Jos mies ei sitä juuri silloin sano, kun odotat, olkoon sanomatta.
        Ihan hyvällä mielellä jankuttamatta eteenpäin! Ei tarvitse mitään ymmärtääkään. Elä ihan rauhassa, jumppaile, käy siellä kaupassa ja laita ruokaa.

        Ja jos mies ei halua ruokaa ja sitten syö voileipiä, niin syö voileipiä. Voileivän syöminen kotona ei ole vaarallista eikä kiellettyä. Jumppaan vaan hyvällä mielellä!


    • hertsileijaa

      Teidän lapset ovat niin pieniä, että ei siitä nyt ensimmäiseksi tuon takia kannata eroomaan lähteä. Otat oman tilasi etkä kysele ja kitise. Kasvata itseäsi aikuiseksi. Jos miehesi sitten ei kestä sitä asiaa, eikä arki kerta kaikkiaan suju, niin sitten kai pitää erota. Mutta pienten lasten vanhempien ollessa kyseessä olisi syytä sitä eroa kyllä harkita vähän vakavammin, että ei nyt ihan omia henkilökohtaisia kriisejään lähde heti koko perheen hajottamalla hoitamaan.

      Ehkä tässä on nyt enemmänkin kyse vain sinusta itsestäsi?

    • Onpa kummallista

      Mitähän varten aloittaja kysyy lupaa niin monta kertaa päivänselvään asiaan. Etkö oikeasti haluakaan lähteä? Eihän tilanteessa olisi tarvinnut tehdä mitään muuta kuin häipyä. Kyllä se mies olisi lasten tekemisiin puuttunut viimeistään siinä vaiheessa, kun seinät alkavat ympäriltä kaatua. Tai jos ei, niin sen mokahan se olisi.

    • täti sininen.

      Ei terveessä parisuhteessa uhkailla erolla. Lasten kuullen vielä. Erolla uhkailu on vakavaa henkistä väkivaltaa ja raukkamaista vallankäyttöä. Se jättää ikuiset jäljet suhteeseen.
      Sun impulssikontrollissa on jotain todella pahasti pielessä, jos et pysty hillitsemään itseäsi kiukkuisena. Lasten ei kuulu saada kuulla erouhkauksia. Kyse ei ole vain siitä, millainen roolimalli olet vaan siitä, millainen kodin ilmapiiri teillä on?

      Lapset "repivät ja hakkaavat"? Pidätkö sitä normaalina elämänä? Saako teillä loukata ja repiä ja satuttaa perheenjäseniä? Miksi odotit miehesi tulevan lopettamaan lasten riitelyn? Hän söi nälkäisenä voileipiä. Sinä olit lasten vieressä. Olen järkyttynyt sinun ja lastesi käytöksestä. Tuollainen mielipuolisuus ei kuulu rakastavaan perheeseen. Riidat ratkotaan aivan muilla tavoin ja perheenjäsenet kunnioittavat toisiaan.

      Jos olisin mies, niin olisit jo mielipuoli eksä uhkailuinesi ja marttyyriasenteesi kanssa.

    • lujaa lyödään

      Aijaijai, kaikki kimpaantuneet vastailijat heittävät vaan kuraa ap:n niskaan, vaikka kimpaantuneiden kommentien asemesta olisitte voineet esittää rakentavia ja parannusehdotuksia sisältäviä kommentteja. Tuskin mieskään ihan pulmunen on, mutta kommunikaation katkeaminen on muuten aika yleinen eron syy.
      Mutta nyt vastaus palstatyyliin: Ratkaiseva tekijä on jumppa. Ei hyvä ihminen ei kukaan tuollaisessa tilanteessa menee jumppaan.Korjausehdotus: miesten pesäpallojoukkue,

    • Läheisriippuvuus

      Läheisriippuvuus aiheuttaa sen, että sivuuttaa omat tarpeet, kuvittelee tarvitsevansa lupaa ihan jokaiseen omaan juttuun, kokee huonoa omaatuntoa kun niitä harvoin sallii itselleen, tukahduttaa aidot tunteet ja tarpeet kunnes ne tulevat juuri tuollaisena kiukkuna ja turhautumisena ulos. Luultavasti sunulla on alitajuisesti (ja ihan turhaan) huono omatunto siitä että jätät perheen muutamaksi tunniksi ja siksi rähjäät ja siirrät sen pahanolon mieheesi.

      Ei siinä auta kuin ottaa istensä niskasta kiinni, ottaa omaa aikaa, pitää itsestään huolta. Jos sen jälkeen vielä parisuhde ja rakkaus tallella, hyvä, meillä ei siinä vaiheessa ollut enää mitään minkä takia jatkaa yhdessä. Itse näen jälkeenpäin selkeästi että laiminlöin itseäni läheisriippuvuudessani aivan liian kauan ja olin valinnut miehen joka nimenomaan itsekkyydessään auttoi minua toteuttamaan tätä kaavaani.

      Oma vika (tai valuvika), mutta siitä voi nousta itseään arvostavaksi, itsenäiseksi ja onnelliseksi yksilöksi. Taistelen edelleen oman tahdon ja muiden (kuviteltujen) odotusten kanssa, mutta olen tullut todella pitkälle. Tsemppiä vaan ja mieti, kysyykö miehesi lupaa lähteä jokaviikkoiseen harrastukseen vai onko se itsestäänselvyys?

      • kuolema vapauttaa

        Muuten hyvä mutta eihän kaikki seura ole aina valittavissa ja kaikki vaatimukset kuviteltuja. Olisihan se tietenkin vaihtelua sekin alkuperäisen kirjoittajan elämässä jos joku muu välillä kilahtaisi eikä vaan hän. Ihmiset nimittäin mielellään pitävät henkilön just siinä kategoriassa kun he ovat hänet mielessään asetelleet ja suunnanmuutos aiheuttaa melkoista vastustusta. Nallekarkit eivät vaan mene elämässä tasan: Se mikä on toiselle hyväksyttävää, ei toiselle olekaan.

        Eikö tässäkään olisi ukko voinut tsempata sen 5 minuuttia että kirjoittaja pääsee ovesta ulos, sanoa että "hoidan homman, hyvää jumppaa kultaseni", jos vaimo kerran joka tapauksessa lähtee. Voi palata sen jälkeen sitten leipää mussuttamaan jos siltä tuntuu ja antaa lapsien ratkoa asiat keskenään, mutta olisi ainakin vaimo saanut oikeasti sen hengähdystauon. Nyt tuosta ei varmaan ollut mitään hyötyä. Tämä keskustelu koskee voittopuolisesti sitä miten kovin väärin alkuperäinen kaiken hoitaa vaikka veikkaan että hänestä tuntuu jo muutenkin siltä että hän ei riitä mihinkään. Ei sitä huutamalla tarvitse ilmaista jos kokee että toinen on velvollinen siihen ja tähän, kyllä se urputtamalla ja murjottamallakin sujuu oikein loistavasti varsinkin jos yhtään kuulijana on ihminen joka ajattelee muitakin kuin itseään. Vaan kun suurin osa ei ajattele, ei epäile omaa osuuttaan, ei kyseenalaista omia oikeuksiaan ja näkökantojaan ja mielipiteitään, ei koskaan eikä millään. Ne menee ja tekee ja pitää siinä sivussa heikommat ruodussa lattianraossa.

        Ulkopuoliset tulevat ajattelemaan että mahdollinen ero johtuu hullusta raivoavasta naisesta ja mieshän on kullanmuru, käy töissä ja kaikkea. Eikä hakkaa ja juo. Eikä taida paljon auttaa jos selität että ero johtuu siitä ettet päässyt jumppaan... :-D Vaikka se oisi se ainoa asia jota pyydät ja melko pienenä olet kyllä vaatimustasosi silloin pitänyt niin ymmärrä että sekin on nähtävästi liikaa. Voin paljastaa että minun pyyntöni ovat tuotakin pienempiä mutta siltikään ei oikeastaan missään yhteisössä ole kenelläkään nykyään mitään muuta asiaa kuin että minun pitäisi jaksaa ja tehdä aina vaan enemmän ja paremmin ja edes yhteiseen hyvään ja hyötyyn tähtäävät toiveeni eivät mene mitenkään läpi jos ne sotkevat hiukkaakaan muiden mukavuusaluetta. Saati nyt sitten omat toiveet jotka ei muita hyödytä, ja ne ovat todellakin tasoa kahvikuppi. Kaikeksi onneksi en ole siirtämässä tätä mallia eteenpäin, kurjuus loppuu minuun. Vaan kiinnostaisi muuten vaan tietää miten sinä alkuperäinen kirjoittaja sitten elämäsi lopulta elit vaikka pimentoonhan tuo minulta jää. Itse olen alkanut jättämään jo tuulimyllyjä rauhaan kun ei enää jaksa, ja yrittänyt opetella nielemään elämää sellaisena kuin se annetaan. Yritän pitää täysin minimissään kaikki mahdolliset toiveet ja pyynnöt suojellakseni itseäni pettymyksiltä ja niiltä kilahduksilta, koitan keksiä tapoja hoitaa kaiken yksin. Se on kuitenkin ihan totta sekin että eihän se kenenkään muun vika voi olla kuin itsen jos ei vaan ole enemmän arvoinen. Jos toiveeni ja hyvinvointini jotain pohjimmiltaan kenellekään merkitsisivät niin ei niiden edestä joutuisi tappelemaan tai kuuntelemaan valitusta vaan asiat olisivat järjestelykysymyksiä tai ne suotaisiin nimenomaisena tarkoituksena ilahduttaa. Kun näin ei kerran kuitenkaan ole niin ei asian pohjimmaista laitaa saa muutettua käskemällä ja tappelemalla.


    • Mitä huudollasi haet

      No voi, jos mies söi keittiössä, olihan hän silloin kotona, joten mitä kumman ruikutusta tuo jumppaan lähtö oli.
      Kyllä kai se mies samassa huushollissa olisi ne lapset hoitanut, kun olisit vaan sanonut, että hei lähden nyt ja ilman minkäänlaista huutamista.

      Mitä sinä huutaja oikein tuolla huudolla hait, missä ne lapset oikein olivat ja ilmeisesti kuulivat tuon sinun rääkyntäsi.
      Jos kaikesta pitää tehdä noin vaikeaa, mene ihmeessä kertomaan jo lääkärille, että hermostut ihan olemattomista asioista ja huudat perheellesi aivan suotta.

      Kaikki nuo kauppareissut ja jumpat ovat ihan järjestelykysymyksiä, ei niihin mitään tuollaista riemua tarvita. Pelotit lapsetkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1619
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe