AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  / RAVINTOTERAPEUTTI

RAVINTOTERAPEUTTI

4 Vastausta 5 807 Lukukertaa
Mitä eroa on ravintoterapeutilla ja ravitsemusterapeutilla?

Haluaisin opiskella ravintoterapeutiksi, missä, mitä ja miten?!?

Olen nyt merkonomi, niin mistä minun tulisi aloittaa ja mihin mennä? Pitääkö suorittaa jotku, lähihoitajan opiskelut ensin?

Mä olen niin pihalla, enkä löytänyt netistäkään tarpeeksi tietoa, joten jos joku joka tietää voisi avittaa hieman?

Missä voisi opiskella? Onko mahd. joka kaupungissa (isommassa) mahdollista?

Ravitsemusterapeutti (laillistettu)

Ravitsemusterapeutin (laillistettua)ammattinimikettä saavat käyttää maisteritutkinnon suorittaneet henkilöt.

Käytännössä tämä tarkoittaa opiskelua Kuopion yliopistossa noin viiden (5) vuoden ajan, ja valmistumista kliinisestä ravitsemustieteestä maisteriksi. http://www.uku.fi/opiskelu/koulutusohjelmat/ravitsemustiede.shtml
Hänet rekisteröidään, joka helpottaa tunnistamista. http://www.ravitsemusterapeuttienyhdistys.fi/

Usein virheellisesti puhutaan ravitsemusterapeuteista "ravintoterapeutteina", vaikka ravintoterapeutiksi voi kutsua itseään lähes kuka tahansa. Netissä on lukematon määrä näitä terapeutteja, jotka työskentelevät esim. luontaistuote alalla.

Jatkan vielä..

Tarvitset yliopistoon pyrkiäksesi suomalaisen yo-tutkinnon. Ravitsemusterapeuttien valintakokeissa pääpaino on psykologian ja kemian tiedoilla. Tästäkin lisää siellä yliopiston omilla sivuilla.

Ravintoterapeutti-asiaan en ota kantaa. Minusta he ovat sarjassamme "uskoo ken tahtoo"-asiantuntijat.

eipäs tarvitse!!!

Korjaan vaan edellisen harhakäsityksiä. Eli et tarvitse yo -tutkintoa! Itse opiskelen Helsingin yliopistossa biologiaa ja pääsin sisään merkonomin tutkinnolla!
HAHHHHAHHHHHAHHHHAHHHHHAHHHHHHHAHHHHHHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OLETPAS SINÄKIN SELLAINEN SAMANLAINEN TYPERÄ KANKEA-AIVOINEN JÄYKKÄ PUUPÄÄ JOKA EI OSAA AJATELLA OMILLA AIVOILLAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SINUNLAISIASI KAAVAMAISIA AHDASMIELISIÄ TYPERYKSIÄ JOILLA EI OLE KYKYÄ LIIKKUVAAN LUOVAAN AJATTELUUN ON MAAILMA TUPATEN TÄYNNÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 /   /  /  / RAVINTOTERAPEUTTI

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta