Miten selitätte Heb 10:25 - 27?

Jumalan Totuus

Itse en käy missään seurakunnassa, koska en ole löytänyt Hesan suunnalta yhtäkään srk:taa, jossa Jeesus olisi läsnä. Tämä on surullista, mutta totta.

Tämä jae kuitenkin ahdistaa minua, mitä mieltä te muut tästä olette?

Heb 10: 25- 27 - Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamilla on tapana...

40

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskova tarvitsee seurakunna jossa muitakin heidän keskinäinen rukous toisten puolesta tarkoitta älkää jättäkö seurakunnan kokuousta,siellä on myös kasvun paikka.
      Jeesus on henkensä kanssa missä hän nimessä kokoontuu se on seurakunta.

      • paljonmahdollista

        Ap:lle " koska en ole löytänyt Hesan suunnalta yhtäkään srk:taa, jossa Jeesus olisi läsnä."
        Jospa se Jeesus puuttuukin sinun omasta sydämestäsi, eikä niistä seurakunnista.


    • mukaan vaan

      Kerrot ettet ole löytänyt seurakuntaa jossa Jeesus olisi läsnä. Helsingin alueella on monia seurakuntia kuitenkin. Millähän sinä oikein nyt mittaat tuon Jeesuksen läsnäolon? Jeesus on läsnä Sanansa mukaan siellä missä kaksi tai kolme Hänen omaansa kokoontuu Hänen nimessään. Ihan varmasti on pääkaupunkiseudulla seurakuntia, jossa Jeesus on mukana ja läsnä.

      Jos tuo Raamatunjae sinua ahdistaa, niin silloin se saattaapi puhutella sinua jostakin. Rukoile Herran edessä miksi se sinua ahdistaa! Totuus voi joskus sattua, mutta se myös vapauttaa.

    • one way
      • Aloittaja1

        Eipäs ole, olen jo käynyt siellä useita kertoja - sain tylyn vastaanoton joka kerralla ja vihaista mulkoilua. Uskonnollinen, kuivakka paikka muutenkin, en tuntenut Jumalan PH:n läsnäoloa siellä lainkaan.


      • Aloittaja1
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Eipäs ole, olen jo käynyt siellä useita kertoja - sain tylyn vastaanoton joka kerralla ja vihaista mulkoilua. Uskonnollinen, kuivakka paikka muutenkin, en tuntenut Jumalan PH:n läsnäoloa siellä lainkaan.

        Tässä tarkoitin siis nimenomaan One Way Missionia.


      • Totuus_OWM_stä

        One Way Missionissa, varsinkin, jos olet sinkkumies, saat osaksesi tylytystä varsinkin naisilta. Myös paikan järjestyksenvalvojilla on miespuolisiin kyräilevä asenne, sensijaan naisten jopa väkivaltaiseen häiriköintiin eivät puutu mitenkään.

        En ole yhtään yllättynyt saamastasi tylystä vastaanotosta, olen itsekin paikassa joskus käynyt, mutta enpä ole vähään aikaan viitsinyt vaivautua kun siellä joutuu vain tylytyksen kohteeksi.

        Raamatun mukaan "Haureuden syntien välttämiseksi, olkoon jokaisella miehellä oma vaimonsa, ja jokaisella naisella oma aviomiehensä". (1. Kor 7:2)

        Valitettavast Jumala jättää kertomatta vastauksen tähän kysymykseen:
        "Suomessa syntyy 106 poikavauvaa jokaista 100 tyttövauvaa kohti. Virallinen koulutusjärjestelmä antaa ymmärtää, että miesten suurempi kuolleisuus jotenkin tasaisi tilanteen. Tosiasia on se, että vielä 45-49v ikäryhmässä on hieman enemmän miehiä, ja vasta 50-54v ikäryhmässä on hieman enemmän naisia, sitten esim. 95-99v ikäryhmässä on jo huomattava naisenemmistö. Jos kerran Jumalan tahto on, että jokaiselle olisi puoliso, mistä ne puuttuvat naiset saadaan miehille vaimoksi ?"

        Eli vauvasta 49v saakka joka ikäryhmässä on miesenemmistö. Ja esim ikäryhmässä 20-24v tuo miesenemmistö EI ole merkittävästi pienempi kuin ikäryhmässä 0-4v.
        Eli ainakaan lapsuusajan rajut leikit eivät tapa poikia sen enempää kuin tyttöjäkään.

        Ehkä on ollut suuri virhe vaatia esim. lapsisuojia pistorasioihin. Jos pojista tyhmimmät esim työntäisi 2 metallista sukkapuikkoa pistorasiaan, niin muille miehille riittäisi paremmin vaimoja aikuisena, kun niille tyhmille voisi jälkikäteen antaa ns. "Darwin Award" -palkinnon (niin, kyseessähän ei varsinaisesti ole paljinto, vaan kunniamaininta). Tuolta sukkapuikkotempulta kun ei suojaa edes vikavirtasuojakytkin, vaan siinä lähtee henki (jos siis pidät yhden sukkapuikon kummassakin kädessä).

        Tosiasia on se, että helsinkiläisenä uskovana miehenä vietät loppuelämäsi ilman vaimoa, ainakin jos luulet suomalaisnaisten joukosta sen vaimon löytäväsi.
        Ainoa poikkeus tästä säännöstä on se, jos keksit tavan, jolla pääset Jumalan erityiseen suosioon. Tällöin Jumala saattaa armollisuudessaan toteuttaa yhdessä naisessa aidon mielenmuutoksen, ja tästä naisesta tulee sinulle vaimo.
        Mutta vaikka Jumalalle toki kaikki onkin mahdollista, niin veikkanpa, että korkeintaan promille uskovista miehistä saa vaimon Jumalan johdattaman. Loput 99,9% uskovista sinkkumiehistä joko viettävät loppuelämänsä ilman vaimoa, tai etsivät sen vaimon itsenäisesti ulkomailta, tässä muuten ns. paksu lompakko saattaa helpottaa asiaa, vaikka sekään ei ole varma tae (ainakaan kunnollisen ja rakastavan) vaimon saamiselle.

        Helluntaiseurakunnista: virallinen opetus niissä on kyllä pääsääntöisesti oikeaa, mutta ikävä kyllä taustalla vaikuttaa ns. henkisen selkäänpuukottamisen ilmapiiri.
        Eli kun Raamattu käskee rakastamaan lähimmäistään, seurakunnissa tuota periaatetta ei oikeasti noudateta, vaan sitä noudatetaan vain näennäisesi juuri niin kauan kuin se seurakunnan valtaapitäville sopii. Sitten kun se heille EI sovi, tulet kyllä huomaamaan sen hyvin ikävällä tavalla.

        t: uskova mies, mutta erittäin pettynyt seurakuntiin.

        Siis sen paremmin One Way Missionia kuin helluntaiseurakuntiakaan en voi suositella kenellekään.

        ev. lut. seurakunnissa taas ongelmana on raamatunvastaisia lausuntoja ja näkemyksiä viljelevä arkkipiispa, jolla on esim. aika homoavioliittomyönteinen asenne.

        Raamattuhan varoittaa, että miesten kanssa makaavat miehet ovat Jumalalle kauhistus. Se ei kuitenkaan estä arkkipiispaa antamasta homoliittomyönteisiä kannanottoja.

        Miksi muuten homoavioliittomyönteistä avioliittolakia harhaanjohtavasti kutsutaan tasa-arvoiseksi avioliittolaiksi? Jos avioliitto-oikeus annetaan homoille ja lesboille, eikö se sitten tasa-arvon nimissä pitäisi antaa myös ryhmäavioliittoje kannattajille, samoin kuin tietyille uskonnollisille ryhmille, joiden mielestä avioliiton alaikäraja voisi olla vaikkapa 9 vuotta ?


      • EXOWM

        One Way Missionilla on kaksi pastoria, jotka ajattelevat erilailla. Miten tämä heijastuu Seurakuntaan? Samoin, kun siellä käy kokouksesa, niin tuntuu siltä, että jää samalla pysäkillä, josta nousi hetki sitten kyytiin... Tekopyhiä ja ulkokoltaisia. Sitä voi mässäillä, vaikka kurjuudella ja sillä, että "me olemme tavallisia". Teeskentelyähän tuo on:D


    • Kontula316

      Suosittelen lämpimästi käymään Kontulan Metrokappelissa!

      • Kysyjä2

        Onko siellä kaatuilua ja äärikiihkoilevaa hilluntaa?


    • Pelastettu

      Hei etsivä !

      Oikeastaan tuo kyseinen Raamatun kohta tulisi kääntää niin, että älkää jättkö keskinäistä (=seurakunta, ekleesia, uloskutsut, pelastetut, synnneistä parannuksen tehneet ja ne anteeksi saaneet Jeesuksessa, joka on ainoa Jumalalle kelpaava uhri syntiemme sovitukseksi..) kokoontumistanne.
      Kokemuksesta voin sanoa ainakin sellaisen asian, että aikani etsin seurakuntayhteyttä, täydellistä sellaista. En löytänyt ja olin pitkään yksin ja siitä seurasi vaan huonoa nuorelle uskovalle. Uskovan turva ja etenkin kasvun paikka on seurakunta (Apt,2:42).
      En tunne Helsingin aluetta, eikä tämä ole mainospuhe mutta One Way Mission näyttää olevan terve ja raitis uskovien yhteys. Käy ainakin tutustumassa ja keskustelemassa avoimesti siellä. House Coffee, olisikohan se Kaisaniemienkadulla (10) on pysähdyspaikka, jossa tietääkseni voi keskustella ja varmasti sinua ei ohjata ainakaan epäraittiiseen suuntaan.

      Siunausta sinulle etsintään !

      • Aloittaja1

        Vastaan sinulle samoin kuin tuolle aikaisemmallekin One Wayn tyrkyttäjälle:

        Aloittaja1

        One Way EI ole mikään raitis yhteisö, vaan lähinnä farisealainen " omasta mielestään hyvien ihmisten" yhteisö, jonne ei ulkopuolisia kaivata - paitsi nuoria, kylmiä ja kauniita, ikävä kyllä.

        Olen jo käynyt siellä useita kertoja, koska sitä ovat srk:taa tuntemattomat kehuneet - Olen normaali mukava ihminen, mutta olen saanut tylyn vastaanoton joka kerralla ja vihaista mulkoilua. Uskonnollinen, kuivakka paikka muutenkin, en tuntenut Jumalan PH:n läsnäoloa siellä lainkaan.


    • Saalemi

      Jospa syy onkin itsessä.

      • Aloittaja1

        Ei pidä paikkaansa, että syy olisi itsessäni, sillä monet muutkin One Wayssä käyneet ovat kommentoineen samalla tavalla näillä palstoilla.


    • Oma seurakunta jossa,on uskovien yhteys siinä on hengelisesti rakentumisen paikka sanan valossa jes 25
      Armosta osalliseksi päässet jota ovat saaneet maistaa herran hyvyyttä,sitten luopuvat ehtoin tahoin siitä armaosta josta ovat saaneet, ovat ylen katsoneet sen,on selaainen synti jota ei anteeksi enään saan jae 26
      Heille on sama osa kuin jumlalattomilla tuomion alaisia teoistaan,siitä ei ole paranusta enään. jae 27

      • Aloittaja1

        Kuulija1 (lainaa alussa jostain syystä Jes 25, jolla ei ole tämän asian kanssa yhtään mitään tekemistä?) - hän on joko tahallaan tai tahattomasti sotkenut jauhot ja vellit keskenään joko tietämättömyyttään tai julmassa pelottelu- ja tuomiomielessä tässä Heb 10:25-27
        Kun lukee Heb 10:26:ssa olevan lainauksen Heb 6:4-6(sekä 2 Piet 2:20 ja 1 Joh 5:16) tulee kuitenkin täysin toisiin ajatuksiin;

        Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia, ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.

        Tässä siis nähdään että kyse onkin luopioista eli uskostaan TÄYSIN luopuneista henkilöistä, ei siis niistä, jotka yhä ovat uskossa, mutta eivät ole vaan löytäneet jumalista ja mieleistään kotiseurakuntaa.


      • Lainaus jos tarkasti katsotte Heb 10:25-27 kohdista on viitattu myös jesajan kirjaan sen 26:11 toi 25 kota on virheelline


    • SamaOngelma

      Minulla on aivan sama ongelma, enkä ole löytänyt siihen vielä ratkaisua, mutta rukoilen, että Jumala johdattaisi tielleni ihmisiä, jotka lähtevät Babylonista ulos Ilm.18:4 ja voisimme alkaa kokoontumaan kodeissa...tai mikä sitten Jumalan tahto onkin kohdallani...Joskus käyn joissakin yhteiskristillisissä tilaisuuksissa, mutta en ole kokenut niitäkään hengelliseksi kodikseni.
      Rukoillaan yhdessä vastausta tähän yhteiseen ongelmaamme.

      Siunauksin kerettiläinen

      • Aloittaja1

        Hei sinä nimmari SamaOngelma - oletko pääkaupunkiseudulta? Jos olet, oletko jo käynyt Kansanlähetyksessä tai Karmelissa? Ne ovat nimittäin suunnilleen ainoat kristittyjen yhteisöt, joissa en ole vielä käynyt.

        Rukoillaan tosiaan, että molemmille löytyy se oma hengellinen koti! :)


      • SamaOngelma
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Hei sinä nimmari SamaOngelma - oletko pääkaupunkiseudulta? Jos olet, oletko jo käynyt Kansanlähetyksessä tai Karmelissa? Ne ovat nimittäin suunnilleen ainoat kristittyjen yhteisöt, joissa en ole vielä käynyt.

        Rukoillaan tosiaan, että molemmille löytyy se oma hengellinen koti! :)

        En ole pääkaupunkiseudulta, vaan Satakunnasta, joten en tunne lainkaan niitä paikkoja. Mutta rukoillaan yhdessä johdatusta tämän asian vuoksi.

        Siunausta Sinulle


      • JariPekkaHALOO
        SamaOngelma kirjoitti:

        En ole pääkaupunkiseudulta, vaan Satakunnasta, joten en tunne lainkaan niitä paikkoja. Mutta rukoillaan yhdessä johdatusta tämän asian vuoksi.

        Siunausta Sinulle

        Oletko Lavia/Mouhijärvi suunnalta? Muistaakseni vakipastalainen Jari-Pekka kehui siellä päin jotain Missilän kotikokousta tms. en nyt muista kovin tarkkaan, missä ne kokoukset pidetään.

        Toivotaan, että Jari-Pekka voisi vastata tähän, jos ja kun käy palstalla. :)

        Siunatkoon Herra kaikki elämäsi


      • JariPekkaHALOO
        JariPekkaHALOO kirjoitti:

        Oletko Lavia/Mouhijärvi suunnalta? Muistaakseni vakipastalainen Jari-Pekka kehui siellä päin jotain Missilän kotikokousta tms. en nyt muista kovin tarkkaan, missä ne kokoukset pidetään.

        Toivotaan, että Jari-Pekka voisi vastata tähän, jos ja kun käy palstalla. :)

        Siunatkoon Herra kaikki elämäsi

        Piti laittaa loppuun että Siunatkoon Herra kaikki elämäsi päivät. :D


      • SamaOngelma

        En ole siltä suunnalta, yli 80 km matkaa Mouhijärvelle.

        Mutta kiitos ja Siunausta myös Sinullekin toivottaa eräs kerettiläinen


    • Tutki Raamattua, Jumalan sanaa. Sieltä löytyy totuus Jeesuksessa Kristuksessa. Kun opit yhden asian: älä katso ihmiseen, katso Jeesukseen. Löydät itsellesi hengellisen kodin. Siunausta etsivälle.

      • Aloittaja1

        Olen tutkinut Sanaa jo 30 vuotta ja TIEDÄN, että totuus löytyy Raamatusta ja Jeesuksesta Kristuksesta, mutta miksi Hänen Pyhän Hengen läsnäoloansa EI löydy seurakunnista?


    • Stadista

      Helsingissä on Siiloan seurakunta. Vanhimmat johtavat seurakuntaa Efessol. 4:11.

    • josvaikkanäin

      Etsi Vantaalta adventistien pieni seurakuntaryhmä. Jospa löytäisit sieltä hengellisen kodin.

      • Vastatkaapa

        Minkälainen asema Ellen G. Whitella on adventistejen keskuudessa? Onko hän profeetta? Opettaja vai peräti jumala teidän mielestänne?

        Itse en missään tapauksessa palvo ketään ihmistä Jumalana, vaan ainoastaan kolmiyhteistä Jumalamme; Isää, Poikaa Jeesusta ja Pyhää Henkeä, joka uskovassa asuu.


      • pyhpyh
        Vastatkaapa kirjoitti:

        Minkälainen asema Ellen G. Whitella on adventistejen keskuudessa? Onko hän profeetta? Opettaja vai peräti jumala teidän mielestänne?

        Itse en missään tapauksessa palvo ketään ihmistä Jumalana, vaan ainoastaan kolmiyhteistä Jumalamme; Isää, Poikaa Jeesusta ja Pyhää Henkeä, joka uskovassa asuu.

        No siellä taas yksi höyrykalle? Yksikään adventisti pidä Whitea jonain jumalana... huhhuh mitä valhetta väität ....


    • meneseurakuntaan

      Me kaikki uskovaiset olemme vajaita ja niin sinä olet itse. Kyllä uskovainen tarvitsee paikallisseurakuntayhteyden. Seurakunnat maallistuvat, mutta lähimpänä Raamattua ollaan vielä vapaissa suunnissa. Kansanlähetyskin menettelee.

      • EtsinVaanEnLöydä

        No Tästähän se juuri onkin kyse; Haluaisin kyllä mennäkin srk:taan, mutta kun en tiedä minne menisin - en ole löytänyt sopivaa Jumalan Hengen täyttämää srk:taa itselleni pääkaupunkiseudulta.


    • Henkikastettu

      Oletko käynyt Siiloan seurakunnassa?

      • Aloittaja1

        Kävin joskus takavuosina Siiloanissa - yli 25 vuotta sitten, mutta meno siellä oli niin tulikivenkatkuista silloin, ettei ole sitten myöhemminkään huvittanut mennä.


    • Ymmärrän tuskasi. Minäkin tykkäisin tasapainoisesta seurakunnasta, jossa evankelioimisen lisäksi huomioitaisiin kymmenet vuodet uskossa olleille. Maito sopii vastakääntyneille, vahvempi ravinto meille senioreille, eikä se oikein toteudu.

      Tietenkin Jumala puhuu sanassaan meille kaikille, mutta Raamatussa kehotetaan silti seurakuntaa tarjoilemaan muutakin kuin uskon perusasioita:
      Hepr.5:13 "Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi; 14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta."

    • yks_tavis_vaan

      Tykkäisin seurakunnasta, joka koostuisi yksinkertaisista, vaatimattomista ihmisistä, jollainen itsekin olen. En viihdy isoissa, johtavissa seurakunnissa, joissa on kopeita ja omahyväisiä ihmisiä.

      • kerettiläinen---

        Tässä ei voi muuta kuin rukoilla, että Jumala johdattaisi meitä taviksia yhteen, että saisimme seurakunnan. Jumalan Sanassa luvataan, että missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä, niin siellä Hän on heidän keskellään. Seurakunta on siinä ja siitä eteenpäinkin Jumala johdattaa Pyhän Henkensä ja Sanansa kautta. Ei siihen tarvita mitään ihmisten tai maallisten viranomaisten lupia.


    • Tuo kyseinen kirje on osoitettu toiseen aikaan, jolloin ei ollut vielä tätä lahkojen vallankumousta, joka tässä ajassa on, mutta kirje siis kehoittaa menemään elävän jumalan seurakunnan kokoukseen, jota tänään ei tunnu ole oiken missään.

      Ei siinä siis mihinkään uskon lahkoihin ketään ohjata, eikä kenelläkään ole velvollisuuta ottaa sellaisiin ossaa, vaan päin vastoin, erottautukaa seurakunnista, jotka eivät ole pysyneet Jumalan sanassa, kuten tänään on seurakuntien laita.

      Jumalan seurakuntaan liitytään oikealla uskolla ja sen mukasisilla teoilla, jotka tapahtuvat Krsituksessa.

    • jeesusonsiellä

      Millä perusteella muuten päättelet, ettei Jeesus ole läsnä noissa kokouksissa? Raamatun mukaan Jeesus sanoo: "Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." (Matt.18:20)
      Voit siis ihan hyvin uskoa tähän Sanaan vaikkapa ihan kokoontuessasi ystäviesi kanssa rukoilemaan. Vai etsitkö jotain erityistä kokemusta läsnäolosta?

    • tvotre

      Voit siis ihan hyvin uskoa tähän Sanaan vaikkapa ihan kokoontuessasi ystäviesi kanssa rukoilemaan. Vai etsitkö jotain erityistä kokemusta läsnäolosta?<<<<<<<<<<<

      Siis seurakunnan kurinpidollisessa tapahtumassa Jeesus on läsnä. Asiayhteys on että "rikkonut veli" voitettaisiin takaisin RAKKAUDESSA suoritettavien Jeesuksen antamien ohjeiden mukaan. Siis jatko vaiheessa "kahden tai kolmen todistajan läsnäollessa .( Asia yhteys on pitkä joten tässä tilan tarpeen vuoksi vain osa siitä )

      Matt.18:15." Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, niin olet voittanut veljesi. 16. Mutta jos hän ei sinua kuule, niin ota vielä yksi tai kaksi kanssasi, 'että jokainen asia vahvistettaisiin kahden tai kolmen todistajan sanalla.' 17. Mutta jos hän ei kuule heitä, niin ilmoita seurakunnalle. Mutta jos hän ei seurakuntaakaan kuule, niin olkoon hän sinulle, niinkuin olisi pakana ja publikaani.

      18. Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa. 19. Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa. 20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä." 21. Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"

      22. Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. 23. Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä. 24. Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää. 25. Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi. 26. Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki.' 27. Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi. 28. Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa.' 29. Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle.' 30. Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa. 31. Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut. 32. Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit; 33. eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?' 34. Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa. 35. Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi.".."

    • tvotre

      Kaksi tai kolme todistajaa
      ”Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava” ei ole Raamatullinen peruste minkään ”elämän valinnan tai johdatuksen ” tms. pohjaksi. Esim. srk:n kokoontumisessa vaikuttava Pyhä Henki, jonka jakamalla profetian lahjan vaikutuksesta ”kaikki voisivat profetoida” ei ole pohja em. ”ratkaisujen” tekemiseen. Ihmisellä on vastuu henkilökohtaisista elämän valinnoistaan, joita profetian lahjan omaava voi kyllä julkituoda, mutta se ei ole pohja valinnalle.

      Raamatun mukaan profetian lahjan tarkoitus on 1. Kor. 14:3. ”Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.”

      Raamattu ei missään ilmoita että ”kahden tai kolmen profetian ” vahvistuksella jokin asia olisi tehtävä tai ratkaistava.

      ”Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava”on Raamatun oman asiayhteys ilmoituksen mukaan ymmärrettävissä, ettei ketään ”juorujen tms.” perusteella ”leimattaisi” srk:n keskuudessa syntiä harjoittavaksi, vääryyttä tehneeksi, vaan asialle on etsittävä totuus perusteet. On oltava kaksi tai kolme henkilöä todistamaan alkuperäisen asian todellisuuden.

      Siis asian ”silmin näkijöitä”, että on todellisuus perusteet, jonka jälkeen asia käsitellään seurakunnan kurinpito menetelmin Raamatun neuvon mukaan. Tulee huomata että vaadittavat ”kaksi tai kolme todistajaa” voivat olla myös vääriä todistajia, (mm. Matt. 26:60) mutta he joutuvat Jumalan edessä vastuuseen valheellisesta todistuksestaan.

      Missä asiayhteydessä ”kaksi tai kolme todistajaa ” mainitaan?

      ”Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava” kirjoitetun ”sanonnan” Raamatun joitakin asiayhteyksiä, ( lopussa pitempi luettelo Raamatun paikoista joita itse tutkimalla voit nähdä asiayhteydet joita sanonta koskee.)

      5. Moos. 19:15. ”Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahanteko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva. Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta, niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina. Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan, niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.”

      2. Kor 12:20. ”Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä; ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet…”

      Asiayhteys jatkuu seuraavassa luvussa! (Paavalilla ei ollut lukujakoja kirjeissään)

      13:1. ”Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava. Olen edeltäpäin sanonut ja sanon edeltäpäin niille, jotka ennen ovat syntiä tehneet, ja kaikille muille – niin kuin silloin sanoin, kun olin toista kertaa tykönänne, samoin nytkin, kun olen poissa – etten, kun taas tulen, ole teitä säästävä..”

      Siis apostoli Paavali edelytti Korinttolaisilta kirjoituksiin vedoten , että olisi oltava ”kaksi tai kolme todistajaa” kun heidän keskuudessaan synnissä elävien (”jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.”) kohdalla toteutetaan seurakuntakuria.

      Raamatun paikkoja ”kahdesta tai kolmesta todistajasta ” 5. Moos.17:6-7, 5. Moos. 19:1519, Matt.18:15 -17, Matt.26:59 -61, Joh.8:15 -18, 2. Kor.12:20- 13:2 (huomaa Raamatun tekstiin jälkeenpäin lisätty luku- ja jaenumerointi, joka katkaisee asiayhteyden!), 1. Tim 5:19 -20, Hebr.10:26- 29, Ilm.11:3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe