AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / Twingosta tietoa!!

Twingosta tietoa!!

13 Vastausta 4 168 Lukukertaa
otsikoin oikein, ehkä joku huomaa?
-jolla on kokemusta.
-Minkälainen on se rättikatto käytännössä???
-humiseeko liikaa? -vetää liikaa? toimiiko mekanismit, -vai onko se käsi -vai sähköllä?
Minkäkokoisia koneita niissä on? Mikä on "ekaks" heikoin kohta, mitä nyt käytettynä pitää katsoa?
"monttuherkkä" -pieni rengaskoko?? mitä muuta olisi kerrottavaa jota en osaa kysyä? Talvilämmin?

mekin harkitsimme

Mekin harkitsimme Twingoa kakkosautoksi, mieluiten nimenomaan haitarikattoista. Itselläni on aikoinaan ollut 1990 VW Polo Coupe, johon jälkiasensin saksalaisvalmisteisen käsikäyttöisen haitarikattoluukun. En muista valmistajaa, mutta sähkökäyttöinen Webasto se ei ollut. Twingon kattoluukku lienee käsikäyttöinen? Polossa ollut hanuri piti vettä jopa niin hyvin, että sillä uskalsi pesukoneeseen. Haittana oli 80 km/h nopeudessa ilmennyt läpätys, aivan kuin olisi ollut helikopteri pään päällä. Tämä siitä huolimatta, että katon etureunassa oli säädettävä pleksi. Auto meni vaihtoon, kun tuli perheenlisäystä. Lisäksi huoletti se, että vesi jäi seisomaan rätin ja keton väliin sillä seurauksella, että maali saattoi pitkällä aikavälillä saada kipeää. Twingon ensiasennusluukussa ei liene moista mokaa.

Tiesitkö muuten, että Twingossa voi olla myös kaksi lasista kattoluukkua ja ilmastointi! Sellainen tuunattu malli on netissä myynnissä, Turun suunnalla. Lienen nähnyt vastaavanlaisen mahdollisesti ilmastoidun auton Helsingissä, mahdollisesti kaksikin. Nahkapenkit niissä oli ja kaikenlaista muutakin herkkua.

Älä ihmeessä maksa liikaa!!! Tämänpäiväisellä autoliikekierroksella sattui silmään Vaihto+:ssa vuoden 2004 Twingo, jolla oli ajettu 21 tkm ja josta pyydettiin 9400 euroa ! Olisi pitänyt kysyä myyjältä, mihin hinta oikein perustuu, kun samaan aikaan Bilia myy vieressä uutta ajamatonta 2006 Twingoa alkaen hintaan 9990 euroa. AIvan samasta mallista ei ole kyse, sillä tuossa käytetyssä oli Authentique varustelu. Uusi vastaava maksaa n. 11600 e mutta siltikin - haloo - millä muulla automerkillä hinta putoaa yhtä vähän kahdessa vuodessa!!! Yleensähän auton arvo puolittuu tuossa neljän vuoden nurkilla.

Twingo on menestynyt tosi heikosti sekä saksalaisessa luotettavuus- että ruotsalaisessa katsastustilastossa. Jälkimmäisessä tilastossa kahdeksanvuotiaista Twingoista hylättiin 40%, mikä on kyllä jo melkoinen luku. Vertailun vuoksi mainittakoon, että kolmevuotiaiden sarjassa parhaimpien saavutus on 2% luokkaa.

Ei taideta Twingoa oikein huoltaa. Kakkosautoina ovat ja naisilla kai etupäässä???

Hylkäsimme sitten ajatuksen Twingosta, ja teimme esisopimuksen 5-ovisesta Meganesta. Ehkä saamme vähän enemmän autoa vähän runsaammalla summalla. Sääli sinäänsä tavallaan, olla järkevä, sillä Twingossa olisi ollut luonnetta. Sen ulkonäkö saa hilpeälle päälle ja olisi varmastikin ollut ihan okei pelkkänä harrasteautona.

kiva kirjoitus

-kirjoitus oli avartava..kiitos.

Luotettavuus

Vaikuttaa katsastustilastoihin ja muihin luotettavuusarviointein se, että Twingoa ei huolleta/huollateta varmaan niin säännöllisesti, kuin joitakin muita malleja.

Twingo käytetään ehkä enempi pilapäisautona ja kesäautona, tosin itse ajan Twingolla kesät ja talvet ja aina mennyt ensimmäisellä kerralla katsastuksessa läpi (vm.99).

Hauskaa kevättä ja kesää kaikille twingoilijoille.

lisäyksiä

Tuolla kakkosautoisuudella ja halpuudella minäkin olen itselleni selitellyt vikaherkkyyttä. Millään en jaksa uskoa, että tieten tahtoen Renault huonoa laatua tekisi. Autot ovat meikäläisittäin katsoen edullisia Saksassa ja Ruotsissa ja kun Twingo on hankintahinnaltaan edullinen, ei sen huoltamiseen haluta pistää rahaa. MIKÄÄN auto ei kestä, ellei sitä huolla tulevia ongelmia ennakoivasti.

Kaksi lisäystä siihen mitä aikaisemmin kirjoitin. Kävin uudestaan Kaivokselan Biliassa, ja myynnissä ollut Twingo olikin vuosimallia 2005 eikä 2006. Sen saa myös leasattua siten että ensimmäinen erä on 1400 euroa ja kk-erät ovat 198 e / kk.

Kolleegani ajeli tuossa joku aika sitten siskonsa haitarikattoisella Twingolla, ja hän kehui ajo-ominaisuuksia hyväksi. Renkaat kun ovat kulmissa, on raideväli kokoisekseen pitkä

rengaskoko

-rengaskoon takia vain tuntenee kuopat? -mutta eihän pikkuautosta saa isoa, -sehän on selvä!
-automaattivaihteisia ei ehkä ole tuotu maahaan, maahantuojalta kaiketi selviäisi se asia?
-automaatti olisi kaupunkiajossa Ok.

ei kai..

1,2 litrainen automaatti? Ei kai sentään sellaista ole tehty...

Kurkistin tänään uuden Twingon lisävarusteluetteloa, ja kappas vaan, rättikattoluukkuon hinnoiteltu aika sopivan hintaiseksi, vain 600 e.

Ilmastoinninkin näyttää saavan. Kaksi airbagiä on vakiona, takaniskatuet extraa samoin kuin alumiinivanteet.

Eipä ne

kerro auton käyttökustannuksista mitään. Eikä siitä, mitä auton huolto, korjaus, jne. tulee maksamaan. Suomeksi sitä, mitä sen auton pitäminen maksaa.
Katsastuksessa narahtaa aina tietyistä vakio vioista. Niitä on Twingossa esim. takapönttö, mikä ei mene koskaan läpi katsastuksessa, vanhemmissa malleissa. Muutamat tällaiset perusviat saa katsastustilaston näyttämään karulta.

Lukekaa ennemmin HS:än vikasarjaa, niin huomaatte, ettei Twingossa ole sen enempää vikoja, kuin muissakaan. Tilastossa on mukana hieman muitakin kuin katsastusmiehet. Ottakaa vertailuun vaikkapa joku Astra tai vaikka Micra, joiden hankintahinta on vähintään 2...1,5X twingo.
Siitä kun laskee, niin twingon huollot ja korjaukset saa ilmaiseksi vuosikausiksi sillä erotusrahalla.
Katsastuksessa hylkäämiset on pikkujuttuja, kun ne ei johdu esim., ruostumisista.

Eli twingo on erittäin halpa auto uutena ja sitä raskii pihimpikin huoltaa. Hinta siinä pysyy tosiaan parhaiten pikkuautoista. Johtuu siitä, että twingon on jo jonkinlainen kulttiauto. Itse en ostaisi sen takia käytettyä twingoa, vaan uuden, mihin saa lisäksi takuut jne.

Nyt kannattaa ostaa

Nyt kannattaisi Twingo ostaa, sillä laatuparannetun kivan auton hinta laski 9.990€:oon!!! Käyttökustannukset on alhaiset ja kyyti mukavaa. Mikäpä muu merkki enään pystyy hinta-laatusuhteessa kilpailemaan.

Esin Fiat Punton hinta vast´ikään jopa nousi vaikka Fiatit kallita oli jo ennestäänkin, vähän isompi Fiesta on jo melko hinnakas ja silti oudon ahdas jne.

Toivottavasti vaan tämä Volvo-organisaatio joka myy Twingoja on nyt aktiivinen myynnissään. Muuten tämä Volvo liike ei ole ollut oikein aktiivinen näiden pikkuautojen suhteen kun Twingoa aine ei oikein edes löydy koeajoon. Missähän ne piilottelee sitä uutta Logania jonka pitäisi myös olla siinä kymppitonnin hintainen auto?

Renaultille ylipäätään tarvittaisiin Suomeen ehkä oma myyntiorganisaatio! Terveisiä tehtaalle Ranskaan!

Samaa ihmettelen

Aika huonosti ne markkinoivat halvempaa merkkiänsä, niinkuin Twingo. Harmi, kun ehdin ostaa jo uuden toisenmerkkisen, kun en tiennyt "sammakkosilmän" hinnanalennuksesta mitään.

Yhteys tehtaalle

Kyllä huonosti osataan markkinoida ja myydä näin hyvää pikkuautoa, muutenkin Volvo näyttää olevan jotenkin etusijalla. Kummallista politiikkaa.

Puututaampa asiaan miehekkäästi. Mikähän se Renaultin pääkonttorin ja tehtaan osoite on (ilmeisesti Ranskassa) ?
Pankaa tänne palstalle jos joku tietää.

Pannaan Suomesta käyttäjien terveisiä ja arvostelut paikallisesta myyntitouhusta. Renu on hyvä auto ja tarvitsee Suomeen uudenlaista myynti/huoltotoimintaa, dynaamisempaa ja aktiivisempaa! Samalla pitää myös se uusi Logan malli saada markkinoillemme - siitähän saisi tänne todellisen kansanauton ja edullisesti!

Pannaan porukalla asiat järjestykseen ja maahantuoja ojennukseen sillä se on asiakkaita varten eikä päinvastoin. Tehdään tehtaalle asiat selviksi ja annetaan paikalliset puutteet tietoon. Osoitetta etsimään ja tietoa levitykseen!

5 viides Renu

Samaa

Samaa mieltä olen. Olen täysin kyllästynyt Bilian asennoitumiseen Relluihin. Välillähän on tullut tyytyväisyyskyselyitä Renault-omistajille vissin kait Englannista, mutta aina on ollut olevinaan niin kiire ettei ehdi vastata. Seuraavan kerran kun tulee niin varmasti kerron miten Volvo-Auto ja Bilia suhtautuu Renault-merkkiin. Tämmöisiä reklamaatioita kun tulee tarpeeksi, niin ehkä Renault alkaa etsimään toista maahantuojaa Suomesta. Tulee Volvo-Auton liikevaihtoon suuri aukko.

LIsäys

Niin piti vielä sanomani, että näissä kyselyissä on todellakin ollut joku Englantilainen palautusosoite. Kummaa, luulisi kyselyn tulevan Ranskasta. Mutta tosiaan, Volvo Auto ja Bilia on kyllä pelkkä rasite hienolle ranskalaismerkille. Mitenköhän mahtaa olla asiat Citikanomistajilla? Minkähänlaista kohtelua he saavat osakseen Vehossa? Onkohan sielläkin Mersu se ykkösmerkki?
Olen kyllä henkilökohtaisesti sitä mieltä, että saman katon alla ei pitäisi myydä autoja jotka poikkeavat filosofialtaan toisistaan, eli siis: Ranskalainen-Ruotsalainen tai Ranskalainen-Saksalainen. Eli tominta pitäisi olla samaa kuin esim. Peugeotilla: Automaa joka myy vain Pösöä.

twinguttelua

Meillä ollut perheen toisena autona pari vuotta Twingo vm.-00 nyt 65tkm mittarissa ja ihan tyytyväisiä ollaan oltu. Näppärä pikkuauto kaupungilla pyöriessä. Muutaman kilsan kauppamatkat taittuu näppärästi ja ei ole parkkihallissa haittaa ahtaista parkkiruuduista. Talvella läpiää yllättävän nopeasti ja itseasissa nopeammin kuin toinen (ensimmäinen?) auto Mondeo. Niin ja alappa hieromaan Mondeota Tikkurilan Ylivedon parkkihallissa parkkiin niin huh... Kun Twingo hankittiin niin ei hirveesti edes odotettu ajo-ominaisuuksiltaan tai varusteiltaan. Toivelistalla oli päästä sateelta ja tuulelta suojassa paikasta A paikkaan B. Siinä mielessä Twingo on ylittänyt positiivisesti odotukset. Ainut remppa tässä kahden vuoden aikana on ollut etujousien vaihto. Ei iso hinta verrattuna Mondeon huoltokustannuksiin. Eli olemme olleet suhtkoht tyytyväisiä kun ei hirveesti odotettukaan.
 /   /  /  /  /  / Twingosta tietoa!!

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Viikon keskustelluimmat

Tietoa mainosten kohdentamisesta