Spiritismi

charmell

Onko Spiritismi sallittua vai syntia kristinuskoisille?

13

1909

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satans.sunrise

      eihän kristityt usko että henkiä on olemassa,
      minulle ja kristitylle ystävälleni tuli sairas kiista siitä kun että onko henkiä olemassa vai eikö.
      kristitty uskoo että spiritismissä ei saa yhteyttä muutakuin paholaiseen tai Saatanaan, mutta minä uskon henkiin ja minulle siinä ei ole mitään väärää.
      päätä itse.
      jos olet kristitty niin jäät luultavasti paljosta paitsi. :)

      • fri

        raamattukin opettaa, että meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan ,vaan taivaan avaruuksissa olevia henkivaltoja vastaan.

        Olen kyllä tietoinen toisen "herran hengistä ,joiden kanssa "pelasin pikku poikana.

        Ne olivat viedä henkeni,enkä vapautta saanut ennen kuin Jeesuksen veren kautta.

        Myönnän raamatun mukaan ,että on henkien voimia, vaan raamattukin kieltää niihin yhteyden oton.
        Kuinka kävi kuningas Saulin kun siirtyi henkien yhteyksiin?ja tuhansien muiden.


      • satans.sunrise
        fri kirjoitti:

        raamattukin opettaa, että meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan ,vaan taivaan avaruuksissa olevia henkivaltoja vastaan.

        Olen kyllä tietoinen toisen "herran hengistä ,joiden kanssa "pelasin pikku poikana.

        Ne olivat viedä henkeni,enkä vapautta saanut ennen kuin Jeesuksen veren kautta.

        Myönnän raamatun mukaan ,että on henkien voimia, vaan raamattukin kieltää niihin yhteyden oton.
        Kuinka kävi kuningas Saulin kun siirtyi henkien yhteyksiin?ja tuhansien muiden.

        se on vähän eri asia kun että uskoo että spiritismissä voi saada vain "langenneihin enkeleihin" ja 'pahoihin' henkiin yhteyden, tai paholaiseen joka esiintyy hyvän hengen roolissa, kun että voi saada vaikkapa johonkin kuolleeseen henkilöön yhteyttä.

        jaahas että meinasi henget viedä henkesi.
        Kyllä ne minukin kurkkuun kävi joo ja seuraavana päivänä olinkin valaistunut.. kyllä, aivan.
        seuraavana päivänä olin nääs krapulassa.

        En tiennytkään että kristityt uskovat että henkiä on olemassa.
        Minä en tiedä sinun käsitystäsi hengistä.
        Selitä jos haluat.

        Niin, raamattu kieltää niihin yhteyden oton.
        Elikkäs sittenhän kristitty ei saa harrastaa minkäänlaista spiritismiä.

        Äh..ajatus katkos. saa korjata tekstiä jos haluaa.


      • "hyvis" ;D
        satans.sunrise kirjoitti:

        se on vähän eri asia kun että uskoo että spiritismissä voi saada vain "langenneihin enkeleihin" ja 'pahoihin' henkiin yhteyden, tai paholaiseen joka esiintyy hyvän hengen roolissa, kun että voi saada vaikkapa johonkin kuolleeseen henkilöön yhteyttä.

        jaahas että meinasi henget viedä henkesi.
        Kyllä ne minukin kurkkuun kävi joo ja seuraavana päivänä olinkin valaistunut.. kyllä, aivan.
        seuraavana päivänä olin nääs krapulassa.

        En tiennytkään että kristityt uskovat että henkiä on olemassa.
        Minä en tiedä sinun käsitystäsi hengistä.
        Selitä jos haluat.

        Niin, raamattu kieltää niihin yhteyden oton.
        Elikkäs sittenhän kristitty ei saa harrastaa minkäänlaista spiritismiä.

        Äh..ajatus katkos. saa korjata tekstiä jos haluaa.

        Vastaan tähän nyt kristinuskon käsitysten mukaan, jotka on Raamatun sanasta ammennettu, mutta niitä raamatunpaikkoja en tähän hätään saa - siihen otan mielihyvin apua vastaan.

        >>>se on vähän eri asia kun että uskoo että spiritismissä voi saada vain "langenneihin enkeleihin" ja 'pahoihin' henkiin yhteyden, tai paholaiseen joka esiintyy hyvän hengen roolissa, kun että voi saada vaikkapa johonkin kuolleeseen henkilöön yhteyttä.

        Mielestäsi siis voidaan erottaa toisistaan kaksi eri tilannetta: yhteydenotot pahoihin henkiin ja yhteydenotot mainitsemiisi kuolleisiin henkilöihin (kuten mummoon tms.)?

        Asia ei ole näin. Raamattu opettaa, että kuollessaan ihmisestä katoaa elämän henki; häntä ei enää ole. Ruumis maatuu, eikä henkeä/sielua tms ei enää ole (Tästä Raamatussa sanotaan "Kuolleet eivät tiedä mitään"). Eli heihin (kuolleet ihmiset) et voi yhteyttä saada, koska heitä ei enää ole.

        Lisäksi, kun spiritismissä otetaan yhteyttä keneen vaan, oli se sitten hyvä henki, paha henki, kuollut ihminen, niin otetaan AINA YHTEYS PAHOIHIN HENKIIN, Paholaisen enkeleihin. Eli myös "hyvät henget" ja vainajat, joihin yrität yhteyttä saada, ovat kaikki pahoja henkiä, jotka vain esiintyvät milloin minäkin, mikä vain on Saatanan tarkoitusperien mukaista.

        Ps. Hyviä henkiä, kuolleita ihmisiä ym. on kyllä mahdollista nähdä unissa, mutta ne ovatkin ainoastaan mielikuvituksen tuotetta (Tosin Jumalankin voi uneensa saada, kenties välittämään sinulle viestinsä, ja sekin voi aamulla herätessä tuntua vain mielikuvituksen tuotteelta; mutta Jumalaa ei omin silmin voikaan nähdä.)

        >>>jaahas että meinasi henget viedä henkesi.
        Kyllä ne minukin kurkkuun kävi joo ja seuraavana päivänä olinkin valaistunut.. kyllä, aivan.
        seuraavana päivänä olin nääs krapulassa.

        On asioita, joille voi vapaasti nauraa ja olla uskomatta, ja asioita, joille ei niin voi tehdä. En suosittele ottamaan selvää, onko kauhutarinoissa perää vai ei.

        >>>En tiennytkään että kristityt uskovat että henkiä on olemassa.
        Minä en tiedä sinun käsitystäsi hengistä.
        Selitä jos haluat.

        Raamatussa on kyllä kerrottu melko tyhjentävästi hengistä ja niiden olemassaolosta. On olemassa
        hyviä (Jumalan enkelit) ja pahoja henkiä (Paholaisen enkelit).

        >>>Niin, raamattu kieltää niihin yhteyden oton.
        Elikkäs sittenhän kristitty ei saa harrastaa minkäänlaista spiritismiä.

        Eipä saa ei. Raamattu vakavasti kieltää spiritismin, mutta jokaisella on toki valinnanvapaus.


      • satans.sunrise
        "hyvis" ;D kirjoitti:

        Vastaan tähän nyt kristinuskon käsitysten mukaan, jotka on Raamatun sanasta ammennettu, mutta niitä raamatunpaikkoja en tähän hätään saa - siihen otan mielihyvin apua vastaan.

        >>>se on vähän eri asia kun että uskoo että spiritismissä voi saada vain "langenneihin enkeleihin" ja 'pahoihin' henkiin yhteyden, tai paholaiseen joka esiintyy hyvän hengen roolissa, kun että voi saada vaikkapa johonkin kuolleeseen henkilöön yhteyttä.

        Mielestäsi siis voidaan erottaa toisistaan kaksi eri tilannetta: yhteydenotot pahoihin henkiin ja yhteydenotot mainitsemiisi kuolleisiin henkilöihin (kuten mummoon tms.)?

        Asia ei ole näin. Raamattu opettaa, että kuollessaan ihmisestä katoaa elämän henki; häntä ei enää ole. Ruumis maatuu, eikä henkeä/sielua tms ei enää ole (Tästä Raamatussa sanotaan "Kuolleet eivät tiedä mitään"). Eli heihin (kuolleet ihmiset) et voi yhteyttä saada, koska heitä ei enää ole.

        Lisäksi, kun spiritismissä otetaan yhteyttä keneen vaan, oli se sitten hyvä henki, paha henki, kuollut ihminen, niin otetaan AINA YHTEYS PAHOIHIN HENKIIN, Paholaisen enkeleihin. Eli myös "hyvät henget" ja vainajat, joihin yrität yhteyttä saada, ovat kaikki pahoja henkiä, jotka vain esiintyvät milloin minäkin, mikä vain on Saatanan tarkoitusperien mukaista.

        Ps. Hyviä henkiä, kuolleita ihmisiä ym. on kyllä mahdollista nähdä unissa, mutta ne ovatkin ainoastaan mielikuvituksen tuotetta (Tosin Jumalankin voi uneensa saada, kenties välittämään sinulle viestinsä, ja sekin voi aamulla herätessä tuntua vain mielikuvituksen tuotteelta; mutta Jumalaa ei omin silmin voikaan nähdä.)

        >>>jaahas että meinasi henget viedä henkesi.
        Kyllä ne minukin kurkkuun kävi joo ja seuraavana päivänä olinkin valaistunut.. kyllä, aivan.
        seuraavana päivänä olin nääs krapulassa.

        On asioita, joille voi vapaasti nauraa ja olla uskomatta, ja asioita, joille ei niin voi tehdä. En suosittele ottamaan selvää, onko kauhutarinoissa perää vai ei.

        >>>En tiennytkään että kristityt uskovat että henkiä on olemassa.
        Minä en tiedä sinun käsitystäsi hengistä.
        Selitä jos haluat.

        Raamatussa on kyllä kerrottu melko tyhjentävästi hengistä ja niiden olemassaolosta. On olemassa
        hyviä (Jumalan enkelit) ja pahoja henkiä (Paholaisen enkelit).

        >>>Niin, raamattu kieltää niihin yhteyden oton.
        Elikkäs sittenhän kristitty ei saa harrastaa minkäänlaista spiritismiä.

        Eipä saa ei. Raamattu vakavasti kieltää spiritismin, mutta jokaisella on toki valinnanvapaus.

        >>>Mielestäsi siis voidaan erottaa toisistaan kaksi eri tilannetta: yhteydenotot pahoihin henkiin ja yhteydenotot mainitsemiisi kuolleisiin henkilöihin (kuten mummoon tms.)?>>
        No minä sanoin että uskon että voi ottaa yhteyden kuolleeseen henkilöön, mutta että kristityn mukaan ainoastaan paholaiseen.(korjaa jos olen väärässä)

        >>>Asia ei ole näin. Raamattu opettaa, että kuollessaan ihmisestä katoaa elämän henki; häntä ei enää ole. Ruumis maatuu, eikä henkeä/sielua tms ei enää ole (Tästä Raamatussa sanotaan "Kuolleet eivät tiedä mitään"). Eli heihin (kuolleet ihmiset) et voi yhteyttä saada, koska heitä ei enää ole.>>
        Niin minä ensimmäisessäkin tekstissäni sanoin, että kristitty ei usko että henkiä on olemassa.

        >>>Lisäksi, kun spiritismissä otetaan yhteyttä keneen vaan, oli se sitten hyvä henki, paha henki, kuollut ihminen, niin otetaan AINA YHTEYS PAHOIHIN HENKIIN, Paholaisen enkeleihin. Eli myös "hyvät henget" ja vainajat, joihin yrität yhteyttä saada, ovat kaikki pahoja henkiä, jotka vain esiintyvät milloin minäkin, mikä vain on Saatanan tarkoitusperien mukaista. >>
        niinkin sanoin ensimmäisessä tekstissäni.


        >>>On asioita, joille voi vapaasti nauraa ja olla uskomatta, ja asioita, joille ei niin voi tehdä. En suosittele ottamaan selvää, onko kauhutarinoissa perää vai ei.>>
        Joo, no en keksinyt mitään viisaampaakaan sanottavaa siihen.
        Ai kun yliherkät ihmiset menettävät järkesnä pelatessaan jotakin spiritismiä: "mun kuollu mummo käskee tappaa aaaah!!Minä tappaa, minä tappaa.."..

        >>>Raamatussa on kyllä kerrottu melko tyhjentävästi hengistä ja niiden olemassaolosta. On olemassa
        hyviä (Jumalan enkelit) ja pahoja henkiä (Paholaisen enkelit).>>
        no päättäkää jo onko niitä henkiä vai ei.


      • Justifer
        satans.sunrise kirjoitti:

        >>>Mielestäsi siis voidaan erottaa toisistaan kaksi eri tilannetta: yhteydenotot pahoihin henkiin ja yhteydenotot mainitsemiisi kuolleisiin henkilöihin (kuten mummoon tms.)?>>
        No minä sanoin että uskon että voi ottaa yhteyden kuolleeseen henkilöön, mutta että kristityn mukaan ainoastaan paholaiseen.(korjaa jos olen väärässä)

        >>>Asia ei ole näin. Raamattu opettaa, että kuollessaan ihmisestä katoaa elämän henki; häntä ei enää ole. Ruumis maatuu, eikä henkeä/sielua tms ei enää ole (Tästä Raamatussa sanotaan "Kuolleet eivät tiedä mitään"). Eli heihin (kuolleet ihmiset) et voi yhteyttä saada, koska heitä ei enää ole.>>
        Niin minä ensimmäisessäkin tekstissäni sanoin, että kristitty ei usko että henkiä on olemassa.

        >>>Lisäksi, kun spiritismissä otetaan yhteyttä keneen vaan, oli se sitten hyvä henki, paha henki, kuollut ihminen, niin otetaan AINA YHTEYS PAHOIHIN HENKIIN, Paholaisen enkeleihin. Eli myös "hyvät henget" ja vainajat, joihin yrität yhteyttä saada, ovat kaikki pahoja henkiä, jotka vain esiintyvät milloin minäkin, mikä vain on Saatanan tarkoitusperien mukaista. >>
        niinkin sanoin ensimmäisessä tekstissäni.


        >>>On asioita, joille voi vapaasti nauraa ja olla uskomatta, ja asioita, joille ei niin voi tehdä. En suosittele ottamaan selvää, onko kauhutarinoissa perää vai ei.>>
        Joo, no en keksinyt mitään viisaampaakaan sanottavaa siihen.
        Ai kun yliherkät ihmiset menettävät järkesnä pelatessaan jotakin spiritismiä: "mun kuollu mummo käskee tappaa aaaah!!Minä tappaa, minä tappaa.."..

        >>>Raamatussa on kyllä kerrottu melko tyhjentävästi hengistä ja niiden olemassaolosta. On olemassa
        hyviä (Jumalan enkelit) ja pahoja henkiä (Paholaisen enkelit).>>
        no päättäkää jo onko niitä henkiä vai ei.

        On aika hölmöä edes alkaa yrittää väittää, että kristitty ei usko henkiin. Otetaan tässä esimerkiksi yksi kolminaisuuden rakennuspalikoista, eli - tadah - PYHÄ HENKI. Nimikin kertoo, että pyhä henki on ilmiselvä henki.
        Sen lisäksi Raamattu vilisee kerubeja, serafeja, paholaisia ja enkeleitä, joista jokainen on lihaton henkiolento.
        Vaikka siitä onkin aikaa, kun viimeksi luin Raamatun, väitän suhteellisen rohkeasti hataroivien muistikuvieni pohjalta, että Raamatussa ei myöskään kertaakaan sanota, että Jumalalla olisi ruumista, JOTEN Jumalakin on henki, eikä fyysinen olento.

        Kristittyjen mukaan henkiä on olemassa, mutta et voi saada yhteyttä kuolleisiin, koska sielu on jo muualla tai yksinkertaisesti poissa. Samanlaisen idean esitti kuuluisa okkultisti Aleister Crowley. Hän sanoi, että kuolemansa jälkeen häneen ei enää voi saada yhteyttä ja jos onnistuttekin juttelemaan jollekin, joka väittää olevansa hän, se on jotain aivan muuta, joka vain esittää.

        Eli pohjimmiltaan; Kristinusko uskoo henkiin, mutta ei siihen, että voit saada spiritismiltä yhteyttä kuolleisiin.


      • satans.sunrise
        Justifer kirjoitti:

        On aika hölmöä edes alkaa yrittää väittää, että kristitty ei usko henkiin. Otetaan tässä esimerkiksi yksi kolminaisuuden rakennuspalikoista, eli - tadah - PYHÄ HENKI. Nimikin kertoo, että pyhä henki on ilmiselvä henki.
        Sen lisäksi Raamattu vilisee kerubeja, serafeja, paholaisia ja enkeleitä, joista jokainen on lihaton henkiolento.
        Vaikka siitä onkin aikaa, kun viimeksi luin Raamatun, väitän suhteellisen rohkeasti hataroivien muistikuvieni pohjalta, että Raamatussa ei myöskään kertaakaan sanota, että Jumalalla olisi ruumista, JOTEN Jumalakin on henki, eikä fyysinen olento.

        Kristittyjen mukaan henkiä on olemassa, mutta et voi saada yhteyttä kuolleisiin, koska sielu on jo muualla tai yksinkertaisesti poissa. Samanlaisen idean esitti kuuluisa okkultisti Aleister Crowley. Hän sanoi, että kuolemansa jälkeen häneen ei enää voi saada yhteyttä ja jos onnistuttekin juttelemaan jollekin, joka väittää olevansa hän, se on jotain aivan muuta, joka vain esittää.

        Eli pohjimmiltaan; Kristinusko uskoo henkiin, mutta ei siihen, että voit saada spiritismiltä yhteyttä kuolleisiin.

        nyt olen paljon viisaampi ja tunnustan virheeni.


      • Ei siinä saada yhteyttä esim kuoleeseen mummoosi. Jokin saatanan alainen henki matkii tätä mummoa, henget tietävät miltä hän kuulostaa ja ovat nähnet hänen elämänsä. Spiritismi on saatanan ansa.

        Tee siis sinäkin saatanan palvoja parannus Jeesuksen nimessä pahasta elämästäsi. Jeesus voi vapauttaa sinutkin, jos vain itse tahdot. SE on sinun asiasi missä tahdo iäisyytesi vietää helvetissäkö jossa on itku ja hammasten kiristys. Ei siellä ole sitten kivaa, jos sinne joutuisi. Ei ole spritismih hauskutta siellä.

        Mutta taivaassa on ilo ja rauha ja yhteys Jumalan kanssa. Kaunis koti, kultaiset kadut.

        Jeesuksen nimi ja veri vapauttaa sinutkin saatanan kahleista, jos sinä itse tahdot sitä!

        Mitä sitten tulee uskovaisiin, lähinnä luterilainen linja ei hyväksy että henkiä on olemassa tai että uskovaisessa voi olla pahoja henkiä tai niiden painostuksia.

        Jos ihminen harrastaa jotakin syntiä jatkuvasti, hän saa sitä syntiä vastaavan riivaajan tai pahan hengen. Kuten haureus synnyttää haureuden hengen, joka on eksyttäväinen.

        Haureuresta tulee tehdä parannus ja hylätä synti, niin sitten on vapa siitä riivajasta, kun ei sitä tee jatkuvasti uudelleen! Tämä esimerkkinä.

        12.Minun kansani kysyy puultaan, ja sen sauva sille vastaa. Haureuden henki on eksyttävä: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa.
        [Jumalan Kansan Raamattu: Hoos. 4:12]

        Älä luule että saat oikeata informaatiota saatanalta spiritismisi kanssa. Se on eksytystä. Sitä ei tule harrastaa tee parannus Jeesuksen nimessä ja usko evankeliumi.

        Jos haluat pelastua ja vapautua nyt tee näin:
        ---------------------------------------------
        sano: "Jeesus, anna minun kaikki syntini anteeksi"

        SAno: "Jeesus on HERRA"

        sano: "tunnustan kaiken spiritismin ja muun saatanan palvonnan syntinä, hylkään sen ja liittoudun sinun kanssasi Jeesus, joka olet antanut kaikki syntini anteeksi. Olen vapaa kaikista kirouksista, koska sinä Jeesus kuolit minunkin tähteni. Olen terve Jeesuksen haavojen tähden. Syntini on anneksi annettu Jeesuksen nimen veren tähden."


    • todellakaan

      Raamattu kieltää kaikenlaisen yhteydenpidon/sen yrityksen henkien kanssa. Spiritismillä kaikki mahdollisesti esiin tulevat yms. henget ja muut ovat pahoja henkiä, siis hyviä henkiä ei spiritismissä ole, vaikka ne sellaisina voisivat esiintyäkin. Spiritismi saattaa vaikuttaa mielenkiintoiselta ja jännittävältä, mutta kun se nappaa otteeseensa, voi olla, ettei paluuta ole.

      • fri

        Nuorena varsinkin kiinnostus herää ihmeisiin, vaan spiritismissä ihmeitten ja tiedon lähde ei ole Jumalasta, vaan suoraan sanottuna saatanasta ja hänen palvelijoistaan.

        En tahdo itsekään muuta ,kuin varoittaa spiritismistä.


    • Entinen noita

      Spiritismi on syntiä ihan jokaiselle olkoot kristitty, muhamedilainen, saatananpalvoja tai ateisti. Jumala sallii sen kenelle hyvänsä, mutta siitä ei hyvä seuraa.

      • -I-

        Samuelin kirjoistahan löytyy kohta, missä Saul yrittää saada yhteyden kuolleeseen profeetta Samueliin. JUMALA ei tykännyt siitä... Not good, thank you!!?? ... ?


    • Se on vakavaa syntiä. VT:ssä on elämän ohjeita ja kuningas Saulin elämä tuhoitui täysin, kun häne meni kysymään noitavaimolta ja vainajahengeltä!

      Kaikesta spiritismistä voi vapautua oman suun tunnustuksella näin:

      "Jeesuksen nimessä ja veressä vapautan itseni kaikesta spiritismistä ja sitoumuksista siihen. Olen vapaa Jeesuksen täydellisen golgatan ristin työn tähden spiritismin synnistä ja saastutuksesta. Teen parannuksen, enkä enää harrasta sitä. VApautan itseni kaikesta kirouksesta ja epäonnesta joka on voinut tulla spiritismin tähden. Jeesuksen nimessä ja veressä olen vapaa ja terve Jeesuksen haavojen tähden!"

      Spiritismi on perkeleen johdatusta ihmisen elämään. Yliluonnollinen tieto voi olla houkuttelevaa, ja siinä on sitova ominaisuus, mutta pidemmä päälle se on valhetta! Se vie ihmisen elämän eksytykseen ja mahdollisesti tuhotumiseen ja yrittää viedä helvettiin. Perkele pyrkii sitomaan ihmisiä sillä pahuuteensa.

      Spiritismin harrastamisesta on siis tehtävä parannus. Ohje on yllä! Jeesuksen nimi ja veri puhdistaa siitä omalla sulla tunnustettuna ja vapaaehtoisesti tehtynä. Sinun tulee haluta siitä vapaaksi niin sinä pääset.

      Spiritismi on enemmän pahaa, kuin jokin tavalline synti, tekisi mieli sanoa että se on koko käden antamista saatanalle "saat pikkuhiljaa vetää minua helvettiä kohden spiritismin houkutuksilasi" näin siis on tilanne! Jeesuksen nimessä siitä vapaaksi!

      Vapaaksi kaikista kirouksista, jotka ovat tuleet siitä. Epäonnen ei tarvitse kohdata. Jeesus lunasti kaikesta kirouksesta. Kaikesta tottelemattomuuden kirouksesta. Eli sinä joka olet spiritismiä harrastanut, lopeta heti, ja rukoile itsesi vapaaksi Jeesuksen nimessä, yllä on ohjeet tai sitten mene jollekin rukouspalvelijalle, joka vapauttaa sinut!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe