Mitä maksaa A-hepatiitti rokotus?

Perkka

Onkos paljonkin eroa kunnallisen ja yksityisen välillä..

Mites lasten osalta hinnat?

21

121503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksaa

      Havrix on a-hepatiittia vastaan tehty rokote joka on voimassa nykytietämyksen mukaan loppuiän ja maksaa noin 2x50€/hlö . Hinta on sama ostat mistä tahansa ellei työnantaja sponsoroi. Mutta olen vakaasti sitä mielä että kannatta ottaa Twinrix joka kattaa a b-hepatiitin 3x50€/hlö. Myöskin on olemassa gammaglobyliini pistos joka on vasta-aine a-hepatiittiavastaan ja voimassa vain noin 3kk. Kalliita nuo rokotteet on mutta ei tartte ainakaan jälkikäteen sanoa et olis kannattanut ottaa!

      • Ronja

        Itse rokote maksaa tosiaan saman verran, mutta yksityinen lääkärikeskus ottaa todennäköisesti jotain maksua siitä hyvästä, että pistävät aineen sinuun. Terveyskeskuksessa terveydenhoitaja piikitti, eikä siitä ilosta tarvinnut maksaa yhtään mitään =). Rokotteen tietenkin ostin itse omilla rahoillani apteekista.


      • ei meillä vaan
        Ronja kirjoitti:

        Itse rokote maksaa tosiaan saman verran, mutta yksityinen lääkärikeskus ottaa todennäköisesti jotain maksua siitä hyvästä, että pistävät aineen sinuun. Terveyskeskuksessa terveydenhoitaja piikitti, eikä siitä ilosta tarvinnut maksaa yhtään mitään =). Rokotteen tietenkin ostin itse omilla rahoillani apteekista.

        Missäpäin terveyskeskus on ilmainen. Olen itse joutunut aina maksamaan polikliniikka maksuja jos olen vahingossa mennyt terveyskeskukseen! :/


    • mää vaan

      Lääkäriltä resepti, rokote apteekista, ja pistoksen antaa vaikka oman neuvolan terveydenhoitaja. Me tehtiin näin, lapsen rokote oli ehkä 35 egee ja omani n. 50 eli yhteensä n. 85 egee, ja tehoste 6 - 12 kk kuluttua saman verran. Oman reseptini pyysin työterveydestä, ja lapsen reseptin kirjoitti omalääkäri terveyskeskuksesta, kun oli sinne asiaan toisen lapsen vuoksi, ei siis vaatinut meiltä kummaltakaan etukäteiskäyntiä lääkärissä. Kela ei korvaa näistä mitään.

    • jvr

      hain lapsilleni koululääkäriltä Twinrix-reseptin ja itse ja vaimo saiime reseptin työpaikkalääkäriltä. Tällainen viiden hengen satsi maksoi 225 euroa. Twinrix annetaan kolmella rokotuskerralla: toinen kerta on kuukausi ensimmäisen jälkeen ja kolmas kerta puolen vuoden kuluttua ensimmäisestä rokotuksesta. Nämä kaikki sisältyivät tuohon reseptiin.
      Lapset ottavat rokotukset terveyskeskuksessa ja itse ja vaimoni hoidamme samat hommat työpaikan terveydenhoitajan kanssa.

      • Vetääkö joku välistä?

        ...hain lapsilleni koululääkäriltä Twinrix-reseptin ja itse ja vaimo saiime reseptin työpaikkalääkäriltä. Tällainen viiden hengen satsi maksoi 225 euroa...(lainaus vuodelta 2006).
        Rokotteen tämän päivän hinta viisihenkiselle perheelle (2 aikuista, 3 lasta) on 545,88e. Melkoinen hinnannousu?


      • ei apteekkari-hinnat saa ne...
        Vetääkö joku välistä? kirjoitti:

        ...hain lapsilleni koululääkäriltä Twinrix-reseptin ja itse ja vaimo saiime reseptin työpaikkalääkäriltä. Tällainen viiden hengen satsi maksoi 225 euroa...(lainaus vuodelta 2006).
        Rokotteen tämän päivän hinta viisihenkiselle perheelle (2 aikuista, 3 lasta) on 545,88e. Melkoinen hinnannousu?

        TWINRIX ADULT 3 x 42.98€ /hlö, mutta jos vaikka lähtee kolmen aikuisen kimpassa niin silloin 10 ruiskun pakkaus tulee hieman edullisemmaksi 372.68€
        Lasten TWINRIX PAEDIATRIC 31.30€

        Hintatiedot: http://www.apteekkariliitto.fi/asiakkaille/hinnat/Sivut/default.aspx


    • popopopo

      Otin ekan havrix-rokotteen vuosi ja 3 kuukautta sitten. En ole ottanut tehosterokotusta vuoden aikana niinkuin siitä sanotaan, niin voinkohan ottaa tehosteen nyt vai pitääkö koko homma aloittaa alusta? Resepti tehostetta varten on. Kiitollisena odotan vastausta.

      • rokote

        kävin juuri äskön hakemassa havrixin vahvistusrokotteen. ensimmäisestä pistoksesta on kulunut 2 vuotta mutta työterveys on kuulema vanhvistanut infektiolääkäriltä ja tuotteen valmistajalta että vaikka aikaa on kulunut näin paljon niin silti antaa samanlaisen suojan edelleenkin


      • Ostettu
        rokote kirjoitti:

        kävin juuri äskön hakemassa havrixin vahvistusrokotteen. ensimmäisestä pistoksesta on kulunut 2 vuotta mutta työterveys on kuulema vanhvistanut infektiolääkäriltä ja tuotteen valmistajalta että vaikka aikaa on kulunut näin paljon niin silti antaa samanlaisen suojan edelleenkin

        Onko kukaan ostanut kyseistä Havrix -rokotetta Espanjan apteekista? Vaatiiko reseptin? Minkä hintainen yksi rokoteannos aikuiselle oli?


      • ostin
        Ostettu kirjoitti:

        Onko kukaan ostanut kyseistä Havrix -rokotetta Espanjan apteekista? Vaatiiko reseptin? Minkä hintainen yksi rokoteannos aikuiselle oli?

        Havrixin saa ilman reseptiä, yleensä seuraavalle päivälle tilaavat. 26€


    • arskaespoo

      Hae vinkistä ilmaiset rokotteet :)

      • haaparanta

        Tänään haettiin 2:lle hengelle havrix rokotteet sis. vahvisteenkin yht. 115€


      • pitäishankkia
        haaparanta kirjoitti:

        Tänään haettiin 2:lle hengelle havrix rokotteet sis. vahvisteenkin yht. 115€

        Pitikö Haaparannan apteekkiin olla resepti vai onnistuuko ilman???


      • jeejee14

        Me haettiin kundikaverin kans ilmaset b:t vinkistä. Melko röyhkeää :D


    • RichardKinkey

      Pelkkä A-hepa-rokote maksoi v. 2010 lääkärikeskus mehiläisessä 58 euroa. Tuohon pitää vielä lisätä palvelumaksu päälle.

    • tyhmä maksaa

      heh, miksi maksaa kun saa ilmaiseksi Vinkistä ? Toinen linja 15, on osoite.

    • hinta

      joku Twinrix adult eli A b hepatiitti mulla makso 50,06€ 3x eli kaikkiaan tulee 150.18€ eli aika kallis tuo hinta on.mutta säästyypä itsellä henki :D

      • mokoma henki

        Ketju on 2006 vuodelta. Etkö osannut aloittaa uutta. Muuten,kannattaako tuollaiseen uhrata 150 e


    • thaippa

      Herätkääs

    • Hei haloo

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1445
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1222
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1205
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe