Luukkaansalmensilta

hyppääjä..

Paljon siinä on korkeutta? kaverit maksaa 200€ jos hyppään. siitä on kuulemma jotku hypänny, pitää vaan saada alastulo suoraan. kirjamoista oon hypänny mut se on aika matala.

68

12208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikihengelläsi

      Juu on siitä moni hypännyt, mutta eipä taida kuule poikapolo, vielä kukaan olla selvinnyt hengissä hyppäämisestä, tasi olla viimevuonna viimeksi kun vastaavanlaisessa tilanteessa nuorimies menetti siinä henkensä. älä hyvä ihminen usko kavereitasi jotka mm. väittää siitä hypänneensä ja selvinneet ilman vammoja, sä pääset hengestäsi ja kavereittesi ei tarvimaksaa senttiäkään ja ne kaverit jatkaa edelleen elämää, mut sä et jos hyppäät.

      • ...kuukautta

        Viimeksi pari kuukautta sitten hyppäsi joku Luukkaansalmen sillalta. Samalla tavalla kävi kuin kaikille muillekin, eli nirri pois. Ei tosin tainnut osua edes veteen, vaan rantakivikkoon. Tosin eipä sillä ole mitään väliä noista korkeuksista hypätessä.


    • turhia kuolemia

      Yksikin viesti tähänketjuun, jossa jokuu väittää hypännensä Luukkaansalmensillalta ja ei muka käynyt mitään ja yllyttää alkuperäistä hyppäämään, niin se viesti lähtee tutkintaa samantien.

      • Epäilempä....

        Kirjamoin sillan alainen pohja on täynnä kairapuikkoja. Seivästetty olis tuokin ukko jos olisi hypänny. Paskapuhetta koko juttu


      • hyppääjä..
        Epäilempä.... kirjoitti:

        Kirjamoin sillan alainen pohja on täynnä kairapuikkoja. Seivästetty olis tuokin ukko jos olisi hypänny. Paskapuhetta koko juttu

        Joo en mie hyppää sieltä luukkaansalmensillalta. käytii kattoo ja se on iha vitun korkee. sori mut kirjamoista oon hypänny. siinä ei todellakaan mennä lähellekkään pohjaa.


      • Ruoska1
        Epäilempä.... kirjoitti:

        Kirjamoin sillan alainen pohja on täynnä kairapuikkoja. Seivästetty olis tuokin ukko jos olisi hypänny. Paskapuhetta koko juttu

        Mistäs sinä tiedät, mitä kirjamoin sillan alla on, jos et itse ole käynyt katsomassa. Itse olen hypännyt ko. sillalta, eikä vastaan tullut yhtään puikkoa. Perkele!


      • Häh.
        Ruoska1 kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät, mitä kirjamoin sillan alla on, jos et itse ole käynyt katsomassa. Itse olen hypännyt ko. sillalta, eikä vastaan tullut yhtään puikkoa. Perkele!

        Mitä on kairapuikot?


      • LiukasLätkä
        Häh. kirjoitti:

        Mitä on kairapuikot?

        Älkää kukaan hypätkö edes kirjamoista. Se on sen verran korkea että jos tulee esim. mahalleen veteen niin lähtee ilmat ja taju pois ja sitten hukut!


      • kaverini
        LiukasLätkä kirjoitti:

        Älkää kukaan hypätkö edes kirjamoista. Se on sen verran korkea että jos tulee esim. mahalleen veteen niin lähtee ilmat ja taju pois ja sitten hukut!

        kaveri on hypännyt kirjamonsillalta ja mustolansillalta eikä käynyt mitään ja sit toinen kaveri hyppäsi luukkaansalmensillalta mut oli pari päivää sairaalassa kun sisuskalut tärähti aika reilusti.mut sieltä on moni hyppääjä kuollut,en suosittele


      • juttuja
        kaverini kirjoitti:

        kaveri on hypännyt kirjamonsillalta ja mustolansillalta eikä käynyt mitään ja sit toinen kaveri hyppäsi luukkaansalmensillalta mut oli pari päivää sairaalassa kun sisuskalut tärähti aika reilusti.mut sieltä on moni hyppääjä kuollut,en suosittele

        Taitaa olla paskapuhetta toi et on hypännyt Luukkansalmensillalta, kun siinä ei ainoastaan sisuskalut tärähdä, vaan ne menee suorastaan paskaksi, siitä vaan kokeilee rikkoo vesi, siis tarkoitan, että vesi on elementeistäkovempia, jot se tekee ihan samaa jälkeä, kuin korkealta putoaminen vaikka hiekalle.


      • Scupa666
        Ruoska1 kirjoitti:

        Mistäs sinä tiedät, mitä kirjamoin sillan alla on, jos et itse ole käynyt katsomassa. Itse olen hypännyt ko. sillalta, eikä vastaan tullut yhtään puikkoa. Perkele!

        Olet idiootti. Olen käynyt katsomassa pohjaa myöten ko paikan.


      • HÄH 2
        Scupa666 kirjoitti:

        Olet idiootti. Olen käynyt katsomassa pohjaa myöten ko paikan.

        no mitä ne kairapuikot on? ainankaan hakukoneet ei ymmärrä moista sanaa.


      • Ruoska1
        Scupa666 kirjoitti:

        Olet idiootti. Olen käynyt katsomassa pohjaa myöten ko paikan.

        Varmaan sitten huomasit, että hyppääminen on mahdollista ilman vahingoittumista. Kirjamoista hyppää joka kesä aika paljon porukkaa, enkä tiedä kenenkään vielä kuolleen/vahingoituneen vakavasti. Selvät itsariloikat onkin sitten eri asia. Dorka!


      • on niitä
        HÄH 2 kirjoitti:

        no mitä ne kairapuikot on? ainankaan hakukoneet ei ymmärrä moista sanaa.

        uponneita tukkeja jotka törröttävät pohjassa mukavasti ja joihin voi seivästää ittensä. liikkuu luukkaansalmen sillan alitse puuta jonnin verran ja täynnä näitä puikkoja.


      • ..-
        Epäilempä.... kirjoitti:

        Kirjamoin sillan alainen pohja on täynnä kairapuikkoja. Seivästetty olis tuokin ukko jos olisi hypänny. Paskapuhetta koko juttu

        viime kesänä aelin siitä monena päivänä töihin,niin nuoret pojan kossit siintä vaan hyppeli veteen...viikon verran sitä kesti ja sit ei enää ketään näkyny...oisko käyny huonosti vai kieltikö virkavalta moisen touhun


      • Unto
        juttuja kirjoitti:

        Taitaa olla paskapuhetta toi et on hypännyt Luukkansalmensillalta, kun siinä ei ainoastaan sisuskalut tärähdä, vaan ne menee suorastaan paskaksi, siitä vaan kokeilee rikkoo vesi, siis tarkoitan, että vesi on elementeistäkovempia, jot se tekee ihan samaa jälkeä, kuin korkealta putoaminen vaikka hiekalle.

        Kyllä sieltä vaan hypätty on ja hengissä selvitty, samaten kun mälkiän sillalta.


      • hihhuli.
        Unto kirjoitti:

        Kyllä sieltä vaan hypätty on ja hengissä selvitty, samaten kun mälkiän sillalta.

        en usko että kukaan on selcinnyt hengissä!!! ei ole totta!


      • Silminnäkijä
        hihhuli. kirjoitti:

        en usko että kukaan on selcinnyt hengissä!!! ei ole totta!

        Kyllä on! Silloin kun silta oli juuri valmistunut, olikohan kesällä 90? Hyppääjä purais kieleensä alastulleessaan ja siinä kaikki.


      • tyhmää
        Silminnäkijä kirjoitti:

        Kyllä on! Silloin kun silta oli juuri valmistunut, olikohan kesällä 90? Hyppääjä purais kieleensä alastulleessaan ja siinä kaikki.

        kaljakorista kaveri hyppäs 90 ja jätkät haki veneellä tolpan juuresta ehjänä pois.taksilla meni jani.joki... ja oli n.3viikkoa pohjassa enne löytymistä,et kannattaa miettiä ennen hyppäämistä.


      • Anonyymi
        Ruoska1 kirjoitti:

        Varmaan sitten huomasit, että hyppääminen on mahdollista ilman vahingoittumista. Kirjamoista hyppää joka kesä aika paljon porukkaa, enkä tiedä kenenkään vielä kuolleen/vahingoituneen vakavasti. Selvät itsariloikat onkin sitten eri asia. Dorka!

        Itse olen sukeltanut kirjamoin sillan alla ja salmessa kymmeniä kertoja ja tunteja, eikä siellä pohjassa, joka on vähintään 8m syvyydessä, ole kertaakaan ollut mitään mihin hyppääjä voisi itsensä loukata. Siellä kyllä on uskomaton määrä kaikenlaista romua, parkkimittaria, skootteria, tietokoneita, huonekaluja, rakennusjätettä ja ties mitä, mutta ovat sen verran syvässä ettei hyppääjä osu lähellekään pohjaa. Youtubesta löytyy vaikka kuinka paljon videoita kun jengi hyppii voltteja yms. Kaverilta tosin meinasi kerran lähteä henki kun meni tuplavoltti pitkäksi ja tuli selälleen alas.

        Olen myös ollut turvasukeltajana kun luukkaansalmen sillalta on hypätty. Ei käynyt sillä kertaa kuinkaan. Henki siinä saattaa kuitenkin mennä jos alastulo ei osu nappiin.

        Kyllä nää s**tanan Suoli24-tietäjät on ihan oma lajinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen sukeltanut kirjamoin sillan alla ja salmessa kymmeniä kertoja ja tunteja, eikä siellä pohjassa, joka on vähintään 8m syvyydessä, ole kertaakaan ollut mitään mihin hyppääjä voisi itsensä loukata. Siellä kyllä on uskomaton määrä kaikenlaista romua, parkkimittaria, skootteria, tietokoneita, huonekaluja, rakennusjätettä ja ties mitä, mutta ovat sen verran syvässä ettei hyppääjä osu lähellekään pohjaa. Youtubesta löytyy vaikka kuinka paljon videoita kun jengi hyppii voltteja yms. Kaverilta tosin meinasi kerran lähteä henki kun meni tuplavoltti pitkäksi ja tuli selälleen alas.

        Olen myös ollut turvasukeltajana kun luukkaansalmen sillalta on hypätty. Ei käynyt sillä kertaa kuinkaan. Henki siinä saattaa kuitenkin mennä jos alastulo ei osu nappiin.

        Kyllä nää s**tanan Suoli24-tietäjät on ihan oma lajinsa.

        Oikein turvasukeltaja, missäs oot kurssin suorittanut ja milloin?


      • Anonyymi
        kaverini kirjoitti:

        kaveri on hypännyt kirjamonsillalta ja mustolansillalta eikä käynyt mitään ja sit toinen kaveri hyppäsi luukkaansalmensillalta mut oli pari päivää sairaalassa kun sisuskalut tärähti aika reilusti.mut sieltä on moni hyppääjä kuollut,en suosittele

        Sisuskalut voi tulla uloskin kun osuu sopivassa kulmassa. Vesi on kovaa noilla törmäysnopeuksilla!


      • Anonyymi
        hihhuli. kirjoitti:

        en usko että kukaan on selcinnyt hengissä!!! ei ole totta!

        Kyllä sieltä Luukkaan sillalta joku nuori toissa kesänä hyppäsi ja selvisi hengissä. Tuuri kauppaa joka tapauksessa. Siellä jos tukki osuu kohdalle, on henki pois.


    • ei hölmöilylle
    • Mara_____

      ELÄ HYVÄMIES HYPPÄÄ 2 KAVERIANI KUOLI HYPÄTESSÄÄN SIELTÄ!

    • -------

      Siinäpä seurailin töiden lomassa ja ihmettelin mitä valoja sillan luona oikein oli, selvisipä tuo joku oli hypännyt sillalta.

      Siitä vaan pinnan alla saattaapi törröttää muutama mukava uppopuukin hypyn näyttävyyttä tehostamaan.

    • ripulipaskaperse

      korkeus yli 12metrii muistaakseni jossain jutussa luki aikanaa

      • jortsudan

        kaivoit sit DAMI vanhan jutun esille.....on siulla aikaa tutkia iänikusia kirjotuksia pelle!! niin ja 25m on korkeus sillalla kun et edes sitä osannut ilmoittaa


      • ripulipaskaperse
        jortsudan kirjoitti:

        kaivoit sit DAMI vanhan jutun esille.....on siulla aikaa tutkia iänikusia kirjotuksia pelle!! niin ja 25m on korkeus sillalla kun et edes sitä osannut ilmoittaa

        ime kyrpääs . ja mikä vitun dami??moisesta persereijästä edes kuullu..


      • uimahyppääjä
        jortsudan kirjoitti:

        kaivoit sit DAMI vanhan jutun esille.....on siulla aikaa tutkia iänikusia kirjotuksia pelle!! niin ja 25m on korkeus sillalla kun et edes sitä osannut ilmoittaa

        kaiteelta 34m, mitattu.


    • jurigaga

      niin, saimaan pinnasta sillan alareunaan 25m, kaiteelta vähän enemmän.

    • Suicide53100

      Kirjamoissa kannattaa olla varovainen, siellä sukeltaneena voisin väittää ettei siellä ole syvää sekä siellä oleva kaatopaikka (on uuneista pysäköintimerkkeihin) tekee paikasta vaarallisen. On Luukkaansalmesta henkiin jääneitäkin, itsarin yrittäjiä on jäänyt henkiin. Yhtään tuossa avaajan mielentilassa olevaa hyppääjää en tunne.

      • hihhuli.

        enpä oikein usko että on yhtään henkiin jäänyttä.... mikäs juttu se oli joitakin vuosia takaperin kun joku tyyppi ajoi taksilla sillalle ja hyppäsi? muistaakos kukaan tuota tapausta?


      • Suicide53100
        hihhuli. kirjoitti:

        enpä oikein usko että on yhtään henkiin jäänyttä.... mikäs juttu se oli joitakin vuosia takaperin kun joku tyyppi ajoi taksilla sillalle ja hyppäsi? muistaakos kukaan tuota tapausta?

        Jep, se taksikuski on käynyt puhumassa ainakin joskus kurssilla (tuskin sitä kouluksi voi sanoa?) uusille kuskeille. Tuollaistakin voi sattua, eli paikkansa pitää, ei onnistunut kuski puhumaan hyppääjää ympäri.


      • hihhuli.
        Suicide53100 kirjoitti:

        Jep, se taksikuski on käynyt puhumassa ainakin joskus kurssilla (tuskin sitä kouluksi voi sanoa?) uusille kuskeille. Tuollaistakin voi sattua, eli paikkansa pitää, ei onnistunut kuski puhumaan hyppääjää ympäri.

        hmmm.... surullinen tapaus... onneksi en ole taksikuski!


      • liito-orava.
        Suicide53100 kirjoitti:

        Jep, se taksikuski on käynyt puhumassa ainakin joskus kurssilla (tuskin sitä kouluksi voi sanoa?) uusille kuskeille. Tuollaistakin voi sattua, eli paikkansa pitää, ei onnistunut kuski puhumaan hyppääjää ympäri.

        miksi vei sen sille sillalle jos tiesi mitä seuraa?


      • niuskis.
        Suicide53100 kirjoitti:

        Jep, se taksikuski on käynyt puhumassa ainakin joskus kurssilla (tuskin sitä kouluksi voi sanoa?) uusille kuskeille. Tuollaistakin voi sattua, eli paikkansa pitää, ei onnistunut kuski puhumaan hyppääjää ympäri.

        miksi ei yrittänyt puhua sitä kyyditettävää ympäri tai jotain... kai nyt jotain voisi yrittää ettei toinen hyppää!


      • Anonyymi
        hihhuli. kirjoitti:

        enpä oikein usko että on yhtään henkiin jäänyttä.... mikäs juttu se oli joitakin vuosia takaperin kun joku tyyppi ajoi taksilla sillalle ja hyppäsi? muistaakos kukaan tuota tapausta?

        Muistelet Sorjosta. Hää hyppää seuraavassa jaksossa korkeutta!


    • ´\´

      Nykäsen Matti ei uskalla hypätä Luukkaan salmen sillalta :)

    • korkea sekin

      Puumalan sillalta aikoinaan hyppivät ja elossa vieläkin

    • Kari?

      Todennäköisyys kuolemalle tai vakavalle vammautumiselle on suuri. Järjetön ajatuskin. Jos olet niitä samoja Kirjamoin hyppääjiä, joita haastateltiin Etelä-Saimaaseen joku vuosi sitten (toimittajan eettisyys?), niin muistanet, miten siinä meinasi käydä? Vaikka selviäisitkin itse hypystä ja kovasta alastuloiskusta, niin miten käy keuhkojen.

    • jhgjhg

      Virallinen alituskorkeus Luukkaansalmen sillalla on 24,5 metriä. Kirjamoin sillan alituskorkeus on muistaakseni 11,5 metriä. Mitä järkeä näitä kahta edes verrata keskenään...

      • hyppääjä

        Huono muisti sinulla on. Kirjamoin sillan alituskorkeus on nimittäin 22,5 metriä.


      • jhgjhg
        hyppääjä kirjoitti:

        Huono muisti sinulla on. Kirjamoin sillan alituskorkeus on nimittäin 22,5 metriä.

        No ei kyllä varmasti ole!


      • jhgjhg

      • jhgjhg
        jhgjhg kirjoitti:

        Edelleen pitäydyn siinä, että Kirjamoin sillan virallinen alituskorkeus on 11,5 metriä. Tässäkin jutussa mainittu, että 11 metriä > http://biketourlappeenranta.blogspot.fi/2013/01/pyoraile-saimaan-seudulle.html

        Muka 22,5 metriä :) Tuommoista alituskorkeutta ei ole olemassakaan, ainakaan Saimaalla.

        Sehän oli vieläkin matalampi... Nyt on tarkistettu merikortista Kirjamoin korkeus, eli 10,8 metriä ja aukon leveys 51,4 metriä. Kirjamoista hyppääminen ei siis ole paljoa kummempi temppu kuin myllysaaren kympistä hyppääminen... Oisko reunalta 13 metriä? Pikkasen eriasia mennä hyppäämään tuolta Luukkaansalmen lähes 30 metristä.


      • uimahyppääjä
        hyppääjä kirjoitti:

        Huono muisti sinulla on. Kirjamoin sillan alituskorkeus on nimittäin 22,5 metriä.

        Kirjamon päällyskorkeus on 15m, terv. hypännyt. EN SUOSITTELE KETÄÄN HYPPÄÄMÄÄN NIMITTÄIN SIELLÄ TUULEE ERITTÄIN PALJON!


      • Anonyymi
        jhgjhg kirjoitti:

        Sehän oli vieläkin matalampi... Nyt on tarkistettu merikortista Kirjamoin korkeus, eli 10,8 metriä ja aukon leveys 51,4 metriä. Kirjamoista hyppääminen ei siis ole paljoa kummempi temppu kuin myllysaaren kympistä hyppääminen... Oisko reunalta 13 metriä? Pikkasen eriasia mennä hyppäämään tuolta Luukkaansalmen lähes 30 metristä.

        Siis luukkaansalmen silta on joku 32 metriä tai 38 metriä en muista kumpi mut mun yks tyyppi mikä mä tunnen niin teki itsemurhan sehyppäs sielt johonki pyörää mie asun sillan lähellä ja kanavan silta on on joku 30 metrii


      • Anonyymi
        hyppääjä kirjoitti:

        Huono muisti sinulla on. Kirjamoin sillan alituskorkeus on nimittäin 22,5 metriä.

        Kirjamo on pieni silta luukkan salmen silta on 35


    • tosses

      Kirjamoista ovat nuoret MIEHET hyppineet sukupolvesta toiseen kesäisin. Ei sitä kuitenkaan voi kenellekkään suositella, virtauskin on aikamoinen siinä. Eikö luukkaansalmesta tippunut joku sillan rakentajakin ja menehtyi?

      • uimahyppääjä

        Kirjamossa jos hyppii niin kannattaa olla kaveri veneellä, kumiveneellä tai uimapatjalla valmiina alhaalla koska siinä välilllä virtaa niin paljon, eli en suosittele sinne menemistä kenellekkään, joka alittaa uinticoopperissa 700m. itsellä 800m ja teki tiukkaa kerran päästä laiturille virtauksen takia.


    • kukukukusdsssdsdssds

      Sillanrakentaja ei tippunut veteen vaan ponttoonin päälle.

    • Sammakkomies

      Myllysaaren hyppytornia korotetaan ensi kesänä 7,5 metriä joten sinne sitten kaikki hyppimään.

    • Anonyymi

      kaikille näille ihmisille tiedoksi että tulen 2020 tähän keslistelufoorumille mutta 2 vuotta sitten (2018) velipuoleni kaksi kaveria hyppäsivät kyseiseltä sillalta ja selvisivät mutta molemmilta repesi lihaksia ja olivst kuulemma kännissä

    • Anonyymi

      Ja sinä unohdit käydä koulussa opettelemassa äidinkielen kirjoitusta, tosin saatathan olla vaikka jostain vuorilta kotoisin oleva karvakäsi joka elelee veronmaksajien rahoilla!

    • Anonyymi

      24 metriä

    • Anonyymi

      Kyse on laskeutumiskulmasta ja siitä, että saa aerodynaamisesti hiljennettyä putoamisvauhtia. Itse hyppy on tärkeä, mutta vielä tärkeämpi on kehon asento sen kohdatessa veden. Ja mitä korkeampi pudotus on, sen tärkeämmäksi kaikkien hypyn osa-alueiden merkitys kasvaa.

    • Anonyymi

      On sinulla paskat kaverit; ehdottaa noin riskialtista juttuu tuohon hintaan...200 € on siun hengen hintalappu heidän mielestä. Kuolet, vammaudut...onko kuolema (josta et saa rahaa) tai loppuelämän vammautuminen 200 egen arvoista?

    • Anonyymi

      Yjkkkķjji

    • Anonyymi

      Juu..lykkyä pyttyy.Kannattaa ihmees testaa.Ite testasin 3 suvee takaperin Golden Gaten siltaa ja täs vielä ollahan.

      • Anonyymi

        Jees olkaa sananne mittaisia jos kerran suunnitelette niin antaa mennä, sitten se tiedetään kuinka käy, myöskin suuri yleisö.


    • Anonyymi

      Eikös joku piripää hypännyt tuolta joskus vajaa parikymmentä vuotta sitten muistaaksein taxi kyydillä vielä tuli ja nirri pois laakista?!

    • Anonyymi

      Mikä siinä silloilta hyppelyssä kiinnostaa? Vesi on loppujen lopuksi yllättävän kova elementti.

      • Anonyymi

        Jos haluaa lopettaa päivänsä? Niitä kai ne monesti on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa lopettaa päivänsä? Niitä kai ne monesti on

        Hyppää jo


    • Anonyymi

      Hah, hauskaa että joku nostanut tällaisen viestin jonka kirjoitin 17v sitten. Todettakoon että siihen aikaan mulla oli katurakin sielu ja yhdeksän elämää, nyt vain tää yks..

      • Anonyymi

        Hyppää jo.


    • Anonyymi

      ihan turhaan uhoot....et uskalla kuitenkaan hypätä...jänishousu..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe