Malaka?

bittikitti

Löytyykö keneltäkään tälläistä, kerro koiran koosta, luonteesta?

81

9739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joopajoo-o

      sekarotusia piskejä.

      kiva keksiä malamuutin ja kaukkarin sekotukselle myyvä nimi.

      • omanimimerkki

        Jos haluat malamuutin, osta sellainen. Se on riistaviettinen koira joka tarvitsee tunneittain liikuntaa joka päivä. Kaukkarissa riistaviettiä ei ole eikä saakkaan olla, tässä yhdistelmässä sitä on kuitenkin päätetty kaukkariin laittaa. Eli tarvitaanko kaukkaria metsästykseen?


      • Tossu
        omanimimerkki kirjoitti:

        Jos haluat malamuutin, osta sellainen. Se on riistaviettinen koira joka tarvitsee tunneittain liikuntaa joka päivä. Kaukkarissa riistaviettiä ei ole eikä saakkaan olla, tässä yhdistelmässä sitä on kuitenkin päätetty kaukkariin laittaa. Eli tarvitaanko kaukkaria metsästykseen?

        Malamuutin riistavietti kaukkarin vartiointivietti = katastrofi


      • Juri
        omanimimerkki kirjoitti:

        Jos haluat malamuutin, osta sellainen. Se on riistaviettinen koira joka tarvitsee tunneittain liikuntaa joka päivä. Kaukkarissa riistaviettiä ei ole eikä saakkaan olla, tässä yhdistelmässä sitä on kuitenkin päätetty kaukkariin laittaa. Eli tarvitaanko kaukkaria metsästykseen?

        kun usein on kirjoituksia, että kaukkarilla ei ole riistaviettiä. Mitä sillä riistavietillä oikein tarkoitetaan. Itselläni toinen kaukkari tällä hetkellä. Sekä tämä nykyinen että edes mennyt 12 vuotiaana kuollut ovat jahdanneeet ns. riistaa ja tappaneet esim. jäniksiä ja kissoja. Ensimmäinen kaukkari jonka tapasin livenä 80-luvun lopulla oli tappanut useamman ketun ja supikoiran. Ovatko nämä kolme koiraa kaikki viallisia, vai eikö nämä touhut johdu riistaviettisyydestä.


      • suuntana pohjoinen
        omanimimerkki kirjoitti:

        Jos haluat malamuutin, osta sellainen. Se on riistaviettinen koira joka tarvitsee tunneittain liikuntaa joka päivä. Kaukkarissa riistaviettiä ei ole eikä saakkaan olla, tässä yhdistelmässä sitä on kuitenkin päätetty kaukkariin laittaa. Eli tarvitaanko kaukkaria metsästykseen?

        malamuutti kun ei ole ollenkaan riistaviettinen koira!!
        Vetoviettiä sillä on, ja ravata se tykkää...siinä mielessä erttäin hyvä yhdistelmä...ei ajaele riistaa.
        Mutta muutoin, onko tarpeen kehitellä uusia rotuja, ..onhan noita jo.
        Mutta eihän kukaan niistä sadoista rotujen kehittäjistä, ..ja jotkut ovat kehittyneet sattumaanvaraisestikin...keneltäkään lupaa kysyneet, saako kehittää ja risteyttää...eikähän ole olemassakaan sellaista viranomaista, jolta sellainen lupa pitäisi hankkia.

        Uskon ettei täältä foorumilta saa mihinkään lupaa, ..noh, ehkä toisten ihmisten mollaamiseen!

        Olen kaukaa pohjoisesta, ja olen erittäin tyytyväinen Malakaan...se, ainut kiertolainen on pohjoisessa, kun ensimmäisessä paikassa oli pieni juuri syntynyt lapsi,--ja silloin on aina pelkona , että lapsia rakastava malaka, voi kaataa lasten vaunut, jos seisoo niitä vasten....suosittelen, hieno ja upea koira!


      • suuntana hourula
        suuntana pohjoinen kirjoitti:

        malamuutti kun ei ole ollenkaan riistaviettinen koira!!
        Vetoviettiä sillä on, ja ravata se tykkää...siinä mielessä erttäin hyvä yhdistelmä...ei ajaele riistaa.
        Mutta muutoin, onko tarpeen kehitellä uusia rotuja, ..onhan noita jo.
        Mutta eihän kukaan niistä sadoista rotujen kehittäjistä, ..ja jotkut ovat kehittyneet sattumaanvaraisestikin...keneltäkään lupaa kysyneet, saako kehittää ja risteyttää...eikähän ole olemassakaan sellaista viranomaista, jolta sellainen lupa pitäisi hankkia.

        Uskon ettei täältä foorumilta saa mihinkään lupaa, ..noh, ehkä toisten ihmisten mollaamiseen!

        Olen kaukaa pohjoisesta, ja olen erittäin tyytyväinen Malakaan...se, ainut kiertolainen on pohjoisessa, kun ensimmäisessä paikassa oli pieni juuri syntynyt lapsi,--ja silloin on aina pelkona , että lapsia rakastava malaka, voi kaataa lasten vaunut, jos seisoo niitä vasten....suosittelen, hieno ja upea koira!

        On myös mahdollista että meteoriitti putoaa päähän jos menee ulos joten parempi pysytellä sisällä


      • benedi

        on Rotweilerissä, Sarplanicassa, Villakoirassa, terriereissä, kultaisessa noutajassa....kaikissa niissä on kymmeniä....ja jos kaikki ns. rotukaoirat laskettaisiin erämaahan, savanneille, viidakkoon irti...niin mikä koira sieltä viidakoista ja erämaasta 50 vuoden kuluttua ja aiemminkin löytyisi ..elossa??

        OikeiN!! Mistä arvasit!!
        Niin juuri...vain susi yksin...kaikki muut koirat olisivat syöty, kuolleet, tai risteytyneet, mutta puhdasrotuinen susi ..olisi jäljellä lopulta....

        puhdasrotuinen susi, ...kaikki muut olivat sekarotuisia piskejä....okei , soitahan eläintieteilijälle, niin hänkin kertoo , että te muut olette yksinkertaisia, mutta benedi on kaksin tai kolminkertainen....joitakin vastaan jopa kymmenkertainen!


      • huh, ja hei
        Tossu kirjoitti:

        Malamuutin riistavietti kaukkarin vartiointivietti = katastrofi

        oot elämäsi viettänyut, kun et tiedä ettei malamuutti ole riistaviettinen koira, ..vaan aika pitkälle samanlainen kuin kaukkari..paitsi ettei vahdi ja on kiltti kun putte possu!


      • peltohiiri
        Juri kirjoitti:

        kun usein on kirjoituksia, että kaukkarilla ei ole riistaviettiä. Mitä sillä riistavietillä oikein tarkoitetaan. Itselläni toinen kaukkari tällä hetkellä. Sekä tämä nykyinen että edes mennyt 12 vuotiaana kuollut ovat jahdanneeet ns. riistaa ja tappaneet esim. jäniksiä ja kissoja. Ensimmäinen kaukkari jonka tapasin livenä 80-luvun lopulla oli tappanut useamman ketun ja supikoiran. Ovatko nämä kolme koiraa kaikki viallisia, vai eikö nämä touhut johdu riistaviettisyydestä.

        kaukkari tykkää kyllä jahdata, hirviä ja jäniksiä, ..me emme vain tiedä mihin kaikkeen sitä on satojen vuosien aikana käytetty...metsästämiseen sitä on
        käytetty se on varmaa....varmaan suur-riistan..hyvinhän se pysäyttää karhunkin...jopa tappaa sen.
        Mitenkä? Kerron heti jos joku ei usko ja kysyy asiaa


      • <<<<
        omanimimerkki kirjoitti:

        Jos haluat malamuutin, osta sellainen. Se on riistaviettinen koira joka tarvitsee tunneittain liikuntaa joka päivä. Kaukkarissa riistaviettiä ei ole eikä saakkaan olla, tässä yhdistelmässä sitä on kuitenkin päätetty kaukkariin laittaa. Eli tarvitaanko kaukkaria metsästykseen?

        sellainen oiski Ihana


    • Tossu

      Alaskanmalamuutin ja kaukkarin sekoitus. Ja jotkut täysin pölkkypääidiootit maksaa ihan oikeita euroja näistä!!!! Ja "kasvattaja" lihoo ja voi hyvin. Pitäsköhän itkee vai nauraa... Itkeä varmaan, koska ensimmäiset pennut ovat jo lähteneet "pitovaikeuksien" takia kiertoon.

      • kaukkari

        Varmaan on sen takii lähteny kiertoon ku tollaset vammaset ottaa koiran,ja koira on liian vahtiviettinen!! ni itketään keskustelussa et koira ei ollu ku perhoskoira joka juoksee hiirtäkin pakoon.Älkää ottako jos ette pysty pitää tällästä koiraa!!!


      • tosi kun vesi
        kaukkari kirjoitti:

        Varmaan on sen takii lähteny kiertoon ku tollaset vammaset ottaa koiran,ja koira on liian vahtiviettinen!! ni itketään keskustelussa et koira ei ollu ku perhoskoira joka juoksee hiirtäkin pakoon.Älkää ottako jos ette pysty pitää tällästä koiraa!!!

        , eikä se ole vahtiviettinen,...hyvin luoksetuleva, avoin ja ystävällinen...peloton....

        Useimmat kaukkarit ovat taas suomen yhteiskuntaan liian vahtiviettisiä, ja jättävät pysyviä arpia...kuntien ja kaupungien henkiseen koiraperheeseen, ja perintöön!

        Kaukkareita kun on joka lähtöön, ja kiertoon ja montuun menee aikamonta....


      • niin22
        tosi kun vesi kirjoitti:

        , eikä se ole vahtiviettinen,...hyvin luoksetuleva, avoin ja ystävällinen...peloton....

        Useimmat kaukkarit ovat taas suomen yhteiskuntaan liian vahtiviettisiä, ja jättävät pysyviä arpia...kuntien ja kaupungien henkiseen koiraperheeseen, ja perintöön!

        Kaukkareita kun on joka lähtöön, ja kiertoon ja montuun menee aikamonta....

        kyllä muuten kaukkarillakin on riistaviettiä jos pääsee mettään ja saa hajun niin lähtee varmasti.ja tälläniin sanotulla malakalla on vahtiviettiä,itellä on tälläinen joten tiedän sanoa.ja ei kaukkarin ja malamuutin sekoitus ole katastrofi,sehän riippuu ihan geeneistä jotka koira saa


    • pentutehtailua

      Juu, malamuutin ja kaukkarin sekotus... Suosittelen unohtamaan kyseisen rodun ja varsinkin sitä kauppaavan henkilön, jos vähänkään eläimistä välität.

      • palikka vieköön

        Pitäähän sitä jotain keksiä, kun ei omalla nimella saa "rotukoiria" kennelliitton rekisteröityä ;)

        Ja se, että tarkoituksella sekoitetaan kahta tuollaista rotua, niin voi helvetti sitä järjen köyhyyttä...


      • ei niinkään ruokaan
        palikka vieköön kirjoitti:

        Pitäähän sitä jotain keksiä, kun ei omalla nimella saa "rotukoiria" kennelliitton rekisteröityä ;)

        Ja se, että tarkoituksella sekoitetaan kahta tuollaista rotua, niin voi helvetti sitä järjen köyhyyttä...

        Eipä se kasvattaja ainakaan ruoalla liho vaan viinaan ne rahat menevät. Ja jotkut sitten tältä isännältä pyytävät vielä koiraa jalostuskäyttöön


      • ukkeli
        ei niinkään ruokaan kirjoitti:

        Eipä se kasvattaja ainakaan ruoalla liho vaan viinaan ne rahat menevät. Ja jotkut sitten tältä isännältä pyytävät vielä koiraa jalostuskäyttöön

        ei käytä alkoholia ollenkaan ;). Enemmänkin Raamattua ja sitäkin sekavasti...


      • kysyväää
        ukkeli kirjoitti:

        ei käytä alkoholia ollenkaan ;). Enemmänkin Raamattua ja sitäkin sekavasti...

        Miksi se sitten näyttää niin punaiselta? :o


      • läheltä seurannut
        kysyväää kirjoitti:

        Miksi se sitten näyttää niin punaiselta? :o

        se, syö vihanneksia, hedelmiä, nokkosia, voikukkia, Morskaja kapustaa so. merikaalia...puhdasta vettä, .jä välttää kaljaa, viinaa, viiniä, tupakkaa jne...

        Kyllä siinä posket punoittaa vaikka kellä.---kokeilepa


      • Lomo se tykkää mummuista

        Kun risteytyksestä ei löydy vikaa, niin sitten pitää yrittää etsiöä sitä eläinfysioterapeuteista.

        Käy itsekin ensin 4-5 v fysioterapeutiksi ja sitten elläinfysioterapeutuksi, että ymmärrät jotain eläimistä!

        Käväise psykiatrilla, niin ymmärrät myös ihmisiä!


    • kaukkari23232

      hei malaka niinkuin pappinen ko rodun nimesi on siis malamuutin ja kaukkarin sekoitus??kyseisestä `rodusta` saa varmaan tietoa ottamalla rodun luojaan yhteyttä....

    • malaka

      Mun yhdellä tuttavalla on malaka, sen väritys on hyvin kaunis, sillä on suden vinoasentoiset silmät, ne ovat tummat ja mantelin muoiset. .koira on n. 0.5
      vuotia, uros, .säkäkorkeus n 73 cm, erittäin vahva leveä selkä ja rinta, suorat , vahvaluustoiset raajat, hyvin kulmautunut takaa, ..liikuu sudelle ominaisella maatavoittavalla askeleella.. turkki on pidempi kuin sudella, tiheä pohjavilla, vähän karkeahko.
      Pää on leveä, kuono voimakas, olematta raskas, lievä otsapenker,..yleensä musta maski...luonne on tavattoman ihmisystävällinen, syliin tuppautuja, ja selällään tykkää kieriskellä---pentu huima varmaan.
      Koira vaikuttaa erityisen älykkäältä, ..ei ole vihainen muille koirille vaan tykkää jutustella...koira on tavattoman vahva, ..mutta ei vaikuta matalaraajaiselta, käpälät ovat ovaalin muotoiset, tiiviit, hyvin vahvat ja toimivat polkuanturat. samoin huulet ovat tiiviit, ja peittävät ei löysät.

      Koiralla ei ole riistaviettiä,...mitä nyt oli kanniskellut elävää kanaa suussaan aikansa, ja laskenut sen sitten vapaaksi,...pitäähän kanman saada vähän ilnaista kyytiä ..periaatteella..

      Koira on jo nyt niin kaunis, ja miellyttävä, ..ja omistaja on kyllä tykästynyt siihen..makoilee sen kanssa kopissa, ja nurmikolla..leuat ovat hyvin voimakkaat, silmien alapuolella on täytettä, joten kuono kapenee tasaisesti, ollen koko ajan vahva.

      Jossain määrin itsenäinen, ja itsepäinen...mutta hyvin hallittavissa...pentu on aina pentu

      • tuttavalle

        Ja tuttavan nimi taisi alkaa B-kirjaimella ;)


      • heibba

        Tais pena just kertoo omasta kasvatistaan :D


      • benedi
        heibba kirjoitti:

        Tais pena just kertoo omasta kasvatistaan :D

        Nyt olen itsekin paikalla,....mitä haluatte tietää Malakasta kerron mielelläni.

        Parturi Pekka kertoo varmaan lisää Malakastaan ja laittaa kuviakin , jos tahdotte----samoin Rauno...minulla itselläni ei ole yhtään ainutta Malakaa!
        Tervetuloa toteamaan,....haluaisin Parturi Pekan Malakan, ..mutta hän ei luovu mistään hinnasta...kysyn jos hän antaa sähköpostinsa, niin voitte kysyä itseltään!!

        Koira on todella upea...rinnalla kalpenee Zarpit ja monet kaukkarit...mutta tämähän oli vain minun koiria tuntemattoman henkilön mielipide!


      • Pappinen Pappinen

        Mahdotonta on sun incognitona esiintyä, niin moni sun kirjoitustyylis tunnistaa. Kirjoita ihan nimelläs vaan kaikki postaukset. :)


      • parturipeksi
        benedi kirjoitti:

        Nyt olen itsekin paikalla,....mitä haluatte tietää Malakasta kerron mielelläni.

        Parturi Pekka kertoo varmaan lisää Malakastaan ja laittaa kuviakin , jos tahdotte----samoin Rauno...minulla itselläni ei ole yhtään ainutta Malakaa!
        Tervetuloa toteamaan,....haluaisin Parturi Pekan Malakan, ..mutta hän ei luovu mistään hinnasta...kysyn jos hän antaa sähköpostinsa, niin voitte kysyä itseltään!!

        Koira on todella upea...rinnalla kalpenee Zarpit ja monet kaukkarit...mutta tämähän oli vain minun koiria tuntemattoman henkilön mielipide!

        Ihana toi parturi pekka. Onko hän siis parturi ammatiltaan vai onko tuo Parturi sukunimi? Peksi on paras joka tapauksessa!


    • ksjshdjskllasj

      Benedi osaatko venäjää? Onko täällä joku joka osaisi? Kaukkarin hankinta kiinnostaa mutta suhteita ei ole, mitä kautta tuotte omat koiranne? Itselläni on ollut kaksi estrelaa ja yksi etelävenakko vuosia sitten ja nyt kun koiran hankinta on ajankohtaista, haluan ehdottomasti kaukkarin

      • benedi

        Konesno ja gavorju poruskii! Tietenkin puhun venäjää!Jesli vi hotite ja mogu tebja pamogat!
        Jos haluatte, minä voin teitä auttaa.
        ...no niin.. kyllä minä puhun venäjää, ja tunnen, jos en nyt ihan Putinia, niin hänen tuttujaan kuitenkin!

        Millaista kaukkaria olit ajatellut? Mitä laatukriteereitä haluat asettaa, ...ja onko sinulla tietty kenneli.- tai maa mistä haluat kaukkarisi.

        Parhaat kaukkarit ovat...hm. Gruusiassa, Moldoviassa, Permissä on aivan erinomaisia yksilöitä. Novosibirskissä, ...tietenkin Pietarissa ja Moskovassa on...

        Kenneleitä on useita, mutta äkkiä mileen tulee parhaista parhaat...Kennel- Grada Velikogo, voisi olla yksi... ehkä Solotaja Zvecda Tavridi, Daur Don.--kennelissä on hyviä, mutta ei mielstäni läheskään sellaista laatua kuin Permissä!!

        Volzkaja pirma Centjaperja uroksen jälkeläisiä suosittelisin...ja tietenkin Ruskii Medved- kennelin koirat ovat korkeata laatua... Malahovskii Volkodav--kennelistä Moldoviasta löytyy korkeata laatua....siinä nyt aluksi..mitäs tuumaat?


      • ksjshdjskllasj
        benedi kirjoitti:

        Konesno ja gavorju poruskii! Tietenkin puhun venäjää!Jesli vi hotite ja mogu tebja pamogat!
        Jos haluatte, minä voin teitä auttaa.
        ...no niin.. kyllä minä puhun venäjää, ja tunnen, jos en nyt ihan Putinia, niin hänen tuttujaan kuitenkin!

        Millaista kaukkaria olit ajatellut? Mitä laatukriteereitä haluat asettaa, ...ja onko sinulla tietty kenneli.- tai maa mistä haluat kaukkarisi.

        Parhaat kaukkarit ovat...hm. Gruusiassa, Moldoviassa, Permissä on aivan erinomaisia yksilöitä. Novosibirskissä, ...tietenkin Pietarissa ja Moskovassa on...

        Kenneleitä on useita, mutta äkkiä mileen tulee parhaista parhaat...Kennel- Grada Velikogo, voisi olla yksi... ehkä Solotaja Zvecda Tavridi, Daur Don.--kennelissä on hyviä, mutta ei mielstäni läheskään sellaista laatua kuin Permissä!!

        Volzkaja pirma Centjaperja uroksen jälkeläisiä suosittelisin...ja tietenkin Ruskii Medved- kennelin koirat ovat korkeata laatua... Malahovskii Volkodav--kennelistä Moldoviasta löytyy korkeata laatua....siinä nyt aluksi..mitäs tuumaat?

        Kiitos vastauksesta benedi. Russkiy medved kennelistä näyttää tulleen hienoja koiria ja toinen mikä kiinnostaa on russkiy riskin kaukkarit mutta itselläni ei tarvitse olla huippukennelin koira vaan tuntemattomampikin suku käy kunhan koiralla olisi vahva ja pelkäämätön luonne, vahva luusto ja ulkoisesti ilmeikäs naama sekä leveä rintakehä =) Tarkkaan olen miettinyt mutta mieleistäni koiraa en ole löytänyt niiden kontaktien rajoissa mitä minulla on ja niitähän ei ole montaa. Miten minun kannattaisi edetä?


      • jihuuhuu

        Mistäpäin sulla on ollu etelävenäläinen? :)


      • benedi
        ksjshdjskllasj kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta benedi. Russkiy medved kennelistä näyttää tulleen hienoja koiria ja toinen mikä kiinnostaa on russkiy riskin kaukkarit mutta itselläni ei tarvitse olla huippukennelin koira vaan tuntemattomampikin suku käy kunhan koiralla olisi vahva ja pelkäämätön luonne, vahva luusto ja ulkoisesti ilmeikäs naama sekä leveä rintakehä =) Tarkkaan olen miettinyt mutta mieleistäni koiraa en ole löytänyt niiden kontaktien rajoissa mitä minulla on ja niitähän ei ole montaa. Miten minun kannattaisi edetä?

        ...haluat siis yksilön, jolla on kaikki se mitä haluat...Onko koolla väliä,? Pitääkö sen olla 80-85 cm
        Vaiko, riittääkö normaali mitat 73-78 cm?
        Aivan, ilmeikäs tulee naaman ollakin...ja silloin on parempi, ettei maski ole koko musta...suosittelen punaruskeaa päätä, tummine, vinoine, pienine suden silmineen, mutta katsetta ja ilmettä joka vaihtuu ja muuttu koko ajan , kun omistaja sille puhelee,,,tai vieras korottaa äänensä...ymmärrän, ymmärrän...mitä tarkoitat.

        Pietarissa on eräs kenneli , joka tuottaa koiria poliisille ja armeijalle, ...ja niiden vanhemmat ja isovanhemmat ovat testattuja koiria.

        Minulla on yksi itselläni....uros ei ole kovin iso, mutta erittäin kaunis, ilmeikäs ja vahva päinen, tiivis huulinen,...kun sen naamaa katselee, purskahtaa väkisinkin välillä nauruun,..se on ihan kuin joku näyttelijä.

        Se on erittäin älykäs! Sitä ei ole kummemmin käytetty missään ihmisten ilmoilla...ja silti olen päästänyt tai on päässyt irti kirkonkylällä, ja vierestä on kulkenut pikkukoiria, ja ihmisiä ja lapsia...mutta se vain nuuskii pensaita, ja potkii takajaloillaan maata...mutta mitään se ei välitä , oliko eläimiä, ihmisiä tai lapsia paljon tai vähän!

        Mutta , heti kun joku tulee minua tönimään tms. se ilmestyy salamana paikalle kuin tyhjästä, ...ei pure, mutta asettuu minun ja uhkaajan eteen,..ja silloin silmien ilmeen hassunkurisuus häviää, ja jäljellä on piinkova tuijotus, joka kyllä kylää kenen tahansa sisikuntaa!

        Purisi takuulla, jos uhkaajan elkeet ei lopu...on moni kokeillut...ja kyllä se takaa ajaa, napsauttelee hampaitaan,...ja pysähtyy kun uhkaaja on kauempana, tulee takaisin paikalleen.

        Se myös tunkee itse ensin kaikkein pimeimpiin ja uhkavimpiin paikkoihin, ...se menee vaikka jalkojesi välistä väkisin paikkaan johon et itse uskalla mennä...pilkkopimeässä se menee kierreportaat ylös ja alas harjoittelematta...jotain tällaista halunnet!

        Venäjä on iso maa, ja on kallista hakea kaukaa koiraa, on melkein itse mentävä paikalle...

        Minä tunnen kyllä jos en ihan kaikkia Venäjän kaukkari suvut, niin aika suuren määrän kuitenkin... Ukrainassa on koiria, joilla ei ole minkäänlaista vartiointi viettiä ihmistä kohtaan, ainoastaan susisa, karhuja, irtokoiria jne...ne ovat pelkäämättä kurkussa...mutta ihmiseen ne eivät reagoi ollenkaan!

        Nää on etupäässä karjojen la lampureitten koiria...Jos pennun otat, siitä on odoteltava, millainen tulee...ja pennun otossa täytyy olla asiantuntija mukana valitsemassa...ei sellainen joka luulee olevansa vaan joka on!

        Vuoden ikäisen kun otat, siitä näkee jo virheet, ja hyvät ominaisuudet...ei tarvitse oppirahoja maksaa kun on jo lähes valmis koira käsissä katseltavana....

        Pitää vain ensin etsiä hyvä , parempi eikun paras kenneli, ..soittaa sinne ...kekustella millaisia yhdistelmiä on suunnitteilla, ja mitkä suvut ja koirat yhdistellään keskenään, sitten neuvotellaan , typistetäänkö pentusi vai ei?

        Jos ei, niin silloin otat sen, mikä jäi typistämättä, ..ja toivot että onnisti... 6 kk:n- 12 kk jälkeen jo tietää varmasti...

        Jos saa olla typistetty, niin valikoimakin on laajempi!...mutta se ei kelpaa näytille ...mutta onko sillä väliä?

        Kuules, kuyllä siinä on monta vaihetta ja asiaa, ennenkuin koira on sinulla...sinun pitää todella haluta sitä, päättävästi,..että leikkiin kannattaa ryhtyä....huippukoiraa me kasvattajat, emme yleensä myy..ja niitäkin kun syntyy hyvin harvoin....ja todellisia huippua vielä harvemmin..---mun kaveri on laittanut koiriin jo n. 50.000 e ..ja nyt sillä on koira joka on ollut jo RYP 2 ainakin 2-3 krt peräkkäin...eikä se suomesta löytynyt!


      • ksjshdjskllasj
        benedi kirjoitti:

        ...haluat siis yksilön, jolla on kaikki se mitä haluat...Onko koolla väliä,? Pitääkö sen olla 80-85 cm
        Vaiko, riittääkö normaali mitat 73-78 cm?
        Aivan, ilmeikäs tulee naaman ollakin...ja silloin on parempi, ettei maski ole koko musta...suosittelen punaruskeaa päätä, tummine, vinoine, pienine suden silmineen, mutta katsetta ja ilmettä joka vaihtuu ja muuttu koko ajan , kun omistaja sille puhelee,,,tai vieras korottaa äänensä...ymmärrän, ymmärrän...mitä tarkoitat.

        Pietarissa on eräs kenneli , joka tuottaa koiria poliisille ja armeijalle, ...ja niiden vanhemmat ja isovanhemmat ovat testattuja koiria.

        Minulla on yksi itselläni....uros ei ole kovin iso, mutta erittäin kaunis, ilmeikäs ja vahva päinen, tiivis huulinen,...kun sen naamaa katselee, purskahtaa väkisinkin välillä nauruun,..se on ihan kuin joku näyttelijä.

        Se on erittäin älykäs! Sitä ei ole kummemmin käytetty missään ihmisten ilmoilla...ja silti olen päästänyt tai on päässyt irti kirkonkylällä, ja vierestä on kulkenut pikkukoiria, ja ihmisiä ja lapsia...mutta se vain nuuskii pensaita, ja potkii takajaloillaan maata...mutta mitään se ei välitä , oliko eläimiä, ihmisiä tai lapsia paljon tai vähän!

        Mutta , heti kun joku tulee minua tönimään tms. se ilmestyy salamana paikalle kuin tyhjästä, ...ei pure, mutta asettuu minun ja uhkaajan eteen,..ja silloin silmien ilmeen hassunkurisuus häviää, ja jäljellä on piinkova tuijotus, joka kyllä kylää kenen tahansa sisikuntaa!

        Purisi takuulla, jos uhkaajan elkeet ei lopu...on moni kokeillut...ja kyllä se takaa ajaa, napsauttelee hampaitaan,...ja pysähtyy kun uhkaaja on kauempana, tulee takaisin paikalleen.

        Se myös tunkee itse ensin kaikkein pimeimpiin ja uhkavimpiin paikkoihin, ...se menee vaikka jalkojesi välistä väkisin paikkaan johon et itse uskalla mennä...pilkkopimeässä se menee kierreportaat ylös ja alas harjoittelematta...jotain tällaista halunnet!

        Venäjä on iso maa, ja on kallista hakea kaukaa koiraa, on melkein itse mentävä paikalle...

        Minä tunnen kyllä jos en ihan kaikkia Venäjän kaukkari suvut, niin aika suuren määrän kuitenkin... Ukrainassa on koiria, joilla ei ole minkäänlaista vartiointi viettiä ihmistä kohtaan, ainoastaan susisa, karhuja, irtokoiria jne...ne ovat pelkäämättä kurkussa...mutta ihmiseen ne eivät reagoi ollenkaan!

        Nää on etupäässä karjojen la lampureitten koiria...Jos pennun otat, siitä on odoteltava, millainen tulee...ja pennun otossa täytyy olla asiantuntija mukana valitsemassa...ei sellainen joka luulee olevansa vaan joka on!

        Vuoden ikäisen kun otat, siitä näkee jo virheet, ja hyvät ominaisuudet...ei tarvitse oppirahoja maksaa kun on jo lähes valmis koira käsissä katseltavana....

        Pitää vain ensin etsiä hyvä , parempi eikun paras kenneli, ..soittaa sinne ...kekustella millaisia yhdistelmiä on suunnitteilla, ja mitkä suvut ja koirat yhdistellään keskenään, sitten neuvotellaan , typistetäänkö pentusi vai ei?

        Jos ei, niin silloin otat sen, mikä jäi typistämättä, ..ja toivot että onnisti... 6 kk:n- 12 kk jälkeen jo tietää varmasti...

        Jos saa olla typistetty, niin valikoimakin on laajempi!...mutta se ei kelpaa näytille ...mutta onko sillä väliä?

        Kuules, kuyllä siinä on monta vaihetta ja asiaa, ennenkuin koira on sinulla...sinun pitää todella haluta sitä, päättävästi,..että leikkiin kannattaa ryhtyä....huippukoiraa me kasvattajat, emme yleensä myy..ja niitäkin kun syntyy hyvin harvoin....ja todellisia huippua vielä harvemmin..---mun kaveri on laittanut koiriin jo n. 50.000 e ..ja nyt sillä on koira joka on ollut jo RYP 2 ainakin 2-3 krt peräkkäin...eikä se suomesta löytynyt!

        benedi sinulla kuulostaisi olevan hieno koira. Ihmiset puhuvat paljon ilkeitä juttuja mutta kenenkään ei varmaan käy kieltäminen että tunnet kaukkarin rotuna hyvin ja siksi kyselenkin sinulta. Ihannekaukkarini vartioi kyllä ihmistäkin vastaan, ei pelkästään eläimiä. Kotieläimiä minulla ei ole vaikka maatilalla asunkin. Aikuista koiraa en uskaltaisi ottaa siksi että venäjällä ei ilmeisesti sosiaalisteta koiria kuten täällä suomessa? Missä kunnossa se vuodenkin ikäinen koira sitten jo on, en halua koiraa joka kulkee häntä koipien välissä näyttelyssä. Vaikka kotiini koiran otan niin näyttelyt kiinnostavat myös. Rahaa olen valmis sijoittamaan luotettavaan koiraan ja typistys ei ole ongelma. Kieli on ongelma, en osaa venäjää ja hyvin huonosti englantia =( Olen kyllä valmis maksamaan jonkin verran välittäjällekkin


      • benedi
        ksjshdjskllasj kirjoitti:

        benedi sinulla kuulostaisi olevan hieno koira. Ihmiset puhuvat paljon ilkeitä juttuja mutta kenenkään ei varmaan käy kieltäminen että tunnet kaukkarin rotuna hyvin ja siksi kyselenkin sinulta. Ihannekaukkarini vartioi kyllä ihmistäkin vastaan, ei pelkästään eläimiä. Kotieläimiä minulla ei ole vaikka maatilalla asunkin. Aikuista koiraa en uskaltaisi ottaa siksi että venäjällä ei ilmeisesti sosiaalisteta koiria kuten täällä suomessa? Missä kunnossa se vuodenkin ikäinen koira sitten jo on, en halua koiraa joka kulkee häntä koipien välissä näyttelyssä. Vaikka kotiini koiran otan niin näyttelyt kiinnostavat myös. Rahaa olen valmis sijoittamaan luotettavaan koiraan ja typistys ei ole ongelma. Kieli on ongelma, en osaa venäjää ja hyvin huonosti englantia =( Olen kyllä valmis maksamaan jonkin verran välittäjällekkin

        Niinhän se on. Jos kasvatat koiria, ja voitat niillä n 90 % näyttelyistä, niin se herättää suuttumusta ja pahaa verta.
        Sertit, ja Cacibit jäävät tietenkin toisilta saamatta, jos ns. ammattilaiset ne aina vievät.
        Esimerkkinä: Minulla oli 3 -koiraa -98 MV- näyttelyssä Helsingissä, ja -voitin kahdelle koiralle maailmanvoittajatittelin--ja 3.s kin oli lähellä.
        Sama tahti on jatkunut.

        Asiahan menee niin, että sosiaalistaminen on, suomalaisten tuomarien, kasvattajien jne. keksintö
        koirille, joiden perimässä on arkuutta ja pelko tiloja.
        Yksilöt, joiden perimässä ei ole minkäänlaista kiinnostusta, reviirin ulkopuolella olevia ihmisiä ja koiria kohtaa, ovat ihan samanlaisia riippumatta siitä ovatko ne nähneet ihmisiä tai eläimiä, tai toisia koiria!

        Sillä ei ole merkitystä, ne ovat yhtä välinpitämättömiä, ja niitä kiinnostavat ihan muut asiat kuin toiset koirat ja ihmiset,etenkin reviirien ulkopuolella.
        Jos niitä ei uhata, niin ne kuljeskelevat kuin " sekarotuinen rakki" torilla, nuuskii ja nostelee jalkojaan(uros) hajuille, eikä se välitä ulkopuolisesta maailmasta.

        On aivan sama ostaako pennun vai aikuisen, ei sen luonne ole muuttunut.
        Mehän toimme ja ostimme Suomeen ensimmäiset kaukkarit virosta, ja niiden luonne oli hyvin vaihteleva....oli ylivartioivia, arkoja,hyökkääviä,...niistä puhuttiin että pitää sosiaalistaa,...perimää voikin totuttelemalla jossain määrin ns- " peittää"...koirahan oppii käyttäytymään jossain määrin....

        Kaukasialainenhan on monien erirotujen yhteissumma, ja erialueilla on erityyppisiä ja luonteisia ja eri tarkoituksiin sopivia yksilöitä.

        Poliisin ja armeijan käyttöön, on varmaankin tarkoituksella jalostettu koiria, joiden käyttäytyminen on välinpitämätön, jos riittävää suurta ärsykettä ei ole toimia.

        Ehkä kyse on energian säästöstä, niiden luonne, perimä rakentuu siten, että vain riittävän suuri ja todellinen uhka saa ne toimimaan...lisäksi ne ovat ihmisten kanssa eläessään oppineet, mikä ns. tappelunnujakka on leikkiä ja mikä totta!

        Ne vaan tietävät, koska ovat älykkäitä, eivätkä viitsi, välitä reagoida pieniin asiohin.
        Eikä niillä ole erityisempää halua tutustua vieraisiin ihmisiin, tai eläimiin...eivät ne mene nuuskimaan muita kuin kiimassa olevia narttuja!

        Uroksenko siis halusit, vai nartun?

        Koirasi saa siis olla kaunis, ja rotuominaisuksiltaan " täydellinen"...ja luonteeltaan sellainen, että sen kanssa voi olla rento ja huoleton kulkipa missä vain, koska ei tarvitse pelätä että se rouhasee tuntemattomilta ja tutuiltakaan käden, tai ryhtyy rakentamaan riitaa vastaan tulevan ,hihnassa tai ilman hihnaa olevan koiran kanssa.

        Mutta että se tosipaikan tullen, vastaa kymmentä koulutettua aseistettua sotilasta!?

        Todella huippunarttuja ovat mm. Zamhal Laba. Moldovia, Banfi, Tveristä. Fora Faja, niinikään Tveristä. Kcenija, Pietarista on hyvä peiyttäjä, Ledi , Moldoviasta, Grafija Habiba Rycckoi Druzinnii, on hyvä peiyttäjä, Permistä

        Niin, ja sitten on Ruskki Medved Panda, seki Permistä. Ctolitsi Cipiri-kennelissäkin on hyviä....tai hommaa todella erinomainen narttu jostain, niin minulla on uros, joka varmasti periyttää, mitä pitääkin...sen isovanhemmat lähes kaikki on Venäjän ehdottomasti parhaat yksilöt!

        Valitset sitten syntyneistä pentueista parhaat itsellesi, ja myyt, tai lahjoitat muut pois.....tai jätä itsellesi kasvamaan vain 3 pentua.
        Se on yksi menetelmä saada huippupentu...sillä on todennäköistä että aina tällaiseen yhdistelmään syntyy yksi tai kaksi ---jalokiveä.

        Superpentua, kun kukaan ei myy!


      • superpentu
        benedi kirjoitti:

        Niinhän se on. Jos kasvatat koiria, ja voitat niillä n 90 % näyttelyistä, niin se herättää suuttumusta ja pahaa verta.
        Sertit, ja Cacibit jäävät tietenkin toisilta saamatta, jos ns. ammattilaiset ne aina vievät.
        Esimerkkinä: Minulla oli 3 -koiraa -98 MV- näyttelyssä Helsingissä, ja -voitin kahdelle koiralle maailmanvoittajatittelin--ja 3.s kin oli lähellä.
        Sama tahti on jatkunut.

        Asiahan menee niin, että sosiaalistaminen on, suomalaisten tuomarien, kasvattajien jne. keksintö
        koirille, joiden perimässä on arkuutta ja pelko tiloja.
        Yksilöt, joiden perimässä ei ole minkäänlaista kiinnostusta, reviirin ulkopuolella olevia ihmisiä ja koiria kohtaa, ovat ihan samanlaisia riippumatta siitä ovatko ne nähneet ihmisiä tai eläimiä, tai toisia koiria!

        Sillä ei ole merkitystä, ne ovat yhtä välinpitämättömiä, ja niitä kiinnostavat ihan muut asiat kuin toiset koirat ja ihmiset,etenkin reviirien ulkopuolella.
        Jos niitä ei uhata, niin ne kuljeskelevat kuin " sekarotuinen rakki" torilla, nuuskii ja nostelee jalkojaan(uros) hajuille, eikä se välitä ulkopuolisesta maailmasta.

        On aivan sama ostaako pennun vai aikuisen, ei sen luonne ole muuttunut.
        Mehän toimme ja ostimme Suomeen ensimmäiset kaukkarit virosta, ja niiden luonne oli hyvin vaihteleva....oli ylivartioivia, arkoja,hyökkääviä,...niistä puhuttiin että pitää sosiaalistaa,...perimää voikin totuttelemalla jossain määrin ns- " peittää"...koirahan oppii käyttäytymään jossain määrin....

        Kaukasialainenhan on monien erirotujen yhteissumma, ja erialueilla on erityyppisiä ja luonteisia ja eri tarkoituksiin sopivia yksilöitä.

        Poliisin ja armeijan käyttöön, on varmaankin tarkoituksella jalostettu koiria, joiden käyttäytyminen on välinpitämätön, jos riittävää suurta ärsykettä ei ole toimia.

        Ehkä kyse on energian säästöstä, niiden luonne, perimä rakentuu siten, että vain riittävän suuri ja todellinen uhka saa ne toimimaan...lisäksi ne ovat ihmisten kanssa eläessään oppineet, mikä ns. tappelunnujakka on leikkiä ja mikä totta!

        Ne vaan tietävät, koska ovat älykkäitä, eivätkä viitsi, välitä reagoida pieniin asiohin.
        Eikä niillä ole erityisempää halua tutustua vieraisiin ihmisiin, tai eläimiin...eivät ne mene nuuskimaan muita kuin kiimassa olevia narttuja!

        Uroksenko siis halusit, vai nartun?

        Koirasi saa siis olla kaunis, ja rotuominaisuksiltaan " täydellinen"...ja luonteeltaan sellainen, että sen kanssa voi olla rento ja huoleton kulkipa missä vain, koska ei tarvitse pelätä että se rouhasee tuntemattomilta ja tutuiltakaan käden, tai ryhtyy rakentamaan riitaa vastaan tulevan ,hihnassa tai ilman hihnaa olevan koiran kanssa.

        Mutta että se tosipaikan tullen, vastaa kymmentä koulutettua aseistettua sotilasta!?

        Todella huippunarttuja ovat mm. Zamhal Laba. Moldovia, Banfi, Tveristä. Fora Faja, niinikään Tveristä. Kcenija, Pietarista on hyvä peiyttäjä, Ledi , Moldoviasta, Grafija Habiba Rycckoi Druzinnii, on hyvä peiyttäjä, Permistä

        Niin, ja sitten on Ruskki Medved Panda, seki Permistä. Ctolitsi Cipiri-kennelissäkin on hyviä....tai hommaa todella erinomainen narttu jostain, niin minulla on uros, joka varmasti periyttää, mitä pitääkin...sen isovanhemmat lähes kaikki on Venäjän ehdottomasti parhaat yksilöt!

        Valitset sitten syntyneistä pentueista parhaat itsellesi, ja myyt, tai lahjoitat muut pois.....tai jätä itsellesi kasvamaan vain 3 pentua.
        Se on yksi menetelmä saada huippupentu...sillä on todennäköistä että aina tällaiseen yhdistelmään syntyy yksi tai kaksi ---jalokiveä.

        Superpentua, kun kukaan ei myy!

        Benedi mitkä koirat periyttävät isoa kokoa?


      • benedi
        superpentu kirjoitti:

        Benedi mitkä koirat periyttävät isoa kokoa?

        Mitkä koirat peiyttävät isoa kokoa?
        Jos vastaan että.: Berhardinkoira, Irlanninsusikoira, englannin mastiffi, Espanjanmastiffi jne,. niin sinä sanot,: " en minä sitä tarkoittanut"!!

        Siispä perustele kysymyksesi uudelleen...ei tuollaista kysymystä " eläintenasiantuntijalle" esitä. ja odoteta että saisi mielisensä vastauksen!


      • yks vaan
        benedi kirjoitti:

        Mitkä koirat peiyttävät isoa kokoa?
        Jos vastaan että.: Berhardinkoira, Irlanninsusikoira, englannin mastiffi, Espanjanmastiffi jne,. niin sinä sanot,: " en minä sitä tarkoittanut"!!

        Siispä perustele kysymyksesi uudelleen...ei tuollaista kysymystä " eläintenasiantuntijalle" esitä. ja odoteta että saisi mielisensä vastauksen!

        opettele käyttämään välimerkkejä, tekstistäsi on todella vaikea saada tolkkua. Ja kirjoittamaan suomea, tuo tajunnanvirtakirjoittaminen ilman kielioppia on vaikeaa luettavaa!

        Ihan ensimmäiseksi:
        Piste lopettaa lauseen ja uusi lause alkaa aina isolla kirjaimella.
        Pistettä ja kaksoispistettä ei käytetä yhdessä.
        Pilkku tauottaa lausetta ja sen jälkeen ei tule pistettä tai kaksoispistettä koskaan.

        Toisaalta, tuolla tyylilä sinun ei tarvitse käyttää nimimerkkiä, kun tyylin tunnistaa helposti.


      • superpentu
        benedi kirjoitti:

        Mitkä koirat peiyttävät isoa kokoa?
        Jos vastaan että.: Berhardinkoira, Irlanninsusikoira, englannin mastiffi, Espanjanmastiffi jne,. niin sinä sanot,: " en minä sitä tarkoittanut"!!

        Siispä perustele kysymyksesi uudelleen...ei tuollaista kysymystä " eläintenasiantuntijalle" esitä. ja odoteta että saisi mielisensä vastauksen!

        Tarkoitin että jos haluan ison kaukkarin, mikä linja minun kannattaa valita? En halua pientä kaukkaria


      • benedi
        yks vaan kirjoitti:

        opettele käyttämään välimerkkejä, tekstistäsi on todella vaikea saada tolkkua. Ja kirjoittamaan suomea, tuo tajunnanvirtakirjoittaminen ilman kielioppia on vaikeaa luettavaa!

        Ihan ensimmäiseksi:
        Piste lopettaa lauseen ja uusi lause alkaa aina isolla kirjaimella.
        Pistettä ja kaksoispistettä ei käytetä yhdessä.
        Pilkku tauottaa lausetta ja sen jälkeen ei tule pistettä tai kaksoispistettä koskaan.

        Toisaalta, tuolla tyylilä sinun ei tarvitse käyttää nimimerkkiä, kun tyylin tunnistaa helposti.

        olet oikeassa, kirjoitan ihan vapaasti, ajattelematta mitään merkkejä, en siksi etteivätkö välimerkit olisi tärkeitä,..on helpompaa kirjoittaa alkukielellä jossa ei ollut välimerkkejä ollenkaan.

        Ei haittaa minun tunnistaminen, verot on maksettu tältä vuodelta, samoin mersuni vakuutukset, Diesel-vero, liikkeen vuokra jne...mitään ei ole ulosotossa, koskaan en ole tupakoinut, ollut ikinä juovuksissa, tai ikinä putkassa, tai vankilassa...sakkoja tosin olen maksanut, kuten sadatuhannet suomalaiset,...mutta niinpä ovat maksaneet nekin, jotka ovat niitä minulle kirjoittaneet.....on aivan sama ...mikä nimimerkki on..se on täällä tapana, ...kuten sinulla!

        Mitä tuo yks vaan--tarkoittaa...ootko sä yks niistä jotka kirjoittavat oikein ja totta kaikista ihmisistä?
        Vai ootko sinä yks niistä jotka valheen kaikella voimalla pyrit eksuyttämään, jos mahdollista , nekin jotka haluavat tietää mikä on totuus!

        Sana on vapaa , mikä yks niistä olet?


      • benedi
        superpentu kirjoitti:

        Tarkoitin että jos haluan ison kaukkarin, mikä linja minun kannattaa valita? En halua pientä kaukkaria

        vai,
        tOTTA ON , ETTÄ TIETYT SUVUT TUOTTAVAT NS. " JÄTTILÄISIÄ" ja toiset eivät,....en pysty juuri nyt sanomaan, jos haluut ulkomailta koiran , mikä niistä juuri olisi se, joka tuottaisi yli 80-90 cm kaukkareita?

        Hih, ..kyllähän 85 cm ja 75 kg kaukasialainen on kovapiikki kenen lihassa tahansa!

        Pitäisikö sitä ryhtyä selvittämään, ..vai mielenkiinnostako kysyit?


      • vai onko?
        benedi kirjoitti:

        vai,
        tOTTA ON , ETTÄ TIETYT SUVUT TUOTTAVAT NS. " JÄTTILÄISIÄ" ja toiset eivät,....en pysty juuri nyt sanomaan, jos haluut ulkomailta koiran , mikä niistä juuri olisi se, joka tuottaisi yli 80-90 cm kaukkareita?

        Hih, ..kyllähän 85 cm ja 75 kg kaukasialainen on kovapiikki kenen lihassa tahansa!

        Pitäisikö sitä ryhtyä selvittämään, ..vai mielenkiinnostako kysyit?

        Kaikki luulevat kaukkarin olevan iso rotu mutta useimmiten siinä onkin vain paljon karvaa. En halua isoa karvaa vaan ison koiran


      • todellakaan ole
        benedi kirjoitti:

        ...haluat siis yksilön, jolla on kaikki se mitä haluat...Onko koolla väliä,? Pitääkö sen olla 80-85 cm
        Vaiko, riittääkö normaali mitat 73-78 cm?
        Aivan, ilmeikäs tulee naaman ollakin...ja silloin on parempi, ettei maski ole koko musta...suosittelen punaruskeaa päätä, tummine, vinoine, pienine suden silmineen, mutta katsetta ja ilmettä joka vaihtuu ja muuttu koko ajan , kun omistaja sille puhelee,,,tai vieras korottaa äänensä...ymmärrän, ymmärrän...mitä tarkoitat.

        Pietarissa on eräs kenneli , joka tuottaa koiria poliisille ja armeijalle, ...ja niiden vanhemmat ja isovanhemmat ovat testattuja koiria.

        Minulla on yksi itselläni....uros ei ole kovin iso, mutta erittäin kaunis, ilmeikäs ja vahva päinen, tiivis huulinen,...kun sen naamaa katselee, purskahtaa väkisinkin välillä nauruun,..se on ihan kuin joku näyttelijä.

        Se on erittäin älykäs! Sitä ei ole kummemmin käytetty missään ihmisten ilmoilla...ja silti olen päästänyt tai on päässyt irti kirkonkylällä, ja vierestä on kulkenut pikkukoiria, ja ihmisiä ja lapsia...mutta se vain nuuskii pensaita, ja potkii takajaloillaan maata...mutta mitään se ei välitä , oliko eläimiä, ihmisiä tai lapsia paljon tai vähän!

        Mutta , heti kun joku tulee minua tönimään tms. se ilmestyy salamana paikalle kuin tyhjästä, ...ei pure, mutta asettuu minun ja uhkaajan eteen,..ja silloin silmien ilmeen hassunkurisuus häviää, ja jäljellä on piinkova tuijotus, joka kyllä kylää kenen tahansa sisikuntaa!

        Purisi takuulla, jos uhkaajan elkeet ei lopu...on moni kokeillut...ja kyllä se takaa ajaa, napsauttelee hampaitaan,...ja pysähtyy kun uhkaaja on kauempana, tulee takaisin paikalleen.

        Se myös tunkee itse ensin kaikkein pimeimpiin ja uhkavimpiin paikkoihin, ...se menee vaikka jalkojesi välistä väkisin paikkaan johon et itse uskalla mennä...pilkkopimeässä se menee kierreportaat ylös ja alas harjoittelematta...jotain tällaista halunnet!

        Venäjä on iso maa, ja on kallista hakea kaukaa koiraa, on melkein itse mentävä paikalle...

        Minä tunnen kyllä jos en ihan kaikkia Venäjän kaukkari suvut, niin aika suuren määrän kuitenkin... Ukrainassa on koiria, joilla ei ole minkäänlaista vartiointi viettiä ihmistä kohtaan, ainoastaan susisa, karhuja, irtokoiria jne...ne ovat pelkäämättä kurkussa...mutta ihmiseen ne eivät reagoi ollenkaan!

        Nää on etupäässä karjojen la lampureitten koiria...Jos pennun otat, siitä on odoteltava, millainen tulee...ja pennun otossa täytyy olla asiantuntija mukana valitsemassa...ei sellainen joka luulee olevansa vaan joka on!

        Vuoden ikäisen kun otat, siitä näkee jo virheet, ja hyvät ominaisuudet...ei tarvitse oppirahoja maksaa kun on jo lähes valmis koira käsissä katseltavana....

        Pitää vain ensin etsiä hyvä , parempi eikun paras kenneli, ..soittaa sinne ...kekustella millaisia yhdistelmiä on suunnitteilla, ja mitkä suvut ja koirat yhdistellään keskenään, sitten neuvotellaan , typistetäänkö pentusi vai ei?

        Jos ei, niin silloin otat sen, mikä jäi typistämättä, ..ja toivot että onnisti... 6 kk:n- 12 kk jälkeen jo tietää varmasti...

        Jos saa olla typistetty, niin valikoimakin on laajempi!...mutta se ei kelpaa näytille ...mutta onko sillä väliä?

        Kuules, kuyllä siinä on monta vaihetta ja asiaa, ennenkuin koira on sinulla...sinun pitää todella haluta sitä, päättävästi,..että leikkiin kannattaa ryhtyä....huippukoiraa me kasvattajat, emme yleensä myy..ja niitäkin kun syntyy hyvin harvoin....ja todellisia huippua vielä harvemmin..---mun kaveri on laittanut koiriin jo n. 50.000 e ..ja nyt sillä on koira joka on ollut jo RYP 2 ainakin 2-3 krt peräkkäin...eikä se suomesta löytynyt!

        yhtään aivan ainoata hyvää kasvattia, koska kaikki ovat arkoja. Yksi hyvä koira sulla on/ on ollut ja se ei ole sinun kasvattisi.

        Olet pilannut suomen kaukkarikannan tuottamalla arkaa linjaa. En todella tarkoita epäluuloisia, vaan arkoja.

        Sun tän hetkinen urokses ei tee pahaa kärpäsellekään, joten miten se sua edes puolustaisi.

        SUN kaveris laittanu noin paljo koiriin - joopa joo!! Yrittäsit joskus pysyä rehellisyyden linjoilla, please... Onko jollakin muka ryppi-kaukkari? Ei taida kaukkareita sijoilla näkyä ;)


      • benedi
        todellakaan ole kirjoitti:

        yhtään aivan ainoata hyvää kasvattia, koska kaikki ovat arkoja. Yksi hyvä koira sulla on/ on ollut ja se ei ole sinun kasvattisi.

        Olet pilannut suomen kaukkarikannan tuottamalla arkaa linjaa. En todella tarkoita epäluuloisia, vaan arkoja.

        Sun tän hetkinen urokses ei tee pahaa kärpäsellekään, joten miten se sua edes puolustaisi.

        SUN kaveris laittanu noin paljo koiriin - joopa joo!! Yrittäsit joskus pysyä rehellisyyden linjoilla, please... Onko jollakin muka ryppi-kaukkari? Ei taida kaukkareita sijoilla näkyä ;)

        katselin noita maailmanvoittaja, pohjoismaiden,-vuoden jne. arvosteluja koiristani, ..ja vain yhdessä (niitä on varmaan sata) niistä oli maininta, että pitäisi totuttaa enemmän ulkomaailmaan!

        On se kumma, kun n. 90 % voitan näyttelyistä ja ei sanaakaan arkuudesta....rodussa tosin esiintyy epäluuloisuutta, samaa kuin sudessakin, että se saattaa häipyä näköpiiristä kun ihmisen kohtaa.
        ..mutta tämä järjestelmä on kouluttanut arvostelutuomarinsa joka rodulle,...ja kun minun koirieni näyttelyarvostelussa ei arkuutta mainita, eikä edes epäluuloisuuta, niin tuomari on se joka tuomitsee...ja hän määrää pyövelin joka valheen puhujilta " kaulan katkaisee".

        Enhän minä vastaa siitä, jos kaverini on minulle valehdellut summistaan, enkä ole ollut katsomassa kaikkea rahaliikennettä, mutta kerroin vain sitä mitä hän itse minulle sanoi.

        Hänelle kun 10.000 euroa on sama kuin sinulle 100 euroa, niin uskon että Timo puhuu totta!


      • benedi
        vai onko? kirjoitti:

        Kaikki luulevat kaukkarin olevan iso rotu mutta useimmiten siinä onkin vain paljon karvaa. En halua isoa karvaa vaan ison koiran

        Totta on , että useimmiten on niin kuten sanot, mutta se ei merkitse sitä, etteikö juuri se pieni tee selvää jälkeä isosta 80 kiloisesta kaukkarista...kaikki kun on niin yksilöllistä.

        mutta tokihan on olemassa puntari ja mittanauha..joten kyllä 80-90 kg ja 85-90cm säkäkorkeutta löytyy


      • benedi
        todellakaan ole kirjoitti:

        yhtään aivan ainoata hyvää kasvattia, koska kaikki ovat arkoja. Yksi hyvä koira sulla on/ on ollut ja se ei ole sinun kasvattisi.

        Olet pilannut suomen kaukkarikannan tuottamalla arkaa linjaa. En todella tarkoita epäluuloisia, vaan arkoja.

        Sun tän hetkinen urokses ei tee pahaa kärpäsellekään, joten miten se sua edes puolustaisi.

        SUN kaveris laittanu noin paljo koiriin - joopa joo!! Yrittäsit joskus pysyä rehellisyyden linjoilla, please... Onko jollakin muka ryppi-kaukkari? Ei taida kaukkareita sijoilla näkyä ;)

        montako hyvää koiraa luki niissä tuomarien antamissa arvosteluisssa.
        Olit oikeassa ei yhtään!!
        Kaikki ne koirat jotka olivat kehissä olleet , niiden arvosteluissa luki , laatuarvostelun kohdalla: Erittäin hyvä, tai Erinomainen....sitten oli lähes kaikissa , Serti, Cacib, Rop tai Vsp..ja osassa luki " Maailmanvoittaja" Pohjoismaiden voittaja , ja monia kerotja luki Vuoden voittaja,

        Sitten joissain luki: " Kutsutaan Chambion of Chambion kilpailuun.

        Olipa paperi: " Tervetuloa koirienne tulosten perusteella GRUFFIIn..englantiin

        Aivan oikein: " Minulla ei todellakaan ole ainoata hyvää kasvattia"

        Valitettavasti ei! Ne ovat kaikki erinomaisia, tai erittäin hyviä,...anna osoite, niin laitan kopiot tulemaan!


      • juippi kirjoittamaan
        benedi kirjoitti:

        montako hyvää koiraa luki niissä tuomarien antamissa arvosteluisssa.
        Olit oikeassa ei yhtään!!
        Kaikki ne koirat jotka olivat kehissä olleet , niiden arvosteluissa luki , laatuarvostelun kohdalla: Erittäin hyvä, tai Erinomainen....sitten oli lähes kaikissa , Serti, Cacib, Rop tai Vsp..ja osassa luki " Maailmanvoittaja" Pohjoismaiden voittaja , ja monia kerotja luki Vuoden voittaja,

        Sitten joissain luki: " Kutsutaan Chambion of Chambion kilpailuun.

        Olipa paperi: " Tervetuloa koirienne tulosten perusteella GRUFFIIn..englantiin

        Aivan oikein: " Minulla ei todellakaan ole ainoata hyvää kasvattia"

        Valitettavasti ei! Ne ovat kaikki erinomaisia, tai erittäin hyviä,...anna osoite, niin laitan kopiot tulemaan!

        sanat oikein ;). Kaukkareilla ei ole cruftiin oikeutta.

        Se ette MV-näyttely on joskus ollut suomessa samoin kuin PMV, niin ei kerro yhtään mitään. Jos kehässä se vaivaiset 1-3 koiraa pyörähtää, niin ei oo titteleillä merkitystä

        Champion - ei chambion

        Erinomaista sulta ei löydy muusta, mun paskan jauhamisesta :)


      • benedi
        juippi kirjoittamaan kirjoitti:

        sanat oikein ;). Kaukkareilla ei ole cruftiin oikeutta.

        Se ette MV-näyttely on joskus ollut suomessa samoin kuin PMV, niin ei kerro yhtään mitään. Jos kehässä se vaivaiset 1-3 koiraa pyörähtää, niin ei oo titteleillä merkitystä

        Champion - ei chambion

        Erinomaista sulta ei löydy muusta, mun paskan jauhamisesta :)

        Kyllä minulla on kutsu tallella..ja rodunhan jo kerroitkin.

        Sinä et taida kuulua Grftin johtokuntaan, tahi hallitukseen..joten se siitä.

        Sattuihan noita olemaan ihme kumma. erikoisnäyttelyssä Pietarissa yli 100 koiraa...rodun kotomaassa, jotka meikäläinen Luojan armosta voitti!!

        Ja olihan noita 63 koiraa Maailmanvoittaja näyttelyssä- 98 jossa meikäläinen Luojan armosta-voitti, VSP MV

        Esimerkkejä riittää...jos tämä alituinen voittaminen on paskanjauhantaa, kyllä se minulle kelpaa....ehdotankin poruikoille jos voittamista ryhdyttäisiinkin kutsumaan ehdottomallasi nimellä.

        Ei hullumpaa...sitähän jokainen suomalainen suoltaa 1-2 krt vuorokaudessa----hih

        Hyvä että korjaat kirjoitusvirheet, kun ei taida muuta tehtävää minun kanssa sanaillessa ollakaan


      • hymiöilijä
        benedi kirjoitti:

        Kyllä minulla on kutsu tallella..ja rodunhan jo kerroitkin.

        Sinä et taida kuulua Grftin johtokuntaan, tahi hallitukseen..joten se siitä.

        Sattuihan noita olemaan ihme kumma. erikoisnäyttelyssä Pietarissa yli 100 koiraa...rodun kotomaassa, jotka meikäläinen Luojan armosta voitti!!

        Ja olihan noita 63 koiraa Maailmanvoittaja näyttelyssä- 98 jossa meikäläinen Luojan armosta-voitti, VSP MV

        Esimerkkejä riittää...jos tämä alituinen voittaminen on paskanjauhantaa, kyllä se minulle kelpaa....ehdotankin poruikoille jos voittamista ryhdyttäisiinkin kutsumaan ehdottomallasi nimellä.

        Ei hullumpaa...sitähän jokainen suomalainen suoltaa 1-2 krt vuorokaudessa----hih

        Hyvä että korjaat kirjoitusvirheet, kun ei taida muuta tehtävää minun kanssa sanaillessa ollakaan

        No eihän tuo alituista ole jos voittaa -98 ja sitten vuosien päästä taas ;) Mutta kyllä benedi voittanut on, senhän me kaikki tiedämme, turha sitä on vähätellä. Se vain mitä toivoisin olisi se että benedi, pitäisit erittäin hyvää huolta koiristasi. Kaukkari on mieletön rotu ja ansaitsee isännän joka tee kaikkensa koiran eteen. Vaikka ei sitä koiralle näyttäisi ympäri vuorokautisella hellyydellä niin ainakin puitteet olisi erittäin kunnossa sekä ruokinta ja liikunta. Benedi sinä tiedät miten upea rotu on kyseessä, elä sen mukaan. Ehkäpä pahat puheetkin sitten joskus loppuvat mutta paljon töitä saat sen eteen tehdä


      • Pa******
        benedi kirjoitti:

        Kyllä minulla on kutsu tallella..ja rodunhan jo kerroitkin.

        Sinä et taida kuulua Grftin johtokuntaan, tahi hallitukseen..joten se siitä.

        Sattuihan noita olemaan ihme kumma. erikoisnäyttelyssä Pietarissa yli 100 koiraa...rodun kotomaassa, jotka meikäläinen Luojan armosta voitti!!

        Ja olihan noita 63 koiraa Maailmanvoittaja näyttelyssä- 98 jossa meikäläinen Luojan armosta-voitti, VSP MV

        Esimerkkejä riittää...jos tämä alituinen voittaminen on paskanjauhantaa, kyllä se minulle kelpaa....ehdotankin poruikoille jos voittamista ryhdyttäisiinkin kutsumaan ehdottomallasi nimellä.

        Ei hullumpaa...sitähän jokainen suomalainen suoltaa 1-2 krt vuorokaudessa----hih

        Hyvä että korjaat kirjoitusvirheet, kun ei taida muuta tehtävää minun kanssa sanaillessa ollakaan

        Kun sinut ja tapasi (selkäänpuukottamisen hyville ihmisille ja kaikenlaisen asioiden suurentelun ja valehtelun jne.)tuntee, niin ei viitsi nähdä vaivaa keskustella mistään sinun kanssasi.

        Minunkin koirani (siis en minä) on saanut kutsun Cruftiin, mutta vahinko vain - rotuni ei pääse Cruftiin ;). Sellaiset asiat pitää itse tarkistaa...


      • tosiaankin
        hymiöilijä kirjoitti:

        No eihän tuo alituista ole jos voittaa -98 ja sitten vuosien päästä taas ;) Mutta kyllä benedi voittanut on, senhän me kaikki tiedämme, turha sitä on vähätellä. Se vain mitä toivoisin olisi se että benedi, pitäisit erittäin hyvää huolta koiristasi. Kaukkari on mieletön rotu ja ansaitsee isännän joka tee kaikkensa koiran eteen. Vaikka ei sitä koiralle näyttäisi ympäri vuorokautisella hellyydellä niin ainakin puitteet olisi erittäin kunnossa sekä ruokinta ja liikunta. Benedi sinä tiedät miten upea rotu on kyseessä, elä sen mukaan. Ehkäpä pahat puheetkin sitten joskus loppuvat mutta paljon töitä saat sen eteen tehdä

        että pahat puheet bentzolle loppuu? In your dreams maybe ;). Niin pitkään kun jaksaa jatkuvasti viisastella, provosoida ja jättää asiansa hoitamatta - ei ikinä!


      • benedi
        Pa****** kirjoitti:

        Kun sinut ja tapasi (selkäänpuukottamisen hyville ihmisille ja kaikenlaisen asioiden suurentelun ja valehtelun jne.)tuntee, niin ei viitsi nähdä vaivaa keskustella mistään sinun kanssasi.

        Minunkin koirani (siis en minä) on saanut kutsun Cruftiin, mutta vahinko vain - rotuni ei pääse Cruftiin ;). Sellaiset asiat pitää itse tarkistaa...

        Oletkohan sinä ihan pönttö einari...jos minä olen saanut kutsun sinne,...niin eihän se ole minun vastuullani pääseekö sinne vai ei.

        Hauku kutsujia, äläkä kutsun saajaa!!

        Joku kutsuu sinunt häihin , kirjallisesti ja häitä ei järjestetä, niin miten sinun aivosi oikein toimivat, kun ryhdyt lyömään kutsuttuja, etkä kutsujaa, jos tilaisuutta ei järjestetä.

        Minä joka en koskaan ole juonut alkoholia, ymmärtää tämän...mutta sinä olet ottanut muutakin kuin puhdasta viinaa...lopeta jo pask--puhuminen...voit, ja saat olla oikeassa, mutta minä puhuin kutsusta, en siitä että olisin sinne mennyt, tai voinut mennä...voi näitä huu,.e nuoria..miksei ne mee vieroitukseen??


      • benedi
        hymiöilijä kirjoitti:

        No eihän tuo alituista ole jos voittaa -98 ja sitten vuosien päästä taas ;) Mutta kyllä benedi voittanut on, senhän me kaikki tiedämme, turha sitä on vähätellä. Se vain mitä toivoisin olisi se että benedi, pitäisit erittäin hyvää huolta koiristasi. Kaukkari on mieletön rotu ja ansaitsee isännän joka tee kaikkensa koiran eteen. Vaikka ei sitä koiralle näyttäisi ympäri vuorokautisella hellyydellä niin ainakin puitteet olisi erittäin kunnossa sekä ruokinta ja liikunta. Benedi sinä tiedät miten upea rotu on kyseessä, elä sen mukaan. Ehkäpä pahat puheetkin sitten joskus loppuvat mutta paljon töitä saat sen eteen tehdä

        Kysyhän rotuyhdistykseltä, kenenkä kaukkarit ovat tällä hetkellä ja koko ajan suomessa tilastollisesti kaikkein terveimmät?
        Ei A/B lonkkaisia synny samaan rotuun vain minulle...se johtuu niistä tiedoista ruuan ja liikunan alalta, jolla elätän itsenikin.

        Ei minulla turhaan ollut läheinen ystävä Nobelisti, ..joka kiersi luennoimassa ympäri maailmaa ravitsemuksesta...ravitsemus on minun spesiaali-alani jos et satu tietämään.

        Kysy vaikka J. A. Yrjölältä, ovatko koirien ravitsemukselliset näkemyksemme yhtenevät,...jos hän sanoo eivät ole..niin sitten myönnän että olet oikeilla jäljillä.
        En minä kumarra yleisiä ravitsemuksellisia näkemyksiä (kaupallisia) ..heidän on kumarrettava minun!


      • benedi
        hymiöilijä kirjoitti:

        No eihän tuo alituista ole jos voittaa -98 ja sitten vuosien päästä taas ;) Mutta kyllä benedi voittanut on, senhän me kaikki tiedämme, turha sitä on vähätellä. Se vain mitä toivoisin olisi se että benedi, pitäisit erittäin hyvää huolta koiristasi. Kaukkari on mieletön rotu ja ansaitsee isännän joka tee kaikkensa koiran eteen. Vaikka ei sitä koiralle näyttäisi ympäri vuorokautisella hellyydellä niin ainakin puitteet olisi erittäin kunnossa sekä ruokinta ja liikunta. Benedi sinä tiedät miten upea rotu on kyseessä, elä sen mukaan. Ehkäpä pahat puheetkin sitten joskus loppuvat mutta paljon töitä saat sen eteen tehdä

        eivät ensinkään johdu koiran pidosta, tai ainakaan niiden huonosta hoidosta, ..jos ei lasketa sitä että olen juoksuttanut niitä metsäteillä, jotka ovat olevinaan metsästäjäseurojen aluetta,

        Ja tosin , kävihän koirani kerran ohimennen rusauttamassa pystykorvan henkiltä, ja jatkoi lenkkeilyään, ...mutta niitä on tappaneet monien muittenkin kaukkarit, ja suurempiakin otuksia..jopa karhuja!
        Mitä voittoihin tulee, niin voitan lähes aina n. 90 % ja loputkin ovat VSP sijoituksia tms.

        Eihän WW- näyttelyitä ole ihan lähellä joka vuosi!
        Enemmänkin kärsin suorasanaisuudestani ja siitä että en ensinkään siedä laittomuuksia ja luihija ja ovelia ihmisiä, enkä varkaita ja valehtelijoita, saati tappajia ( eläinlääkäri, sair,hoitaja ja koiran lopetuspiikki)..

        Koirat ovat aina olleet super kunnossa, ja ruokaa on yllin kyllin,....tosin liikaa ovat saaneet vapautta...joka on myrkkyä niille, jotka pitävät omia koiriaan 2 krt 2m häkissä tai lyhy
        essä riimuussa.

        Taas 11.6 opetin käräjäoikeudessa erästä koirakenneli naista, puhumaan totta!
        Matsi , tulos 10-0
        Mutta eipä nämä ikinä opi, eivätkä välitä puhua totta oikeudessa eikä sen ulkopuolella!

        Survohan tyhmää huhmaressa, ei se siitä miksikään muutu!


      • todellakaan
        benedi kirjoitti:

        Oletkohan sinä ihan pönttö einari...jos minä olen saanut kutsun sinne,...niin eihän se ole minun vastuullani pääseekö sinne vai ei.

        Hauku kutsujia, äläkä kutsun saajaa!!

        Joku kutsuu sinunt häihin , kirjallisesti ja häitä ei järjestetä, niin miten sinun aivosi oikein toimivat, kun ryhdyt lyömään kutsuttuja, etkä kutsujaa, jos tilaisuutta ei järjestetä.

        Minä joka en koskaan ole juonut alkoholia, ymmärtää tämän...mutta sinä olet ottanut muutakin kuin puhdasta viinaa...lopeta jo pask--puhuminen...voit, ja saat olla oikeassa, mutta minä puhuin kutsusta, en siitä että olisin sinne mennyt, tai voinut mennä...voi näitä huu,.e nuoria..miksei ne mee vieroitukseen??

        ole koskaan käyttänyt alkoholia enkä käyttänyt huumeita - en siis tarvitse hoitoakaan ;).
        Sinä kyllä tarvitsisit vainoharhaisuuteen :).

        Voihan sitä leveillä cruftsin kutsuilla - tulee niitä muillekin ja ehkä enemmän ku sulle... Taitaa olla elämässä tekemiset vähissä ku pitää foorumeilla elvistellä. Varsinainen pelle!!


      • uraa!
        jihuuhuu kirjoitti:

        Mistäpäin sulla on ollu etelävenäläinen? :)

        Y menja bil anda cuka i3 belaruskii, ana tritsetpjät staraja i otsin krasavitsa!


      • ideneb
        todellakaan kirjoitti:

        ole koskaan käyttänyt alkoholia enkä käyttänyt huumeita - en siis tarvitse hoitoakaan ;).
        Sinä kyllä tarvitsisit vainoharhaisuuteen :).

        Voihan sitä leveillä cruftsin kutsuilla - tulee niitä muillekin ja ehkä enemmän ku sulle... Taitaa olla elämässä tekemiset vähissä ku pitää foorumeilla elvistellä. Varsinainen pelle!!

        olisi voittanut olympialaiset, niin olisihjan hänellä ollut oikeus olla työhönsä tyytyväinen,
        miksei benedille suotaisi samaa, onhan hän voittanut 2 krt Maailmanvoittajanäyttelyt / 2 eri rotua..puhumattakaan kaikista muista voitoista...lisäksi hän kasvattaa harvinaisen terveitä koiria, joihin ei toiset samoissa roduissa pysty!

        Kaikkihan me teemme työtä, toiset tekevät vain sen paremmin kuin joku meistä


      • ideneb
        Pa****** kirjoitti:

        Kun sinut ja tapasi (selkäänpuukottamisen hyville ihmisille ja kaikenlaisen asioiden suurentelun ja valehtelun jne.)tuntee, niin ei viitsi nähdä vaivaa keskustella mistään sinun kanssasi.

        Minunkin koirani (siis en minä) on saanut kutsun Cruftiin, mutta vahinko vain - rotuni ei pääse Cruftiin ;). Sellaiset asiat pitää itse tarkistaa...

        Jos minä sanon, että ilmoitin kolme koiraa maailmanvoittaja näyttelyyn,--ja kadella niistä oli Maailmanvoittaja titteli kaulassa, niin sepä onkin yht'äkkiä tullut suurenteluksi, valenteluksi jne..

        Eikö olisi paras mennä takaisin äitisi kohtuun ja syntyä uudelleen, nyt paremmalla onnella!


      • Lomo se tykkää mummuista

        gavorju po ruskii!

        Ota yhteyttä: benedi [email protected], niin hankin kaukkarin pennun sinulle,joka saa 10 x ROP, mutta silloin on toteltava antamiani ohjeita!

        Perunankuorilla ja Hilsillä tai muulla kuivamuonalla se ei onnistu!


    • ihana uros

      ''malaka'' 6kk jonka luonne aivan mahtava seurakoiraksi ym. ei vedä hihnassa vaan kulkee nätisti vierellä ja vapaanakaan ei lähde 20m kauemmas minusta,tykkää lapsista,toisista koirista ja ihmisistä. säkä sillä on nyt n. 50cm ja vahva kroppa muutenkin,kauniit värit,musta/valko/harmaa,arkoja voivat olla aluks mut niihä voi jokane rotu/sekarotune mut meni ohi samana päivänä,virikkeitä kaipaa ainakin yksin ollessaan ettei pura energiaansa huonekaluihin ym. mut sekin normaalia joka koiralla suurimman osan ajasta koirani kuitenkin nukkuu jos kotona ollaan tai kylässä,ei riehu ja pyöri jaloissa,uimassa kun ollaan oltu niin tykkää uida mutta vahtii myös lapsia/aikuisia jotka ovat vedessä,istuu siis laiturilla/rannalla ja tarkkailee,minkään eläimen perään ei ole lähtenyt ja vihaisen tuosta koirasta saa vain huonolla kasvatuksella niinkuin kaikissa roduissa jos ei näytä kuka on pomo niin koira ottaa vallan se nyt on ihan selvä asia.niinkuin tuo yksi sanoi että tämä rotuyhdistelmä olisi katasrofi niin voisin sen kiistää todellakin jos tuollaisen kuvan on koirasta saanut jolla ko. rodut niin se koira on pilattu kasvatus tavalla niinkuin pilataan ihan liikaa monia muitakin koiria..älkää jumalauta ottako koiraa jos ette sitä osaa kouluttaa kunnolliseksi! ja tämä ''malaka'' on mielestäni ihan ylihelppo koulutettava verrattuna esim. saksanpaimenkoiraan

      • piri

        Se on juuri sellainen kuin kuvailit. Hyvin susimainen pää ja silmät, hyvin vahva kalloinen, mutta kaunislinjainen.

        On varmaan jo yli 70 cm., hyvin vahvaraajainen, virheettömät kulmaukset, ja kauniit ovaalinmuotoiset tassut..
        Leveä edestä ja takaa. Selkä on ehkä 4. 40 .45 cm leveä, osa tosin karvaa, mutta hyvin jämerä.

        Kellahtaa selälleen vieraan ja tuttavien edessä, ja antaa rapsuttaa.
        Täysin peloton, ystävällinen, hyvin mielyttämisen haluinen, mutta itsepäinen.

        Riitoja Malaka ei aiheuta, mutta pärjää varmasti , kenelle tahansa, jos tarve tulee.

        Ui mielellään, ja etsii vesipaikkoja kuumalla.
        Vahvat valkoiset hampaat. Kuono osa on vahva, joka hitaasti leviää kalloa kohden..otsapenker on kohtuullinen.

        Oppii nopeasti, ainakin makupaloilla...hirvittävä vetovoima, joten kyllä ahkio kulkee.

        Vartioi ja suojelee tarvittaessa, mutta ei ole ollenkaan hyökkäyshaluinen.

        Tämä yksilö on siniharmaan värinen, tuuhea vahva, sudenpohjavilla turkki...osaa ulvoa, kun pikkaisen aloittaa itse äänellään, niin kohta on kuutamo kuoro esiintymässä.

        Todella hieno rotu!! Vaikka ei nyt olekaan vielä rotu!


      • peneti
        piri kirjoitti:

        Se on juuri sellainen kuin kuvailit. Hyvin susimainen pää ja silmät, hyvin vahva kalloinen, mutta kaunislinjainen.

        On varmaan jo yli 70 cm., hyvin vahvaraajainen, virheettömät kulmaukset, ja kauniit ovaalinmuotoiset tassut..
        Leveä edestä ja takaa. Selkä on ehkä 4. 40 .45 cm leveä, osa tosin karvaa, mutta hyvin jämerä.

        Kellahtaa selälleen vieraan ja tuttavien edessä, ja antaa rapsuttaa.
        Täysin peloton, ystävällinen, hyvin mielyttämisen haluinen, mutta itsepäinen.

        Riitoja Malaka ei aiheuta, mutta pärjää varmasti , kenelle tahansa, jos tarve tulee.

        Ui mielellään, ja etsii vesipaikkoja kuumalla.
        Vahvat valkoiset hampaat. Kuono osa on vahva, joka hitaasti leviää kalloa kohden..otsapenker on kohtuullinen.

        Oppii nopeasti, ainakin makupaloilla...hirvittävä vetovoima, joten kyllä ahkio kulkee.

        Vartioi ja suojelee tarvittaessa, mutta ei ole ollenkaan hyökkäyshaluinen.

        Tämä yksilö on siniharmaan värinen, tuuhea vahva, sudenpohjavilla turkki...osaa ulvoa, kun pikkaisen aloittaa itse äänellään, niin kohta on kuutamo kuoro esiintymässä.

        Todella hieno rotu!! Vaikka ei nyt olekaan vielä rotu!

        että sun kaverillas on malaka hah hah haa. Ihan sun tekstiä toi edellinen


      • Malakan emäntä
        peneti kirjoitti:

        että sun kaverillas on malaka hah hah haa. Ihan sun tekstiä toi edellinen

        Mikä ihmeen Pappisen haukkumakerho tää keskustelu on? Malaka on minusta maailman kiltein ja rauhallisin ns.rotu ja Malakat on hyvin uskollisia perheelleen. Ne jotka muuta väittää eivät oo kyllä Malakaa nähneetkään. Ja mitä Pappiseen tulee niin keneltäkään koiran kasvattajalta en oo saanu yhtä tarkkoja ja selkeitä "kasvatusohjeita" ku Pentiltä. Ja aina on saanut kysyä ja aina hän on myös vastannu. Keskustelun aiheenahan oli Malaka-rotu eikä herra Pappinen...joten pysytäänpä aiheessa.


      • mennä aivot
        Malakan emäntä kirjoitti:

        Mikä ihmeen Pappisen haukkumakerho tää keskustelu on? Malaka on minusta maailman kiltein ja rauhallisin ns.rotu ja Malakat on hyvin uskollisia perheelleen. Ne jotka muuta väittää eivät oo kyllä Malakaa nähneetkään. Ja mitä Pappiseen tulee niin keneltäkään koiran kasvattajalta en oo saanu yhtä tarkkoja ja selkeitä "kasvatusohjeita" ku Pentiltä. Ja aina on saanut kysyä ja aina hän on myös vastannu. Keskustelun aiheenahan oli Malaka-rotu eikä herra Pappinen...joten pysytäänpä aiheessa.

        kehujalta narikkaan :). Mikäli et ole tietoinen, niin kerrottakoon, että malaka EI OLE ROTU vaan seropi ja sellaisena tulee pysymäänkin


      • Malakan emäntä
        mennä aivot kirjoitti:

        kehujalta narikkaan :). Mikäli et ole tietoinen, niin kerrottakoon, että malaka EI OLE ROTU vaan seropi ja sellaisena tulee pysymäänkin

        Olipa hyvä ku kerroit mulle totuuden, etten tule huijatuksi. Ja kukapa ei omaa koiransa kehuisi.


      • AKALAM
        mennä aivot kirjoitti:

        kehujalta narikkaan :). Mikäli et ole tietoinen, niin kerrottakoon, että malaka EI OLE ROTU vaan seropi ja sellaisena tulee pysymäänkin

        eri koirarotua sinun omistamassasasi rotukoirassa on?
        On tainnut mennä aivot sulta, kun ajattelet että,..simpsalabim---rotukoira tipahjtaa taivaasta, ilman että se on joskus rotuun otettu, ja hyväksytty!

        Malaka on jo nyt valmis rotuun otettavaksi , ulkomuotonsa, tyyppinsä ja luonteensa perusteella....

        Omassa rodussasi on kymmeniä ellei satoja eri rotuisia koiria jotka kaikki on olleet seropeja...Malakoissa , joita nyt on esiin tuotu on esim, äidin vanhempien takana n. 50 valiota..isän takana on lähes saman verran, molemmilla maailmanvoittajia ja lukemattomia muita voittoja.

        Jo niitä kehittäessä on käytetty seropeja ilman määrää, ...miksi sinun mielestäsi, jos rotu saadaan vakiinnutettua...siihen pitäisi lisätä vielä lissä seropeja!

        Ennen rotuun ottoahan kaikki ovat olleet seropeja...koirat eivät muuttuneet tippaakaan rotuuun oton seurauksena..kyseessä oli pelkkä kirjaus, ja katselmus!

        Mikäli et ole tietoinen niin sinunkin koirasi on serobi, mutta nyt se rotuun oton kautta on rotukoira....kyse on rotukoiraksi lukemisesta,...eikä mistään muusta!
        Ja tietenkin siitä että tyyppi on riittävän yhtenäinen.
        Tosin kaikissa roduissa ei niin ole...eikä tarvitse olla!

        Onko silmäsi nurja, sentähden että joku on ollut sinua hoksaavampi ja aloittanut kehittää uutta rotua?
        Etkö antaisi sen tapahtua? Miten se rajoittaa sinun elämääsi, jos MALAKA OTETAAN ROTUUN JOKU PÄIVÄ, KUNHAN KANTA ON RIITTÄVÄN SUURI?


      • Lomo se tykkää mummuista
        mennä aivot kirjoitti:

        kehujalta narikkaan :). Mikäli et ole tietoinen, niin kerrottakoon, että malaka EI OLE ROTU vaan seropi ja sellaisena tulee pysymäänkin

        Saarloshin susikoirastakin...Seropina pysyykin...No pysyikö?
        Ei pysynyt!

        Ja sekarotuisihan kaikki koirat ovat, vai koppasittteko oman rotu koiranne suoraan luomu luonnosta??
        Hih, hih ..Taisi joku risteytellä niitä ensin muutaman vuosikymmenen :-)

        Mutta, eikös teistä joku löyduy, väittämään tätäkin vastaan!
        Ja Jumala loi Sarplanicakin, ja katso se oli sangen hyvä" ..hih :-)


    • malakoita on

      Malaka on suunnilleen kaukasianpaimenkoiran kokoinen.
      Sillä on smanlaiset korvat kuin laumanvartija roduilla! Runko on nartuilla hieman korkeuttaan pidempi.
      Sillä on samanlainen selkälinja kuin sudella, silmät ovat mantelinmuotoiset, tummat, ja vinoasentoiset, sekä hyvin ilmeikkäät.
      Kuono on yhdenmukainen kallon linjan kanssa, otsapenkereen ollessa vähäinen.

      Malaka on peloton, rohkea ja avoin, se tuppaa työntämään nenänsä uteliaisuuttaan vähän joka paikkaan!
      Sen luonne on ystävällinen, ja leikkisä, se saataa ajaa takaa ihmistä, mutta kun saavuttaa sen, se haluaa vain tapauttamista ja rapsuttamista, kääntyy ja juoksee tontilleen takaisin!

      Sen ärsyyntymiskynnys on hyvin korkea. Vieraita kotinurkilleen tulevia koiria se kohtelee vieraina, keittäisi kahvit jos olisi keitin!

      Vieras koira voi purra useaankin kertaan ennnenkuin Malaka hermostuu!
      Tappelussa se kuitenkin pärjää erittäin hyvin!
      Malaka on harmooninen ja kompakti koira, se liikkuu kevyesti mutta siinä on mastiffin voima takana!
      Tassut ovat hyvin kauniit ja yhtenäiset sekä tiiviit,ovaalin muotoiset, kulmaukset ovat melko voimakkaat, mutta ei liioitellut!

      Häntäänsä Malaka kantaa alhaalla, mutta nostaa sen liikkeessä ikäänkuin purjeeksi, Häntä on tuuhea ja suojaa hyvin koiran hengitysilman pakkasella, sen maatessa hangessa!

      Malaka viihtyy lumessa ja pakkasessa. Malaka syö monipuolista raakaa ravintoa, kuten kalan päitä ja niiden perkkausjätettä , ja tietenkin luita ja lihaa, mutta myös kasviksia!

      Turkki on keskipitkää, sudenpohjavillan kanssa!

      Jotkut yksilöt tykkäävät laulamisesta, kun antaa äänen alkuun!
      Malaka tykkää kaivella kesällä pellolla myyrien käytäviä, helposti syntyy metrinkin syvä monttu!

      Malaka korvaa hyvin Kaukasialaisen, joka ei ole jokamiehen ja naisen koira kuten MALAKA!

      • lopeta ajoissa

        Miksi et voi lopettaa toimintaasi eli tätä tehtailua kun vielä on edes puoliksi poutaa, kohta sinulla on eläinsuojeluihmiset taas kimpussa vai onko jo? taitaa olla. suosittelisin lopettamaan sen viinan juonnin myös.


      • pähki
        lopeta ajoissa kirjoitti:

        Miksi et voi lopettaa toimintaasi eli tätä tehtailua kun vielä on edes puoliksi poutaa, kohta sinulla on eläinsuojeluihmiset taas kimpussa vai onko jo? taitaa olla. suosittelisin lopettamaan sen viinan juonnin myös.

        Joku osaa sentään edes kasvattaa kunnon kaukkareita toisin kuin eräät!
        Mistä sinä olet mihinkään puhumaan! taidat nytkin viinapullo kädessä täällä kirjoitella. benedi kuulostaa olevan hyvin vastuuntuntoinen kaukaasialaisten kasvattaja, jos on voittanut pari ___ maailmanmestaruutta, vai mitä nyt olikaan niin luulis nyt olevan hyvä kaukkareiden kasvattaja.
        Et mee sä vaan sitä viinaa litkimään kun näyttää niin hirveesti himoitsevan. Äläkä tuu tänne enää haukkumaan muita!!


      • Lomo se tykkää mummuista
        lopeta ajoissa kirjoitti:

        Miksi et voi lopettaa toimintaasi eli tätä tehtailua kun vielä on edes puoliksi poutaa, kohta sinulla on eläinsuojeluihmiset taas kimpussa vai onko jo? taitaa olla. suosittelisin lopettamaan sen viinan juonnin myös.

        kun joku ottaa esiin minun viinanjuontini,...kun se on edelleen tasan 0 lasillista, pikaria, ..vai millä kolpakoilla te sitä Alkon mannekiinit oikein juotte!

        Minä juon nokkosmehua, johon on lisätty, voikukkaa, omenapuitten lehtiä, ruusunlehtiä, villin vaapukan lehtiä, vaahteran lehtiä, persilljaa, ...ym.ym

        Tee näin: kerää yrtit yms. huuhdo, pane astiaan, survo mehuksi veden kanssa Mulinexsilla, ..siilaa läviköllä, ja juo,juo...eikä humalasta puhettakaan!
        Posket kyllä punoittaa kuin joulupukilla, mutta ei nenä ninkuin teillä kun läträätteviinan kanssa!

        Mun kaukkarit syövät 2-3 sankollistasilputtua ruohoa ja nokkosta,......ja teistä se on kauheeeeta?

        No, en minä niitä raakana anna, vaikka mehua ruokaan sekoitankin!


      • malaka
        Lomo se tykkää mummuista kirjoitti:

        kun joku ottaa esiin minun viinanjuontini,...kun se on edelleen tasan 0 lasillista, pikaria, ..vai millä kolpakoilla te sitä Alkon mannekiinit oikein juotte!

        Minä juon nokkosmehua, johon on lisätty, voikukkaa, omenapuitten lehtiä, ruusunlehtiä, villin vaapukan lehtiä, vaahteran lehtiä, persilljaa, ...ym.ym

        Tee näin: kerää yrtit yms. huuhdo, pane astiaan, survo mehuksi veden kanssa Mulinexsilla, ..siilaa läviköllä, ja juo,juo...eikä humalasta puhettakaan!
        Posket kyllä punoittaa kuin joulupukilla, mutta ei nenä ninkuin teillä kun läträätteviinan kanssa!

        Mun kaukkarit syövät 2-3 sankollistasilputtua ruohoa ja nokkosta,......ja teistä se on kauheeeeta?

        No, en minä niitä raakana anna, vaikka mehua ruokaan sekoitankin!

        kiitos hienosta malakasta pena. t:aspinssonnin kaveri hämeenlinnasta


      • jj

        Malaka ei kaukkaria korvaa!


    • Ei enää ikinä...

      Ystävälläni on Malaka ja voin sanoa et voi stana! Todella p.a.s.k.a ja ne jotka myyvät turpa hymyssä tottumattomaan lapsiperheeseen jossa vielä autistinen. Purrut jo 2 kertaa lasta ja vetänyt perheen kultsun verille!

      Myydään vaan koira ja saadaan rahat välittämättä siitä että koira EI SOVI perheeseen!!!!
      Toivottavasti tämä prkl sai hyvät rahat ja voi nauttia ja jatkaa tuotantoa! No hätä, koira lähtee piikille pikapuoliin, ja toista kertaa ei hairahda siihen!

    • hyttyne

      Herää kysymys: Miks vitussa kukaan lapsiperhe ostaa malakan, tai mitään kaukkarisekotusta?!

    • Malaka Urho

      Moiks...niin täällä kirjoitellaan pahaa malakoista...ja ne todennäköisesti sellaisia jolla ei ole ollut tai ei ole mitään käsitystä ko rodusta.

      Ja ongelmathan syntyy pääsääntöiseti jos sitä ei kasvata oikein sillä luonetta löytyy.
      Eli pennusta asti täytyy muistaa/viitsiä osoitta se oma paikka koiralle.

      Itse voin kertoa sellaisen omistavani(3v) ja on maailman paras ja ihanin koira/rotu...ja tämän voin sanoa sillä olen omistanut erillaisia rotuja 37 vuotta.

      Ko. rodusta löytyy niin lauhkeutta ja hellyyttä eikä ole toisia koiria kohtaan kuin korkeintaan vähän määräilevä koska tietää paikkansa.(meillä "äijä" elää kiharakarvaisen(uros) ja pumin(uros) kanssa sulassa sovussa)

      Toki myös ko äijästä löytyy se suojelu/vartio viettikin...mutta pienissä määrin(eipähän kaikki rosvot tule sisään taloon)

      Ko äijä on todella viisas(vaiika siltä ei aina tunnukkaan),jokseenkin miettii asioita aina jonkin aikaa...siis sen näkee,heh.

      Kaikki ruoka kelpaa paitsi makeat...liha ja kana pitoista ruokaa rakastaa.

      Tälläinen meidän malaka on lyhykäisyydessään.

      Ja eihän rotujen sekoitus koira pahenna jollei ihminen pahenna koiraa.

      -Mika-

    • :(

      Ei kyllä kannata koiraa heti olla sen takia piikille viemässä ettei sen takia pärjää. Maltillisesti ottaa vain koira haltuun. Malakassa yhdistyy Kaukasiankoiran ja Alaskanmalamuutin hyvät tai huonot puolet. Ja Malaka ei sinällään mikään virallinen rotu ole, kaukkarin ja malamuutin sekoitus.

      Kaukkari ja malamuutti sopivat molemmat lapsiperheeseen, samoin varmaan niistä tehty risteyskin. Koiran omistajan kannattaisi miettiä mitä on tehty väärin ja ottaa kaukkarin tai malamuutin kasvattajiin yhteyttä, jotta ongelmaan saataisiin oikea ratkaisu eikä piikille vienti.

    • oma malaka

      itelläni on ny 10 viikkoinen pentu ja on todella sosiaalinen ja fiksu tosin välillä kyllä löytyy itsepäisyyttäkin mut hyvin olen tullut tämän uroksen kanssa juttuun.oppii kaiken todella helposti ja viihtyy yksinkin,ei tuhoa paikkoja.

      eli ne jokka haukkuu kyseistä risteytystä ovat varmaan itse syyllisiä koiran käytökseen,vaikka saahan sitä rodun kuin rodun pilattua jos ei tiedä mitään koirasta tai koulutuksesta

    • Marika2

      Vähän rupes pelottamaan kun luin noita teidän juttuja, meille tuli 12vk vanha malaka ja on tosi suloinen, hellyyden ja huomion kipeä, oon saanut jo nyt täsä vaiheessa, siis ei ole kuin vasta viikon ollu meillä, niin olen opettanut sen istumaan ja maahan ja menemään kyljelle ja kyllä huomattu on että ruuan eteen tekee mitä vaan, kasvattajalta kyselin kasvatus vinkkejä kun itellä ollu pelkästään saksanpaimenkoiria niin millä tavalla eroaa kun pientä pohjatietoa roduista hain, kasvattajan mielestä erittäin helppo kasvattaa, helppoahan on mikä vaan kun sen osaa. . .. Ajattelin nyt kuitenkin positiivisella mielellä lähteä tähän hommaan, sen näkee sitten myöhemmin oliko minusta tähän! Mutta mielelläni otan vastaan ihan yksityiskohtaisia neuvoja/vinkkejä vastaan!

    • Minun oma

      Minulla 7v "malaka", ihana otus, tosiaan puolustusviettiä löytyy. Aivan kuten edellä oletettavasti kasvattaja kertoi,( koira minulle mutkan kautta...) käytösongelmat johtui edellisestä omistajasta, huom, koirassa ei ollut vikaa. Koira, malakani, toipunut ja luottamus meillä toimii, se täytyy tosiaan ansaita :). Joskus hommaan toisen, kun meidän yhteinen taival loppuu, onkohan saatavilla Penalta? Soitelen ja kyselen kun aika koittaa, tosin toivon täällä mun karhulle pitkää ikää :).

    • marsi

      Hei, vähän vanha viestiketju, mutta yriän nyt tätä kautta kuitenkin. Kiinnostaa nämä malakat, niin haluaisin tarkempia tietoja ja mielellään myös kuvia sellaisilta jotka näitä kasvattaa. Syksyllä luultavammin koiran hankinta edessä, kun tuolla vanhuksella on noita vaivoja. Ja ennenku saan ryöpyn niskaani niin totean, että kokemusta on laumiksista ja sellaisten sekotuksista. Tuo vanhuskin sellainen. En tiedä, voiko tätä kautta yksityisviestejä laittaa, mutta jos sitten saisin vinkkejä, keneltä voin suoraan kysellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe