Siviilipalveluspaikat

Hämmästynyt.,

Olen soitellut todella moneen paikkaan Jyväskylässä ja kysynyt otetaanko sinne sivareita niin aina on tullut vastaus että ei oteta. Mistä ihmeestä tällainen johtuu? Muilla paikkakunnilla on kohtalaisen moneen paikkaan otettu, mutta paikat ovat olleet jo täynä.

Siviilipalvelusmieshän on työnantajalle todella halpa kun mitään suoranaista palkkaa ei tarvitse maksaa. Pelkästään päiväraha ja ruokaraha (tai kolme ateriaa päivässä). Sitäpaitsi valtio maksaa työpaikalle pientä korvausta siviilipalvelusmiehen pitämisestä. Tämän pitäisi kattaa päivärahasta aiheutuvat kulut. Onkohan tämä valtion korvaus sitten Jyväskylässä matalampi kuin muualla?

En asu vielä Jyväskylässä, mutta olin innokkaana muuttamassa sinne. Mutta jos en siviilipalvelusta pääse suorittamaan kyseiselle paikkakunnalle niin silloin on minun kannalta edullisempaa suorittaa myös opiskeluni muualla. Hieman ihmetyttää mitkä ovat perusteet tällaiselle linjaukselle.

Liekö juuri nuo avustusasiat vai onkohan päättäjissä vielä stereotypiat vahvat siitä millainen sivari on. Itse ainakin olen jokaisessa työpaikassa hoitanut työni tunnollisesti ja saanut positiivista palautetta työstäni. Armeijan lopetin kesken eettisistä syistä ja protestiksi sen ehdottomuutta ja epätasa-arvoisia valintaperusteita vastaan.

43

7527

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellähän heitä

      on ollut

      • aloittaja.

        Sinne ajattelinkin seuraavaksi soittaa. Sen jälkeen alkaakin kaikki potentiaaliset paikat olla läpi soitettuja. Luulisi että jos noinkin suurella paikkakunnalla on noin vähän paikkoja niin ne on varattu jo pitkälle. Tosin ainahan sitä kannattaa yrittää.


      • tai itseasiassa
        aloittaja. kirjoitti:

        Sinne ajattelinkin seuraavaksi soittaa. Sen jälkeen alkaakin kaikki potentiaaliset paikat olla läpi soitettuja. Luulisi että jos noinkin suurella paikkakunnalla on noin vähän paikkoja niin ne on varattu jo pitkälle. Tosin ainahan sitä kannattaa yrittää.

        valtio vielä maksaa siitä työnantajille että ottavat töihin, työtön saa 8 euroa per päivä

        jos nyt oikeasti haluat tänne, kysele vielä läpi työttömien yhdistykset (tekevä, työttömien oma ruokala) ja vastaavat, sekä kauppaoppilaitoksen tapaiset (miksi lie sitäkin nykyään kutsuvat), setan toimistot, spr, kirkot sun muut jotka perinteisesti ottaa ilmaistyövoimaa
        kirkkoja ainakin on ties kuinka paljon täällä

        jkl:n työttömyys on korkein suurista kaupungeista joten täällä ei ole pulaa minkään alan työntekijöistä, kusettavat vielä työttömiä ilmaistöihin paljon


    • soittanut

      haukkarannan koululle? Siellä varmaan voisi olla kiinnostusta sivareille. Kouluavustajia yms siellä paikassa tarvitaan. Riippuu tietenkin sovellutko fyysisesti ja ehkä psykkisestikin vajavaisten lasten kanssa työskentelyyn.

      • paikkaan jossa

        Lapsia kohdellaan kaltoin?


      • Aloittaja.,

        En ole soittanut, koska en mieluusti työskentele pienten lasten tai vanhusten parissa. Menee aika pahasti ohi minun kiinnostuksen kohteistani. Olisin mieluusti työskennellyt urheiluhallilla tai kirjastossa, mutta näihin paikkoihin ei sivareita otettu.


      • Aloittaja.,
        paikkaan jossa kirjoitti:

        Lapsia kohdellaan kaltoin?

        Ei minulla tappaminen ole ongelma. Jos jossain tilanteessa ei muuta voi niin silloin se on täysin oikeutettua. Ei se ole syy miksi sivarin valitsin, vaan se että armeijaan on mentävä vankilan uhalla. Mielestäni sivistysvaltiossa ei saa täysi-ikäisiä ja täysijärkisiä ihmisiä pakottaa yhtään mihinkään, varsinkaan sotimaan.


      • siellä
        paikkaan jossa kirjoitti:

        Lapsia kohdellaan kaltoin?

        lapsia kaltoin kohdellaan?

        Ja miten tuo tappaminen liittyy kyseiseen kouluun? Onkohan sinulta jäänyt raksut ottamatta... Ota pian niin olosi helpottuu..


      • oikein kunnolla
        siellä kirjoitti:

        lapsia kaltoin kohdellaan?

        Ja miten tuo tappaminen liittyy kyseiseen kouluun? Onkohan sinulta jäänyt raksut ottamatta... Ota pian niin olosi helpottuu..

        Sekopää.
        Ja siellä syöttävät pakolla pienille lapsille samoja.
        Sama paikka josta yksi äiti vei lapsensa pois kun kohtelivat kuten kohtelevat.
        Eivätköhän sitten hommanneet senkin hoitoon.


      • siellä
        oikein kunnolla kirjoitti:

        Sekopää.
        Ja siellä syöttävät pakolla pienille lapsille samoja.
        Sama paikka josta yksi äiti vei lapsensa pois kun kohtelivat kuten kohtelevat.
        Eivätköhän sitten hommanneet senkin hoitoon.

        lapsia lääkitä ellei lääkäri ole lääkkeitä määrännyt. kerroppas missä koulussa on niin paljon ammattitaitoista henkilökuntaa kuin haukkarannassa? Siellä on fysio- ja puheterapeutit, kuulonhuoltajat, psykologit, koulukuraattorit, terveydenhoitaja tai sairaanhoitaja (jompikumpi aina koulupäivän aikaan paikalla, avustajia, opettajia ja sivareita kuljetuspuolella.

        ja älä ala yleistämään yhden "tietämäsi" tapauksen vuoksi kyseisten ihmisten ammattitaitoa. Ja lapset jotka kouluun valitaan ovat kaikki erityisopetuksen tarpeessa jota normaalikoulu ei kykene tarjoamaan. Kuinkahan tämä "tietämäsi" lapsi raukka pärjää 30 oppilaan luokassa ilman erityistä tukea....

        Raksuja en ole koskaan tarvinnut ja jos luoja suo en koskaan tarvitsekkaan.


    • sairaaloista

      niillä on perushoitajista ja siivoojista aina pulaa.
      Kysäsepä kaupungin sosiaali- ja terveyspalveluista tai keskussairaalasta.

      Tietty, jos koet soveltuvasi sairaalatyöhön??
      Mutta voithan tehdä esim. lähetin töitä tai potilaskuljetusta.
      Nämä on vain arvailuja, joten työhönotto kertoo sitten voivatko ottaa.

      Muuten Jyväskylä on tosi härski työllistäjä. Jos olet esim. sairastellut, niin et tahdo saada edes sijaisuuksia. Vaikka lekurin todistuksella todistat olevasi tervehtynyt.
      Osoittaa vain sairasta epäluuloisuutta, mielestäni!!

      Opiskelupaikka myös kannattaisi valita jostain muualta. Tätä kaupunkia en suosittele!!

      • Aloittaja.,

        Siivous homma minulle kyllä kelpaa melkein mistä vain, mutta hoitotyöstä en ole kiinnostunut enkä koe olevani siihen kovin soveltuva. Hieman nuo sairaalat pelottavat kun sivaripiireissä se kauhein paikka on juuri sairaalan keittiö jossa hommaa saa painaa koko ajan hiki otsalla. En ole kiinnostunut työstä jossa joutuu paikallaan seisomaan kuin liukuhihnatyössä. Sitä olen tehnyt tarpeeksi kesätöissä paikallisella tehtaalla.

        Noihin kuljetushommiin en myöskään sovellu, koska en omista ajokorttia enkä aio sitä myöskään hankkia, koska auto söisi kaikki rahat mitkä olen säästänyt opiskelua varten.

        "Opiskelupaikka myös kannattaisi valita jostain muualta. Tätä kaupunkia en suosittele!!"

        Työllisyystilanteen perusteella ei kyllä vaikuta kovin lupaavalta kaupungilta. Ikävä kyllä, koska olen muutamia kertoja Jyväskylässä käynyt ja mielestäni kaupunki on todella kaunis ja ihmiset pääsääntöisesti olleet mukavia. Lisäksi minusta on todella hienoa että Jyväskylässä on noin paljon vettä, koska täällä missä minä nyt asun saa hyviä uimapaikkoja hakemalla hakea.

        Olen kuitenkin Jyväskylän kouluihin jo hakenut, mutta toisena vaihtoehtona on Oulu. Pitänee ilmeisesti soittaa ensin Oulun liikuntakeskuksiin ja kirjastoihin ja sen jälkeen palata mahdollisesti jyväskylän pariin, koska mieluummin suorittaisin palveluksen nimenomaan urheiluhallilla, koska olen niissä aina viihtynyt ja pidän niiden ilmapiiristä. Siellä kelpaisi lattioita luutuilla ja vessoja putsailla =)


      • täällä
        Aloittaja., kirjoitti:

        Siivous homma minulle kyllä kelpaa melkein mistä vain, mutta hoitotyöstä en ole kiinnostunut enkä koe olevani siihen kovin soveltuva. Hieman nuo sairaalat pelottavat kun sivaripiireissä se kauhein paikka on juuri sairaalan keittiö jossa hommaa saa painaa koko ajan hiki otsalla. En ole kiinnostunut työstä jossa joutuu paikallaan seisomaan kuin liukuhihnatyössä. Sitä olen tehnyt tarpeeksi kesätöissä paikallisella tehtaalla.

        Noihin kuljetushommiin en myöskään sovellu, koska en omista ajokorttia enkä aio sitä myöskään hankkia, koska auto söisi kaikki rahat mitkä olen säästänyt opiskelua varten.

        "Opiskelupaikka myös kannattaisi valita jostain muualta. Tätä kaupunkia en suosittele!!"

        Työllisyystilanteen perusteella ei kyllä vaikuta kovin lupaavalta kaupungilta. Ikävä kyllä, koska olen muutamia kertoja Jyväskylässä käynyt ja mielestäni kaupunki on todella kaunis ja ihmiset pääsääntöisesti olleet mukavia. Lisäksi minusta on todella hienoa että Jyväskylässä on noin paljon vettä, koska täällä missä minä nyt asun saa hyviä uimapaikkoja hakemalla hakea.

        Olen kuitenkin Jyväskylän kouluihin jo hakenut, mutta toisena vaihtoehtona on Oulu. Pitänee ilmeisesti soittaa ensin Oulun liikuntakeskuksiin ja kirjastoihin ja sen jälkeen palata mahdollisesti jyväskylän pariin, koska mieluummin suorittaisin palveluksen nimenomaan urheiluhallilla, koska olen niissä aina viihtynyt ja pidän niiden ilmapiiristä. Siellä kelpaisi lattioita luutuilla ja vessoja putsailla =)

        noita urheilutilojakin vaikka kuinka paljon. Eikö niistä löydy kenttien kunnostusta, siivousta ja pieniä korjaustöitä??

        Oletko soittanut kaupungin vaihteeseen ja kysynyt??
        Mites myymäläetsivänä? Tikkakosken lentokentälle putsaileen?
        Etsintäpartioihin? Kyllä tässä yritän sulle paikkaa keksiä, mutta soita ainakin noihin edellisiin. el


      • Aloittaja.,
        täällä kirjoitti:

        noita urheilutilojakin vaikka kuinka paljon. Eikö niistä löydy kenttien kunnostusta, siivousta ja pieniä korjaustöitä??

        Oletko soittanut kaupungin vaihteeseen ja kysynyt??
        Mites myymäläetsivänä? Tikkakosken lentokentälle putsaileen?
        Etsintäpartioihin? Kyllä tässä yritän sulle paikkaa keksiä, mutta soita ainakin noihin edellisiin. el

        "noita urheilutilojakin vaikka kuinka paljon. Eikö niistä löydy kenttien kunnostusta, siivousta ja pieniä korjaustöitä??"

        Soitin keskustaa lähimpänä oleviin ja niihin ei oteta sivareita. Kuulemma yleinen linjaus. Johtuisiko tuosta työttömien määrästä sitten. Minulla ei ole autoa käytettävissäni, joten en voi työskennellä kovin kaukana keskustasta. Kolme kilometriä per suunta menee kyllä hyvin jalankin, mutta sitä pidempiä matkoja on tympeä kävellä tai pyöräillä huonolla kelillä.

        Lentokenttä taitaa olla kyllä liian kaukana ja myymäläetsivän paikka taitaa olla itse kaupan eikä kaupungin? Kyllähän noita paikkoja vielä on joihin en ole soittanut, mutta voithan tähän kirjoittaa jotain muitakin jos tulee mieleen. Taitaapa olla melkein kaikki jo mainittu.


      • Oi maamme
        Aloittaja., kirjoitti:

        "noita urheilutilojakin vaikka kuinka paljon. Eikö niistä löydy kenttien kunnostusta, siivousta ja pieniä korjaustöitä??"

        Soitin keskustaa lähimpänä oleviin ja niihin ei oteta sivareita. Kuulemma yleinen linjaus. Johtuisiko tuosta työttömien määrästä sitten. Minulla ei ole autoa käytettävissäni, joten en voi työskennellä kovin kaukana keskustasta. Kolme kilometriä per suunta menee kyllä hyvin jalankin, mutta sitä pidempiä matkoja on tympeä kävellä tai pyöräillä huonolla kelillä.

        Lentokenttä taitaa olla kyllä liian kaukana ja myymäläetsivän paikka taitaa olla itse kaupan eikä kaupungin? Kyllähän noita paikkoja vielä on joihin en ole soittanut, mutta voithan tähän kirjoittaa jotain muitakin jos tulee mieleen. Taitaapa olla melkein kaikki jo mainittu.

        Paha kaiku kuin urheilutilojenkin esimies kuulee sivarin kysyvän onko sivilipalvelus työtä tarjolla.Hänelle tulee heti ajatus aha kaverista ei oo"".Myöskin tämän palstan seriffi näyttää olevan sivari koska näyttää poistavan kaikki isänmaalliset viestit mikä on jo monesti todettukin.Keskustelussa ei pysy mukana muiden kuin sivilipalvelusta puolustavien viestit.


      • Urheilija / sivari
        Oi maamme kirjoitti:

        Paha kaiku kuin urheilutilojenkin esimies kuulee sivarin kysyvän onko sivilipalvelus työtä tarjolla.Hänelle tulee heti ajatus aha kaverista ei oo"".Myöskin tämän palstan seriffi näyttää olevan sivari koska näyttää poistavan kaikki isänmaalliset viestit mikä on jo monesti todettukin.Keskustelussa ei pysy mukana muiden kuin sivilipalvelusta puolustavien viestit.

        ...moni sivari on yliopiston käynyt tai menossa sinne.

        Minun olessa sivarina, niin aloitusjaksolla oli useita lääkäreitä, muutama opettaja, politiikan tutkija, pari muuta tutkijaa ja muutenkin fiksua porukkaa pääosin myös näissä nuorissa.

        Moni sivari päätyy Urho Kekkosen sanoin "Yliopiston kautta yhteiskunnan etupenkeille!" Eivätkä ne amiksen ym. käyneet sivaritkaan ole muita huonompia. Itse tunnen/kaveripiirissäni on pari kapiaista - mitä sitten.

        Ihmiset ovat ovat yksilöitä, niin sivaritkin kuin armeijan käyneet ja mukaan sopii monenlaista kulkijaa!


      • Oi maamme
        Urheilija / sivari kirjoitti:

        ...moni sivari on yliopiston käynyt tai menossa sinne.

        Minun olessa sivarina, niin aloitusjaksolla oli useita lääkäreitä, muutama opettaja, politiikan tutkija, pari muuta tutkijaa ja muutenkin fiksua porukkaa pääosin myös näissä nuorissa.

        Moni sivari päätyy Urho Kekkosen sanoin "Yliopiston kautta yhteiskunnan etupenkeille!" Eivätkä ne amiksen ym. käyneet sivaritkaan ole muita huonompia. Itse tunnen/kaveripiirissäni on pari kapiaista - mitä sitten.

        Ihmiset ovat ovat yksilöitä, niin sivaritkin kuin armeijan käyneet ja mukaan sopii monenlaista kulkijaa!

        Yliopistolla poikkeuksetta aikaansa kuluttavat sivarit eivät saa edes loppu töitään kohtuu ajassa valmiiksi jos ollenkaan. On myös jatkuva yhteiskunnalinen puheenaihe kuinka yliposto tutkinnot joillakin venyy koska he eivät viitsi lukea.Yhteiskunnan etupenkillä ei todellakaan ole sivareita tiedätkö meidän eri yritysten ja niiden hallitusten johtopaikalla siviilipalveluksen suorittaneita ?.Samoin valtion hallinnossa politiikassa ym.


      • tutkijamies
        Oi maamme kirjoitti:

        Yliopistolla poikkeuksetta aikaansa kuluttavat sivarit eivät saa edes loppu töitään kohtuu ajassa valmiiksi jos ollenkaan. On myös jatkuva yhteiskunnalinen puheenaihe kuinka yliposto tutkinnot joillakin venyy koska he eivät viitsi lukea.Yhteiskunnan etupenkillä ei todellakaan ole sivareita tiedätkö meidän eri yritysten ja niiden hallitusten johtopaikalla siviilipalveluksen suorittaneita ?.Samoin valtion hallinnossa politiikassa ym.

        Mihin tilastoihin perustat väitteesi, että juuri siviilipalveluksen suorittaneet ovat niitä, jotka eivät saa tutkintoaan valmiiksi kohtuullisessa ajassa?

        Lisäksi tekstisi vilisee yhdyssanavirheitä jne. Opettele poju ensiksi kirjoittamaan, ennen kuin kirjoittelet omia olettamuksiasi totuuksina...


      • mutta..
        Oi maamme kirjoitti:

        Yliopistolla poikkeuksetta aikaansa kuluttavat sivarit eivät saa edes loppu töitään kohtuu ajassa valmiiksi jos ollenkaan. On myös jatkuva yhteiskunnalinen puheenaihe kuinka yliposto tutkinnot joillakin venyy koska he eivät viitsi lukea.Yhteiskunnan etupenkillä ei todellakaan ole sivareita tiedätkö meidän eri yritysten ja niiden hallitusten johtopaikalla siviilipalveluksen suorittaneita ?.Samoin valtion hallinnossa politiikassa ym.

        Itselleen vapautuksen tekaistuin syin huijanneita on kyllä monia. Poliitikkoja, lääkäreitä, juristeja ym.


      • JEPJEP!
        mutta.. kirjoitti:

        Itselleen vapautuksen tekaistuin syin huijanneita on kyllä monia. Poliitikkoja, lääkäreitä, juristeja ym.

        TÄMÄN PALSTAN YLLÄPITÄJÄT TUKEE HYVÄÄ KUVAA SIVAREISTA: VIESTIT MISSÄ EI PUOLUSTELLA SIVAREITA TULLAAN TAKUUVARMASTI POISTAMAAN! TÄMÄ TOIMINTA KERTOO SIVAREISTA KAIKEN TARPEELLISEN, EI TARVITSE MIKÄÄN IHME-ERKKI OLLA KUN HUOMAA MIKÄ ERO ON SIVAREILLA JA ARMEIJAN KÄYNEILLÄ!!!


      • ja pelkkiin
        JEPJEP! kirjoitti:

        TÄMÄN PALSTAN YLLÄPITÄJÄT TUKEE HYVÄÄ KUVAA SIVAREISTA: VIESTIT MISSÄ EI PUOLUSTELLA SIVAREITA TULLAAN TAKUUVARMASTI POISTAMAAN! TÄMÄ TOIMINTA KERTOO SIVAREISTA KAIKEN TARPEELLISEN, EI TARVITSE MIKÄÄN IHME-ERKKI OLLA KUN HUOMAA MIKÄ ERO ON SIVAREILLA JA ARMEIJAN KÄYNEILLÄ!!!

        stereotypioihin, oletuksiin ja suoranaisiin valheisiin pohjautuvien kommenttien poistaminen ei kyllä kerro mistään muusta kuin hyvästä palstan valvonnasta.


      • Santtu
        ja pelkkiin kirjoitti:

        stereotypioihin, oletuksiin ja suoranaisiin valheisiin pohjautuvien kommenttien poistaminen ei kyllä kerro mistään muusta kuin hyvästä palstan valvonnasta.

        Poikkeavat mielipiteet siis liittyy aina "stereotypioihin, oletuksiin ja suoranaisiin valheisiin"!

        Olette te aika epeleitä =)


      • Oi maamme
        tutkijamies kirjoitti:

        Mihin tilastoihin perustat väitteesi, että juuri siviilipalveluksen suorittaneet ovat niitä, jotka eivät saa tutkintoaan valmiiksi kohtuullisessa ajassa?

        Lisäksi tekstisi vilisee yhdyssanavirheitä jne. Opettele poju ensiksi kirjoittamaan, ennen kuin kirjoittelet omia olettamuksiasi totuuksina...

        Ponihännästään näkee jo ettei kaveri ole pystynyt saamaan tutkintoaan kohtuu ajassa valmiiksi eikä myöskään ole kykenevä asepalvelusta suorittamaan.


      • vaan
        Santtu kirjoitti:

        Poikkeavat mielipiteet siis liittyy aina "stereotypioihin, oletuksiin ja suoranaisiin valheisiin"!

        Olette te aika epeleitä =)

        silloin kun ne ovat niitä. Vai voitko väittää ihan vakavalla naamalla, että kaikki armeijan käymättömät ovat luusereita? Mihin perustat tämän väitteen? Kyllä ne suurimmat luuserit usein sen intin käyvät, koska haluavat hieman egoboostia ja sitä nykysuomessa saa vielä käymällä intin.


      • Santtu
        vaan kirjoitti:

        silloin kun ne ovat niitä. Vai voitko väittää ihan vakavalla naamalla, että kaikki armeijan käymättömät ovat luusereita? Mihin perustat tämän väitteen? Kyllä ne suurimmat luuserit usein sen intin käyvät, koska haluavat hieman egoboostia ja sitä nykysuomessa saa vielä käymällä intin.

        "Vai voitko väittää ihan vakavalla naamalla, että kaikki armeijan käymättömät ovat luusereita? Mihin perustat tämän väitteen?"

        Kun nyt kysyt, niin voin vastata ainoastaan kysymyksellä: Milloin olen näin väittänyt?


        "Kyllä ne suurimmat luuserit usein sen intin käyvät, koska haluavat hieman egoboostia ja sitä nykysuomessa saa vielä käymällä intin. "

        Tuosta voi olla montaa mieltä, ja perusteluja mahdollisille suurimmille luusereille voi keksiä puolin ja toisin. En siis lähde sille tielle.

        Viestini pointti kiteytettynä on että palstalta poistetaan myös muut kuin "stereotypioihin, oletuksiin ja suoranaisiin valheisiin pohjautuvat kommentit"!
        Mielestäni kaikki palstalla esitetyt eriävät mielipiteet ei ole perustunut mainitsemiesi kaltaisiin argumentteihin, eikä ole myöskään rikkonut palstan sääntöjä!

        Ja vaikka perustuisivat, niin onko niiden julkaiseminen kielletty? Vai onko mielestäsi syytä poistaa myös muilta palstoilta kaikki mielipiteet ja kirjoitukset joiden tueksi ei löydy tutkittua ja vahvistettua faktaa?


      • ..........
        Santtu kirjoitti:

        "Vai voitko väittää ihan vakavalla naamalla, että kaikki armeijan käymättömät ovat luusereita? Mihin perustat tämän väitteen?"

        Kun nyt kysyt, niin voin vastata ainoastaan kysymyksellä: Milloin olen näin väittänyt?


        "Kyllä ne suurimmat luuserit usein sen intin käyvät, koska haluavat hieman egoboostia ja sitä nykysuomessa saa vielä käymällä intin. "

        Tuosta voi olla montaa mieltä, ja perusteluja mahdollisille suurimmille luusereille voi keksiä puolin ja toisin. En siis lähde sille tielle.

        Viestini pointti kiteytettynä on että palstalta poistetaan myös muut kuin "stereotypioihin, oletuksiin ja suoranaisiin valheisiin pohjautuvat kommentit"!
        Mielestäni kaikki palstalla esitetyt eriävät mielipiteet ei ole perustunut mainitsemiesi kaltaisiin argumentteihin, eikä ole myöskään rikkonut palstan sääntöjä!

        Ja vaikka perustuisivat, niin onko niiden julkaiseminen kielletty? Vai onko mielestäsi syytä poistaa myös muilta palstoilta kaikki mielipiteet ja kirjoitukset joiden tueksi ei löydy tutkittua ja vahvistettua faktaa?

        "Kun nyt kysyt, niin voin vastata ainoastaan kysymyksellä: Milloin olen näin väittänyt?"

        Et sinä ole väittänyt, mutta yhdessä viestissä oli virheellisiä pelkkiin stereotypioihin pohjautuvia kommentteja. Ja sinä aloit vähättelemään tätä, jolloin totesin, että silloin kun ne ovat virhellisiä niin ne ovat virheellisiä. Raksuttaako pikkuhiljaa?

        "Tuosta voi olla montaa mieltä, ja perusteluja mahdollisille suurimmille luusereille voi keksiä puolin ja toisin. En siis lähde sille tielle."

        Voi olla montaa mieltä siitä mikä on luuseri, mutta perinteisen mallin mukaiset luuserit ovat usein intin käyneet. Prosentuaalisesti luusereiden osuutta sivareista suhteessa armeijan käyneisiin en tiedä. Voi olla että armeijan tilastot olisi hieman valoisammat vielä nykyään, mutta uskon että tilanne muuttuu lähitulevaisuudessa.

        "Mielestäni kaikki palstalla esitetyt eriävät mielipiteet ei ole perustunut mainitsemiesi kaltaisiin argumentteihin, eikä ole myöskään rikkonut palstan sääntöjä!"

        Jos sanotaan että kaikki sivarit ovat luusereita niin pitääkö tämä mielestäsi paikkaansa? Eli siis väitetään etteivät he kykene tekemään töitä. Mielestäni tämä on syrjintää ja ihmisryhmän mustamaalaamista ilman perusteita, joten se on ehdottomasti vastoin palstan sääntöjä.

        "Ja vaikka perustuisivat, niin onko niiden julkaiseminen kielletty? Vai onko mielestäsi syytä poistaa myös muilta palstoilta kaikki mielipiteet ja kirjoitukset joiden tueksi ei löydy tutkittua ja vahvistettua faktaa?"

        Mielestäni kyllä jos ne eivät seuraa mitään logiikkaa, vaan pelkkiä stereotypioita. Jos on jotain henkilökohtaisia kokemuksia niin tietenkin ne saa esittää, mutta jos ei tiedä asiasta yhtään mitään ja kyseinen teksti loukkaa ja sen TARKOITUS on jopa loukata niin silloin mielestäni viesti on poistamisen arvoinen. Kyseiset viestit eivät sisältäneet mitään keskustelun kannalta positiivista.


      • Santtu
        .......... kirjoitti:

        "Kun nyt kysyt, niin voin vastata ainoastaan kysymyksellä: Milloin olen näin väittänyt?"

        Et sinä ole väittänyt, mutta yhdessä viestissä oli virheellisiä pelkkiin stereotypioihin pohjautuvia kommentteja. Ja sinä aloit vähättelemään tätä, jolloin totesin, että silloin kun ne ovat virhellisiä niin ne ovat virheellisiä. Raksuttaako pikkuhiljaa?

        "Tuosta voi olla montaa mieltä, ja perusteluja mahdollisille suurimmille luusereille voi keksiä puolin ja toisin. En siis lähde sille tielle."

        Voi olla montaa mieltä siitä mikä on luuseri, mutta perinteisen mallin mukaiset luuserit ovat usein intin käyneet. Prosentuaalisesti luusereiden osuutta sivareista suhteessa armeijan käyneisiin en tiedä. Voi olla että armeijan tilastot olisi hieman valoisammat vielä nykyään, mutta uskon että tilanne muuttuu lähitulevaisuudessa.

        "Mielestäni kaikki palstalla esitetyt eriävät mielipiteet ei ole perustunut mainitsemiesi kaltaisiin argumentteihin, eikä ole myöskään rikkonut palstan sääntöjä!"

        Jos sanotaan että kaikki sivarit ovat luusereita niin pitääkö tämä mielestäsi paikkaansa? Eli siis väitetään etteivät he kykene tekemään töitä. Mielestäni tämä on syrjintää ja ihmisryhmän mustamaalaamista ilman perusteita, joten se on ehdottomasti vastoin palstan sääntöjä.

        "Ja vaikka perustuisivat, niin onko niiden julkaiseminen kielletty? Vai onko mielestäsi syytä poistaa myös muilta palstoilta kaikki mielipiteet ja kirjoitukset joiden tueksi ei löydy tutkittua ja vahvistettua faktaa?"

        Mielestäni kyllä jos ne eivät seuraa mitään logiikkaa, vaan pelkkiä stereotypioita. Jos on jotain henkilökohtaisia kokemuksia niin tietenkin ne saa esittää, mutta jos ei tiedä asiasta yhtään mitään ja kyseinen teksti loukkaa ja sen TARKOITUS on jopa loukata niin silloin mielestäni viesti on poistamisen arvoinen. Kyseiset viestit eivät sisältäneet mitään keskustelun kannalta positiivista.

        Joskus oikein huomaa kun osuu arkaan paikkaan =)


      • ............
        Santtu kirjoitti:

        Joskus oikein huomaa kun osuu arkaan paikkaan =)

        Jos sinull ei ole mitään argumentteja, niin ehkä kannattaa jättää typerät oletukset omaksi tiedoksesi. Annan sinulle sellaisen vinkin, että älä puutu keskusteluun josta et tiedä oikeastaan mitään. Saatat pian vaikuttaa aika typerältä.


      • ,,,,,,
        ............ kirjoitti:

        Jos sinull ei ole mitään argumentteja, niin ehkä kannattaa jättää typerät oletukset omaksi tiedoksesi. Annan sinulle sellaisen vinkin, että älä puutu keskusteluun josta et tiedä oikeastaan mitään. Saatat pian vaikuttaa aika typerältä.

        Sähä ..... taidat vetää herneitä nenukkiin!!!


    • Kysyn vaan
    • ALSTLA

      Kertokaa nyt joku mistä Jyväskylästä voisi löytää sivaripaikan kun millään paikalla ei tunnu olevan varaa..

      • oikeusok

        Kysy käräjäoikeudesta, sivarit vastaavat puhelinvaihteesta, lähettihommista ja kahvinkeitosta mm.


      • ToivottavastiApua

        Oletko kokeillut kouluista, kuten vaikkapa Jyväskylän näkövammaisten koulu? Paikka löytyy Kukkumäestä.


    • afganistan -2011

      Minä yrityksen johtajana en ottaisi sivaria töihin vetelehtimään ja muutenkaan sillä mielestäni armeija on käytävä sillä ei olla vielä lähelläkään sitä paratiisia. Itänaapuri levoton ja menossa taloudellisesti alaspäin ja se ei lupaa hyvää, kyllähän siviilirintamallakin tarvitaan porukkaa mutta jokaisella on oltava tahto ja taito puolustaa perhettään ja läheisiään eikä odottaa sitä muitten tekevän.

      • Miestheman

        Vai vetelehtimään..?? Haista sinä kuule kapiainen kukkanen! Työmies on työmies "harrastuksista" riippumatta. Aivan sama onko naaman edessä ollut joku huutamassa "komentoja" naama punaisena vai ei. Luuletko että tuolla on mitään tekemistä kunnon työtätekevän ihmisen kanssa? Hyvälle työmiehelle ei tarvitse edes sanoa mitään, kun se osaa jo itsenäisesti hoitaa homman huolella. Enpä tulisi sinun "alaisuuteesi", sillä kirjoituksesi paljastaa sinusta johtajana liikaa. Et olisi ainakaan sopiva johtamaan minua.


      • kllk

        Työhaastattelussa ei saa kysyä muuta kuin, että onko armeija tai sivari käyty


    • Ammuuuuu

      Eihä meidän puolustusministerikään ole käynyt armeijaa, kruununraakki koko himpula. Suorittaa siviilipalvelusta Suomen Tasavallan hallituksessa ministerinä. Wikin mukaan jotakin rokkotaipumusta, mutta epäilen pelkuriksi.
      Kysy valtioneuvostosta hommia.

    • afganistan 2011

      Tämän hetkinen puolustusministeri on ehkä paras mitä koskaan rauhan aikan on ollut, erittäin pätevä ja sopiva tehtävään, silloin kun rähinä alkais niin silloin astutaan remmiin me joilla on kokemusta sieltä missä lyijy ja rauta lentää.

      Päätöksien oltava nopeita ja säälimättömiä, mieshukasta huolimatta tavoitteisiin päästävä, sota on raakaa eikä mitään sopupeliä.

      Mielestäni sivarit linnaan, uusi laki ja pakkotyölaitokset Suomeen, toden paikan tullen olisvat vaan rasite sillä Suomen naiset hoitaa siviilirintaman ja osallistuvat jopa seelliseenkin tehtävään toisin kuin nämä sivarit jotka ovat veteliä ja työtä vieroksuvia, en laskisi edes työpaikan tontille vaan rajalta käännyttäisin takaisin sinne siviiliin.

    • Korpraali-95

      Mene luuseri armeijaan.
      Siellä kasvatetaan miehiä, ei naisia kuten sivareista.
      Teikäläiset lähtee etulijanssa tallaama miinoja kun/jos ja tulee sota se on varma.

      • Miestheman

        Olehan pikkupoika hiljaa siellä! T. Vanhan kaartin sivari


    • afganistan 2011

      "Korpraali-95" kelpaisi minun komppaniaan jonkun ryhmän johtajaksi tai vaikka joukkueen johtajaksi, juuri tuollainen asenne täytyy olla, sota jos tulisi niin me mentäis kyllä etulinjaan ja sivarit sun muut luuserit pyöris jaloissa, ainakin hetken kun ne tallottais suohon..vahingossa.

    • Hetero!

      eikös se mannerheimkin ollut homo? Armeijan miehiä. Jos olisin homo, niin ilman muuta menisin armeijaan, siellä tapaisin paljon poikia.
      Mutta koska olen ihan hetero vaan, niin mieluummin menin sairaalaan töihin hoitsutyttöjen kanssa. Illat kului rattoisasti. "kahvittelukutsuja" tuli ;)

    • Gonapapalla 0

      Hajoo aamuihisi!

    Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe