8-vuotta suhdetta takana

ellunkana81

Aivan uskomatonta, miten yksinäiseksi nainen tunteekaan itsensä (ainakin minä) sen jälkeen kun on raskaaksi tullut.nyt eletään 13 viikkoa. Ja ongelmana se että ukkokulta haluis mennä ja juoda miten tykkää.. Lupaa kyllä aina vihdoin jäädä kotiin ja olla ottamatta. Mutta seuraava viikonloppu näytää taas todellisuuden ja kokka kohti lähibaaria. Itsellä myös jokseenkin hyvin masentunut olotila etenkin viikonloppuisin. Omatkaan ystävät eivät pidä niinkään yhteyttä. Ihankuin minulla olisi rutto tai jotain.(tarkoittaa siis että minusta ei ole lähtiäksi heidän baarikierrosreissuilleen), joten täytyy tyytyä kotona lusimiseen. Masentunut myös olen oman suhteeni tilanteesta. Luottamus mieheen hiipunut ja jatkuvat pettymykset ovat kylmettäneet minut. Vain suru ja katkeruus kumpuaa päällimmäisenä pintaan. Tässä tilanteessa pitäisi miettiä vuokrakaksiosta kolmioon vaihtamista, mutta mies haluisi omakotitaloa velkoineen. Minä en niinkään ja ehkä myös siksi että suhteemme laatu on aika hutera. Jotenkin täytyisi nyt saada selvyys siitä onko järkeä jatkaa saman katon alla vai erikseen, vaikkei rakkautta ehkä olisikaan. En toivo valmiita vastauksia vaan ehkä mahdollisia omia kokemuksianne tänne...Kiitos niistä etukäteen.

10

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zaza

      Joo,mulla oli aikoinaan sama ongelma,oli tosi ikävää olla aina yksin,tosin meillä on kolme lasta,iältään 11,7 ja 6 vuotiaat.Nyt on kax vuotta mennyt tosi hyvin. Kun mieheni lopetti viinan kans läträämisen. Tein sille stopin.Kun sanoin että että me lähetään lasten kans jos se ei lopeta juomista,niin se sitte loppu...nyt se ei ota ollennkaan,täysin raitis.Kannatti odottaa kymmenen vuotta. =) Jos haluat minusta ystävän meseosoite on:mir,hel,[email protected]

    • jeNNETTE

      luin sun jutun ja kamala miten kuulostit minulta. Mulla ollut samanlainen tilanne. Kuuli tuossa että olen raskaana 12 vko:lla, ajattelin keskeytystä koska suhde on ollut mitä on ja en tiedä olisinko halunnut yksinhuoltajaks.

      No kävin neuvolassa ja juttelin pekan kanssa. Hän haluaa kanssani tämän lapsen, talon ja elämän. Niin minäkin, mutta jotenkin nopeaa tuli elämän muutos eteen. apsi, talon rakennus jne... sanoin että ei tule mitään siitä että hän juo jos mä en juo, että en jaksa katsoa.

      Sen takia en jaksa katsoa kun jos sanon hänelle että saat juoda perjantaina ja lähdetään mökille lauantaina tehdään jotain muuta niin hän saattaa jatkaa seuraavat 5 pvä, pilaa kaikki suunnitelmat,
      ja menee ex vaimon luona käymään.

      Mulla oli tosi raskasta viime viikonloppuna tuntui että kaikki mureni silmien edessä. Kaikki.

      Hän joi, valehteli, en tiedä onko pettänyt väittää kiven kovaan että ei mutta en ole varma.

      Hain jo keskeytystä olen 16 vkolla mutta vedin paperin pois, en haluais että lapsi kärsii mistään mikä ei ole sen vika.

      No nyt ollaan saatu juteltuu jne ihan hyvin menee, mutta kuinka kauan. Kaikki sortuu kun hän koskee viinaan.

      Hänestä tulee ihan erilainen ihminen ketä en tunne. Hän ei välitä kenestäkään ei must eikä lapsesta. haukkuu ja on ilkeä.

      Mutta selvinpäin rakastettava, lempeä, rauhallinen, järkevä.
      Sanoin että jos haluaa jatkaa mun kanssa hän ei juo raskausaikana eikä heti sen jälkeen. ollaan lapsen kanssa, ja siinä sitä vasta puuhaa riittää.

      Eikö totta???!!!no hän kävi lääkärissä ja haki antabustabletit ettei sorru mihinkään.

      ei hän juoppo ole mutta herkkä riita tilanteessa lähtemään juomaan kuten mä itsekkin paitsi että nyt en voi. Pitää vain niellä.

      Tekis mieli lähteä kaljalle, mutta en voi yksinkertaisesti...sorruin nimittäin yhden kerran juuri tuona kyseisenä vkonloppuna olin varma että teen sen keskeytyksen keinolla millä hyvänsä ja piste. LAPSESTA EI VÄLIÄ.

      Itkin ja ajatukset muuttui. Ja sovittiin. Tiedän miten vaikeeta on itse olla kämpillä miettien mitä se jätkä siellä puuhaa jne.

      Koita pärjätä.

      • Onneton äityli

        Voi kuinka tuttuja ajatuksia. Mä en päätynyt aborttiin ja nyt olen jo 31 4 viikolla. Olen sortunut viinaan useita kertoja tän raskauden aikana ja se jos mikä harmittaa...Nyt olen ollut 3 kk ottamatta mitään. Helppoa se ei ole ollut, mutta täytyy vaan pitää lapsen hyvinvointi mielessä...kuka äiti nyt haluisi lastansa vahingoittaa tietentahtoen. Se ei vaan aina ole mielessä, kun pyörii masentuneena parisuhdeongelmien kimpussa ja katuu tekemiään valintoja. Nyt vain pidän peukkuja että lapsi on terve. Tulevaisuus pelottaa, mutta päivä kerrallaan. Minut on leimattu itsekkääksi, lapsentappajaksi, tunteettomaksi, jolla ei ole yhtään äidin vaistoja, mutta silti yritän jatkaa eteenpäin. Ehkäpä nämä asiat tästä korjaantuvat.


      • minä.........
        Onneton äityli kirjoitti:

        Voi kuinka tuttuja ajatuksia. Mä en päätynyt aborttiin ja nyt olen jo 31 4 viikolla. Olen sortunut viinaan useita kertoja tän raskauden aikana ja se jos mikä harmittaa...Nyt olen ollut 3 kk ottamatta mitään. Helppoa se ei ole ollut, mutta täytyy vaan pitää lapsen hyvinvointi mielessä...kuka äiti nyt haluisi lastansa vahingoittaa tietentahtoen. Se ei vaan aina ole mielessä, kun pyörii masentuneena parisuhdeongelmien kimpussa ja katuu tekemiään valintoja. Nyt vain pidän peukkuja että lapsi on terve. Tulevaisuus pelottaa, mutta päivä kerrallaan. Minut on leimattu itsekkääksi, lapsentappajaksi, tunteettomaksi, jolla ei ole yhtään äidin vaistoja, mutta silti yritän jatkaa eteenpäin. Ehkäpä nämä asiat tästä korjaantuvat.

        itelläni ei ole vielä lapsia,haluisin kyllä,mutta minua pelottaa kuinka mies alkaa käyttäytyä sitten.mieheni ei ainakaan vielä ole kova ottaan viinaa,yleensä minä otan useimmin kun hän,mut en minäkään juo kännejä.jotenkin se on niin helppoa miehillä,akka tulee paksuksi,no eihän se heitä estä,he eivät vahingoita ketään paitsi naistansa sillä että juovat,tupakoivat ja menevät mielesä mukaan et kyl se muija kotona pärjää,tai voihan muija lähtee mukaan,mut ne ei tajuu et ehkä raskaana ei jaksa eikä viiti samaa menoa ku ennen.eivät ne tunne samaa ku naiset,jotkut eivät edes ymmärrä miten naisen mielialat vaihtelee,ei se ole nalkutusta.tässä syy miksi haluan lapsen vasta kun tiedän että mies on täysin sitoutunut asiaan ja on täysillä mukana koko raskauden ajan ja sen jälkeenkin auttaa,niin sitä jaksaa itekkin paljon paremmin,mitä olla aina tressaantunut,silloin on itekkin helponpi olla juomatta ja tupakoimatta ku ei tressaa.en siis yleistä miehiä tällä,mutta paljon on juttuja just täälä näistä asioista!!onnea teille silti!!muistakaa lapset on mailman ihanin lahja jonka saatte!!kaikki ei niitäkään voi saada.onnea vielä ja voimia!!!


    • Nimetön

      .. vasta raskaaksi tultuani ja ekan lapsen synnyttyä miehen "todellinen" suhde alkoholiin. Ennen lapsia join itsekin melkein joka viikonloppu, eikä se minulle ollut mikään ongelma ja mieskin näin väitti. Toisin kävi, juopottelu senkun paheni. Nyt olemme eroamassa, asumme erillämme.
      Voimia ja jaksamista sinulle, muista että sinä pystyt mihin vaan vaikka ihan yksin jos niikseen tulee. Siitä selviää. Vaikka sattuis välillä.

    • 20 vuotta suhdetta takana

      Minun ukkoni rupesi juomaan todenteolla vasta sitten, kun minä tulin raskaaksi. Sitä ennen juotiin (molemmat) vain muutaman kerran vuodessa, jos oli jotain erityistä juhlan aihetta. Kun minä pamahdin paksuksi, juomiskerroista vakiintui pikkuhiljaa jokaperjantaisia, eikä mieheni nykyään edes pysty ajattelemaan perjantaita ilman kaljaa. Yleensä hän vielä juo kohtuullisen runsaasti. Nollaa kuulemma työviikon stressinsä... Onneksi hän on kova työmies ja yleensä paranteleekin krapulaansa kotia remontoimalla tms. hyödyllisillä jutuilla. Krapula hänessä ei tavallaan näy mitenkään.

      Mutta tuo juttu opetti minulle, että lapsia en hänen kanssaan tee enää yhtään. Sen verran sain aikanaan itse huolehtia kaikesta, että hulluhan minä olisin, jos kaikkeen siihen rääkkiin rupeaisin toista kertaa. Mies on kyllä ehdotellut lastentakoa moneen kertaan. Vielä vähemmän minua kiinnostaa asia nyt, kun poikamme on jo murrosikäinen ja elämä helppoa. Tehkööt muut minunkin puolestani, minä en enää jaksa.

      Moni nyt varmaan sanoo, että mikset jättänyt tuollaista ukkoa... sepä ei olekaan niin helppoa, mitä luulisi. Sitä paitsi minun ukkoni on hyvä mies, ainoa vika hänessä on jokaperjantainen kaljan lipitys... vaan hän kun ei ole pahapäinen kännissäkään, eikä häivy baareihin tms, on tuota tullut katseltua vähän läpi sormien. Ja tuleehan tuota toisinaan otettua itsekin... tosin en ole samanlainen sieni kuin ukkoni.

    • avuton..

      Täällä semmonen tilanne että olen 8 3 raskaana ja mieheni on alkoholisti. Ennen join itse joka vklp vähintään 2 päivää, kun sain tietää olevani raskaana, loppui juominen kuin seinään. Mutta kun kerroin miehelleni olevani raskaana, se juominen hänellä vasta alkoikin. Reilun kuukauden on jo juonut putkeen... ei tunnu haluavan käsittää asiaa, siis ei vaan usko todeksi. Eikä osaa asettua aloilleen... vielä kykenee Itsekkin rämpimään menossa mukana mutta varmasti sama tilanne itsellä edessä kun ei kestäkkään menoissa mukana..

    • nainen G

      jotenkin aivan käsittämätöntä että muijat alkaa vääntämään kakaroita viinaan menevien miesten kanssa jotka jopa saattavat pettää ja välillä jopa vedellä turpaankin...
      sitten tullaan tänne itkemään "kun se Matti nyt on tuommoinen kamala nyt kun oon paksuna"..eikö kannattaisi miettiä minkälaisen miehen kanssa niitä lapsia alkaa tehtailemaan..vai onko ne juopot rentut niin ihania? "ei se mitään jos ryyppää tehdään silti lapsia"..
      ihan tosi parempiakin miehiä löytyy!!!

      järjenkäyttö perheen perustamisessakin on sallittua ja jopa SUOTAVAA!!!

    • älä yleistä

      älä yleistä, ei kaikki ole samanlaisia.

      • alone6

        Näinpä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe