AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  / Reklamaatio ohje

Reklamaatio ohje

5 Vastausta 23 514 Lukukertaa
Hei!

Osaisiko kukaan kertoa mistä löytäisin hyvän reklamaatio ohjeen. Hain jo googlella, mutta tulokset olivat surkeat.

Olen tekemässä reklamaatiota erääseen liikkeeseen kenkienoston tiimoilta.

Yst.

Maarit

Kasvokkain

Sanotaan, että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Miksi et siis ota kenkiä mukaan ja kävele suoraan liikkeeseen sellaiseen aikaan, että myymälävastaava/kauppias on itse paikalla. Kokemuksesta voin sanoa, että suoralla yhteydenotolla saat aikaan enemmän. Ja eritoten nopeammin. Kengät tuskin ovat aiheuttaneet muuta kuin mielipahaa sinulle, eivät siis tuhonneet toisen tai kolmannen tahon omaisuutta, joten suurempaa korvausta et voi saada kuin uudet kengät tai vanhat korjattuna, mielipahasta ei maassamme korvauksia saa. Muistat, että kaupalla on oikeus korjata virheensä.

Niin?

Reklamaatio saa olla vapaamuotoinen, ei siihen mitään kaavaketta tarvitse etsiä.

oma kokemus

Itse olen käyttänyt seuraavan tapaista mallia niitä parina kertana, kun olen joutunut antamaan negatiivistä palautetta:

Tuote/palvelu/tilanne josta reklamoin (mahdollisimman tarkasti)

asia jonka vuoksi reklamoin

tarkempi selostus tilanteesta, jossa reklamaatio tuli esiin.

vaatimukseni miten asia hoidetaan

eli esimerkiksi (ko esimerkki täysin keksitty)

Firma x
asiakasvalvelu
yritystie3

Reklamaatio

Hyla piimä valmistuspäivä xx.xx.xxxx parasta ennen päivä yy.yy.yyyy. Valmistustunnus S004.

Piimässä on outo sivumaku

Ostin eilen kaupasta yy piimäpurkin, kun avasin purkin nenäni tavoitti heti oudon hieman makean, ehkä jopa marjaisan tuoksun. Väriltään ja koostumukseltaan piimä näytti normaalilta. En uskaltautunut maistamaan tuotetta.

Mistäköhän voisi olla kyse. Voisitteko selvittää onko tuotteen valmistuksessa tai kuljetuksessa ja säilytyksessä syntynyt jokin virhe joka aiheuttaa oudobn hajun? Haluaisin myös pienen korvauksen koska piimä jäi juomatta.

Ystävällisin terveisin
y n

Yhteystiedot

Reklamaatioita

Moi,

Yleisesti ottaen reklamaation pitäisi edetä seuraavalla tavalla:
1. Menet tuotteen myyneeseen liikkeeseen
2. Myyjä/kassa/infopiste (suurissa kaupoissa info) ottaa reklamaation vastaan (<- esität asian myyjälle)
3. Reklamaatio otetaan vastaan ja joissain tapauksissa käsitellään paikan päällä. Mutta jos sitä ei - varsinkin pienissä liikkeissä - voida käsitellä paikanpäällä niin tuote lähetetään edustajalle. Näissä tapauksissa reklamaatio voi kestää 2-4 vkoa.

Itse otan vastaan reklamaatioita työpaikallani päivittäin vastaan. Ja me toimimme yleensä ylläsanotulla tavalla. Pyrimme myös mahdollisuuksien mukaan korvaamaan asiakkaan tuotteen, jos vika on selkeästi tuotteesta riippuvainen. Kaikkia ei voida korvata heti johtuen käyttöajasta, tuotteen reklamoinnista johtuvista ohjeista tai muusta syystä. Tällöin toimitamme tuotteen edustajalle tai Suomessa olevissa tuotteissa tehtaalle.

Toivottavasti tästä ohjeesta on jonkinlaista apua tuotereklamaatiota tekeville. :)

hmm..

itse olen laittanut reklaamation valmistajalle esim. ostin kerran lihapihvi pakkauksen ja siinä ei ollut sitä määrää pihvejä mitä piti olla. Laitoin reklamaation atrialle ja sieltä sain sitten tarpeellista tavaraa ja lahjakortin. että miumimmin kannattaa laitata sinne valmistajalle kuin liikkeelle. Saa paremmat korvaukset siitä.
 /   /  / Reklamaatio ohje

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta