Voiko lihaksikas nainen siroutua ?

uupunut

Elikkä, minulla on ongelma, joka syö kaiken halun liikkua ihmisten ilmoilla ja tavata tuttuja. Olen harrastanut eri kamppailulajeja pienestä asti ja aina ollut herkkä keräämään lihasta kroppaani, Viime aikoina olen saanut kommenttia levinneistä hartioista, selän lihaksista, niskasta ja hauksista. Minua on jopa haukuttu mieheksi jne. Olen kadottanut "naiseuteni". Jos syön lihotakseni, pehmityn vähän ja saan muotoja rintoihin yms, mutta en mielelläni olisi huonokuntoinenkaan. Osaako joku urheilusta ja lihaksistosta tietävä auttaa, miten voisin siroutua etenkin yläkropasta (hartiat selkä) ?Täytyykö minun kadottaa voima ja lihakset siroutuakseni (jotka ovat kilpailujeni kannalta tärkeät minulle)? Tiedän etten ole näin iso, koska vielä jokunen vuosi sitten olin paljon naisellisempi ja sirompi. Täytyisikö lopettaa kamppailulajit ?

10

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä treenissä

      Mikä viime vuosina on muuttunut treenauksessasi, että nyt olet isompi? En kyllä suosittele lopettamaan harrastustasi, sillä se on varmasti tärkeä sinulle. Jos treenaat salia, jätä selkää ja rintaa leventävät liikkeet vähemmälle. Punnerruksissa voisi auttaa kapeampi ote. Jos yrittäisit muokata lihaksistasi timmimmät kestävyysharjoittelun avulla? Esim. pitkän matkan juoksulla (huomaa pikamatkojen ja maratoonarien kroppaerot).
      Kannattaa myös pukeutua siten, ettet vahingossa korosta hartioita tai muita ominaisuuksia joista et pidä. Laita hiukset nätisti, niillä myös niska peittyy. Kyllähän esim. Fitness-kisaajat ovat näisellisia, vaikka lihaksia on paljon. Hiukset, meikki, kynnet ja vaatteet tekevät paljon. Voitkohan linkata jonkun kuvan, joka vartalomallilta muistuttaisi tilannettasi? Voisi olla helpompi jakaa vinkkejä, jos muillakin niitä on.

      • suzu

        Ite suosittelen elämään oman elämäsi niin kuin haluat, ei siis tanssahtelua toisten pillien mukaan.. Eli jatka ihmeessä harrastuksiasi, ole ylpeä vahvasta kropasta ja jätä muiden kommentit omaan arvoonsa tai ainahan voit huomauttaa heidän kropastansa jotakin ;D


      • uupunut

        Pystylajien lisäksi tullu mm lukkopaini. Kuntosalin jätin kokonaan pois jo kuukausia sitten. Muutenkin siellä keskityin lähinnä jalkoihin koska yläkroppa saa tarpeeksi treeniä.Seuraavassa linkissä on kolme kuvaa joista alin muistuttaaeniten omaa kroppaa. Alakroppa mulla myös lihaksikas, mutta hartioiden suhde lantioon on mielestäni kasvanut naurettavan miehiseksi. http://healthfreefor.blogspot.fi/2011/12/boxing-for-women-how-to-pursue-this.html?m=1


      • Mikä treenissä
        uupunut kirjoitti:

        Pystylajien lisäksi tullu mm lukkopaini. Kuntosalin jätin kokonaan pois jo kuukausia sitten. Muutenkin siellä keskityin lähinnä jalkoihin koska yläkroppa saa tarpeeksi treeniä.Seuraavassa linkissä on kolme kuvaa joista alin muistuttaaeniten omaa kroppaa. Alakroppa mulla myös lihaksikas, mutta hartioiden suhde lantioon on mielestäni kasvanut naurettavan miehiseksi. http://healthfreefor.blogspot.fi/2011/12/boxing-for-women-how-to-pursue-this.html?m=1

        Siis kuka sinua haukkuu noin? Ehkäpä heikommin pärjäävät kanssatreenaajat/kilpailijat? Eihän tuo kuvan nainen näytä pahalta eikä voi sotkea mieheksi! Varmasti näyttää ihan tavalliselta normivaatteissa. Uimareillakin on usein leveät hartiat. Katsohan kuvia esim. Hanna-Maria Seppäsestä; uimapuvussa hartiat erottuvat selkeästi (huomaa, että urheilija kyseessä), mutta vaikka t-paidassa ne eivät pistä silmään. Nyt vaan jätät tyhmät kommentit omaan arvoonsa!


    • 4+16

      Oletko oikeasti itse tyytymätön kroppaasi vai haluatko siroutua vain muiden mieliksi? Ymmärrän, että negatiivinen kommentointi satuttaa, eikä tunnu hyvälle, mutta mikä on sinulle tärkeää; se, että kroppasi miellyttää muiden silmää (varmasti on myös ihmisiä, jotka pitävät sinua viehättävänä) vai se, että pystyt harrastamaan sinulle rakasta(?) lajia? Valitettava tosiasia on, että vakavissaan treenaavan kroppa muuttuu lajin mukaan, eikä saman lajin sisälläkään jokaisen keho ole aivan saman mallinen.

      • uupunut

        Kaipaan sitä tunnetta kun veti mekon päälle ja olo oli mahtava. Tänä päivänä en edes haaveile mekkojen käyttämisestä. Kyllä kaikenlainen shemale ja transuläppä satuttaa ja vaikuttaa itsetuntoonja sitäkautta elämän eri osa-alueisiin. Koen perus kauppareissutkin todella ahdistaviksi.


    • 20+4

      Minulla on vähän sama vaiva, kasvan äkkiä liian lihaksikkaaksi naiseksi, lähes miesmäiseksi. Minä olen ratkaissut ongelman pukeutumalla mahdollisimman naisellisesti, en siis mihinkään miehille ja naisille sopivaan vaan nimenomaan naisten osastoilta naisille tarkoitettuun. Korkokenkiä en käytä, koruja joskus. Hiukset pyrin pitämään naisellisina.

      • 16+7

        Mulla on myös sama ominaisuus. Olen vuosien myötä oppinut (ja päättänyt) olemaan tyytyväisempi omaa kroppaani, sillä geeneilleni ja kehon mallilleni en mitään voi. Kuitenkin liikunta pitää yllä terveyttä ja satun pitämään lajeista, joissa lihas kasvaa.


    • 8283

      Moikka! Mulla on samankaltasia ongelmia, olen pienestä pitäen rakastanut painojen nostelua ja juurikin lihasten kasvattamista (liikuntaa ylipäänsä) myös lähinnä purkanut hermoja sun muuta sinne punttitreenin puolelle. Yläkroppa on leveämpi kun alakroppa.. Kyllä sitä peppuakin löytyy mutta kun pistää hameen päälle, tulee niin sellainen olo, että mies pukisi hameen päälle. En haluaisi lopettaa harrastusta, mutta miten sitä tuntisi itsensä naiselliseksi? Mulla kasvaa siis yläkroppa tosi nopeesti, ihmetelly sitä että miten voi niin nopeeta tahtia.

    • Reeniä.lisää

      Massa kasvaa treenillä ja pluskaloreilla, vastaavasti massa pienenee miinuskaloreilla.

      Jos harrastat aktiivisesti lajeja jotka vaativat voimaa, et voi luopua massasta. Hommaa kumppanisi harrastuksesi parista niin ei tarvitse pähkäillä ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe