Uppopallo?

urheilija(?)

Onko kenelläkään kokemuksia uppopallosta? Millainen laji se on? Tarvitaanko siihen paljon voimaa ja lihaksia?

12

3987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifeguard72

      uimaliiton sivulta löytyy enemmän tietoa ja seuroja missä lajina mukana.

      Ei pelkällä voimalla ja lihaksilla pärjää.
      Tekniikka laji kuten uinti, vesipallo

      Maali pohjassa eli kestävyyttä tarvitset ja tekniikkaa.

      Kannattaa mennä katsomaan jonkun seuran treenejä niin siitä se lähtee.

    • make

      Kaverini on vuosikaudet pelannut, maajoukkueessakin (lajihan on tosi pieni, eli siinä mielessä toi maajoukkue-edustus ei ole mitenkään ihmeellistä).
      En ole ikinä sen pelejä käynyt katsomassa, mutta sen verran mitä olen puhunut hänen kanssaa, niin olen käsittänyt lajin olevan fyysisesti kovaa puuhaa. Ja mustelmista päätellen kontaktia otetaan aika reilusti. Mutta mene ihmeessä tutustumaan, liikaa ei varmasti ole harrastajia.

    • ...

      No hengitys ei ole varsin oikea termi mutta hengenpidätys on. Eli uppopallossahan on tärkeää olla hyvä pidättämään hengitystä ja liikkumaan samalla ja juuri tämä tekee lajista haastavan. Äkkiähän se paranee mutta vatii harjoittelua.

    • uppopalloilija

      llaji on aika fyysinen kontaktilaji. Ei välttämättä tarvita erityisesti voimaa, varsinkaan aloittelijoilla. Siitä on enemmän haittaa, kun hyötyä, koska usein päätyvät satuttamaan kun ei muut avielöä osata=)

      Mutta kokeilemaan vaan. www.sukeltaja.fi löytyy lisä tietoja tai uppopallo.tk

    • JaskaT

      Uppopallossa tarvitaan maksimi sekä räjähtävää voimaa koritukseen, koska vastustajat ovat edessä ja pyrkivät vartaloillaan estämään korituksen.

      Kestävyyttä tarvitaan liikkumiseen ja varsinkin anaerobisella tasolla, koska puhutaan lajista, missä hengeä pidätellen tehdään huimia suorituksia.
      Eli maitohaponsietokyky nousee korkeaksi.

      Nämä vaatimukset siis optimiuppopalloilijalle.

      Uppopalloa pystyy silti pelaamaan, vaikka näitä ominaisuuksia ei olisi. Vesi antaa paljon anteeksi moneen suuntaan, joten iso ja pienikokoiset pelaajat voivat ihan hyvin pelata samassa altaassa.

      Kolmiulotteisuus toki vaatii peliälyä, mutta olen huomannut, että ilmankin pärjää ihan hyvin.

    • UWR harrastaja pelaaja

      Tämä vastaus tulee kyllä aika myöhään, mutta jos et ole vielä saanut aikaiseksi niin kohta alkaa olla kesätauko/kisatauko ohi joten voit suunnistaa uimahallille päin.
      Minä olen harrastanut uppopalloa jonkun aikaa, rankkaahan se on mutta samalla se antaa niin paljon. Saat uusia ystäviä, et yksin omasta kaupungistasi vaan ympäri Suomea. Hyvä peruskunto on toki paikallaan jotta voit aloittaa.
      Mene joskus katsomaan paikkakuntasi uppopalloharkkoja, soita ja sovi etukäteen muuten et pääse mukaan. Googlaa uppopallo sanalla netistä oikeat sivut ja kato sieltä yhteyshenkilö lähimmästä kaupungista. Tsemppiä vaan.

    • UWR harrastaja

      Tämä vastaus tulee kyllä aika myöhään, mutta jos et ole vielä saanut aikaiseksi niin kohta alkaa olla kesätauko/kisatauko ohi joten voit suunnistaa uimahallille päin.
      Minä olen harrastanut uppopalloa jonkun aikaa, rankkaahan se on mutta samalla se antaa niin paljon. Saat uusia ystäviä, et yksin omasta kaupungistasi vaan ympäri Suomea. Hyvä peruskunto on toki paikallaan jotta voit aloittaa.
      Mene joskus katsomaan paikkakuntasi uppopalloharkkoja, soita ja sovi etukäteen muuten et pääse mukaan. Googlaa uppopallo sanalla netistä oikeat sivut ja kato sieltä yhteyshenkilö lähimmästä kaupungista. Tsemppiä vaan.

      • leppis

        Ei tunnu olevan Lahden alueella kovin suurta toimintaa tuolle, ois kiva päästä kokeilemaan olisiko tuohon oikeasti mielenkiintoa vai kuvittelenko vaan... mutta ilmeiesti Lahti on jääny harrastuksen suhteen kartalta ?


    • UWR

      SUOMI VOITTI MIESTEN UPPOPALLOSSA MAAILMANMESTARUUDEN 2007. O N N E A ! ! !

      • Sontiainen-_-

        Niin että mitkä olisi hyvät uppopalloräpylät? Kohtuu kovat ettei anna liikaa periks. Niin ja mistä sellaset sais tilattua? Kiitos.


      • Sam1ron
        Sontiainen-_- kirjoitti:

        Niin että mitkä olisi hyvät uppopalloräpylät? Kohtuu kovat ettei anna liikaa periks. Niin ja mistä sellaset sais tilattua? Kiitos.

        Uppopallossa on lähes pakko käyttää ns. umpikantaisia räpylöitä. Eli sellaisia joissa ei ole remmejä. Ylimääräiset remmit ja renksut aiheuttavat vain vahinkoa vastapelaajille.

        Snorkkeli kannattaa olla aika lyhyt ja paksu, jolloin hapen saanti on mehdollisimman nopeaa. Lyhyt snorkkeli ei jää kiinni minnekkään ja aiheuttaa vähemmän vastusta vedessä. Hengitystä snorkkelin kanssa kannattaa harjoitella ennen pelaamista.

        Maskilla ei ole niinkään väliä kunhan se pitää vettä ja on muuten hyvä sekä kestävä. Jotkut suosivat karkaistua lasia, koska kontaktilajissa iskuja tulee usein kasvoihin.

        Itse olen harrastanut pelaamista jonkin aikaa ja hauskaa on. SUOSITTELEN KOKEILEMAAN!


      • vai että haittaa.
        Sam1ron kirjoitti:

        Uppopallossa on lähes pakko käyttää ns. umpikantaisia räpylöitä. Eli sellaisia joissa ei ole remmejä. Ylimääräiset remmit ja renksut aiheuttavat vain vahinkoa vastapelaajille.

        Snorkkeli kannattaa olla aika lyhyt ja paksu, jolloin hapen saanti on mehdollisimman nopeaa. Lyhyt snorkkeli ei jää kiinni minnekkään ja aiheuttaa vähemmän vastusta vedessä. Hengitystä snorkkelin kanssa kannattaa harjoitella ennen pelaamista.

        Maskilla ei ole niinkään väliä kunhan se pitää vettä ja on muuten hyvä sekä kestävä. Jotkut suosivat karkaistua lasia, koska kontaktilajissa iskuja tulee usein kasvoihin.

        Itse olen harrastanut pelaamista jonkin aikaa ja hauskaa on. SUOSITTELEN KOKEILEMAAN!

        Itse olen pelannut jo nelisen vuotta, myös maajoukkoe tasolla. Ja olen todennut että avokantaiset "pleksi" räpylät ovat parhaat.
        Joten kyseenalaistan edellisen kommentin:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe