Saunateltoista kokemusta??

Kumpi ompi paree??

Markkinoilla on myynnissä kaksi saunatelttaa, Savotta ja Nexi-sauna. Ihmettelen näiden isoa hintaeroa. Savotta maksaa 500e kiuas erikseen 220e. Nexi maksaa 1220e ja siinä on kaikki mukana. Savotan kiuasta voi käyttää myös hellana sapuskan tekoon, nexin ei. Onko näissä laadullisesti niin suuria eroja että toinen maksaa melkein kaksi kertaa enemmän? Onko kokemusta jommasta kummasta?

17

6587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta mutta

      Äkkiä esitteitä lukemalla jäin sellaiseen mielikuvaan, että Savotasta puuttuvat lauteet ja vedenlämmitinsysteemi. Kamiinakiuaskin vaikuttaa melko kälyseltä.

      Nexissä on tosiaan kaikki.

      Laatuhan vaikuttaa myös hintaan. En osaa sanoa, että pitääkö kaiken aina olla parasta. Kysymys lienee käyttöiästä. Toiselle riittää 50 saunomiskertaa, toinen tarvitsee 500 kertaa kestävän saunan.

    • Saunaan

      Viime kesänä ostin nexin kiukaan,ja tekasin siihen teltan ja lauteet.Kiukaan kriteerinä pidin liikuteltavuutta ja löylyjä.Telttaosa on mitoituksiltaan lähes sama kuin nexillä.Kuljetan sitä pienessä matkaveneessä ja se on varmaan parhaimpia hankintojani vuosiin.Vertaisin löyjä hirsisaunaan.Kiuas postimaksuineen oli kylläkin yli 400e.Mutta jos se joskus palaa puhki,voi sitä vähän hitsata.Ei ole kokemusta muista telttasaunoista.Että jos tunnut tarvitsevan t-saunaa,niin osta ihmeessä.

    • telttasauna

      Heikkolaatuinen on Nexi hintaansa nähden. Lämpö ja aurinko hapertaa kankaan katosta aika nopeasti rikki. Teltan malli on huono, pää ottaa kattoon kun siitä on pitänyt väkisin tehdä talonnäköinen. Liepeet liian lyhyet, vaikeuksia saada joillakin alustoilla alhaalta tiiviiksi. Vesisäiliön voi poistaa ja täyttää sen tila kivillä jos haluaa lisää varauskykyä. Lauteen metalliosat kolhii säilytyksessä ja ruostuu merivedessä kuten kiuaskin. Löylyt on kuitenkin hyvät ja riittävät. Tässä vielä yksi vaihtoehto http://www.pihajapuutarha.com/index.php?id=5723

    • telttasaunoja

      Itse tilasin ko. paketin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Tekevät itse muutamia kappaleita ja hinta-/laatusuhde on mielestäni erittäin hyvä. Paketti sisältää kaiken, myös lattian! Monet mahtavat löylykokemukset on jo saatu metsästysreissuilla. Voin suositella! www.keltainenporssi.fi/12472554

      • Telttasaunoja

        Meillä on tuo sama paketti. Hinta-/laatusuhde on tosiaan erittäin hyvä! Monesti on jo tullut saunottua milloin missäkin reissulla. Kestävää tekoa kaikki osat ja teltta laadukkaasta kankaasta, ei mikään pressu! Voidaan todellakin suositella kaikille! Tuo ilmoitus on muuten muuttunut, löytyy täältä http://www.keltainenporssi.fi/13019202


    • Mobiba

      Nexi on varmaankin hyvä, jos kuljettaminen ei ole ongelma. Jos etsisin mökkisaunan korvaajaa, tai pidempiaikaista tilapäistä saunaa, olisi valintani todennäköisesti Nexi. Nyt kun tarvitsin oikeasti helposti kuljetettavan ja kasattavan telttasaunan, valitsin hiukan toisin.

      • Saunatumputtaja

        "Nexi
        Heikkolaatuinen on Nexi hintaansa nähden. Lämpö ja aurinko hapertaa kankaan katosta aika nopeasti rikki. Teltan malli on huono, pää ottaa kattoon kun siitä on pitänyt väkisin tehdä talonnäköinen". Samanlaisia kokemuksia itsellänikin on.


      • bilba
        Saunatumputtaja kirjoitti:

        "Nexi
        Heikkolaatuinen on Nexi hintaansa nähden. Lämpö ja aurinko hapertaa kankaan katosta aika nopeasti rikki. Teltan malli on huono, pää ottaa kattoon kun siitä on pitänyt väkisin tehdä talonnäköinen". Samanlaisia kokemuksia itsellänikin on.

        itse olen käynyt kerran venereissulla telttasaunassa. parhaat löylyt ikinä.

        en kyllä muista merkkiä. toi keltaisen pörssin paketti näytti hyvältä...


      • saunatonttuilijat
        bilba kirjoitti:

        itse olen käynyt kerran venereissulla telttasaunassa. parhaat löylyt ikinä.

        en kyllä muista merkkiä. toi keltaisen pörssin paketti näytti hyvältä...

        Saunateltan voi tehdä itsekin vanhasta venepeitteestä.


      • Saunatumputtaja
        saunatonttuilijat kirjoitti:

        Saunateltan voi tehdä itsekin vanhasta venepeitteestä.

        Ei tuu hyvää, kankaan pitää hengittää jonkin verran.


      • Savotta
        Saunatumputtaja kirjoitti:

        Ei tuu hyvää, kankaan pitää hengittää jonkin verran.

        Savotan pienen saunateltan ostin viime keväänä ja tulihan siinä muutamia kertoja saunottua. Olen tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen ja sen melko pieneksi paketiksi kasattavuuteen. Kaminakiuas on ihan ok, mulla on kivet vahvassa repussa mukana. Onhan se mahtavaa saunoa rantakalliolla.


      • puu/kaasu
        Savotta kirjoitti:

        Savotan pienen saunateltan ostin viime keväänä ja tulihan siinä muutamia kertoja saunottua. Olen tyytyväinen hinta-laatusuhteeseen ja sen melko pieneksi paketiksi kasattavuuteen. Kaminakiuas on ihan ok, mulla on kivet vahvassa repussa mukana. Onhan se mahtavaa saunoa rantakalliolla.

        Kuljetatko polttopuutkin mukanasi?


      • Lahtelaista
        puu/kaasu kirjoitti:

        Kuljetatko polttopuutkin mukanasi?

        Vesijärvellä on mukavasti valmista puuta odotelemassa saunojaa.


    • rantasauna.

      Viisikymmentä luvulta ensikokemus, litteänlaakea kivi muutama isohko kivi paljon pieniä kiviä tulen pitoa muistaakseni kolmisen tuntia, Päälle pohjaton harjateltta riuista lauteet sitten saunaan kiuas oli samalla paikalla useita vuosia eikä kukaa sitä varastanut löyölyä riitti ja kylpijöitä.

    • Ako1

      Ostimme viimekesänä Mobiba merkkisen saunan, laudepaketilla tontille. Kovasti saunan löylyjä ja kestävyyttä kehuttiin. Yleensä kun en kovin näihin juttuihin usko, niin olin vähän epäileväinen. No ostimme saunan kokosimme ja tosiaan vartti tulta pesässä ja sauna valmis........... uskomatonta! Uskomattoman hyvä sauna kun ei liian kuumaksi (kuivat löylyt) laske kiuasta. Hyvät kosteat löylyt saa aikaan pienellä tulella.
      Tätä täytyy kyllä suositella, sillä nyt kotonakin on sauna koottona takapihalle ja saunomme pääasiassa siellä, vaikka olisi sisäsaunakin tarjolla. : )
      Pienellä puumäärällä lämpenee ja sauna nopeasti löylyvalmis.

      Ainoa miinus on ollut, että kipinät on polttaneet kankaaseen kolme reikää, takuu ei ilmeisesti tätä korvaa. Tästä viisastuneena ostin piippuun yhden jatkon lisää, jotta ei vastaavaa enää tapahtuisi. Mutta suosittelen !!

    • ilman_vettä

      Esteeksi nousee merellä saaristossa löylyveden saanti, eihän mikään kiuas kestä suolavettä.

      • Levälautat

        Ei kai merivettä voi muutenkaan löylyvetenä käyttää, levämyrkkyjen takia! Mutta oikeasti ei saunomisessa niin hirveästi löylyvettä kulu ettei sitä veneessä saisi kulkemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe