Kyllä DNA palvelee maaseudulla(kin)

DNAn GPRS

Tässä on kuukausi harjoiteltu C55n kautta näitä nettiyhteyksiä. Nopeus on ollut (max) jopa 20 kB/min. Eli saa käydä töissä välillä (ylitöissäkin) eikä myöhästy nettisivun aukeamisesta!!! Ei muuten aukaise montaakaan sivua...

DNAn kanssa on tsekattu kaikki mahdollinen (avattu uudelleen GPRS, WIN98n asetukset etc...), ei vaan toimi. Mysö kännykkääkin on vaihdettu. Kertoivat teknisestä tuesta viimeksi toissa iltana, että jossain päin Suomea GPRS ei vaan toimi 'normaali' nopeudella. (Mikähän se on?). Lupasi selvittä meidän mahdollisuudet käyttää kyseistä palvelua (asuinpaikan suhteen)...

Kyllä myyntimies sai hyvät katteet, uusi C55n liittymineen. Eikä tarvinnut kuin luvata (ei kirjallisesti), että kyllä se täällä maaseudulla toimii, kun on kenttiä (testattiin erikseen!).

Aiheen ympärillä emme (liene) ole yksin, vaan kohtalon tovereita piisaa Suomen maassa!!!

33

1784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oliskohan

      nyt niin että liian moni on ottanu käyttöön ton Gerpsin ja siitä syystä verkko on ihan tukossa, ja katsokaahan Gerpsiin kuuluu se että se käyttää puheelta vapaaks jäävää kapasiteettia ja täytyyhän puhelimella ensisijaisesti saada puhua vai mitä?

      Kun ihmisillä olis järkeä kun valitsee noita netti systeemejä, jossain paikassa missä ei ole kiinteää nettiyhteyttä, esim. kaapelia tai ADSL:ää saatavilla toi gerpsi puolustaa paikkaansa mut jos on niin käyttäkää nyt hyvät i h mi s e t s i t ä j ä r k e ä jos sitä on, eihän toi ole ollenkaan niin näpsäkkä kuin esim. ADSL. Siis miettikää ensiks älkääkä antako tuon 19 € /kk liikaa vaikuttaa, saatte sillä vaan entistä tukkoisemman verkon, ja Dnassa tää verkon tukkoisuus tiedetään mutta ei sitä niin nopsasti uutta lisäkapasiteettia voida hankkia koska sekin maksaa. Ja mietis jos ihmiset yks kaks hylkääkin liittymiään ja firmalla on kovat investoinnit maksettavava ihan turhaan, et itsekään tekis kovin hätäisiä ratkaisuja. Järkeä ja malttia valintoihin.

      • DNAn GPRS

        Järjen käytöstä en sano mitään. Mutta täällä maalla kohtuu hintaisen nettiyhteyden luominen on mahdotonta. Lankaliittymän kuukausimaksut ovat muuten tuplaten suuremmat kuin kaupungissa SDPläisllä! Käyttö pitää tehdä illalla halvalla ajalla. Tervetuloa käymään joskus maaseudulla, mikäli tiedät mikä se on(?) tutustumaan mahdollisiin KÄYTÄNNÖN netti vaihtoehtoihin.

        Allekirjoittanut halusi saada rinnalle vain ja ainoastaan vain perusnettiselailuun riitävän laitteiston riippumatta vuorokauden ajasta. Tähän takoitukseen tein selvittelyjä 2 kuukauden aikana. Kyselin kavereilta ja liikkeistä toimivuudesta.

        Mitä tulee kännykän ja GPRSn käyttämästä yhteisestä 'tilasta' totean vain, että lopettakoot myymästä GPRS palvelua mikäli ei pysty takaamaan järkevää nopeutta. Joka muuten oli äsken GPRSn kautta tasolla alle 10 kB/min.

        Käytännössähä tämän palvelun tarkoitus on maksattaaa asiakasta saamatta vastinetta rahoilleensa, mikäli tilane pysyy ennallaan...


      • totanoi
        DNAn GPRS kirjoitti:

        Järjen käytöstä en sano mitään. Mutta täällä maalla kohtuu hintaisen nettiyhteyden luominen on mahdotonta. Lankaliittymän kuukausimaksut ovat muuten tuplaten suuremmat kuin kaupungissa SDPläisllä! Käyttö pitää tehdä illalla halvalla ajalla. Tervetuloa käymään joskus maaseudulla, mikäli tiedät mikä se on(?) tutustumaan mahdollisiin KÄYTÄNNÖN netti vaihtoehtoihin.

        Allekirjoittanut halusi saada rinnalle vain ja ainoastaan vain perusnettiselailuun riitävän laitteiston riippumatta vuorokauden ajasta. Tähän takoitukseen tein selvittelyjä 2 kuukauden aikana. Kyselin kavereilta ja liikkeistä toimivuudesta.

        Mitä tulee kännykän ja GPRSn käyttämästä yhteisestä 'tilasta' totean vain, että lopettakoot myymästä GPRS palvelua mikäli ei pysty takaamaan järkevää nopeutta. Joka muuten oli äsken GPRSn kautta tasolla alle 10 kB/min.

        Käytännössähä tämän palvelun tarkoitus on maksattaaa asiakasta saamatta vastinetta rahoilleensa, mikäli tilane pysyy ennallaan...

        Älä pillastu hyvä mies. Mähän sanoin että JOS on vaihtoehtoja, en sanonut että missään nimessä ei. Ja kyllä, tiedän todellakin mikä on maaseutu, en sitä kavahda laisinkaan. Ja muuten, kyllä kaupungissa, ainakin täällä nimeltä mainitsemattomassa kaupungissa, se surffailu päiväaikaan on ihan yhtä kallista kuin illallakin jos ihan perinteistä puhelinmodeemia käyttää, täällä kun ei enää ole halvempia iltataksoja koska ne poistettiin.

        OK, siis sinulla vaihtoehdot ovat tasan joko lankaliittymä tai gerpsi, siis sitten käytät gerpsiä ja sillä siisti. Tarkoitin tuon järjen käyttö jutun heille joilla olisi vaihtoehtoja vaikka kuinka paljon mutta kun se gerpsi on pakko saada ja sitten kun se takkuaa niin valitellaan ja kirotaan niitä puheeseen DNAta käyttäviä, niinkuin nyt just tuolla alla, C55 is back manasi. Gerpsi muuten yleensäkin on sellainen muillakin operaattoreilla että kapasiteettia annetaan sitä mukaa kuin sitä puheelta jää vapaaksi, Dnalla vaan on gerpsi-käyttäjiä enemmän kuin muilla.


    • c55 is back

      Totta puhut,toveri!
      Kyllä se on niin että, jos ottaa liittymän niin sen tulee toimia olipa käyttäjiä miten paljon tahansa.
      Mitenkähän kuluttaja-asiamies tähän...............
      "Dna:n asiamiesten" kommentteja täällä kyllä tuntuu piisaavan vai mitä.

      • kajaanin ruikuttaja

        Juu, ei se nyt saakeli ole ostajan asia arvioida pelaako gerpsi vai ei, jos sellasta myydään!

        Kyl se on DNA:an asia laittaa hommat kuntoon tai lakkauttaa kyseinen palvelu! Muutenhan homma on puhdasta huijausta. Ei ainakaan pitäisi mainostaa kyseistä palvelua ennekuin se pelaa.

        Ja mitä tulee dna:an asiakaspalveluun, sitä ei ole! Olen tehnyt vikailmoituksen sekä puhelimitse ja sähköpostina ja vastausta ei kuulu! Pari viikkoa kulunut...olishan se hyvä tietää missä mennään kun maksetaan kuitenkin joka hetkeltä maksuja! Eli sanottais suoraan, jos hommaan ei ole tulossa kummempia parannuksia!

        No toimiihan se yhteys joskus viikonloppuna jopa tunnin :)


      • Pian entinen asiakas
        kajaanin ruikuttaja kirjoitti:

        Juu, ei se nyt saakeli ole ostajan asia arvioida pelaako gerpsi vai ei, jos sellasta myydään!

        Kyl se on DNA:an asia laittaa hommat kuntoon tai lakkauttaa kyseinen palvelu! Muutenhan homma on puhdasta huijausta. Ei ainakaan pitäisi mainostaa kyseistä palvelua ennekuin se pelaa.

        Ja mitä tulee dna:an asiakaspalveluun, sitä ei ole! Olen tehnyt vikailmoituksen sekä puhelimitse ja sähköpostina ja vastausta ei kuulu! Pari viikkoa kulunut...olishan se hyvä tietää missä mennään kun maksetaan kuitenkin joka hetkeltä maksuja! Eli sanottais suoraan, jos hommaan ei ole tulossa kummempia parannuksia!

        No toimiihan se yhteys joskus viikonloppuna jopa tunnin :)

        Tuttu juttu. Asun Oulussa ja minulla on ollut Dna:n liittymä ja siinä GPRS-palvelu ainoastaan internetkäytössä viime syksystä asti. Viime vuoden puolella palvelu pelasi vielä hyvin ja olin tyytyväinen sen toimintaan, sillä tiesin ettei siltä kovin huimaa nopeutta voi odottaa. Nopeus oli normaalin modeemin luokkaa Siemens ME45:tä käytettäessä. Tilanne muuttui kuitenkin dramaattisesti vuoden vaihteen jälkeen. Yhteys alkoi hyytymään täysin. Joskus ei meinaa saada yhteyttä ollenkaan ja toisilla kerroilla yhteys muodostuu, mutta hyytyy täysin 5-10 minuutin jälkeen.. Data ei liiku ollenkaan.

        Välillä koko liittymä on mykkänä ja toisina päivinä GPRS ei toimi ollenkaan. Sitten, kun pääsee asiakaspalveluun puolen tunnin jonotuksen jälkeen lävitse, saa kuulla, ettei mitään vikaa ole, vaan kaikki on normaalia..

        Kaiken kaikkiaan tämä ongelma on saavuttanut osaltani jo sellaiset mittasuhteet, että luovun Dna:n käytöstä kokonaan. Vaikka hinta on halpa ja olen valmis hyväksymään hitauden, en näe mitään syytä maksaa n. 20 euroa kuukaudessa tuotteesta, jota en voi käyttää. Varsinkaan nyt, kun saan verkkoyhteyden asuntooni vain 15 euroa suurempaan kuukausihintaan.. Kun verkko on kytketty, soitan välittömästi Dna:han ja panen liittymän kiinni ja jatkan Radiolinjan tyytyväisenä asiakkaana, kuten olen ollut tähänkin saakka.


      • olisikohan

        Sorry vaan mut en ole Dna-asiamies vaan ihan tavallinen kännynkäyttäjä. Etteks te tosiaan tajuu että mitä enemmän verkossa on kuormitusta niin sitä enemmän takkuaa? Itsepähän liittymänne valitsette, jos teillä on kerta valinnan varaa niin miks just gerpsi? Mäkään en ottais gerpsiä koska on adsl ja muita vaihtoehtoja. Gerpsi on tarkoitettu liikkuvaan dataan ja sellaisiin missä ei ole vaihtoehtoja. Mut teille ei järkeen mahdu. Sitäpaits pitäiskö puheliittymien omistajien lopettaa puhuminen jotta te saisitte käyttää gerpsiä häh???

        Lainaus uusimmasta DNA asiakastiedotteesta:

        "Itse asiassa GPRS-palvelun jo kahden vuoden ajan jatkunut suosio on yllättänyt jopa meidät dna:laiset. Palvelun saama suuri suosio ei sinällään ole mikään ihme, kun ajattelee, että dna-liittymä on alusta alkaen toiminut verkossa, joka on rakennettu alan uusinta teknologiaa hyödyntäen. Täytyy kuitenkin myöntää, että koko ajan kasvava GPRS-asiakaskuntamme on asettanut meidät kovien haasteiden eteen teknisen asiakaspalvelumme osalta. Näihin haasteisiin olemme yrittäneet vastata täällä parhaan kykymme mukaan."

        Ja vielä:

        "Ja kuten nykyiset GPRS-asiakkaamme ovat varmasti huomanneet, koskaan ei voi liikaa korostaa oikeiden asetusten merkitystä GPRS:n yhteydessä. Jos matkapuhelimessa ja/tai tietokoneella ei ole oikeita asetuksia, palvelu ei yksinkertaisesti toimi."

        Mä haluun tähän loppuun todeta vielä sen että oman järjen käyttö ei ole kielletty. Jos leikitte tyhmää tai ootte oikeesti tyhmiä niin älkää syyttäkö operaattoria, operaattorikaan ei kaikkea muista kertoa. Asiakkaat vois itekin kysellä enemmän jos joku juttu askarruttaa eikä vaan osoitella syyttävää sormea operaattoria kohtaan. Ja sit vielä toi että jos käyttäjämäärä kasvaa tota vauhtia niin luuletteks te t o s i a a n että ne pystyy pikavauhtia kasvattaan kapasiteettia??? Sehän vaatii taloudellisia investointeja ja on melkoinen riski kun aattelee miten liikkuvaista ja ei-uskollista asiakaskunta on, tavoite on kuitenkin kaikilla operaattoreilla että ne toimis plus-merkkisellä tuloksella ja ettei olis vuodesta vuoteen jatkuva miinusmerkkinen tulos jota osaks tekee myös suuret investoinnit verkkoihin.


      • dna
        olisikohan kirjoitti:

        Sorry vaan mut en ole Dna-asiamies vaan ihan tavallinen kännynkäyttäjä. Etteks te tosiaan tajuu että mitä enemmän verkossa on kuormitusta niin sitä enemmän takkuaa? Itsepähän liittymänne valitsette, jos teillä on kerta valinnan varaa niin miks just gerpsi? Mäkään en ottais gerpsiä koska on adsl ja muita vaihtoehtoja. Gerpsi on tarkoitettu liikkuvaan dataan ja sellaisiin missä ei ole vaihtoehtoja. Mut teille ei järkeen mahdu. Sitäpaits pitäiskö puheliittymien omistajien lopettaa puhuminen jotta te saisitte käyttää gerpsiä häh???

        Lainaus uusimmasta DNA asiakastiedotteesta:

        "Itse asiassa GPRS-palvelun jo kahden vuoden ajan jatkunut suosio on yllättänyt jopa meidät dna:laiset. Palvelun saama suuri suosio ei sinällään ole mikään ihme, kun ajattelee, että dna-liittymä on alusta alkaen toiminut verkossa, joka on rakennettu alan uusinta teknologiaa hyödyntäen. Täytyy kuitenkin myöntää, että koko ajan kasvava GPRS-asiakaskuntamme on asettanut meidät kovien haasteiden eteen teknisen asiakaspalvelumme osalta. Näihin haasteisiin olemme yrittäneet vastata täällä parhaan kykymme mukaan."

        Ja vielä:

        "Ja kuten nykyiset GPRS-asiakkaamme ovat varmasti huomanneet, koskaan ei voi liikaa korostaa oikeiden asetusten merkitystä GPRS:n yhteydessä. Jos matkapuhelimessa ja/tai tietokoneella ei ole oikeita asetuksia, palvelu ei yksinkertaisesti toimi."

        Mä haluun tähän loppuun todeta vielä sen että oman järjen käyttö ei ole kielletty. Jos leikitte tyhmää tai ootte oikeesti tyhmiä niin älkää syyttäkö operaattoria, operaattorikaan ei kaikkea muista kertoa. Asiakkaat vois itekin kysellä enemmän jos joku juttu askarruttaa eikä vaan osoitella syyttävää sormea operaattoria kohtaan. Ja sit vielä toi että jos käyttäjämäärä kasvaa tota vauhtia niin luuletteks te t o s i a a n että ne pystyy pikavauhtia kasvattaan kapasiteettia??? Sehän vaatii taloudellisia investointeja ja on melkoinen riski kun aattelee miten liikkuvaista ja ei-uskollista asiakaskunta on, tavoite on kuitenkin kaikilla operaattoreilla että ne toimis plus-merkkisellä tuloksella ja ettei olis vuodesta vuoteen jatkuva miinusmerkkinen tulos jota osaks tekee myös suuret investoinnit verkkoihin.

        Mulla on käytössä nokia 6310 ja dnagprs ja olen todella tyytyväinen palveluun. Asun Espoossa ja liikun paljon eripuolella suomea ja ainakin minulla gprs toimii hyvin. Toki välilä on katkoja datan siirrossa johtuen täydestä gsm verkosta, mutta yleisesti ottaen se toimii hyvin.


      • c55 is back
        olisikohan kirjoitti:

        Sorry vaan mut en ole Dna-asiamies vaan ihan tavallinen kännynkäyttäjä. Etteks te tosiaan tajuu että mitä enemmän verkossa on kuormitusta niin sitä enemmän takkuaa? Itsepähän liittymänne valitsette, jos teillä on kerta valinnan varaa niin miks just gerpsi? Mäkään en ottais gerpsiä koska on adsl ja muita vaihtoehtoja. Gerpsi on tarkoitettu liikkuvaan dataan ja sellaisiin missä ei ole vaihtoehtoja. Mut teille ei järkeen mahdu. Sitäpaits pitäiskö puheliittymien omistajien lopettaa puhuminen jotta te saisitte käyttää gerpsiä häh???

        Lainaus uusimmasta DNA asiakastiedotteesta:

        "Itse asiassa GPRS-palvelun jo kahden vuoden ajan jatkunut suosio on yllättänyt jopa meidät dna:laiset. Palvelun saama suuri suosio ei sinällään ole mikään ihme, kun ajattelee, että dna-liittymä on alusta alkaen toiminut verkossa, joka on rakennettu alan uusinta teknologiaa hyödyntäen. Täytyy kuitenkin myöntää, että koko ajan kasvava GPRS-asiakaskuntamme on asettanut meidät kovien haasteiden eteen teknisen asiakaspalvelumme osalta. Näihin haasteisiin olemme yrittäneet vastata täällä parhaan kykymme mukaan."

        Ja vielä:

        "Ja kuten nykyiset GPRS-asiakkaamme ovat varmasti huomanneet, koskaan ei voi liikaa korostaa oikeiden asetusten merkitystä GPRS:n yhteydessä. Jos matkapuhelimessa ja/tai tietokoneella ei ole oikeita asetuksia, palvelu ei yksinkertaisesti toimi."

        Mä haluun tähän loppuun todeta vielä sen että oman järjen käyttö ei ole kielletty. Jos leikitte tyhmää tai ootte oikeesti tyhmiä niin älkää syyttäkö operaattoria, operaattorikaan ei kaikkea muista kertoa. Asiakkaat vois itekin kysellä enemmän jos joku juttu askarruttaa eikä vaan osoitella syyttävää sormea operaattoria kohtaan. Ja sit vielä toi että jos käyttäjämäärä kasvaa tota vauhtia niin luuletteks te t o s i a a n että ne pystyy pikavauhtia kasvattaan kapasiteettia??? Sehän vaatii taloudellisia investointeja ja on melkoinen riski kun aattelee miten liikkuvaista ja ei-uskollista asiakaskunta on, tavoite on kuitenkin kaikilla operaattoreilla että ne toimis plus-merkkisellä tuloksella ja ettei olis vuodesta vuoteen jatkuva miinusmerkkinen tulos jota osaks tekee myös suuret investoinnit verkkoihin.

        Olen iloinen että adsl yhteytesi toimii moitteettomasti.Mutta olen tässä miettinyt että
        nämä jutut on lähinnä tarkoitettu gprs-internet käyttäjille.Mehän ei viedä kaistaa tavallisilta puhelimen käyttäjiltä sellaisilta kuin esimerkiksi sinulta.Sinäkin gprs:n käyttäjänä viet sitä meiltä.


      • jps
        dna kirjoitti:

        Mulla on käytössä nokia 6310 ja dnagprs ja olen todella tyytyväinen palveluun. Asun Espoossa ja liikun paljon eripuolella suomea ja ainakin minulla gprs toimii hyvin. Toki välilä on katkoja datan siirrossa johtuen täydestä gsm verkosta, mutta yleisesti ottaen se toimii hyvin.

        Olin aivan varma vaali-iltana, että dna-gprs on aivan tukossa. Yllätyin, kun tulin töistä klo 22.30 ja avasin yhteyden. Pelas kuin enkeli. Ihmettelin itsekkin yhteyden nopeutta. Ei ole koskaan sivut auvenneet niin nopeasti.
        Onko mahdollista, että DNA säätelee kapasiteettia jotenkin?


      • siis
        c55 is back kirjoitti:

        Olen iloinen että adsl yhteytesi toimii moitteettomasti.Mutta olen tässä miettinyt että
        nämä jutut on lähinnä tarkoitettu gprs-internet käyttäjille.Mehän ei viedä kaistaa tavallisilta puhelimen käyttäjiltä sellaisilta kuin esimerkiksi sinulta.Sinäkin gprs:n käyttäjänä viet sitä meiltä.

        hetkinen, sanoitko että mä olisin Gerpsi-käyttäjä? En todellakaan. Tais mennä sulta nyt vähän sekaisin. Siis en todellakaan aio pyydellä sulta ja muilta gerpsi-käyttäjiltä anteeksi sitä että käytän Dnatani puhumiseen koska liittymäthän ON ensisijaisesti puhumiseen ja nuo gerpsit on sellainen sivutuote. Minä vien kapasiteettia teiltä, no en ole kyllä ainut mutta sietäisköhän vähän miettiä mitä puhuu. En aio luopua puheeseen tarkoitetusta liittymästäni siksi että sinä saat surffailla netissä. Toiseksi onko sinulla vaihtoehtoja? Jos on niin mikset sitten käytä? Monella olisi mutta ei, pitää se gerpsi saada vaikka väen väkisin koska a) muillakin on ja/tai b) se on niin halpa. Suosittelen käyttämään järkeä ja hylkäämään gerpsin nettikäytössä mikäli on muitakin tapoja mennä nettin, ymmärrän toki jos niitä ei yksinkertaisesti ole.


      • c55 is back
        siis kirjoitti:

        hetkinen, sanoitko että mä olisin Gerpsi-käyttäjä? En todellakaan. Tais mennä sulta nyt vähän sekaisin. Siis en todellakaan aio pyydellä sulta ja muilta gerpsi-käyttäjiltä anteeksi sitä että käytän Dnatani puhumiseen koska liittymäthän ON ensisijaisesti puhumiseen ja nuo gerpsit on sellainen sivutuote. Minä vien kapasiteettia teiltä, no en ole kyllä ainut mutta sietäisköhän vähän miettiä mitä puhuu. En aio luopua puheeseen tarkoitetusta liittymästäni siksi että sinä saat surffailla netissä. Toiseksi onko sinulla vaihtoehtoja? Jos on niin mikset sitten käytä? Monella olisi mutta ei, pitää se gerpsi saada vaikka väen väkisin koska a) muillakin on ja/tai b) se on niin halpa. Suosittelen käyttämään järkeä ja hylkäämään gerpsin nettikäytössä mikäli on muitakin tapoja mennä nettin, ymmärrän toki jos niitä ei yksinkertaisesti ole.

        luulin että olet sekakäyttäjä.....


      • eheiii
        c55 is back kirjoitti:

        luulin että olet sekakäyttäjä.....

        En ole sekakäyttäjä vaan käytän vaan kiinteetä nettiä, ai anteeks, joskus kun kiinteä netti on poissa pelistä vian takia (joka on aina keskuksessa) niin käytän hätätilamodeemia eli Nokia 6150:ä jolla ainakin pääsee lukemaan postit, halvan kaapelin ostin Puhelinkauppa.comista. Voi tolla surffatakin mutta tosi hidasta, nopeus vaan 9600 bps :)

        Mutta siis yleensä vaan kiinteetä nettiä, sitten aikanaan jos tulee muutto niin otan sekä kiinteen että lankapuhelinliittymän, ei olis koskaan kannattanu luopua lankapuhelinliittymästä. Hölmö olin kun luovuin. :(


      • Masa
        dna kirjoitti:

        Mulla on käytössä nokia 6310 ja dnagprs ja olen todella tyytyväinen palveluun. Asun Espoossa ja liikun paljon eripuolella suomea ja ainakin minulla gprs toimii hyvin. Toki välilä on katkoja datan siirrossa johtuen täydestä gsm verkosta, mutta yleisesti ottaen se toimii hyvin.

        Sama minulla, vaihdoin maamme suurimman? operaattorin ikeen DNA GPRS hommaan. Ostin vain Eric. T65 ja datakaapelin, yllätyin kaikesta helposta asennuksesta koneelleni jopa itse tehtynä. Homma on ainakin minulla toiminut odotettua paremmin, olen ollut uusi käyttäjä vasta 1kk ajan ja jatkan varmasti, sekä voin vain kertoilla positiivisia kokemuksia muille käytöstä. Muutaman kerran on ollut tukkoista, mutta kun olen valinnut vain pienen ajan jälkeen yhteyden uudelleen, taas on menty... Nämä negatiivisia terveisiä laittaneet ovat ehkä oppineet käymään netissä ADSL laitteilla, joten ei tietenkään pidä alkaa vaatimaan silloin samaa, kuten ei Nissan Micran ostajakaan varmasti odota tila-auton ominaisuuksia, tietää varmasti asian jo ennen ostopäätöksen tekemistä! Ja joka tuotteessahan kehitys menee eteenpäin, aina parannellaan pahimpia ongelmia. Enemmän kannattaisi ottaa teknistä tietoa asioista ennen päätöstä....


    • voi raukkaa

      Taas yksi ihminen joka luulee, vaan ei tiedä. Naurattaa nuo myyntimiehen katteet. Ei sellaista matkapuhelin liittymää olekaan, joka toimisi moitteettomasti joka paikassa. Ei myyjällä ole mitään millimetrikarttaa, josta voisi jokaisen talon ja huoneen kohdalta sanoa, että se toimii juuri siinä ja siinä. Enpä usko, että myyjä on tarkoituksella ketään viilannut linssiin. Hän on varmasti katsonut kuuluvuuskartasta asian ja kertonut, että toimii. Mutta ei ne kartat todellakaan ole niin tarkkoja, että voitaisiin sanoa metrin tarkkuudella missä mikäkin toimii.

      • DNAn GPRS

        Voin olla tietämätön raukka, kuten kommentoit, jota tosin ei naurata ylimääräinen rahan meno. Ehkäpä sinulla tietäjänä nämä asiat on kunnossa?
        DNA&myyntiedustajat myyvät GPRS liittymää kännykän normaalin kuuluvuusaluuella toimivana.

        Mitä tulee 'varmaan katsonut' lausuntoosi, puolustava asenteesi viittaa kytkeytymistäsi kyseiseen kauppaorganisaatioon.

        Olen keskustellut teknisn tuen kanssa asiasta. Kerrostalossa saattaa GPRS toimia naapurilla muttei sinulla.


      • toinen
        DNAn GPRS kirjoitti:

        Voin olla tietämätön raukka, kuten kommentoit, jota tosin ei naurata ylimääräinen rahan meno. Ehkäpä sinulla tietäjänä nämä asiat on kunnossa?
        DNA&myyntiedustajat myyvät GPRS liittymää kännykän normaalin kuuluvuusaluuella toimivana.

        Mitä tulee 'varmaan katsonut' lausuntoosi, puolustava asenteesi viittaa kytkeytymistäsi kyseiseen kauppaorganisaatioon.

        Olen keskustellut teknisn tuen kanssa asiasta. Kerrostalossa saattaa GPRS toimia naapurilla muttei sinulla.

        Kuuleppas, ei tuo puolustava asenne mikä tuolla kirjoittajalla on, merkitse sitä että hän olis DNA:n palveluksessa. Puolustan mäkin Dnata vaikka en ole siellä hommissa. Mä oon Dnan asiakas ja ihan tyytyväinen. Nykyään Radiolinjan verkko ja Sonerankin verkko toimii huonommin kuin Dna. Dna kuuluu täällä parhaiten, kentät aina täysillä, Radiolinjalla on alkanu jostain syystä välillä kentät tippumaan, tosin ne kyl nousee siitä takas mut kuitenkin jotain häikkää Radiolinjassa on. Ai mistäkö tiedän? On mulla Radiolinjakin. Ja Soneralta oli Easy jonka käytin just loppuun, se olikin ihan testausmielessä hankittu.


      • toimii
        toinen kirjoitti:

        Kuuleppas, ei tuo puolustava asenne mikä tuolla kirjoittajalla on, merkitse sitä että hän olis DNA:n palveluksessa. Puolustan mäkin Dnata vaikka en ole siellä hommissa. Mä oon Dnan asiakas ja ihan tyytyväinen. Nykyään Radiolinjan verkko ja Sonerankin verkko toimii huonommin kuin Dna. Dna kuuluu täällä parhaiten, kentät aina täysillä, Radiolinjalla on alkanu jostain syystä välillä kentät tippumaan, tosin ne kyl nousee siitä takas mut kuitenkin jotain häikkää Radiolinjassa on. Ai mistäkö tiedän? On mulla Radiolinjakin. Ja Soneralta oli Easy jonka käytin just loppuun, se olikin ihan testausmielessä hankittu.

        ihmetyttää tuo jatkuva dna:n mollaaminen. Miettikää ennen jatkuvaa valitusta mitä vastaavat palvelut maksavat esim soneralla ja radiolinjalla... ei paljoa naurata. Dna on ainoa operaattori joka edes yrittää saada ns. kohtuuhintaisia palveluja markkinoille. Muut kyllä kovasti puhuvat niistä mutta totuus on toinen kun katsoo mitä se maksaa. Mitä nettikäyttöön tulee niin jo palvelujen ehdoissa on maininta toiminnan rajallisuuteen -> dataa siirtyy kun kaistaa on vapaana. En ymmärrä miten tämä asia on joillekkin niin vaikea käsittää. Vaihtoehtoisia nettiliittymiä on markkinoilla vaikka muille jakaa... miksi te jaksatte jankata gprs:n hitaudesta kun ei se mitään muuta voi olla?

        kyl mää niin kauhiasti hämmästelen...


      • voi raukkaa
        DNAn GPRS kirjoitti:

        Voin olla tietämätön raukka, kuten kommentoit, jota tosin ei naurata ylimääräinen rahan meno. Ehkäpä sinulla tietäjänä nämä asiat on kunnossa?
        DNA&myyntiedustajat myyvät GPRS liittymää kännykän normaalin kuuluvuusaluuella toimivana.

        Mitä tulee 'varmaan katsonut' lausuntoosi, puolustava asenteesi viittaa kytkeytymistäsi kyseiseen kauppaorganisaatioon.

        Olen keskustellut teknisn tuen kanssa asiasta. Kerrostalossa saattaa GPRS toimia naapurilla muttei sinulla.

        että kukaan ei voi millilleen tietää, missä toimii ja missä ei. Sitä paitsi ei mulla oo mitään puolustelevaa asennetta, mutta ainainen syyttely "kusettamisesta" oman edun nimissä alkaa tympimään. Vaikka ei uskoisi, niin kyllä rehellisiäkin ihmisiä löytyy. Tulee mieleeni vanha ajatus siitä, että kun noin raskaasti toista epäilet, niin olisitkohan itse vähän sellaiseen taipuvainen, en tiedä. Ei mulla oo mitään kytköksiä kyseiseen firmaan, mutta myyntialalla töissä olevana ottaa päähän toi asenne, että aina myyjä "kusettaa.


      • Pekka
        voi raukkaa kirjoitti:

        että kukaan ei voi millilleen tietää, missä toimii ja missä ei. Sitä paitsi ei mulla oo mitään puolustelevaa asennetta, mutta ainainen syyttely "kusettamisesta" oman edun nimissä alkaa tympimään. Vaikka ei uskoisi, niin kyllä rehellisiäkin ihmisiä löytyy. Tulee mieleeni vanha ajatus siitä, että kun noin raskaasti toista epäilet, niin olisitkohan itse vähän sellaiseen taipuvainen, en tiedä. Ei mulla oo mitään kytköksiä kyseiseen firmaan, mutta myyntialalla töissä olevana ottaa päähän toi asenne, että aina myyjä "kusettaa.

        Kuluttajalla on oikeus purkaa liittymäsopimus, jos se ei toimi hänen asuinpaikassaan. Myös kaikki mahdolliset aloitus-/perusmaksut pitää saada takaisin toimimattomalla alueella.


    • ensio

      Itse potkaisin vuosi sitten lankakoneen pellolle täällä Salon ja Someron välillä, tämä DNA toimii yleensä nopeammin...Paitsi nykyisin viikonloppuisin, jolloinka ei meinaa sekaan mahtua, liekö joku puheaikatarjous päällä ? Kait niitä uusia nopeampia juttuja tulossa on, mutta nykyisellään ainakin olen ollut tähän ihan tyytyväinen.

    • pASKA DNA

      DNA EI PELAA EDES TÄÄLLÄ TAMPERREN KESKUSTAS JOTEN MAALL VIEL VÄHEMMÄN TOIMII

      • !!!!

        Nyt lopetat ton raivoamisen ja Dnan mollaamisen, oot keksinyt koko jutun ja tuossa ei ole totuuden hiventä tippaakaan. Dna kyllä toimii. Äläkä viitti huutaa!


      • samaa
        !!!! kirjoitti:

        Nyt lopetat ton raivoamisen ja Dnan mollaamisen, oot keksinyt koko jutun ja tuossa ei ole totuuden hiventä tippaakaan. Dna kyllä toimii. Äläkä viitti huutaa!

        Ihme että täällä ei kukaan mollaa soneraa, teliaa ja radiolinjaa vaan aina dna:ta. Kysykääpä mitä sama gprs yhteys maksaa niillä niin ei tarvitse enää valittaa. Dna on ainoa joka käyttää kiinteää hinnoittelua joka tarkoittaa sitä että palvelu on erittäin edullinen verrattuna kilpailijoihin. Tämä taas johtaa siihen että se on myös erittäin suosittu ja suuri käyttäjämäärä näkyy siten verkon ruuhkautumisena. Soneralla ja radiolinjalla tuskin on sitä vaaraa että palvelu ruuhkautusi johtuen älyttömästä hinnoittelusta joten jos dnan ruuhkautuminen ärsyttää niin sinne vaan kiskureiden asiakkaaksi.
        Tuntuu vaan uskomattomalta että teitä saatanan imbesillejä tuntuu riittävän jotka ette tajua vaikka joku teille rautalangasta vääntää vaan sama "dna on surkea" valitus jatkuu.. jatkakaa samaan malliin!

        voi hyvää päivää!


    • DNAn GPRS

      Näköjään aloittamani keskustelu on saanut huomiota!
      Ohessa tilanneraportti tiistailta DNAlta:
      'Ongelmia on ja otetaan myöhemmin yhteyttä (viimeistään pe 28.3.)'! Ei ole vielä kuulunut mitään... Poislukien laskua, joka tuli. DNAn piti siis selvittää osoitteen perusteella GPRSn toiminta.

      Asuinpaikkani on Jyväskylän läheisyydessä. Jossa DNAlla on suuria ongelmia GPRSssä, jonka he ovat myös myöntäneet. Mutta toimet ongelmien ratkaisemiseksi tapahtuvat kuin hidastetussa elokuvassa (vai tapahtuuko laisinkaan?)!

      Kyseiset GPRS ongelmat olivat siis jo helmikuussa olemassa, kun aloitimme harjoittelun.

      Toivottavasti opimme tästäkin jotain(?)

      • dna

        Olen käyttänyt puolivuotta dna gprs:ää ainoana nettiyhteytenä ja olen todella tyytyväinen. Puhelin on noksu 6310 ja käyttis win98 yhteys kaapelin välityksellä. Ajan työni puolesta ympäri suomea, ja olen huomannut että mitä kauemmas tiheästä asutuksesta menee, sitä nopeammin yhteys toimii. Kannattaisiko vielä kokeilla nokian puhelimella ennenkuin heität kirvestä kaivoon?


      • tyytyväinen

        Olen käyttänyt puolivuotta dna gprs:ää ainoana nettiyhteytenä ja olen todella tyytyväinen. Puhelin on noksu 6310 ja käyttis win98 yhteys kaapelin välityksellä. Ajan työni puolesta ympäri suomea, ja olen huomannut että mitä kauemmas tiheästä asutuksesta menee, sitä nopeammin yhteys toimii. Kannattaisiko vielä kokeilla nokian puhelimella ennenkuin heität kirvestä kaivoon?


      • EI TOIMI
        tyytyväinen kirjoitti:

        Olen käyttänyt puolivuotta dna gprs:ää ainoana nettiyhteytenä ja olen todella tyytyväinen. Puhelin on noksu 6310 ja käyttis win98 yhteys kaapelin välityksellä. Ajan työni puolesta ympäri suomea, ja olen huomannut että mitä kauemmas tiheästä asutuksesta menee, sitä nopeammin yhteys toimii. Kannattaisiko vielä kokeilla nokian puhelimella ennenkuin heität kirvestä kaivoon?

        DNA EI TOIMI PALASIN TELIAAN JA NOPEUS ON HETI 10 KERTAA PAREMPI DNA:lla


      • telia toimii
        EI TOIMI kirjoitti:

        DNA EI TOIMI PALASIN TELIAAN JA NOPEUS ON HETI 10 KERTAA PAREMPI DNA:lla

        piti sanoa 10 kertaa nopeammin kun joku hiton dna


      • maksaa?
        telia toimii kirjoitti:

        piti sanoa 10 kertaa nopeammin kun joku hiton dna

        Mitäs se gprs:n käyttäminen telian kautta maksaa? Olen harkinnut gprs:n hankkimista ja katsonut hämmentyneenä välillä melko kärkästäkin keskustelua mitä täällä on käyty. Dnalla ilmeisesti on kiinteä kuukausimaksu, onko telialla samoin?


      • RiPo
        maksaa? kirjoitti:

        Mitäs se gprs:n käyttäminen telian kautta maksaa? Olen harkinnut gprs:n hankkimista ja katsonut hämmentyneenä välillä melko kärkästäkin keskustelua mitä täällä on käyty. Dnalla ilmeisesti on kiinteä kuukausimaksu, onko telialla samoin?

        Telia Mobile Onlinella 20Mt siirto maksaa 30€ ja Telia Mobile Online GO:lla 57€.
        Tiedot perustuu Tietokone-lehden numeroon 2/2003.
        DNA:lla on kiinteä kk.maksu, 16€. Siirrettävä data-ja aika rajoittamaton.


      • dna ei toimi
        RiPo kirjoitti:

        Telia Mobile Onlinella 20Mt siirto maksaa 30€ ja Telia Mobile Online GO:lla 57€.
        Tiedot perustuu Tietokone-lehden numeroon 2/2003.
        DNA:lla on kiinteä kk.maksu, 16€. Siirrettävä data-ja aika rajoittamaton.

        vaikka on kuinka halpa , niin ei dna toimi, yhden siis SIVUN tämän lataaminen kesti 11min ja tietokoneessa ja yhteyksissä ei ole vikaa , VAAN DNA LUPAA LIIKOJA JOKA SUHTEEN


    • itämaan tietäjä

      minulla dna enkä ole saanut sillä yhtään itikkaa tapettua..suosittelen vaihtamaan saunalampeen tai aliseen ne ovat paljon nopeampia kun ajattelee autoilun kannalta!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe