Tietääkö kukaan Smithin Ystävävistä / (DKM Suomi ry)

Saigoni

Hei. Tietääkö kukaan sellasesta norjasta lähtösin olevasta seurakunnasta kuin Smithin Ystävät. Tunnetaan myös nimellä Den Kristelige Menighet-Suomi???? Oon törmänny niihin ja kuulin niiden opettavan poikkeuksellista uskoa. Evankeliumin mukaan synnistä voi saada totaalisen voiton. Voi päästä rauhaan ja lepoon kaikista himoista ja haluista. En oo aiemmin törmännyt siihen että joku opettaisi täydestä voitosta, ettei enään tekisi syntiä. Lihassa kärsimisen kautta saa voiton synnistä. Yleensä puhutaan siitä mihin minä olen jo kyllästynyt (mene ja tee syntiä, kunhan muistat että ristin juurella saat synnit anteeksi armolliselta jumalalta tai tuu joka sunnuntai kirkkoon ni saat kaikki synnit anteeksi.) Tollanen ei jaksa innostaa.. Ei mitään elämää... Tietääkö kukaan tai onko jollakin kokemuksia tästä seurakunnasta ja sen opista? Toimiiko? Ei kauheesti löydy suomeks materiaalia netistä.

59

12548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EGW.a

      Sama oppi adventtikirkossa, mene sinne.

    • lyypekki

      Olen kuullut kyseisestä seurakunnasta. Se mitä olen kuullut on ollut pelkästään positiivista, ihmiset ovat oikeasti iloisia ja seurakunnassa on hyvä yhteishenki. Olen kuitenkin kuullut että ns. "ulkopuolella oleviin" suhtaudutaan aluksi aika varauksellisesti. Ei muuta kuin tutustumaan jos mieli tekee. En kyllä osaa antaa mitään yhteystietoja ku en niin hyvin oo tutustunu. Onnea yritykselle. Luin norjalaisesta lehdestä (VG) että tämä seurakunta on aika rikas. Olivat rakentaneet jonku ison konferenssi keskuksen norjaan. Yli 600 loma-asuntoa sinne. :)

      • JOS

        joku RAHASTA tykkää!


      • error flynn

        Kannattaa olla Jeesuksen ystävä. Mikään Smith ei ole vapahtajamme.

        Ilo ja yhteishenki voivat olla myös näyttelyä ja teeskentelyä, suorittamista.

        Synnittömäksi muuttuminen on ihan selvää epärehellisyyttä ja itsepetosta.


      • Ei hyvältä näytä

        Liikkeestä tehty valitus, meluavat ja huutavat kuin järjettömät, ei kuullosta hyvältä....

        Hengellisestä liikkeestä valitus

        21:48 - 18. heinäkuuta 2011

        Lahden Kytölässä on tehty valitus Hietarannankadulla Alasenjärven rannalla toimivasta DKM-Suomi ry:stä. Joukko asukkaita syyttää Kristillisenä Seurakuntana tunnettua yhteisöä meluhaitoista ja muista häiriöistä.
        Asukkaita harmittavat esimerkiksi viikoittain pidettävät hartaustilaisuudet, joista saarnaajien äänet kantautuvat kovaäänisten välityksellä laajalle alueelle.
        -Kesällä kun ikkunat ovat auki, kiinteistö on kuin kaikulaatikko. Naapurit joutuvat laittamaan ikkunat kiinni, musiikki ja huuto on niin kovaa, valituksen valmistellut Reijo Mattila toteaa.

        Lue lisää tiistain Etelä-Suomen Sanomista.


      • Anonyymi

        Ihan skeidaa


    • limppa

      Heillä on aika selkee usko. Raittiit ja hyvähenkiset kokoukset. Jokainen saa puhua, ei oo erikseen "pappia, saarnajaa jne." Hyvä vaikutelma jäi muutamasta kerrasta ku kävin heidän kokouksissa. (Serkku kuuluu heihin)

    • Voin kertoa lisää, kuulun k...

      Olet kuullut oikein, uskomme synnin täydelliseen voittoon, voittoa himoista ja haluista. Omakohtoisena kokemuksena voin sanoa että usko, jonka julistus antaa on onnelliseksi tekevä. Toki täytyy kärsiä lihassa ja taistella, jos todella tahtoo voittaa, mutta kulkihan Jeesus tien edellä, raivaten meille tien lihan läpi! Ja Hän jos kuka haluaa auttaa ja rakastaa kaikkia, jotka kokosydämestään haluavat olla Hänen opetuslapsiaan.
      Kerron mielelläni lisää musertavan totuudenmukaisesta, hengessä eläväksi tekeväksi ja sisältörikkaasta elämästä, jonka usko julistamaamme sanaan, Jumalan sanaan kohtaan antaa.

      Toimii!

      • Saigoni

        No missäs teitä näkee? Olisin oikeesti kiinostunut tulemaan kuulemaan ja näkemään teidän seurakuntaa sekä tapaa toimia? Missä teillä on kirkkoja? Entä onko teillä mitään nettisivuja?


      • olavi
        Saigoni kirjoitti:

        No missäs teitä näkee? Olisin oikeesti kiinostunut tulemaan kuulemaan ja näkemään teidän seurakuntaa sekä tapaa toimia? Missä teillä on kirkkoja? Entä onko teillä mitään nettisivuja?

        Hoila!

        Tiedän srk:stä mutten siskoni uhalla uskaltaisi mainita mitään tähän näin (muuta kuin ota selvää), hän kun vähän uhkaili jos alan irvailemaan =)

        Sivuja on kyllä juu, kaikkea on. Elämää on.

        Mutta totuutta etsimme. Ainakin itse etsin ;)

        Selmasta.

        PS. tuo Brunstad -pleissi on kylla ihan kiva paikka, harmikseni vain olen harvoin päässyt paikassa käymään em. seikkojen takia.

        Terveisin,
        hiljainen srk:lainen


      • breit
        Saigoni kirjoitti:

        No missäs teitä näkee? Olisin oikeesti kiinostunut tulemaan kuulemaan ja näkemään teidän seurakuntaa sekä tapaa toimia? Missä teillä on kirkkoja? Entä onko teillä mitään nettisivuja?

        Kyllä pääsee tutustumaan. Ota yhteyttä [email protected] niin katsotaan miten se helpoimmin onnistuisi.


      • Nimetön
        olavi kirjoitti:

        Hoila!

        Tiedän srk:stä mutten siskoni uhalla uskaltaisi mainita mitään tähän näin (muuta kuin ota selvää), hän kun vähän uhkaili jos alan irvailemaan =)

        Sivuja on kyllä juu, kaikkea on. Elämää on.

        Mutta totuutta etsimme. Ainakin itse etsin ;)

        Selmasta.

        PS. tuo Brunstad -pleissi on kylla ihan kiva paikka, harmikseni vain olen harvoin päässyt paikassa käymään em. seikkojen takia.

        Terveisin,
        hiljainen srk:lainen

        Millä siskos uhkaa?


      • CIA/FBI
        olavi kirjoitti:

        Hoila!

        Tiedän srk:stä mutten siskoni uhalla uskaltaisi mainita mitään tähän näin (muuta kuin ota selvää), hän kun vähän uhkaili jos alan irvailemaan =)

        Sivuja on kyllä juu, kaikkea on. Elämää on.

        Mutta totuutta etsimme. Ainakin itse etsin ;)

        Selmasta.

        PS. tuo Brunstad -pleissi on kylla ihan kiva paikka, harmikseni vain olen harvoin päässyt paikassa käymään em. seikkojen takia.

        Terveisin,
        hiljainen srk:lainen

        Tunnistan sinut. oletko EB? tyylistä päätellen olet.. Aina samaa jaskaa joka puolella.


      • olavi
        CIA/FBI kirjoitti:

        Tunnistan sinut. oletko EB? tyylistä päätellen olet.. Aina samaa jaskaa joka puolella.

        ketä säki luulet olevasi ?! Haista huilu.


      • Huhuu!
        Saigoni kirjoitti:

        No missäs teitä näkee? Olisin oikeesti kiinostunut tulemaan kuulemaan ja näkemään teidän seurakuntaa sekä tapaa toimia? Missä teillä on kirkkoja? Entä onko teillä mitään nettisivuja?

        Jäikö mahdolisesti jotain vielä epäselväksi? Ota yhteyttä breittiin/tosi_uskovaan, he ovat luotettavia, DKM:n edustajia. Jotka eivät halua sinua vain jäseneksi johonkin seurakuntaan, vaan tahtovat olla näyttämässä, autamassa, jotta läytäisit tien Jeesuksen, Jumalan luokse, josta on uskossa saatavilla kaikki apu ja voima, mitä iheminen vain voi toivoa ja enemmänkin.

        Nettisivuja on, mutta niihin on salasanat. Saat sivujen osoitteet ja salasanat yllä mainituilta henkilöiltä.


      • böö
        CIA/FBI kirjoitti:

        Tunnistan sinut. oletko EB? tyylistä päätellen olet.. Aina samaa jaskaa joka puolella.

        aina samaa jaskaa ihan samaa mieltä


      • Raikkula
        Huhuu! kirjoitti:

        Jäikö mahdolisesti jotain vielä epäselväksi? Ota yhteyttä breittiin/tosi_uskovaan, he ovat luotettavia, DKM:n edustajia. Jotka eivät halua sinua vain jäseneksi johonkin seurakuntaan, vaan tahtovat olla näyttämässä, autamassa, jotta läytäisit tien Jeesuksen, Jumalan luokse, josta on uskossa saatavilla kaikki apu ja voima, mitä iheminen vain voi toivoa ja enemmänkin.

        Nettisivuja on, mutta niihin on salasanat. Saat sivujen osoitteet ja salasanat yllä mainituilta henkilöiltä.

        www.brunstad.org EI mitään salasanaa. Kielenä Suomi, Norja, Englanti ja Saksa


      • Rivka

        EI MUUTEN TAKUULLA TOIMI!!!

        Niin kauan kun elämme tässä syntisäkissämme, ruumiissamme - Me emme voi tulla synnittömiksi, sillä meillä kaikilla on kuitenkin syntiluonto, vaikka olemme uskoviakin.

        Liha ei voi pyhittyä IKINÄ - vain sisäinen minämme pyhittyy Pyhän Hengen vaikutuksesta, muttei ikinä lihamme.

        Meillä uskova on tänä päivänä kova taistelu saattanaa ja sen joukkoja vastaan, omaa lihaamme, maailman ihmisiä ja maailmallista ajattelua vastaan.

        Vasta kuolemassa, kun saamme ylösnousemusruumiimme, pääsemme irti liharuumiistamme ja samalla kaikesta synnistä ja pahuudesta.

        Paavali Roomalaiskirjeessä:

        7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

        7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

        7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.


      • Kyllä Voimme PH:ssä
        Rivka kirjoitti:

        EI MUUTEN TAKUULLA TOIMI!!!

        Niin kauan kun elämme tässä syntisäkissämme, ruumiissamme - Me emme voi tulla synnittömiksi, sillä meillä kaikilla on kuitenkin syntiluonto, vaikka olemme uskoviakin.

        Liha ei voi pyhittyä IKINÄ - vain sisäinen minämme pyhittyy Pyhän Hengen vaikutuksesta, muttei ikinä lihamme.

        Meillä uskova on tänä päivänä kova taistelu saattanaa ja sen joukkoja vastaan, omaa lihaamme, maailman ihmisiä ja maailmallista ajattelua vastaan.

        Vasta kuolemassa, kun saamme ylösnousemusruumiimme, pääsemme irti liharuumiistamme ja samalla kaikesta synnistä ja pahuudesta.

        Paavali Roomalaiskirjeessä:

        7:14 Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.

        7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.

        7:16 Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.

        7:17 Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        7:18 Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;

        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

        7:20 Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        7:21 Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;

        7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,

        7:23 mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.

        7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?

        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Kyllä Voimme Pyhän Hengen Voimassa Voittaa synti itsesämme!!!

        Luepa se kuudes(6) Lukukin; "Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,.."

        Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.


      • Pax poxis
        Kyllä Voimme PH:ssä kirjoitti:

        Kyllä Voimme Pyhän Hengen Voimassa Voittaa synti itsesämme!!!

        Luepa se kuudes(6) Lukukin; "Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,.."

        Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
        6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
        6:4 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
        6:5 Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

        Jeee jeee jehova, kääntää, vääntää Sanan nix ja nax - hälle sopivax!


      • kodaks83
        breit kirjoitti:

        Kyllä pääsee tutustumaan. Ota yhteyttä [email protected] niin katsotaan miten se helpoimmin onnistuisi.

        moi yhtä kohtaan en kyllä ymmärrä et miksi toimia näin salaperäisesti eikö seurakunta ole vapaa kaikille halukaille ketä vaan saa tulla kohtamaan herraa ja lähestymään seurakunta pitäisi olla koti missä voi kohdata herraa ja olla lähellä häntä ja muita rakkaita veljiä ja sisaria yhdessä nauttia herran läsnäolosta vapaa voisko joku kertoa mulle mikä tämä paikka on onko teitä paljon siis ympäri suomea ja missä voisin tulla käymään onko porissa mitään toimintaa kyllä itsekin uskon tähän koko sydämestäni ja tämän tekee Jeesus Kristus sinun kauttasi eihän meijän liha mitään pyhitty vain vietämällä Jeesuksen kanssa aikaa ja lähestymällä häntä voi päästä vapaaksi synnistä tai Jeesus on vapauttanut meidät synnistä 2000vuotta sitten mutta kyllä meidän sanan mukaan pitää kulkea Jeesuksen jalan jäljissä antakaa anteeksi että on pilkkut ja pisteet unohtunut ja voi olla kirjoitusvirheitä siunausta kaikkille ja olkaa heikkoja herrä on väkevä heikkoissa ja vietäkää Jeesuksen kanssa aikaa keskustelkaa hänen kanssa kulkekaa rukkoillen


    • FBI

      Selvästi joku uskontokiihkoilija asialla, eitässä muuta voi arvata, joku smithin ystäväläinen joka kaipaa huomiota ja hakeepi sitä - mistäpäsä muuaaltakaa - kun täältä --

      jaa-ja jostain voi saada victorymaisen pokaalin, hehe. mäki tahon graalin maljan, mutta pahapa juu, soon kätketty.

      toiseks syntiähän ei maanpäällä ei voi saada lihan kautta kuoletettuu johan tän nyt vauvanki pitäs tietää. (liha ja sisäinen rauha on ihmisen sielu ja sisin, eikä sitä noinvaan simpsalapim -tavalla korjata.)

      kamoon, herääs ny vähän.

      • LaZZol

        Noin sanoo moni joka ei jaksa yrittää...


      • niinkö?
        LaZZol kirjoitti:

        Noin sanoo moni joka ei jaksa yrittää...

        Sinäkö jaksat vielä yrittää, lapsi?


      • Anonyymi
        niinkö? kirjoitti:

        Sinäkö jaksat vielä yrittää, lapsi?

        Täys huijaus uskonto katsokaa MOT OHJELMA


    • tosi_uskova83

      tsekkaatko viestini tämän viestiketjun lopusta, laitoin sen vahingossa sinne.

      • Hannu

        Saigoni: ota ihmeessä yhteyttä email osotteeseen joka oli edellisessä viestissä. Sitä sähköpostia et tule koskaan katumaan! Vihdoinki sulla on mahollisuus päästä kuuntelemaan sitä evankeliumia minkä oot tuntenu oikeeks, eli me voidaan saada maan päällä voitto synnistä, kuolettamalla himot ja halut omassa lihassa!!!


    • Jarmo 123

      www.brunstad.org/fi/

    • smithin ystävä

      käy sivulla www.brunstad.org olen tosta seurakunnasta ja sivulta saat tietoa:)

      • MURRRRRRRRRRRRRRRRR

        Onpa tunkeilevaa mainontaa - tuntuu TOSI epämiellyttävältä.

        Myös videot olivat selvästi ihmisiä korostavia ja tekopirteys loisti. Epäilyttäviä miehiä näytettiin, kuinka hyviä muka ovat, olivat kieron näköistä sakkia.

        Menestysteologiaa tuntuu taas olevan jaossa. Ja muuten musiikki oli ihan kauheaa svedupettersien kuorolaahausta.


    • tässä:

      www.brunstad.org

    • kutsuttu

      Ei mitään uutta auringon alla! Vapaissa suunnissa ja Pelastusarmeijassakin kuulet samat asiat, jotka ovat jo raamatussa. Ei jokaisen ihmisen tai ryhmän ole tarkoitus perustaa kirkkoa, vaan olemme kaikki maailman lapset kutsutut yhteen suureen seurakuntaan?!:) Hajoittamalla hallitseminen ei ole viisasta!

    • pois potkittu
    • db

      Huh huh onpas äänekästä populaatiota!
      ps.suosittelen kuulonsuojausta :)

    • Pakana<3

      Jooo..........

      Mieheni vanhemmat, ja osa sisaruksista kuuluu siihen, mieheni siis ei. Suomalaisia, keski-Suomesta päin nämä löytyvät..

      Ainakin mieheni perheessä aivan sairaita juttuja, väkivaltaa(henkistä ja fyysistä), kaikki lapset lentäneet teininä himasta kun eivät totelleet vanhempia (eli eivät pukeutumaan tietyllä tavalla, käyttäytymään yms), lukioon ei saanut mennä tai mihinkään kouluun oikeastaan, oli hengattava muiden uskovaisten kanssa, ei missää nimessä niiden kanssa, jotka ovat "maailmassa"..................

      Paha sanoa millasia muut Smithin ystävät ovat, mieheni perhe voi olla ääripää. Osalla lapsista ikuiset henkiset traumat, osa sotkeutunut huumeisiin, joku vetänyt itsensä hirteen kun vanhemmat eivät koskaan hyväksyneet...

      Mutta, osa sisaruksista (siis niitä lapsia perheessä on melkein 20........) pärjännyt hyvin elämässään, mutta puolisot, jotka ovat ns. tavallisia ei uskovaisia, eivät saa astua vanhempien tai parin siihen uskontoon myös "huonolla tavalla" hurahtaneiden kotiin.
      Me ollaan oltu yhdessä jo 10 vuotta, mutta vain kerran olen tavannut vanhemmat. Vahingossa. Perheen isä siis luulee olevansa Jumalan "profeetta", viinipäissään sepostaa ihmetarinoita, joita toinen messies, yksi vanhemmista pojista säestää... Vanhemmat kääntäneet selkänsä kokonaan tietyille lapsille, niille jotka eniten apua tarvitsisivat. Siitä on se lähimmäisen rakkaus kaukana. En tule koskaan ymmärtämään miten vanhemmat voivat kohdella niin julmasti omia lapsiaan tai lapsenlapsia.

      Että semmosta, toivottavasti vain ääripää tapaus :)



      Tämä oli vain tämmöisen pakanan tarina, joka vahingossa rakastui "profeetan" poikaa :)

      • ??????

        SIIS TODELLA KAUHEAA HURSKASTELUA, ja muka vielä SYNNITÖNTÄ.


    • Rivka

      Hei eikös mormonien perustaja ole joku Smith kanssa ja ihan pimeetä sakkia.

      Tuokin ko porukka kuullostaa TOSI epäilyttävältä. Taitaa vaan olla niitä menestysteologeja - EI KIITOS. Niiden harhaopeista olen kyllä saanut ihan tarpeekseni.

    • Esirukoilia

      nimimerkki pakana. appivanhempasi eivät kuulu surullisen kuuluisaan lahkoon vaikka haluaisivat. heidät on erotettu 90- luvun allussa.
      ja siinä perheessä on kaikki pielessä. seurakuntaan eikuitenkaan kuulu fyysinen väkivalta eikä sen hyväksyminen.

      • Esikukkoilija

        Mistäs tiedät mikä perhe on kyseessä, kun te kaikki olette yhtä väkivaltaisia rahahuijareita?

        Ei ketään perhettä ole erotettu, sillä raha-hanahan katkeaisi siltä osin.


    • esirukoilia

      pienet siel on piirit. en kuulu siihen porukkaan vaik olen siellä lapsuuteni pyörinyt

    • AB

      Check www.brunstad.org/fi

    • hyvät hyssykät

      Pääasia olisi, että jokainen saa avun, niin kuin sydämen kaipuu puhuu. Meillä tulee olla oma henkilökohtainen usko Jumalaan. Ja jos Jumala johtaa vaikka "Smithin ystävien" joukkoon niin hyvä niin. Mutta jos joku haluaa harjoittaa uskoa ns. srk.hon kuulumattomana, "itsenäisenä kristittynä", niin luulisi senkin onnistuvan. Ajan henki ("maailmallisuus") on kuitenkin voimakas ja yhä voimistuu, joten varmempaa on saada apua Jumalan seurakunnasta, kuin "omin voimin" pyrkiä uskoon ja Jumalanpelkoon. Helposti mieli palaa vanhaan.....
      Ihmismieli vaan on semmonen monimutkainen, toisin kuin Jumalan Sana. Yksinkertainen usko ja nöyryys ovat mun juttu.

    • sano

      Kun keskittää huomion syntiin, on silloin sen orja ! Monessa uskonnossa synti hallitsee ilmapiiriä. Synnille on luotu itsetuntoa halventava vaikuttaja. Uskonnot ovat luoneet synnin koska se hyödyttää heidän omia tarkoitusperiään. Sinun päässäsi on ajatuksen suuntaajia. Niin kauan kuin ajattelet ajatuksen suuntaajan ajatuksia olet mielesi orja. DKM, Adventistit, Mormoonit, Jehovan todistajat, lestadiolaiset plus muut, tarjoaa taistelua syntiä vastaan. Niinpä se mille keskität energiaasi hallitsee sinua. Ainoa tie rauhaan löytyy meistä jokaisesta itsestämme :)

    • nnnn1

      Olisi mielenkiintoista kuulla eronneiden kokemuksia kyseisestä liikkeestä/lahkosta.

    • 1tetävä

      Smithin ystävät (tunnetaan myös nimillä Kristillinen Seurakunta, DKM - Suomi ja Brunstad Christian Church) on Norjasta lähtöisin oleva kristillinen yhteisö, jonka taloudesta on saatu poikkeuksellisen yksityiskohtaista tietoa kun viranomaiset Alankomaissa ovat alkaneet tutkia yhteisön raha-asioita.

      Alla olevan linkin kautta voit tutustua tarkemmin siihen miten uskovien lahjoituksista kertyneet miljoonat on laitettu poikimaan lisää Suomesta ostetun yrityksen ja veroparatiisien kautta toimivien bisnesten kautta.

      Alankomaiden finanssivalvonnan ja journalistien saamien dokumenttien mukaan lahkon johtajat ovat viettäneet luksuselämää huippuhotelleissa ympäri maailmaa.
      https://www.nrc.nl/nieuws/2016/11/05/how-the-leaders-of-the-sectarian-smiths-friends-enrich-themselves-a1530346

      • Anonyymi

        Eh... check your sources.


    • Terveeksi

      Tunnen liikkeen sukulaisteni kautta. DKM-liike (Smithin ystävät) on äärimmäinen pyhitysliike, jossa todella kuvitellaan (vastoin Raamatun opetusta), että ihminen voisi saavuttaa täydellisen synnittömyyden. Käytännössä tämä on johtanut sukulaisteni kohdalla kummalliseen positiiviseen ajatteluun, jossa koetetaan näytellä, etteivät mitkään elämän vastoinkäymiset kosketa mitenkään. Se on sellaista stoalaista tyyneyttä. Sisällä kuitenkin kiehuu ja kuohuu. Mutta heidän on pakko uskotella itselleen ja muille, että ovat vapautuneet synnistä, vihasta, katkeruudesta ja kaikista himoista.
      Pahinta liikkeessä on kuitenkin se, että siinä sivuutetaan kristinuskon kaikkein keskeisin sanoma, eli se, että Jeesus on jo sovittanut kaikki ihmisen synnit. Jeesus alennetaan vain jonkinlaiseksi esikuvaksi, jonka synnittömyyttä ihmisen pitää hampaat irvellä tavoitella. Kuitenkin terve kristinusko lupaa ihmiselle anteeksiantamuksen Jeesuksen ansiosta. Pelastus ei ole ihmisen ansioita eikä seurausta kuuliaisuudesta, synnittömyydestä, ihmisen pyhyydestä tms. Kaikki riippuu Jumalan armosta, jonka Hän antaa ihmiselle evankeliumin välityksellä. Usko vastaanottaaa tuon valmiin lahjan eikä voi siihen mitään lisätä omilla ansioillaan.
      DKM-liike vääristää Raamatun sanoman ja tekee kristillisyydestä ansio-oppia. Valitettavasti se johtaa myös ylimielisyyteen muita kristittyjä kohtaan. He ovat mielestään edenneet pyhyydessä niin paljon pitemmälle kuin muut. Siksi he elävät omavanhurskauden ja ylpeyden varassa, eivätkä huomaa, että se on pahimpia syntejä.
      Toivoisin näiden ihmisten myöntävän oman raadollisuutensa ja turvautuvan vilpittömästi yksin Kristuksen täytettyyn työhön. Se riittää.
      Aivan hirveää on katsoa www.brunstad.org/fi -sivuilta esim. opetusta pelastumisesta. Siinä ei ole sanaakaan Jeesuksesta. Puhutaan vain siitä, miten ihmisen täytyy luopua synnistä. He kuvittelevat siis lakin noudattamalla pelastavansa itsensä. Huh-huh!

    • 1elämä

      Kyllä tietää! Olen kasvanut lapsuuden kyseisen lahkon opissa (pahoinpitelyä, alistamista, helvetillä pelottelua, uhkailua, halveksuntaa) lopputuloksena täysi ihmisraunio, en tiedä parannunko koskaan tervejärkiseksi.

    • Olen pahoillani puolestasi.

      Pystyisikö kertomaan kokemuksistasi vaikka yv:llä? Olen kiinnostunut kyseisestä liikkeestä,sillä sen toiminta koskettaa minua välillisesti.

    • Samanlaista itsepetosta tämä synnittömyysuskonto kuin viinanjuontikännit ja housuun kuseminen pakkasella lämmikkeeksi.

    • Anonyymi

      Onko tuo Aktiivikristinusko (piste fi) näiden sivusto? Onko vielä jotain tietoa tämän päivän tilanteestaan Suomessa?

      • Anonyymi

        On heidän sivusto. Toimivat edelleen Suomessa. Lahdessa eniten porukkaa, jäseniä 200-300 Suomessa. Seurakuntana tätä ei voi suositella.


    • Anonyymi

      Tällaiset uskonlahkot ovat täyttä potaskaa. Fantasioihin uskovat hölmöt liittyvät tällaisiin lahkoihin.

    • Anonyymi

      Meidän asuinalueelle lahdessa tätä porukkaa pesiytynyt, haluavat olla omissa oloissaan, eivät tervehdi naapureitaan koska ovat muiden yläpuolella. Ylpeän oloista sakkia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Noudattavat jo historiassa hyväksi tunnettua sakramenttia. Kun raha kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa!


    • Anonyymi

      Täys huijaus. Veroparatiisi huijareita.

      • Anonyymi

        Vähän haiskahti agendajournalismilta toi mot pätkä. Oli toimittaja jotenki kiukkunen kokoajan😂


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe