Urheiluliikkeen rinkat huonoja?

aapeli24

Terve!

Ajattelin vaan kysäistä, kun tänään satuin stadiumissa(urheilukauppa, vaikka kaikki sen varmaan jo tiesikin)näkemään kaikennäköisiä rinkkoja, ja mm. yksi mitä katoin oli HAGLÖFS SEC 65, ja hinta vaan jotain 125€ muistaakseni, niin eikai se voi olla hyvä, koska halvalla ei saa hyvää kuten sanonta kuuluu. Tai kun rinkan ostoa olen ajatellut ja halvimman perässä tietysti juoksen, mutta kannattaako sentään noin halpaa ostaa, jos se menis heti tyyliin rikki tai ei kestäis ku vaan pari vuotta käytössä? Suositteletteko muuten Halti-merkkisiä rinkkoja, esim. vaikka Scout 70, tai yleensäkään...?

Kiitos!

9

9317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • exvaeltajatar

      Mun mielestä on tärkeintä se, että rinkka istuu selkääsi ja on hyvä kantaa, kuin se, että mitä se maksaa.

      Tuo Haglöfsin rinkka oli kenties vaan tarjouksessa, sillä täällä päin ulkoikaupassa se maksaa 195e.

      Henkilökohtaisesti en ostaisi Haltia, huonon laadun takia, mutta makuaisioista ei sovi kiistellä =)

      Miespuolisella ystävälläni on ollut jo pitkään ja kovassakin käytössä Haltin tunturisusi putkirinkka ja hän on tykänny kovasti ja on ollut kestävä.

      Eli itse ostaisin, sellasen joka sopii selkään, makso mitä makso =)

      Hyviä vaelluksia sulle!

      Ps. Itselläni on Haglöfsin shosho Q-naisten malli ja pois en antaisi mistään hinnasta.
      Kokeilin kerran Haltin putkirinkkaa, en muista mallia, mutta ei ollut mun juttu...

    • !!!

      se ei toimi. Piste. Kokemusta on.
      Tuolla hinnalla tuon Hagl. Secin voi kyllä napata mukaansa. Ihan toimiva.

    • Seija-66

      Jos on tuttujasi menossa HALBA-maihin, niin esim Thaimaasta (Bangkok tai Hua Hin) saat 25 eurolla hyvin toimivan rinkan (70l). Omani on Nepalista ja kaverini toi Thaikku-rinkan, jota voi kehua.

      Voit perustella rinkantuontia sillä, että turistireissulla ostetut kamat eivät mahdu matkalaukkuun ja kolleja saa olla koneessa kaksi. Tai käy itse hakemassa, vaellusreittejä löytyy myös maailmalta.

    • Masa

      Ei se rinkasta huonompaa tee, että sitä myydään vähemmän pro -liikkeessä. Haglöfsiä myy muistaakseni mm. Partioaitta.

      Haltin rinkat ovat olleet mielestäni hyviä, kokemuksia on tosin vaan 90 -luvun putkirinkoista.

      Kyllä 100€ rinkan pitäisi käyttöä kestää. Vetskarit yms tapaavat hajoilla kovassa käytössä, mutta kalliimpaa rinkkaa kannattaakin jo korjauttaa suutarilla.

    • Melka

      Ei nuo Haglöfsin rinkat mitään huonoja ole. Tässä tapauksessa kyseisen rinkan koko on hieman pieni, ainakin pidemmille reissuille. Kyllä sillä hyvin pärjää jonkun 3-4 päivän vaelluksilla, mutta pidemmille reissuille ei välttämättä tila riitä.

    • Vili

      Siinähän se jo tulikin. En suosittele ostamaan mitään Haltin tuotteita. Ainakin kokemukset ovat olleet sellaisia. Minulla on periaatteena ostaa joko tosi halpaa tai sitten huippulaatua kalliilla. Haltin tuotteiden vikana pidän sitä, että ne eivät ole halpoja, mutta eivät laadukkaitakaan. Joku toinen voi olla toista mieltäkin.

      • Lärsson.

        Itse olen kyllä ollut tyytyväinen Haltin tuotteisiin, joskin yksi Haltin takkini oli kohtuuttoman heikkolaatuinen. Haltin vaelluskengät ja rinkka on palvellut minua uskollisesti useita vuosia.


    • janetskij

      Aktiiviretkeilijä kaipaa laatua.

      Kerran,pari vuoteen vaeltava saattaa saada loppuiän rinkan halvemistakin merkeistä.

      Itse ihmettelen nykyisiä hintoja.

      Miten ihmeessä jostakin merkistä maksetaan satoja euroja pelkän mielikuvan perusteella?
      Onko se välttämättä pitkäikäisempi?

      Miettikää tarkkaan ja vertailkaa.
      On turha maksaa pelkän merkin perusteella.

      Olen todennut vuosien kokemuksella,ettei halvalla saa hyvää,muttei myöskään kalliimmalla saa aina parasta.

      Kannattaa katsastaa keskihintaiset tuotteet ja tarjoukset.
      Silloin löytää helmiä.

      Laadukkaita retkeilytuotteita voi löytää edullisestikkin jos kärsivällisyys riittää.

      Älä sorru heräteostoksiin,se ei välttämättä toimi.

    • Siklitaavi

      Meillä perheellä on käytössä Savotan putkirinkkoja kolme kappaletta. Yksi on iso miesten, muistaakseni 80 litrainen. Sitten on pienempi punainen naisten malli, sekä junioreiden pikkurinkka. Kaikki on hankittu 90-luvulla, enkä tiedä saako niitä enää. Ei ole ollut tarvetta hankkia uusia, kun entiset ovat olleet niin kestäviä ja hyvin selkään sopivia. Vanhimmalla pojalla on Haltin iso vanha putkirinkka, jonka osti kaveriltaan käytettynä. Muuten on hyvä ja poika kehuu sitä, mutta vetoketjut ovat alkaneet hajoilemaan. Voi olla että vanhuuttaan, eikä heikkouttaan, koska mikään ihmisen tekemä ei ole ikuista. Mutta kannattanee korjata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe