Lumesta.. onko unohtunut?

Lumimies 10

Kaupungin rakennusjärjestys kieltää kiinteistöjen lumien työntämisen tontin ulkopuolelle.

Ahtaat tontit ja ankara lumisade tekee lumen varastoimisen kotipihalla silti kovin hankalaksi.
Lunta ei kuitenkaan saa työntää katualueelle, kaupungin ojaan eikä kaupungin auraamiin kasoihin, jotka odottavat kuljetusta.
Pientalokiinteistöillä lumi pitäisi kasata tontinrajojen sisäpuolelle tai kuljettaa virallisille lumenkaatopaikoille.

Eikä kadun yli naapurin puolelle!!

Kysykää lisää, me neuvomme.

81

1488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+3

      Jospa keskittyisitte siihen lumen auraamiseen eikä neuvomiseen niin voisi kadut olla edes kerran talvessa kunnossa!

      Aurauksen jälki on ollut jo vuosia ala-arvoista!

      • 17+12

        Todellakin ala-arvoista jälkeä!

        Tahiniemessä aurattiin tiet ensimmäistä kertaa neljä päivää lumisateen jälkeen ja sittenkin niin että kevyt aura "luisteli" lumen päällä ja jyräsi lumen tien pintaa niin että polkupyörän rengas upposi siihen jatkuvasti ja teki ajamisen raskaaksi.

        Risteyksiin jätetään puolimetriset lumivallit joihin pyöräilijät jäävät kiinni ja tie on auran pomppimisen vuoksi oudoilla kiharoilla ja aalloilla niin että pyörällä ajaessa hampaat kalisee suussa.


    • minäkanssa

      Mut ku kaupunki saa auravallin työntää kadultansa tontilleni, minnes sen lumen saisi tyrkätä.

      • Lumimies 10

        Voitte kuljettaa lumen virallisille lumenkaatopaikoille.


      • Arvallako valittu?
        Lumimies 10 kirjoitti:

        Voitte kuljettaa lumen virallisille lumenkaatopaikoille.

        Lumikolalla aamulla kun on kiire töihin tai väsyneenä illalla kun tulet töistä...?

        Et voi olla tosissasi....

        Tai jos olet niin ammattipätevyyttäsi on TODELLA syytä epäillä!


      • koneurakointia
        Arvallako valittu? kirjoitti:

        Lumikolalla aamulla kun on kiire töihin tai väsyneenä illalla kun tulet töistä...?

        Et voi olla tosissasi....

        Tai jos olet niin ammattipätevyyttäsi on TODELLA syytä epäillä!

        Me paikalliset koneurakointi yrittäjät olemme mielellämme käytettävissä.


      • oheistuksiamuttajärkeä

        Täällä sääntö piha pitää olla siisti, lumesta, hiekasta, lehdistä Jne...
        Mutta, lehdille ei ole mihkä laittaa(kasaan keskelle rivarinpihaa) lumet tulee auratraktori auraamaan, mutta auraa kävelytielle ja autojen vieraspaikoille, hiekkaa taas en ymmärrä, kun sitä on koko pihatäynnä, pitääkö siis hankkia etukuorjaaja ja nostella ojaan koko piha.

        Kun ei ole lunta auraajat valittavat lumen puutetta, työttömyyttö, kun on lunta, liikaa töitä.Ei kohden koskaan.


      • Anonyymi
        koneurakointia kirjoitti:

        Me paikalliset koneurakointi yrittäjät olemme mielellämme käytettävissä.

        Miten jos koneurakointi yrittäjä opettelee käyttämään oikein sitä kääntyvää lukea ohjaavaa auraansa.


      • Anonyymi
        oheistuksiamuttajärkeä kirjoitti:

        Täällä sääntö piha pitää olla siisti, lumesta, hiekasta, lehdistä Jne...
        Mutta, lehdille ei ole mihkä laittaa(kasaan keskelle rivarinpihaa) lumet tulee auratraktori auraamaan, mutta auraa kävelytielle ja autojen vieraspaikoille, hiekkaa taas en ymmärrä, kun sitä on koko pihatäynnä, pitääkö siis hankkia etukuorjaaja ja nostella ojaan koko piha.

        Kun ei ole lunta auraajat valittavat lumen puutetta, työttömyyttö, kun on lunta, liikaa töitä.Ei kohden koskaan.

        kyllä kaupunki rakentaa ensilumen katuja että uraKOITSIAT SAA TÖITÄ.


      • Anonyymi
        Arvallako valittu? kirjoitti:

        Lumikolalla aamulla kun on kiire töihin tai väsyneenä illalla kun tulet töistä...?

        Et voi olla tosissasi....

        Tai jos olet niin ammattipätevyyttäsi on TODELLA syytä epäillä!

        Voitte kasta lumen omalle tontille ja kun sitä on niin paljon ettei enää mahdu niin tilsatte kuorma-auton ja kuormaajan ja käskette viemään lumen pois. Ei se sen vaikeampaa ole


      • Anonyymi
        oheistuksiamuttajärkeä kirjoitti:

        Täällä sääntö piha pitää olla siisti, lumesta, hiekasta, lehdistä Jne...
        Mutta, lehdille ei ole mihkä laittaa(kasaan keskelle rivarinpihaa) lumet tulee auratraktori auraamaan, mutta auraa kävelytielle ja autojen vieraspaikoille, hiekkaa taas en ymmärrä, kun sitä on koko pihatäynnä, pitääkö siis hankkia etukuorjaaja ja nostella ojaan koko piha.

        Kun ei ole lunta auraajat valittavat lumen puutetta, työttömyyttö, kun on lunta, liikaa töitä.Ei kohden koskaan.

        Lehdet yms puutarhajätteen voi kuskata kaupungin osoittamalle keräys pisteelle.


    • Soooooo

      Työnnä perseeseesi lumet.

    • TerveisiäTraktorista

      Joka äijä lumitöihin sieltä kaupungin veroeuroilla loisimisviroista!

      Konttorin ikkunan läpi maailma näyttää toisenlaiselta kuin katutason todellisuus!

      On selvästi päässyt arvon konttorirotilta unohtumaan miksi ovat siellä töissä ja kuka maksaa palkan!

      • Pitsapeku11

        Nimimerkki Terveisiä Traktorista. "Suomi mies" sanoi minä nimi Pitsapeku täällä mulle vaimo pylly. Tule minä pizza paikka. Minä ei vaimo. Sinä nuori nainen Terveisiä Traktorista anna mulle pylly. Minä ostaa sulle uusi traktori. Minä rakastan pylly sinä vaimo tehdä työ pizza paikka. Aaahh.. minä onnellinen huono suomi sinä vaimo pylly hyvä suomi.

        Minä apua google kääntäjä. "Suomi mies" ei apua täällä.


    • Lumimies 10

      Lunta ei saa kasata naapurin tontille. Mutta mikä laki sen kieltää?

      -Kyseessä on hallinnan loukkaus. Jos kasaa lunta naapurin tontille, siinä itse asiassa otetaan haltuun toiselle kuuluvaa aluetta lumen tilapäistä varastointia varten.

      -Rikoslaki kieltää ottamasta haltuun toisen hallinnassa olevaa maata taikka rakennusta tai sen osaa.

      Hallinnan loukkauksen perusmuodossa rangaistukseksi on säädetty sakko tai enintään kolme kuukautta vankeutta.

      Jos naapurin tontille kasattu lumi sulettuaan vahingoittaa hänen kellariaan, voi joutua korvaamaan vahingot. Vahingon kärsijän pitää tietysti löytää näyttö sille, että syynä olivat nimenomaan naapurin luvatta tuomat lumet.

      • ei mene läpi

        Nyt ymmärrän miksi kadut ovat niin huonossa kunnossa! Lumitöiden sijasta keskitytäänkin lakikirjan lukemiseen.

        Siinähän se työpäivä sitten kivasti meneekin. Tulee mieleen ääriuskovaiset jotka kuvittelevat ongelmien ratkeavan vain kovasti rukoilemalla. Samoin lumi ei lähde kaduilta minnekään lakeja siteeraamalla.

        Huono työn jälki yritetään poistaa vain määrittelemällä työtehtävä uudelleen.


      • The Irony of It All

        Onpas kaupungilla (ja sen työntekijöillä) pelkurimainen tapa luistaa töistään!
        Koittakaa nyt ymmärtää että ongelman uudelleenmäärittely ei poista ongelmaa. Mitenkä menneinä vuosikymmeninä lumi onnistuttiinkin auraamaan kaduilta pois. Kun siitä on viime vuosina tullut enemmänkin byrokraattinen ongelma paperilla, kuin fyysinen ongelma joka tukkii kadut?


    • äiti neuvoo
      • ?????????

        Keskuskatukin muuttunut näköjään kolmekaistaiseksi...


      • äiti neuvoo

        Olette kadulle lumen työntäjät pilanneet kaupunkimme!! Ja nyt rohkeesti vaan kuvia ottamaan näistä rikollisista ja kovat korvaukset käräjillä näiltä lumi terroristeilta!!! Oppii ne siitä??!! Meillekkin on jo n, 50 vuotta keväisin tullu vedet kellariin,, nyt loppu!! Löyty korvausvelvollinen läheltä,, naapurista.


      • 1 liikaa
        ????????? kirjoitti:

        Keskuskatukin muuttunut näköjään kolmekaistaiseksi...

        Olet oikeassa. Kyllä talvella kaksi kaistaa riittää. Vielä mahtuu lunta reippaasti.


      • Omakotiasukas
        äiti neuvoo kirjoitti:

        Olette kadulle lumen työntäjät pilanneet kaupunkimme!! Ja nyt rohkeesti vaan kuvia ottamaan näistä rikollisista ja kovat korvaukset käräjillä näiltä lumi terroristeilta!!! Oppii ne siitä??!! Meillekkin on jo n, 50 vuotta keväisin tullu vedet kellariin,, nyt loppu!! Löyty korvausvelvollinen läheltä,, naapurista.

        Rivarilaiset töntää lumet kaupungin puistotontille ja kippaa puutarhajätteensä tyhjille tonteille. Kiinteostöjen katoilta lumet tippuvat jalkakäytävälle. Tällä tavalla Pieksämän sosialistit toimii, että kaikki yhteiskunnan piikkiin. Näinä säästöaikoina lumia voi kippailla välillä toiseenkiin suuntaan.


      • Yhteinen raja
        äiti neuvoo kirjoitti:

        Olette kadulle lumen työntäjät pilanneet kaupunkimme!! Ja nyt rohkeesti vaan kuvia ottamaan näistä rikollisista ja kovat korvaukset käräjillä näiltä lumi terroristeilta!!! Oppii ne siitä??!! Meillekkin on jo n, 50 vuotta keväisin tullu vedet kellariin,, nyt loppu!! Löyty korvausvelvollinen läheltä,, naapurista.

        Samallalailla miettii varmaan se naapurisikin. Syyllinen löytyi naapurin lumet ei ne meidän ovat vedeksi kellariin muutu.


      • Anonyymi

        Voii sinä ääliö ole hiljaa.


    • Lumimies 10

      Kun kaupunki on puhdistanut lumet kadun sivuun, ne siirtyvät tontin haltijan omaisuudeksi ja hänen kuuluu hoitaa tuo lumi pois joko omalle tontille tai lumenkaatopaikalle. Vanhojen ihmistenkin on huolehdittava tonttinsa lumista.

      Kadunvarressa oleva viheralue kuuluu kaupungin katujen lumille, ei porttikäytävien lumille.

      Tontin omistajan porttikäytävän ja postilaatikon edestä pois otettavat lumet on aina siirrettävä omalle tontille. Jos ne eivät sinne mahdu, ne pitää ajattaa lumenkaatopaikalle,

      • Oikeudellinen apu

        Lumimies on höperö. Ensin tänne kirjoitteleen ettei lunta toisen tontille saa kasata ja nyt toisten tontille siirretty lumi jääkin sen tontin haltijan omaisuudeksi. Nyt tämä ei olekaan rikollista niin kuin aiemmin kirjottelee:

        -Kyseessä on hallinnan loukkaus. Jos kasaa lunta naapurin tontille, siinä itse asiassa otetaan haltuun toiselle kuuluvaa aluetta lumen tilapäistä varastointia varten.

        -Rikoslaki kieltää ottamasta haltuun toisen hallinnassa olevaa maata taikka rakennusta tai sen osaa.

        Päätä jo! Onko toisen tontille aurattu lumi rikollista vai ei? Lumimiehellä on aivot sumentuneet lumentulosta. Onko tämä sinun joka talvinen mielenterveysongelmasi? Täältä sinä et saa siihen apua, käännyt nyt heti psykiatrian lääkärin puoleen.

        Lumimies 10 on höperö mikä höperö, älkää välittäkö hänen mielipiteistä vaan ymmärtäkää häntä. Lumistressiä luultavasti.


      • Lumimies 10
        Oikeudellinen apu kirjoitti:

        Lumimies on höperö. Ensin tänne kirjoitteleen ettei lunta toisen tontille saa kasata ja nyt toisten tontille siirretty lumi jääkin sen tontin haltijan omaisuudeksi. Nyt tämä ei olekaan rikollista niin kuin aiemmin kirjottelee:

        -Kyseessä on hallinnan loukkaus. Jos kasaa lunta naapurin tontille, siinä itse asiassa otetaan haltuun toiselle kuuluvaa aluetta lumen tilapäistä varastointia varten.

        -Rikoslaki kieltää ottamasta haltuun toisen hallinnassa olevaa maata taikka rakennusta tai sen osaa.

        Päätä jo! Onko toisen tontille aurattu lumi rikollista vai ei? Lumimiehellä on aivot sumentuneet lumentulosta. Onko tämä sinun joka talvinen mielenterveysongelmasi? Täältä sinä et saa siihen apua, käännyt nyt heti psykiatrian lääkärin puoleen.

        Lumimies 10 on höperö mikä höperö, älkää välittäkö hänen mielipiteistä vaan ymmärtäkää häntä. Lumistressiä luultavasti.

        Kun "KAUPUNKI" on puhdistanut lumet kadun sivuun, ,,,,


      • oikea apu
        Oikeudellinen apu kirjoitti:

        Lumimies on höperö. Ensin tänne kirjoitteleen ettei lunta toisen tontille saa kasata ja nyt toisten tontille siirretty lumi jääkin sen tontin haltijan omaisuudeksi. Nyt tämä ei olekaan rikollista niin kuin aiemmin kirjottelee:

        -Kyseessä on hallinnan loukkaus. Jos kasaa lunta naapurin tontille, siinä itse asiassa otetaan haltuun toiselle kuuluvaa aluetta lumen tilapäistä varastointia varten.

        -Rikoslaki kieltää ottamasta haltuun toisen hallinnassa olevaa maata taikka rakennusta tai sen osaa.

        Päätä jo! Onko toisen tontille aurattu lumi rikollista vai ei? Lumimiehellä on aivot sumentuneet lumentulosta. Onko tämä sinun joka talvinen mielenterveysongelmasi? Täältä sinä et saa siihen apua, käännyt nyt heti psykiatrian lääkärin puoleen.

        Lumimies 10 on höperö mikä höperö, älkää välittäkö hänen mielipiteistä vaan ymmärtäkää häntä. Lumistressiä luultavasti.

        http://www.lukihairio.fi


      • Pitsapeku 11
        Lumimies 10 kirjoitti:

        Kun "KAUPUNKI" on puhdistanut lumet kadun sivuun, ,,,,

        Sinä Lumimies 10. Sinä hyvä pylly vaimo mulle. Sinä ei työntää lunta toisen tontti. Minä ostaa oma lumipaikka sulle. Aaaahh... minä onnellinen nyt oma pylly.


      • Pitsapeku 11

      • oikea apu pitsapekul
        Pitsapeku 11 kirjoitti:

        Sinä Lumimies 10. Sinä hyvä pylly vaimo mulle. Sinä ei työntää lunta toisen tontti. Minä ostaa oma lumipaikka sulle. Aaaahh... minä onnellinen nyt oma pylly.

        http://www.terve.fi/terveyden-abc/lasten-kaksisuuntainen-mielialahairio


      • Pitsapeku 11
        oikea apu pitsapekul kirjoitti:

        http://www.terve.fi/terveyden-abc/lasten-kaksisuuntainen-mielialahairio

        Aaahhh... peijakas sinä senkin tuhma kakkapylly. Luulee minä hairio. Senkin pikku pervo. Minä ei hairio. Minä olla hyvä erektio.
        Minä ottaa tuhma kakkapylly kiinni. Ostaa sulle vaippa. Täältä minä ostaa sulle:

        www.tenakauppa.fi

        Minä apua google kääntäjä


    • muut syyllisiä22
      • pieksämäkeläinen

        Et niin ku lidli tarjouslehdestä voinut tietoa hakea??
        Lueppas mitä toi ruikulirapakinttu laitto!!
        Yllätyt!!??


      • savon nero

        entäs jos tokmannin tarjouslehdestä hakisit tietoo toho asiaa,,,


      • naftali
        pieksämäkeläinen kirjoitti:

        Et niin ku lidli tarjouslehdestä voinut tietoa hakea??
        Lueppas mitä toi ruikulirapakinttu laitto!!
        Yllätyt!!??

        Mikä viranomainen valvoo Pieksämäellä kunnossa- ja puhtaanapitoa? Onko kaupungin valtuusto vastuussa? Kaupungin johtosäänössä ei löydy tietoa asiasta?


      • Pieksämäkeläinen
        naftali kirjoitti:

        Mikä viranomainen valvoo Pieksämäellä kunnossa- ja puhtaanapitoa? Onko kaupungin valtuusto vastuussa? Kaupungin johtosäänössä ei löydy tietoa asiasta?

        Kunnossa- ja puhtaanapitovelvollisuuksien täyttymistä valvoo rakennusvalvonta. Poliisi valvoo kunnossa- ja puhtaanapitoa yleisen järjestyksen ja turvallisuuden kannalta.


      • sillä tavalla se on
        Pieksämäkeläinen kirjoitti:

        Kunnossa- ja puhtaanapitovelvollisuuksien täyttymistä valvoo rakennusvalvonta. Poliisi valvoo kunnossa- ja puhtaanapitoa yleisen järjestyksen ja turvallisuuden kannalta.

        Rakennusvalvonta Ei valvo? Laki on muutunut 2005. Kaupungin on pitänyt sen jälkeen valita monijäsenien elin valvomaan. On tainnut unohtua säästösystä ja vastuussa on valtuuston joka jäsen, kun käräjille mennään onnettomuuden vuoksi. Katso ruikulirapakintun lähettämä lain kohta.


      • pieksämäkeläinen
        sillä tavalla se on kirjoitti:

        Rakennusvalvonta Ei valvo? Laki on muutunut 2005. Kaupungin on pitänyt sen jälkeen valita monijäsenien elin valvomaan. On tainnut unohtua säästösystä ja vastuussa on valtuuston joka jäsen, kun käräjille mennään onnettomuuden vuoksi. Katso ruikulirapakintun lähettämä lain kohta.

        EI OO TOTTA!! nyt sävellät?


      • röyhkeä Rami

        Siis, oletko sitä mieltä että voin työntää kaikki lumeni tuohon kaupunginpuistoon??


      • muut syyllisiä22
        röyhkeä Rami kirjoitti:

        Siis, oletko sitä mieltä että voin työntää kaikki lumeni tuohon kaupunginpuistoon??

        Työnnä vaan niin minäkin teen ja olen tehnyt itse aina nii ja olen ominut toisten maita isot alat


    • Ruikuliripakinttu
    • Rekikelit

      Pieksämäen kaupunki on suunnitteltu hevosaikakaudella.

      • natsi

        Kaikkihan kylät on suunniteltu hevosten aikaan. Paitsi Rovaniemi. minkä saksan aseveljet poltti ja minkä suomen lappalaiset ovat rakentaneet ja purkaneet jo kahteen kertaan.


      • samat raiteet
        natsi kirjoitti:

        Kaikkihan kylät on suunniteltu hevosten aikaan. Paitsi Rovaniemi. minkä saksan aseveljet poltti ja minkä suomen lappalaiset ovat rakentaneet ja purkaneet jo kahteen kertaan.

        Muuaalla on purettu ja uudistettu kaupunkeja tai keskusta on siiretty kokonaan muualle kasvun merkeissä. Kajaanin kaupunki on tehty mm. vastaavalla asema kaavalla ja keskusta on nykyaikasempi.


    • ruikulirapakinttu
      • Näin on

        5. Lain noudattamisen valvonta

        5.1 Valvontaviranomainen

        Kunnan määräämän viranomaisen (kunnan valvontaviranomainen) on valvottava, että kadun ja yleisten alueiden kunnossapito- ja puhtaanapitovelvollisuus täytetään. Ennen vuoden 2005 osittaisuudistusta valvontaviranomainen oli suoraan lain perusteella kunnan rakennusvalvontaviranomainen. Lain muutoksen jälkeen kunta voi siis harkita uudelleen sen viranomaistahon, joka valvontaa suorittaa.

        Koska valvontaviranomaiselle on kunnossapitolain 16 §:n 1 mom. annettu toimivalta käyttää kunnossapitolain tai sen nojalla annettujen määräysten noudattamisen turvaamiseksi hallinnollisia pakkokeinoja, valvontaviranomaisen on oltava kunnan monijäseninen viranomainen (kuntalaki 14 § 3 mom.). Kunnossapitolaissa tarkoitettuna valvontaviranomaisena ei näin voi toimia kunnan yksittäinen viranhaltija tai luottamushenkilö. Valvontaviranomaisen alaiset viranhaltijat suorittavat käytännön valvontaa. Heillä on mahdollisuus ohjein ja neuvoin sekä kehotuksin puuttua niin kunnossa- ja puhtaanpidossa havaittuihin laiminlyönteihin kun opastaa kadulla ja muilla yleisellä alueilla tehtäviä töitä. Heillä ja poliisilla on myös kunnossapitolain 16§:n 4 mom. mukainen oikeus välittömän hallintopakon käyttämiseen turvallisuudelle aiheutuvan välittömän vaaran poistamiseksi.


    • Pieksämäkeläiset

      VOI RÄHMÄ!! Kusessa ollaan. Kiitos tiedoistanne,, palataan vielä..

    • lumikolalla

      Kaupungin teknisen toimen työnjohto vastaa katujen puhtaanapidosta ja vastuu henkilö on kaupungininsinööri. Hallinnollinen vastuu on kaupungin määräämällä viranomaisella, kun tulee epäselvyyksiä hoidon tasosta tai tekemättä jättämisistä. Teknisen lautakunnan pitäisi määrittää katujenhoitotasot sen alasuudessa toimiville työnjohdolle. Katujen puhtaanapidosta vastaava työjohto ja hänen esimiehensä ei voi toimia valvontaviranomaisena vastuu alueen töilleen. Työnjohdolliset työt voidaan myös ostaa ostopalveluna yrityksiltä tai toisesta kunnasta, jotka vastaa työnjohdollisesti puhtaanapitotöistä.

      Pieksämäen kaupungin johdolta tuntuu puutuvan kyky organisoida tehtäviä ja työnjohdolta kyky ratkaista ongelmia.

      • I rest my case

        Samat tontut laittoivat muutama vuosi sitten kaivinkoneen poistamaan lumia katujen reunoilta....

        Kaivinkone on erittäin epätaloudellinen ja tehoton laite lumen poistoon.

        M.O.T.


    • Kohti kesää

      Muutama viikko vielä ja tuokin ongelma on taas kerran kadonnut.

      • jälkiliukkaat

        Ja sitten alkaa sota liukkauden torjumisesta ja hiekoituspölystä.


      • pienethoidokit
        jälkiliukkaat kirjoitti:

        Ja sitten alkaa sota liukkauden torjumisesta ja hiekoituspölystä.

        Koirien jättämät jätökset tulee esiin kinoksista. Lapsille on tarjolla puistojen täydeltä koirien ulosteita, kun sikut ja mahot akat ulkoiluttaa puudeleitaan.


    • röyhkeä Rami

      Mitä hitoa!!
      Eikö naapurin ja kaupungin puolelle saakkaan lunta työntää?
      Ostinko lumikoneen turhaan?

      • näsälä

        Naapurikaupunkiin saa työntää


    • Radan yli Pmk-Var

      Aja Rummukkamäestä Loukeentietä radan yli vanhan Rummukan seisakkeen jälkeen. Hampaat putoaa suusta ja kauppakassit lentää lattialle kun kisko on 20 cm syvällä ylikäytävällä. Eikös raiteenkohta kuuluisi Ramboll valvoa ettei ole 20 cm syvällä. Useimmat ylikäytävät on samanlaisia Varkauden suuntaan. Nyt olisi insinöörille ja jäähakulle töitä.

    • Omalla vastuulla

      Aivan sama jos menet Venäjälle kuin että ajat junaradan yli. Omalla vastuulla aina sanoo Ramboll insinööri. Sama laki Thaimaassa kun menet thai baariin.

      • surkee töihinottaja

        törkee suihinottaja, pallit imutellaan tyhjiksi tähän aikaan vuodesta real thailand ja sitten työt kutsuu kun lumet sulaa


      • S24 Livivir valjoja
        surkee töihinottaja kirjoitti:

        törkee suihinottaja, pallit imutellaan tyhjiksi tähän aikaan vuodesta real thailand ja sitten työt kutsuu kun lumet sulaa

        Tuo kommentti Pieksämäki - Varkaus oli kirjoitettu lauantaina 17.1.2015. Kolme työpäivää sen jälkeen 21.1.2015 ylikäytävälankutukset on puhdistettu kiskonpinnan tasoon. Enää ei tuttelit lennä kattoon. Onko todella niin että Pieksämäellä kahdelle Ramboll liikenneviraston valvojalle jotka valvoo verovarojen käyttöä riittää että Kukkaromäen/Partaharjun tien lankutus on liipattu kiskon tasoon. Kaikki kunnossapitoalue 8 alueen 200 muuta ylikäytävää on 15cm yli kiskonpinnan. Jos näin on tehty jo neljä talvea niin valvovat henkilöt ovat ansainneet tipattoman tammikuun palkintoloman Thaimaan baareissa.
        Suomi24 on selvästi veronmaksajan kannalta paras valvoja radanpidolle. Tuo virallinen valvonta on enemmän kiinnostunut kestityksestä ja kilometrikorvauksista. Ajaisivat radanvarsia ristiin. Eivät taida reppanat tietää missä näitä radan ylittäviä teitä yleensä on.


    • Jyrsijät

      Alusterät ylhäällä ajellaan, kun pitäisi jyrsiä. Insinöörit katselevat kelikameroita ja mittareita näyttöpääteeltä toimistossa käymättä kertaakaan ajamassa tietä. Ennen tieinsinööreillä oli sanelulaitteet, joihin he sanelivat ajaessa reittejä olleeliset tiedot kunnossa ja purkivat tiedot toimistolla työmääräyksiksi koko reitin varrelta viikoittain. Hiihtoladut, pururadat ja luontopolut pidetään nykyisin paremmassa kunnossa kuin tiet.

    • JGDKULYGHOÄIPÖLÖ

      Käykää kaupunkilaiset huvikseen naarajärvellä katsomassa miten teitä PITÄÄ aurata. Kaupunki varmaan myynyt kaluston jonnekin, kun aurataan vasta muutama päivä sateiden siis sateiden jälkeen.
      ANTAKAASAATANA KAIKKI AURAUKSET YKSITYISILLE NIIN TÄÄLLÄ PÄÄSEE JOTENKIN LIIKKUMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Lisää sataa pian

        Naarajärven auraukset eivät parane, ellei tekninen lautakunta nosta hoidon luokitusta ja pääväylät ovat ELY:n hoidossa. Kaupungin insinöörin ja teknisen johtajan takapuoli varmaakin jo punoittaa, koska urakoitsijat eivät tee ylimääräistä ilman korvausta. Heillä on myös vastuuvakuudet rettelöitsijöitä vaten. Lasku tulee välittömästi, jos tontilta on työnnetty lumia kadulle auran vietäväksi.


      • 2+20
        Lisää sataa pian kirjoitti:

        Naarajärven auraukset eivät parane, ellei tekninen lautakunta nosta hoidon luokitusta ja pääväylät ovat ELY:n hoidossa. Kaupungin insinöörin ja teknisen johtajan takapuoli varmaakin jo punoittaa, koska urakoitsijat eivät tee ylimääräistä ilman korvausta. Heillä on myös vastuuvakuudet rettelöitsijöitä vaten. Lasku tulee välittömästi, jos tontilta on työnnetty lumia kadulle auran vietäväksi.

        Tyypillisiä julkishallinnon loisia!

        Unohtaneet olevansa palveluammatissa ja asiakkaina on kuntalaiset jotka eivät suinkaan ole alamaisia vaan työantajia!

        Onneksi tätä mitään tuottamatonta euroopan suurinta julkista sektoria aletaan nyt karsimaan oikein isolla kädellä.


      • toimiston istuin
        2+20 kirjoitti:

        Tyypillisiä julkishallinnon loisia!

        Unohtaneet olevansa palveluammatissa ja asiakkaina on kuntalaiset jotka eivät suinkaan ole alamaisia vaan työantajia!

        Onneksi tätä mitään tuottamatonta euroopan suurinta julkista sektoria aletaan nyt karsimaan oikein isolla kädellä.

        Hoitavat puutarhaansa, kun olisivat paratiisissa. Herra ottaa herra antas.


      • koleilua kaupunkiin
        2+20 kirjoitti:

        Tyypillisiä julkishallinnon loisia!

        Unohtaneet olevansa palveluammatissa ja asiakkaina on kuntalaiset jotka eivät suinkaan ole alamaisia vaan työantajia!

        Onneksi tätä mitään tuottamatonta euroopan suurinta julkista sektoria aletaan nyt karsimaan oikein isolla kädellä.

        Valtio möi tieden kunnossapidon yksityiselle ja tieden kunnossapito ei ole ainakkaan parantunut, vaikka autoverot ovat nousseet ja tiet ovat valtion omistuksessa? Yksityisteilla pitää tienosakkaiden pitää tiet kunnossa ja maksaa siitä omasta lompakosta. Olen osakkaanna 5 yksitystiessä ja vuodessa menee rahaa kunnossapitoon noin 1200 euroa, vaikka kadessa tiessä vain on talvikunnossa pito. Kannatan lämpimästi, että kadut siirretään kokonaan asukkaiden hoidettavaksi ja vailtkoon itse auraajansa ja tiehoitokunnan puheenjohtajaksi äänekkäimmän, joka vastaa koko tien kunnosta tarvittaessa käräjillä. Puheenjohtaja oppii pian mitä tienpito on, kun kaupunki mökkiläiset soittelee natkuttaa tienpidosta ja eivät maksaisi tienkäytöstä maksua.


      • 9+1
        koleilua kaupunkiin kirjoitti:

        Valtio möi tieden kunnossapidon yksityiselle ja tieden kunnossapito ei ole ainakkaan parantunut, vaikka autoverot ovat nousseet ja tiet ovat valtion omistuksessa? Yksityisteilla pitää tienosakkaiden pitää tiet kunnossa ja maksaa siitä omasta lompakosta. Olen osakkaanna 5 yksitystiessä ja vuodessa menee rahaa kunnossapitoon noin 1200 euroa, vaikka kadessa tiessä vain on talvikunnossa pito. Kannatan lämpimästi, että kadut siirretään kokonaan asukkaiden hoidettavaksi ja vailtkoon itse auraajansa ja tiehoitokunnan puheenjohtajaksi äänekkäimmän, joka vastaa koko tien kunnosta tarvittaessa käräjillä. Puheenjohtaja oppii pian mitä tienpito on, kun kaupunki mökkiläiset soittelee natkuttaa tienpidosta ja eivät maksaisi tienkäytöstä maksua.

        On eri asia jos ei suostu maksamaan ja ei siksi saa palvelua.

        Mutta kun kaupunkilaiset tällä hetkellä maksavat ja eivät silti saa palvelua!


      • Eivät muuten maksa
        9+1 kirjoitti:

        On eri asia jos ei suostu maksamaan ja ei siksi saa palvelua.

        Mutta kun kaupunkilaiset tällä hetkellä maksavat ja eivät silti saa palvelua!

        Pajonko on katumaksusi? Koko kunnossapito tulee yhteisestä verokassasta? Siloin kun maksaa itse suoraan omaltatililtä, voidaan sanoa, että itse maksaa. Tälöin voi myös vaikuttaa, kuka urakoi ja päättää kadunhoidon laadusta maksamalla lisämaksun.


    • Lumimies 10

      Ei kuljeteta veronmaksajien rahoilla kiinteistöjen lumia.

      Että kiinteistöillä lumi pitäisi kasata tontinrajojen sisäpuolelle tai kuljettaa virallisille lumenkaatopaikoille.

    • Lumimies 10

      Naapuri nakkelee lumet toisten tonteille.
      Parkkipaikan lumikasat jäävät aina yhden autoilijan siivottaviksi.
      Kaupungin lumiaurat jyräävät lumipaltteet tontinomistajien hoidettaviksi.
      Naapuri ei myöskään siivoa koskaan postilaatikoiden edustaa lumesta.
      Voisi luulla, että me suomalaiset olemme tottuneet lumeen ja osaamme elää sen kanssa.
      Silti jokavuotinen luminarina alkaa, kun kinoksia on vähänkään enemmän,
      ja niin näyttää käyvän tänäkin talvena.
      Osa marmatuksen aiheesta johtuu väärästä toimintatavasta, osa väärinkäsityksistä.
      Lumenkolauksen perussäännöt ovat oikeastaan hyvin yksinkertaiset.
      Katualueet kuuluvat kaupungin huollettaviksi, tontit ja tonttitiet kiinteistönomistajan hoidettaviksi, samoin jalkakäytävät.
      Lunta ei saa kolata toisen tontille, ei puistoihin, ei ajoradalle, ei kadun piennaralueille tai ojiin.
      Sitä ei saa myöskään kipata rumpujen, sadevesikaivojen ja muiden vesijärjestelmien solmukohtien päälle.
      Ylimääräisen lumen oikea paikka on joko oma tontti tai lumen vastaanottopaikka.

      Mikä tässä yhtälössä voi vuosi toisensa jälkeen olla niin vaikeaa?

      Yleisin valitus on, että lumi kolataan vierekkäisten tai vastapäätä asuvien naapureiden haitaksi.
      Naapurisopua koettelee myös se, jos lumet kolataan kadulle ja aura-auto työntää ne seuraavan liittymän tukkeeksi.
       Alkutalvesta lumi pitäisi myös kolata sen verran kauas, että koko talven lumet mahtuvat tontille.

      • pikkuhomma

        Kaupungilta ja taloyhtiöiltä puuttuu ohjeistus ja ihmiset ovat uusavuttomia. Uusavutton sanoo, että ei kuulu minulle. Sitten on niitä, jotka odottaa, että sosiaalitoimi hoitaa asian. Nämä on niitä, jotka menee terveyskeskukseen valittamaan, kun iho alkoi vuotamaan pisaroita. Hiertymät ovat ihottumaa lumesta jne. Kuntosaleilla kulkevilla menee myös treeniohjelmat sekaisin lumitöistä.


    • tiepehtoori

      Kuningasvalittajat vauhissa. Valitettavasti aurausrahat loppui jo tältä vuodelta säästösyistä.

    • Tieto MattiLevoselle

      Eiköhän kosteat päivälliset lopu. Ai kuka on Matti Levonen, Liikenneviraston radanpidon kunnossapitopäällikkö. Selviää mihin rahat on käytetty. Loppuu tämä veronmaksajien rahojen tuhlaus radanpidossa.

    • Lumimies10

      Mites on? Oletteko huomanneet onko neuvoistamme ollut apua? Vai tarvitaanko lisää ohjeistustamme? Tai toimenpiteitä, sakkoa, tai jotain muuta? Kertokaa ideoita rohkeesti, mistä olisi lisää apua ko. asiassa.

      • Lumimies10

        Kerrataanko? Vai joko osaatte? Muistatteko?


    • omapersetärkeinperse

      Paska puhetta. Olen tosi ahkerana ollut.. Koko illan työnsin mönkkärillä lunta naapurin puolelle.. Oppii köyhät!!

    • omaperse

      Lunta ei saa kasata naapurin tontille. Mutta mikä laki sen kieltää?

      -Kyseessä on hallinnan loukkaus. Jos kasaa lunta naapurin tontille, siinä itse asiassa otetaan haltuun toiselle kuuluvaa aluetta lumen tilapäistä varastointia varten.

      -Rikoslaki kieltää ottamasta haltuun toisen hallinnassa olevaa maata taikka rakennusta tai sen osaa.

      Hallinnan loukkauksen perusmuodossa rangaistukseksi on säädetty sakko tai enintään kolme kuukautta vankeutta.

      Jos naapurin tontille kasattu lumi sulettuaan vahingoittaa hänen kellariaan, voi joutua korvaamaan vahingot. Vahingon kärsijän pitää tietysti löytää näyttö sille, että syynä olivat nimenomaan naapurin luvatta tuomat lumet.

      Paska puhetta,, mustikkapolun kingit!!!

    • niilont

      Huonoa on

    • Anonyymi

      Lumivallin kohdalla joudut nielemään pettymyksen, sillä tieliittymän puhtaanapito kuuluu kiinteistön omistajalle. Laki on selväsanainen siinä, että lunta ei ole sallittua työntää takaisin ajoväylälle, joten ei auta kuin tarttua lapioon.

      Missä on laki, joka sallii aura-auton työntää lumet (tukkia liittymä ja pelastustie), toisen maalle.
      En ole vielä löytänyt sellaista lakipykälää.
      https://youtu.be/gWpkSfAVG9I

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Kyllä siitä on laki olemassa. Kaivelepas vaikka kaupungin tietoja lumenaurauksista.


    • Anonyymi

      Jyrkin haudalla sitä lunta onkin. T leski.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe