haen kipeästi vastausta...

maria---

olen allerginen eläimille, (ja lähes kaikelle muulle) mutta olen todennut että haluni saada kissa on niin voimakas, etten kestä enää. haluaisin tietää teidän kokemuksia eläinallergioista. onko esimerkiksi sfinx-rodusta (lähes karvaton) , onko kissasta alkanut silti allergia vaikka väitetään että harvat oireilevat tämän rodun läheisyydessä? itse saan voimakkaan allergiakohtauksen lähes heti jos menen asuntoon jossa on kissa, joten mahdollisuuteni hankkia eläin ovat aika huonot. Kiitos kaikille jotka vaivautuvat vastaamaan, se on minulle erittäin tärkeää. :)

6

586

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvoista suinkaan

      useimmiten johdu, vaan ihan muusta=) Joten, karvaton tai karvallinen, allergiaa aiheuttaa.
      Jos ajattelet asiaa järjellä, niin huomaat ettet tosiaankaan voi ottaa minkään rotuista kissaa=)

    • Omark

      Älä ota kissaa. Tulee iso harmi. Oletko miettinyt, miksi nimenomaan haluat kissaa? Voisithan harkita jotain muuta, vaikka kilpikonnaa. Tosin kaikelle voi allergisoitua.

      Minulla oli aikanaan kaneja, olivat ehkä jossain mielessä lapsen korvikkeita. Nyt olen ollut vuoden ilman eläintä, enkä ole valtavasti kaivannut. Seurailen kaupunkiluonnon eläinten elämää, kun oikein eläinkaipuu iskee.

      Kissalle olen erittäin allerginen, kanista en tiedä. Kanin aikaan sain lähes elämäni tuhonneen iho-oireilun, enkä samaa toivo toiselle (ammatti meni ihottuman myötä, kallis hinta eläimestä, jos se niistä osaltaan johtui).

    • Joskus tässä hiljattain kuulin, että Amerikassa oli jalostettu sellainen kissa,joka ei aiheuttais allergiaa. Niin kissan hilsehän se aiheuttaa allergiaa. Toisillehan on niitä siedätyshoitoja, mut sitä sinun pitää kysyä lääkäriltä oisko sinun tapuksessa siitä apua. Pojallani on yli 100 allergian viitearvo. Silti meillä on ollut koko ajan ennen hänen syntymäänsä jo kaks kissaa. Sitten toinen joudutttiin lopettamaan ja mies sit hommasi äkkiä toisen tilalle. Sit siitä varmaankin tuli hengitysoireet. Mut se kissa tuloksien paljastuttua myytiin pois. Ei oo ollut enää sellaista. Hän ei ollut tottunut tähän uuden kissan hilseeseen. Näin ajattelin.

    • varmaan...

      Voi kuule kyllä se niin on että sinun on parasta vain yrittää nyt asennoitua niin että kissaa et voi ottaa. Jos saat kohtauksen heti kun menet asuntoon jossa on kissa niin sehän on päivänselvä asia että et voi mitenkään elää kissan kanssa. Ei ole kissaa joka ei allergisoisi. Jutut ovat taas vain jotain ihmeellistä legendaa. Kaikissa kissoissa, ja koirissa, on sitä hilsettä joka allergisoi. Sen lisäksi allergisoi myös ulosteet, pissa, sylki eli ei se ole se karva.

      • .-.-.-

        Missään tapauksessa älä ota kissaa, jos et oman terveytesi kannalta, niin ajattele edes kissan kannalta!


      • mutta totta..
        .-.-.- kirjoitti:

        Missään tapauksessa älä ota kissaa, jos et oman terveytesi kannalta, niin ajattele edes kissan kannalta!

        Itsellä ollut allergia/astma kaksivuotiaasta saakka. Lääkärikin sanoi ettei tule koskaan menenmään ohi oli sen verran vakavaa. Koirille ja kissoille olen tosi allerginen, oireisiin kuuluu ahdistaminen(keuhkot menee tukkoon, ei mikään kiva oire) sekä silmien ja nenän kutinaa. Hankin tässä n. vuosi sitten kanin...mutta niin vaan alkoivat siitäkin oireet, ahdistelu oli kaikista kamalinta. Hirveää se on mutta nyt on luovuttava eläimestä johon ehdin jo niin kiintyä. Eli ei kannata ottaa riskiä, koska sitten se on vaikeaa jos joutuu luopumaan....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe