peltosaari

???

hei, voisiko joku ystävällisesti valaista missä sijaitsevat Peltosaaren pahimmat ja "slummiutuneet" talot?? Minkänimisillä kaduilla??Missä on kaupungin vuokrataloja??
Tärkeä tieto, kiitos etukäteen vastauksista!

153

28976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missään..

      en ole itse ainakaan peltosaaressa mitään slummiutuneita taloja nähnyt. kaupungin vuokrataloja taas on pitkin peltosaarta.
      rauhattominta taitaa olla siinä kaupan tietämissä, eikä sielläkään yleensä muuta häiriötä ole, kuin kännisten örvellystä.

      • jeppesusanna

        telluskatu 4 ja 7 aika rauhattomia, varsinkin seiska, en suosittele.


      • aisiasonaisa

        kantsii kuitenkin varoo asianosaisia,,,,,ihmisiä,,,,ne kun on niin perseestä


      • Anonyymi
        aisiasonaisa kirjoitti:

        kantsii kuitenkin varoo asianosaisia,,,,,ihmisiä,,,,ne kun on niin perseestä

        Peltosasarihan on aseman lähelle rakennettu. Kohta on vaikka mitkä palvelut kiskojen vieressä.


    • peltsissä missään

      En kyllä haluaisi asua koko peltosaaressa. Lähes koko alue pelkkää paskaa!
      Karmee paikka.

    • Möttöskä

      Pakko myöntää, ettei Peltosaari ole missään kohdassa rauhallinen. Muutamme perheen kanssa pois kunhan vaan saamme muualta asunnon.

      En missään nimessä suosittele Peltosaareen asettumista, jos sitä ajattelet. Täällä EI ole rauhallista. Saa olla aina henkensä kaupalla ulkona ja pelättävä milloin tulee puukosta selkään.

      Ihan rehellisesti: JOS VAAN VOITTE, HAKEKAA MUUALTA ASUINPAIKKA!

      • Pois Muuttava

        Niin älä missään nimessä muuta peltosaareen tämä paikka on niin levoton kun olla voi.Täällä on joka paikkalevoton täällä saa pelätä henkensä kaupalla kun menet ovesta ulos täällä ostarilla saat olla peloissasi että sinua ei ryöstetä täällä hörhöporukka rällästää poliisin puuttumatta.Jos todella aiot muuttaa tänne peltsiin niin hommaa hyvä ase/koira että saat liikkuu rauhassa.


      • 9??
        Pois Muuttava kirjoitti:

        Niin älä missään nimessä muuta peltosaareen tämä paikka on niin levoton kun olla voi.Täällä on joka paikkalevoton täällä saa pelätä henkensä kaupalla kun menet ovesta ulos täällä ostarilla saat olla peloissasi että sinua ei ryöstetä täällä hörhöporukka rällästää poliisin puuttumatta.Jos todella aiot muuttaa tänne peltsiin niin hommaa hyvä ase/koira että saat liikkuu rauhassa.

        Tästä talosta meille on tarjottu asuntoa, onko se minkälainen talo?!
        Ja tosiaan, onko siellä peltosaaressa nyt NIIN vaarallista oikeasti, ettei uskalla ulkoa liikkua? Onko enempi deekuja vai huumeporukkaa?


      • Kokemusta omaava
        9?? kirjoitti:

        Tästä talosta meille on tarjottu asuntoa, onko se minkälainen talo?!
        Ja tosiaan, onko siellä peltosaaressa nyt NIIN vaarallista oikeasti, ettei uskalla ulkoa liikkua? Onko enempi deekuja vai huumeporukkaa?

        Kyllä se koko karmeudessaan pitää paikkansa että on NIIN vaarallista!

        Täällä esim tuossa mainitsemasi asunto-osoitteen vieressä sijaitsevassa ostoskeskuksessa (pihalla) ja sen ympäröivässä talojen väliköissä on viime syksyn ja kevään aikana 2 mukiloitu ja ryöstetty ja yks vaan ainoostaan ryöstetty, sekä lukuisia päällekarkaamisia.

        Itse jouduin viime syksynä kahdesti tilanteeseen, mikä ei hevin unohdu.

        Olin koirani kanssa lenkillä ja eteeni hyppäsi mies ja tarkoitusta minun suhteeni tokko tarvitsee mainita. Onneksi koirani on sen verran hyväkuntoinen ja suojeluvaistoinen että asettui minun ja hyökkääjän väliin. Ne kaksi kertaa---Onneksi niin kävi.

        Ystävättäreni kertoi että hänet yritettiin raiskata. Onneksi vain jäi yritykseksi!

        Paljon puhuttuja tarinoita Peltsikasta olen kuullut! enkä varmasti enää pidä niitä puheina!

        Kategoriaan kuuluu asukaskunnassa nk. normaalien alkoholistien (joista henk koht ei minulla ole ollut pahaa sanottavaa) lisäksi narkkarit ja linnanvenkulat. Ja vaikkei saisi sormella osoittaakkaan, valitettavasti myös maahanmuuttajat jotkut.

        Näistä kaikista on ollut harmia täällä.

        Paikan levottomuuden ja itsesuojeluvaiston vuoksi muutammekin pois täältä.

        EN MISSÄÄN OLE NÄHNYT NÄIN LEVOTONTA KUIN TÄÄLLÄ!


      • eieieieiei
        Kokemusta omaava kirjoitti:

        Kyllä se koko karmeudessaan pitää paikkansa että on NIIN vaarallista!

        Täällä esim tuossa mainitsemasi asunto-osoitteen vieressä sijaitsevassa ostoskeskuksessa (pihalla) ja sen ympäröivässä talojen väliköissä on viime syksyn ja kevään aikana 2 mukiloitu ja ryöstetty ja yks vaan ainoostaan ryöstetty, sekä lukuisia päällekarkaamisia.

        Itse jouduin viime syksynä kahdesti tilanteeseen, mikä ei hevin unohdu.

        Olin koirani kanssa lenkillä ja eteeni hyppäsi mies ja tarkoitusta minun suhteeni tokko tarvitsee mainita. Onneksi koirani on sen verran hyväkuntoinen ja suojeluvaistoinen että asettui minun ja hyökkääjän väliin. Ne kaksi kertaa---Onneksi niin kävi.

        Ystävättäreni kertoi että hänet yritettiin raiskata. Onneksi vain jäi yritykseksi!

        Paljon puhuttuja tarinoita Peltsikasta olen kuullut! enkä varmasti enää pidä niitä puheina!

        Kategoriaan kuuluu asukaskunnassa nk. normaalien alkoholistien (joista henk koht ei minulla ole ollut pahaa sanottavaa) lisäksi narkkarit ja linnanvenkulat. Ja vaikkei saisi sormella osoittaakkaan, valitettavasti myös maahanmuuttajat jotkut.

        Näistä kaikista on ollut harmia täällä.

        Paikan levottomuuden ja itsesuojeluvaiston vuoksi muutammekin pois täältä.

        EN MISSÄÄN OLE NÄHNYT NÄIN LEVOTONTA KUIN TÄÄLLÄ!

        olen asunut peltosaaressa 18 vuotta eikä täällä ole mun mielestä sen rauhattomampaa kuin muissakaan paikoissa. ja asun ihan kauppojen lähettyvillä. jotkut kyllä örveltää täällä pienessä maistissa mutta niin kyllä muuallakin. mulla ei ole mitään ongelmia ollut. ihan hyvä paikka asua, eipähän naapurit valita jos vähän metelöikin ;)(ainakaan tässä talossa)


      • Kuulee hyvin ja onneksi näk...
        eieieieiei kirjoitti:

        olen asunut peltosaaressa 18 vuotta eikä täällä ole mun mielestä sen rauhattomampaa kuin muissakaan paikoissa. ja asun ihan kauppojen lähettyvillä. jotkut kyllä örveltää täällä pienessä maistissa mutta niin kyllä muuallakin. mulla ei ole mitään ongelmia ollut. ihan hyvä paikka asua, eipähän naapurit valita jos vähän metelöikin ;)(ainakaan tässä talossa)

        Kuules, et voi mennä kieltämään niitä lukuisia lehtiuutisia Peltosaaresta!

        Milloin lukee :" Taas nainen hakattiin Peltosaaren ostoskeskuksessa"

        "Peltosaaren Ostoskeskuksen läheisyydessä pariskunta pahoinpideltiin"

        ...ja kaiken huipuksi MINULLA ON KOKEMUKSIA MUUTENKIN... IHAN OMASTA TAKAA!!!

        Siinä sinä poloinen luulet että täällä Peltosaaressa on NIIN rauhallista. Olet vain ummistanut silmäsi kaikilta huumehörhöjen, varkaiden ja muuten vaan pahoinpitelijöiden joukolta.

        Passais vähä miettii, kun toispaikkakuntalainen tulee kaupunkiinne ja Peltosaareen, ei varmasti kattele kovin pitkään Paltosaarta kun tasan taatusti katoaa sieltä.

        Tää Peltosaari EI TOSIAAN OLE MIKÄÄN "PARATIISI"!!!

        Kyllä kaikki mitä tuossa olen kertonut aiemmin tällä palstalla PITÄÄ PAIKKANSA!!!

        Eipäs tarvii kuin selkänsä kääntää niin jopa autoja varastetaan ja kun ilta pimenee, saa olla ihan TAATUSTI silmät seljässä ettei saa puukosta.


      • mutta
        Kuulee hyvin ja onneksi näk... kirjoitti:

        Kuules, et voi mennä kieltämään niitä lukuisia lehtiuutisia Peltosaaresta!

        Milloin lukee :" Taas nainen hakattiin Peltosaaren ostoskeskuksessa"

        "Peltosaaren Ostoskeskuksen läheisyydessä pariskunta pahoinpideltiin"

        ...ja kaiken huipuksi MINULLA ON KOKEMUKSIA MUUTENKIN... IHAN OMASTA TAKAA!!!

        Siinä sinä poloinen luulet että täällä Peltosaaressa on NIIN rauhallista. Olet vain ummistanut silmäsi kaikilta huumehörhöjen, varkaiden ja muuten vaan pahoinpitelijöiden joukolta.

        Passais vähä miettii, kun toispaikkakuntalainen tulee kaupunkiinne ja Peltosaareen, ei varmasti kattele kovin pitkään Paltosaarta kun tasan taatusti katoaa sieltä.

        Tää Peltosaari EI TOSIAAN OLE MIKÄÄN "PARATIISI"!!!

        Kyllä kaikki mitä tuossa olen kertonut aiemmin tällä palstalla PITÄÄ PAIKKANSA!!!

        Eipäs tarvii kuin selkänsä kääntää niin jopa autoja varastetaan ja kun ilta pimenee, saa olla ihan TAATUSTI silmät seljässä ettei saa puukosta.

        en ole sanonut peltosaarta paratiisiksi. sanoin vaan ettei omalle kohdalle ole sattunut mitään kummallista. onhan täällä muuallakin sattunu kaikennäköstä. koko riihimäki nyt vaan on semmonen.


      • Ricoch3t
        9?? kirjoitti:

        Tästä talosta meille on tarjottu asuntoa, onko se minkälainen talo?!
        Ja tosiaan, onko siellä peltosaaressa nyt NIIN vaarallista oikeasti, ettei uskalla ulkoa liikkua? Onko enempi deekuja vai huumeporukkaa?

        deekuja.. hörhöt pysyy kiltisti neljän seinän sisällä tööteissä ollessaan.. ja muutenkin on ihan rauhallista..

        täällä ei todellakaan ole noinkaan rauhatonta mitä nää täällä selostaa.. ne vaan on niitä massassa liikkujia jotka vaan sattuu asumaan siinä väärässä rapussa ja sen perusteella haukkuvat peltosaaren alimpaan helvettiin..

        täällä ei todellakaan tarvi kantaa mitään rautaa eikä pesis mailoja mukana kun liikkuu eikä ulkoilutettavan koiran tarvitse olla mikään lehmän kokoinen jääkaappipakastinyhdistelmä..

        voin sanoo ton 16 vuoden kokemuksella peltosaaresta.. :D


      • vaikka vittu
        Kokemusta omaava kirjoitti:

        Kyllä se koko karmeudessaan pitää paikkansa että on NIIN vaarallista!

        Täällä esim tuossa mainitsemasi asunto-osoitteen vieressä sijaitsevassa ostoskeskuksessa (pihalla) ja sen ympäröivässä talojen väliköissä on viime syksyn ja kevään aikana 2 mukiloitu ja ryöstetty ja yks vaan ainoostaan ryöstetty, sekä lukuisia päällekarkaamisia.

        Itse jouduin viime syksynä kahdesti tilanteeseen, mikä ei hevin unohdu.

        Olin koirani kanssa lenkillä ja eteeni hyppäsi mies ja tarkoitusta minun suhteeni tokko tarvitsee mainita. Onneksi koirani on sen verran hyväkuntoinen ja suojeluvaistoinen että asettui minun ja hyökkääjän väliin. Ne kaksi kertaa---Onneksi niin kävi.

        Ystävättäreni kertoi että hänet yritettiin raiskata. Onneksi vain jäi yritykseksi!

        Paljon puhuttuja tarinoita Peltsikasta olen kuullut! enkä varmasti enää pidä niitä puheina!

        Kategoriaan kuuluu asukaskunnassa nk. normaalien alkoholistien (joista henk koht ei minulla ole ollut pahaa sanottavaa) lisäksi narkkarit ja linnanvenkulat. Ja vaikkei saisi sormella osoittaakkaan, valitettavasti myös maahanmuuttajat jotkut.

        Näistä kaikista on ollut harmia täällä.

        Paikan levottomuuden ja itsesuojeluvaiston vuoksi muutammekin pois täältä.

        EN MISSÄÄN OLE NÄHNYT NÄIN LEVOTONTA KUIN TÄÄLLÄ!

        Te helvetin vikisijät voitte painuu muualle!! peltosaari ei ole muita asuinalueita huonompi. kyllä missä vaan saa turpaansa jos aukoo päätään väärille ihmisille. ja mitä pahoinpitelyihin tulee, ei kannata yöllä liikkua ulkona täällä peltsissä eikä oikeen muuallakaan. turha pelätä tätä paikkaa.. tänne vaan, mutta kannattaa katsoa ettei tutustu vääriin ihmisiin!!! vituttaa tollannen kitinä !!!!

        porukka leimaa jo tän paikan ennen ku on ees ikin käyny tääl, paskat siitä mitä tapahtuu.. nii tapahtuu 10000000000000 muutaki asiaa muissa kaupungeissa suomessa.


      • Kala
        9?? kirjoitti:

        Tästä talosta meille on tarjottu asuntoa, onko se minkälainen talo?!
        Ja tosiaan, onko siellä peltosaaressa nyt NIIN vaarallista oikeasti, ettei uskalla ulkoa liikkua? Onko enempi deekuja vai huumeporukkaa?

        Linnunradan katu ei ole mikää spuge paikka.Olen itse asunut linnunradankadulla 13vuotta ja olen nyt 15v... Nää tyypit on kyllä vähän liioitellut.Ei peltosaari ole niin vaarallinen paikka, vaikka siellä on aika paljon känniläisiä...


      • et silleee
        vaikka vittu kirjoitti:

        Te helvetin vikisijät voitte painuu muualle!! peltosaari ei ole muita asuinalueita huonompi. kyllä missä vaan saa turpaansa jos aukoo päätään väärille ihmisille. ja mitä pahoinpitelyihin tulee, ei kannata yöllä liikkua ulkona täällä peltsissä eikä oikeen muuallakaan. turha pelätä tätä paikkaa.. tänne vaan, mutta kannattaa katsoa ettei tutustu vääriin ihmisiin!!! vituttaa tollannen kitinä !!!!

        porukka leimaa jo tän paikan ennen ku on ees ikin käyny tääl, paskat siitä mitä tapahtuu.. nii tapahtuu 10000000000000 muutaki asiaa muissa kaupungeissa suomessa.

        niimpä niin ja tuskin nyt kukaan alkaa syyttä suotta hakkaamaan, kyl siinä joku syy on!! mut ei kai kukaan poliisille sitä kerro !! haloo aina sanotaan emmä tuntenu niitä tai sitä.. vittu vasikat hakataan vaik asus hikiällä.. raiskareita nyt löytyy jokapaiksta esim olun keskustasta eli iha sama minne muuttaa kannattaa varoa


      • l
        vaikka vittu kirjoitti:

        Te helvetin vikisijät voitte painuu muualle!! peltosaari ei ole muita asuinalueita huonompi. kyllä missä vaan saa turpaansa jos aukoo päätään väärille ihmisille. ja mitä pahoinpitelyihin tulee, ei kannata yöllä liikkua ulkona täällä peltsissä eikä oikeen muuallakaan. turha pelätä tätä paikkaa.. tänne vaan, mutta kannattaa katsoa ettei tutustu vääriin ihmisiin!!! vituttaa tollannen kitinä !!!!

        porukka leimaa jo tän paikan ennen ku on ees ikin käyny tääl, paskat siitä mitä tapahtuu.. nii tapahtuu 10000000000000 muutaki asiaa muissa kaupungeissa suomessa.

        peltosaari on maailman pahin paikka . kaikki pois peltsistä. mut hakattiin kerran pesäpallomailalla.
        pakene peltsistä, jos pääsi on sinulle kallis.


      • SalliK

        En ymmärrä tätä kommenttia. Meillä ainakin on aivan tavallista kaupunkiasumista täällä Peltosaaren itälaidalla. Ei valittamista, kun ei lasketa yläkerran pikkupojan metelöintiä, jollaiseen voi törmätä aivan missä tahansa muuallakin. Eikä kukaan ole ikinä uhkaillut minua. Kommentti yllä on täyttä pelottelua!


      • gyrpeotsassa
        l kirjoitti:

        peltosaari on maailman pahin paikka . kaikki pois peltsistä. mut hakattiin kerran pesäpallomailalla.
        pakene peltsistä, jos pääsi on sinulle kallis.

        paikka josta haluaa pois


      • lakijaoikeus
        vaikka vittu kirjoitti:

        Te helvetin vikisijät voitte painuu muualle!! peltosaari ei ole muita asuinalueita huonompi. kyllä missä vaan saa turpaansa jos aukoo päätään väärille ihmisille. ja mitä pahoinpitelyihin tulee, ei kannata yöllä liikkua ulkona täällä peltsissä eikä oikeen muuallakaan. turha pelätä tätä paikkaa.. tänne vaan, mutta kannattaa katsoa ettei tutustu vääriin ihmisiin!!! vituttaa tollannen kitinä !!!!

        porukka leimaa jo tän paikan ennen ku on ees ikin käyny tääl, paskat siitä mitä tapahtuu.. nii tapahtuu 10000000000000 muutaki asiaa muissa kaupungeissa suomessa.

        Jaaha.

        Edellä jo kerrattiin, että joillekin henkilöille on sattunut ja tapahtunut asioita nimenomaan ennestään tuntemattomien ihmisten toimesta.

        Ongelmahan ei ole siinä, että joku "aukoo päätään" väärille ihmisille vaan siinä, että ne "väärät ihmiset" pilaavat tavallisten ja rehellisten ihmisten elämää.

        Yölläkin pitää voida liikkua missä huvittaa ilman pelkoa siitä, että nimimerkkisi kaltainen roskasakki aiheuttaisi häiriötä.

        Olisi ehkä aika perustaa jonkinlainen järjestyskaarti turvaamaan erikseen Peltosaaren viihtyisyyttä ja mm. tarkistamaan pysäköintialueita, koska kyseinen roskasakki liitetään myös automurtoihin, huumeisiin ja muuhun rikollisuuteen.


      • Anonyymi
        l kirjoitti:

        peltosaari on maailman pahin paikka . kaikki pois peltsistä. mut hakattiin kerran pesäpallomailalla.
        pakene peltsistä, jos pääsi on sinulle kallis.

        Tuo peltosaarella peloittelu ei pidä paikkansa. Itse Riihimäkeä tuntematta ja aina omakotitalossa ikäni asuneena ostin asunnon Kanta-Hämeestä ja muutin Riihimäelle 16 vuotta sitten enkä koskaan ole huomannut mitään erikoista tapahtuvan. Olen kulkenut peltosaarta ristiin rastiin ja tullut myöhään illalla hyvinkäältä junalla töistä kotiin eikä minua ole koskaan häiritty. Alue sijaitsee hyvässä paikassa.juna-asema on lähellä n. 500m päässä. Aluella toki on oma kauppa mutta iso ostoskeskus prisma on lähellä ja kaikki palvelut myös vähän matkan päässä. Ainakin oma asuinalueeni pataistenmäkeä vastapäätä on hyvin rauhallinen ja tärkeää on että luonto on lähellä. Elikä reippaasti vain Peltosaareen asumaan.me jotka olemme asunnot täältä ostaneet emme lähde pois. Olemme koulutettuja ihmisiä joista tuollainen panettelu tuntuu väärältä onhan alue kaikilta osin asumisen arvoinen. Peltosaaren maine on tullut ammoisina aikoina mutta alue on siistiytynyt ja häiriötä aiheuttaneet ihmiset eivät enään asu Peltosaasessa. On sitten kyse vuokra/omistusasunnosta kannattaa tulla asumaan.

        Nimimerkki

        Alueeseen hyvin tyytyväinen


      • Anonyymi
        eieieieiei kirjoitti:

        olen asunut peltosaaressa 18 vuotta eikä täällä ole mun mielestä sen rauhattomampaa kuin muissakaan paikoissa. ja asun ihan kauppojen lähettyvillä. jotkut kyllä örveltää täällä pienessä maistissa mutta niin kyllä muuallakin. mulla ei ole mitään ongelmia ollut. ihan hyvä paikka asua, eipähän naapurit valita jos vähän metelöikin ;)(ainakaan tässä talossa)

        Vilkaisemaan peiliin niin mitä näet.


      • Anonyymi
        vaikka vittu kirjoitti:

        Te helvetin vikisijät voitte painuu muualle!! peltosaari ei ole muita asuinalueita huonompi. kyllä missä vaan saa turpaansa jos aukoo päätään väärille ihmisille. ja mitä pahoinpitelyihin tulee, ei kannata yöllä liikkua ulkona täällä peltsissä eikä oikeen muuallakaan. turha pelätä tätä paikkaa.. tänne vaan, mutta kannattaa katsoa ettei tutustu vääriin ihmisiin!!! vituttaa tollannen kitinä !!!!

        porukka leimaa jo tän paikan ennen ku on ees ikin käyny tääl, paskat siitä mitä tapahtuu.. nii tapahtuu 10000000000000 muutaki asiaa muissa kaupungeissa suomessa.

        Oon käynyt, ensimmäisen ja viimeisen.


      • Anonyymi
        Ricoch3t kirjoitti:

        deekuja.. hörhöt pysyy kiltisti neljän seinän sisällä tööteissä ollessaan.. ja muutenkin on ihan rauhallista..

        täällä ei todellakaan ole noinkaan rauhatonta mitä nää täällä selostaa.. ne vaan on niitä massassa liikkujia jotka vaan sattuu asumaan siinä väärässä rapussa ja sen perusteella haukkuvat peltosaaren alimpaan helvettiin..

        täällä ei todellakaan tarvi kantaa mitään rautaa eikä pesis mailoja mukana kun liikkuu eikä ulkoilutettavan koiran tarvitse olla mikään lehmän kokoinen jääkaappipakastinyhdistelmä..

        voin sanoo ton 16 vuoden kokemuksella peltosaaresta.. :D

        Peltosaaren telluskatu 4 kuin aukio,k kauppa,räkäläkin ovat levotonta aluetta,jos tykkää katsella kännisiä sinne vain muuttamaan ja poliisit ajavat päivittäin siellä mutta eipä muuta ollut


    • pari kuukautta asunut

      Ei minun mielestäni peltosaari ole sen rauhattomampi alue kuin mikään muukaan. Saahan sitä ihan missä vaan turpaansa, jos menee aukomaan päätään väärille ihmisille. Itse olen asunut pari kuukautta ja tykännyt alueesta en tosin usein hillukkaan ulkona 21 jälkeen kun olen töissä käyvä niin täytyy sitä joskus nukkuakin. Ihan ystävällistä porukkaa ainakin meidän talossa. Ainakin puolet Peltosaaren maineesta on liioittelua.

      • Miltei uhri

        Kuule, kun minä EN esimerkiksi ole kutsumallasi tavalla AUKONUT päätäni tai muutakaan Peltsikassa ja en minäkään pari kuukautta asuttuani VIELÄ huomannut levottomuutta täällä.

        Mutta, niin vaan kävi että kyllä tämä Peltosaari vetää vertojaan ja ohittaa 100% sen mitä olen kokenut ja nähnyt muutamassa asuinkaupungissa, joissa olen asunut. En uskonut puheisiin MINÄKÄÄN ennen kuin itse muutin tänne, mutta nyt on uskottava.

        En olisi muuttanut jos olisin tiennyt paikasta enemmän.


      • yli 10v täällä asunut
        Miltei uhri kirjoitti:

        Kuule, kun minä EN esimerkiksi ole kutsumallasi tavalla AUKONUT päätäni tai muutakaan Peltsikassa ja en minäkään pari kuukautta asuttuani VIELÄ huomannut levottomuutta täällä.

        Mutta, niin vaan kävi että kyllä tämä Peltosaari vetää vertojaan ja ohittaa 100% sen mitä olen kokenut ja nähnyt muutamassa asuinkaupungissa, joissa olen asunut. En uskonut puheisiin MINÄKÄÄN ennen kuin itse muutin tänne, mutta nyt on uskottava.

        En olisi muuttanut jos olisin tiennyt paikasta enemmän.

        Itse olen asunut otavankadulla ja nyt täällä "perällä" ja mitään ongelmia en ole havainnut..
        Lapsillekkin hyvä paikka olla,kavereita löytyy aina,ja leikkipaikkoja piisaa.
        Koskaan ei ole tarvinnut pelätä.


      • Jos haluat
        yli 10v täällä asunut kirjoitti:

        Itse olen asunut otavankadulla ja nyt täällä "perällä" ja mitään ongelmia en ole havainnut..
        Lapsillekkin hyvä paikka olla,kavereita löytyy aina,ja leikkipaikkoja piisaa.
        Koskaan ei ole tarvinnut pelätä.

        ...Ylempiä viestejä...


      • j
        yli 10v täällä asunut kirjoitti:

        Itse olen asunut otavankadulla ja nyt täällä "perällä" ja mitään ongelmia en ole havainnut..
        Lapsillekkin hyvä paikka olla,kavereita löytyy aina,ja leikkipaikkoja piisaa.
        Koskaan ei ole tarvinnut pelätä.

        otavankadulla on aina känniläisiä. ja paljon paetkaa peltsistä, varsinkin otavankadulta.


    • Pois muuttava

      Tämä talo jossa minä asun on ulkomaan elävien valloittamma joilla ei ole alkeellisiakaan käytös tapojakaan he eivät sovellu suomalaisten kanssa asumaan kun ovat tuoneet kummalliset tapansa maastaan.Tässä talossa tuntuu oleva avoimien ovien yöt jatkuvasti kun eivät osaa sulkea ovia (vaikka sähkölukot ovatkin laittavat kapuloita väliin).Heillä tuntuu olevan hajottamisen himo kaikkeen mikä vaan vähäkänkin irti lähtee esim.talon pesukoneet eivät ole toimineet vuoteen,myös nimi taulut tuntuvat olevan heidän himonsa myös käytävien katto levyt,eristevillat kaikki muu mikä vaan irti lähtee.

      • Peltosaarta

        on lastenleikkipaikkoja, joille voi lapsia viedä leikkimään?
        Entä missä sijaitsevat sellaiset puistot/"retkeilypaikat" joita kannattaa välttää??


    • peltosaaressa 18 vuotta asunut

      muuttaka herrajestas maalle asumaan jos noin pelkäätte toisia ihmisiä!
      aseman ja kauppojen läheisyydessä on välillä rauhatonta joten mitä kauempana niistä asuu sen rauhallisempaa.
      suosittelen muuttamaan bad-segeberin puiston läheisyyteen siellä on mukavinta.
      oikealla asenteella ei tule ongelmia.

      • Kuulua

        ...sisäpiiriin? Noh menes Lahteen niin varmaan saat turpiis! Meinaan, sellanen meininki on näiden kahden kaupungin välisellä "areenalla" on... (hekottelee)

        Ei tässä mistään ASENTEESTA (herranjestas!? *sanoo ruottalaisittain vääntäen*) ole kyse! Kyllä se on ihan TOTUUS, sinä siunailija! Ole sitten onnellinen jollei ole mitään sattunut ja mitä ihmisten aristeluun tulee, ei ainakaan kohdallani pidä paikkaansa. On meinaan SEN VERRAN PALJON ihmiskokemusta palvelualalta jäänyt, mutten VARMASTI yöllä enkä VARMASTI jää tänne perheeni kanssa kun toiselta paikkakunnalta varmistuu asunto!

        Niin että silleen!!!


      • peltosaaressa 18 vuotta asunut
        Kuulua kirjoitti:

        ...sisäpiiriin? Noh menes Lahteen niin varmaan saat turpiis! Meinaan, sellanen meininki on näiden kahden kaupungin välisellä "areenalla" on... (hekottelee)

        Ei tässä mistään ASENTEESTA (herranjestas!? *sanoo ruottalaisittain vääntäen*) ole kyse! Kyllä se on ihan TOTUUS, sinä siunailija! Ole sitten onnellinen jollei ole mitään sattunut ja mitä ihmisten aristeluun tulee, ei ainakaan kohdallani pidä paikkaansa. On meinaan SEN VERRAN PALJON ihmiskokemusta palvelualalta jäänyt, mutten VARMASTI yöllä enkä VARMASTI jää tänne perheeni kanssa kun toiselta paikkakunnalta varmistuu asunto!

        Niin että silleen!!!

        Vai on siellä oikein sisäpiiri.
        Olin kyllä viime Vapun Lahdessa enkä meinannut saada turpaani.
        Tosin en kyllä ensimmäiseen hengenvetoon alkanut huutelemaan tuntemattomille turpaan saamisesta.
        Älkää hötkyilkö niin ampiainen ei pistä.


      • Vai niin
        peltosaaressa 18 vuotta asunut kirjoitti:

        Vai on siellä oikein sisäpiiri.
        Olin kyllä viime Vapun Lahdessa enkä meinannut saada turpaani.
        Tosin en kyllä ensimmäiseen hengenvetoon alkanut huutelemaan tuntemattomille turpaan saamisesta.
        Älkää hötkyilkö niin ampiainen ei pistä.

        Niin tuntuu olevan!

        Olen itse Lahdesta ja tiedän kyllä "tarinan".


      • Anonyymi

        Sinun mielestä hieno paikka, kun sinä olet se ongelma


    • Ei kannata muuttaa

      Koko alue on vastenmielinen, joudun välillä kulkemaan siitä läpi (n. 20 v. kokemus aiheesta).
      Kaikki mikä on irrallaan, varastetaan. Huppupäät ja muut huumehörhöt ovat kätevästi tavoitettavissa siitä ihan alueen keskellä olevalta aukiolta. Elämäntapaluusereilla on nykyään oma paikkansa läheisessä metsikössä radan vieressä. Vielä 80-luvulla Peltosaari oli joten kuten siedettävää aluetta, mutta paikallisen poliiisin välinpitämättömyyden takia se alue on nykyään mitä on. Itse en ole aiheuttanut(enkä ikinä aiheuta) mitään ongelmia, mutta pari tyyppiä on pitänyt kouluttaa, kun ovat päälle käyneet.

      • Möttöskä

        TOTTA VISERRÄT!
        vaikka minä olen porukkani kanssa asunut vaan 1,5v niin jo vain tuo pitää paikkansa mitä kerroit!

        Peltosaari ei todellakaan vedä vertojaan minkään muun kaupungin kaupunginosille! Jopa Lahdenkin Tonttila häviää kirkkaasti näille "humantereille" täällä!

        Hirveä paikka suorastaan!

        Lopputuloksena täällä asumiselle: Muutamme pois ja oli todella suuri VIRHE muuttaa alunperinkään tänne!!!


    • positiivisesti yllättynyt

      Puolen vuoden asumiskokemuksen perusteella: pahimmat alueet mielestäni kaupan läheisyydessä tai kaupan ja radan väliin jäävällä alueella (Otavankatu, Telluskatu, Linnunradankatu). Varmasti on poikkeuksia. Uranuksenkatu, Marsinkatu, Orioninkatu, mahd. myös Saturnuksenkatu ovat rauhallisia, suorastaan lintukotoja. On lapsiperheitä jne. Osa näistäkin vuokralla, mutta sekään ei aina todista levottomuudesta.

      • POIS MUUTTAVA

        KYLÄMÄ TOTUUS PELTOSAARI ON NARKKARAIDEN VALLOITTMA KAUPUNGINOSA Tässäkin talossa pollisit tekivät joku vuosi sitten suomen suurimman HUUMETAKAVARIKON.Kaupan nurkka täys pummeja tenu-ukkoja ei todellekaan mikään lapsiystävällinen paikka HYVÄSTI IKUSESTI PASKA PELTOSAARI.


      • Muualla asuva
        POIS MUUTTAVA kirjoitti:

        KYLÄMÄ TOTUUS PELTOSAARI ON NARKKARAIDEN VALLOITTMA KAUPUNGINOSA Tässäkin talossa pollisit tekivät joku vuosi sitten suomen suurimman HUUMETAKAVARIKON.Kaupan nurkka täys pummeja tenu-ukkoja ei todellekaan mikään lapsiystävällinen paikka HYVÄSTI IKUSESTI PASKA PELTOSAARI.

        Onneksi en asu siellä. Enkä ikinä muuttais sinne.


    • captain nemo

      pari vuotta sitten tehdyn tutkimuksen mukaan peltosaari on asukaslukuun suhteutettuna eräs suomen rikollisempia kaupungin osia.ei ikinä pidä yleistää, mutta faktat on faktoja..

      • faktaa tääki

        joo samaa ne on sanonu kemijärven särkikankaasta (sarajevosta) mut tosi oli oli et pari sukua otti toisistaan mittaa mustalaiset ja valkolais suku) hirveetä liiottelu paskaa!! oon kiertäny varmaa kaikki "pahamaineisemmat" paikat lapissa oulussa ja etelässä!! jos hörhöt keskenään tappelee huumeveloista ni sieläpähän vain.. jos ette käytä huumeita ei pitäs olla mitään hätää


    • captain nemo

      pari vuotta sitten tehdyn tutkimuksen mukaan peltosaari on asukaslukuun suhteutettuna eräs suomen rikollisempia kaupungin osia.ei ikinä pidä yleistää, mutta faktat on faktoja..

      • Möttöskä

        TOTTA PUHUT!

        Tää Peltosaari on kaikkee muuta kuin hyvä paikka muuttaa ulkopaikkakuntalaisen!

        Garsee paikka sanon minä!


      • ttttrrrr

        itsekköhän olet kyseisen tutkimuksen tehny? en ole ainankaan ennen moisesta kuullut.


    • Ricoch3t

      "apua apua apua auttakaa meidät on saartaneet peltsin pommittajat ry"

      Sen verran voin sanoo kyllä tästä kaupungista että ei väliä kenet satut kohtaamaan, niin jokainen täällä tunnistaa ulkopaikkakuntalaisen ja saattaa aiheuttaa jotain pientä pelon tunnetta selkäpiissä, mutta kunhan oppii ensin tuntemaan "peltsin paikalliset" niin silloin ei ole mitään ongelmia eikä varmasti kukaan tule puukolla tai rautaputkella moikkaamaan..

      Itse en sesllaisia ole kertaakaan tarvinnut kun on tällä terveellä taviksen järjelläkin pärjännyt varsin mainiosti.. Tää on sellanen kaupunki et täällä kaikki tuntee kaikki (joku tuntee jonkun joka tuntee sen ja se sit taas tuntee sen toisen joka viimeistään tuntee sen jonkun-periaate).. Eipä ole kukaan vielä päälle tullut tämän 16 vuoden aikana..

      • ....

        hoh-hoijaa
        Kirjoittanut: Ricoch3t 3.8.2006 klo 22.33

        "apua apua apua auttakaa meidät on saartaneet peltsin pommittajat ry"

        Sen verran voin sanoo kyllä tästä kaupungista että ei väliä kenet satut kohtaamaan, niin jokainen täällä tunnistaa ulkopaikkakuntalaisen ja saattaa aiheuttaa jotain pientä pelon tunnetta selkäpiissä, mutta kunhan oppii ensin tuntemaan "peltsin paikalliset" niin silloin ei ole mitään ongelmia eikä varmasti kukaan tule puukolla tai rautaputkella moikkaamaan..

        Itse en sesllaisia ole kertaakaan tarvinnut kun on tällä terveellä taviksen järjelläkin pärjännyt varsin mainiosti.. Tää on sellanen kaupunki et täällä kaikki tuntee kaikki (joku tuntee jonkun joka tuntee sen ja se sit taas tuntee sen toisen joka viimeistään tuntee sen jonkun-periaate).. Eipä ole kukaan vielä päälle tullut tämän 16 vuoden aikana.. OLEN SAMAAA MIELTÄ!!!!!!!!


      • karu.totuus

        Asunu peltsissä kohta neljä vuotta, en mä ketään täältä tunne. Mut eipä mua oo koskaan pelottanu ostarin läpi kävellä asemalle. Johtuneeko siitä että on tullu nähtyä kontulat ja muut hesan paratiisit? Ei sinne ostarille tarvii mennä hakee ongelmii ittellensä jos ei niitä halua. Eikä siellä joudu ongelmiin, jo ei ite niitä hakemalla, hae.


    • suoraan sanoo

      että nehän on ne kauppojen vieres olevat seiskari, ja mikäs kotokolmonen se toine nyt olikaan... heh.. aika mukavii naapureit... kun ei omaa mööpelii tarvita sen enempää ilta viideltä ku aamuviideltäkään... mutta ottaa rennosti saman asenteen ja opettelee laittaa heti aluks telkan nupit kaakkoon, ja opetella samal muistaan että ne rempat hoidetaan aina aikasintaan siinä puolenyön tienoolla... ja lässyn läsyyn lää!

      • PeLtOsAARi

        Kyl mä diggaan tääl asuu. Ei mitään ongelmii, vaikka en täältä ketään tunnekkaan.


      • vieras5555
        PeLtOsAARi kirjoitti:

        Kyl mä diggaan tääl asuu. Ei mitään ongelmii, vaikka en täältä ketään tunnekkaan.

        tuli tänää käytyä peltosaaren lähiössä tyttöystävän kanssa ja aika karulta kuulosti kyllä noi ylimmät kommentit... oma näkemys paikasta oli perus lähiö ja muistutti Järvenpään Jamppaa : D itselle ei ainakaan tultu puukolla huitomaa tai vittuilemaa... yksi kännipäissään tuli kysymään tupakkaa ja kun ei ollut, herra tyyty kyseiseen vastaukseen, tosin ku täälläpäin välillä saa hankaluuksia sen takia.. Chilli meno, lapset ja nuoret yhdessä, pultsarit ostarilla.. Itse voisin asua siellä, mutta en ehkä lasten kanssa muuttaisi, jos olisi mahdollista... Mutta ei pahaa sanottavaa paikasta kuitenkaan, rauhaa


      • vierailija
        vieras5555 kirjoitti:

        tuli tänää käytyä peltosaaren lähiössä tyttöystävän kanssa ja aika karulta kuulosti kyllä noi ylimmät kommentit... oma näkemys paikasta oli perus lähiö ja muistutti Järvenpään Jamppaa : D itselle ei ainakaan tultu puukolla huitomaa tai vittuilemaa... yksi kännipäissään tuli kysymään tupakkaa ja kun ei ollut, herra tyyty kyseiseen vastaukseen, tosin ku täälläpäin välillä saa hankaluuksia sen takia.. Chilli meno, lapset ja nuoret yhdessä, pultsarit ostarilla.. Itse voisin asua siellä, mutta en ehkä lasten kanssa muuttaisi, jos olisi mahdollista... Mutta ei pahaa sanottavaa paikasta kuitenkaan, rauhaa

        Itte oon asunu peltosaaressa vuoden ja sinä aikana puukotettu 3 ihmistä. Yksi pullonkerääjä hakattu lapiolla sekä yksi auto poltettu tossa meidän talon pihassa. Niin ja ostarilla palo se yks kämppä, mutta muuten ollu mukavaa ja rauhallista.


      • vierailija
        vieras5555 kirjoitti:

        tuli tänää käytyä peltosaaren lähiössä tyttöystävän kanssa ja aika karulta kuulosti kyllä noi ylimmät kommentit... oma näkemys paikasta oli perus lähiö ja muistutti Järvenpään Jamppaa : D itselle ei ainakaan tultu puukolla huitomaa tai vittuilemaa... yksi kännipäissään tuli kysymään tupakkaa ja kun ei ollut, herra tyyty kyseiseen vastaukseen, tosin ku täälläpäin välillä saa hankaluuksia sen takia.. Chilli meno, lapset ja nuoret yhdessä, pultsarit ostarilla.. Itse voisin asua siellä, mutta en ehkä lasten kanssa muuttaisi, jos olisi mahdollista... Mutta ei pahaa sanottavaa paikasta kuitenkaan, rauhaa

        Nimenomaan. Ei peltosaari ole huono alue. Puukotuksia ym rikoksia tapahtuu jokapaikassa. Ja siinä mielessä hyvä paikka koska rasismiin en itse törmännyt kertaakaan sinä aikana kun siellä asuin. Toista se on esim vantaalla missä nyt asun.. skinit/rasisti hakkaa puukottaa ja jopa AMPUU ulkomaalaisia joka helvetin päivä. Mutta se on vain tosi asia jolle me emme mahda mitään..


      • 13v täällä asunut
        vierailija kirjoitti:

        Nimenomaan. Ei peltosaari ole huono alue. Puukotuksia ym rikoksia tapahtuu jokapaikassa. Ja siinä mielessä hyvä paikka koska rasismiin en itse törmännyt kertaakaan sinä aikana kun siellä asuin. Toista se on esim vantaalla missä nyt asun.. skinit/rasisti hakkaa puukottaa ja jopa AMPUU ulkomaalaisia joka helvetin päivä. Mutta se on vain tosi asia jolle me emme mahda mitään..

        Peltosaari on täysin kaksijakoinen alue.

        Kaupan seudulla olisi ihan kamalaa asua, siellä on koko ajan juoppoja ja jenginuoria ja parvekkeilta heitellään huonekaluja silloin tällöin ynnä muuta. Siellä pelottaa melkein liikkua etenkin ilta-aikaan. Sinne en kyllä suosittele ketään muuttamaan. Enpä ole kyllä asunutkaan kuin täällä lintukotopuolella, joten en tiedä muuta kuin sen minkä olen nähnyt.

        Täällä Marsinkadulla ja täällä Bad Segebergin puolella on ihan mahdottoman rauhallista ja mukavaa. Lapsena olin kaikki päivät ja illat pihalla leikkimässä vuosikaudet, ikinä ei tullut kukaan narkkari tms mitään häiritsemään. Ihan täysin turvallisin mielin voi liikkua, esim. Patastenmäessä on monesti paljon enemmän syytä huoleen. Täällä ei maleksi yhtään ketään missään. Puiston penkillä on kesällä joskus joku harmiton pitkän linjan juoppo ruokkimassa sorsia, mutta se ei ole kovin vaarallista. Keskusta aamuyöllä on se missä kannattaa vähän katsella ympärilleen, kun luuserit on ottanut vähän kaljaa ja pitää päästä tappelemaan. Täällä kotikulmilla ei ole ikinä kukaan meinannutkaan haastaa riitaa tai häiritä. Ja jos joku maahanmuuttajia pelkää niin ei tässä lähitaloissa taida asua kuin yksi ystävällinen vietnamilaispariskunta. Väitän vahvasti että keskivertoa rauhallisempaa aluetta. Kävipä säkä että satuttiin tänne muuttamaan. Näissä kämpissä asuu lapsiperheitä ja vanhoja pariskuntia lähinnä. Mitään ryyppäämistä ja rellestämistä ei todellakaan ole.


    • Fikke

      Asuntojen hinnat on Peltosaaressa puolet halvempia kuin muualla Riihimäellä. Miksi? Koska alue on niin vaarallinen ja pahamaineinen, että kukaan ei halua ostaa alueelta asuntoa. Kolmio "vanhasta talosta" radan paremmalla puolella 1600 e / neliö. Peltosaaressa ei edes 1000e / neliö.

      • KokenutPeltsiläinen

        Suurin osa peltosaaresta on täysin vaaratonta aluetta. Pahamaineista ilmeisesti kylläkin, mutta jos saan samaan hintaan melkein kaksi kertaa isomman kämpän täältä rauhalliselta ja turvalliselta puolelta peltosaarta, en ole ollenkaan kateellinen niille jotka asuvat "parempimaineisella" eikä yhtään sen kummemmalla alueella ja maksavat joka neliöstään melkein tuplahinnan. Jos taas siitä kiinnostaa maksaa, niin samapa tuo minulle.

        Jos nyt itse muuttaisin, niin edelleen mielelläni asuisin Peltosaaressa. Täällä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Ja rauhallista ja turvallista. Kunhan ei tuonne kaupoille mene.


      • TelluTavis
        KokenutPeltsiläinen kirjoitti:

        Suurin osa peltosaaresta on täysin vaaratonta aluetta. Pahamaineista ilmeisesti kylläkin, mutta jos saan samaan hintaan melkein kaksi kertaa isomman kämpän täältä rauhalliselta ja turvalliselta puolelta peltosaarta, en ole ollenkaan kateellinen niille jotka asuvat "parempimaineisella" eikä yhtään sen kummemmalla alueella ja maksavat joka neliöstään melkein tuplahinnan. Jos taas siitä kiinnostaa maksaa, niin samapa tuo minulle.

        Jos nyt itse muuttaisin, niin edelleen mielelläni asuisin Peltosaaressa. Täällä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Ja rauhallista ja turvallista. Kunhan ei tuonne kaupoille mene.

        Peltosaaressa on joku hoitokoti telluskadulla. Yksi nuori ystäväni sanoi, että joutuu muuttamaan sinne. Minkä sortin hoitokoti se on? Oliskohan sanonut nimen Kotolaakso tai Kouvukoto?


      • oot

        en tiiä kuka sulle o syöttäny tollasta paskaa, mutta peltsi ei oo nykyää vaarallinen(paitsi jos lasket mukaan kersat ketkä pummii hakijaa luotikujal) pahamaineinen kylläkin menneisyyden takia..


    • Joonatan

      Peltosaari on loistava paikka asua. Kunhan nyt ihan siihen kapakan läheisyyteen muuta :-)

      • minä ainakin

        olen uskaltanut Peltsissä liikkua keskellä yötäkin, eikä täällä silloin näy juuri ketään. Edes tuolla ostarilla. Ihan jees paikka, on täällä noita idioottejakin, spurguja ja känniläisiä. Mutta mä neuvon kuitenkin, ettei kannata muuttaa ainakaan tonne pienen Valtsun lähelle, siellä on aika rauhatonta välillä ja se vaikuttaa jotenkin tuhnuselta ja rähjäseltä alueelta.


    • fffdas

      Peltosaari on yhdessä sipusaaren kanssa riihimäen yhteenhitsatuimmat lähiöt joissa asuu riihimäen vähätuloisimmat perheet, parit sekä ensiasunnon ostaneet sinkut. Lisäksi peltosaaren alueella asuu paljon venäläisiä. Itse en kumpaakaan paikkaan muuttaisi.

      • 32

        Sieltä ei löydy jalan mittaista paikkaa mihin astua , ettet koiranpaskaan ,oksennukseen ,rikottujen pullojen päälle astu


      • opopopopop

        Ensinnäkään Peltosaari ei ole lähiö, koska se sijaitsee keskellä kaupunkia ja kaikki tuo muu ei pidä edes paikkaansa. Kirjoituksesi ajankohta paljastaa, että ole tullut juuri kapakasta ja olet päissäsi. Eikö käynyt taaskaan flaksi, kun piti tänne tulla haukkumaan ihmisiä?


      • nnnyyyyy
        opopopopop kirjoitti:

        Ensinnäkään Peltosaari ei ole lähiö, koska se sijaitsee keskellä kaupunkia ja kaikki tuo muu ei pidä edes paikkaansa. Kirjoituksesi ajankohta paljastaa, että ole tullut juuri kapakasta ja olet päissäsi. Eikö käynyt taaskaan flaksi, kun piti tänne tulla haukkumaan ihmisiä?

        Eise oo keskustassa. Keskustan ja peltsin välillä menee rautatie ja jos tuon sillan yli eksyy on vaarallisella puolella.


      • Arkkirehti
        nnnyyyyy kirjoitti:

        Eise oo keskustassa. Keskustan ja peltsin välillä menee rautatie ja jos tuon sillan yli eksyy on vaarallisella puolella.

        Peltosaari ei ole lähiö. Lähiö on kaupunkiympäristöstä irrallaan oleva alue 5-10km päässä varsinaisesta kaupungista taajama-alueella.


      • no onko se lähiö
        Arkkirehti kirjoitti:

        Peltosaari ei ole lähiö. Lähiö on kaupunkiympäristöstä irrallaan oleva alue 5-10km päässä varsinaisesta kaupungista taajama-alueella.

        Sanakirjasta: Lähiö on suomen kielessä määritelty taajaman osaksi, jolla on oma liikekeskuksensa tärkeimpine palveluineen. Lähiö on asukasluvultaan pienehkö ja muodostaa palveluiden ja viheralueiden osalta melko itsenäisen kokonaisuuden


    • Peltsikan nuori

      koko ikäni olen riksussa asunut ja sen perusteella voin sanoa että asenne tosiaan ratkaisee.. kyllähän peltosaaresta löytyy kaiken maailman porukkaa mutta ei ne kenellekkään mitään tee ilman syytä.. spuget on ihan omaa luokkaansa mutta voin lyödä vetoa että niitä on joka kaupungissa. takapeltosaari ja hyvinkään pääty on näillänäkymin rauhallisinta eikä siellä tapahdu juuri mitään.. mutta täytyyhän ihmisillä olla sen verran itse suojeluvaistoa että jos pelottaa niin ei mennä sinne kaupoille iltakymmenen jälkeen!

    • Jussitar

      Mä asuin pari vuotta Peltosaaressa, enkä huomannut, että olisi ollut mitään maininnan arvoista häiriökäyttäytymisestä, itse muuttaisin mieluusti takaisin Peltosaareen jos se olisi mahdollista oman elämän tilanteen johdosta!

      • Tänne jään!!

        Tervetuloa takaisin!

        Olen jo vuosia onnitellut itseäni, kun älysin tänne muuttaa! Tuttavatkin ällistyivät miten kivoja asuntoja täällä on ihan aseman ja palveluiden vieressä! Sitä paitsi täällä on ihan siistiä heti, kun koirankakat ja muu moska saadaan talven jäljiltä pois.
        Häiriökäytös on vähentynyt koko ajan. Eikä sitä muualla ole ollutkaan kun valtsun kulmalla. Vähemmän täällä on remusakkeja kuin joissakin muissa paikoissa radan varrella. Olen tullut tänne etelämpää.


      • RXULAINEN
        Tänne jään!! kirjoitti:

        Tervetuloa takaisin!

        Olen jo vuosia onnitellut itseäni, kun älysin tänne muuttaa! Tuttavatkin ällistyivät miten kivoja asuntoja täällä on ihan aseman ja palveluiden vieressä! Sitä paitsi täällä on ihan siistiä heti, kun koirankakat ja muu moska saadaan talven jäljiltä pois.
        Häiriökäytös on vähentynyt koko ajan. Eikä sitä muualla ole ollutkaan kun valtsun kulmalla. Vähemmän täällä on remusakkeja kuin joissakin muissa paikoissa radan varrella. Olen tullut tänne etelämpää.

        Itse oon asunu riksus koko ikäni ja kyl toi peltosaari on niittäny vähän huonoa mainetta.Mummo asuu siel ja muutaman kerran on tullu siel ostarin lähel pyörittyä.Olen myös kuullu ton et joku pullonkerääjä siel on lapiolla hakattu.Mutta itse asun ihan toisella puolella riksua,että ei paljon tuu peltsissä käytyä...


    • peltsiiiH

      Nää "kauhupuheet" mitä Peltosaaresta puhutaan, on suurinosa tapahtunut silloin 90-luvun loppupuolella. Ihmiset on viisastuneet selkeesti täällä suunnalla.. Mitä nyt muutama vanhempi juoppo tykkää tuolla pihalla istuskella olusella! Eikö muutenkin ihmiset tee ihan samaa muuallakin kun nämä helteetkin on!? Kyllä saa ihan rauhassa olla, mitä nyt välillä mukavia ihmiset tulevat juttelemaan, mutta valitettavaa on tämä suomalaisten sulkeutuneisuus ettei uskalleta enää ketään kohdata tai keskustella.. HUH HUH. Ja poliisi kyllä paikalle ilmaantuu tarpeen vaatiessa senku soittaa niille!
      Kannatan Peltosaarta, kaikki palvelut lähellä ja muutenkin tarpeeksi rauhallista.

    • cira88

      peltsis oo mitää pelättävää aina oon ainaki saanu rauhas liikkuu :DD jos oikeest pelkää noi paljo liikkuu peltsis ni tulee olee ongelmia liikkuu kaikkial muuallaki.. on se sit hienoo luikkii kusisukas jossai stadis yms.. kaikkial hakataa ja ryöstetää ihmisiä ei vain peltsissä :DD hubaisaa

    • Peltsin pummi

      Oiskohan kysyjä jo tietoinen, kun 2006 tiedusteli asiaa?

    • fffddds

      Peltosaari ja sipusaari ovat riihimäen lähiöt joita kannattaa vältää kuin ruttoa. Jo sen takia että sillä alueella asuu merkittävä määrä romaneja, venäläisiä, narkkareita, juoppoja sun muuta roskaa. Toisekseen jos kerrot asuvasi peltosaaren kerrostaloissa niin arvostuskesi tippuu välittömästi toisten ihmisten silmissä.

      • Huh-heijaa

        Pahimmat ongelmat mihin vuosien saatossa Peltosaaressa asuessani törmäsin, oli "vanhapiika" poikansa kera. Valitus askelistani yläkerrassa ym. ja "pojan" ( n. 35v) bileet kerran vuodessa, kun "mamma" oli muualla! :) Eli huh heijaa!

        Ei ollut ongelmia öisin eikä päivisin


        Huumeratsioita, missä niitä ei olisi! Hissukseen elävät nämä isommat, ettei huomiota herätä! :)


      • SalliK
        Huh-heijaa kirjoitti:

        Pahimmat ongelmat mihin vuosien saatossa Peltosaaressa asuessani törmäsin, oli "vanhapiika" poikansa kera. Valitus askelistani yläkerrassa ym. ja "pojan" ( n. 35v) bileet kerran vuodessa, kun "mamma" oli muualla! :) Eli huh heijaa!

        Ei ollut ongelmia öisin eikä päivisin


        Huumeratsioita, missä niitä ei olisi! Hissukseen elävät nämä isommat, ettei huomiota herätä! :)

        Meillä ainakin on aivan tavallista kaupunkiasumista täällä Peltosaaren itälaidalla. Ei valittamista, kun ei lasketa yläkerran pikkupojan metelöintiä, jollaiseen voi törmätä aivan missä tahansa muuallakin. Eikä kukaan ole ikinä uhkaillut minua.


      • SalliK

        Hehheh...


      • SalliK
        SalliK kirjoitti:

        Hehheh...

        Ja tuo oli tarkoitettu nimimerkille fffddds.


    • hyvin kinkääläinen

      mitäs Peltosaaresta nykyään kuuluu, onko alue vielä niin levoton, kuin on ollut aiemin?

    • Mitä kuuluu?

      Paa korvat siihen suuntaa hörölle.

    • Muutos?

      Niin se Peltsi muuttuu, kun tääkin on näköjään nykästu 06, varmaankin
      vertailuna.
      Vai onko vielä mitään havaittavissa?
      Projekti ainakin vauhdissa.

    • blaahh

      Ehkäpä meininki julkisilla paikoilla ei ole enää samanlaista kuin 90-luvulla, mutta entäs se mitä asunnoissa sisällä tapahtuu ja kuinka paljon päihderiippuvaisia siellä on.
      Kaikki mitä olen itse nähnyt ja kuullut kyseisestä paikasta, niin eiväthän tällaiset asiat edes päädy muiden asukkaiden tietoisuuteen. Tai siis, en edes halua arvailla kuinka laajalla kirjolla niitä laittomuuksia siellä tehdään. Ikinä en muuttaisi yksin enkä lapsien kanssa, vaan toivon että normaalit ihmiset muuttaisivat sieltä pois ja jäljelle jäisi ainoastaan nuo elämällään pelleilevät keskenään.

    • A. Iram

      Valaise vaan suoraan kysyjää, että ei siellä muita taloja olekaan!

    • Mikä teitä ihmisiä oikeen vaivaa!!!! Olen asunut peltosaaressa yli 15 vuotta!!!! En ole kertakuulolani tollaista paska puhettä kuunnellut / lukenut peltosaaresta.... Se on ihan normaali paikka... Hyvä asua ja muutenkin aikas rauhallinen paikka... Jos ihmiset te haluatte hakea jotain todella karmeaa tai hörhö paikkaa niin muuttakaa sipusaareen... Käyn peltosaaressa suunnilleen joka toinen pv ja en huomaa siinä mitään erikoista.... Te kaikki jotka liioitttelette nyt näitä asioita niin ottakaa asioista ensiksi selkoo ja sit tulkaa vasta peltsii haukkuu!!! Kaikkialla suomessa tapahtuu ja kuuluuu kaikenlaista.... Ja peltosaaren kaupoilla on aikas rauhallista koska sieltä on lähtenyt ne spuke penkit pois... Muuta peltosaaresta: Siellä ei ole enään raha-automaattia koska R-kioski muutti pois... Elikkä joudutte kävelemään aseman toiselle puolelle...

    • rauha maassa

      Noh... ne sijaitsevat ilomäessä, sipusaaressa ja räätykänmäessä. Meinaan että sinnehän "näitä" porukoita ollaan sijoittamassa, osa on siojoitettu jo. Juu... ja vielä piti sanomani että peltsistä tulee tosi turvallinen paikka kunhan saadaan rakennutettua ne korkeat muurit ympärille.. sitten täällä kyllä "viihtyy".Yöksi pannaan portit lukkoon ni ei tarvii pelätä rosvoja.

    • peltosaari <3

      ei vittu ku on hauskaa porukkaa :D miks kaikki pelkää peltosaarta ;D olen usein yöllä perjantaisin peltsissä liikenteessä eikä täällä ole ristin sielua... kaikki spuget nukkuu kotonaan, nuoret dokaa keskustas. peltosaari on paljon turvallisempi kuin esim. keskusta yöllä :) joten paskanpuhujat voi pitää päänsä kii ja muuttaa vittuun jos ei tykkää :D :D:D :D

    • zzztop1

      Koko alue on erittäin epämiellyttävä ja turvaton.

    • korttitalo1

      Seiska talo puretaan Peltsistä !
      Jo on aikakin, ei se enää pysy pystyssä ilman tukia.

    • Markku V.

      Onko kela lopettanut asumistukien maksun?

      • läskitönnä

        läskeiltä pitäis lopettaa


    • eienää

      asuin linnunradankadulla noin 4 vuotta. ikinä en viikonloppuna saanut vuorotyöni takia tarvitsemia unia alakerran juopon takia. yöt päivät soitti milloin mitäkin, keskellä yötä lähti bassot tytisten cheekit soimaan niin että taulut helisi. (kyse on noin 60v papasta). naapiritalosta heiteltiin milloin televisiota milloin tuoleja ulos ja parvekelasit hajoilivat vähän väliä rikkoen koirien tassut. meno oli kyllä sellaista että saa huokaista helpotuksesta kun sai asunnon muualta.

    • Ei-riksulainen

      Monet jotka tunnen, eivät suosittele muuttamista Peltsiin varsinkaan lapsiperheen. Hekin ovat muuttamassa pois kunhan saavat asunnon jostain muualta :D Monia ystäviä asuu peltsissä, välillä vähän jännittää kävellä keskellä yötä peltsissä.. Tasasin väliajoin tuntuu että kuulee uutisisia Riksusta ja juuri Peltsistä? Miten tuntuu ettei vaikka tästä kaupungista missä asun, ole juuri koskaan isolla tekstillä uutisia? Ystävätkin ovat kertoneet tapahtumia riksusta, ystäväni ystävää lyötiin asematunnelin luona putkella päähän, joku tuntematon tuli takaapäin. Tunnelin luona tapahtuu usein puukotuksia tai ryöstöjä.

    • Alpo Setä

      Koko alueen voisi mielestäni purkaa ja kuskata lappiin.

      • yhthehzhhh

        Sillähän ne ongelmat ratkeavatkin.


      • olisitkovalmis

        Olisitko valmis maksamaan esim. Riihimäen kaupungin omistamien vuokratalojen velat? Jonkunhan eli veronmaksajien ne on maksettava, jos kaupunki ei saa Aralta anteeksi aravalainojaan.


    • 17vuotta peltsikassa

      kyllä on kaikkea tapahtunut mitä kaikkea edes muistaa. postinjakaja tai joku pahoinpideltiin muistaakseni seipäällä. kehitysvammainen pullonkerääjä hakattiin rautalapiolla. aikansa suurin huume takavarikko,oliko nää huumeet jonkin talon ilmastointiputkiin tungettu? ei siitä kauaa ole kun oli myös suuri subutex takavarikko. 10vuoden sisälle mahtuu niin monta puukotusta,tappoa,ettei niitä muista kukaan ja 90-lukua kukaan ei halua muistaa. Muuten on ollut oikein mukavaa ja rauhallista. ihan kelpo paikka tämä on , mutta karu

      • hirveää menoa

        Peltosaaressa en ole asunut päivääkään, mutta tiedän niitä ketkä ovat asuneet js ketkä asuvat siellä ja olen kyläillyt. Aika levotonta, myös omistustaloissa.
        Kadulla siellä myös levotonta.

        Mutta on myös niinkin, ettei Hirsimäki ole sen parempi paikka, varsinkin vuokrataloissa hyvin rauhatonta, just sellaista kuin nimim "17 vuotta peltsikassa" kuvailee. Pyssyt paukkuu ja rautaputket kalajaa sekä aineissa löytyy.


    • anonyymi11

      Mikäs tilanne Peltosaaressa on nykyisin? On tarjottu tuolta kämppää. Peltosaari-projekti kuulostaa hyvälle, mutta on oikeasti auttanut levottomuuteen?

    • Iwkek

      Jotain juoppoja näkee kaupan lähellä mut ei mitään verrattuna Helsingin lähiöihin

    • muutkaupunginosat

      Muut kaupunginosat voi olla tyytyväisiä että Peltosaari on olemassa.

    • nytpänytpä

      Riihimäellä saa rellestää. Jos soittaa poliisit tappeluun tai muuhun häiriöön, saa odottaa poliisia tunnin, ja sitten tilanne on jo ohi. Ketään tappelijaa ei koskaan oteta kiinni. Ambulanssi vaan hakee hakatun. Jossain muualla poliisi selvittää tilanteen, ja tarvittaessa poliisikoira jäljittää syyllisen.

      • ABCDEF22

        Ilmankos Riihimäki on muuttunut niin turvalliseksi asuinpaikaksi. Ei tule kirjattavaksi mitään ongelmia, jos poliisit myöhästyvät tilanteista.


    • elämänkallu

      peltosaari on paras paikka ikinä

    • kiki34

      Kauppojen luona on joskus alkoholisteja, mutta 90% ihan tavallisia ihmisiä. Palvelut lähellä. Hienohelmoille on tarjolla muita paikkoja mutta asumisen hintakin on sitten erilainen.

    • Jamppe88

      ei peltosaaren vuokrat oo sen halvemmat kun normaali asukkaiden asuinalueellakaan,,,taitaa olla jopa korkeammat... eli kannattaa kyllä harkita tarkkaan esim siitä telluskadulta vuokraamista...

      • thetruthh

        Ei nykyään olekaan, koska se on nykyään niin rauhallista ja hyvää seutua. Sillon kun peltsi oli paha paikka niin oli kämpätkin halvempia.


      • vuonna2008

        Vuonna 2008 Riihimäen kaupunginvaltuusto hyväksyi Riihimäen kaupungin vuokra-asuntostrategian, jota on toteutettu tähän asti ja toteuttaminen jatkuu edelleen. Vuokra-asuntostrategian tavoitteena oli nimenomaan Riihimäen kaupungin omistamisen vuokratalojen taloudellisen tilanteen parantaminen. Ilmeisesti tässä on onnistuttu kohtalaisesti, sillä käsittääkseni vuokra-asuntojen täyttöaste on nykyään korkea.
        Myöhemmin tätä strategiaa alettiin kutsua Peltosaari-projektiksi. Kaupunki on myynyt osittain omistamiaan vuokrataloja sijoittajille ja toisaalta joitakin asuntoja on myyty entisille vuokralaisille tai uusille asukkaille. Näin omistusasujen määrä Peltosaaressa lienee kasvanut.
        Tavoitteena strategiassa oli myös Peltosaaren ja asemanseudun parempi kytkeminen kaupunkiin,


      • Anonyymi
        vuonna2008 kirjoitti:

        Vuonna 2008 Riihimäen kaupunginvaltuusto hyväksyi Riihimäen kaupungin vuokra-asuntostrategian, jota on toteutettu tähän asti ja toteuttaminen jatkuu edelleen. Vuokra-asuntostrategian tavoitteena oli nimenomaan Riihimäen kaupungin omistamisen vuokratalojen taloudellisen tilanteen parantaminen. Ilmeisesti tässä on onnistuttu kohtalaisesti, sillä käsittääkseni vuokra-asuntojen täyttöaste on nykyään korkea.
        Myöhemmin tätä strategiaa alettiin kutsua Peltosaari-projektiksi. Kaupunki on myynyt osittain omistamiaan vuokrataloja sijoittajille ja toisaalta joitakin asuntoja on myyty entisille vuokralaisille tai uusille asukkaille. Näin omistusasujen määrä Peltosaaressa lienee kasvanut.
        Tavoitteena strategiassa oli myös Peltosaaren ja asemanseudun parempi kytkeminen kaupunkiin,

        Huomasin muutoksen paluumuutettuani Peltsiin pari vuotta sitten. Rempatut ja osaketaloiksi muuntuneet entiset kaupungin vuokratalot näyttävät ihan siisteiltä, pihat ovat vehreitä ja istutuksia on paljon. Tellustori on rauhoittunut huomattavasti siitä kun esim. tämän langan aloituksen aikaan 2006 vallitsi melkoinen sekakäytön huuruinen älämölö ja sekoilu (ei ole tosin enää toista kauppaa eikä Ärrääkään...)


    • niilo35235

      Kaupan vieressä on paikallinen räkälä, jonka vieressä on ainoa rauhaton alue. Poliisit myös partioivat ahkerasti alueella ja maijan näkeekin suunnilleen joka päivä. Liikkuminen on turvallista eikä tavallisen asukkaan tarvi pelätä henkensä puolesta yölläkään.

    • harri123123

      Saisin asunnon siitä Telluskatu 7. Onko talo yhtä romahtamispisteessä kuin jokunen vuosi sitten ja millasta porukkaa siellä. Onko nykyään yhtä rauhatonta

      • Kaveriasui

        Talossa oli parvekkeet käyttökiellossa vielä 2,5 vuotta sitten. mutta kun se myytiin kaupungilta yksityiselle, parvekkeet korjaantuivat itsekseen. Rauhatonta on, asuu paljon nuoria.


      • Remonttireiska2

        Juu, tuota parveke hommaa ihmetelly kanssa, kun olivat vaarassa romahtaa.


    • paikallinenasukki

      Muuta tänne Marsinkadulle sorsapuiston viereen. On viihtyisää, olen asunut täällä 24 vuotta

    • Tuula-n

      Kiva kun matkakeskus on lähellä ja jää rahaa edullisen asumisen vuoksi harrastuksiin.

      • Eiymmärrätätä

        Miten toi matkakeskus liittyy mihinkään?Tyhjä rakennus.


    • paikallinenasukki

      Koirabaarissa on kiva käydä harrastamassa, sehän on matkakeskuksessa . On paikallista baaria tasokkaampi paikka... Olisko tarkoittanut tätä?

    • Asiaa_tunteva

      Nykyään ihan toinen paikka kuin vuonna 2006, jolloin tämä ketju sai alkunsa.
      Ihan tavallinen lähiö, ei mitään verrattua pääkaupunkiseudun ongelmalähiöihin.

    • Naapurinjaska

      Hävii ne fillarit muualki

    • Peltsikka.on

      Riihimäen oma Monaco. Harva käy töissä ja harva edes maksaa veroja. No onhan sentään Otavankadun wallstreet, mistä löytyy vaikka mitä douppia. Vai miten se meni, vehreä kaupunginosa omana uimalampena mistä kalat kuolleet jo aikoja sitten. Grillipaikkakin siihen yhden parkkiksen laidalle pygättiin, ihme että se on vielä pystyssä. Toisessa niistä WTC- torneistakin oli parvekkeet käyttökiellossa kun meinasivat romahtaa, mutta kiinteistö vaihtoi omistajaa ja parvekkeet korjaantui itsestään, eikä edes kuuluisa Remontti-Reiska ollu lähelläkään. No onhan siellä baari, mistä sitten saa juomaa kun kaupasta ei enään saa tai on niin huonossa hapessa että ei pysty juoksukaljoja ottaa.

      • peltosaarenrakentaminen

        Peltosaaren rakentaminen aloitettiin 1970-luvun alussa, jolloin Suomessa alkoi maaseudulta kaupunkiin muutto työn perässä. Teollisuuden työpaikat lisääntyivät Riihimäelläkin. Sinne rakennettiin kaupungin vuokrataloja edullisilla valtion lainoilla sekä aravarahoitettuja omistusasuntoja. Arava-asuntoihin oli tietyt tulorajat. Ehkä tämä osittain selittää sitä, miksi Peltosaari ei loista Riihimäen tulotilastojen ykkösalueena. Peltosaaren uusiin asuntoihin muutti niin tavallisia työntekijöitä kuin korkeasti koulutettujakin, hyvin sekalaista seurakuntaa. Oli maistereita, opettajia, Sakon, lasitehtaan, Kumeran, kaupungin yms. työpaikkojen palkkalistoilla olevia...


    • omaasunto

      Harva käy töissä? Ei muuten pidä paikkaansa. Monet ovat ostaneet ja maksaneet oman asuntonsa käymällä töissä.. Useat käyvät edelleenkin, minäkin taivalsin aamuisin junalle vuosikymmenet kunnes jäin eläkkeelle. Asuu niitä työttömiä kaupungillakin ja muuallakin Riihimäkeä, ei Linnunrata ole ainoa paikka...

      • oletosittain

        Olet osittain oikeassa, sillä Peltosaaressa asuu paljon eläkeläisiä. Eläkeläisten suuri määrä selittää osaltaan mahdollisesti Peltosaaren pienituloisuutta. MInäkin kuulun heihin. Samoin minun rapussani suurin osa asukkaista on eläkeläisiä. Arvioini on, että 15:stä asunnosta vain kuudessa asuu työikäisiä ja työelämässä olevia. Kukaan ei ole työtön. Sama tilanne koskee koko taloamme ja monta muuta Peltosaaren asunto-osaketaloa. Hiljasta on!


      • Graznos

        Ehkä siin sinun talossasi ei ole työttömiä, mutta muulla peltosaarta niitä vasta onkin 😂😂


    • JoonasJoonas

      Ihan jees mesta hintatasoon nähden. Esim Hyvinkäällä on jo paljon kalliimpaa keskustan ja rautatieaseman vieressä.

    • 2223889

      Miksi Peltosaareen pitäisi muuttaa? Onhan osuntoja muuallakin eikä tarvitse elellä sosiaalisten ongelmien keskellä. Tuntuu juttujen perusteella, että Peltsi menee vain huonompaan suuntaan.

    • kantapäänkauttaopittua

      se on ihan hyvä että jo guuglaamalla löytyy äkkiä tieto minkälainen paikka peltosaari on asua, että sitten on oma valinta jos vielä lukemansa jälkeen sinne muuttaa asumaan.
      itse tein sen virheen kun sain nopeasti Riihimäeltä työpaikan niin otin ensimmäisen asunnon jota minulle tarjottiin kun asunto oli ihanan lähellä kaikkea, ja jopa työpaikkaani.vuokranantaja sanoi että on ihanan rauhallinen talo. Lahtelaisena en tiennyt riihimäestä mitään, enkä älynnyt tohkeissani guuglata. no, eihän siellä asunnossa nukuttua öisin saanut, kauhea meteli yökaudet, ovikelloani rämpyteltiin öisin ja postiluukusta huudeltiin . autooni murtauduttiin, ja kakenlisäksi jatkuvalle sairastumiselleni löytyi syy asunnossa oli hometta. että se siitä kokemuksesta. onneksi sain irtisanottua asunnon ilman irtisanomisaikaa, vuokranantaja ymmärsi tilanteen vakavuuden. lakimies oli jo valmiina käymään asiaan kiinni.
      ja vielä vuokrahinnasta, ei asunnon vuokra ollut edes halvempi kun muualla rauhallisimmilla seuduilla Riihimäellä vuokra on.
      ps.tuossa rauhallisessa talossa on kokoajan vapaita asuntoja iloitettuna esim tori.fi ssä

    • Helena993

      Kaupan vieressä on levotonta, mutta pian siitä talot muuttuvat ihan normaaleiksi. Ei se nyt mikään Eira ole jos sellaista etsii.

    • Riihimäkeläinen

      Kyllä tossa riihimäen keskustassa niiku hämeenkadulla on melkeein kauheempia kämppiä ja pahempi meno ku peltsissä!

    • Telluskatu4muistoja

      Aika löysältä vaikutta Peltsin touhut sen jälkeen, kun olen asunut rapiat 10 vuotta pk-seudulla muutamassa lähiössä ja nähnyt niitä useamman.

      Eihän Peltsissä käydessä näe nykyään juuri edes vastaantulijoita, ja minne ne Telluaukion porukatkin ovat huvenneet? Onko viina ja pilleri vienee miehet ja kaupunki penkit?

    • Nistejäriittääsiellä

      Taas viime yönä varastettiin auto Peltosaaren parkkipaikalta. Aiemmin ovat myös polttaneet autoja. Miksi kenenkään pitäisi Peltosaareen muuttaa, jos saa asunnon muualta ?

    • Telluskatu4muistoja

      Poltetaankos nykyään pyörävajoja, ennen vanhaan se oli tapana myös?

    • Pelstiperennaksi

      Turpaan tulee joka kaupunginosassa sellaiselle joka sen ansaitsee.
      Jos pelkää niin saa pelätä aina.

    • ArkkiTehtiMiess

      Vasemmalle puolelle jäävät hyvät talot ja oikealle huonot. Eikä tämä muutu vaikka kävelisit mihin suuntaan tahansa.

    • Anonyymi

      Rauhallisin on ainakin nyt linnunradankatu..

    • Anonyymi

      ite muutin just ja ainakin linnunradankatu on ihan rauhallinen

      • Anonyymi

        Ne vaan teeskentelee aluksi. Ei mene kauaa kun tulee ruumiita ja poliisi rynnäköi alueella…


    • Anonyymi

      Olen asunut muutaman vuoden Peltsissä. Ainoa ongelma on ollut, että joku rikkoi taannoin auton lasit. Joistain muistakin autoista rikottiin, että ilmeisesti ilkivaltaa.

      Niin joo, lapselta joku vanhempi tyttö vei kerran laukusta jätskirahat.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuon talon ympärillä on jo aidat, purkuporukka lienee pyörinyt siellä jo jonkun aikaa. Sinne menee rotisko.


    • Anonyymi

      Ehkä hän on jo muuttanut johonkin. On jännä katsoa kun tämä aloitus vuodelta 2006 niiku mitä vittua :D

    • Anonyymi

      Ihan ok pikkulähiö

    • Anonyymi

      Onko Peltsi miten "monikulttuurin rikastamaa" seutua? Tarjottu kämppää Linunradankadulta

      • Anonyymi

        No se monikulttuuri (afrot, aasialaiset, muslimit, romanit ja muut) asuu juuri kaupungin kämpissä, joista tuo Linnunradankatu koostuu


    • Anonyymi

      Pian kymmenen vuotta Peltsissä, eikä kaduta. Kaikki on lähellä, paikka on rauhallista ja kaunistakin. Itse olen 60-luvun lähiökakara, joka on kiertänyt Helsingin ja Vantaan kuuluisat lähiöt, ja Tampereellakin asuin 80-luvulla Hervannassa opiskeluaikoina. Ajat ovat tietenkin toiset kuin nykyään, ja meno on rauhoittunut joka lähiössä, lukuunottamatta niitä ongelmalähiöitä, jotka ovat pahasti slummiutumassa hallitsemattoman maahanmuuton seurauksena.

      Koska olen lapsuuteni ja nuoruuteni viettänyt lähiössä, olen tottunut sen rytmiin ja elämään. Ei mua enää mihinkään omakotitaloon saisi venyttämään penistä naapurin kanssa kummalla on uudempi farkku pihassa. Hyi saatana. Tykkään asemakaavasta, jossa talojen väliin jää omat tilansa jossa lapset saavat leikkiä ja mummelit raapia rikkaruohoja istutuksista. Paremmassa kunnossa ne istutukset ovat kuin 40 vuotta sitten, jolloin itsekin niitä olin aina piloille repimässä. Mä en oikein osaa asennoitua omakotitaloelämään, ja pidän taiteellisena sieluna elämän rosoisuudestakin. Mun mielestä on nostalgista katsella kun kesäpäivänä suihkulähteen luona istuu pussikaljaremmi nauttimassa elämästään. Eikä se nauttiminen tarkoita riehumista ja rälläämistä, siinähän istuvat ja makaavat asiallisesti kuten kuuluukin, kaupunki kuuluu myös heille.

      Ainoa mitä täältä puuttuu, on lapsilauman leikkiäänet kesäpäivinä. Kun kaupunki ei halua satsata paskaakaan tänne, ovat lapsiperheet muuttaneet pois eikä uusia tule koulun puuttumisen vuoksi. Siinä olisi Riksun kunnalllispoliitikoilla hieman duunia ja peiliinkatsomisen paikka.

      Oma taloni on enemmän kuin rauhallinen ja talon jengi tuntee toisensa suhteellisen hyvin. Näiden vuosien aikana en ole kohdannut mitään ongelmia täällä. Autokin on saanut olla rauhassa, minä myös. Muutan pois vasta sitten, kun kuolen kotiini.

    • Anonyymi

      Sitten kun sulla on kuset ja paskat housussa ja rahat loppu niin olet perillä.

      • Anonyymi

        Onko fakta, että aina löytyy peltosaaresta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko fakta, että aina löytyy peltosaaresta?

        On täyttä faktaa


    • Anonyymi

      Riihimäen kaupunki on laiminlyönyt peltosaaren talvihiekotus edes kaupassa on vaikea käydä tämä on törkeää

      • Anonyymi

        oon huomannut saman että täällä ei hiekoteta kunnolla tuohon koohon kun yrittää mennä niin liukastelee pari kertaa ennenkuin pääsee perille


      • Anonyymi

        joo siinä nääs säästellään varoja parempiin tarkoituksiin kuten hienoihin koriste patsaisiin ja joulu valoihin


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan onko -78 vuonna valmistunutta opiskelijaasuntolaa enää sielä..oli ns. luhtitalo

    • Anonyymi

      Millaisia ovat Väinö Sinisalon kadun uudehkot kerrostalot? Rauhallisia/rauhattomia?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe