Eron hyviä puolia!

Sally Sad Eye78

Mikään maailmassa ei ole niin kamalaa, etteikö siinä olisi jotain hyvääkin... Kehitetäämpäs nyt ketju, johon jokainen liittäköön oman eronsa HYVÄT puolet. Koetetaan keskittyä niihin ja löytää sellaisia JOKA PÄIVÄ - vaikka ihan pikkuruisiakin!

Minun eroni hyvät puolet:

Ei tarvitse enää kyräillä kotona ja säikkyä, milloin toisella on huono päivä
Jos on itsellä huono päivä, ei tarvitse tuntea siitä huonoa omaatuntoa, vaan saa ihan rauhassa vaikka nukkua koko päivän!
Ei enää kompromisseja elokuvien tai telkkarien suhteen; saan rauhassa katsoa tylsiä taide-elokuviani ja dokumenttejani
Saan puhua rauhassa puhelimessa vaikka tuntitolkulla
Koira on rennompi, eikä stressaa
Kukaan ei valita harrastuksistani tai iltamenoistani
Ei tarvitse tyytyä enää huonoon seksiin
Ei humalaisia, eikä krapulapesäkkeitä kotonani (ellei minua itseäni lasketa!)
Kukaan ei valita, vaikka kylppärissäni on kosmetiikkaa keskikokoisen kemikalion tarpeisiin
Saan käyttää rahani niinkuin itse haluan, ei tarvitse elättää ketään
Saan syödä salaatteja ja tonnikalaa vaikka joka päivä! EI pakkoruoanlaittoa, ei lenkkimakkaraa jääkaapissa!
Kotona on siistiä ja jos joskus onkin sotkuista, sotku on MINUN tekemääni
Ei vauhtiraitoja vessanpöntössä, vessanpöntön kansi on ylipäätään AINA alhaalla :P

Kyllähän näitä riittää...:) Kuka jatkaa? (listan kirjoittamisesta tulee yllättävän hyvä olo!)

48

5973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • livää hyviä puolia

      ei tarvitse kuunnella jatkuvaa valitusta milloin mistäkin
      voin kutsua omia ystäviä kylään, eikä tarvitse kuulla ilkeitä kommentteja heistä jälkeenpäin
      ei enää tylsää seurustelua pariskuntien kanssa (jossa kaikki sanottava on sanottu jo vuosia sitten)
      kukaan ei tutki tietokonettani
      lapsen ei tarvitse kuulla riitelyä
      kumpikin on tyytyväinen omalla tahollaan

      ..

    • löytyy

      ei tarvitse piilotella esim. tiliotteita
      saa pukeutua just niikun itse haluaa
      voi viettää loman niinkuin itselle sopii vaikka se olisikin vaan kaupunkiloma omassa kodissa:-)
      itsetunto vahvistuu päivä päivältä kun huomaa että osaa asioita ja esim. pieniin remonttihommiin löytyy todellakin asiansa tuntuva mies. Huh! sitä miehen intoa ns. nikkaroida kotona, vaikka kaikki hommat jäivät aina kesken
      ei tarvitse korjata miehen likaisia vaatteita lattialta, sohvan alta, sängyn alta etc.
      sängyssä on riittävästi tilaa ja ikkunakin saa olla auki öisin
      saan tehdä töitä joskus iltaisinkin rauhassa eikä tarvitse selitellä ja pyydellä anteeksi
      olo on tyyni ja rauhallinen takuuvarmasti, kun saa olla itsensä kanssa kahden

      • KIIITOOOS

        KIITOS NÄISTÄ HYVISTÄ PUOLISTA EROSTANI ON KAKSI VIIKKOA ASUN TÄLLÄ HETKELLÄ TURVAKODISSA OLEN SAANUT KAUNIIN ,ASUNNON JOHON MUUTAN 15,9.SURU ON KUITENKIN PÄÄLIMMÄINEN TUNTEENI. TERV TIINA TOMERA


      • Nimetön
        KIIITOOOS kirjoitti:

        KIITOS NÄISTÄ HYVISTÄ PUOLISTA EROSTANI ON KAKSI VIIKKOA ASUN TÄLLÄ HETKELLÄ TURVAKODISSA OLEN SAANUT KAUNIIN ,ASUNNON JOHON MUUTAN 15,9.SURU ON KUITENKIN PÄÄLIMMÄINEN TUNTEENI. TERV TIINA TOMERA

        Niinpä, uskon silti että tarkkaan kun tarkastelee asiaa löytyy eron miinus puolia paljon enemmän kun plussia.
        Mutta ymmärrän Sinun pointtisi tässä viestissä. Itsellä ero käynnissä myös.
        voimisia eronneille :)


      • hanjaa
        Nimetön kirjoitti:

        Niinpä, uskon silti että tarkkaan kun tarkastelee asiaa löytyy eron miinus puolia paljon enemmän kun plussia.
        Mutta ymmärrän Sinun pointtisi tässä viestissä. Itsellä ero käynnissä myös.
        voimisia eronneille :)

        niin hyviä kuin huonoja puolia, niinku elämässä ylipäätänsäkki! Elämä jatkuu ja taatusti hymyileeki jossain vaiheessa kunhan vain aika kuluu ja asiat asettuu oikeisiin muotteihin. Jaksamista kaikille, myös itselleni!


      • LadyII
        KIIITOOOS kirjoitti:

        KIITOS NÄISTÄ HYVISTÄ PUOLISTA EROSTANI ON KAKSI VIIKKOA ASUN TÄLLÄ HETKELLÄ TURVAKODISSA OLEN SAANUT KAUNIIN ,ASUNNON JOHON MUUTAN 15,9.SURU ON KUITENKIN PÄÄLIMMÄINEN TUNTEENI. TERV TIINA TOMERA

        Turvakodin kautta minäkin uuteen elämään pääsin. Hankin sieltä käsin oman asunnon, ja siitä se elämä lähti eteenpäin menemään. Surulliset fiilikset vaihtuivat nopeasti iloon siitä, että ei tarvinnut koko aikaa pelätä ja olla varpaillaan.

        Me kovia kokeneet naiset..meidän pitää myös osata irrottaa siitä pelosta. Toista samanlaista äijää ei kannata ottaa! Ja nyt kun olen yksin ollut kohta 5 v, niin en ottaisi enää yhtään äijää tänne huusholliin.

        Sure nyt surusi kun on sen aika. Pian muistot hellittää ja alat katsoa jo eteenpäin elämässä. Hemmottele nyt itseäsi ja ole hyvä itsellesi. Hoida kuntoa, syö terveellisesti ja nuku paljon.


      • muutama lisää

        ei tarvi laittaa ruokaa niin usein ja paljon,voi syödä vaikka eilisiä tähteitä
        yhtään kaljapulloa ei ole pitkin pöytiä
        kotona on rauhallista perjantai-iltaisin!!!
        ei tarvitse väkisin "viihdyttää" humalaista miestä
        baarissa on vapaus katsoa ihmisiä(=miehiä)
        jää omaa aikaa itselle kun lapset on exällä
        joka lenkkireissusta ei tarvi tehdä seikkaperäistä selostusta
        saa tedä ylitöitä silloin kun itseä huvittaa,eikä toisen menojen mukaan


      • Zipuliinaj
        KIIITOOOS kirjoitti:

        KIITOS NÄISTÄ HYVISTÄ PUOLISTA EROSTANI ON KAKSI VIIKKOA ASUN TÄLLÄ HETKELLÄ TURVAKODISSA OLEN SAANUT KAUNIIN ,ASUNNON JOHON MUUTAN 15,9.SURU ON KUITENKIN PÄÄLIMMÄINEN TUNTEENI. TERV TIINA TOMERA

        omassa kodissa on turvallista
        voit itse määritellä koska nukut
        ruuasta ei valiteta
        rahaa menee vähemmän
        ei tarvitse sietää toisia naisia


    • vaikka kuinka

      Lähestulkoon kaikkien edellisten lisäksi keksin vielä mm.
      ei tarvitse pahoittaa päivittäin mieltään toisen tunteettomuuden tai ajattelemattomuuden vuoksi
      ei tarvitse kerjätä rakkautta
      ei tarvitse turhaan odottaa
      ei tarvitse enää perustella, miksi haluan viettää yhteistä aikaa
      ei tarvitse jatkuvasti puolustella omia näkökulmiaan
      ei tarvitse kuulla jatkuvaa valitusta omista ystävistä tai sukulaisista
      ai tarvitse miettiä, mikä omassa käytöksessä taas saattaakaan ärsyttää
      voi mennä nukkumaan silloin kun haluaa ja herätä silloin kun haluaa
      ei tarvitse kuunnella toisen kuorsausta´
      ei tarvitse haistella toisen piereskelyä
      ei tarvitse kuunnella toisen tylsiä "menestys"tarinoita
      ei tarvitse vastailla vieraiden naisten haamusoittoihin

      Mutta ennen kaikkea: tärkein hyvä puoli oli se, että jollei mieheni olisi lähtenyt toisen naisen matkaan, en olisi tavannut nykyistä kumppaniani, enkä olisi tiennyt minkälainen on hyvä ja tasapuolinen parisuhde, jossa molemmat rakastavat ja haluavat saada parisuhteen toimimaan. Missä molemmat huolehtivat toisistaan, arvostavat toistaan ja tukevat toisiaan, niin hyvässä kuin pahassa.

      Kuinka uskomattoman sokea sitä onkaan, sietäessään huonoa parisuhdetta, kun ei tiedä elämällä olevan jotain paljon parempaa annettavanaan, kunhan ensin uskaltaa päästää huonosta irti.

      Olen kiitollinen ex-miehelleni siitä, että hän lähti. Se oli parasta, mitä elämässäni on tapahtunut, vaikka vielä kaksi vuotta sitten luulin, että ero veisi minulta hengen.

      • kirjoitettu

        Viestisi oli todella kiva lukea. Antaa varmaankin monelle eron alkutaivalta kulkevalle toivoa paremmasta tulevaisuudesta. Itsekin olen tässä vasta jälkeenpäin huomannut sen, kuinka huonosti mieheni kohteli minua. Osasi aina syyllistää milloin mistäkin asiasta. En varmaan vieläkään olisi tajunnut erota, ellei hänen alkoholin käyttönsä olisi kasvanut niin suureksi, etten enää sietänyt sitä.


    • 1vaan

      Ei tarvitse enää kyräillä kotona ja säikkyä, milloin toisella on huono päivä
      -Sitä hyvää päivää ei ollut oikein koskaan. Tosi riidat alkoivat kuitenkin vasta erosta

      Jos on itsellä huono päivä, ei tarvitse tuntea siitä huonoa omaatuntoa, vaan saa ihan rauhassa vaikka nukkua koko päivän!
      -Huonoa päivää ei toistaiseksi ole ollut. Nukkumaan ei kyllä ehdi aina edes öisin.

      Ei enää kompromisseja elokuvien tai telkkarien suhteen; saan rauhassa katsoa tylsiä taide-elokuviani ja dokumenttejani
      -Kompromisseja ei ollut ennenkään. Ex:n kaunarit ja muut saivat minut ennemmin vaikka halonhakkuuseen. Dokumentteja katson minäkin.

      Saan puhua rauhassa puhelimessa vaikka tuntitolkulla
      -Mikä on puhelin? ;-) (Kun oikein mietin, soittelen kyllä enemmän. Laskut vain ovat lähes olemattomat entiseen verrattuna.)

      Koira on rennompi, eikä stressaa
      -Koira on nykyään raivohullu. (Ei jäänyt minulle)

      Kukaan ei valita harrastuksistani tai iltamenoistani
      -Ei valita,mutta aikaa niihin on entistäkin vähemmän.

      Ei tarvitse tyytyä enää huonoon seksiin
      -Ei todellakaan! Nyt sitä saakin aina kun haluaa.

      Ei humalaisia, eikä krapulapesäkkeitä kotonani (ellei minua itseäni lasketa!)
      -Ei nyt, eikä tosin ennenkään.

      Kukaan ei valita, vaikka kylppärissäni on kosmetiikkaa keskikokoisen kemikalion tarpeisiin
      -Nyt pysyy kylppäri ja koko talo siistinä!

      Saan käyttää rahani niinkuin itse haluan, ei tarvitse elättää ketään
      -Rahat riittävät todellakin aivan eri malliin! Laskuja on vähemmän kuin puolet entisestä! (Ihme, jota en tahdo vieläkään käsittää)

      Saan syödä salaatteja ja tonnikalaa vaikka joka päivä! EI pakkoruoanlaittoa, ei lenkkimakkaraa jääkaapissa!
      -Syön paljon enemmän ulkona. Jääkaapissa on useimmiten lohta ja viinikin säilyy paremmin.

      Kotona on siistiä ja jos joskus onkin sotkuista, sotku on MINUN tekemääni
      -Nyt siivo säilyy.

      Ei vauhtiraitoja vessanpöntössä, vessanpöntön kansi on ylipäätään AINA alhaalla :P
      -Niin on! (Ja hammastahnan korkki kiinni ja tuubi omalla paikallaan!)

      Merkit olivat ranskalaisia viivoja, eivät miinuksia, kuten varmaan huomasitkin.
      Arvaatkos sukupuoleni? ;-)

      • Sally Sad Eye 78

        Periaatteessa vastaat kuin nainen, mutta kysymyksestäsi johtuen arvaan, että olet mies? Ja jos niin, niin pointsit sinulle! Kuulut niihin yksilöihin, jotka palauttavat uskoni siihen, etteivät kaikki miehet ole siivottomia, keskustelutaidottomia ja pinnallisia retkuja:)!


    • Sally Sad Eye78

      Näitähän löytyy vaikka millä mitalla, kun oikein alkaa miettimään:

      Kukaan ei halveksi harrastuksiani, mielenkiinnonkohteitani tai ystäviäni
      Saan olla juuri niin elämäniloinen, innostunut, älyllinen, herkkä, filosofinen, haaveileva, luova, höpsö tai hiljainen/äänekäs kuin haluan, eikä sitä tarvitse "perustella" tai selittää kenellekään, eikä kotona ole ketään joka jatkuvasti arvostelisi minua ja jonka vuoksi minun pitäisi "säännöstellä" näitä piirteitä itsessäni (koska toisen mielestä moinen vouhottaminen on rasittavaa!!)
      Saan käydä ystävieni kanssa ulkona, eikä kukaan pilaa iltaani tai juhliani juomalla liikaa/haastamalla riitaa/sammumalla ravintolapöytään/rikkomalla paikkoja
      Saan rytmittää päiväni juuri siten kuin minulle sopii ja nauttia rutiineistani ilman, että joku halveksisi haluani elää säännöllistä ja terveellistä elämää
      Sähkölaskut ovat pienemmät, koska kukaan ei polta valoja yötäpäivää, pidä tietokoneita, televisiota ja stereoita auki 24/7. Voin todellakin säästää sähköa, energiaa ja elää ekologisesti (esim. kierrättää!)
      Uskallan vihdoinkin uskoa, että ansaitsen parempaa ja itsetuntoni (ja -tuntemukseni) on lisääntynyt huimasti. Jos ennen olinkin rasittava ämmä, nyt peilistä katsoo ihana aikuinen nainen!
      Voin lukea koko päivän, ilman että joku valittaa siitä
      Minun ei tarvitse enää olla ohjelmatoimisto
      Saan itse valita ystäväni ja päättää, ketä kotiini päästän
      Saan sisustaa kotini juuri siten kuin haluan ja siellä on kaunista!
      Saan viettää enemmän aikaa perheeni kanssa (jota exäni ei voinut sietää)
      Saan kuunnella juuri niin "tylsää" musiikkia kuin haluan, saan tanssia alasti kotona, saan huudattaa lempibiisejäni autossa ja laulaa täysillä
      Saan vihdoin mahdollisuuden elää sellaista elämää kuin haluan!

      Joku mainitsi tuossa aiemmin, että erossa on kuitenkin loppujen lopuksi enemmän huonoja kuin hyviä puolia... Itse en ole siitä ihan varma, mutta se tietysti riippuu paljolti kunkin henkilökohtaisesta tilanteesta. Ero on aina vaikea ja kipeä asia ja tottakai siihen liittyy monia negatiivisiakin asioita, mutta ehkä rakentavampaa on kuitenkin keskittyä niihin positiivisiin? Jos siis ero joka tapauksessa on todellinen, miksi tehdä siitä itselleen yhtään vaikeampaa jäämällä kiinni siihen, mitä on menettänyt? Muutos tuo aina mukanaan mahdollisuuden, kysymys on vain siitä haluaako tarttua siihen mahdollisuuteen.

      eron mukanaan tuomat negatiiviset vaikutukset ovat varsinkin alussa niin selkeät ja konkreettiset, että niitä ei edes tarvitse miettiä. Mutta niiden vastapainoksi on tervettä katsoa kolikon toistakin puolta:)

      • Sottapytyn onneton eukko

        Voi tytöt ja pojat!
        Ihan tässä tulee liikuttuneeksi - arvatkaa miksi?
        Harmittaa niin prk...sti että olen kaikkea tuota ja vähän lisää katsellut LIIAN kauan, niin helv.kauan etten taida sitä edes kehdata tähän kirjoittaa:

        mies sottaa, haisee, käy suihkussa n kerran kuukaudessa, ei vaihda vaatteitaan, ei annan vaihtaa petivaatteitaan ( hänen sängyssään ryömii ötököitä! ) mutta onneksi nukun eri huoneessa, hän on katkera, kiero, perinpohjaisen ilkeä, v-tuilee aina kun sopiva paikka tulee ja sellainhan aina kyllä tulee,
        ei tule toimeen kenenkään kaa.

        Ajatelkaa, hän oli yli 25 vuotta samassa duunipaikassa ja kun hän jäi eläkkeelle = kukaan ei häntä muistanut - yksi ainoa vaivautui perheen järjestämiin juhliin - ( eiiii ollut noloa eiiiiii )
        hän on huutanut MIESpuolisille duunikavereille että nämä tarttisivat hameen!
        ( koska ei toimi kuten tämä varsinainen SHITman)...

        hän ei ole koskaan muistanut synttäreitäni, ei myöskään lasten
        hän on potkinut kuolemansairasta koiraa - teki sen tasan yhden kerran - sitten lapsi otti niin tiukkaan puhutteluun ettei sitä toistanut.

        Hän on aina - koko ajan - alistanut henkisesti - ja minä ? tyhmä tyhmä tyhmä ämmänretale joka en ole uskaltanut edes katsoa totuutta silmiin - olen hakenut - toivonut - edes ystävällisyyttä rakkaudesta ny´puhumattakaan..

        Hän on aivan sairas ajatuksesta, että vaadin eroa ja omaisuuden puolittamista - hän on ehdottanut mitä kummallisempia tapoja hoitaa tuo omaisuuden jako - minä en suostu mihinkään lehmänkauppoihin!
        Laki on puolellani ja pidän puoliani -
        joku tietysti ihmettelee - että miksi vasta nyt ja miksi juuri tässä asiassa?
        Kaiken paskan takia mitä olen häneltä naamaani kirjaimellisesti saanut.

        Se siivoton vessa on tosiasia, koko veski haisee pissalle vaikka kuinka pesen ja puunaan - hiljattain sanoin, ( meillä on 2 veskiä ) että pidä sä huolta tuosta veskistä kun sitä kerran käytät ja sottaat - äläkä tule sottaamaan minun veskiäni - no, kun " OMA " on tarpeeksi köntsäinen hän kehtaa hiipiä sotkemaan minun vessaani - eikö olekin suuria asoita ihmiskunnan historiassa...


    • Helpottaa listata )

      Vielä tässä omalta kohdaltanikin.

      ei tarvitse sekalaisin tuntein odottaa, millaisella tuulella herra tulee töistä kotiin.

      ei tarvitse kestää painostavaa hiljaisuutta ja hönkäilyä jostain sohvan tai sängyn pohjalta

      ilmojen viilettyä ja pakkasen tultua ei tarvitse paleltua makuuhuoneessa kun siippa ei ole tukehtumassa kuumuuteen ja ikkuna saa olla kiinni

      huonekasvit pärjäävät talven yli koska ikkunat saavat olla kiinni pakkasellakin

      jos tavaroita jää silloin tällöin hujan hajan, ei tule perhekriisiä. Nautin välillä jopa kaaoksesta : )

      ei tarvitse kestää huonoa tai olematonta seksiä. Mielummin sitten kokonaan selibaatissa.

      saan tehdä mitä ruokaa haluan. Ei tarvitse miettiä, kestääkö siippani maha.

      ei tarvitse kuulla kuinka, sairas, hysteerinen, avuton, säälittävä jne. olen

      siipan jatkuvat mielenmuutokset ovat takanapäin. Ei tarvitse enää pelätä niitä.

      seurassa ollessa ei tarvitse jännittää, josko minut taas nolataan julkisesti

      ei enää koskaan tosi tv:tä, maajussille morsianta tai sinkkuäidille sulhasta sarjoja

      ei tarvitse kuunnella kommentteja kuinka se ja se nainen on hyvännäköinen

      VOIN OLLA OMA ITSENI! ! !

    • niin pitääkin

      Juuri tuota minäkin olen ihmetellyt, miksi ihmiset ei näe hyviä puolia. Totta kai elämänmuutos aluksi tuntuu oudolta ja välillä kaipaa toisen läsnäoloa ja niitä hyviä aikoja joita joskus oli.... kunnes muistaa että niistä on jo aikaa. Ja että mainitsemasi asiat ovat nyt hyvä. Kaikille osapuolille!

      Hienoa että joku toi nuo asiat positiivisessa valossa esiin! Mukavaa syksyä!

      • ihana ero

        Tämähän on terapeuttista jos mikä!

        ei tarvitse sietää huonotuulista miestä
        ei tarvitse sietää honotuulisen miehen jatkuvaa nalkutusta ja valitusta
        ei tarvitse tarkkailla tunnevammaisen miehen mielenliikkeitä
        ei tarvitse turhaan odottaa ja pettyä saadaksen hellyyttä ja rakkautta, koska kotona ei ole tunnevammaista miestä
        ei tarvitse turhaan haikailla perheenlisäyksestä, koska mies, joka lapsia ei edes halunnut on viimeinkin muuttanut huitsin nevadaan
        kukaan ei ole nakertamassa itsetuntoa jatkuvalla moittimisella
        saa iloita mukavista menoista ja mielenkiintoisesta työstä ilman toisen kateutta
        kukaan ei yritä muuttaa minua
        saa hyvällä omalla tunnolla flirttailla mukavien miesten kanssa
        koti on juuri niin siisti kuin itse haluaa ja sen laittaa
        voi maksaa kotiinsa vaikka siivojaan, ilman että mies valittaa että olet huono nainen
        saa nauttia ympärillä olevista ihmisistä ja elämästä, joka on ainutlaatuinen kokemus ja lahja!
        voi hyvällä omalla tunnolla lähteä a-luokan reissuun tyttökaverin kanssa
        voi hyvällä omalla tunnolla olla pikkutunneille mukavassa työ tai ystäväporukassa
        saa nauttia omista rahoista jotka on kovalla työllä ansainnut
        ei tarvitse uhrata omia ystävyys- ja sukulaisuussuhteita miehen sukulaisten hyväksi - esim. äitienpäivä on taas MINUN (vanhan ja sairaan) ÄITINI päivä
        ei tarvitse kantaa kauppakasseilla kotiin safkaa jota ei itse edes syö
        maailma on yhtäkkiä avoin ja ihana paikka ilman rajoitteita

        JESS!


      • jess!
        ihana ero kirjoitti:

        Tämähän on terapeuttista jos mikä!

        ei tarvitse sietää huonotuulista miestä
        ei tarvitse sietää honotuulisen miehen jatkuvaa nalkutusta ja valitusta
        ei tarvitse tarkkailla tunnevammaisen miehen mielenliikkeitä
        ei tarvitse turhaan odottaa ja pettyä saadaksen hellyyttä ja rakkautta, koska kotona ei ole tunnevammaista miestä
        ei tarvitse turhaan haikailla perheenlisäyksestä, koska mies, joka lapsia ei edes halunnut on viimeinkin muuttanut huitsin nevadaan
        kukaan ei ole nakertamassa itsetuntoa jatkuvalla moittimisella
        saa iloita mukavista menoista ja mielenkiintoisesta työstä ilman toisen kateutta
        kukaan ei yritä muuttaa minua
        saa hyvällä omalla tunnolla flirttailla mukavien miesten kanssa
        koti on juuri niin siisti kuin itse haluaa ja sen laittaa
        voi maksaa kotiinsa vaikka siivojaan, ilman että mies valittaa että olet huono nainen
        saa nauttia ympärillä olevista ihmisistä ja elämästä, joka on ainutlaatuinen kokemus ja lahja!
        voi hyvällä omalla tunnolla lähteä a-luokan reissuun tyttökaverin kanssa
        voi hyvällä omalla tunnolla olla pikkutunneille mukavassa työ tai ystäväporukassa
        saa nauttia omista rahoista jotka on kovalla työllä ansainnut
        ei tarvitse uhrata omia ystävyys- ja sukulaisuussuhteita miehen sukulaisten hyväksi - esim. äitienpäivä on taas MINUN (vanhan ja sairaan) ÄITINI päivä
        ei tarvitse kantaa kauppakasseilla kotiin safkaa jota ei itse edes syö
        maailma on yhtäkkiä avoin ja ihana paikka ilman rajoitteita

        JESS!

        ei tarvitse muistaa miehen kumminkaimojen synttäreitä yms. eikä kirjoittaa korteja ihmisille, joita ei edes tunne
        saa juoruta siskon (josta mies ei pitänyt) kanssa puhelimessa vaikka tuntitolkulla
        voi kutsua kotiinsa ihmisiä, jotka eivät ole "uskaltaneet" käydä vuosikausiin
        voi pitää yllä sosiaalisia suhteita ihmisiin, joista ITSE pitää
        ei tarvitse mielistellä ihmisille, joista ei itse välitä


    • Unna K.

      uusi poikaystävä
      vapaus
      itsetunto paranee päivä päivältä
      avioero valmistunee ensi viikolla
      siisti koti
      tasapaino syömisen suhteen, ei enää syömishäiriöitä
      uusi poikaystävä hyväksyy minut normaalipainoisena (BMI 21), ei tarkkaile painoani, ei seuraa ruokavaliotani eikä urheilutulosteni kehitystä
      liikunta on vain oma asiani ja iloni, ei toisen painostuskohde
      sosiaalisempi elämä
      normaali, ystävällinen tuttavapiiri nousukasöykkäreiden sijaan

      • Unna K.

        kotona saa tehdä ruokaa, erityisesti kalaa ja maksaa
        vapautunut ilmapiiri,
        ystävät lopultakin voivat tulla käymään luonani
        ei tarvitse pelätä toisen negatiivista reaktiota koko ajan


      • Kohta eronnut
        Unna K. kirjoitti:

        kotona saa tehdä ruokaa, erityisesti kalaa ja maksaa
        vapautunut ilmapiiri,
        ystävät lopultakin voivat tulla käymään luonani
        ei tarvitse pelätä toisen negatiivista reaktiota koko ajan

        en ole enaa kaikkeen syypaa
        kaikki sukulaiseni eivat ole paskoja
        ei tarvitse kerata vaatteita joka paikasta
        ei tarvitse kuulla miten minua ei rakasteta ja halutaan paasta eroon minusta
        ei tarvitse katsoa kun mies juoksee kavereiden kanssa koko ajan


    • Siiriliiini

      Te olette kyllä eläneet ihan pimeissä suhteissa! Kun ryhdytte uuteen suhteeseen, muistakaa pitää kiinni noista (lähes) kaikista asioista, jotka mainitsitte. Arvostakaa itseänne ja olkaa terveen itsekkäitä. Suhde voi silloin paljon paremmin.

    • Mä vaan

      Lisää positiivisia puolia

      ei tarvitse kuunnella nalkutusta.
      ei tarvitse kuunnella että vika on sinussa
      ei tarvitse sietää tulehtunutta ja ahdistunutta ilmapiiriä
      ei tarvitse sietää hänen kännisen veljensä soittoja aamuyöstä
      ei tarvitse yrittää miellyttää hänen sukulaisiaan
      ei tarvitse kuunnella miten huono olet vanhempana
      ei tarvitse kuunnella toisen kuorsausta
      ei tarvitse joka aamu hampaat irveessä raahautua töihin tietäen että siihen menee ikuisuus ennenkuin toinen lopulta menee töihin mihin hän haluaa.
      ei tarvitse sietää ex anopin yritystä kasvattaa lapsiamme.
      ei tarvitse miettiä onko o.k että olen pihahommissa vai pitäisikö mennä sisään.
      ei tarvitse sietää sitä kroonista siivoamista johon pitää osallistua, muuten et koskaan tee mitään.
      et muutenkaan koskaan tehnyt mitään.
      hemmetti että tämä on terapeuttista :)

      • Mie vaan

        ei tarvitse enää "kantaa" koko vastuuta taloudesta, 10 vuotta riitti.
        saa juoda oluen ilman että olet juoppo
        ei tarvitse kuunnella miten huono,kelvoton ja surkea olet.


    • Rouva Lokakuu

      Omalta kohdaltani mainitsemanne asiat olivat kunnossa: mies oli mukava, siisti ja kohtelias, mutta rakastunut toiseen naiseen.

      ei tarvitse miettiä, missä mies on
      ei tarvitse miettiä, miksen riitä
      ei tarvitse miettä, mikä meni pieleen
      ei tarvise miettiä, palaako kaikki ennalleen
      ei tarvitse miettiä, koska mies lähtee
      ei tarvitse miettiä, pitäisikö minun lähteä

    • virheellinen

      Nuo oli hyviä puolia, jospa kirjoittaisitte ne negatiivisetkin.

      Lista kaunis ja pitkä, ihan kuin kaikki aukenisi, mutta yksin ollessa joutuu taloudellisesti myös vastaamaan kaikesta ja tietäen ihmisten palkkojen suuruudet suurin piirtein jää moni asia tuosta listasta toteuttamatta.
      Aikansa pikavipeillä voi rakentaa, mutta tie kulkee aika pian loppuun ja sitten sitä tili tuli ja tili meni ja loppukuu onkin sitten ei oota.

      En usko senkään kovin hyvää elämää olevan. Eli lista totuuden mukaiseksi.

      • Velaton ja varaton

        Luepa uudelleen, melkein kaikki plussat ovat ihan ilmaisia.


      • kghkg

        Minun erossani ei ollut mitään muuta negatiivista kuin ex. Hän ei halunnut erota. Miksi olisi halunnutkaan, kun maksoin ja tein kaiken?

        Pikavipit. Pah. Viittaan edelliseen. Talous vihdoin kunnossa eron jälkeen. Ex oli ihan kamala kuluerä sekä energiasyöppö. Lapsetkin olivat ihan kypsyneet isänsä käytökseen ja mielialoihin.


      • te45te35

        Ihme käsityksiä toisilla... Jos ihmisen elämä pyörii noin pahasti rahan ympärillä, niin ehdottomasti ei pidä erota!

        Olin pitkäaikaistyötön, kun muutama vuosi sitten omasta aloitteestani erosin. Olisihan se ollut toki simppelimpää antaa miehen elättää minutkin, ainakin työttömyysajan läpi, mutta koin sen väistämättömän siirtämiseksi ja toisen kusettamiseksi. Ei elo toki alkuun ruusuilla tanssimista ollut, mutta nyt, kun olen taas ollut jo hyvän aikaa töissä, oivalsin senkin, miten opettavainen tuokin ajanjakso oli: oli pakko opetella pärjäämään omillaan ja säästäväisyys iskostui mieleen niin, että nykyään jää jotain sukan varteenkin. Ja kaiken päälle säilytin itsekunnioitukseni ja myös kunnioituksen exän silmissä, kun en kupannut hänen rahojaan jatkamalla pystyynkuollutta liittoa.


      • nauti vapaudesta!

        Ei tarvitse nussiavelvollisuudesta.


    • Huh huh

      Jestas! Toinen oli pikku orava, jolla ei raha pesää tehnyt! Paremmin tulen toimeen, kun tiedän mitä tulee ja mitä menee. Hävisi ikuinen epävarmuus toimeentulosta. Rauhottaa kummasti!

    • sinkkuelämää

      Ihanaa!
      Komppaan kaikkia juttuja!
      telkkaria voi katsoa yölläkin, jos ei nukuta, eikä häiritse ketään

      Minustakin on kiva kun ex lähti toisen naisen riesaksi, kaikki jutut alkoivat olla niiiin kuluneita

    • Toisten silmin nähty

      Olisi hyvä listata ne negatiivisetkin asiat, sillä niihinkin pitää varautua kun eroon haluaa.

      Miten hoidatte esimerkiksi sen seksin ja läheisyyden eroamalla, entä miten hoidatte lapset.

      Varmasti on eroja, joissa tuntuu kuin olisi irti päässyt vankilasta. Varmasti on puolisoita, jotka saavat ahdistumaan niin, että on suorastaan pakko kerätä voimat eroamiseen.

      Aina se kuitenkin on ei ainoastaan suuri ilo vaan myös suru.

      Niin erossa kuin yhteen menossakin on se alkuhumala, sen selvittyä alkaa totuus valkenemaan eli näitä asioita pitäisi ajatella ja suunnitella.
      Usein tilanne on sekasortoinen eron jälkeen, siinä lasten oletetaan menevän läpi, kuten ne kaikki muutkin noin 14.000 eroperheen lapset vuodessa Suomessa.

      Näin ei vain ole, olette niin siinä omien ajatuksienne ja pahoinvointinne kiemuroissa, että lapsi on vain siinä, ei hän uskalla edes sanoa mitään.
      Lapselle ärjäistään helposti jos hän uskaltaa mitään vaatia, eli useimmiten oman äidin tai isän läheisyyttä, hänen pitää selvitä kaikesta itse, jo alle kouluikäisen.
      Ei olla lapsen kavereista tietoisia, ei mennä mukaan minnekään lapsen kanssa.

      Eräs lapsi oksenteli usein ja ilmeni, että silloin oli taas vanhempi unohtanut kokonaan lapsen, kun lapselle sattui urheillessa haaveri, joka vaati lääkärin käyntiä, siitä lapselle ärjyttiin niin voimakkaasti että oksensi. Samoin jätettiin lapsi yksin vammansa kanssa, vasta parin vuoden päästä kun ei ollut tullut kuntoon vietiin uudelleen lääkäriin, oli luuvamma.

      Neuvolassakin käynnit olivat vaikeita, sillä tämä äiti ei kestänyt siellä yhtään kysymystä perheen tilasta, joten isä käytti neuvolassa.

      Mistä tämä kamala ärtymys lapsia ja muitakin kohtaan tulee, sillä eihän heillä ole siihen parisuhteeseen ollut minkäänlaista osaa tai arpaa.
      Näiden asioiden pitäisi olla ihan ulkopuolella ja hoitua normaaliin tapaan ja ilman ärtymistä ja lapselle tai vanhemmille kiukuttelua.

      Kuinkahan moni teistä eronneista on kokenut kaikki asiat olevan itseään vastaan ja ärtyilee ihan normaaleista asioista, joilla ei ole todellakaan mitään yhteyttä eroamiseen.

      • kymysyssys

        Olet siis kaltoinkohdeltu avioerolapsi ?


    • vanhanainenhunn

      Olen vanhempi nainen ja listaan voi lisätä: en ole enää kotiorja eikä minun enää tarvitse kuunnella miehen selittävän minulle tuntitolkulla itsestäänselvyyksiä (jotka ymmärrän ja joista minulla on täysin eri mielipide) ja saan ulkomailla lukea karttaa ja itse päättää myös kohteet.

    • nti syyssade.

      Ei tarvitse hermostua apukuskin paikalla ku toinen ajaa vasenta kaistaa körötellen
      alinopeutta.
      Ei tarvitse mennä illalla samaan sänkyyn ihmisen kanssa, jota et rakasta tai halua.
      Ei tarvitse aamiaispöydässä miettiä, kuka toi ihminen on ja olinko siihen rakastunut koskaan
      Ei tarvitse tulkata lapsille tunnekylmän isän viestejä. Hän on parempi isä nyt kun joutuu omalla panoksellaan olemaan isä. Eli
      Lapset saivat isän.
      Minä sain vapauden ja onnellisuuteni sekä
      kaappitilaa.

      • 79866

        Aamen, niin tuttuja juttuja.
        Kaappitilasta puheenollen: itse lattialle pudottamansa vaatteet on paljon mukavampaa kerätä talteen kuin ukon ympäriinsä kylvämät hielle ja tuhnulle haiskahtavat kalsarit, paidat ja sukat. Tarinan opetus: jos vielä uudelleen uskaltaudun saman katon alle miehen kanssa, testaan paremmin sisäsiisteyden. En odota miehen olevan sisäkkö, mutta omat jälkensä pitää jokaisen aikuisen ihmisen osata korjata.


    • Nuorena eronnut

      Iso plussa ylitse muiden: ei tarvitse omassa kodissaan pelätä, että mies käy käsiksi. Yksi kerta riitti mulle.

    • onnellinen nykyään

      ei tarvitse hävetä toisen kännejä joka jumalan vapaapäivä.
      ei tarvitse kerätä/siivota toisen rojuja jokapaikasta
      ei tarvise tingata seksistä
      ei tarvitse kuunnella kuinka kaikkien ongelmien syy olet sinä
      ei tarvitse tehdä toiselle ruokaa, joka kuitenkin on huonoa, vrt toisen tekemä
      ei tarvitse tuhlata omaisuuttaan toiselle
      ei tarvitse esittää sukulaisilleen onnellista
      ei tarvitse tehdä toisen sukulaisille ilmaista työtä
      ei tarvitse hoitaa toisen lapsia kuin omiaan, unohtaen omat lapset
      ei tarvitse seurustella tylsien exän kavereiden kanssa
      ei tarvitse suojella itseä/lapsia/toisen lapsia
      ei enää ikinä känniääliönaista vierelle

    • tässä vain osa

      ei tarvitse sietää pesemättömien hampaiden "tuoksua"makuuhuoneessa aamuisin

      ei tarvitse sietää hajuveden tuokua miehen vaatteista, kun tulee vieraista

      saa olla pitkin ja poikin kotona, eikä tarvii katsoa formulaa toisen mieliks kun tv huutaa kaiken päälle

      ei tarvii selitellä, mihin omat rahansa käyttää

      ei tarvii yksin olla piika, siivota miehen sotkuja, joka ei koskaan siivoa jälkiään

      ei tarvii katsella vieressä, kun mies flirttailee matkoilla toisille naisille, jopa kehuu niitä minulle

      saan olla oma itseni, ja en tarvii laittaa itseäni miehen miliksi joka itse on lihava lökäpöksy

    • NalleHuh

      seksin määrä lisääntynyt exponentiaalisesti (siihen nyt ei tosin paljon tarvittu...)
      seksi on muutakin toisen uhrautumista
      saan harrastaa mitä haluan ja nyt siihen riittää rahaakin
      ei tarvitse ostaa tai hankkia mitään sen vuoksi "kun muillakin on"
      ystävät saavat käydä kylässä ilman kuukausien ennakkovalmistautumista
      niitä he...vetin koristetyynyjä ei loju joka paikassa, sohvalla voi istuakin
      wc-pytyn kansi saa olla siinä asennossa mihin sattui jäämään
      kylppäriin saa sopimaan omankin shampoo-pullon
      ei tarvitse joka kuukausi tyhjentää viemäreitä tukkivia pitkiä hiustuppoja (mistä ihmisellä voikaan sitä karvaa niin riittää...)
      kirjahylly ei ole täynnä kippoja ja vaaseja sekä muuta rihkamaa, nyt sinne sopii kirjatkin
      siivoushetki määräytyy likaisuuden, ei viikoaikataulun mukaan
      kaikki pestävät vaatteet kestää konepesun
      talon lämmitystä ei tarvitse säätää kuukautiskierron mukaan
      töistä tullessa ei kukaan ole vastassa "norsunv..tunnaamalla"
      lomalla voi lomailla
      vessaan pääsee jonottamatta tuntia sen takia, että joku tuijottaa siellä peilikuvaansa
      ei tarvitse valehdellä kenellekään tyyliin "näytät tosi hyvältä siinä kolme numeroa pienessä mekossa..."
      sanoilla ei ole muutenkaan kaksois- tai kolmoismerkityksiä

    • huhuuu789456

      --Apua, omasta erostani on puoli vuotta eli olen jo tuomittu eroon. Kun luin näitä hyviä puolia alkoi minust atuntua, että minulle taisi olla hyvä mies ne 25 vuotta.

    • Suunnittelemassa

      "Miten hoidatte esimerkiksi sen seksin ja läheisyyden eroamalla"

      *** En ole koko aikuisikänäni saanut seksiä yhtä vähän kuin viimeisten kymmenen avioliittovuoden aikana (ekat viisi meni suunnilleen ok). En ole (vielä) eronnut, mutta aion hoitaa seksin niin kuin ennen liittoani -- halukkaamman parisuhteen, vakipanon tai yksittäisten seksisuhteiden avulla.

    • 10-10=10

      olen lakannut miettimästä missä ex viettää viikonloput.
      tapaan taas sukulaisiani ja ystäviäni.
      en ole taloudellisesti riippuvainen.
      ei enää tylsää seksiä.
      en ole masentunut toisen mielenliikkeistä.
      löydän elämästä uusiakin asioita ilman että niitä tarvitsee selittää ihmiselle joka ei ole kiinnostunut.
      pidän asiani ja talouteni siinä mallissa kuin haluan.
      en vaivaa itseäni ainaisella huolella siitä kuinka muut tekevät tai käyttäytyvät tai miltä näyttävät.
      en huolehdi exän sukulaisten jatkuvasta läsnäolosta.
      en huolehdi siitä miksen ole sopivaa seuraa.
      ei tarvitse kuunnella toisen työkavereiden haukkumista.
      olen terveempi kuin avioliitossa.

      • timmeppee

        Hyviä puolia
        ei tarvitse piilotella esim.ylimääräisiä rahoja
        ei tarvitse elättää toista
        oma taloa on vihdoin oma
        saa pukeutua just niinkun itse haluaa
        voi viettää huippuloman niinkuin haluaa
        itsetunto vahvistuu päivä päivältä
        ei tarvitse korjata naisen autoa
        sängyssä on riittävästi tilaa ja ikkuna saa olla auki öisin
        koira saa nukkua sohvalla ja vaikka sängyssä,jos siltä tuntuu
        san tehdä töitä joskus iltaisinkin rauhassa eikä tarvitse selitellä ja pyydellä anteeksi
        nuoremmat naiset on hyvin kiinnostuneita ja niitä riittää


    • nainen5

      Miksi naiset on tämän perusteella parisuhteessa, seksinkin voi korvata leluilla. Ja miehelle seksi on ulkoistettuna huomattavasti halvempaa, kun pitää jotain aivotonta , tekosyitä keksivää naista,miksi yksin on parempi olla...Ei sinua kukaan huoli, ennenkuin peität katkeruuden toisin.

      • äöäöåååökjd

        Parisuhde on masokistien juttu.


    • Just lähteny;)

      Kaikkeista TÄRKEIN mielestäni on:
      EI TARVI ESITTÄÄ MTN!
      Ja olesitä paitsi mies;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1866
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe