Minun kokemukseni Pyhästä Hengestä

Tyttö-86

Kirjoitin tämän 10/11/2004 =)

----------------------------------------

Tänään minulle tapahtui jotain uskomatonta.

Olen käynyt nyt viitisen kertaa sellaisella nuorille järjestettävällä Alfa-kurssilla.
Olen aina uskonut Jumalaan, mutta vasta nyt olen kokenut lähentyväni Jumalaa
ja Jeesusta kunnolla. Tänään meillä oli taas tunti ja kaikki meni normaaliin
tapaan, syötiin ja kuunneltiin juttua päivän aiheesta.
Sitten pastori käski kaikkia sulkemaan silmänsä ja hän alkoi rukoilla. "Jumala
me pyydetään sulta, että Pyhä Henki tulee meihin. Tule Pyhä Henki meihin...


Rukoilin ja ajattelin, että olisi hienoa jos se tulisi minuunkin, koska
olen kauan toivonut sitä.

Ensin ei tapahtunut mitään,mutta muutaman sekunnin kuluttua suoraansanottuna PAMAHTI! FIIUUUUUMMM...!!

Tunsin kun koko keho täyttyi jollakin mahtavalla ja silmäluomiini heijastui valoa,
ihan kuin joku olisi heilutellut taskulamppua silmieni edessä. Vaikka en
konkreettisesti nähnyt vartaloani niin tuntui kuin koko kehosta olisi heijastunut
valoa.

Silmäluomeni värisivät ja kaikki sisuskaluni tuntuivat heittävän kärrynpyörää. Koko tunne oli niin voimakas! Sydämeni alkoi jyskyttää varmaan 150 kertaa/min,
hyvä ettei pompannut rinnasta! Kuitenkin minusta tuntui upealta, mutta hieman pelkäsin mitä mulle oikein tapahtuu. Tuntui kuin olisin pyörtynyt, en enää jaksanut
pidätellä päätäni vaan lysähdin kumaraan pää rentona.

Kokemuksesta kesti vähän aikaa toketa, ja kun sain silmäni auki, ei voinut
itkua pidätellä. Kysyin hetken päästä vieressä istuvalta oliko sille tapahtunut
mitään. Kertoi myöhemmin että oli vähän tuntenut.

Kävin vessassa rauhoittelemassa itseäni, mutta sitten aloin täristä, varmaan johtuen varmaan äkillisestä shokista. =)
Tärisin pari minuuttia ja tulin takaisin "kerhohuoneeseen". Kerroin kokemuksestani
myös pastorille ja kysyin oliko kenellekään muulle tapahtunut samaa kuin
minulle. Ei kuulemma ollut. Ihmettelin suuresti sillä voima tuntui täyttävän
koko huoneen kun se tuli. Ajattelin että olen vain yksi monista kenelle
se tapahtui.

No jokatapauksessa pastori jutteli kanssani, rukoili puolestani ja julisti
syntini vielä anteeksi.

Kun palasin kerhohuoneeseen niin siellä oli jokakertaiset ryhmäkeskustelut käynnissä. Istuin erään
miehen viereen, joka oli tullut hiljattain uskoon ja hän kuiskasi
mun korvaan sanat: "Se mitä näin, luulen että se tuli susta."

Hetken päästä hän kertoi nähneensä näyn jossa pieni tyttö on kallionjyrkänteen
alla. Vieressä on hissi, mutta tyttö ei halua käyttää sitä vaan kiipeää
Jumalaan luottaen kallionjyrkännettä ylös.

Kaunista... :)

-----------------------------------------

Olen kirjoittanut tämän tarinan Jumala-palstalle tällöin kun tää tapahtui, mutta silloin sain osakseni 99% negatiivista palautetta. Kuulemma kokemukseni on liian voimakas ollakseen Pyhän Hengen aikaan saannosta?? Onko kukaan muu sitten kokenut tällaista? Kaikenlaista ehdoteltiin, että olis jopa itse piru hyökännyt muhun. Mutta edelleen uskon tapahtuneeseen, ja uskoni Jumalaan vahvistui tosi paljon tapahtuneen myötä.

25

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nasse

      ei se ole vaarallista.

      Tosin uskovaisten keskuudessa perin harvinaista, joten valitsehan tiesi viisaasti.

      • saminen

        Katso peiliin ja mieti tarkkaan miten seuraavalla kertaa puhut Pyhästä Hengestä. Jumala rakastaa myös sinua ja haluaa irrottaa uskonnollisuuden kahleista.

        Sinä olet pieni kirppu, Jumala on armahtavainen kulkija joka jätti sinut henkiin. Jos haluat kiusata edelleen ihmisiä jotka kertoo vilpittömästi kokemuksiaan Pyhän Hengen lahjoista, rankaiskoon sinua Jumala.
        sami s


      • Nicholas
        saminen kirjoitti:

        Katso peiliin ja mieti tarkkaan miten seuraavalla kertaa puhut Pyhästä Hengestä. Jumala rakastaa myös sinua ja haluaa irrottaa uskonnollisuuden kahleista.

        Sinä olet pieni kirppu, Jumala on armahtavainen kulkija joka jätti sinut henkiin. Jos haluat kiusata edelleen ihmisiä jotka kertoo vilpittömästi kokemuksiaan Pyhän Hengen lahjoista, rankaiskoon sinua Jumala.
        sami s

        Sami jättää sitten vastaisuudessa noin seikkaperäiset rankaisusuunnitelmat yksin Jumalalle. Ei intomielisyys ja fanaattinen höyrypäisyys tee kenestäkään samista yhtään toisia parempaa. "Nöyryyttä, hiljaisuutta, Jumala rakastaa.."


      • sami s
        Nicholas kirjoitti:

        Sami jättää sitten vastaisuudessa noin seikkaperäiset rankaisusuunnitelmat yksin Jumalalle. Ei intomielisyys ja fanaattinen höyrypäisyys tee kenestäkään samista yhtään toisia parempaa. "Nöyryyttä, hiljaisuutta, Jumala rakastaa.."

        sanon sinulle, että se ollut riita vaan erimielisyys. Juurihan jätin Jumalalle nuo "rankaisutoimenpiteet" ja armahdukset kuten luit. Senhän takia minusta tulikin "fanaattinen höyrypää" koska ite kohtelin Jumalaa aikoinaan yhtä halveksivasti kuten Nasse puhus äskösestä tytöstä.

        En haluisi muitten kokevan niitä seurauksia miten minulle opetettiin Jumalan kunnioitusta. Minä en Nassea hauku vaan rukoilen hänen puolestaan että hänen haavat korjaantuis.

        Tuo "rankaiskoon sinua Jumala" ei ole oma lause vaan lainattu suoraan Uudesta testamentista Juudaan kirje jae 9. Niin meitä on seurakunnassa opetettu suolaamaan puhe, että erehtymisen mahdollisuutta tulkinnasta ei olisi. Taputellako päähän täsä Nassen sanomisia pitäisi tyyliin "hyvä poika, hyvin sanottu tolle tytölle !!! VAI !!!!!!!!!!

        Minä en ole missään vaiheesa sanonut että olisin muita "ylempänä". Ei mulla ole siihen todellakaan syytä. Minua ei kiinnosta muu kuin että väkeä pelastuisi ja minulle riittää että nimeni löytyy pelastuneiden listalta elämän kirjasta.

        Olen suoraan kapakeista revitty entinen juoppo enkä ole saanut elämässäni aikaan saanut ainuttakaan mainitsemisen arvoista hyvää asiaa. Jotta edes yksi hyva asia voisi tapahtua, minä harjottelen evankeliointia, enkä usko mitään saatanan syytöksiä "et ole valmis" - Käy ajan kuluks kattomasa http://www.galleria.suomi24.fi/saminen linkki kirkkolaitos - ei hyvä, niin löytyy totuudenmukanen artikkeli josta vääntää virtaa ikusiin kiistoihin.
        moe.


      • sami
        sami s kirjoitti:

        sanon sinulle, että se ollut riita vaan erimielisyys. Juurihan jätin Jumalalle nuo "rankaisutoimenpiteet" ja armahdukset kuten luit. Senhän takia minusta tulikin "fanaattinen höyrypää" koska ite kohtelin Jumalaa aikoinaan yhtä halveksivasti kuten Nasse puhus äskösestä tytöstä.

        En haluisi muitten kokevan niitä seurauksia miten minulle opetettiin Jumalan kunnioitusta. Minä en Nassea hauku vaan rukoilen hänen puolestaan että hänen haavat korjaantuis.

        Tuo "rankaiskoon sinua Jumala" ei ole oma lause vaan lainattu suoraan Uudesta testamentista Juudaan kirje jae 9. Niin meitä on seurakunnassa opetettu suolaamaan puhe, että erehtymisen mahdollisuutta tulkinnasta ei olisi. Taputellako päähän täsä Nassen sanomisia pitäisi tyyliin "hyvä poika, hyvin sanottu tolle tytölle !!! VAI !!!!!!!!!!

        Minä en ole missään vaiheesa sanonut että olisin muita "ylempänä". Ei mulla ole siihen todellakaan syytä. Minua ei kiinnosta muu kuin että väkeä pelastuisi ja minulle riittää että nimeni löytyy pelastuneiden listalta elämän kirjasta.

        Olen suoraan kapakeista revitty entinen juoppo enkä ole saanut elämässäni aikaan saanut ainuttakaan mainitsemisen arvoista hyvää asiaa. Jotta edes yksi hyva asia voisi tapahtua, minä harjottelen evankeliointia, enkä usko mitään saatanan syytöksiä "et ole valmis" - Käy ajan kuluks kattomasa http://www.galleria.suomi24.fi/saminen linkki kirkkolaitos - ei hyvä, niin löytyy totuudenmukanen artikkeli josta vääntää virtaa ikusiin kiistoihin.
        moe.

        sana "saanut" esiintyi 2 kertaa. Nöyrästi ja hiljaisesti ihailen auringonlaskua. Hienompi kuin satujen "Bespinin pilvikaupungissa"...


      • Nasse
        saminen kirjoitti:

        Katso peiliin ja mieti tarkkaan miten seuraavalla kertaa puhut Pyhästä Hengestä. Jumala rakastaa myös sinua ja haluaa irrottaa uskonnollisuuden kahleista.

        Sinä olet pieni kirppu, Jumala on armahtavainen kulkija joka jätti sinut henkiin. Jos haluat kiusata edelleen ihmisiä jotka kertoo vilpittömästi kokemuksiaan Pyhän Hengen lahjoista, rankaiskoon sinua Jumala.
        sami s

        .. jos uskot olemattomiin, kuten pyhään henkeen, niin usko.

        Kun sinulla käyt huono tuuri naisten suhteen ( ja ilmeisesti myös miesten), niin sinulla käy.

        Mutta jos olet kristinuskossa ja toimit uskosi mukaisesti, et voi jumalasi nimissä toivottaa minulle iloista matkaa helvettiin, kuten nyt teit.

        Ei hätää, tiedän että jumalaasi ei ole muualla kuin avoissasi, joten annan sinulle sanasi anteeksi.

        Sitäpaitsi orgasmi on iloinen asia, varsinkin seurassa.


    • ebbatar

      Ei saatana ikinä vahvistaisi sun uskoa Jumalaan joten JUMALALTA uskoisin sen tulleen jos kerran uskosi vahvistui!!
      Siunausta

      • Jasminna

        Hei!

        Olet selvästikin kokenut Pyhällä Hengellä täyttymisen.

        Itselläni kokemus oli myös hyvin voimakas. Tunsin kehossani kuin tulen poltteen ja tärisin aivan mielettömästi. Ja sitten koin siis ihan konkreettisesti kuin raju tuulenpuuska olisi pyyhkäissyt kasvojeni yli.

        On aika jännä huomata tuo sama ilmiö-melko pian joku keksi minullekin ehdottaa, että ilmiö olisi jostain "väärästä lähteestä". Saatana pyrkii aina varastamaan ihmiseltä sen, mitä tämä on saanut-jos ei muuten, niin pelottelemalla. Mutta ole huoleti, kokemuksesi on aito Pyhän Hengen kokemus. Pyhä Henki tekee Jeesuksen todelliseksi-sehän Hänen päätehtävänsä on.

        Paljon Siunausta sinulle

        jasminna


      • Tyttö-86
        Jasminna kirjoitti:

        Hei!

        Olet selvästikin kokenut Pyhällä Hengellä täyttymisen.

        Itselläni kokemus oli myös hyvin voimakas. Tunsin kehossani kuin tulen poltteen ja tärisin aivan mielettömästi. Ja sitten koin siis ihan konkreettisesti kuin raju tuulenpuuska olisi pyyhkäissyt kasvojeni yli.

        On aika jännä huomata tuo sama ilmiö-melko pian joku keksi minullekin ehdottaa, että ilmiö olisi jostain "väärästä lähteestä". Saatana pyrkii aina varastamaan ihmiseltä sen, mitä tämä on saanut-jos ei muuten, niin pelottelemalla. Mutta ole huoleti, kokemuksesi on aito Pyhän Hengen kokemus. Pyhä Henki tekee Jeesuksen todelliseksi-sehän Hänen päätehtävänsä on.

        Paljon Siunausta sinulle

        jasminna

        Tarkoittaakohan tämä sitä että meillä on jokin erityinen tehtävä vai vaan sitä että Jumala/ Jeesus ns. todisti olevansa olemassa? Vai kumpaakin? Ihmettelin ja ihmettelen vieläkin miksi se tapahtui juuri MINULLE? Olen kyllä kokenut kovia ja toivoin Jumalalta syntien anteeksi antamista ja luulen että sekin vaikutti asiaan.
        Muistan kun seuraavat pari päivää tapahtuneen jälkeen kävelin kuin pumpulin päällä ja mieli oli tosi rauhallinen ja ihmeellinen, liiankin! Oliko sinulla tällaista oloa?


      • sami s
        Tyttö-86 kirjoitti:

        Tarkoittaakohan tämä sitä että meillä on jokin erityinen tehtävä vai vaan sitä että Jumala/ Jeesus ns. todisti olevansa olemassa? Vai kumpaakin? Ihmettelin ja ihmettelen vieläkin miksi se tapahtui juuri MINULLE? Olen kyllä kokenut kovia ja toivoin Jumalalta syntien anteeksi antamista ja luulen että sekin vaikutti asiaan.
        Muistan kun seuraavat pari päivää tapahtuneen jälkeen kävelin kuin pumpulin päällä ja mieli oli tosi rauhallinen ja ihmeellinen, liiankin! Oliko sinulla tällaista oloa?

        Armolahjat ovat moninaiset. Suomeksi se tarkoittaa sitä että niitä on miljardeittain. Kielilläpuhuminen esim. omalla kohdallani on rikkoutunutta psyykettä rakentavaa ja eheytävää uskonkieltä. Myös kotiseurakunnassamme eräs jäsenistä osaa tulkata sitä.

        Kaikki armolahjat yhdessä rakentaa seurakuntaa ja toimii yhdessä niiden parhaaksi jotka Jeesukseen uskovat. Ne siis tarkoitettu ihmisten palvelemiseen.

        Älä välitä psykiatrien säälittävistä "koet sen niin" - lausunnoista, äläkä nassejen haisevista kommenteista.

        Sain oman kielilläpuhumisen lahjan n. 3,5 vuotta sitten ja olen kahdesti sitä käyttänyt seurakunnan ulkopuolella todistukseksi ja yhden biisin tein täl viikol josa rukoilin kielillä myös.

        Voit rukoilla ja kiittää koko ajan käyttäen rukouskieltäsi, se on suoraa ja suodattamatonta puhetta Jumalalle eikä saatana pääse sitä vääntelemään valheeksi tai vääristeleen kuten sillä on tapana kaikesta tehdä. Rukoillessasi voi alkaa tapahtua että alat nähdä näkyjä tulevasta eli profetoimisenkin lahja voi tulla yhtäkkiä - Ne näyt voit ensin vahvistaa onko ne Pyhältä Hengeltä vai viholliselta.

        Eli raamatussa neuvottiin koettelemaan henget käskemällä ne tunnustamaan että Jeesus on Kristus, lihaksi tullut Jumala. Jos on syvä hiljasuus tai napina, henki oli hiiliosastolta.

        Opit kyllä pikku hiljaa ja taivasmatka on seikkailu jota ei kannata jättää kesken vaikka jokainen uskova joutuu vainotuksi ja pilkatuksi. "Ole luja ja rohkea" , sanottiin Joosualle. Samat sinulle, sisar Kristuksessa. Tsemppiä.
        sami s


      • Tyttö-86
        sami s kirjoitti:

        Armolahjat ovat moninaiset. Suomeksi se tarkoittaa sitä että niitä on miljardeittain. Kielilläpuhuminen esim. omalla kohdallani on rikkoutunutta psyykettä rakentavaa ja eheytävää uskonkieltä. Myös kotiseurakunnassamme eräs jäsenistä osaa tulkata sitä.

        Kaikki armolahjat yhdessä rakentaa seurakuntaa ja toimii yhdessä niiden parhaaksi jotka Jeesukseen uskovat. Ne siis tarkoitettu ihmisten palvelemiseen.

        Älä välitä psykiatrien säälittävistä "koet sen niin" - lausunnoista, äläkä nassejen haisevista kommenteista.

        Sain oman kielilläpuhumisen lahjan n. 3,5 vuotta sitten ja olen kahdesti sitä käyttänyt seurakunnan ulkopuolella todistukseksi ja yhden biisin tein täl viikol josa rukoilin kielillä myös.

        Voit rukoilla ja kiittää koko ajan käyttäen rukouskieltäsi, se on suoraa ja suodattamatonta puhetta Jumalalle eikä saatana pääse sitä vääntelemään valheeksi tai vääristeleen kuten sillä on tapana kaikesta tehdä. Rukoillessasi voi alkaa tapahtua että alat nähdä näkyjä tulevasta eli profetoimisenkin lahja voi tulla yhtäkkiä - Ne näyt voit ensin vahvistaa onko ne Pyhältä Hengeltä vai viholliselta.

        Eli raamatussa neuvottiin koettelemaan henget käskemällä ne tunnustamaan että Jeesus on Kristus, lihaksi tullut Jumala. Jos on syvä hiljasuus tai napina, henki oli hiiliosastolta.

        Opit kyllä pikku hiljaa ja taivasmatka on seikkailu jota ei kannata jättää kesken vaikka jokainen uskova joutuu vainotuksi ja pilkatuksi. "Ole luja ja rohkea" , sanottiin Joosualle. Samat sinulle, sisar Kristuksessa. Tsemppiä.
        sami s

        Tosi kauniisti kirjoitettu! Kiitos rohkaisusta, siunausta sullekin!
        En anna kenenkään sanomisten vaikuttaa mun tapaani kokea tai uskoa asioita, se on varma se. Mä kuitenkin tiedän mitä mulle on tapahtunut, muut ei voi sitä tarkasti tietääkään. Pyhän Hengen vierailu oli mulle kokemus jota en unohda, mutta kielillä puhumisen lahjaa en oo ainakaan vielä saanut. Miltä se tuntuu? Pysytkö ns. järjissäsi kun sulle tapahtuu niin? Rukoiletko että se taphtuisi vai miten...?

        Aion pysyä vastedes tällä tiellä, Jumala on auttanut mua niin paljon, ettei löydy edes sanoja miten kiitollinen mä olen! Oon kyllä huomannut, että uskovaisia aina hieman vieroksutaan, mutta niinhän kaikkia vähänkin erilaisia ihmisiä. Se täytyy vain kestää =)

        Mäkin väsään muuten biisejä, oon tehnyt muuten yhden mielestäni aika hyvän hengellisen laulun. En kyl osaa soittaa muuta ku suutani x)


      • Tyttö-86
        Tyttö-86 kirjoitti:

        Tosi kauniisti kirjoitettu! Kiitos rohkaisusta, siunausta sullekin!
        En anna kenenkään sanomisten vaikuttaa mun tapaani kokea tai uskoa asioita, se on varma se. Mä kuitenkin tiedän mitä mulle on tapahtunut, muut ei voi sitä tarkasti tietääkään. Pyhän Hengen vierailu oli mulle kokemus jota en unohda, mutta kielillä puhumisen lahjaa en oo ainakaan vielä saanut. Miltä se tuntuu? Pysytkö ns. järjissäsi kun sulle tapahtuu niin? Rukoiletko että se taphtuisi vai miten...?

        Aion pysyä vastedes tällä tiellä, Jumala on auttanut mua niin paljon, ettei löydy edes sanoja miten kiitollinen mä olen! Oon kyllä huomannut, että uskovaisia aina hieman vieroksutaan, mutta niinhän kaikkia vähänkin erilaisia ihmisiä. Se täytyy vain kestää =)

        Mäkin väsään muuten biisejä, oon tehnyt muuten yhden mielestäni aika hyvän hengellisen laulun. En kyl osaa soittaa muuta ku suutani x)

        Tarkoitin viimeisellä lauseella siis sitä että tykkään laulaa, jos joku ei ymmärtänyt =)


      • sami s
        Tyttö-86 kirjoitti:

        Tosi kauniisti kirjoitettu! Kiitos rohkaisusta, siunausta sullekin!
        En anna kenenkään sanomisten vaikuttaa mun tapaani kokea tai uskoa asioita, se on varma se. Mä kuitenkin tiedän mitä mulle on tapahtunut, muut ei voi sitä tarkasti tietääkään. Pyhän Hengen vierailu oli mulle kokemus jota en unohda, mutta kielillä puhumisen lahjaa en oo ainakaan vielä saanut. Miltä se tuntuu? Pysytkö ns. järjissäsi kun sulle tapahtuu niin? Rukoiletko että se taphtuisi vai miten...?

        Aion pysyä vastedes tällä tiellä, Jumala on auttanut mua niin paljon, ettei löydy edes sanoja miten kiitollinen mä olen! Oon kyllä huomannut, että uskovaisia aina hieman vieroksutaan, mutta niinhän kaikkia vähänkin erilaisia ihmisiä. Se täytyy vain kestää =)

        Mäkin väsään muuten biisejä, oon tehnyt muuten yhden mielestäni aika hyvän hengellisen laulun. En kyl osaa soittaa muuta ku suutani x)

        Joo kyl määkin suuta aika tavalla ennen soitin mutta sain hiljaisuuden lahjankin kun pyysin rukouksessa että menisi pois vääränlainen turha kohteliaisuus joka hiljaisissa hetkissä ihmisten seassa ennen pisti minut papattaan niitä näitä, kun hiljasuus ahdisti. Parempi vähän sanoja, joilla enemmän painoa-arvoa.

        Kysyit pysyikö järjissään kun armolahjan saa: Ilman muuta. Sillloin minäkin aloin varsinaisesti tulla järkiini pitkän masennuksen jälkeen.

        Sinä siis myös teet musaa. Sitä olisi kiva joskus kuulla. Minä olen alkanut vuosi sitten oman musiikin teon.

        Hain netistä googlella kirjotuskisoja jotta voisi harjotella kirjottamaan. Rönsyily on vielä ongelma mulle kirjottaessa pitkiä jutui. ja nyt väännän yhtä evankeliumilla maustettua pakinaa. Tartteepi palata töihin sen pariin.
        moikka
        sami s


      • Tyttö-86
        sami s kirjoitti:

        Joo kyl määkin suuta aika tavalla ennen soitin mutta sain hiljaisuuden lahjankin kun pyysin rukouksessa että menisi pois vääränlainen turha kohteliaisuus joka hiljaisissa hetkissä ihmisten seassa ennen pisti minut papattaan niitä näitä, kun hiljasuus ahdisti. Parempi vähän sanoja, joilla enemmän painoa-arvoa.

        Kysyit pysyikö järjissään kun armolahjan saa: Ilman muuta. Sillloin minäkin aloin varsinaisesti tulla järkiini pitkän masennuksen jälkeen.

        Sinä siis myös teet musaa. Sitä olisi kiva joskus kuulla. Minä olen alkanut vuosi sitten oman musiikin teon.

        Hain netistä googlella kirjotuskisoja jotta voisi harjotella kirjottamaan. Rönsyily on vielä ongelma mulle kirjottaessa pitkiä jutui. ja nyt väännän yhtä evankeliumilla maustettua pakinaa. Tartteepi palata töihin sen pariin.
        moikka
        sami s

        Tarkoitin lauseella "en osaa soittaa muuta kuin suutani" että tykkään laulaa, mutta en osaa soittaa mitään soitinta (paitsi nokkahuilua ja pianoa yhdellä sormella) Olen juuri sellainen että jos puhun niin sanoilla on yleensä jotain suurempaa painoarvoa. Että ei ongelmia pälpätyksen kanssa! =)
        Ja kun kysyin että "pysytkö järjissäsi", niin tarkoitin, että pystytkö ajattelemaan selkeästi ja hallitsemaan mitä teet samalla kun puhut kieliä?


      • Tyttö-86
        sami s kirjoitti:

        Joo kyl määkin suuta aika tavalla ennen soitin mutta sain hiljaisuuden lahjankin kun pyysin rukouksessa että menisi pois vääränlainen turha kohteliaisuus joka hiljaisissa hetkissä ihmisten seassa ennen pisti minut papattaan niitä näitä, kun hiljasuus ahdisti. Parempi vähän sanoja, joilla enemmän painoa-arvoa.

        Kysyit pysyikö järjissään kun armolahjan saa: Ilman muuta. Sillloin minäkin aloin varsinaisesti tulla järkiini pitkän masennuksen jälkeen.

        Sinä siis myös teet musaa. Sitä olisi kiva joskus kuulla. Minä olen alkanut vuosi sitten oman musiikin teon.

        Hain netistä googlella kirjotuskisoja jotta voisi harjotella kirjottamaan. Rönsyily on vielä ongelma mulle kirjottaessa pitkiä jutui. ja nyt väännän yhtä evankeliumilla maustettua pakinaa. Tartteepi palata töihin sen pariin.
        moikka
        sami s

        Viimeksi kun kirjoiteltiin niin heräsin seuraavana aamuna siihen kun päässäni soi yksi sävelmä, joka piti kirjoittaa ylös? Sitten tein vielä kaksi muuta, mutta ne ei ole vielä ihan valmiita. Toivottavasti pääsen käyttämään niitä nuoriso-illoissa tms, ne ei oo ihan perinteisiä, ne on enkunkielisiä, mutta kuulostaa aika hyviltä.


    • uskovako

      Miten ihmeessä koit asian noin ?
      Jos kerran uskot, niin uskot ...vai ??

    • helinä

      Vastaus: Tyttö-86

      Olen itse ollut uskossa yli 20-vuotta ja useasti kokenut Pyhällä Hengellä täyttymisen. Kokemukset voivat olla voimakkaita kuten sinulla tai Pyhä Henki tulee joskus hiljaa kuin vieno tuulen henkäys.
      Älä epäile mitä olet saanut tai keneltä olet sen saanut, olet pyytänyt sitä Jumalalta ja niin kuin Hän Raamatussa lupaa antaa Pyhän Hengen kaikille, jotka sitä pyytävät, se myös kaikille annetaan. Siis kaikille uskoville. Uskova, joka on jo saanut Pyhän Hengen ei ole toista parempi tai pyhempi! Me olemme astioita, joita Jumala voi käyttää toisten palvelemiseen. Rukoile edelleen Pyhän Hengen johdatusta ja käy tilaisuuksissa jossa opetetaan Raamatun sanaa!

      Helinä

      • Peaceman

        Itse eräänä yönä heräsin suurinpiirtein samanlaiseen ilmiöön. Näin unta, että olin jossain pellolla ja yht´äkkiä alkoi ydinsota tai joitain. Rukoilin Jumalalalta pelastusta ja näin, kun taivaalle ilmestyi jokin tähti. Sitten tuli sokaiseva valoilmiö ja tuntui, kuin jokin olisi vetänyt rintaani kohti tähteä. Huusin jotain, että "ei vielä!" ja heräsin ja tuntui, kuin olisin pudonnut metrin korkeudelta sängylleni takaisin. Pulssini oli kohonnut todella korkealle ja oli korkealla muutaman minuutin. Uskoni Jumalaan sai todellisen vahvistuksen kokemuksesta, joka tuskin oli muun, kuin Jumalan aikaansaannosta.


    • Kokemus

      Olen kokenut samantyyppisen täyttymisen ehtoollisella kirkossa. Ehdin vain ajatella, että nyt se tulee, kun jo kuuma tuuli tuli alttaripuolelta ja olin sitä myös sisäpuolelta täynnä. Minulla oli täysi työ pitää kiinni kaiteesta, etten olisi lentänyt lattialle. Toiset uskoo, toiset ei, toiset ovat kateellisia. Mutta totta varmasti on tämä, mitä tapahtuu.

    • tuskin minä ainakaan

      En ole kokenut enkä koe. Tuollaisia voi kokea vain jos oikein haluaa kokea eli siis jos on jo uskossa.

    • älä pelkää.

      itse koin valtavaa pyhän hengen vuodatusta n 1 viikko sitten. se juuri,kun se tulee ylhäältä "kuin sade" on valtavaa lahjaa. mulla on paljon pyhästä hengestä kertovia kirjoja.pyhä henki kirkastaa jeesuksen,ja kun rukoilemme,meillä on jeesuksen kautta pääsy kaikkein pyhimpään,kuten heprealaiskirje sanoo.pyhä henki avaa meille rukouksen maailman vaikkemme edes tietäisi,miten rukoilemme. sydämen silmäni avaa herra,tahdon sut tahdon mä nähdä. nähdä korkealla ja koroitettuna loistaen kirkkauttasi. open the eyes of my heart lord!!!

    • ...

      Vaikea minun on sanoa kokemuksestasi. Kokemusta tärkeämpi on kuitenkin yksinkertainen usko, joka luottaa Raamattuun. Kokemus voi olla Jumalan armoa, mutta kokemukset eivät ole uskon perusta. Uskon perusta on Jumalan sana.

      Elä lähellä Jeesusta. Kasteessa hänet puettiin sinun päällesi. Hän on kuin lämmin takki sinun päälläsi. Ehtoollisella saat koskettaa häntä huulillasi: hänen ruumistaan ja vertaan, jotka sisältyvät leipään ja viiniin. Hän on täynnä armoa ja totuutta. Evankeliumeista voit katsella häntä ja kuunnella häntä.

      Yksi hyvä tapa arvioida kokemuksia on vaikkapa seuraava:

      1) Onko kokemus ristiriidassa Raamatun sanoman kanssa?

      2) Mistä kokemus kertoo? Kertooko se Jeesuksesta ja syntien anteeksiantamuksesta Golgatan ristillä? Viekö se näin sinut lähemmäksi Jumalaa?

      3) Saiko kokemus sinut tarttumaan innostuneemmin Raamattuun?

      Ja muistathan, että kokemuksista voi tulla riippuvaiseksi. On hyvä muistaa, että me elämme uskon varassa, emme näkemisen tai kokemusten varassa. Vasta taivaassa usko muuttuu näkemiseksi ja silloin koemme toden teolla.

      Lykkyä tykö!

    • Hengen voimassa

      Paavalin rakkauden ylistysveisussa on asia ilmaistu näin:
      1. Kor: 11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

      Pyhä Henki voi antaa huikeita kokemuksia ja seurakunnan rakentumiseksi armolahjoja, mutta ei kaikille samalla tavoin, eikä samallekaan henkilölle joka kerta samanlaista kokemusta.

    • tah veli

      Jaaha. Ilmeisesti taas näitä "toronton siunauksen" saaneita.

      99% todennäköisyydellä AP:n tuntemuksia ei aiheuttanut Pyhä Henki.

      Linkkaan tämän tännekin, todellakin suosittelen lukemaan: http://www.kristitynfoorumi.fi/kundalini-varoitus.html

      Vaikka tää onkin vanha ketju, aiemmille osallistujille tosta enää mitään hyötyä tuskin on, mutta jos edes jollekin?

    • Tsiisöös kraaiist

      Anna persettä Jeesukselle!!!

      LET JESUS FUCK YOU!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe