Vammaisuusko synti?

poikalapsi

Kunniakeskustelijamme Ritari kertoo alemmassa avauksessa käsityksenään, että vammaisuus on syntiinlankeemuksen seurausta, siis synti. Onko tämä helluntailaisten käsitys vammaisuudesta? Jos on, miten vammainen voi tehdä parannusken vammaisuudestaan, joka on siis mielestänne synti?

Minusta on nykymaailmassa uiskomatonta edes väittää vammaisuutta syntiinlankeemusken seuraukseksi. Siksi kuulisinkin oikein miellelääni, mitä mieltä muut ovat asiasta.

44

1475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helluntailainen

      Ei vammaisuus ole synti eikä johdu esim. vanhempien synneistä. Se on kuten sairaus, ja sairaudet, vammaisuus ja geenivirheet alkoivat Aadamin ja Eeva syntiinlankeemuksen jälkeen. Koko luonto alkoi sisältää virheitä.

      • nimetön

        Siis homoudesta tuomitaan mutta vammaisuudesta ei, vaikka kumpaakin yhdistävät samat asiat eli "tulivat syntiinlankeemuksessa" eivätkä ole ihmisen omia valintoja.


      • mrx
        nimetön kirjoitti:

        Siis homoudesta tuomitaan mutta vammaisuudesta ei, vaikka kumpaakin yhdistävät samat asiat eli "tulivat syntiinlankeemuksessa" eivätkä ole ihmisen omia valintoja.

        siinä vain voidaan olla erimieltä mikä tulee "synnyinlahjana" ja mikä omien valintojen seurauksena.


      • nimetön
        mrx kirjoitti:

        siinä vain voidaan olla erimieltä mikä tulee "synnyinlahjana" ja mikä omien valintojen seurauksena.

        Ei voida olla erimieltä koska se mitä sanoin on faktaa. Sinä väistät hankalan kysymyksen valehtelemalla.


      • helluntailainen
        nimetön kirjoitti:

        Siis homoudesta tuomitaan mutta vammaisuudesta ei, vaikka kumpaakin yhdistävät samat asiat eli "tulivat syntiinlankeemuksessa" eivätkä ole ihmisen omia valintoja.

        Tuli siinä syntiinlankeemuksessa muutakin kuin sairaudet ja vammat. Tuli murha, varkaus, valehtelu... Eli synti. Homous kuuluu synteihin, ei sairauksiin.


      • mrx
        nimetön kirjoitti:

        Ei voida olla erimieltä koska se mitä sanoin on faktaa. Sinä väistät hankalan kysymyksen valehtelemalla.

        tarkoitin sitä että mun mielestä homous ei tule synnyinlahjana vaan se on omien valintojen tulosta. Tiettävästi sun mielestä se on synnynnäistä. Kunnioitetaan toistemme mielipiteitä. Esitin vain miten varmasti pääsääntöisesti uskovista asian ajattelee ja siitä on varmasti turha sen enempää rupee vääntämään, eikös vain?


      • nimetön
        mrx kirjoitti:

        tarkoitin sitä että mun mielestä homous ei tule synnyinlahjana vaan se on omien valintojen tulosta. Tiettävästi sun mielestä se on synnynnäistä. Kunnioitetaan toistemme mielipiteitä. Esitin vain miten varmasti pääsääntöisesti uskovista asian ajattelee ja siitä on varmasti turha sen enempää rupee vääntämään, eikös vain?

        Kyllä homoseksuaalisuus on pääosin synnynnäistä, kuten esim nim admata tiedelehdestä tutkimuksia erääseen jo poistettuun ketjuun laittoi.Tämä väite ei ole tyhjänpäällä. Jopa Ritari myönsi vastineessaan "synnynnäistähän se on, ei sitä tutkia tarvi"!! Näin ne helluntailaisen linjan mielipiteet vaihtelevat tilanteesta riippuen.
        Tietysti seksuaalisuuteen saattavat jossain määrin ehkä vaikuttaa muutkin tekijät. Kuitenkaan missään tapauksessa ihminen ei itse voi valitsemalla valita mitä on.


      • nimetön.
        helluntailainen kirjoitti:

        Tuli siinä syntiinlankeemuksessa muutakin kuin sairaudet ja vammat. Tuli murha, varkaus, valehtelu... Eli synti. Homous kuuluu synteihin, ei sairauksiin.

        Millä perusteella homous on synti?
        Millä perusteella se ei nyt ole sairaus?
        Miksi teidän helluntailaisten kertakäyttönikkien sepustukset ovat joka kerta erilaisia?


      • mrx
        nimetön kirjoitti:

        Kyllä homoseksuaalisuus on pääosin synnynnäistä, kuten esim nim admata tiedelehdestä tutkimuksia erääseen jo poistettuun ketjuun laittoi.Tämä väite ei ole tyhjänpäällä. Jopa Ritari myönsi vastineessaan "synnynnäistähän se on, ei sitä tutkia tarvi"!! Näin ne helluntailaisen linjan mielipiteet vaihtelevat tilanteesta riippuen.
        Tietysti seksuaalisuuteen saattavat jossain määrin ehkä vaikuttaa muutkin tekijät. Kuitenkaan missään tapauksessa ihminen ei itse voi valitsemalla valita mitä on.

        lähde jankkaamaan joopas-eipäs -tyyliin. Muutti sitten kuka mitä mieltä tahansa niin edelleen uskon ettei se ole synnynnäistä ja luulen et niin valtaosa uskoo. on tutkittua ja uskon myös niin että toisilla voi olla taipumusta enemmän esim homouteen mikä voi laueta heremmin kuin toisilla esim. varkauteen, hyväntuulisuuteen yms yms.


      • helluntailainen
        nimetön. kirjoitti:

        Millä perusteella homous on synti?
        Millä perusteella se ei nyt ole sairaus?
        Miksi teidän helluntailaisten kertakäyttönikkien sepustukset ovat joka kerta erilaisia?

        Minä en ole ikinä pitänyt homoutta sairautena, koska Raamatun mukaan se on synti.


      • poikalapsi
        mrx kirjoitti:

        lähde jankkaamaan joopas-eipäs -tyyliin. Muutti sitten kuka mitä mieltä tahansa niin edelleen uskon ettei se ole synnynnäistä ja luulen et niin valtaosa uskoo. on tutkittua ja uskon myös niin että toisilla voi olla taipumusta enemmän esim homouteen mikä voi laueta heremmin kuin toisilla esim. varkauteen, hyväntuulisuuteen yms yms.

        Tiedämme hyvin, että sinä "uskot" silkat valheetkin, mm. eheytysjorinat - ja menet mieluusti "enemmistön uskovista" joukkoon...

        Mikä se onkaan tutkittua? Sinähän et yleensä ollenkaan luota tutkimuksiin, koska ne sinun mielestäsi ovat valhetta, toisin kuin omat tulkintasi Raamatusta, jossa mm. kerrotaan heteroksi muuttuneista homoista...

        Onkos sinulla vammaisiakin ystäviä? Oletko kertonut heille, mitä ajattelet heidän vammaisuudestaan?


      • nimetön
        mrx kirjoitti:

        lähde jankkaamaan joopas-eipäs -tyyliin. Muutti sitten kuka mitä mieltä tahansa niin edelleen uskon ettei se ole synnynnäistä ja luulen et niin valtaosa uskoo. on tutkittua ja uskon myös niin että toisilla voi olla taipumusta enemmän esim homouteen mikä voi laueta heremmin kuin toisilla esim. varkauteen, hyväntuulisuuteen yms yms.

        Keskustelut menevät joopas eipäs tyylisiksi. Syy on se että uskova kieltää faktat ja on erimieltä ilman perusteluita.
        Tavallinen ajatteleva ihminen ei voi hyväksyä sellaisia selityksiä joissa kielletään tosiasiat ja syötetään uskonnollista oppia tilalle joka on selkeästi väärä. Sellaista ei voi vaatia keneltäkään. On erotettava uskomukset ja tosiasiat keskenään.


      • mrx
        poikalapsi kirjoitti:

        Tiedämme hyvin, että sinä "uskot" silkat valheetkin, mm. eheytysjorinat - ja menet mieluusti "enemmistön uskovista" joukkoon...

        Mikä se onkaan tutkittua? Sinähän et yleensä ollenkaan luota tutkimuksiin, koska ne sinun mielestäsi ovat valhetta, toisin kuin omat tulkintasi Raamatusta, jossa mm. kerrotaan heteroksi muuttuneista homoista...

        Onkos sinulla vammaisiakin ystäviä? Oletko kertonut heille, mitä ajattelet heidän vammaisuudestaan?

        serkku on vammainen ja tulee pysymään läpi elämänsä alle kymmenen vuotiaan tasolla. Uskon edelleen että vammaisuus on syntiinlankeemuksen seurausta, mutten edelleenkän siihen että tämä serkku olisi jotain tehnyt ansaitakseen syntyä vammaisena. Mikä siis oli pointtis?


      • Lisa
        nimetön. kirjoitti:

        Millä perusteella homous on synti?
        Millä perusteella se ei nyt ole sairaus?
        Miksi teidän helluntailaisten kertakäyttönikkien sepustukset ovat joka kerta erilaisia?

        Homous on synti, koska se on saatanan ja demonien aiheuttama, eikä varmaan tarvitse sanoa, että ne eivät välttämättä ole ihmisessä voidakseen vaikuttaa häneen, vaan voivat vaikuttaa ulkopuoleltakin.
        Raamattua tuskin tarvitsee enää siteerata asiasta. Luulen että sen kanta on tullut kaikille jo selväksi.


      • poikalapsi
        nimetön kirjoitti:

        Keskustelut menevät joopas eipäs tyylisiksi. Syy on se että uskova kieltää faktat ja on erimieltä ilman perusteluita.
        Tavallinen ajatteleva ihminen ei voi hyväksyä sellaisia selityksiä joissa kielletään tosiasiat ja syötetään uskonnollista oppia tilalle joka on selkeästi väärä. Sellaista ei voi vaatia keneltäkään. On erotettava uskomukset ja tosiasiat keskenään.

        Ainakaan mrx ei edes TIEDÄ, miten fakta eroaa fiktiosta. Sikäli hänen kanssaan on turhaa keskustella.

        Katsos Uskis vetoaa mielipiteenvapauteen aina silloin, kun häneltä loppuvat perustelut. Seurailepas.


      • nimetön.
        Lisa kirjoitti:

        Homous on synti, koska se on saatanan ja demonien aiheuttama, eikä varmaan tarvitse sanoa, että ne eivät välttämättä ole ihmisessä voidakseen vaikuttaa häneen, vaan voivat vaikuttaa ulkopuoleltakin.
        Raamattua tuskin tarvitsee enää siteerata asiasta. Luulen että sen kanta on tullut kaikille jo selväksi.

        Höpöhöpö!
        Tuo oli ehdottomasti jo naurettavinta mitä olen koskaan kuullut.Uskotko tuohon oikeasti itse?


      • poikalapsi
        Lisa kirjoitti:

        Homous on synti, koska se on saatanan ja demonien aiheuttama, eikä varmaan tarvitse sanoa, että ne eivät välttämättä ole ihmisessä voidakseen vaikuttaa häneen, vaan voivat vaikuttaa ulkopuoleltakin.
        Raamattua tuskin tarvitsee enää siteerata asiasta. Luulen että sen kanta on tullut kaikille jo selväksi.

        " Homous on synti, koska se on saatanan ja demonien aiheuttama". Mukavaa tuo teidän helluntaikristittyjen lähimmäisenrakkaus...

        Teemana on se, onko vammaisuus synti, kuten arvon Ritari suuressa viisaudessaan antoi ymmärtää.


      • nimetön
        helluntailainen kirjoitti:

        Minä en ole ikinä pitänyt homoutta sairautena, koska Raamatun mukaan se on synti.

        miksi se on synti? Eikös tuo ole täysin keksittyä potaskaa joka pohjaa mustavalkoiseen maailmankuvaan? Raamatussa puhutaan mieshuorista ja heteroista jotka ovat "vaihtaneet". Kyseisillä kohdilla ei ole mitään tekemistä rakkauteen perustuvan h-parisuhteen kanssa. Teidän tulkintanne on perusteeton, siksi se ei mene läpi.


    • mrx

      niinkuin aiempi jo esitti asian niin olet kyllä käsittänyt tahattomasti taikka tahallisesti väärin. Uskon että jos ei syntiinlankeemusta olisi tapahtunut niin elelisimme vieläkin kuin paratiisissa ilman sairauksia ja vitsauksia. Kaikki nämä epidemiat, sodat, mielen turmelus yms ovat seurausta siitä että ihminen enempi omia halujaan seuraa kuin Jumalaa.

      Käsität asian varmasti jos vertaan esim siihen että jos saat vaikka satunnaisesta puukosta viillon kaupungilla. Tässä tapauksessa itse haava on synninseurausta vaikka itse olisit puhtonen pulunen. Oliko tarpeeks järkeenkäypä selitys?

    • frihet

      Mitä raamatusta kuet, vai luetko koskaan ymmärtääksesi Raamattua????

      En voi käsittää, että näin kauan olet palstalla ollut, etkä mitään ole oppinu.
      Toisilta sivustoilta olet tosin kenkää saanut.

      Mistä olet arvellut synnin johtuvan???

      Mistä olet kuoleman saaneen alkunsa???

      Oliko ennen syntiin lankeemusta sairautta?


      Kirjoitan puolestasi sinun vastauksen, EN MINÄ TIEDÄ.
      Voit tietenkin kirjoittaa, että teidän helareitten raamattu.... ja lopuksi, te valehtelette.

      • poikalapsi

        Esitän vain muutaman vastakysymyksen: miltä sivustoilta olen saanut kenkää, millä perusteella ja miten ko. väitteesi liittyy avaukseni aiheeseen?
        Minä en Kue Raamattua - mitä ikinä tuo kueminen sitten okaan, puhunet kielillä...


      • frihet
        poikalapsi kirjoitti:

        Esitän vain muutaman vastakysymyksen: miltä sivustoilta olen saanut kenkää, millä perusteella ja miten ko. väitteesi liittyy avaukseni aiheeseen?
        Minä en Kue Raamattua - mitä ikinä tuo kueminen sitten okaan, puhunet kielillä...

        Kiitos, kun myönsit ettet lue raamattua, se on eräs hyvä tieto.


        Ethän todella tarkoittanut, ettet käsittänyt virheellistä lue ja kue sanan eroa, kun minä teen suunilleen saman verran kirjoitus virheitä, kuin sinäkin ja silti saan useinmiten selkoa mikä oli sanan oikea tarkoitus.

        Toisaalta voin käsittää, että jos joltakin kirjain puuttuu sanasta, niin sinä et voi saada selkoa mitä kirjoittaja tahtoi kirjoituksellaan sanoa.

        Sinun on varmaan turha enää muille uskonto sivuille mennä kirjoittamaan, esim. lessu palstalle.

        Mut me olemme armahtavia helareita, jotka neuvomme sinua oikealle tielle, hiukan nuhdellenkin, mutta rakkaudella höystäen, joten tiedämme sinun viihtyvän homoutesi kera täällä keskuudessamme.

        Ethän muuten lapsena voisi vielä poistua kodistasi ja mehän hyväksymme homo-kirjoitukset täysin.

        Älä pelkää kyllä voit homoudestasi ihan avoimesti mainostaa.

        Muistathan, että olemme kanssasi niitä syntymä syntisiä, joita sorsitaan varsinkin sorsa jahdin aikaan.

        Minun juoppoutta eivät näin talvella oo morkanneet, mut vastaan heti, että oon syntyny alkikseksi ja minkäs sillo mahtavat.

        Ehdotan sulle J. Norvannon raamattu kannesta kanteen kuuntelua netin välityksellä, hän ei ole helari ja voit pitää samalla kun kirjoittelet raamatun sanomaa muistissa.


      • poikalapsi
        frihet kirjoitti:

        Kiitos, kun myönsit ettet lue raamattua, se on eräs hyvä tieto.


        Ethän todella tarkoittanut, ettet käsittänyt virheellistä lue ja kue sanan eroa, kun minä teen suunilleen saman verran kirjoitus virheitä, kuin sinäkin ja silti saan useinmiten selkoa mikä oli sanan oikea tarkoitus.

        Toisaalta voin käsittää, että jos joltakin kirjain puuttuu sanasta, niin sinä et voi saada selkoa mitä kirjoittaja tahtoi kirjoituksellaan sanoa.

        Sinun on varmaan turha enää muille uskonto sivuille mennä kirjoittamaan, esim. lessu palstalle.

        Mut me olemme armahtavia helareita, jotka neuvomme sinua oikealle tielle, hiukan nuhdellenkin, mutta rakkaudella höystäen, joten tiedämme sinun viihtyvän homoutesi kera täällä keskuudessamme.

        Ethän muuten lapsena voisi vielä poistua kodistasi ja mehän hyväksymme homo-kirjoitukset täysin.

        Älä pelkää kyllä voit homoudestasi ihan avoimesti mainostaa.

        Muistathan, että olemme kanssasi niitä syntymä syntisiä, joita sorsitaan varsinkin sorsa jahdin aikaan.

        Minun juoppoutta eivät näin talvella oo morkanneet, mut vastaan heti, että oon syntyny alkikseksi ja minkäs sillo mahtavat.

        Ehdotan sulle J. Norvannon raamattu kannesta kanteen kuuntelua netin välityksellä, hän ei ole helari ja voit pitää samalla kun kirjoittelet raamatun sanomaa muistissa.

        Luen Raamattua, en kue - kuten sinä. Tosin tiedän PALJON opettavaisempaakin luettavaa.

        Kuulepas: minä en ole saanut monoa ainoaltakaan palstalta. Lestadiolaispalstallakin kirjoittelen aika ajoin. Siellä kuitenkaan ei minua usien tarvita siksikään, että omankin väen älykkyys riittää ampumaan pöljimmät jutut alas: lestadiolaiset ovat katsos nykyisin keskimäärin aika koulutetua väkeä toisin kuin te hellarit, joille tieto on suoraan Saatanasta.

        Alan olla Työmiehen kanssa samaa mieltä siitä, että sinun juttusi ovat poskettominta sontaa koko palstalla.


      • frihet
        poikalapsi kirjoitti:

        Luen Raamattua, en kue - kuten sinä. Tosin tiedän PALJON opettavaisempaakin luettavaa.

        Kuulepas: minä en ole saanut monoa ainoaltakaan palstalta. Lestadiolaispalstallakin kirjoittelen aika ajoin. Siellä kuitenkaan ei minua usien tarvita siksikään, että omankin väen älykkyys riittää ampumaan pöljimmät jutut alas: lestadiolaiset ovat katsos nykyisin keskimäärin aika koulutetua väkeä toisin kuin te hellarit, joille tieto on suoraan Saatanasta.

        Alan olla Työmiehen kanssa samaa mieltä siitä, että sinun juttusi ovat poskettominta sontaa koko palstalla.

        Älä murehdi sinun kirjoituksesi kirjoitus virheineen, ovat aivan samalla tasolla, siksi minäkin koen, etten ole sen huonompi.

        Ethän sinä ymmärrä edes toisten kirjoituksia, vaan sehän osaltaan johtuu siitä, kun et tiedä mitä Raamattuun on kirjoitettu.

        Nyt olemme kyllä "hengellisyys" sivustojen eli uskonto sivustoilla ja voit ehkä siitä päätellä mitä kullakin palstalla painotetaan.

        Tais olla sulle liian posketon ymmärrettäväksi, ehkä helpotukseksi, emme ole tiede sivustolla.

        En kylläkään usko, että sinä ymmärsit, kun et muidenkaan kirjoituksia, homoutesi keskeltä ymmärrä.
        Ehkä sinusta vois sanoa, "homo on homo, vaikka voissa paistaa".AINOASTAAN SINUSTA, HUOMAA SEKIN.


    • hansutuulia

      Apostolien teot:
      3:2 Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
      3:3 Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.
      3:4 Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin."
      3:5 Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
      3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." 3:7 Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
      3:8 ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.
      3:9 Ja kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa;
      3:10 ja he tunsivat hänet siksi, joka almuja saadakseen oli istunut pyhäkön Kauniin portin pielessä, ja he olivat täynnä hämmästystä ja ihmettelyä siitä, mikä hänelle oli tapahtunut.
      3:11 Ja kun hän yhä pysyttäytyi Pietarin ja Johanneksen seurassa, riensi kaikki kansa hämmästyksen vallassa heidän luoksensa niin sanottuun Salomon pylväskäytävään.
      3:12 Sen nähdessään Pietari rupesi puhumaan kansalle ja sanoi: "Israelin miehet, mitä te tätä ihmettelette, tai mitä te meitä noin katselette, ikäänkuin me omalla voimallamme tai hurskaudellamme olisimme saaneet hänet kävelemään.


      Johanneksen evankeliumi
      9:2 Ja hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä sanoen: "Rabbi, kuka teki syntiä, tämäkö vai hänen vanhempansa, että hänen piti sokeana syntymän?"
      9:3 Jeesus vastasi: "Ei tämä tehnyt syntiä eivätkä hänen vanhempansa, vaan Jumalan tekojen piti tuleman hänessä julki.

      Tässä muutama kohta Sanasta, jota kannattaa myöskin miettiä.

    • Mix

      sairaus ja vammaisuus on syntiinlnkeemuksen seurausta. Jumala on luonut vain hyviä asioita. Paha tuli kuvioon mukaan myöhemmin.

      Mutta vammaisuus tai poikkeavuus eivät ole syntiä, eivätkä vammaiset tai heidän vanhempansa ole välttämättä tehneet sen enempää syntiä kuin muutkaan ihmiset.

      • Vastauksesi oli lyhyt ja hyvä. Hyvää yötä ja Jeesus myötä.


    • Onko se Riitari poistanut sen avauksen...?

    • RitariOlevainen

      oikein "väärinymmärryksen" armolahja !
      En koskaan ole väittänyt,että vammaisuus on synti,sun oma vikasi,että et ymmärrä lukemaasi ?

      Vammaisuus on synnin seurausta,ei synti,käsitätkö nyt ?

      Ei homokaan itsessään ole synti,vaan jos harrastaa homoutta Raamatun mainitsemalla tavalla,niin se on synti ja kauhistus Jumalalle !
      Ei minulle,ei minua haittaa sinun,eikä kenenkään homous,tämä vaan on palsta jossa keskustellaan hengellisistä asioista,eikä homous ole siihen aiheeseen kuuluva millään tavalla,ja siksi,kun väität,että Jumala on luonut homot oikein erikseen,niin siihen vaan ei voi Raamatun evankeliumi tulla mukaan !

      • "Ei homokaan itsessään ole synti,vaan jos harrastaa homoutta Raamatun mainitsemalla tavalla,niin se on synti ja kauhistus Jumalalle !"

        Eli:

        Vammainenkaan ei ole synti mutta vammaisuuden harrastaminen "Raamatun mainitsemalla tavalla" on.

        Missä hihhulin tyhmyyden raja tulee vastaan?


      • RitariOlevainen
        Työmies2 kirjoitti:

        "Ei homokaan itsessään ole synti,vaan jos harrastaa homoutta Raamatun mainitsemalla tavalla,niin se on synti ja kauhistus Jumalalle !"

        Eli:

        Vammainenkaan ei ole synti mutta vammaisuuden harrastaminen "Raamatun mainitsemalla tavalla" on.

        Missä hihhulin tyhmyyden raja tulee vastaan?

        väärään vääntöä taas parhaimmillaan !


        Pidin sinua kyllä fiksumpana.onko sinullakin lukihäiriöitä,samoin kuin poikalapsella,ettei ymmärretä mitä luetaan ?
        En ole sanaakaan kirjoittanut vammaisen ,olevan vammansa takia syntinen,mikä siinä on niin vaikea käsittää,että vammaisuuskin on synnin seurausta,samoin kuin homouskin,eikä homouskaan itsessään ole synti,vaan kun sitä harrastetaan,eikä taas vammaisuudella ole homouden kanssa mitään tekemistä,ei vammaisuutta voi herrastaa,homous on seksuaalinen himo,sitä voi harrastaa tai sitten ei,valinnan tekee homo itse.
        Mutta kaikki terveestä ihmisestä olevat poikkeamat ovat syntiin lankeemuksen seurausta,ei silti kaikki ole syntiä,mitä synti tulleessaan toi ihmisen kärsittäväksi,niikuin saidaudet ,olkoot mitä laatua tahansa.
        Ja kerran ainakin vielä,homouskaan ei itsessään ole synti,ihminen joka on joutunut sen "uhriksi",lakeemuksen seurauksena,ei sen takaia ole syntisempi kuin kukaan muukaan,vasta sen homouden harrastamisen Raamattu tuomitsee synniksi ja kauhistukseksi Jumalalle.

        Minä "säälin" homoja,että ovat saaneet sen tuoman kirouksen kannettavakseen.
        Ja en kyllä ikimaailmassa myönnä,että koskaan olisin tuominnut homoja,vaan kertonut sen synnillisyydestä Raamatun valossa,ja siinä valossa on myös mahdollisuus tulla parannetuksi Vapahtajan siipien suojassa.
        Jos taas homo ei myönnä Jumalansa edessä,ei minun,että tarvitsee parantajaa,niin siihen tulee Jeesuksen sana,että:
        "Eivät terveet tarvitse parantajaa,vaan sairaat,eikä omavanhurskaat tarvitse pelastajaa,vaan syntiset."
        Jeesus haluaa vapaaehtoisuutta,ei Hän väkisin ketään paranna eikä pelasta,vaikka tietenkin voisi senkin tehdä,mutta ihminen luotiin itsenäiseksi,valinnan vapaus on Jumalan antama lahja.
        Jeesus on annettu jokaista varten,kuka vaan tahtoo,saa tulla Hänen tykönsä,sellaisenaan kuin on,Hän sitten pelastaa ja parantaa.

        Se vaan on näin: "Epäuskoiset älkööt luulko saavansa Herralta mitään."


      • poikalapsi

        Jumala ei ole luonut ketään ERIKSEEN - enkä ole koskaan semmoista sanonut. No, sinähän se luet Raamatustakin asioita, joita siellä EI ole - kuten että Aatamio ja Eeva olivat täydellisiä heteroita... Sanotaankos se muka jossain ja milläs sanoilla? Häh!

        Jos sinua ei homous häiritse osana ihmistä, MIKSI sinä sitten koko ajan otat kantaa asiaan? Sulje suusi asiasta, josta et älyä muuta kuin omat likaiset luulosi ja fobiasi.

        Se on kuule helluntailaisiin kovasti liittyvä asia se, kun te syrjitte ihmisiä. Se on vakava asia. Siitä tulee keskustella teidän kanssanne, jotta ymmärtäisitte synnin, jonka teette.

        Seuraapas, ketkä täällä homoavauksia tekevät ja AINA johdattavat keskustelun homoseksuaalisuuteen? Niin - itseään uskoviksi kutsuvat helluntailaiset, valehtelijoiden kuninkaat ja ritarit niitä tekevät.


      • olen havainnut samaa
        poikalapsi kirjoitti:

        Jumala ei ole luonut ketään ERIKSEEN - enkä ole koskaan semmoista sanonut. No, sinähän se luet Raamatustakin asioita, joita siellä EI ole - kuten että Aatamio ja Eeva olivat täydellisiä heteroita... Sanotaankos se muka jossain ja milläs sanoilla? Häh!

        Jos sinua ei homous häiritse osana ihmistä, MIKSI sinä sitten koko ajan otat kantaa asiaan? Sulje suusi asiasta, josta et älyä muuta kuin omat likaiset luulosi ja fobiasi.

        Se on kuule helluntailaisiin kovasti liittyvä asia se, kun te syrjitte ihmisiä. Se on vakava asia. Siitä tulee keskustella teidän kanssanne, jotta ymmärtäisitte synnin, jonka teette.

        Seuraapas, ketkä täällä homoavauksia tekevät ja AINA johdattavat keskustelun homoseksuaalisuuteen? Niin - itseään uskoviksi kutsuvat helluntailaiset, valehtelijoiden kuninkaat ja ritarit niitä tekevät.

        täällä eivät avaa keskustelua homoseksuaalisuudesta
        homot tai muut, jotka ovat itsensä ja seksuaalisuutensa kanssa sopusoinnussa. Avaajia ovat ne, joita jotenkin asia kiehtoo ja syy siihen miksi kiehtoo jää jokaisen miettitäväksi.

        Voipa se niinkin olla, että asia vaivaa kun sitä ei voi vapaasti toetuttaa siis homoutta.


      • Mix
        RitariOlevainen kirjoitti:

        väärään vääntöä taas parhaimmillaan !


        Pidin sinua kyllä fiksumpana.onko sinullakin lukihäiriöitä,samoin kuin poikalapsella,ettei ymmärretä mitä luetaan ?
        En ole sanaakaan kirjoittanut vammaisen ,olevan vammansa takia syntinen,mikä siinä on niin vaikea käsittää,että vammaisuuskin on synnin seurausta,samoin kuin homouskin,eikä homouskaan itsessään ole synti,vaan kun sitä harrastetaan,eikä taas vammaisuudella ole homouden kanssa mitään tekemistä,ei vammaisuutta voi herrastaa,homous on seksuaalinen himo,sitä voi harrastaa tai sitten ei,valinnan tekee homo itse.
        Mutta kaikki terveestä ihmisestä olevat poikkeamat ovat syntiin lankeemuksen seurausta,ei silti kaikki ole syntiä,mitä synti tulleessaan toi ihmisen kärsittäväksi,niikuin saidaudet ,olkoot mitä laatua tahansa.
        Ja kerran ainakin vielä,homouskaan ei itsessään ole synti,ihminen joka on joutunut sen "uhriksi",lakeemuksen seurauksena,ei sen takaia ole syntisempi kuin kukaan muukaan,vasta sen homouden harrastamisen Raamattu tuomitsee synniksi ja kauhistukseksi Jumalalle.

        Minä "säälin" homoja,että ovat saaneet sen tuoman kirouksen kannettavakseen.
        Ja en kyllä ikimaailmassa myönnä,että koskaan olisin tuominnut homoja,vaan kertonut sen synnillisyydestä Raamatun valossa,ja siinä valossa on myös mahdollisuus tulla parannetuksi Vapahtajan siipien suojassa.
        Jos taas homo ei myönnä Jumalansa edessä,ei minun,että tarvitsee parantajaa,niin siihen tulee Jeesuksen sana,että:
        "Eivät terveet tarvitse parantajaa,vaan sairaat,eikä omavanhurskaat tarvitse pelastajaa,vaan syntiset."
        Jeesus haluaa vapaaehtoisuutta,ei Hän väkisin ketään paranna eikä pelasta,vaikka tietenkin voisi senkin tehdä,mutta ihminen luotiin itsenäiseksi,valinnan vapaus on Jumalan antama lahja.
        Jeesus on annettu jokaista varten,kuka vaan tahtoo,saa tulla Hänen tykönsä,sellaisenaan kuin on,Hän sitten pelastaa ja parantaa.

        Se vaan on näin: "Epäuskoiset älkööt luulko saavansa Herralta mitään."

        En ole lukenut sinun aiempaa viestiäsi. Homous ei ehkä ole vammaisuutta, vaan ainoastaan poikkeavuutta. Mutta rajoja on joskus vaikea vetää. Homoseksuaaliset teot sen sijaan ovat selkeästi syntiä. Nehän kielletään esim Roomalaiskirjeen I:ssä luvussa.


      • poikalapsi
        Mix kirjoitti:

        En ole lukenut sinun aiempaa viestiäsi. Homous ei ehkä ole vammaisuutta, vaan ainoastaan poikkeavuutta. Mutta rajoja on joskus vaikea vetää. Homoseksuaaliset teot sen sijaan ovat selkeästi syntiä. Nehän kielletään esim Roomalaiskirjeen I:ssä luvussa.

        Siis ykistyishenkilö Paavali saa sinusta määritellä, että osan ihmisistä pitää olla koko ikänsä selibaatissa? Hän siis saa jumalallisesti vaatia kohtuuttomia myös ihmisiltä, jotka elävät 2000 vuotta myöhemmin ja jotka TIETÄVÄT seksuaalisuudesta ilmiönä plajon häntä itseään enemmän.

        Ei vakuuta. Keksipäs paremmat syyt syrjiä vähemmistöä.


      • kysyvä ei tieltä eksy

        aiheuttaako synnin teko siis vammasuutta? miten noilla erilaisia oireyhtymiä omaavilla lapsilla, mitä syntiä ne on kerenny tekeen?

        mikä on synnin teon määräsä se raja että tulee sen jäläkeen vammaseks? bush göörge w. on korkeasa asemasa ja jäi taas kiinni valehtelemisesta. eikö valehtelu oo synti?

        onko valehtelu vielä pahempi ku bushin pitäs olla uskovainen ja pitää yllä korkeaa eettisesti korkeatasosta, jeesuksen opetusten mukasta kristillistä moraalia maasa? millon bush vammautuu synnin seurauksena?

        häh, en aina oiken ymmärrä näitä juttuja.


    • hellarin tytär

      ai niinkö? vammaisuusko synti..minulla on pitkäaikais-sairas lapsi,siis ei terve.

      onko hän siksi koska olen niin paha ja syntinen.ja erehdyin pahasti hänen isänsä kanssa.

      totuus tekee kipeää.tästäkö minua nyt rankaistiin.väärästä valinnasta elämässäni.ja poikani kustannuksella?

      minunko syy-kaikki-epäonnistumiset ja virhevalinnat.koska en ole täydellinen,en ole.valitettavasti.

      • että on vaikeaa irrottautua noista hengellisistä asioista, kun olet niihin juurrutettu lapsesta lähtien. Sanon vaan ihan suoraan, että hihhulien syntimääritelmät saat unohtaa tyystin. Haet turvaa ja lohdutusta noista esirukouspyynnöistäsi, koska sinun on niin vaikea päästä ylös uskonnollisuuden suosta. Luulisin, että olisi sitä parempi, mitä vähemmälle voisit kaikenlaiset uskonnollisuuteen liittyvät asiat mielessäsi jättää. Sanoisinko, että sinun pitäisi maallistua. Saattaa tietysti olla helpommin sanottu kuin tehty. Uskonto voi pahimmillaan olla suo, johon uppoaa sitä syvemmälle, mitä enemmän sieltä yrittää nousta pois. Mahdotonta ei kuiville pääsy kuitenkaan ole. Sinä lienetkin jo saanut otteen pelastavaan oksaan, jonka avulla kiskot itsesi sieltä ylös.

        Minun mielipiteeni on siis, että sinun pitäisi koittaa päästä kaikesta uskonnonharjoittamisesta nyt irti. Tämä on minun subjektiivinen näkemykseni eikä edusta mitään muuta kuin omia mietteitäni.

        Koitahan pärjäillä! =)


      • tän palstan
        Työmies2 kirjoitti:

        että on vaikeaa irrottautua noista hengellisistä asioista, kun olet niihin juurrutettu lapsesta lähtien. Sanon vaan ihan suoraan, että hihhulien syntimääritelmät saat unohtaa tyystin. Haet turvaa ja lohdutusta noista esirukouspyynnöistäsi, koska sinun on niin vaikea päästä ylös uskonnollisuuden suosta. Luulisin, että olisi sitä parempi, mitä vähemmälle voisit kaikenlaiset uskonnollisuuteen liittyvät asiat mielessäsi jättää. Sanoisinko, että sinun pitäisi maallistua. Saattaa tietysti olla helpommin sanottu kuin tehty. Uskonto voi pahimmillaan olla suo, johon uppoaa sitä syvemmälle, mitä enemmän sieltä yrittää nousta pois. Mahdotonta ei kuiville pääsy kuitenkaan ole. Sinä lienetkin jo saanut otteen pelastavaan oksaan, jonka avulla kiskot itsesi sieltä ylös.

        Minun mielipiteeni on siis, että sinun pitäisi koittaa päästä kaikesta uskonnonharjoittamisesta nyt irti. Tämä on minun subjektiivinen näkemykseni eikä edusta mitään muuta kuin omia mietteitäni.

        Koitahan pärjäillä! =)

        aatelia? Nähdäkseni oli.

        Nimeni Mun


      • hellarin tytär
        Työmies2 kirjoitti:

        että on vaikeaa irrottautua noista hengellisistä asioista, kun olet niihin juurrutettu lapsesta lähtien. Sanon vaan ihan suoraan, että hihhulien syntimääritelmät saat unohtaa tyystin. Haet turvaa ja lohdutusta noista esirukouspyynnöistäsi, koska sinun on niin vaikea päästä ylös uskonnollisuuden suosta. Luulisin, että olisi sitä parempi, mitä vähemmälle voisit kaikenlaiset uskonnollisuuteen liittyvät asiat mielessäsi jättää. Sanoisinko, että sinun pitäisi maallistua. Saattaa tietysti olla helpommin sanottu kuin tehty. Uskonto voi pahimmillaan olla suo, johon uppoaa sitä syvemmälle, mitä enemmän sieltä yrittää nousta pois. Mahdotonta ei kuiville pääsy kuitenkaan ole. Sinä lienetkin jo saanut otteen pelastavaan oksaan, jonka avulla kiskot itsesi sieltä ylös.

        Minun mielipiteeni on siis, että sinun pitäisi koittaa päästä kaikesta uskonnonharjoittamisesta nyt irti. Tämä on minun subjektiivinen näkemykseni eikä edusta mitään muuta kuin omia mietteitäni.

        Koitahan pärjäillä! =)

        Juuri tänään ajattelin sinun viisauksiasi!! kun olin käymässä kaupassa.Uskon sinua että olisi aika juurtua tähän todellisuuteen.Olen nyt vähentänyt käymistä kirkossa ym.tilaisuuksissa.Koetan noudattaa psykiatrini neuvoa ottaa nyt etäisyyttä uskonnollisuudesta.vain sillä tavalla paranen.
        Olet oikeassa että sinne uppoaa syvälle ja näkee kaikkialla vain syntiä.ja tuomiota.

        nyt olen aavistuksen vapautunut sillä olen löytänyt jotain.olisiko se armo.armo saada olla juuri tällainen epätäydellinen ja hyvin vajavainen.silloin kun tälle palstalle hiivin ensimmäisiä kertoja niin sain otteen siitä pelastavasta oksasta jonka sinä heitit minulle.en enää muista tarkkaan mutta tajusin että tahdot vilpittömästi auttaa eksynyttä maan matosta!

        Kunnioitan mielipiteitäsi ja arvostan sinun näkemyksiäsi ja rehellisiä neuvojasi!!

        Hyvää yötä sinulle!!


      • kysyvä ei tieltä eksy
        hellarin tytär kirjoitti:

        Juuri tänään ajattelin sinun viisauksiasi!! kun olin käymässä kaupassa.Uskon sinua että olisi aika juurtua tähän todellisuuteen.Olen nyt vähentänyt käymistä kirkossa ym.tilaisuuksissa.Koetan noudattaa psykiatrini neuvoa ottaa nyt etäisyyttä uskonnollisuudesta.vain sillä tavalla paranen.
        Olet oikeassa että sinne uppoaa syvälle ja näkee kaikkialla vain syntiä.ja tuomiota.

        nyt olen aavistuksen vapautunut sillä olen löytänyt jotain.olisiko se armo.armo saada olla juuri tällainen epätäydellinen ja hyvin vajavainen.silloin kun tälle palstalle hiivin ensimmäisiä kertoja niin sain otteen siitä pelastavasta oksasta jonka sinä heitit minulle.en enää muista tarkkaan mutta tajusin että tahdot vilpittömästi auttaa eksynyttä maan matosta!

        Kunnioitan mielipiteitäsi ja arvostan sinun näkemyksiäsi ja rehellisiä neuvojasi!!

        Hyvää yötä sinulle!!

        työmiehellä on 'sydän paikallaan'? näin olen ite ainaki kokennu.

        työmiehen omaamaan avaraan sekä lähimmäistä aidosti ymmärtävään ja rakastavaan ajatteluun harvoin törmää.

        häh, en vain aina ite oiken ymmärrä miten ite sellaseks voisin tulla.


    • wammaset wittuun

      vammaiset kuuluu tappaa

    • tässä maailmassa

      ihan täyttä hevonpaskaa koko SYNTIASIA

      ihminen kehittyy ja on EVOLUUTIO

      sen kehittymiseen tarvitaan erilaisuutta -> UUSI IHMINEN, johon ei SAASTAINEN HELLUNTALAISHENGELLÄ OTA ENÄÄN SIJAA

      toivon parempaa maailmaa vain

    • tässä maailmassa

      tai jos tarkennetaan, en ole noin mustavalkoinen...

      se saa uskoa joka niin haluuuuuuuuuuuu

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe