Äkäisten asiakkaiden käsittelystä?

LKJHG

Olen kahdessa eri asiakaspalvelutyössä, toinen puhelinvaihteessa ja toinen ravintolassa/yökerhossa. Ongelmanani on aina ollut se, että pyrin täydellisyyteen ja pyrin miellyttämään ihmisiä, koska en halua että minua vihataan tai aliarvostetaan. Suurin ja ikävin ongelma töissäni, erityisesti baarissa ovat vihaiset ja aggressiiviset asiakkaat. Otan negatiiviset palautteet todella henkilökohtaisesti, vaikka ne eivät suoranaisesti koskisi minua. Kerran baarissa sain kaljat päälleni juontaessani karaokea, kun lupasin eräälle miesseurueelle, että he ehtivät laulaa, mutta lupaus olikin katteeton kun valomerkki ehti jo tulla. Siitä on pieni kammo jäänyt, toki ehkä paremmin osaan nyt jo suodattaa osan vihaisista asiakkaista ko. työssä, virheistäni olen oppinutkin, mutta sitten on näitä asiakkaita, jotka ovat TODELLA lahjakkaita suustaan ja joille on kovin vaikea sanoa takaisin ja he puhuvat niin vakuuttavasti ja itsevarmasti, että siinä menee kyllä vähän pupu pöksyyn ja alkaa ahdistaa :/ Mitenköhän saisin itsestäni itsevarmemman, en nimittäin halua näyttää ahdistusta asiakkaalle? Äsken kyllä meinasin toisessa työssä kesken puhelun alkaa itkeä, kun asiakas haukkui kovasti yritystä jossa olen töissä (ihan aiheellista), joten mun oli kovin paha sanoa siihen mitään vastaan enkä edes osannutkaan puolustautua. Nämä tilanteet ovat erittäin stressaavia, joissa tuntuu että asiakas on selvästi yläpuolellani ja tuntuu osavan ja tietävän työstäni enemmän kuin minä. Lievästi vihaiset asiakkaat olen oppinut hyvin käännyttämään tyytyväisiksi, mutta puhelahjani katkeavat heti, kun asiakas tuntuu olevan minua parempi. Tykkään asiakaspalvelutyöstä, olen saanut paljon positiivista palautetta, negatiivista palautetta tulee kovin harvoin, mutta silloin kun tulee, niin se tuntuu todella ilkeältä ja se sattuu :( Mikä avuksi??

5

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et välitä

      ajattelet tyhmä mikä tyhmä,tai keräät vittuiluja sisällesi niin kauan kunnes vaihdat alaa.

      • LKJHG

        No olisin odottanut hieman asiallisempaa vastausta, kiitos :) Tuskin on mitään sellaista alaa, jossa ei joutuisi asiakkaiden kanssa tekemisiin, enkä haluakaan siirtyä alalle, jossa joutuu olemaan täysin eristyksissä.


    • Voi tulla loppuunpalaminen. Ei niitä voi ainakaan sisälle patoa. Ne pitäsi saada jotenkin ulos. Riippuu ihmisestä, mut toiset ei arvosta aina työtä jota teemme. Olen itse kokenut, vaikka itse olisi tyytyväinen työhönsä niin muut ei silti arvosta.
      Jos saa siteerata Raamattua, niin siellä on tällainen paikka, kun.. leppeät sanat taltuttaa kiukun.
      Kuule hyvä huumori kans laukaisee sellaisia tilanteita. Paitsi siihen tietysti pitää olla sellaisia lahjoja, et keksii joka tilanteeseen ku tilanteeseen jonkun mikä laukaisee vihan.
      Toivottavasti oli jotain apua.

    • 2008

      Saat kyllä kaksinkertaisen annoksen, kun teet kahta työtä, toinen asiakaspalvelua ja toinen puhelinmyyntiä.
      En varmasti jaksaisi puhelinmyyntiä. Yritän olla kohtelias soittajille, koska tiedän heidän tekevän vain työtään, joka ei ole käsittääkseni kovin suosittua. Puhelut tulevat sopimattomaan aikaan ja minulle myydään tuotteita, jotka saan helpommin kaupasta tai joita en halua. Joskus tekesi mieli rähähtää, kun vastaa tällaiseen puheluun muun touhun keskellä.
      Itse tiedän olevani sen verran herkkä, että epäkohteliaisuudet jäisivät kaivamaan. Vaikka eihän se myyjän vika ole, vika on jossain muualla.
      Ravintolassa ihmiset on humalassa, jolloin tulee estoitta esiin huonoimmatkin puolet. Asiakaspalvelijaan on niin helppo purkaa, koska hänen pitää työnsä puolesta käyttäytyä asiallisesti ja hänen on vaikea poistua paikalta.
      Tyytymättömyyden perussyy on varmasti yleensä muualla kuin asiakkaan palvelussa.
      En varmasti pystyisi olemaan sinun tehtävissäsi. Työkaverit ovat tärkeitä, voiko heille purkaa tuntojaan tai vitsailla välillä kevennykseksi? Myös kotirintama on tärkeä, saako kotoa tai kavereilta ymmärtämystä tai muuta hyvää yhdessäoloa, jotta ko. ikävät asiat saisivat vähän pienemmän merkityksen. Harrastukset, ulkoilu, onko sulla aikaa, kun teet kahta työtä ?

      Mikäli kotirintama ei ole vahva, ehkä kannattaisi katsella jotain helpompaa työtä vaikka toiseksi työksi. Jos on herkkä ihminen, voi tuollainen jatkuva epäystävällisyys jättää jälkensä.
      Myös oma ajattelutapa voi vaikuttaa. Jos kykenee näkemään hankalat ihmiset hankaliksi heidän omien vaikeuksiensa tai persoonallisuutensa tähden, on helpompaa. Mutta raja kai jokaisella tulee vastaan.
      Jaksamista sinulle! Helena

    • jos

      puhelinmyyntitykkinä pistät luurin loitommalle kun asiakas alkaa rähjätä, etkä kuuntele siis sitä ryöppyä ollenkaan. Tai sitten ajattelet, että se on osa tuota hommaasi, pitää vaan kestää ja saat siitä jopa palkkaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe