Vatsavaivoista

"ei niin kiireellinen?...

Minulla on vuoden ollut epämääräisiä vatsavaivoja, nyt parin viime kuukauden aikana ne on mennyt niin pahaksi, että niiden kanssa ei oikein pysty elämään.
Minun oireita ovat:
- kamalat ilmavaivat, hajua on paha ja ilmaa tulee todella paljon
- turvotus
- ripuli, yleensä aamuisin
- suussa afta
- ärtyneisyys
- väsymys
- hampaiden kiilteen häviäminen (hammaslääkäri mainitsi)
(En tiedä liittyykö väsymys ja ärtyneisyys vatsaongelmiin mutta niitä minulla kuitenkin on)

Itse olen yrittänyt selvitellä oireiden syytä (jättänyt pois kaikki maitotuotteet ja rajoittanut muutenkin syömistä), olen myös tehnyt apteekin keliakiatestin joka näytti negatiivista. Nyt kun apu on tarpeen ja sitä haluaisi pian, niin lääkäriajan saa vasta huhtikuun loppuun?? Onko tämä nyt ihan oikein? Tästä vaivasta pitää siis kärsiä vielä pari kuukautta ennen kun pääsee eden mihinkään kokeisiin. Pistää vihaksi tuollainen.

No, tässä on nyt sitten vain syötävä hyvin niukasti muutama kuukausi, toivoen, että oireet jää mahdollisimman vähäisiksi. :(

6

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksityiselle

      Silläaikaa kun odottelet julkista puolen aikaa, mene yksityiselle (omavastuu ehkä n. 60e, n. 20 min) saamaan ensiohjeita vaivaasi.


      Kiillevauriot liittyvät usein
      refluksiin mutta muut luettelemasi
      oireet eivät siihen kuitenkaan kuulu.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        kuuluvat.


    • omalle lääkärille, niin ottavat verikokeita, mut muihin tutkimuksiin, kuten tähystyksiin voi mennä monta kuukautta ennenkuin pääsee. Mut ekaks katsovat ultralla. Jokaiseen tutkimukseen joutuu aina odottamaan. Siellä on niin pitkät jonot tutkimuksiin, ettei pääse oikein heti vaikka ois miten kipeä. Yksityisellä pääsee aikaisemmin, mut esim. tähystys ja muut tutkimukset on kyllä tosi kalliita.

    • refluksikurkku

      Minulla on ollut refluksi lähes 20v.
      Minulla ei ole koskaan (taudin edes ollessa
      todella aktiivinen) näitä oireita.

      Koska minulla on ylärefluksia, olen
      aktiivi hammaslääkärissä kävijä ja reikiä
      löytyy (tähän vaikuttaa tietenkin muutkin seikat).

      Oletko tsekannut yleisemmät suolistosairaus-
      sivut?

    • ihan

      Crohnin taudilta.

      Aiheuttaa vatsahaittaa, ripulia ja myös aftoja suuhun, sekä hampaiden huononemista.
      Väsymys voisi kai taas johtua hemoglobiinin laskusta, jos siellä on tulehtunut suoli.

      Verikokeisiin ja tutkimuksiin! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2003
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1725
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      58
      1629
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe