Juomatta 4 päivää?

Höpsöjäkö kyselen?

Hei. Laskeskelin tuossa että kuinka kauan minun kokoiseni ihminen voisi olla juomatta ja säilyä hengissä. 20% nestevajaus kuulema johtaa kuolemaan. Painan 43-44 kg, joten painostani noin 22kg on varmaan vettä, kerta ihminen on 45-70% vettä, aattelin että varmaan 50% riittää. Vai mitä mieltä olette. Jos pituudella on asian kanssa mitään tekemistä niin se on 160 cm. 20% nestevajaus olisi sitten ilmeisesti noin 4kg? Mutta mistä tiedän ettei minulla ole jo valmiiksi nestehukka, janon tunne tulee kuulema kun nestevajaus on 0,8-2,5% mulla oli jano joskus kymmeneltä jo, joten monenkohan prosentin vajaus minulla nyt on? Join 2dl joskus aamulla varmaan ennen yhdeksää. Sitä edeltävänä yönä join mehua aika paljon, varmaan melkein litran. Sitä edeltävän päivän olin kokonaan juomatta. Lääkärin mukaan päivittäinen nesteen tarpeeni on noin litra. Näin ollen selviäisin siis hengissä jotain neljä päivää vai kuinka? Mutta voiko sitä ennen jo tulla jotain vaurioita? Ja lasketaanko tämä keskiviikko siis yhdeksi päiväksi, onko huomenna jo toinen? Voinko luottaa vaakalukemaan nestevajeen mittarina? Onko kellään kokemusta esim rajusta oksennustaudista, niin ettei ole pystynyt juomaan mitään? Kauanko voi odottaa että se menee ohi ja milloin pitää mennä sairaalaan? Yritin googlettaa mutten saanut selkeää vastausta...

5

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3

      Hae ammattiapua.

      Tämä on tavallisten ihmisten keskustelupalsta.

      • Tavallinenihminen

        Se tässä ironista onkin... Olen avun piirissä mutta ne ei auta Mua... Aattelin vaa et missä vaiheessa meen päivystykseen etten kuole?


      • Liäkäri
        Tavallinenihminen kirjoitti:

        Se tässä ironista onkin... Olen avun piirissä mutta ne ei auta Mua... Aattelin vaa et missä vaiheessa meen päivystykseen etten kuole?

        Hei,

        raju ja pitkäkestoinen oksentelu on syy hakeutua lääkäriin. Oksentelu tosiaan poistaa nesteitä ja suoloja elimistöstäsi ja tämä voi pidemmän päälle olla haitallista. Tavallinen viruksen aiheuttama oksennustauti menee jo yhdessä päivässä ohi. Noista nestevajauslaskuistasi en ole aivan vakuuttunut. Tärkeimmät nestevajeen oireet:
        1) jano
        2) rohtuneet huulet, kuivunut suu (pakkasella kuitenkin itse kullakin huulet rohtuvat)
        3) väkevä virtsa (kitkerä haju, voimakas väri, pieni määrä)
        Yritä kuitenkin juoda niin paljon kuin pystyt. Tämä on tärkeää. Jos tätä lukiessasi vielä rajusti oksentelet, voisit alkaa hakeutumaan vastaanotolle.


      • 3+3
        Tavallinenihminen kirjoitti:

        Se tässä ironista onkin... Olen avun piirissä mutta ne ei auta Mua... Aattelin vaa et missä vaiheessa meen päivystykseen etten kuole?

        Ei kukaan tiedä, milloin sinä kuolet.

        Olemme kuitenkin yksilöitä.

        Suomalaisten rahat menevät pakolaisille, kehitysapuun ja EU:n

        Äänetäkä ensi vaaleissa ihan kaikki


    • Perhetonttu

      Ihminen tarvitsee nestettä noin 2-3 litraa päivässä. Vaikka ei ole janon tunnetta, on kuitenkin huolehdittava, että saa riittävästi nestettä. Paras lienee hyvä vesijohtovesi ja vaikkapa kevytmaito. Janon tunne voi hävitä joskus, esim. iän myötä se heikkenee, joten on seurattava omaa juomistaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe