Suuri taistelu maailman luetuin kirja

Ellen White

Jeesus on sen kirjan päähenkilö. Ellen White tunsi Jeesuksen ja vieraili taivaassa. Hänelle näytettiin valtavia salaisuuksia. Ellen Whiten tulet tapaamaan taivaassa jos sinä vain sine pääset. Jos rikot sapattia et koskaan pääse taivaaseen!

67

232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eniten luettu...

      En ihmettele, jos teillä Raamattu jäisikin kakkoseksi...

    • Nicky Cruzin kirjaa "Juokse poika, juokse" on luettu paljon enemmän ja filmejä siitä tehty paljon enemmän kuin suuresta taistelusta.

      Ja on uskottu! Suuressa taistelussa ei edes ole, mihin usko tarttuisi. Se on vain mielikuvituksellista kerrontaa. Nickyn pasuuna puhaltaa selvällä äänellä: luovuta elämäsi kokonaan Jeesukselle, niin löydät elämän.

      Jes 53:5
      Vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. [2. Moos. 15:26 ; 1. Piet.


      Jes 53:10
      Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

      Tartu noihin ikuisiin sanoihin - niin saat levon olemukseesi. Iäti kestävästä Veriliitosta on kyse; uskomisen kautta se omistetaan. Yksinkertaista.
      Todellisuus on tarua ihmeellisempi. Mutta järjen päätelmät ehkä panevat paulan.

      • Vain köyhä

        Tiedoiltasi: mitä taas tulee Jumalan pilkkaan: Niin siinä voimme ymmärtää sinun viisautesi mahtavuuden. Tuskin tuossa pilkassa edes nuo Jeesuksen ristille naulitsijatkaan pärjää sinulle. Olisiko meillä täällä ketään joka voisi tulkita sinum julistustasi. Minulle se on erittäin ristiriitaisen vaikeatajuista, Joten olet todella tätä Nicky Cruzin mielikuvitus tarinaa, Joka soveltuu hyvin sinun hyvään henkiseen ymmärrykseesi.

        Kuuntelin ja näin tarinan netistä, Kuinka harhautunut Juutalais poika Doug Batcelor löyti kirjan Suuri taistelu. Tämä kirja teki häneen suuren vaikutuksen. Hänellä oli Raamattu auki kun hän tutki ahmimalla tätä kirjaa katsoen tarkasti kuinka tarkasti Suuri taistelu täsmäsi Raamatun ilmoitukseen. Hän löysi Jeesuksen tämän kirjan välityksellä. Nykyään hän toimii lahjakkaana sielujen voittajana. Näet hänellä on ollut oikea Jumalan antama viisaus. Hän on Johdattanyt Tuhansia Uskon Tielle.
        Kuuntelia


      • Vain köyhä kirjoitti:

        Tiedoiltasi: mitä taas tulee Jumalan pilkkaan: Niin siinä voimme ymmärtää sinun viisautesi mahtavuuden. Tuskin tuossa pilkassa edes nuo Jeesuksen ristille naulitsijatkaan pärjää sinulle. Olisiko meillä täällä ketään joka voisi tulkita sinum julistustasi. Minulle se on erittäin ristiriitaisen vaikeatajuista, Joten olet todella tätä Nicky Cruzin mielikuvitus tarinaa, Joka soveltuu hyvin sinun hyvään henkiseen ymmärrykseesi.

        Kuuntelin ja näin tarinan netistä, Kuinka harhautunut Juutalais poika Doug Batcelor löyti kirjan Suuri taistelu. Tämä kirja teki häneen suuren vaikutuksen. Hänellä oli Raamattu auki kun hän tutki ahmimalla tätä kirjaa katsoen tarkasti kuinka tarkasti Suuri taistelu täsmäsi Raamatun ilmoitukseen. Hän löysi Jeesuksen tämän kirjan välityksellä. Nykyään hän toimii lahjakkaana sielujen voittajana. Näet hänellä on ollut oikea Jumalan antama viisaus. Hän on Johdattanyt Tuhansia Uskon Tielle.
        Kuuntelia

        Oletko ajatellut, että aina vaikeampi on luopua paatumuksesta, jos kerää aina vain lisää pilkkakuormaa tunnolleen.

        Eräänä päivänä saattaa pilkkaavan pastorin omatunto olla tunnoton ja tiedoton.

        1. Tim. 4:2
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty


      • Ylistystä sinulle
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että aina vaikeampi on luopua paatumuksesta, jos kerää aina vain lisää pilkkakuormaa tunnolleen.

        Eräänä päivänä saattaa pilkkaavan pastorin omatunto olla tunnoton ja tiedoton.

        1. Tim. 4:2
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

        Minä tavallisena maalikkona näes sen sanan jo suoranaisena Jumalan pilkkana. Jos sinä pidät halpana Herran sinun Jumalasi sapatin, jonka puhdistuksen takia itse Herran Jeesuksen piti antaa henkensä, Jos sattuisit tuntemaan Evankeliumin perusarvot, niin huomaisit mitkä asiat olivat ne asiat jotka saivat kansan päämiehet yllyttämään kansan huutamaan Ristiin naulitse Ristiin naulitse! Kyllä minä näen sinut Herra Kantolan hyvin paatuneeksi mieheksi. Tai ehkä sinun aivojen aatoksesi on pimentynyt huomaamaan ylistyksen ja pilkan eroa. Koeta edes katua pahoja sanojasi elämän Herraa vastaan.
        Risto R


      • (pst)
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Oletko ajatellut, että aina vaikeampi on luopua paatumuksesta, jos kerää aina vain lisää pilkkakuormaa tunnolleen.

        Eräänä päivänä saattaa pilkkaavan pastorin omatunto olla tunnoton ja tiedoton.

        1. Tim. 4:2
        valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty

        Tuo sinun tämänhetkinen kiusaajasi ei ole suomalainen. Hän asuu ulkomailla, ja koska oikeustoimemme eivät häntä tavoita, hän rohkenee paljastaa meille pahan sisikuntansa. >Hän on toivottomasti syrjäytynyt, katkera ihminen. Jättäkäämme hänet, koska ei hän kuulu joukkoomme.


      • kerroppa
        Ylistystä sinulle kirjoitti:

        Minä tavallisena maalikkona näes sen sanan jo suoranaisena Jumalan pilkkana. Jos sinä pidät halpana Herran sinun Jumalasi sapatin, jonka puhdistuksen takia itse Herran Jeesuksen piti antaa henkensä, Jos sattuisit tuntemaan Evankeliumin perusarvot, niin huomaisit mitkä asiat olivat ne asiat jotka saivat kansan päämiehet yllyttämään kansan huutamaan Ristiin naulitse Ristiin naulitse! Kyllä minä näen sinut Herra Kantolan hyvin paatuneeksi mieheksi. Tai ehkä sinun aivojen aatoksesi on pimentynyt huomaamaan ylistyksen ja pilkan eroa. Koeta edes katua pahoja sanojasi elämän Herraa vastaan.
        Risto R

        Mitäs muuta siellä hupun alla näkee?


      • Ylistystä sinulle kirjoitti:

        Minä tavallisena maalikkona näes sen sanan jo suoranaisena Jumalan pilkkana. Jos sinä pidät halpana Herran sinun Jumalasi sapatin, jonka puhdistuksen takia itse Herran Jeesuksen piti antaa henkensä, Jos sattuisit tuntemaan Evankeliumin perusarvot, niin huomaisit mitkä asiat olivat ne asiat jotka saivat kansan päämiehet yllyttämään kansan huutamaan Ristiin naulitse Ristiin naulitse! Kyllä minä näen sinut Herra Kantolan hyvin paatuneeksi mieheksi. Tai ehkä sinun aivojen aatoksesi on pimentynyt huomaamaan ylistyksen ja pilkan eroa. Koeta edes katua pahoja sanojasi elämän Herraa vastaan.
        Risto R

        Koko nimi esiin, jos tuomariksi ryhtyy - niin Jumala sitten näkee ja voi tuomarinkin tuomita, jos aihetta on.

        Joh. 14:26
        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Joh. 16:7
        Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

        Ellensapatti on ylistystä saatanalle - sensijaan kristittyjen lepopäivällä kunnioitetaan Ylösnoussutta. Toki tuo lakiliiton sapattikin on tärkeä, ainakin minulle, sillä iloitsen siitä, että Israel pelastettiin Egyptistä ja tullaanhan se vielä- maailman keisarin käsistäkin pelastamaan.

        TUON pelastuksen kunniaksi vietetään 1000-vuotisessa rauhanajassa sapattia ja lehtimajanjuhlaa. Ken ei vietä, se kuolee viimeistään 100-vuotiaana. Arvostan siis raamatullista sapattia, Israelin Pyhän kunniaksi.

        Riittikö vastaus?

        Jes 66:23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

        16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        Ilm 2:14
        Mutta kaikkea en sinussa hyväksy: Luonasi on sellaisia, jotka seuraavat Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille, miten virittää israelilaisille ansa ja vietellä heidät syömään epäjumalille uhrattua lihaa ja harjoittamaan siveettömyyttä. [4. Moos. 22:5, 31:16; 2. Piet. 2:15; Juud. 11].

        Mikä kumma Bileamin oppi? Lue 4.Moos.22-24. luvut!


      • Oikaisen

        Antti vastustatko sitä että asioita tutkitaan? Miksi ?

        Minun mielestäni asioita täytyy tutkia - ei ihmisen pidä uskoa ihan mihin tahansa. Tuo tapa että Raamatusta nypitään siten että otetaan lause sieltä toinen täältä ja niiden perusteella rakennetaan sitten lahko tai kirkko .. ei minua ainakaan paljon kiinnosta ..

        Raamattua tulee tutkia, ei kai sitä olisi edes kirjoitettu jos sitä ei tulisi tutkia.. Silloinhan riittäisi vaikkapa vain nuo esiin otamasi Jesajan sanat : Jes 53:10
        "Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa".

        ja silloin voisi tavallasi (uskonsa mukaan) "unhoittaa" saman Jesajan samassa kirjoituksessaan myös kirjoittaneen:

        Jesaja 53:8
        Hänet vangittiin, tuomittiin ja vietiin pois* -- kuka hänen kansastaan siitä välitti? Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä kansansa rikkomusten tähden.

        Luitko nyt? ...
        Hänet syöstiin pois elävien maasta, hänet lyötiin hengiltä ... kansansa rikkomusten tähden.

        Niin Antti - Miksi hänet (Raamatun mukaan) otettiin pois elävien maasta (lyötiin hengiltä) ?

        Raamatun mukaan se tapahtui "kansansa rikkomusten tähden".

        Mitihän sitä Antti.. ja ens kerralla voit ottaa senkin mukaan, kun siteeraat Jesaja 53: a ..

        Ota myös se Raamatun paikka jossa sanotaan että "Synnin palkka on kuolema" ..


      • jumalattoman oppi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Koko nimi esiin, jos tuomariksi ryhtyy - niin Jumala sitten näkee ja voi tuomarinkin tuomita, jos aihetta on.

        Joh. 14:26
        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
        Joh. 15:26
        Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
        Joh. 16:7
        Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

        Ellensapatti on ylistystä saatanalle - sensijaan kristittyjen lepopäivällä kunnioitetaan Ylösnoussutta. Toki tuo lakiliiton sapattikin on tärkeä, ainakin minulle, sillä iloitsen siitä, että Israel pelastettiin Egyptistä ja tullaanhan se vielä- maailman keisarin käsistäkin pelastamaan.

        TUON pelastuksen kunniaksi vietetään 1000-vuotisessa rauhanajassa sapattia ja lehtimajanjuhlaa. Ken ei vietä, se kuolee viimeistään 100-vuotiaana. Arvostan siis raamatullista sapattia, Israelin Pyhän kunniaksi.

        Riittikö vastaus?

        Jes 66:23
        Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

        16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

        Ilm 2:14
        Mutta kaikkea en sinussa hyväksy: Luonasi on sellaisia, jotka seuraavat Bileamin oppia, tuon miehen, joka opetti Balakille, miten virittää israelilaisille ansa ja vietellä heidät syömään epäjumalille uhrattua lihaa ja harjoittamaan siveettömyyttä. [4. Moos. 22:5, 31:16; 2. Piet. 2:15; Juud. 11].

        Mikä kumma Bileamin oppi? Lue 4.Moos.22-24. luvut!

        Bileamin oppi ja neuvo on.

        " ryhtykää kantamaan iestä yhdessä uskottomain kanssa, ja yhtykää ihmisten tyttäriin.

        Eräskin adventisti veli yhtyi oman kertomansa mukaan, ihmisen tyttären kanssa 30 kertaa viikossa, lomalla ollessaan hänen kanssaan, kuin Uuno Epsjansassa :)

        Hyvä suoritus. Pystyvätkö toiset adventistit samaan! :)

        Bileam kun ei saanut ennustamalla kirottua Israelia, kun Jumalan Henki tuotti sanat hänen suuhunsa, ..niin vähän myöhemmin, hän opetti palkkiota vastaan,
        että toimita upeita, pitkäsäärisiä, upearintaisia naisia Israelin leiriin, niin
        saat sen kansan masennettua, ja Jumalan heidän viholliseksensa.

        Ja niin kuningas teki. Ja Bileamin oppi toimi. Mutta oppi tuli myöhemmin ilmi,
        ja Bileamilta katkaistiin israelilaisten toimesta kaula, otaksun t. b


    • Suuri Taistelu

      Suuri Taistelu on maailman paras ja luetuin kirja!! Suuri Taistelu on luetumpi kuin Raamattu, näin sapattina kerrottiin.

      • Raamattu ykkönen!

        Älähän nyt houraile! Adventisteja on maailman kristityistä niin pieni promilleosa (ja näistäkin suurin osa lukutaidottomia ihmisiä kehitysmaissa!), että tuo väite on aivan posketon! Kyllä Raamattu on luetuin eikä Ellu kiri Raamattua kiinni - ei missään mielessä. Ei levinneissyydessä eikä varsinkaan SANOMASSA, joten ihan sama, mitä teille sapattina puppuna syötetään. Nielette vaan. Eikö teillä ole aivoja?


      • pyh!
        Raamattu ykkönen! kirjoitti:

        Älähän nyt houraile! Adventisteja on maailman kristityistä niin pieni promilleosa (ja näistäkin suurin osa lukutaidottomia ihmisiä kehitysmaissa!), että tuo väite on aivan posketon! Kyllä Raamattu on luetuin eikä Ellu kiri Raamattua kiinni - ei missään mielessä. Ei levinneissyydessä eikä varsinkaan SANOMASSA, joten ihan sama, mitä teille sapattina puppuna syötetään. Nielette vaan. Eikö teillä ole aivoja?

        Kuule, tuo väite on pelkkä provoilijan tarkoitushakuinen ärsytys.


      • häh??!
        Raamattu ykkönen! kirjoitti:

        Älähän nyt houraile! Adventisteja on maailman kristityistä niin pieni promilleosa (ja näistäkin suurin osa lukutaidottomia ihmisiä kehitysmaissa!), että tuo väite on aivan posketon! Kyllä Raamattu on luetuin eikä Ellu kiri Raamattua kiinni - ei missään mielessä. Ei levinneissyydessä eikä varsinkaan SANOMASSA, joten ihan sama, mitä teille sapattina puppuna syötetään. Nielette vaan. Eikö teillä ole aivoja?

        Eivät ihmiset kolmansissa maissa enää ole niin lukutaidottomia. Mikäs rasisti sinä oikein olet?


      • Raamattu ykkönen!
        häh??! kirjoitti:

        Eivät ihmiset kolmansissa maissa enää ole niin lukutaidottomia. Mikäs rasisti sinä oikein olet?

        Ei rasismin häivääkään minussa! Olen osallisena kehitysyhteistyössä sekä opetuksessa.


      • Juu näin se menee
        pyh! kirjoitti:

        Kuule, tuo väite on pelkkä provoilijan tarkoitushakuinen ärsytys.

        aivan - kuten tavallista provot esiintyvät adventisteina joita sitten toiset provot niin miellellään uskovat .. mutta aina lapsellista porukkaa ovat. Epäilenpä että jos näiden kanssa keskusteltais kasvotusten - niin eipä olis enää sama provo-ääni kellossa.


    • Hei-


      Lepopäivä on omantunnon kysymys. Jokaisella ihmisellä on omantunnon asiana jonkunlainen käsitys lepopäivästä ja asiasta enemmän tai vähemmän tietoa.
      > Jokainen vastaa oman tietomääränsä omantunnon asioista tässä.
      > Vuosisatoja on ollut vilpittömiä lepopäivänsä viettäjiä käsi sydämellä Jumalan edessä ja eivät ole mihinkään syylliset.

      Kyllä Ellen G Whiten varmasti taivaassa tapaa ja uudessa maassakin.
      Oli sen verran hurskas ihminen etytä on pelastusvien kirjoissa mitä luultavammin.
      Adventtikirkossa tiedetään hyvin että että 1863 rekisteröidystä kirkosta osa yksilöitä on uusissa maissa aikanaan ja muustakin kristikunnasta yksilöitä.
      Kirkko kuitenkin huolehtii että on Kristus kalliolla vakaasti ja pitää opissa kristinuskon peruspilarit kunnossa opin puolesta.

      Siunausta
      Jari Laurila

      • Kipin kapin ST

        Kyllä sellainen ihminen on vailla nykyistä taivaan antamaa valoa, joka ei vielä ole lukenut silmiäavaavaa kirjaa Suuri taistelu. Että nyt jokainen kipin kapin Kirjatoimelle tilaamaan itselle ja ystäville tämä ajankohtainen kirja, niin että painos taas loppuu ja uusi painos voidaan ottaa.


      • Luin kauhistellen
        Kipin kapin ST kirjoitti:

        Kyllä sellainen ihminen on vailla nykyistä taivaan antamaa valoa, joka ei vielä ole lukenut silmiäavaavaa kirjaa Suuri taistelu. Että nyt jokainen kipin kapin Kirjatoimelle tilaamaan itselle ja ystäville tämä ajankohtainen kirja, niin että painos taas loppuu ja uusi painos voidaan ottaa.

        Olen lukenut tuon hourukirjan jo yli 20 vuotta sitten! Mitä hölynpölyä koko eepos! Että tuollaista harhanäkyjen kokoelmaa viitsitäämkin kunnioittaa ja levittää adventismin keskuudessa kuin se olisi Jumalan sanaa. Miksiköhän Pyhä Raamattu ei riitä?


      • Kipin kapin ST kirjoitti:

        Kyllä sellainen ihminen on vailla nykyistä taivaan antamaa valoa, joka ei vielä ole lukenut silmiäavaavaa kirjaa Suuri taistelu. Että nyt jokainen kipin kapin Kirjatoimelle tilaamaan itselle ja ystäville tämä ajankohtainen kirja, niin että painos taas loppuu ja uusi painos voidaan ottaa.

        Hei-

        Ellen G White (1827-1915) oli hengellinen kirjailija jolla väitetään olleen profetian lahja. Hän oli hurskas nainen joka uhrasi elämänsä Jeesuksen Kristuksen ja Raamatun sanan Jumalan auktoriteettina -arvovallan korottamiselle.
        Myös Jumalan lain syntiä opettavan merkityksen Room 3:20 korottamiselle.
        Hän oli myös ihmisten luontaishoitojen uranuurtaja ennen lääketieteen aikaa.

        Hän neuvoi itse Raamatun metodilla tutkimaan kaiken mitä väitetään profetian lahjaksi -sanaksi 1 Tess 5:19-23 metodilla.
        > Hän sanoi ettei saa edes puhua hänestä mitään ennen kuin toinen tuntee hyvin ensin Raamatun.
        Tämä on järjestys.

        Profetian lahja puhkesi joskus kaikkena aikana kun sitä tarvittiin. Kautta vuosituhansien on lisävaloa tullut tarpeeseen, vrt Apt 21:9.
        Keskiajan jälkeinen aika oli vastaavanlainen aika.

        Ellen G White opetti hyvin Raamatun, ja hän hyödytti oman aikansa seurakuntaa ja periaatteet pätee ajan loppuun saakka.

        Jokainen profetian lahjan haltija Moosesta myöten oli oman aikansa tiedon valossa kaikessa ja jokaisella oli oma persoonallinen ilmaisutapa.
        Tapahtumakulttuurista johtuen ei kirjat enää sovi painoon sellaisenaan, niitä pitää lukea soveltaen. ;Kieli on muuttunut niin paljon ja tiede on tehnyt kokonaisen erilaisen yhteiskunnan jota ei ennen tieteen aikaa ollut. mm.

        Mutta profetian sana ei muutu, sen minkä Jumala antaa se pätee, mutta sanojen merkitys on usein vienyt aikaa ja vastaanottaja ei niitä aina itsekään ymmärrä ainakaan heti. On sitten siis ymmärrettävä profetian sana ja muu hengellinen ilmaisu usein vertauskuvallinen erottaa toisistaan.
        > Pitää olla Raamattu hallussa ensin siis eli se on järjestys.

        Ellen G W korotti Kristuksen arvovallan- Hän korotti Raamatun suvereniteetin Jumalan sanana ja Jumalan lain arvovallan synnin opettajana.

        Siunausta
        Jari Laurila


      • Jaaha, että sillee
        Luin kauhistellen kirjoitti:

        Olen lukenut tuon hourukirjan jo yli 20 vuotta sitten! Mitä hölynpölyä koko eepos! Että tuollaista harhanäkyjen kokoelmaa viitsitäämkin kunnioittaa ja levittää adventismin keskuudessa kuin se olisi Jumalan sanaa. Miksiköhän Pyhä Raamattu ei riitä?

        Nimimerkki "Luin kauhistellen" kirjoitti :
        "Olen lukenut tuon hourukirjan jo yli 20 vuotta sitten! Mitä hölynpölyä koko eepos! Että tuollaista harhanäkyjen kokoelmaa viitsitäämkin kunnioittaa ja levittää adventismin keskuudessa kuin se olisi Jumalan sanaa."

        Tokkopa? luit, kirjassa ei nimittäin ole "harhanäkyjä" vaan enimmäkseen se koskettelee >ihmiskunnan historiaa Raamatun valossa< .. ja se ei missään tapauksessa ole Jumalan Sanaa eikä sitä sellaisena kukaan edes pidä.

        Siis miksi puhut perättömiä?
        Esiinnyt tietävänä, mutta valitettavasti näistä kirjoituksistasi näkyy että olet kaikkea muuta kuin tietävä.

        Ja että Raamattu ei muka riitä?
        Totuus on, jos se nyt sinua edes kiinnostaa, että kaikissa kirkoissa ja lahkoissa on omaa kirjallisuutta, Olen 100% varma, että myös siellä teidän puljussanne löytyy vaikka kuinka paljon erilaisia kirjoituksia.

        Se mikä näin sivullista kummastuttaa ? on että kuinka itseään uskoviksi kutsuvat ihmiset (kaipa sinäkin kuulut johonkin lahkoon) viitsivät käyttää suuren osan elämästään täyden hölynpölyn puhumiseen.. ja panna siten koko ikuisuutensa peliin vain sadakseen tyydyttää haluaan puhua pahaa muista ... vaikkapa ihmisestä joka on kirjoittanut kirjan "Suuri taistelu" jota miljoonat sitten ovat lukeneet suurella mielenkiinnolla - myös muut kuin adventistit ..

        Oliskohan todellinen syy näihin sinun perättömiin kirjoituksiisi se sinua harmittaa että SDA / Adventtikirkko uskonnollisena liikkeenä kasvaa maailmassa vuosi vuodelta suuremmaksi .Tänään on maailmassa noin 20 miljoonaa adventistia, siis noin 4 kertaa Suomen väkiluku, joista sinä kuitenkin kirjoittelet kuin tuntisit jokaisen.


      • Luin kauhistellen
        Jaaha, että sillee kirjoitti:

        Nimimerkki "Luin kauhistellen" kirjoitti :
        "Olen lukenut tuon hourukirjan jo yli 20 vuotta sitten! Mitä hölynpölyä koko eepos! Että tuollaista harhanäkyjen kokoelmaa viitsitäämkin kunnioittaa ja levittää adventismin keskuudessa kuin se olisi Jumalan sanaa."

        Tokkopa? luit, kirjassa ei nimittäin ole "harhanäkyjä" vaan enimmäkseen se koskettelee >ihmiskunnan historiaa Raamatun valossa< .. ja se ei missään tapauksessa ole Jumalan Sanaa eikä sitä sellaisena kukaan edes pidä.

        Siis miksi puhut perättömiä?
        Esiinnyt tietävänä, mutta valitettavasti näistä kirjoituksistasi näkyy että olet kaikkea muuta kuin tietävä.

        Ja että Raamattu ei muka riitä?
        Totuus on, jos se nyt sinua edes kiinnostaa, että kaikissa kirkoissa ja lahkoissa on omaa kirjallisuutta, Olen 100% varma, että myös siellä teidän puljussanne löytyy vaikka kuinka paljon erilaisia kirjoituksia.

        Se mikä näin sivullista kummastuttaa ? on että kuinka itseään uskoviksi kutsuvat ihmiset (kaipa sinäkin kuulut johonkin lahkoon) viitsivät käyttää suuren osan elämästään täyden hölynpölyn puhumiseen.. ja panna siten koko ikuisuutensa peliin vain sadakseen tyydyttää haluaan puhua pahaa muista ... vaikkapa ihmisestä joka on kirjoittanut kirjan "Suuri taistelu" jota miljoonat sitten ovat lukeneet suurella mielenkiinnolla - myös muut kuin adventistit ..

        Oliskohan todellinen syy näihin sinun perättömiin kirjoituksiisi se sinua harmittaa että SDA / Adventtikirkko uskonnollisena liikkeenä kasvaa maailmassa vuosi vuodelta suuremmaksi .Tänään on maailmassa noin 20 miljoonaa adventistia, siis noin 4 kertaa Suomen väkiluku, joista sinä kuitenkin kirjoittelet kuin tuntisit jokaisen.

        Tämä on vastaus nimimerkille "Jaaha, että sillee" - - Kyllä luin, "suuresti taistellen" kannesta kanteen. Sain sen silloin luettavaksi tuttavapariskunnalta, kun he olivat juuri liittyneet adventtiseurakuntaan. (Ovat muuten jonkun vuoden siellä oltuaan eronneet ja liittyneet toiseen seurakuntaan ja tämän he tekivät - omien sanojensa mukaan - oppikysymysten takia.)

        Kirkkohostoriallisesti kuitenkin on niin, ettei koko adventtikirkkoa olisi olemassakaan ilman näitä Ellen G Whiten harhanäkyjä. "Suuri Taistelu" on käytännössä adventismin tunnustuskirja, adventismi pähkinänkuoressa. Siksihän sitä niin mielellään jakavat ja tuputtavat ihmisille luettavaksi : "Lue tämä, jos sinulla on jotain epäselvää adventismin suhteen, lue, niin sitten sinulle selviää ja ymmärrät totuuden."

        Oletuksesi siitä, että käyttäisin "suuren osan elämästäni" täällä kirjoitteluun, hm, aika lailla huvittavaa! Eiköhän päivät kuitenkin mene meillä ansiotyössä, lasten kanssa, talonrakennuksessa ja tavallisessa sosiaalisessa elämässä ja arjessa; haluaisitko listan elämämme töistä ja tehtävistä, että pääsisit tuosta harhaolettamuksestasi eroon?

        Arvuuttelet "todellista syytä", miksi joskus harvoin kirjoitan tänne... Voin sen sinulle vapaasti kertoa: Kritisoin sitä - monen muun tänne kirjoittavan lailla - että adventismi opettaa ihmisille niin paljon Raamatun ulkopuolista ja raamatunvastaista lisäoppia. On minulla ollut live-kontaktejakin adventisteihin, loppujen lopuksi aika paljonkin vuosien varrella, joten tuulesta temmattuja en kirjoittele. Enkä ole seurakuntalaisia vaan adventismia kritisoinut ja sitäkin vain kohdissa, jotka eivät ole Raamatun mukaisia.


      • Oletko sokea Reeta?
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-

        Ellen G White (1827-1915) oli hengellinen kirjailija jolla väitetään olleen profetian lahja. Hän oli hurskas nainen joka uhrasi elämänsä Jeesuksen Kristuksen ja Raamatun sanan Jumalan auktoriteettina -arvovallan korottamiselle.
        Myös Jumalan lain syntiä opettavan merkityksen Room 3:20 korottamiselle.
        Hän oli myös ihmisten luontaishoitojen uranuurtaja ennen lääketieteen aikaa.

        Hän neuvoi itse Raamatun metodilla tutkimaan kaiken mitä väitetään profetian lahjaksi -sanaksi 1 Tess 5:19-23 metodilla.
        > Hän sanoi ettei saa edes puhua hänestä mitään ennen kuin toinen tuntee hyvin ensin Raamatun.
        Tämä on järjestys.

        Profetian lahja puhkesi joskus kaikkena aikana kun sitä tarvittiin. Kautta vuosituhansien on lisävaloa tullut tarpeeseen, vrt Apt 21:9.
        Keskiajan jälkeinen aika oli vastaavanlainen aika.

        Ellen G White opetti hyvin Raamatun, ja hän hyödytti oman aikansa seurakuntaa ja periaatteet pätee ajan loppuun saakka.

        Jokainen profetian lahjan haltija Moosesta myöten oli oman aikansa tiedon valossa kaikessa ja jokaisella oli oma persoonallinen ilmaisutapa.
        Tapahtumakulttuurista johtuen ei kirjat enää sovi painoon sellaisenaan, niitä pitää lukea soveltaen. ;Kieli on muuttunut niin paljon ja tiede on tehnyt kokonaisen erilaisen yhteiskunnan jota ei ennen tieteen aikaa ollut. mm.

        Mutta profetian sana ei muutu, sen minkä Jumala antaa se pätee, mutta sanojen merkitys on usein vienyt aikaa ja vastaanottaja ei niitä aina itsekään ymmärrä ainakaan heti. On sitten siis ymmärrettävä profetian sana ja muu hengellinen ilmaisu usein vertauskuvallinen erottaa toisistaan.
        > Pitää olla Raamattu hallussa ensin siis eli se on järjestys.

        Ellen G W korotti Kristuksen arvovallan- Hän korotti Raamatun suvereniteetin Jumalan sanana ja Jumalan lain arvovallan synnin opettajana.

        Siunausta
        Jari Laurila

        Täytyy kyllä olla melkoimnen "sokea Reeta", jos Suuren taistelun luettua ei näe ajan tapahtumia Raamatussa ilmoitettuina ajan merkkeinä siitä, että Jeesus tulee pian.


      • Sokea Reetako olet?
        Oletko sokea Reeta? kirjoitti:

        Täytyy kyllä olla melkoimnen "sokea Reeta", jos Suuren taistelun luettua ei näe ajan tapahtumia Raamatussa ilmoitettuina ajan merkkeinä siitä, että Jeesus tulee pian.

        Täytyy kyllä olla melkoinen "sokea Reeta", jos Suuren taistelun luettua ei näe ajan tapahtumia Raamatussa ilmoitettuina ajan merkkeinä siitä, että Jeesus tulee pian.


      • Ajan merkit
        Oletko sokea Reeta? kirjoitti:

        Täytyy kyllä olla melkoimnen "sokea Reeta", jos Suuren taistelun luettua ei näe ajan tapahtumia Raamatussa ilmoitettuina ajan merkkeinä siitä, että Jeesus tulee pian.

        Raamattu kehoittaa tunnistamaan ajan merkit! Kun katsoo vähäänkään ympärilleen islamin riehuntaa ja kristittyjen vainoamista (=teurastamista) vaikkapa ISIS- järjestön toimesta tai Afganistanissa, niin kyllä sen pitäisi avata sokeimmankin silmät. Antikristus on nouseva islamista, vainot ovat jo alkaneet.


      • Ajan merkit kirjoitti:

        Raamattu kehoittaa tunnistamaan ajan merkit! Kun katsoo vähäänkään ympärilleen islamin riehuntaa ja kristittyjen vainoamista (=teurastamista) vaikkapa ISIS- järjestön toimesta tai Afganistanissa, niin kyllä sen pitäisi avata sokeimmankin silmät. Antikristus on nouseva islamista, vainot ovat jo alkaneet.

        Hei-

        En usko että kannattaa Islamia asettaa asiaan ensimmäisenä.

        Niin ns. kristityillä kuin ns. muslimeilla on ääriliikkeensä jotka näkyvät kaikessa ikävässä, mutta sekä ns. kristittyjen ja ns. muslimien arvojen ja tapojen kanssa ei näillä ääriliikkeillä ole mitään tekemistä.

        Hengelliset kristityt ja "oikeat" muslimit ovat rauhaa rakastavia ihmisiä arvoiltaan.

        Yst. t. Siunauksia
        Jari Laurila


      • pyh!
        Luin kauhistellen kirjoitti:

        Tämä on vastaus nimimerkille "Jaaha, että sillee" - - Kyllä luin, "suuresti taistellen" kannesta kanteen. Sain sen silloin luettavaksi tuttavapariskunnalta, kun he olivat juuri liittyneet adventtiseurakuntaan. (Ovat muuten jonkun vuoden siellä oltuaan eronneet ja liittyneet toiseen seurakuntaan ja tämän he tekivät - omien sanojensa mukaan - oppikysymysten takia.)

        Kirkkohostoriallisesti kuitenkin on niin, ettei koko adventtikirkkoa olisi olemassakaan ilman näitä Ellen G Whiten harhanäkyjä. "Suuri Taistelu" on käytännössä adventismin tunnustuskirja, adventismi pähkinänkuoressa. Siksihän sitä niin mielellään jakavat ja tuputtavat ihmisille luettavaksi : "Lue tämä, jos sinulla on jotain epäselvää adventismin suhteen, lue, niin sitten sinulle selviää ja ymmärrät totuuden."

        Oletuksesi siitä, että käyttäisin "suuren osan elämästäni" täällä kirjoitteluun, hm, aika lailla huvittavaa! Eiköhän päivät kuitenkin mene meillä ansiotyössä, lasten kanssa, talonrakennuksessa ja tavallisessa sosiaalisessa elämässä ja arjessa; haluaisitko listan elämämme töistä ja tehtävistä, että pääsisit tuosta harhaolettamuksestasi eroon?

        Arvuuttelet "todellista syytä", miksi joskus harvoin kirjoitan tänne... Voin sen sinulle vapaasti kertoa: Kritisoin sitä - monen muun tänne kirjoittavan lailla - että adventismi opettaa ihmisille niin paljon Raamatun ulkopuolista ja raamatunvastaista lisäoppia. On minulla ollut live-kontaktejakin adventisteihin, loppujen lopuksi aika paljonkin vuosien varrella, joten tuulesta temmattuja en kirjoittele. Enkä ole seurakuntalaisia vaan adventismia kritisoinut ja sitäkin vain kohdissa, jotka eivät ole Raamatun mukaisia.

        Puhut potaskaa.


      • pyh!
        Luin kauhistellen kirjoitti:

        Tämä on vastaus nimimerkille "Jaaha, että sillee" - - Kyllä luin, "suuresti taistellen" kannesta kanteen. Sain sen silloin luettavaksi tuttavapariskunnalta, kun he olivat juuri liittyneet adventtiseurakuntaan. (Ovat muuten jonkun vuoden siellä oltuaan eronneet ja liittyneet toiseen seurakuntaan ja tämän he tekivät - omien sanojensa mukaan - oppikysymysten takia.)

        Kirkkohostoriallisesti kuitenkin on niin, ettei koko adventtikirkkoa olisi olemassakaan ilman näitä Ellen G Whiten harhanäkyjä. "Suuri Taistelu" on käytännössä adventismin tunnustuskirja, adventismi pähkinänkuoressa. Siksihän sitä niin mielellään jakavat ja tuputtavat ihmisille luettavaksi : "Lue tämä, jos sinulla on jotain epäselvää adventismin suhteen, lue, niin sitten sinulle selviää ja ymmärrät totuuden."

        Oletuksesi siitä, että käyttäisin "suuren osan elämästäni" täällä kirjoitteluun, hm, aika lailla huvittavaa! Eiköhän päivät kuitenkin mene meillä ansiotyössä, lasten kanssa, talonrakennuksessa ja tavallisessa sosiaalisessa elämässä ja arjessa; haluaisitko listan elämämme töistä ja tehtävistä, että pääsisit tuosta harhaolettamuksestasi eroon?

        Arvuuttelet "todellista syytä", miksi joskus harvoin kirjoitan tänne... Voin sen sinulle vapaasti kertoa: Kritisoin sitä - monen muun tänne kirjoittavan lailla - että adventismi opettaa ihmisille niin paljon Raamatun ulkopuolista ja raamatunvastaista lisäoppia. On minulla ollut live-kontaktejakin adventisteihin, loppujen lopuksi aika paljonkin vuosien varrella, joten tuulesta temmattuja en kirjoittele. Enkä ole seurakuntalaisia vaan adventismia kritisoinut ja sitäkin vain kohdissa, jotka eivät ole Raamatun mukaisia.

        Kaikki 28 opinkohtaa tulevat Raamatusta ja sehän sua harmittaa.


      • höpönlöpön
        Ajan merkit kirjoitti:

        Raamattu kehoittaa tunnistamaan ajan merkit! Kun katsoo vähäänkään ympärilleen islamin riehuntaa ja kristittyjen vainoamista (=teurastamista) vaikkapa ISIS- järjestön toimesta tai Afganistanissa, niin kyllä sen pitäisi avata sokeimmankin silmät. Antikristus on nouseva islamista, vainot ovat jo alkaneet.

        Höpönlöpön. Islamist antikristus ei nouse, koska Raamatun mukaan se nousee seurakunnan keskeltä eli paavi insituutiona se on. Islam on pelkkä pakanauskonto ja siten samassa kategoriassa kaikkien muiden pakanauskontojen kanssa.


      • Ajan merkit
        höpönlöpön kirjoitti:

        Höpönlöpön. Islamist antikristus ei nouse, koska Raamatun mukaan se nousee seurakunnan keskeltä eli paavi insituutiona se on. Islam on pelkkä pakanauskonto ja siten samassa kategoriassa kaikkien muiden pakanauskontojen kanssa.

        Islam on hyljännyt sapatin ja muuttanut pyhäpäivän perjantaille. Pedonluku 666 saadaan arabialaisten aakkosten numeerisista arvoista sanoista islam, Allah ja Mohammad. Islam on ottamassa maailmanvaltaa sekä aggressiivisin keinoin että esim. Euroopassa hivuttautuen politiikkaan, koulujärjestelmään jne. Ja syntyvyyden kautta. Islaminuskoisia on maailmassa lukumääräisesti eniten jo nyt. Siitä "rauhaa rakastavuudesta" sen verran, että Koraani käskee tappamaan kaikki vääräuskoiset (kristityt, juutalaiset ym.). Heille annetaan mahdollisuus säilyä hengissä vain, jos kääntyvät muslimeiksi. Katsokaa, mitä Irakissa tapahtuu!


      • Laita faktaa!
        höpönlöpön kirjoitti:

        Höpönlöpön. Islamist antikristus ei nouse, koska Raamatun mukaan se nousee seurakunnan keskeltä eli paavi insituutiona se on. Islam on pelkkä pakanauskonto ja siten samassa kategoriassa kaikkien muiden pakanauskontojen kanssa.

        Montako kristittyä tämä paavi on jo tappanut ja missä meediassa tämä on uutisoitu?


      • Näin se on ...
        Luin kauhistellen kirjoitti:

        Tämä on vastaus nimimerkille "Jaaha, että sillee" - - Kyllä luin, "suuresti taistellen" kannesta kanteen. Sain sen silloin luettavaksi tuttavapariskunnalta, kun he olivat juuri liittyneet adventtiseurakuntaan. (Ovat muuten jonkun vuoden siellä oltuaan eronneet ja liittyneet toiseen seurakuntaan ja tämän he tekivät - omien sanojensa mukaan - oppikysymysten takia.)

        Kirkkohostoriallisesti kuitenkin on niin, ettei koko adventtikirkkoa olisi olemassakaan ilman näitä Ellen G Whiten harhanäkyjä. "Suuri Taistelu" on käytännössä adventismin tunnustuskirja, adventismi pähkinänkuoressa. Siksihän sitä niin mielellään jakavat ja tuputtavat ihmisille luettavaksi : "Lue tämä, jos sinulla on jotain epäselvää adventismin suhteen, lue, niin sitten sinulle selviää ja ymmärrät totuuden."

        Oletuksesi siitä, että käyttäisin "suuren osan elämästäni" täällä kirjoitteluun, hm, aika lailla huvittavaa! Eiköhän päivät kuitenkin mene meillä ansiotyössä, lasten kanssa, talonrakennuksessa ja tavallisessa sosiaalisessa elämässä ja arjessa; haluaisitko listan elämämme töistä ja tehtävistä, että pääsisit tuosta harhaolettamuksestasi eroon?

        Arvuuttelet "todellista syytä", miksi joskus harvoin kirjoitan tänne... Voin sen sinulle vapaasti kertoa: Kritisoin sitä - monen muun tänne kirjoittavan lailla - että adventismi opettaa ihmisille niin paljon Raamatun ulkopuolista ja raamatunvastaista lisäoppia. On minulla ollut live-kontaktejakin adventisteihin, loppujen lopuksi aika paljonkin vuosien varrella, joten tuulesta temmattuja en kirjoittele. Enkä ole seurakuntalaisia vaan adventismia kritisoinut ja sitäkin vain kohdissa, jotka eivät ole Raamatun mukaisia.

        Kuuleppas sinä joka "luit kauhistuneena" Suurta taistelua - puhut puuta heinää ja uskot kai että se on oikein tehdä niin. Totuus on että ihmisten panetteleminen on aina panettelemista - ja Jumalaa vastaan.

        Jos puhutaan harhaopeista niin kaikkein suurin harhaoppi on oppi, että ihmisellä olisi kuolematon ikuinen sielu myös erossa Luojastaan, sitä opetetaan tosin monissa muissakin uskonnoissa kuin kristinuskon kirkoissa tai lahkoissa, mutta ei Raamatussa.

        Totuus on että usko sielun luontaisen kuolemattomuuteen tuo mukanaan paljon sekavia epäraamatullisia oppeja ja käsityksiä - esimerkiksi ihmisen Luojasta, jonka sanotaan luoneen elämää ikuisesti kitumaan - puhutaan ikuisesta helvetistä - pahimmat kiihkoilijat sanovat/uskovat jopa että se tapahtuu "tulessa"!!

        Siis täysin järjetön Jumalaa pilkkaava harhaoppi josta siihen uskovat tosiasiassa usein mielummin vaikenevat - vaikenevat yksinkertaisesti koska sitä ei voi millään rehellisesti puolustaa. Syy siihen, että miksi siihen yleensä uskotaan löytyy pimeästä historiasta, ajasta jolloin sielun luontainen kuolemattomuus liitettiin (muista uskonnoista) myös kristinuskoon.

        Siis tämä on se suuri harhaoppi, se on täynnä mystiikkaa, kiihkoilua ja jäljettömyyttä - se on oppi jossa syytetään ihmisen Luojaa todella ymmärtämättömällä tavalla (että Jumala olisi luonut elämää ikuiseen piinaan?) mikä saa jokaisen ajattelevan uskovaisen ihmettelemään, että kuinka tämän kaltaiseen harhaan uskominen voi edes olla mahdollista?

        Siis kuinka tämä räikeä ja Jumalan olemusta vääristelevä Jumalan syyttäminen voi olla yhdellekään Jumalaan uskovalle ihmiselle edes mahdollista? Pöyristyttävää!

        Ja nyt he sitten haluavat kääntää adventistejakin tähän "ikuisen kuolemattoman sielun uskoon" kaikkinen sairaine sekavinen ahdottomuuksineen .. Vaikkakin he tekevät sen "salaa" - siitä puhumatta - vain puhumalla valhetta ja panettelemalla (kaipa se on niin vaikea usko, että siitä ei mielellään puhuta - uskotaan vaan. :(

        Totuus on että juuri tämä, eikä mikään muu, on se suurin ero adventismin ja näiden sielun luontaiseen kuolemattomuuteensa uskovien välillä. Uskova joka uskoo sielun luontaiseen kuolemattomuuteen tulkitsee nimittäin koko Raamatun sanoman täysín eritavalla kuin uskova joka uskoo että "synnin palkka on kuolema" - eli elämän loppu.

        Esimerkiksi Jumalan olemus on heille täysin erilainen - toinen antaa kuvan luotujaan ikuisesti piinaavasta Jumala/Luojasta - toinen taas rakkaudellisesta ja oikeudenmukaisesta Jumalasta jonka tarkoitus on tarjota kuoleman omalle imiselle iankaikkista elämää sillä ainoalla mahdollisella tavalla millä se voi tulla mahdolliseksi.

        Kuolemattomaan sieluun usko antaa nimittäin täysin ristiriitaisen ja sekavan kuvan Raamatun sanoman pelastuksesta - koska kuolemattomaan sieluun uskon mukaan Jeesus ei maksanutkaan samaa hintaa (lunnasta) synneistä, kuin syntinen ihminen itse joutuisi maksamaan. Kuntaas esimerkiksi adventismin mukaan rakkaudellinen Jumala pelastaa "kuoleman oman" sillä täydellisellä lunnaalla jonka Jeesus antoi kuolemalla syntisten edestä.

        Siis ero on valtava.. mutta sillä on aika vähän tekemistä niiden 28 opinkohdan kanssa ..

        Ei kukaan joka uskoo sielun luontaiseen kuolemattomuuteen voi olla adventisti, kuin ehkä nimellisesti.

        Kun kerran on tämän asian ymmärtänyt, kuinka sen jälkeen kukaan voisi enää puolustaa uskoa luontaiseen kuolemattomaan sieluun. Olisiko se rehellistä?


      • kuolinhaava parantui
        Laita faktaa! kirjoitti:

        Montako kristittyä tämä paavi on jo tappanut ja missä meediassa tämä on uutisoitu?

        Paavi parantelee vielä omaa kuolinhaavaansa ! Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v.1798.


      • Tiedoksenne tässä
        Ajan merkit kirjoitti:

        Islam on hyljännyt sapatin ja muuttanut pyhäpäivän perjantaille. Pedonluku 666 saadaan arabialaisten aakkosten numeerisista arvoista sanoista islam, Allah ja Mohammad. Islam on ottamassa maailmanvaltaa sekä aggressiivisin keinoin että esim. Euroopassa hivuttautuen politiikkaan, koulujärjestelmään jne. Ja syntyvyyden kautta. Islaminuskoisia on maailmassa lukumääräisesti eniten jo nyt. Siitä "rauhaa rakastavuudesta" sen verran, että Koraani käskee tappamaan kaikki vääräuskoiset (kristityt, juutalaiset ym.). Heille annetaan mahdollisuus säilyä hengissä vain, jos kääntyvät muslimeiksi. Katsokaa, mitä Irakissa tapahtuu!

        Myös sanasta Koraani saadaan pedonluku 666.


      • Ajan merkit
        kuolinhaava parantui kirjoitti:

        Paavi parantelee vielä omaa kuolinhaavaansa ! Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v.1798.

        Islam sai kuolinhaavansa Toursin taistelussa syksyllä vuonna 732, kun muslimien tunkeutuessa Espanjan kautta valloittamaan Eurooppaa, ranskalaiset joukot estivät nämä aikeet ja samalla islamin levittäytymisen Eurooppaan (sillä kertaa). Peto paranteli haavaansa ja nostaa päätään.


      • harhaluulo1
        kuolinhaava parantui kirjoitti:

        Paavi parantelee vielä omaa kuolinhaavaansa ! Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v.1798.

        Varsinaisia kuvitelmia. Kuplanne tulee puhkeamaan, koska olette erikoistuneet toisten kristittyjen solvaamiseen ja valheiden levittämiseen toisista uskovista.


      • Krist.solvaamista?
        harhaluulo1 kirjoitti:

        Varsinaisia kuvitelmia. Kuplanne tulee puhkeamaan, koska olette erikoistuneet toisten kristittyjen solvaamiseen ja valheiden levittämiseen toisista uskovista.

        Millä tavoin keskustelu siitä, nouseeko antikristus islamin piiristä, on toisten kristittyjen solvaamista??? Nimimerkki "harhaluulo1" kirjoittelee kummia....


      • Luin kauhistellen kirjoitti:

        Olen lukenut tuon hourukirjan jo yli 20 vuotta sitten! Mitä hölynpölyä koko eepos! Että tuollaista harhanäkyjen kokoelmaa viitsitäämkin kunnioittaa ja levittää adventismin keskuudessa kuin se olisi Jumalan sanaa. Miksiköhän Pyhä Raamattu ei riitä?

        Raamattu riittää, mutta joskus ihminen tarvitsee sysäyksen, ennenkuin löytää tien Raamatun lehdille.

        Minäkin luin Suuren taistelun, mietin ja tutkin sen jälkeen historiaa ja Raamattua. Todeksi kaiken totesin, joten siitä heräsi kiinnostukseni uskonasioihin. Luin kaiken, mitä eteeni tuotiin, joten tutkimatta en ole Adventtikirkkooon liittynyt.

        Voin julkisesti kiittää Erkki Airistolaa, jolta ostin kirjan, kun hän meillä päin kirjaevankelistana kävi. Vuosi oli 1973.

        Ei ollut houruja, vain hienosti kirjoitettu uskon ja historian yhteen koottu kirjoitus. Kun kuuntelin kirjan lyhyen painoksen Olavi Rouheen lukemana, se tuntui vieläkin paremmalta. Ihmisen ääni sen tekin. Tuntui kuin olisin elänyt kaiken itse.

        Näin eri tavalla me koemme lukemamme, joten Jumalan edessä olemme kokemuksinemme. Hän meidät arvostelkoon ja tuomitkoon sanoistamme ja teoistamme, kuten tuleekin tapahtumaan.

        Olen valmis, ja minulla on Vapahtaja apunani viimeisellä viivalla. Nyt iloiten tutkin Raamattua, en tarvitse enää niin monia muita kirjoja, mutta on kuitenkin kiva lukea joskus muutakin.

        Ostan aina seurakuntani uudet kirjat, ja sillä tavalla tuen myös kirjallisuustyötä Suomessa. Kirpputoreilta ja antikvariaateista olen löytänyt monia hyvinkin vanhoja kirjoja, jotka yhä puhuvat meidän aikamme ihmisille.

        Jumala ei muutu, Jumalan Sana ei muutu, eivätkä hänen ennustuksensa koskaan mene harhaan. Hän johtaa kansaansa, olen siitä varma. Kuuntelen herkällä korvalla maailmaan menoa, mutta koskaan en ole peloissani, sillä tiedän, että valtaistuimella on istuja. Hän on minun puolellani, Kiitos Herran!


      • Solvaajat?
        Krist.solvaamista? kirjoitti:

        Millä tavoin keskustelu siitä, nouseeko antikristus islamin piiristä, on toisten kristittyjen solvaamista??? Nimimerkki "harhaluulo1" kirjoittelee kummia....

        Herkkähipiäiset adventistit tulkitsevat "solvaamiseksi", jos et ole heidän kanssaan samaa mieltä ts. niele nikottelematta heidän oppejansa. "Vapauteen Kristus vapautti meidät" sisältää myös kristitylle oikeuden olla Raamattuun tukeutuen eri mieltä toisen kirkkokunnan oppien suhteen. Solvaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.


      • Solvaajat? kirjoitti:

        Herkkähipiäiset adventistit tulkitsevat "solvaamiseksi", jos et ole heidän kanssaan samaa mieltä ts. niele nikottelematta heidän oppejansa. "Vapauteen Kristus vapautti meidät" sisältää myös kristitylle oikeuden olla Raamattuun tukeutuen eri mieltä toisen kirkkokunnan oppien suhteen. Solvaamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

        Hei-

        Älä sekoita pastan sääntöjä asiaan. Tämä on Suomi24 keskustelufoorumi.
        > Ei Adventtikirkolla ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä eikä täällä anna kukaan kirkon lausuntoja koskaan, siis koskaan.
        Kirkon lausunnoille on aina oma metodi miten ne annetaan, mutta kirkon lausunnot annetaan aina kirkosta poikkeuksetta. Myös kirkon web- sivut ovat kirkon kanta ja kirkon lausuntoja.

        Adventtikirkko on maailman suvaitsevaisin kirkko- mutta syntiä kirkko ei siedä.

        Mikään hengellinen yhteisö maailmassa ei opeta että Jumalan omia on erilaisissa Raamattua lukevissa piireissä yksilöinä- mutta ehtona on heidän vilpittömyys siis tiedon määrä omaatuntoa vasten. Adventtikirkossa tämä ymmärretään hyvin.

        Mutta se on tavallista että ihminen luettuaan kerran Raamatun läpi luulee tietävänsä enemmän kuin koko yhdistys yhteensä tai mitä koko kirkko yhteensä.
        Adventtikirkossa on suuri määrä koulutettua väkeä -kirkon professionaalisen tiedon taso ja määrä on korkea.
        > Näiden kanssa tahtoo jäädä toiseksi jos kerran Raamatun läpi lukaissut alkaa näiden setien kanssa änkkäämään tulee lopulta siihen tulokseen että ei ymmärtänyt asiaa ensin. Tiedon määrä kasvaa ja muuttuu ja Raamattu pitää sisällään laajoja asiakokonaisuuksia joiden tunteminen ensin on monen asian ymmärtämisen ehto. Lisäksi ihmisellä täytyy olla Jumalan edessä rehellinen vakaa halu ja päätös uskossa ennenkö voi hengellisiä helmiä ymmärtääkään koskaan. Lisää tippuu ja lirisee tällä ehdolla sitten koko elämän lisää jokaiselle.

        >>>>>>>>>>>>> Mutta foorumin sääntöihin et saa kirkon oppia sekoittaa !

        - Suomi24.fi foorumin arvoihin kuuluu että palstalla on viihtyisä ja leppoisa tunnelma, ja solvaava kielenkäyttö Suomi24 ohjeistuksen mukaan poistetaan heti. Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä tämän palstan kanssa.
        Palstan aihepiiri on "adventismi" ei missään säädöstetä että kirkon teologia pitäisi olla puheenaihe kuitenkaan. Itse en käytä tuota "adventismi" sanaa koska se on mielestäni sanahirviö ja tuo mieleen jonkun hivuttavan taudin.
        Adventismiin liittyvä on palstan aihepiiri. Opilliset eroavaisuudet ei koskaan aiheuta viestien poistoja vaan niiden esitystapa voi poiston aiheuttaa.

        Palsta ei ole viihtyisä eikä leppoisa tunelmalaatn jos herjaajat ja parjaajat solvaavalla kielenkäytöllään metodinaan pilkanteko viihtyy täällä.
        Tässä kulkee raja- Keskustelu saa olla kiivastakin kunhan se on asiallista.

        Jumalan siunausta
        Jari Laurila


      • Että kuin?
        harhaluulo1 kirjoitti:

        Varsinaisia kuvitelmia. Kuplanne tulee puhkeamaan, koska olette erikoistuneet toisten kristittyjen solvaamiseen ja valheiden levittämiseen toisista uskovista.

        Mitäs solvaamista ja valheiden levittämistä se muka on "toisista kristityistä", jos täällä varoitetaan islamin vaarasta? Ensinnäkin vaara on realistinen ja toiseksi muslimit eivät ole kristittyjä. Eikä se tarkoita heidän solvaamistaan, että islamista aggressiivisena uskontona ja vallanhimoitsijana varoitetaan!


      • Että kuin? kirjoitti:

        Mitäs solvaamista ja valheiden levittämistä se muka on "toisista kristityistä", jos täällä varoitetaan islamin vaarasta? Ensinnäkin vaara on realistinen ja toiseksi muslimit eivät ole kristittyjä. Eikä se tarkoita heidän solvaamistaan, että islamista aggressiivisena uskontona ja vallanhimoitsijana varoitetaan!

        Hei-

        Ei pidä sekoittaa asiayhteyksiä.-

        Kirjoitin ymmärtääkseni selvästi mitä kuuluu Suomi24.fi palstan sääntöjen metodiin.

        >>>>>>>>>>>>>> Toistan sen vielä että tajuaa tästä sitten;
        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Keskustelu ja väittely saa olla kiivasta, mutta ei solvaamista, herjaamista ja parjaamista keskustelijoita kohtaan. Sama pätee palstaankin, ateimsi palsta on muualla ja toisaalla.

        >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Erota siis kaksi asiaa;

        1.) Keskustelu
        2.) Palstan säännöt, niistä puhun edellä
        Vielä kolmanneksi;
        3.) Täällä kirjoittaa yksilöt, hyvin erilaisia ihmisiä, hyvin erilaisista piireistä, -ei kirkko koskaan eikä kirkon ainokainenkaan jäsen voi antaa täällä koskaan kirkon lausuntoja sillä kirkon lausunnot annetaan poikkeuksetta kirkosta määrätyn metodin mukaan ja myös kirkon web sivut edustavat kirkon lausuntoja.

        Nyt tulee ymmärretyksi.

        Yst. t. Jari Laurila


      • Paaviko?
        kuolinhaava parantui kirjoitti:

        Paavi parantelee vielä omaa kuolinhaavaansa ! Paavinvalta sai kuolinhaavan Ranskan vallatessa Rooman v.1798.

        Nimim. Kuolinhaava parantui --- Kuinka paavin valta on viime aikoina noussut maailmanlaajuisesti tai edes noussut ylipäätään? Ei ole oikein uutisia tuosta kuulunut.

        Kuinka islam on nostanut päätään ja esittänyt valtavaatimuksiaan eri puolilla? On noita uutisia tuosta kuulunut.


      • Sieltäpä
        Ajan merkit kirjoitti:

        Islam sai kuolinhaavansa Toursin taistelussa syksyllä vuonna 732, kun muslimien tunkeutuessa Espanjan kautta valloittamaan Eurooppaa, ranskalaiset joukot estivät nämä aikeet ja samalla islamin levittäytymisen Eurooppaan (sillä kertaa). Peto paranteli haavaansa ja nostaa päätään.

        Kyllä se niin on, että antikristus nousee islamista! Sokeita ovat, ketkä eivät tätä näe.


      • suomi on pimeä
        Paaviko? kirjoitti:

        Nimim. Kuolinhaava parantui --- Kuinka paavin valta on viime aikoina noussut maailmanlaajuisesti tai edes noussut ylipäätään? Ei ole oikein uutisia tuosta kuulunut.

        Kuinka islam on nostanut päätään ja esittänyt valtavaatimuksiaan eri puolilla? On noita uutisia tuosta kuulunut.

        Suomessa asiaa ei juuri uutisoida, vaan maailmalle kylläkin seurataan koko ajan mitä paavi tekee.


      • Kerro meillekin!
        suomi on pimeä kirjoitti:

        Suomessa asiaa ei juuri uutisoida, vaan maailmalle kylläkin seurataan koko ajan mitä paavi tekee.

        "Suomi on pimeä"-nimimerkki, sinä se sitten varmaan olet hyvin perillä asioista, joten alahan uutisoida, mitä paavilla on tekeillä! Vai pidätkö omana tietonasi? Miksi Suomessa on niin pimeä eikä uutisoida?


      • Herätys, halooo!
        Sieltäpä kirjoitti:

        Kyllä se niin on, että antikristus nousee islamista! Sokeita ovat, ketkä eivät tätä näe.

        Nimimerkille "sieltäpä": Ovatpa adventistit sokeita hyvinkin, kun tuijottavat niin tuohon Ellenin "paavisalaliittoon", etteivät näe mitä ympärillä/maailmassa todella tapahtuu! Paavin valta ei ole lisääntynyt millään tavoin, mutta islam levitttäytyy (osittain hivuttautuen ja salakavalasti) länsimaisiinkin yhteiskuntiin ja sen rakennelmiin/yhteiskuntajärjestykseen. Ja että islamin päämäärä - Koraanissa määritelty - on ottaa koko maailma haltuunsa vaikka sitten väkivalloin, se ei näytä adventisteja liikuttavan millään tavoin.

        Paaviin tuijottaminen ja paavin antikristuksena pitäminen on eksytyksen ovela juoni; katse pois todellisesta vaarasta ja ennen kuin tajuavatkaan, onkin jo liian myöhäistä. Paholainen on ovela ja osaa eksyttää adventistitkin.


    • Totuutta vain

      Mitä Islamilaisuuteen tulee, niin se on jo kauan sitten ollut suurempi mahti maailmassa kuin Paavin valta konsaan.
      Islamilaisuus myös kiihtyvällä tahdilla kasvaa, toisin kuin Paavin valta, joka laskee kuin lehmän häntä, joten adventistien tulkinnat lopun ajan pedosta liitettynä Paaviin ovat suurta eksytystä ja valhetta, kuten ne sairaan Ellen Whiten kirjoitukset ja höpötykset muutenkin.
      Tuleepahan adventismi tälläkin tavoin todistetuksi valheelliseksi lahkoksi ja vain Jumalan pilkaksi sekä suureksi eksytykseksi.

      • Ajan merkit

        Adventistit vain naureskelevat islaminuhkalle ja pitävät tuosta paavin "salaliittoteoriasta" kiinni kuin se olisi pelastuskysymys! Kristittyjen on herättävä näkemään islamista nouseva vaara, ennen kuin on liian myöhäistä. Islam vainoaa jo nyt kristittyjä ja levittäytyessään se tulee tekemään hirveää jälkeä niille, ketkä eivät suostu muslimeiksi kääntymään. Islam on antikristuksen kasvualusta. Islam on asettanut päämääräkseen maailmanvallan ja on sen julki tuonut häikäilemättä. Onko teistä kukaan huomannut, että palestiinalaisten (Hamas-terroristien) lipussa on kaikkien Ilmestyskirjan ratsujen värit!?


      • pintaa syvemmältä

        Mutta eikös islami ole paavin alulle panema . Mikä muuten on ero islamin ja katolisuuden välillä?

        Se on todellisuudessa paljon pienempi kuin yleisesti luullaan - kaikessa tapauksessa yhtäläisyys on silmiinpistävää.

        Molemmissa tunnustetaan Vt ja molemmista löytyy esimerkiksi Jeesus.. Katoliset kutsuvat Jeesusta osaksi kolmiyhteisyyttä mutta jos asiaa tutkii pintaa syvemmälle on Jeesuksen uhri niin mitätöity että ero islamiin hupenee minimiinsä..


      • Pata kattilaa
        pintaa syvemmältä kirjoitti:

        Mutta eikös islami ole paavin alulle panema . Mikä muuten on ero islamin ja katolisuuden välillä?

        Se on todellisuudessa paljon pienempi kuin yleisesti luullaan - kaikessa tapauksessa yhtäläisyys on silmiinpistävää.

        Molemmissa tunnustetaan Vt ja molemmista löytyy esimerkiksi Jeesus.. Katoliset kutsuvat Jeesusta osaksi kolmiyhteisyyttä mutta jos asiaa tutkii pintaa syvemmälle on Jeesuksen uhri niin mitätöity että ero islamiin hupenee minimiinsä..

        Jos näillä perusteilla etsitään "silmiinpistävää yhtäläisyyttä", niin sittenhän voidaan vetää yhtäläisyysmerkki myös adventismin ja islamin välille: molemmissa tunnustetaan VT ja Jeesus... Joten pata kattilaa jne. Ilmeisesti.


      • Näkyvillä?
        Ajan merkit kirjoitti:

        Adventistit vain naureskelevat islaminuhkalle ja pitävät tuosta paavin "salaliittoteoriasta" kiinni kuin se olisi pelastuskysymys! Kristittyjen on herättävä näkemään islamista nouseva vaara, ennen kuin on liian myöhäistä. Islam vainoaa jo nyt kristittyjä ja levittäytyessään se tulee tekemään hirveää jälkeä niille, ketkä eivät suostu muslimeiksi kääntymään. Islam on antikristuksen kasvualusta. Islam on asettanut päämääräkseen maailmanvallan ja on sen julki tuonut häikäilemättä. Onko teistä kukaan huomannut, että palestiinalaisten (Hamas-terroristien) lipussa on kaikkien Ilmestyskirjan ratsujen värit!?

        Missä se sunnuntailaki oikein on, se kauhea, joka kaikki tappaa?


      • pyh!
        Näkyvillä? kirjoitti:

        Missä se sunnuntailaki oikein on, se kauhea, joka kaikki tappaa?

        Tulossa tulevaisuudessa. Ja juuri te kristityt sen pystyyn pistätte tappaaksenne adventistit. Turha sun on lässyttää.


      • pyh!
        Ajan merkit kirjoitti:

        Adventistit vain naureskelevat islaminuhkalle ja pitävät tuosta paavin "salaliittoteoriasta" kiinni kuin se olisi pelastuskysymys! Kristittyjen on herättävä näkemään islamista nouseva vaara, ennen kuin on liian myöhäistä. Islam vainoaa jo nyt kristittyjä ja levittäytyessään se tulee tekemään hirveää jälkeä niille, ketkä eivät suostu muslimeiksi kääntymään. Islam on antikristuksen kasvualusta. Islam on asettanut päämääräkseen maailmanvallan ja on sen julki tuonut häikäilemättä. Onko teistä kukaan huomannut, että palestiinalaisten (Hamas-terroristien) lipussa on kaikkien Ilmestyskirjan ratsujen värit!?

        Puhut potaskaa, koska Raamatun mukaan antikristukset tulevat seurakunnasta eikä maailmasta. Islam on osa maailmaa (=jumalattomuus), ei seurakuntaa.


      • Peto tulee islamista
        pyh! kirjoitti:

        Tulossa tulevaisuudessa. Ja juuri te kristityt sen pystyyn pistätte tappaaksenne adventistit. Turha sun on lässyttää.

        Eivät kristityt ole pistämässä pystyyn yhtään mitään tappaaksensa uskon takia toisia kristittyjä eikä ketään muutakaan! Voi mikä vainoharha!

        Islam on aggressiivinen ja verenhimoinen uskontoideologia, jonka päämääränä on tappaa kaikki vääräuskoiset (= kristityt ja juutalaiset). Avaa silmäsi, mitä ISIS on tekemässä Irakissa, haloo!

        Tulossa on korkeintaan perjantailaki, jos ylipäänsä mihinkään päivään liittyy. Mutta sunnuntai on ylösnousemuspäivä, Jumalan Voiton merkki!


      • Pakoon lähdössä
        pyh! kirjoitti:

        Tulossa tulevaisuudessa. Ja juuri te kristityt sen pystyyn pistätte tappaaksenne adventistit. Turha sun on lässyttää.

        Milloin se tulevaisuudessa tulee? Ensi vuonna vaiko ensi vuosikymmenellä?


      • Seuratkaa!
        Ajan merkit kirjoitti:

        Adventistit vain naureskelevat islaminuhkalle ja pitävät tuosta paavin "salaliittoteoriasta" kiinni kuin se olisi pelastuskysymys! Kristittyjen on herättävä näkemään islamista nouseva vaara, ennen kuin on liian myöhäistä. Islam vainoaa jo nyt kristittyjä ja levittäytyessään se tulee tekemään hirveää jälkeä niille, ketkä eivät suostu muslimeiksi kääntymään. Islam on antikristuksen kasvualusta. Islam on asettanut päämääräkseen maailmanvallan ja on sen julki tuonut häikäilemättä. Onko teistä kukaan huomannut, että palestiinalaisten (Hamas-terroristien) lipussa on kaikkien Ilmestyskirjan ratsujen värit!?

        Tämähän on päivänselvä havaito, "ajan merkit", että islam on antikristuksen kasvualusta. Ei ole toista verenhimoisempaa ja aggresiivisempaa uskontoa olemassa! Tapetaan ja teurastetaan kristittyjä, jopa kokonaisia perheitä (Irak!) vain sen takia, etteivät suostu kääntymään muslimeiksi! Todellakin, ajan merkit!


    • Kummastellen

      Islam ei ole "paavin alulle panema". Islam on syntynyt, kun heidän profeettansa Mohammed on "saanut Koraanin taivaasta". Mikähän mahtaa olla tämä "silmiinpistävä yhtäläisyys"?

      Islamissa Jeesusta kutsutaan nimellä Isa, mutta pidetään vain profeettana, koska islamin käsityksen mukaan Jumalalla ei voi olla Poikaa. Katolisessa (kristinuskossa!) Jeesus on Jumalan Poika, yksi komiyhteisen Jumalan persoonasta.

      "Ero islamiin hupenee minimiinsä". Erikoinen väite, mutta onko tämä siis virallisesti adventtikirkon opetusta, vai mistä tämä on lähtöisin? Olen kyllä lukenut paljon adventistista kirjallisuutta ja joutunut pyörittelemään päätäni kerran jos toisenkin, mutta että näin... Ei ole vielä tullut vastaa. Onkohan se tässäkin "kerta ensimmäinen"?

      • että näin

        Mitä höpäjät? Itse olen lukenut adventtikirkon julkaisuista että roomalaiskatolisuus ja islam ovat pelastusopillisesti lähellä toisiaan ja MOLEMMAT totuuden vastustajia.


      • Kummastellen
        että näin kirjoitti:

        Mitä höpäjät? Itse olen lukenut adventtikirkon julkaisuista että roomalaiskatolisuus ja islam ovat pelastusopillisesti lähellä toisiaan ja MOLEMMAT totuuden vastustajia.

        Ai, uskotaanko islamissakin, että Jeesus on Jumalan Poika, joka kuoli syntiemme tähden ristillä??? Olisikohan sinulla mahdollisesti aukko sivistyksessä? Etkö ole koskaan kuullut, että kristinusko ja islam ovat kaksi aivan eri uskontoa?

        Ja että adventistisissa julkaisuissa ollaan näköjään valmiita kirjoittamaan mitä tahansa, ihan mitä tahansa, kunhan vain saadaan katolinen kirkko syntipukiksi (siis aivan selviä valheitakin ilmeisesti); tuohon ei voi sanoa kuin: "Kun keinot loppuu, niin konstit alkaa!"

        En suinkaan puolusta katolissen kirkon kaikkia oppeja (olen protestantti), mutta joku tolkku saisi adventisteillakin olla, etteivät noin päättömiä kirjoittaisi. Eihän tuota usko Erkkikään!


    • Suuri taistelu on minun mielestäni genreltään fiktiivinen historiallispohjainen romaani.

      Raamatussa on kerrottu monista tapauksista niin tavattoman vähän, että monenkin kirjailijan on tehnyt mieli sepittää noiden niukkojen tietojen ympärille kokonaisempi kertomus. Juuri näin White on tehnyt.

      Minusta on vääristelyä väittää, että koko kirja pohjautuisi Raamattuun. Kyllä siinä on ihan omaa luovaa panosta sen verran paljon, ettei niin voi rehellisesti sanoa. Sen luovan panoksen alkuperästä ja mahdollisesta jumalallisesta innoituksesta en tässä tällä kertaa sano mitään.

      • Eksyttävä EGW

        V.aari. "Luova panos" voitaisiin ilmaista myös termillä "harhanäky" taikka "mielikuvituksen lento". Jumalallinen alkuperä? Eksytykset ovat aina lähtöisin paholaisesta, niin myös tapauksessa EGW.


    • «"Luova panos" voitaisiin ilmaista myös termillä "harhanäky" taikka "mielikuvituksen lento". Jumalallinen alkuperä? Eksytykset ovat aina lähtöisin paholaisesta, niin myös tapauksessa EGW.»

      Minä suhtaudun tuohon luovaan panokseen periaatteessa samoin kuin vaikkapa Mika Waltarin historiallisten romaanien keksittyihin tapahtumiin. En ajattele, että kaunokirjallisuus on paholaisesta, vaikkei kaikki ihan tarkkaan ottaen historiallisesti totta olisikaan.

      • Eksyttävä EGW

        Ellenin kirjatuotantoa ei voitane pitää "kaunokirjallisuutena" ainakaan kahdesta syystä: Ei täytä millään muotoa kaunokirjallisuuden kriteereitä. Ja motiivit ovat adventismin oppien levitys. Näin ollen kirjat voisi määritellä ideologisiksi.

        Eksytys alkaa siinä, että näitä "tuotoksia" on alettu pitää "totuutena", jotka muka täydentävät Raamattua. Asia kuitenkin on niin, ettei Raamattu yksinkertaisesti TARVITSE minkäänlaista täydennystä. jumalan sana on täydellinen itsessään ja myöskin selittää itse itsensä. Ja eksytyksen takana on aina paholainen.


      • (H)ellurei!

        Kaunokirjallisuuden sijaan ehkäpä paremmin "Science Fiction"?


      • pyh!
        Eksyttävä EGW kirjoitti:

        Ellenin kirjatuotantoa ei voitane pitää "kaunokirjallisuutena" ainakaan kahdesta syystä: Ei täytä millään muotoa kaunokirjallisuuden kriteereitä. Ja motiivit ovat adventismin oppien levitys. Näin ollen kirjat voisi määritellä ideologisiksi.

        Eksytys alkaa siinä, että näitä "tuotoksia" on alettu pitää "totuutena", jotka muka täydentävät Raamattua. Asia kuitenkin on niin, ettei Raamattu yksinkertaisesti TARVITSE minkäänlaista täydennystä. jumalan sana on täydellinen itsessään ja myöskin selittää itse itsensä. Ja eksytyksen takana on aina paholainen.

        Oletko ihan tyhmä? Eihän adventistit usko, että se olisi lisäys Raamattuun ...

        Olet oikeassa siinä, että eksytyksen takana on paholainen ja siksi sun viesties takana juuri on paholainen.


      • pyh! kirjoitti:

        Oletko ihan tyhmä? Eihän adventistit usko, että se olisi lisäys Raamattuun ...

        Olet oikeassa siinä, että eksytyksen takana on paholainen ja siksi sun viesties takana juuri on paholainen.

        pyh! kirjoitti: «Oletko ihan tyhmä? Eihän adventistit usko, että se olisi lisäys Raamattuun ...»

        Lisäys tai täydennys, ehkä hiukan eri asioita. Mutta olennaista on, uskotaanko Ellen Whiten kirjoituksiin samalla tavoin kuin Raamattuun.

        Uskotko itse, että Adam oli yli tuplasti niin pitkä kuin nykyihmiset?

        Uskotko, että jotkin ihmisrodut ovat seurausta ihmisen sekaantumisesta eläimiin?

        Mitenkäs tämä yksityiskohta: Syntiinlankeemustarinassa, kun Eva otti kielletyn hedelmän, missä Adam silloin oli. EGW kirjoittaa, että Eva oli yksin eli Adam oli muualla. Raamatussa lukee, että he olivat yhdessä.

        En laita enempää, ettei fokus karkaa kokonaan.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1967
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      51
      1701
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1617
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe