Pärnu Juhannuksena

Mie vaan

Onko Pärnussa jotain tapahtumaa Juhannuksena? Vietetäänkö siellä Juhannusta ollenkaan?

20

7940

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jarsi

      oli pärnun rannoilla autiota ja tuulista ja kylmää

      • Alkup.

        No säähän nyt tuskin voi vaikuttaa, mutta noin yleensä kiinnostaisi tietää että miten siellä Juhannusta vietetään?


      • xxx
        Alkup. kirjoitti:

        No säähän nyt tuskin voi vaikuttaa, mutta noin yleensä kiinnostaisi tietää että miten siellä Juhannusta vietetään?

        hei!
        Virossa aina samoina päivinä. Voi joskus olla
        viikolla. Kai sitä siellä vietetään samanlailla
        kuin Suomessa: mökeillä etc.


      • jarsi
        Alkup. kirjoitti:

        No säähän nyt tuskin voi vaikuttaa, mutta noin yleensä kiinnostaisi tietää että miten siellä Juhannusta vietetään?

        miten huono kehno sateinen ja kylmä sää vaikuttaa pärnu elämään.


      • Usko Poiss

        vielä kylmää,mutta juhannuksena 2 päivää hellettä.Ainakin minä ja tuhannet muut viihtyvät rannalla hyvinkin vähissä vaatteissa.Sorry tää oli saivartelua!


    • Jaanilaupäev = Võidupüha 23.6

      Juhannusaatto on siis 23.6 ja pyhä ja Juhannuspäivä 24.6 eli 23.6. Voiton päivä (1918 Võnnun taistelussa saksalaisistasaadun voiton vuosipäivä) Juhannus (Jaanipäev), Virossakin kokkoja = jaanituli . Yleistietoa http://www.smt.fi/matkalle/kohdeoppaat/parnu.html
      tapahtumaa Pärnussa http://www.praks.ee/syndmused/juuni.htm

      • Käynnyt

        Aatto on 23 päivä mutta kokkoja on koko viikonlopun ja paikat vaihtelee,lehdistä radiosta saa tiedot minä iltana missäkin kokot palaa.

        Juhannus on samanlainen kuin suomessakin,tosin eivät ole ihan yhtä kännissä,eivätkä sotke kuten porot täällä.


      • kurikoer
        Käynnyt kirjoitti:

        Aatto on 23 päivä mutta kokkoja on koko viikonlopun ja paikat vaihtelee,lehdistä radiosta saa tiedot minä iltana missäkin kokot palaa.

        Juhannus on samanlainen kuin suomessakin,tosin eivät ole ihan yhtä kännissä,eivätkä sotke kuten porot täällä.

        Ihmeellinen kommentti.Kyllä virolaiset jaani-aikana ördää vähintään yhtäpaljon,kuin suomalaiset.On nimittäin vuosien kokemus ko.juhlista Virossa.Ketään yli-tai aliarvioimatta,ihmetyttää tuo suomalaisten itseään poroksi nimittely.Taidat "Käynnyt" olla itsetunnoton Mikkihiiri...


      • Käynnyt
        kurikoer kirjoitti:

        Ihmeellinen kommentti.Kyllä virolaiset jaani-aikana ördää vähintään yhtäpaljon,kuin suomalaiset.On nimittäin vuosien kokemus ko.juhlista Virossa.Ketään yli-tai aliarvioimatta,ihmetyttää tuo suomalaisten itseään poroksi nimittely.Taidat "Käynnyt" olla itsetunnoton Mikkihiiri...

        Niin,tai sit sä olet vaan juhlinut juopommassa seurassa,yleensähän alkoholistit tuppaa hakeutumaan samoihin porukoihin;)


      • kurikoer
        Käynnyt kirjoitti:

        Niin,tai sit sä olet vaan juhlinut juopommassa seurassa,yleensähän alkoholistit tuppaa hakeutumaan samoihin porukoihin;)

        Jos et todellakaan tiedä,miten suuri osa virolaisista viettää omaa "juhannustaan",niin tuskinpa olet paljon virossa käynyt.Juhlat muistuttaa todella paljon toisiaan.Maaseudulla on varmasti joka kylässä juhlat,missä ohjelmaa kansantansseista,"eurohumppaan"ja rokkiin.Sinänsä hieno perinne,että seudun kansa kokoontuu yhteen vauvoista vaariin.Mutta ALKOHOLI kuuluu asiaan ja ördäily.Olen myös ollut Grillfesteillä Tallinnassa,Pärnussa,Haapsalussa.


      • Käynnyt
        kurikoer kirjoitti:

        Jos et todellakaan tiedä,miten suuri osa virolaisista viettää omaa "juhannustaan",niin tuskinpa olet paljon virossa käynyt.Juhlat muistuttaa todella paljon toisiaan.Maaseudulla on varmasti joka kylässä juhlat,missä ohjelmaa kansantansseista,"eurohumppaan"ja rokkiin.Sinänsä hieno perinne,että seudun kansa kokoontuu yhteen vauvoista vaariin.Mutta ALKOHOLI kuuluu asiaan ja ördäily.Olen myös ollut Grillfesteillä Tallinnassa,Pärnussa,Haapsalussa.

        Tainnut käydä viettämässä Suomen juhannusta ollenkaan,täällä ei meinaan juhlita joka kylässä;)

        Kannattaa käydä joskus jollain isommalla juhannusfestivaalilla katsomassa menoa tai Hesassa katsomassa sotkemista ja kadulle kuseskelua.

        Viimeksi katselin juhannusta Jurmalassa,mielestäni meno oli aika siistiä vaikka viinaa sai kioskista läpi yön,ei ollut roskia ja rikottuja pulloja pitkinpoikin.


      • kurikoer
        Käynnyt kirjoitti:

        Tainnut käydä viettämässä Suomen juhannusta ollenkaan,täällä ei meinaan juhlita joka kylässä;)

        Kannattaa käydä joskus jollain isommalla juhannusfestivaalilla katsomassa menoa tai Hesassa katsomassa sotkemista ja kadulle kuseskelua.

        Viimeksi katselin juhannusta Jurmalassa,mielestäni meno oli aika siistiä vaikka viinaa sai kioskista läpi yön,ei ollut roskia ja rikottuja pulloja pitkinpoikin.

        on muistaakseni eri valtioissa.Kyllä olen käynyt suomen juhannusfestareilla.Siksi olen ehtinyt yleensä näihin "kyläjuhliin",koska ne on yleensä aatonaattona.Se on vironkin festareilla,että siellä myydään viinaa avoimesti.Suomessa ongelmahan on yleensä,että viina pitää juoda salaa!Otin nämä kaiken kansan juhlat siksi esiin,että elämää on muuallakin Virossa,kuin tallinnassa,pärnussa ja muissa turistikohteissa.Taas pe lähdössä,vielä ei tarkempia osoitetta tiedossa.Ei kaljakärryjä koskaan...


      • Käynnyt
        kurikoer kirjoitti:

        on muistaakseni eri valtioissa.Kyllä olen käynyt suomen juhannusfestareilla.Siksi olen ehtinyt yleensä näihin "kyläjuhliin",koska ne on yleensä aatonaattona.Se on vironkin festareilla,että siellä myydään viinaa avoimesti.Suomessa ongelmahan on yleensä,että viina pitää juoda salaa!Otin nämä kaiken kansan juhlat siksi esiin,että elämää on muuallakin Virossa,kuin tallinnassa,pärnussa ja muissa turistikohteissa.Taas pe lähdössä,vielä ei tarkempia osoitetta tiedossa.Ei kaljakärryjä koskaan...

        Onhan se Jurmala eri maassa mut nääs matkailu avartaa näkemyksiä;)

        Mut joka tapauksessa tärkein että niitä kokkoja on Virossa eri päivinä eri paikoissa,vaikka erehtyisi viettämään siellä juhannusta Suomen aikaan niin jostain kyllä kokko löytyy.


      • kurikoer
        Käynnyt kirjoitti:

        Onhan se Jurmala eri maassa mut nääs matkailu avartaa näkemyksiä;)

        Mut joka tapauksessa tärkein että niitä kokkoja on Virossa eri päivinä eri paikoissa,vaikka erehtyisi viettämään siellä juhannusta Suomen aikaan niin jostain kyllä kokko löytyy.

        on,että kaikilla on hauskaa!En minäkään pidä mistään roskaamisesta ja paskaamisesta.Hyvät ajat Virossa.Head jaanid,olge hästi!


    • Kihelkonna

      Olen useana vuonna viettanyt kaksi juhannusta.

      Ole tarkkana sillä molemmissa maissa on omat juhlat, ja siten voit olla molemmissa!

      • tuolinkalastaja

        Niin, eli ensin vietän Suomen juhannusaaton ja seuraavana iltana Viron juhannusjuhlat. Tää tuplaus on aika kiva juttu.

        Viime juhannuksena (päivällä) Pärnun rannalla oli parhaimpana hetkenä 33000 ihmistä.


      • Alkup.
        tuolinkalastaja kirjoitti:

        Niin, eli ensin vietän Suomen juhannusaaton ja seuraavana iltana Viron juhannusjuhlat. Tää tuplaus on aika kiva juttu.

        Viime juhannuksena (päivällä) Pärnun rannalla oli parhaimpana hetkenä 33000 ihmistä.

        Eli ei ihan tainnut olla kylmää ja autiota, kuten joku jo tuossa kertoi?! Onko siellä sitten menoa ja meininkiä rannalla, esim musaa ja kokkoja vai ovatko porukat kaupungissa?


      • Usko poiss
        Alkup. kirjoitti:

        Eli ei ihan tainnut olla kylmää ja autiota, kuten joku jo tuossa kertoi?! Onko siellä sitten menoa ja meininkiä rannalla, esim musaa ja kokkoja vai ovatko porukat kaupungissa?

        et on hyvä sää.Se vaikuttaa uskomattoman paljon Pärnun elämään kesällä.On musaa,juotavaa,ihmisiä pivin pimein.Jos on huono ilma,niin Pärnun juhannus on aika kapakkapainotteista.Rannalla on kuitenkin SunSet club,jos tykkää discosta ja hyvännäköisistä nuorista.


      • MoneyEuroPenny
        Usko poiss kirjoitti:

        et on hyvä sää.Se vaikuttaa uskomattoman paljon Pärnun elämään kesällä.On musaa,juotavaa,ihmisiä pivin pimein.Jos on huono ilma,niin Pärnun juhannus on aika kapakkapainotteista.Rannalla on kuitenkin SunSet club,jos tykkää discosta ja hyvännäköisistä nuorista.

        Olen itsekkin hyvänäköisten perään.

        Kiitti vinkistä, ja miten sinne voisi saada yösijaa ?


      • Usko Poiss
        MoneyEuroPenny kirjoitti:

        Olen itsekkin hyvänäköisten perään.

        Kiitti vinkistä, ja miten sinne voisi saada yösijaa ?

        Voiskohan niiden kanssa vaikka jutella.Tai sitte discossa mennä tanssimaan.Käviskö noi Pärnun kaupungin sivut tai vaikka viroweb yms. suomeksi.Hauskaa kalastusta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe