Korva ollut jo yli viikon tukossa

huono kuuloinen

En kuule vasemmalla korvallani paljon mitään.
Epäilen että siellä on vaan vaikkua joka on sen tukkinut, mutta en tiedä sitten.
Ei se korva ole yhtään arka eikä mitään.
Ostin apteekista jopa sen korvien puhdistus setinkin jossa tulee ne tipat joita laitetaan korvaan ja sitten se jolla ruiskutetaan sinne vettä, mutta se ei auttanut vaikka kokeilimme laittaa niitä tippojakin varmaan kolmeen tai neljään kertaan jopa kerran ne olivat yli vuorokaudenkin korvassa eikä silti lähtenyt pois vedellä.
Minulla on aika paljon erilaisia allergioita joiden takia ajattelin että ne vaikuttavat jotenkin korvaani, mutta nyt se on ollut tukossa jo yli viikon että ei kait tässä ole muuta keinoa kun mennä avauttamaan se terveyskeskuksessa vai mitä mieltä olette?

9

13710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sissi

      Voi olla myös korvakäytävän tulehdus. Minulle kävi niin, tukossa oli, mutta ei kipua. Lääkäriin mennenssäni hän torui, etten ollut tullut aikaisemmin, kun oli jo päässyt niin pahaksi. Ja kyllä sitä kipuakin sitten alkoi tulla putsauksen jälkeen... Käy näyttämässä, niin asia selviää!

      • huono kuuloinen

        Kävin terveyskeskuksessa jossa yritettiin huuhtoa sitä, mutta se ei auennut.
        Pitää mennä huomenna uudelleen kun nyt laitetaan ensiksi niitä Remo-Wax tippoja tänä iltana ja huomen aamulla jonka jälkeen kokeillaan uudelleen.
        Epäilen että se ei aukea huomennakaan vaikka niitä tippoka laittaakin.
        Toivottavasti niiden "seuraava vaihe" ei ole imurointi, nimittäin olen kuullut että se sattuu ihan sairaasti... tosin siltä jolta olen kuullut tämän oli itsellään tulehtunut korva että jos se sen takia sattui sitten, en tiedä...


      • asd
        huono kuuloinen kirjoitti:

        Kävin terveyskeskuksessa jossa yritettiin huuhtoa sitä, mutta se ei auennut.
        Pitää mennä huomenna uudelleen kun nyt laitetaan ensiksi niitä Remo-Wax tippoja tänä iltana ja huomen aamulla jonka jälkeen kokeillaan uudelleen.
        Epäilen että se ei aukea huomennakaan vaikka niitä tippoka laittaakin.
        Toivottavasti niiden "seuraava vaihe" ei ole imurointi, nimittäin olen kuullut että se sattuu ihan sairaasti... tosin siltä jolta olen kuullut tämän oli itsellään tulehtunut korva että jos se sen takia sattui sitten, en tiedä...

        ei se imurointi satu.. mulla imuroitu kymmeniä kertoja vaikka ollu tulehtunu sun kaverillas on vaa huono kivunsietokyky..


    • AINAHUUTAA

      v.01 pari pvää ennen joulu-aattoa vasen korva meni pimeeksi,en kuullut mitään.(90luvun alussa oikea korva pimeni,on kuuro.)pyhien jälkeen työterv.lääk.passitti Tyksin korvapolille,heti samasta otettiin sisälle korvaosastolle hengittelemään Garboraattia(Happia),5pvää,,
      ei mitään vaikutusta vain kovan pääsäryn sain..
      Kotia kommunikointi laite mukaan..2pvää kunnes heräsin aamulla,olin puoli halvautunut,muisti petti,en löytänyt sanoja ynm.hirveätä,,,
      yksityis vastaan otolle mistä ensim.sai ajan,
      mangneetti kuvanta osoitti aivoinfartin,,huh.huh
      henkilö täyty olla mukana koska en ymmärtänyt oikein mitään,en löytänyt sanoja,,yleiskunto romahti täysin,kuulon menetys kummastakin korvasta ja hirvittävät huudot tuli kumpaankin korvaan.Nyt on kulunut 3.5v.kuntoutunut olen itse
      "sisulla"mutta toi Herra Meniere vei Työkyvyttömyys eläkkeelle.Tässä mun tarina osittain,halusin tuoda esille että yht äkkinen
      kuulon menettäminen voikin olla jotain vakavampaa.Ja se että,työnantajan vakuttamana sain koko ensimmäiseltä vuodelta kaikki kulut vakutusyhtiöltä takaisin.Suuri apu kun pohja putoaa!!!

    • Mercury

      Kuulostaa äkkikuuroutumiselta (sudden sensory-neural deafness). Ihan tarkkaa syytä ei tiedetä, oppineet arvailut vaihtelevat akselilla pieni veritulppa välikorvan lähistöllä, tiettyjen sisäkorvan kalvojen repeämä, virusinfektio jne. Ruumiinavauksessahan tuo ehkä selviäisi mutta lienee turhan väkevää lääkettä vielä tässä vaiheessa ;) Hoito kuitenkin löytyy -- äkkiä lääkäriin. Lääkäri antaa lähetteen keskussairaalaan, jossa hengitelet karbogeeni-nimistä kaasuseosta (95% O2, 5% CO2) viiden päivän ajan, puoli tuntia parin tunnin välein muistaakseni, yöt saa nukkua. Ajatuksena on että kaasuseoksen hiilidioksidikomponenti laajentaa hiussuonia, ja loppu, melkein puhdas happi huolehtii kudosten maksimaalisesta hapensaannista. Vähän kuin ilamstointi viritettäisiin maksimiteholle. Lisäksi tulee betahistidiinilääkitys tabletteina. Hoito kuitenkin näyttää tehoavan vain jos se aloitetaan viimeistään n. viikon kuluessa kuulon alenemisesta/häviämisestä. Jos on oikein tuuria, voi päästä ylipainehappihoitoon painekammiossa jonka pitäisi olla tämän teorian perusteella paras hoito.

      Itselläni kuulo hävisi vasemmasta korvasta vuonna 2000, ja tein suunnilleen samat reissut apteekin, terkan ja lopulta erikoislääkärin kautta kunnes lopulta sain lähetteen sairaalaan. Aikaa vaan oli kulunut jo reilu 11-12 päivää. Sairaalahoito sinänsä ei auttanut minua, mutta kuulo palautui itsestään normaaliksi 2-3 kuukauden päästä. (Hoidon sanottiin auttavan suunnilleen heti, itselläni ei ollut oikeastaan mitään vaikutusta). Hoidon aikana mitataan kuulokäyrät (audiogrammi) useampaan otteeseen joten saapahan samalla tietää miltä taajuusalueelta kuulo on lähtenyt.

    • ...

      minulla oli pari viikkoa sitten saman tapaiset oireet...oikea korva meni täysin lukkoon...eikä sillä tahtonut kuulla...menin lääkäriin..ja se sanoi, että korvassa on paha tulehdus...ei ollut edes kipeä...aloin ottaa lääkettä ja noin 3-4 pv:n päästä korva aukesi...
      nyt tosin mietin, että pitäisi varmaan mennä jälkitarkistukseen, kun välillä niin jomottaa....

      • Sycozi

        Minulla on ollut ennenkin korvakäytävän tulehdus, mutta nyt sitten meni oikea korva täysin lukkoon. Noi pelkästään desinfioivat tipat (Otiborin) ei oo auttanu ollenkaan, nyt sain semmoset, mis on muitaki mömmöjä (antibioottia, kortisolia) nii toivottavasti aukeaa. Maanantaina kai pitää mennä imuun. Huuhdeltukin on jo korvakäytävää. Melkein viikon ollu nyt korva lukossa


    • mulla on outo tukos

      Oon siis tyttö 12v ja tuntuu että korva on tukossa. Mutta kuulen ihan hyvin muitten äänen mutta ku ite puhun kuulen sen huonosti ja se on tuntunu jo viikon. Luulen että mun äänessä on jokin vika. Mikä??

    • ei aina huuhtelu aut

      mun tukos avautui vain imulla,täysin tukossa,vinkui ja huippas.vesihuuhtelu ei auttanut,paheni tinnitus ja tukkeempi...imulla sai helposti paksua liisterimäistä vaikkua pois lääkäri,ei sattunut,helpotti elämä taas

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe