gerbiilit ja juoksupallo

viivi

Heips!
Ajattelin kysyä sitä, että saako gerbiileille juoksupalloja? käykö hamstereiden juoksupallo myös gerbiileille? vai onko häntä esteenä?

15

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mie waan

      Mun mielest EHKÄ vois käyttää juoksupalloo, mut sit täytyy muistaa, että HAMSTERIA EIKÄ GERBIILIÄ SAA PITÄÄ KUIN ENINTÄÄN PUOLI TUNTIA PALLOSSA!! Erityisesti muovisessa pallossa lämpötila nousee nopeasti ja korkealle!

      • Annich

        juoksupalloon EI saa laittaa gerbiiliä eikä hamsteria... koska se on eläin rääkkäystä. Juoksupallo menee sitä lujempaa mitä paniikimmassa eläin on, koska eläin koittaa juosta pelottavaa ääntä ja tunnetta tajuamatta mitä se on, ja mitä lujempaa pallo menee, sitä lujempaa se kolahtaa kun osuu esim. seinään. Juoksupallo on kaikille jyrsijöille hengen vaarallinen. Samoin on hamsteriautot


      • viivi
        Annich kirjoitti:

        juoksupalloon EI saa laittaa gerbiiliä eikä hamsteria... koska se on eläin rääkkäystä. Juoksupallo menee sitä lujempaa mitä paniikimmassa eläin on, koska eläin koittaa juosta pelottavaa ääntä ja tunnetta tajuamatta mitä se on, ja mitä lujempaa pallo menee, sitä lujempaa se kolahtaa kun osuu esim. seinään. Juoksupallo on kaikille jyrsijöille hengen vaarallinen. Samoin on hamsteriautot

        no miksi niitä sitten on markkinoilla, jos ne kerran on hengenvaarallisia?

        muiden keskustelijoiden mielipiteitä, kiitos!


      • Teppo
        viivi kirjoitti:

        no miksi niitä sitten on markkinoilla, jos ne kerran on hengenvaarallisia?

        muiden keskustelijoiden mielipiteitä, kiitos!

        joo mäki oom kuullu et hamsteriautot on vaarallisii.. mutta niist pyöristä en tiiä mimmost tarkotat ku faunattares on semmonen aika avonainen mikä on kiinni semmoses telineessä et sillä ei anakaan pääse törmäilemää eikä lämpö nouse..


      • viivi
        Teppo kirjoitti:

        joo mäki oom kuullu et hamsteriautot on vaarallisii.. mutta niist pyöristä en tiiä mimmost tarkotat ku faunattares on semmonen aika avonainen mikä on kiinni semmoses telineessä et sillä ei anakaan pääse törmäilemää eikä lämpö nouse..

        mä siis tarkoitan sellaista juoksupalloa, johon gerbiili tm. laitetaan sisälle ja siinä sitten juoksee ympäri lattioita...

        en ole puhunut juoksupyöristä, koska ne on vaarallisii gerbiileille...


      • Teppo
        viivi kirjoitti:

        mä siis tarkoitan sellaista juoksupalloa, johon gerbiili tm. laitetaan sisälle ja siinä sitten juoksee ympäri lattioita...

        en ole puhunut juoksupyöristä, koska ne on vaarallisii gerbiileille...

        mä tarkotinki sellast palloo mikä on telineessä EN juoksupyörää..


    • P.K.

      Juoksupyörä ei sovi gerbiilille, muista elukoista en tiedä, mutta gerbiiliyhdistyksen ja näyttelytuomareitten mielestä se on täysin turha vehje. Se voi lisäksi pilata gerbiilin hännän, siinähän pitäis olla semmonen karvatupsu, joka voi kaljuuntua juoksupyörässä. Järjestä gerbiileillesi virikkeitä esim. rullien pahvihylsyistä, oksista ja heinistä, älä osta juoksupyörää siksi, että "sitä ois kiva kattella kun ne juoksee"!!

      • viivi

        HUOM!!
        juoksupyörä ja juoksupallo on kaksi ERI asiaa!!!


    • APETI

      EI!!!!! JUOKSUPALLOA GERBIILEILLE

    • Minä.

      Minä en käyttäisi juoksupalloa gerbiililleni/gerbiileilleni , perusteila että kun gerbiili nyt on pieni j joskin heiveröinen se ei pääse haluamaansa paikkaan ja törmäilee huonekaluihin ja se on minunmielestäni VÄÄRIN.

    • Vammasia ootte

      Antakaa jo olla!!!!! juoksupallo sopii kaikille jyrsijöille mille niitä on myynnissä

      kun ette eläimistä mitään tiedä niin älkää semmosiá myöskään ottako rääkkäätte eläimiä!!!!!

    • MBHF

      Kaikki mitä eläimille myydään esim. eläinkaupoissa ei todellakaan ole sopivaa tai ko. lajilla sopivaa. Ihan jo maalaisjärjellä kun ajattelee...
      Ihan jos katsoo tiettyjen jyrsijälajien ruokatarjontaa (esim. degut) niin kaikki niille myytävä sokeri/rasvapitoinen (seokset, herkut) ei ole hyväksi. Pahimillaan aiheuttavat deguille kaihia. diabetestä jne.
      Sama pätee ihan perus-jyväseoksiin; voi olla täynnä kiva värisiä kikkareita(miellyttää omistajaa) mutta ravinto-arvoiltaan kehnoa, eläimen terveyden kannalta (puhumattakaan lisä - ja väriaineista). Samoin isossa maialmassa myydään mm. koirille sähköpantoja (koulutus?) vaikka niitä voisi pitää enemminkin eläinrääkkäyksenä....
      Itse luen lattialla olevan juoksupallon samaan kategoriaan; jyrsijä voi loukata itsensä, tai se on ainakain ahdistavaa, kun pallo pyörii mihin sattuu lattialla,eikä eläin pääse siitä pois kun haluaa vaan joutuu juoksemaan pallon mukana (kuten tava juoksupyörästä).

      Jokainen eläimen omistaja toki tavallaan.

    • Ksjsjsjs

      Moi

    • avokadopasta
    • Neav1

      Hei! Itse tässä ostin pienehkön juoksu pallon gerbiileilleni ja tässä mietin että voiko sitä sitten oikeasti käyttää. Yritin hake tältä palstalta apua lukemalla kommenttejanne/viestejänne mutta en oikein nyt tiedä että kannattaako sitä käyttää kun jotkut sanoo ei ja jotkut joo. Olen jo hieman testannut kyseistä palloa ja kovassa tarkkailussa olen menoa pitänyt. En ainakaan huomannut että gerbiilini olisivat kokemuksen pitänyt järkyttävänä tai ahdistavana. Mutta jos asia on niin etää sitä ei saisi käyttää en todellakaan aio sitä käyttää. Ja nytten kun en ihan varma asiasta ole niin pieniä määriä saatan kokeilla. Kertokaa ihmeessä totuus tästä pallosta niin tiedän toimia oikein ja linkatkaa vaikkapa sivustoja missä kerrotaan näistä palloista tarkemmin. Kiitos ♥

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe