Paljonko eläkkeesi nousi?

capt. cöpenick

Posti toi asiasta kirjeen, jossa kerrottiin indeksi korotuksesta. En ole vielä katsonut.
Verkkopankin tiliotteesta tuo helposti näkyy, siis kokonaiseläke nettona.
Työ-eläke ja vanhuuseläke yhteen laskettuna. Ostovoima ehkä laskettuna. Hintojen alennus hiukan tätä petraa kuluttajan hyväksi.

26

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L - L

      Eläke nettona -28€!

    • 1550 € kk

      Pienemmän eläkkeeni takia, minun eläkkeeni on noussut ehkä tuon verran kuin sinulla L - L on laskenut. En ole myöskään verkkopankin sivulta vielä tarkistanut asiaa.
      Vuoden takaisesta ostovoimani ehkä kuitenkin -merkkinen.

    • eläkemummo.

      Eläke nousi 3,9 % ja veroprosentti 23, 5 > 24, joten netoksi ja parikymppiä.

      • eläkemummo.

        anteeksi, munullakin nousi 0,39 %.
        Eläketulo vähän vaille 24 000 e / vuosi, siitä vero tuon 24 % eli käteen vähän yli 1500. Eikö tämä lähes sama koko Suomessa.


    • Missä päin

      noin alhainen vero% voi olla?

      • ei kirkonveroa

        Mm kuopiossa vero 24%, mutta en maksa kirkollisveroa.Olen eronnut vuosia sitten. Eläkkeet yhteensä n 2400e/kk.


      • capt. cöpenick
        ei kirkonveroa kirjoitti:

        Mm kuopiossa vero 24%, mutta en maksa kirkollisveroa.Olen eronnut vuosia sitten. Eläkkeet yhteensä n 2400e/kk.

        ei kirrkoveroa

        Tuo käy yksiin min verotuksen kanssa. Erosin kirkosta ja liityin SKP;n v. 1975 kun juhlittiin häpeällistä Usa;n kaoottista pakoa Vietnamista.
        Kautta aikojen Usa:n rökälemäisin tappio - toki Kiinan myötä tuella tuo Vietnamin voitto tuli. 58.000 sotilasta Usa menetti, taaloja junaletkoittain. Riihikuivina.

        Eläkkeessä ilman muuta tappiota edelliseen vuoteen. Laskin muutaman euron lisäystä molemmat eläkkeet yhteen laskettuna...siis ostovoimaan suhteutettuna.

        Onneksi kekkasin netistä tuon ruokasuutan, kuten ruune kertoi sotamies Vanhalan Linnan Tuntemattomassa lausuneen.


    • toimetonna

      minusta eläkkeet nousi 0.4% voihan olla että joku saa hyvän.naisen/miehen lisän

    • ole iloinen

      hyvähn tuo 1500 nettona, monella paljon alempi

      • Minulla korotus sama kuin mummulla. Veroprosenttini on suurempi kuinhänellä, mutta jääköön kertomatta.


      • yli-ikäinen

        Onko nuo verkkopankissa näkyvät summat brutto vai nettosummia? Kuka tietää?
        Vastahankaisesti hankin tietokoneen, pojan ylimääräisen. Opettelua tämä on.
        Virtakäyttöisiä kirjoituskoneita olen käyttänyt, en tietokoneita.
        80 palstalla on hiljaista. Kysyn täältä. Vertasin joulukuun ja tammikuu 2015 verkkopankin sivuja. Eläkkeet yhtensä ovat nousseet 7.54e. Pidätys $.


      • nettoja ovat, paitsi
        yli-ikäinen kirjoitti:

        Onko nuo verkkopankissa näkyvät summat brutto vai nettosummia? Kuka tietää?
        Vastahankaisesti hankin tietokoneen, pojan ylimääräisen. Opettelua tämä on.
        Virtakäyttöisiä kirjoituskoneita olen käyttänyt, en tietokoneita.
        80 palstalla on hiljaista. Kysyn täältä. Vertasin joulukuun ja tammikuu 2015 verkkopankin sivuja. Eläkkeet yhtensä ovat nousseet 7.54e. Pidätys $.

        Moi yli-ikäinen

        Verkkopankissa, kuten ennen tiliotteissa on tulot nettona, ...paitsi nämä "julmetut" korot, joita saldolle tulee vuodenvaihteessa. Niistä menee lähdeveroa 30 %!!

        Itse "taivastelin" lähdeveroa 0,10€ ja kyselin pankilta. Asia selvä. Vuotuinen korko tillileni, josta peritään se lähdevero.

        Eipä ole eläkkeeni "kaksinen", koska nousi vain 5,-€/kk, mutta nythän saa ruokaa edullisesti!:))

        ps. harjoittele ahkerasti ja laita oppimasi sellaiseen vihkoon, johon keräät kaikki vinkit, siis samaan paikkaan. Minulla on jos jokunen "miljoonaa" lappua siellä´täällä, joita en sitten löydä tarvittaessa. Varmatkin asiat alkaa unohtua, tai niissä sekoilee. Hyvää jatkoa, ja rupatellaan.


    • L - L

      Vaimoni eläkkeen nousu kompensoi hieman minun menetystäni.
      Hänen nettonsa nousi 3€. Vero 8%.

      • 88888888

        nettonousu kuuden euron verran 30 % veron jälkeen.


      • porhoko
        88888888 kirjoitti:

        nettonousu kuuden euron verran 30 % veron jälkeen.

        Sullahan on melkein sama veroprosentti kuin Nalle Wahlroosilla, joka tienaa 10 milj. vuodessa ja maksaa veroa 32%.


      • pa-pauli
        porhoko kirjoitti:

        Sullahan on melkein sama veroprosentti kuin Nalle Wahlroosilla, joka tienaa 10 milj. vuodessa ja maksaa veroa 32%.

        Mie ainakii kaukana porhosta. Ikinä ole ollu näin velkainen, että käytännössä asun pankin talossa. Hyvä vuokraisäntä. Sille riittää, että kuun alussa on 720 € rahaa tilillä.

        Yks romaanilta vaikuttava työkaveri tiesi kohtaloni 40v. sitten. Sanoi että satavarmasti pa-paulina veivisi tulet heittämään.
        Mut eihän sitä tiedä. Laitan valkosipulia joka ilta tyynyn alee, että unijukka tai juulia laittais voittavan lottorivin uniin niin että kopsaisin rivin ja maksaisin velkani.


    • .....

      En tarkistanut.
      - Mutta koko viime vuoden korko käyttötililläni oli 0,3 €.

      • eläketulokuoppa

        Inflaatio-pohjaisilla käyttötileillä vahvistamme yhteisvastuullisesti liikepankkiemme toimintaa.
        Just näistä 0.3% sadoistatuhansista tileistä pankeille kertyy hiukan käyttäkatetta mm. henkilöstö- ja kiinteistömenoihinsa, myös sijoitusvoittoa.


      • L - L
        eläketulokuoppa kirjoitti:

        Inflaatio-pohjaisilla käyttötileillä vahvistamme yhteisvastuullisesti liikepankkiemme toimintaa.
        Just näistä 0.3% sadoistatuhansista tileistä pankeille kertyy hiukan käyttäkatetta mm. henkilöstö- ja kiinteistömenoihinsa, myös sijoitusvoittoa.

        Vaimoni mielenrauhan vuoksi on käyttelytilillämme oltava vähintään hänen puolen vuoden eläketulonsa verran saldoa.
        Onneksi eläke on pieni.


      • yli tonnin netto/kk
        L - L kirjoitti:

        Vaimoni mielenrauhan vuoksi on käyttelytilillämme oltava vähintään hänen puolen vuoden eläketulonsa verran saldoa.
        Onneksi eläke on pieni.

        Kysymys kuuluukin, miten paljon eläkkeet jäävät jälkeen yleisestä palkkatasosta.

        Jätän marisematta, koska eläkeläiset ovat näin huonon työllisyystilanteen hyvässä asemassa; toistaiseksi aina säännöllinen kuukausitulo.


    • hyvin pärjään

      söin just nuudeleita, 0,39 senttiä annos

    • Jopelkueiviittiny

      Ostovoimani sen kun väheni.
      Eläke nousi 0,39% ja minä tanssin riemusta. Sitten menin kaapille ja vertasin käteen jäävää liksaa, niin totesin, että verottaja vei. Vero nousi nimittäin 0,5% ja käteen jäi 6€ vähemmän kuukaudessa kuin viimevuonna. Aluksi ihan harmitti.
      Mutta ei se haittaa mitään. Suosin aikaisemmin suomalaisia vihanneksia, mutta nyt kun ostan vastaavia espanjalaisia, niin siinähän se kompensoituu.
      Pudottakaa eläkettä lisää vain kyllä minä osaan kompensoida ja suomaliset yrittäjät kärsii.

    • Eläkeuudistus

      Aloittajaa sanoo: "Työ-eläke ja vanhuuseläke yhteen laskettuna."

      Mitä tuo tarkoittaa, mikä se vanhuuseläke on? Minulla on vain työeläke. Pitääkö ruveta anomaan vanhuuseläkettäkin ja mistä iästä lähtien sitä maksetaan?

      • katleija.

    • vastaus alotukseen

      3 euro nousi eläke ihan huimasi --

    • 0,38%

      2,20 euroa nousi eläke ja veroprosentti nousi, eiköhän tällä kuitenkin maailmanympärimatkalle pääse, kun syö vähemmän ja säästää enemmän.

      Kukin ansinsa mukaan. Sehän seon se taivasosuus, kun uskovaisia kuuntelee,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe