Tullut uusia lääkkeitä!

kokeillut

uusia ulkoisia lääkkeitä saatavissa
apteekista myös suomessa joista useimmat lääkärit ei tiedä vielä mitään,esim Epiduo-geel,bentsoyliperoxcidin
ja Adapaleneinin yhdistelmä sekä Clindoxyl joka
on bentsoyliperoxcidin ja klindamysiinin(antibiotti) yhdistelmä,näillä pääsee aika pitkälle ihon rauhoittamisessa ja arpien ehkäisyssä mutta vaativat valitettavasti lääkärissä käynnin reseptin saamiseksi.
Tsemppiä ja hyvää kesää

80

22826

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lievä akne

      Itselläni viikon ollut käytössä tuo Epiduo ja voin sanoa että tehoaa. Itse olen kokeillut differin ja clindoxyl geeliä ilman muutosta, mutta Epiduo ainakin itselläni toiminut hyvin! :)

      • murkuille

        Olen nähnyt aknen saavan kyytiä valohoitolampun avulla. Kärsivällisyyttä vaatii antaa 10 min aamuin illoin Bioptron-valoa, mutta se kannattaa kokeilla.


      • ...
        murkuille kirjoitti:

        Olen nähnyt aknen saavan kyytiä valohoitolampun avulla. Kärsivällisyyttä vaatii antaa 10 min aamuin illoin Bioptron-valoa, mutta se kannattaa kokeilla.

        mistä tuota saa? Ja paljon maksaa?


    • Freddy Krueger

      No niin

      Minäpä kävin lääkärissä ja hain sitten reseptin tähän uuteen Epiduoon. Pieni tuubi yli 25 euroa, että melko kallista tavaraa ainakin.

      Yli 15 vuoden aikana on jo kaikki mahdolliset rasvat, mönjät ja muut poppaskonstit kokeiltu, että jos tällä tuotteella jotain ihmeitä tekeviä vaikutuksia on, niin se selviää hyvin pian.

      Sinänsä ihan sama ja aivan liian myöhäistä enää tähän pärstään, mutta tuleepahan tämäkin nyt testattua sitten :-)

      • minnnn

        kerroppa tänne sitten miten on vaikuttanut


      • Freddy Krueger
        minnnn kirjoitti:

        kerroppa tänne sitten miten on vaikuttanut

        Viikon käyttö nyt takana ja tsekataanpa hiukan tunnelmia...

        Pakkauksessa käsketään käyttämään voidetta öisin, joten näin myös toimin. Minun yöllisellä pyörimismäärällä kuitenkin melko hankala juttu ja kerran onnistuin jopa levittelemään sitä silmäluomille, eikä ollu aamulla kauhean kiva tunne! Tämä Epiduo on yllättävän hajutonta verrattuna Basironiin ja Brevoxyliin.

        Kolmannen päivän jälkeen aikoi iho hilseilemään melko runsaasti, mikä oli tarkoituskin, joten ei hätää. Melkein puolet on nyt jo viikon käytöllä mennyt tuubista, että ei tule halvaksi tämä homma.

        Mutta tulos??? Lähtötilanne oli siis, että naamassa oli komeasti yli 20 inhottavasti tulehtunutta isoa pattia ja useampia vielä tulossa, mutta entäs nyt tällä hetkellä? Voisi jopa sanoa, että reikiä nolla! :-) Yhtään isoa pattia ei enää ole ja ihonalaiset punaiset jäljet on haihtumassa kuin pieru saharaan, että teho on melko kiistaton! Ehkä joskus hmmmm 15 vuotta sitten on iho ollu viimeksi näin hyvässä kunnossa :-)

        ...Eli, kalliiksi tulee, mutta jos on joku tärkeä tilaisuus tulossa parin viikon päästä ja näytät Freddy Kruegerilta, niin tilanne ei ole vielä menetetty!

        Itse aion jatkaa tämän tuubin loppun ja sen jälkeen vuorottelua Basiron/Brevoxyl linjalla. Mikäli hinta ei laske, niin ainoastaan pahimpiin hetkiin on varaa käyttää tätä Epiduoa, mutta tehoa ei voi kiistää. Toimii!


      • minnnnn
        Freddy Krueger kirjoitti:

        Viikon käyttö nyt takana ja tsekataanpa hiukan tunnelmia...

        Pakkauksessa käsketään käyttämään voidetta öisin, joten näin myös toimin. Minun yöllisellä pyörimismäärällä kuitenkin melko hankala juttu ja kerran onnistuin jopa levittelemään sitä silmäluomille, eikä ollu aamulla kauhean kiva tunne! Tämä Epiduo on yllättävän hajutonta verrattuna Basironiin ja Brevoxyliin.

        Kolmannen päivän jälkeen aikoi iho hilseilemään melko runsaasti, mikä oli tarkoituskin, joten ei hätää. Melkein puolet on nyt jo viikon käytöllä mennyt tuubista, että ei tule halvaksi tämä homma.

        Mutta tulos??? Lähtötilanne oli siis, että naamassa oli komeasti yli 20 inhottavasti tulehtunutta isoa pattia ja useampia vielä tulossa, mutta entäs nyt tällä hetkellä? Voisi jopa sanoa, että reikiä nolla! :-) Yhtään isoa pattia ei enää ole ja ihonalaiset punaiset jäljet on haihtumassa kuin pieru saharaan, että teho on melko kiistaton! Ehkä joskus hmmmm 15 vuotta sitten on iho ollu viimeksi näin hyvässä kunnossa :-)

        ...Eli, kalliiksi tulee, mutta jos on joku tärkeä tilaisuus tulossa parin viikon päästä ja näytät Freddy Kruegerilta, niin tilanne ei ole vielä menetetty!

        Itse aion jatkaa tämän tuubin loppun ja sen jälkeen vuorottelua Basiron/Brevoxyl linjalla. Mikäli hinta ei laske, niin ainoastaan pahimpiin hetkiin on varaa käyttää tätä Epiduoa, mutta tehoa ei voi kiistää. Toimii!

        kuullostaa hyvältä:D täytyykin mennä lääkäriltä pyytämään tuota, josko tehois mullakin.


      • teknic
        Freddy Krueger kirjoitti:

        Viikon käyttö nyt takana ja tsekataanpa hiukan tunnelmia...

        Pakkauksessa käsketään käyttämään voidetta öisin, joten näin myös toimin. Minun yöllisellä pyörimismäärällä kuitenkin melko hankala juttu ja kerran onnistuin jopa levittelemään sitä silmäluomille, eikä ollu aamulla kauhean kiva tunne! Tämä Epiduo on yllättävän hajutonta verrattuna Basironiin ja Brevoxyliin.

        Kolmannen päivän jälkeen aikoi iho hilseilemään melko runsaasti, mikä oli tarkoituskin, joten ei hätää. Melkein puolet on nyt jo viikon käytöllä mennyt tuubista, että ei tule halvaksi tämä homma.

        Mutta tulos??? Lähtötilanne oli siis, että naamassa oli komeasti yli 20 inhottavasti tulehtunutta isoa pattia ja useampia vielä tulossa, mutta entäs nyt tällä hetkellä? Voisi jopa sanoa, että reikiä nolla! :-) Yhtään isoa pattia ei enää ole ja ihonalaiset punaiset jäljet on haihtumassa kuin pieru saharaan, että teho on melko kiistaton! Ehkä joskus hmmmm 15 vuotta sitten on iho ollu viimeksi näin hyvässä kunnossa :-)

        ...Eli, kalliiksi tulee, mutta jos on joku tärkeä tilaisuus tulossa parin viikon päästä ja näytät Freddy Kruegerilta, niin tilanne ei ole vielä menetetty!

        Itse aion jatkaa tämän tuubin loppun ja sen jälkeen vuorottelua Basiron/Brevoxyl linjalla. Mikäli hinta ei laske, niin ainoastaan pahimpiin hetkiin on varaa käyttää tätä Epiduoa, mutta tehoa ei voi kiistää. Toimii!

        Joo, mulla on kohta pari kuukautta takana epiduon käyttöä, ja voin sanoa, että ihan hyvin on toiminu :).. mut siis ei kaikkia näppyjä todellakaa oo lähteny :D alkuvaiheessa otsa oli iha kauheessa kunnossa ja se oli pelkkiä pikku näppyjä täynnä, mutta epiduon käytössä pikku näppyjä ei todellakaan enään niin paljon. eikä isoja näppyjä oo tullu enää usein. Mutta en mä iha täydellist ihoa kyllä saa :S


      • teknic
        teknic kirjoitti:

        Joo, mulla on kohta pari kuukautta takana epiduon käyttöä, ja voin sanoa, että ihan hyvin on toiminu :).. mut siis ei kaikkia näppyjä todellakaa oo lähteny :D alkuvaiheessa otsa oli iha kauheessa kunnossa ja se oli pelkkiä pikku näppyjä täynnä, mutta epiduon käytössä pikku näppyjä ei todellakaan enään niin paljon. eikä isoja näppyjä oo tullu enää usein. Mutta en mä iha täydellist ihoa kyllä saa :S

        Ja mulla oli kanssa ihon punoittamista(ihan ääretön punoitus, huhhuh) hilseilyä ja kutinaa jonkun aikaa. Koko ajan sai olla raapimassa ja ihoa lähti, mutta toimi mainiosti. Mutta ei mulla kyllä pysynyt akne kurissa kuurin jälkeen. Parin kuukauden jälkeen iho on taas vähän huonossa jamassa..


      • epiduo <3

        Itsellä epiduo käytössä ja kymmeneen vuoteen ei oo iho ollu näin hyvssä kunnossa(ei finnejä eikä mustapätä)
        25 euroa ei oo pahahinta hyvästä ihosta ja itseluottamuksesta minkä se tuo :) Mulla ainakin pieni tuubi kestää melko pitkään. Geeliä tarkoitus levittää iholle HYVIN vähän, näin välttyy melkovarmasti punoitukselta.
        Suosittelen kovasti kaikille Epiduoa ja ihanaa kuulla muidenkin saamista hyvistä tuloksista! Mulla siis hormonaalinen akne, johon vain E-pillerit on toimin hyvin (jouduin migreenin vuoksi lopettamaan) Nyt löyty onneksi korvaava tuote.


    • X-acne

      Joo hävis melkein 24t. Basironilla hoidettu vuosia ainoastaan helpotusta. Ainut on kun pitää mennä lääkäriin jotta sitä saa eikä lääkärit tiedä mitä se on koska asumme täällä perä junttilassa suomessa.

    • Ikuinen akne?

      Sain ihotautilääkäriltä Epiduo-reseptin viime viikolla. Takana n. 20 vuotta aknehoitoa: tetrasykliinikuureja, muita antibiootteja, erilaisia voiteita, kosmetologihoitoja, valohoitoa, diane novaa, roaccutania. Kuuri viimeksi mainittua on auttanut aina joksikin aikaa, mutta sitten pikkuhiljaa iho on taas alkanut rasvoittua pahasti jne. Ottaa _todella_ pattiin olla jo keski-iän kynnyksellä ja edelleen taistella aknea vastaan!

      Suuret toiveet siis tämän Epiduon suhteen! Kiva kuulla, että ainakin muutamalla on ollut tehokasta. Harmittaa vähän tuo kova hinta, mutta jos se on sen arvoista...?

    • mememee

      Epiduon jonkun antiobiootti reseptin sain eilen. Kerran olen laittanut ohuen kerroksen lievän aknen omaavaan naamaani ja näin alle 24h k.o. putkilon omistajana ihossani näkyy jo parannus. En mitään vauvanpeppua vielä omista, mutta selvä parannus kuitenkin, JO! Nyt pitää vain toivoa, että en kehitä resistanssia epiduolle koska sen verran hyvältä vaikuttaa.

      Reseptin sain isosta omenasta espoosta, diacorista. Lääkärin etunimi taisi olla Tuula. Suosittelen kovasti. Olin lääkärin toimistossa n. 20 min, maksoi alle 40 e kelakorvauksien kanssa. Menkää ja hoitakaa se aknenne, ei sen kanssa tarvitse kärsiä!

      • Miten sitä

        Minullakin on nyt tuota epiduoa ja yhden kerran sitä jo laitoin, mutta mikä on siis se oikea tapa sitä käyttää, kun ei ohjeesta saa selkoa.. Siinä sanotaan, että laita illalla ennen nukkumaan menoa, mutta siis pitääkö se pestä samantien pois, aamulla vai pitääkö sitä pestä ollenkaan pois? Entä jos käy uimahallissa ja se peseytyy pois? Osaako kukaan neuvoa, vai pitääkö mennä apteekista kysymään?


      • noo..
        Miten sitä kirjoitti:

        Minullakin on nyt tuota epiduoa ja yhden kerran sitä jo laitoin, mutta mikä on siis se oikea tapa sitä käyttää, kun ei ohjeesta saa selkoa.. Siinä sanotaan, että laita illalla ennen nukkumaan menoa, mutta siis pitääkö se pestä samantien pois, aamulla vai pitääkö sitä pestä ollenkaan pois? Entä jos käy uimahallissa ja se peseytyy pois? Osaako kukaan neuvoa, vai pitääkö mennä apteekista kysymään?

        Itse olen käyttänyt kyseistä voidetta muutaman päivän ja aina olen aamulla pessyt vedellä voiteen pois ja laittanut kosteusvoidetta päivän ajaksi ja taas epiduoa yöksi.


      • mememee

        Nyt olen epiduoa käyttänyt n. 2 vkoa. Tulokset ovat huomattavia! Tosin käytössä on ollut myös Doximed antibiootti, jolla on varmasti ollut tekemistä aknen katoamisen kanssa. Mustapäistä suurin osa on lähtenyt veks, vielä on jäljellä osa mutta ne ovat huomattavasti pienentyneitä! Isoja finnejä ei ole, eikä näppylöitäkään, YHTÄÄN. Iho on vielä vähän epätasaista, mutta huokoset ovat nenän alueella pienentyneet paljon. Iho hilseili kovasti alussa, nyt paljon vähemmän. Alkutilanne oli siis paljon pieniä näppyjä, jotka eivät olleet tulehtuneita ja pari kolme isompaa kipeää tulehtunutta näppyä naamassa sekä niitä mustapäitä roppakaupalla. Nyt kehtaa mennä jopa ilman meikkivoidetta! En voi uskoa kuinka hyvin tämä aine on toiminut vasta parissa viikossa, toivottavasti tilanne vielä paranee! Varmasti yksilökohtaista, mutta epiduo antibiootti on tehnyt suuren eron ihooni. Kunpa olisin ottanut ennen ja jälkeen kuvat, mutta unohdin :(


      • 253535
        mememee kirjoitti:

        Nyt olen epiduoa käyttänyt n. 2 vkoa. Tulokset ovat huomattavia! Tosin käytössä on ollut myös Doximed antibiootti, jolla on varmasti ollut tekemistä aknen katoamisen kanssa. Mustapäistä suurin osa on lähtenyt veks, vielä on jäljellä osa mutta ne ovat huomattavasti pienentyneitä! Isoja finnejä ei ole, eikä näppylöitäkään, YHTÄÄN. Iho on vielä vähän epätasaista, mutta huokoset ovat nenän alueella pienentyneet paljon. Iho hilseili kovasti alussa, nyt paljon vähemmän. Alkutilanne oli siis paljon pieniä näppyjä, jotka eivät olleet tulehtuneita ja pari kolme isompaa kipeää tulehtunutta näppyä naamassa sekä niitä mustapäitä roppakaupalla. Nyt kehtaa mennä jopa ilman meikkivoidetta! En voi uskoa kuinka hyvin tämä aine on toiminut vasta parissa viikossa, toivottavasti tilanne vielä paranee! Varmasti yksilökohtaista, mutta epiduo antibiootti on tehnyt suuren eron ihooni. Kunpa olisin ottanut ennen ja jälkeen kuvat, mutta unohdin :(

        Aamulla naama punoittaa aivan karseesti. Hilseilee vieläkin paljon. Ei taida iho tottua aineeseen ollenkaan. Finnejen häviäminen on pysähtynyt. Edelleen samat finnit on ja tukkeutuneet alueet. Joitakin vähemmän ehkä. Uusia finnejä kuitenkin tulee jatkuvasti niin voide ei tätä kuitenkaan estä.

        Punoitus niin karsee että meikkiä pitää laittaa. Käytänkö tätä ikuisesti? Pakko kai


      • Eii
        253535 kirjoitti:

        Aamulla naama punoittaa aivan karseesti. Hilseilee vieläkin paljon. Ei taida iho tottua aineeseen ollenkaan. Finnejen häviäminen on pysähtynyt. Edelleen samat finnit on ja tukkeutuneet alueet. Joitakin vähemmän ehkä. Uusia finnejä kuitenkin tulee jatkuvasti niin voide ei tätä kuitenkaan estä.

        Punoitus niin karsee että meikkiä pitää laittaa. Käytänkö tätä ikuisesti? Pakko kai

        Itse käyttänyt noin 1 kuukauden eikä ole mitään huomattavaa eroa tapahtunut.. Miten paljon te laitatte sitä ainetta, vai mikä tässä nyt oikein on, kun ei toimi?? Taitaa olla kaikki tämmöset aineet aivan humpuukia.. Rahaa menee, mutta tulosta ei tule!


      • mememee
        Eii kirjoitti:

        Itse käyttänyt noin 1 kuukauden eikä ole mitään huomattavaa eroa tapahtunut.. Miten paljon te laitatte sitä ainetta, vai mikä tässä nyt oikein on, kun ei toimi?? Taitaa olla kaikki tämmöset aineet aivan humpuukia.. Rahaa menee, mutta tulosta ei tule!

        Voi olla, ettei sinulla vaan toimi. Koska minulla toimii loistavasti!! Itse käytän ainetta n. herneen tai kahden verran. Ohut kerros koko naamalle... Ei sillä läträtä pidä.


      • kärsivä
        mememee kirjoitti:

        Nyt olen epiduoa käyttänyt n. 2 vkoa. Tulokset ovat huomattavia! Tosin käytössä on ollut myös Doximed antibiootti, jolla on varmasti ollut tekemistä aknen katoamisen kanssa. Mustapäistä suurin osa on lähtenyt veks, vielä on jäljellä osa mutta ne ovat huomattavasti pienentyneitä! Isoja finnejä ei ole, eikä näppylöitäkään, YHTÄÄN. Iho on vielä vähän epätasaista, mutta huokoset ovat nenän alueella pienentyneet paljon. Iho hilseili kovasti alussa, nyt paljon vähemmän. Alkutilanne oli siis paljon pieniä näppyjä, jotka eivät olleet tulehtuneita ja pari kolme isompaa kipeää tulehtunutta näppyä naamassa sekä niitä mustapäitä roppakaupalla. Nyt kehtaa mennä jopa ilman meikkivoidetta! En voi uskoa kuinka hyvin tämä aine on toiminut vasta parissa viikossa, toivottavasti tilanne vielä paranee! Varmasti yksilökohtaista, mutta epiduo antibiootti on tehnyt suuren eron ihooni. Kunpa olisin ottanut ennen ja jälkeen kuvat, mutta unohdin :(

        Mä käytin pelkkää epiduoa ja aluks vaikutti siltä että alkaa paraneen, mutta sitten n.2 viikkoa käytettyäni alko pahenee ja iho kuivui todella paljon vaikka laitoin sitä vain vähän naamaan. Sitten pidin vähän aikaa taukoa ja naama meni vähän paremmaks (tai siis lähinnä takas lähtökohtaan). Sitten kokeilin aloittaa uudestaan mut sama homma taas. Toimiskohan paremmin jos ois just jotain antibiootteja samaan aikaan?..


      • 25v akne naama
        Miten sitä kirjoitti:

        Minullakin on nyt tuota epiduoa ja yhden kerran sitä jo laitoin, mutta mikä on siis se oikea tapa sitä käyttää, kun ei ohjeesta saa selkoa.. Siinä sanotaan, että laita illalla ennen nukkumaan menoa, mutta siis pitääkö se pestä samantien pois, aamulla vai pitääkö sitä pestä ollenkaan pois? Entä jos käy uimahallissa ja se peseytyy pois? Osaako kukaan neuvoa, vai pitääkö mennä apteekista kysymään?

        Mä en ole aamuisin pessyt pois. Nyt viikko takana käyttöä ja iho hilseilee ja kutiaa sekä polttaa paljon. Kuitenkaan en aio lopettaa, niin kyllästynyt akneen olen. Pakkausselosteessakin lukee, että saattaa mennä viikkoja, että alkaa tehoamaan kunnolla.


      • olz
        253535 kirjoitti:

        Aamulla naama punoittaa aivan karseesti. Hilseilee vieläkin paljon. Ei taida iho tottua aineeseen ollenkaan. Finnejen häviäminen on pysähtynyt. Edelleen samat finnit on ja tukkeutuneet alueet. Joitakin vähemmän ehkä. Uusia finnejä kuitenkin tulee jatkuvasti niin voide ei tätä kuitenkaan estä.

        Punoitus niin karsee että meikkiä pitää laittaa. Käytänkö tätä ikuisesti? Pakko kai

        Itsellä ongelma aika vähäinen eli tulee muutama iso ihonalainen finni tiettyhin paikkoihin milloin olen topsipuikolla laittanut suoraan finnin/paiseen päälle. Nyt ei enää punoita eikä hilseile koko alue. Tietenkin jos on koko naama täynnä niin vähän vaikeeta.


      • lievä akne
        25v akne naama kirjoitti:

        Mä en ole aamuisin pessyt pois. Nyt viikko takana käyttöä ja iho hilseilee ja kutiaa sekä polttaa paljon. Kuitenkaan en aio lopettaa, niin kyllästynyt akneen olen. Pakkausselosteessakin lukee, että saattaa mennä viikkoja, että alkaa tehoamaan kunnolla.

        Terve! jos vielä "langoilla" olet niin miten sulla kävi? Eli siis loppuiko punoitus ja saitko vauvan pyllymäisen ihon? Itse olen käyttänyt mokomaa myrkkyä nyt kohta viikon, ja sanonpa vaan että harkitsen vakavasti lopettavani ehkä tähän. -Iho on kuin santapaperia, punainen kuin allergisessa reaktiossa ja polttaa vaikka laittaisi vain rasvaa naamaan. Kyllä olen itsekin todella kypsä tähän huonoon ihoon (ikää 28v), joka pukkasi taas ärhäkkänä päälle kun lopetin pillerit (migreeneihin), mutta nyt sitä vasta karsean näköinen olenkin. -ketään ei kiinnosta onko näppyjä vai ei jos on muuten spitaalisen näköinen.. -ai niin. ja ne finnnit. itsellä on nyt naama täynnä pienen pientä ryyniä, joista en edes tiedä onko ne finnejä vai ihottumaa. Aika horroria kuitenkin. Oma akneni on hormonaalista kuten niin monella... voisiko olla että nämä tuubi rasvat eivät sentään siihen auta mitenkään.


      • lievä akne
        lievä akne kirjoitti:

        Terve! jos vielä "langoilla" olet niin miten sulla kävi? Eli siis loppuiko punoitus ja saitko vauvan pyllymäisen ihon? Itse olen käyttänyt mokomaa myrkkyä nyt kohta viikon, ja sanonpa vaan että harkitsen vakavasti lopettavani ehkä tähän. -Iho on kuin santapaperia, punainen kuin allergisessa reaktiossa ja polttaa vaikka laittaisi vain rasvaa naamaan. Kyllä olen itsekin todella kypsä tähän huonoon ihoon (ikää 28v), joka pukkasi taas ärhäkkänä päälle kun lopetin pillerit (migreeneihin), mutta nyt sitä vasta karsean näköinen olenkin. -ketään ei kiinnosta onko näppyjä vai ei jos on muuten spitaalisen näköinen.. -ai niin. ja ne finnnit. itsellä on nyt naama täynnä pienen pientä ryyniä, joista en edes tiedä onko ne finnejä vai ihottumaa. Aika horroria kuitenkin. Oma akneni on hormonaalista kuten niin monella... voisiko olla että nämä tuubi rasvat eivät sentään siihen auta mitenkään.

        en tiedä lukeeko näitä koskaan kukaan, mutta rohkaisuksi heille jotka meinaavat epiduoa kokeilla tai ovat lopettamassa kokeilua aikaisessa vaiheessa kirjoittelen vielä lisää. Elikkäs. Iho on rauhoittunut melko paljon nyt parin viikon käytön jälkeen. Rasvaisuus on poissa ja ihon hurja hilseily on vähentynyt huomattavasti. En tiedä johtuuko luonnollisesta vaihtelusta vai epiduosta, mutta nyt näyttäisi siltä että tämä todella tehoaa. Eli jos meinaatte lopettaa ennen kuin ootte edes käyttäneet viikon niin harkitkaa vielä: iho saattaakin tottua aineeseen melko hyvin. Nenässä yhä mustapäitä, otsa muuten hyvä mutta hilseilee ja samoin posket melko ok. Ei näppyjä.:)


      • tyttttööö-93
        Miten sitä kirjoitti:

        Minullakin on nyt tuota epiduoa ja yhden kerran sitä jo laitoin, mutta mikä on siis se oikea tapa sitä käyttää, kun ei ohjeesta saa selkoa.. Siinä sanotaan, että laita illalla ennen nukkumaan menoa, mutta siis pitääkö se pestä samantien pois, aamulla vai pitääkö sitä pestä ollenkaan pois? Entä jos käy uimahallissa ja se peseytyy pois? Osaako kukaan neuvoa, vai pitääkö mennä apteekista kysymään?

        Laita illalla, älä laita paljoa!!! Mulla tuli punaisia läikkiä liiallisest käytöst. : ( Tässä kirjoittelen sulle naama punasena ja kipeänä. Auttaa mutta kohtuudella!

        Laitat illalla ja peset pois aaamulla, yksinkertaista


      • epiduotappaa
        25v akne naama kirjoitti:

        Mä en ole aamuisin pessyt pois. Nyt viikko takana käyttöä ja iho hilseilee ja kutiaa sekä polttaa paljon. Kuitenkaan en aio lopettaa, niin kyllästynyt akneen olen. Pakkausselosteessakin lukee, että saattaa mennä viikkoja, että alkaa tehoamaan kunnolla.

        Pese ihmeessä aamulla epidup pois niin hilseily, kutina ja muukin loppuu! Miedolla pesunesteellä pesu ja päälle humektania niin tulee paras lopputulos ! itsellä toimii :)


    • piitu222

      Ihotautilääkäri määräsi ko. geeliä. Toivottavasti tästä nyt on apua akneen/uudestaan parin kympin paremmalla puolella tulleeseen murkkuikään. Roaccuttanit tuli syötyä ennen muinoin ja sellaista matokuuria en nyt ihan heti uudestaan syö, sillä ei sillä lopunikäistä vaikutusta ollut.
      Tänään ensimmäisen kerran geeliä laitoin ja toivon vaan, ettei kahden päivän päästä naama ole hilsettä täysi, sillä piukkujouluihin ei ole kiva mennä naama rullalla :D

    • Ei Ei Ei

      Tämä epiduo anti ei oikein meinaa toimia, niin oiskohan vaikka jotain laserhoitoja tai vaikka mutakylpyjä joissa nää lähtis, tai miten jos polttas tän ihon.. :)

      Eikö ollu hyviä ideoita, en tietty kehota tekemään, mutta mitä tässä nyt sitten voi tehä, kun ei tämmösetkään lääkkeet auta.. Ei oo kivaa..

      Onko kellään kokemusta tästä, että tälläset peruslääkkeet ei toimi ja on kuitenkin löytänyt tavan päästä aknesta eroon, vaikka vähän kalliimmalla? Siis onko muita keinoja..?

      • siiliXX

        Epiduo käyttöä takana puoli vuotta ja ei vaikuttanut kuin pintaa kuivattavasti ja entistä pahemman tuntuiseksi veti pärstän.

        Spiresis pelasti sen jälkeen.


      • X
        siiliXX kirjoitti:

        Epiduo käyttöä takana puoli vuotta ja ei vaikuttanut kuin pintaa kuivattavasti ja entistä pahemman tuntuiseksi veti pärstän.

        Spiresis pelasti sen jälkeen.

        Itselläni on ihon pinnan kuivuminen ollut kaiken pahan alku ja juuri, kuollut solukko tukkii ihon ulkoapäin yhtä pahasti kuin tali sisältäpäin, eli akneihokin kaipaa kosteutta (siis ei rasvaa, vaan kosteutta!). Itselläni meni vuosia sitten iho hirveään kuntoon, kun ihotautilääkäri (uskokaa tai älkää) neuvoi pesemään ihon sebamedilla korpuksi ja moitti ankarasti kun olin käyttänyt rasvatonta kosteusvoidetta. Kosmetologi sitten pelasti tilanteen, mutta se kesti kauan, maksoi rahaa ja kosmetologi oli kauhuissaan ihoni kunnosta hänkin.


    • jjjjjjjjjeedddd

      Mulla toi clindoxyl, auttaa kyl finneihin, mut kuivattaa naamaa tosi paljon jonka jälkeen se on ihan punanen ja näyttää viel pahemmalta. joten mun iholle ei se ainakaan sovi. kandee tietysti koittaa et miten sopii, riippuu ihotyypeistä

      • P24

        Mulla se ei kuivattanut ihoa lainkaan, vaan iho rasvoittui silti. Finnit lähti kaikki, mutta käytön lopettmisen jälkeen tulivat toki takaisin.


      • Kokeillut
        P24 kirjoitti:

        Mulla se ei kuivattanut ihoa lainkaan, vaan iho rasvoittui silti. Finnit lähti kaikki, mutta käytön lopettmisen jälkeen tulivat toki takaisin.

        Hienoa että monet ovat kokeilleet ja saanet apua vuosi sitten kirjoittamistani "uutuuksista",hyvää kesänjatkoa!


      • dsaff
        Kokeillut kirjoitti:

        Hienoa että monet ovat kokeilleet ja saanet apua vuosi sitten kirjoittamistani "uutuuksista",hyvää kesänjatkoa!

        Tarvitseeko Epiduoon reseptiä?


      • Tyytyväin.
        dsaff kirjoitti:

        Tarvitseeko Epiduoon reseptiä?

        Kyllä resepti tarvitaan vielä toistaiseksi mutta tavallinen
        terveyskeskus-lääkäri voi kirjoittaa sellaisen.


      • mangosteenifani
        Tyytyväin. kirjoitti:

        Kyllä resepti tarvitaan vielä toistaiseksi mutta tavallinen
        terveyskeskus-lääkäri voi kirjoittaa sellaisen.

        Laitanpa tutustumista varten linkin:

        www.glimpsebeforeandafter.com



        Juoma ja tämä voide yhdessä uskomaton apu koko hyvin vointiin:


        www.terveysmehu.fi


    • Matilda3

      Olen käyttänyt epiduoa nyt noin viikon ja voin sanoa, että kyllä jotain positiivista vaikutusta ainakin on jo koska mitään isoja finnejä ei ole nyt ilmaantunut.
      Onko tarkoitus, että epiduoa laitetaan illalla kasvojen pesun jälkeen kosteusvoiteena? Että ei kosteusvoiteen päälle enää?
      Naama on alkanut kyllä hilseillä aika kivasti ja punoittaa... Lähinnä leuka ja nenänpielukset. Ja epiduo kirvelee kyllä aika mukavasti näissä kohdissa. Onko tämä hilseily ihan siis normaalia ja se lähtee ajan kanssa pois? Rasvalla oli muistaakseni kuoriva vaikutus, joten johtuuko hilseily siitä?

      • jeijjis

        Hei pesettekö tuon geelin aamulla pois, vai voiko antaa jäädä iholle? Ja auttaako tuo epiduo arpien paranemisessa/tasoittumisessa?


      • Original poster
        jeijjis kirjoitti:

        Hei pesettekö tuon geelin aamulla pois, vai voiko antaa jäädä iholle? Ja auttaako tuo epiduo arpien paranemisessa/tasoittumisessa?

        Kyllä se on tarkoitettu aamulla huolellisesti pois pestäväksi jo ihan vaatteita tahraavan ominaisuuden vuoksi ja
        korvattavaksi jollain kosteuttavalla päivävoiteella koska parantava vaikutus osittain perustuu ihon kuivattamiseen ja kuoriutumiseen.


      • Jeijjis
        Original poster kirjoitti:

        Kyllä se on tarkoitettu aamulla huolellisesti pois pestäväksi jo ihan vaatteita tahraavan ominaisuuden vuoksi ja
        korvattavaksi jollain kosteuttavalla päivävoiteella koska parantava vaikutus osittain perustuu ihon kuivattamiseen ja kuoriutumiseen.

        No minulla ei ole tahrannut mitään, kun laitan ohuen kerroksen pahimpiin kohtiin tunnin ennen nukkumaan menoa, niin ehtii imeytyä ja aamulla en ole pessyt pois. Eli tuskin haittaa jos sen jättää? Ainakaan paketin ohjeessa ei sanota että aamulla pitäisi pestä pois.


      • iiiitu_

        Mulla heti ensimmäisenä päivänä huomasin ihon silottuneen tietyistä kohdista, mutta parin päivän jälkeen alkoi iho hieman hilseillä, punoittaa niistä kohdista, joihin sitä laitoin ja kutista. Muutenkin iho tuntuu herkältä ja kuumottaa.
        Lääkäri kehotti mua laittamaan epiduon imeydyttyä päälle kosteusvoidetta, ja niin olen tehnyt. Aamullakin olen voidetta naamaan lätkinyt, ihotautilääkäri suositteli apteekin perusvoidetta Humektania. Se on tosi hyvä, ainut voide, joka ei kirvele iholla kun sitä laittaa, ja varmaan kosteuttaa ihan hyvin.
        Lääkäri sanoi mulle, että hilseily ja punoitus on normaalia, ja pitäisi lähteä jossain vaiheessa pois (samoin lukee epiduon käyttöohjeessa). Sain kuitenkin epiduon lisäksi clindoxyliä, johon lääkäri kehotti vaihtamaan, jos epiduo tuntuu liian voimakkaalta. En kuitenkaan vielä luovuta epiduon kanssa, kuitenkin vasta sen muutaman päivän olen sitä käyttänyt. Katsotaan sitten viikon päästä...


    • missätulos

      Mulla alotettiin vähän yli viikko sitten antibiootti Epiduo kuuri. Lääkäri ite sano et kestää varmaan 2 viikkoa et näkyy tulosta. Itellä on selässä agne, joka todellakin ärsyttää! Siis noin viikon oon käyttäny näitä yhessä enkä ite nää mitään muutosta. Kai sitä viel viikko ja sitten jotain näkyy, toivon niin. MUTTA juu, mullekin on tullu haittavaikutuksina ihottumaa ja ihon polttelua.

      • Tyttö 16 v

        Olen käyttänyt pari päivää Epiduo voidetta. Laitoimpa liikaa sitä kun äiti sano että laita nyt perkele enemmän! : DD
        Niimpä laitoin ja aamulla punane naama


      • konkari jo
        Tyttö 16 v kirjoitti:

        Olen käyttänyt pari päivää Epiduo voidetta. Laitoimpa liikaa sitä kun äiti sano että laita nyt perkele enemmän! : DD
        Niimpä laitoin ja aamulla punane naama

        Itse aloin viime lokakuussa käyttämään Epiduoa Tetralysalia (antibiootti, lievään aikuisiän akneen) lääkärin määräyksestä, ja voin sanoa että näin viiden kuukauden jälkeen tulokset ovat MAHTAVAT! Akne kuitenkin minulla melko lievä, mutta nyt vain muutamia näppylöitä jäljellä, isoja ja kipeitä ihonalaisia patteja ei ole ollut miesmuistiin!

        Mutta muutaman vinkin voisin antaa niille, jotka Epiduoa kokeilevat ensi kertaa:
        Levitä voidetta HYVIN ohut kerros ja ainoastaan niille näppyläisille alueille, vältä ehdottomasti silmiä ja suunympärystä! Terveisin minä, joka ekaa kertaa innoissani levittelin sitä vähän turhankin ronskisti, aamulla iho punainen ja turvonnut :----))
        Itse olen käyttänyt sellaista taktiikkaa, että kasvojen normaalin iltapesun jälkeen laitan ensin Humektania (apteekista saatava kosteusvoide, tarkoitettu erityisesti akneiholle, koska on ohutta, ja kosteuttaa hyvin ihoa tukkimatta ihohuokosia! Lääkärini suositteli tätä minulle) ja annan imeytyä hyvin. Sen jälkee Epiduo, ja ainoastaan niille infektoituneille alueille. Kunnon imeytyminen myös tälle (siksi en laitakaan viimeisenä ennen nukkumaanmenoa, ettei sitten kalliit voiteet ole tyynyliinoissa :DD), ja suosittelen vielä toisen kerroksen sitä Humektania päälle. Aamulla sitten pesaisen vaan kunnolla vedellä, ja Humektan taas päiväksi.
        Aluksi minunkin ihoni räjähti aivan kauheaksi voiteen aloittamisen jälkeen, kaikki pakkausselosteessa luetellut yleisimmät haittavaikutukset ilmenivät; ihon kuivuus, hilseily, kuoriutuminen, punoitus, polttelu, jne. Tämä on tietysti täysin yksilöllistä, mutta minulla kesti viikkoja, ennen kuin ihoni tottui Epiduoon, mutta päivääkään en kadu :D Enkä nyt vaipuisi suin päin murheen alhoon jos muutamassa viikossa ei näy tuloksia. Aknen, tai ihan normaalin näppyläihonkin kunnollinen parantuminen kun ottaa aikansa, yleensä viikoista kuukausiin. Tsemppiä kaikille väsytystaisteluun!


      • jeijjis
        konkari jo kirjoitti:

        Itse aloin viime lokakuussa käyttämään Epiduoa Tetralysalia (antibiootti, lievään aikuisiän akneen) lääkärin määräyksestä, ja voin sanoa että näin viiden kuukauden jälkeen tulokset ovat MAHTAVAT! Akne kuitenkin minulla melko lievä, mutta nyt vain muutamia näppylöitä jäljellä, isoja ja kipeitä ihonalaisia patteja ei ole ollut miesmuistiin!

        Mutta muutaman vinkin voisin antaa niille, jotka Epiduoa kokeilevat ensi kertaa:
        Levitä voidetta HYVIN ohut kerros ja ainoastaan niille näppyläisille alueille, vältä ehdottomasti silmiä ja suunympärystä! Terveisin minä, joka ekaa kertaa innoissani levittelin sitä vähän turhankin ronskisti, aamulla iho punainen ja turvonnut :----))
        Itse olen käyttänyt sellaista taktiikkaa, että kasvojen normaalin iltapesun jälkeen laitan ensin Humektania (apteekista saatava kosteusvoide, tarkoitettu erityisesti akneiholle, koska on ohutta, ja kosteuttaa hyvin ihoa tukkimatta ihohuokosia! Lääkärini suositteli tätä minulle) ja annan imeytyä hyvin. Sen jälkee Epiduo, ja ainoastaan niille infektoituneille alueille. Kunnon imeytyminen myös tälle (siksi en laitakaan viimeisenä ennen nukkumaanmenoa, ettei sitten kalliit voiteet ole tyynyliinoissa :DD), ja suosittelen vielä toisen kerroksen sitä Humektania päälle. Aamulla sitten pesaisen vaan kunnolla vedellä, ja Humektan taas päiväksi.
        Aluksi minunkin ihoni räjähti aivan kauheaksi voiteen aloittamisen jälkeen, kaikki pakkausselosteessa luetellut yleisimmät haittavaikutukset ilmenivät; ihon kuivuus, hilseily, kuoriutuminen, punoitus, polttelu, jne. Tämä on tietysti täysin yksilöllistä, mutta minulla kesti viikkoja, ennen kuin ihoni tottui Epiduoon, mutta päivääkään en kadu :D Enkä nyt vaipuisi suin päin murheen alhoon jos muutamassa viikossa ei näy tuloksia. Aknen, tai ihan normaalin näppyläihonkin kunnollinen parantuminen kun ottaa aikansa, yleensä viikoista kuukausiin. Tsemppiä kaikille väsytystaisteluun!

        Moikka, itselläni on kans nyt käytössä antibiootti epiduo. Olen nyt noin 3,5 viikkoa syönyt antibioottia ja 2vk käyttänyt epiduoa, mutta tulokset ovat varmaankin näin alkuun oikeastaan pahenemaanpäin. Elikkä iho on todella kuiva ja punoittaa ja hilseilee kohdista johon epiduoo olen laittanut. Kysyisinkin sinulta, että häviääkö se ihon hilseily kun jatkaa käyttöä? Ja auttaakohan tuo epiduoo mustapäihin ja sellaisiin pieniin ihon alla oleviin vaaleisiin "mustapäihin" tai kohoumiin (mitä lie onkaan)?


      • konkari jo
        jeijjis kirjoitti:

        Moikka, itselläni on kans nyt käytössä antibiootti epiduo. Olen nyt noin 3,5 viikkoa syönyt antibioottia ja 2vk käyttänyt epiduoa, mutta tulokset ovat varmaankin näin alkuun oikeastaan pahenemaanpäin. Elikkä iho on todella kuiva ja punoittaa ja hilseilee kohdista johon epiduoo olen laittanut. Kysyisinkin sinulta, että häviääkö se ihon hilseily kun jatkaa käyttöä? Ja auttaakohan tuo epiduoo mustapäihin ja sellaisiin pieniin ihon alla oleviin vaaleisiin "mustapäihin" tai kohoumiin (mitä lie onkaan)?

        Tuohon hilseilyyn et kyllä muuta vinkkiä osaa antaa, kuin että kosteusvoidetta (se Humektan taitaa olla parasta) vaan ja PALJON. Mun ihotautilääkärini sanoi mulle, että vaikka tuota Epiduoa laitetaan hyvin ohuesti ja vähän, niin kosteusvoiteen kanssa ei kannata nirsoilla! Ja aluksi minullekaan ei todellakaan riittänyt tuo aamu-ja iltarasvaus, vaan kotona ollessani saatoin lisäillä rasvaa puolenkin tunnin välein, eli aina kun se alkoi tuntua taas kuivalta ja kiristävältä.
        Ja noista mustapäistä, mulla on ihan tavalliset mustapäät hävinneet melkeinpä kokonaan, muutama satunnainen välillä putkahtaa. Mutta niitä valkoisia 'mustapäitä' (niin miksi lie niitä sitten kutsutaankaan :DD) on mulla vielä, mutta vähemmän niitäkin kuin ennen. Mutta jos olet vasta 3,5 vkoa vedellyt antibiootteja Epiduoa, niin sinuna odottelisin tuloksia ihan rauhassa, mullekaan ei se kolme kk:n Tetra Epi -kuuri ollut tarpeeksi. Kävin kontrollikäynnillä ekan satsin loppumisen jälkeen, ja vaikka isoimmat finnit olivat jo poissa ja vaan niitä pieniä vaaleita jäljellä, niin lääkäri kuitenkin sanoi että vedetään vielä toinen kuuri. Aika luottavaisin mielin oon kyllä liikenteessä, kun tulokset on olleet tähänkin asti näin hyvät (: Ehkä kesällä vois jo kulkee ulkona ilman meikkivoidetta!


      • jeijjis
        konkari jo kirjoitti:

        Tuohon hilseilyyn et kyllä muuta vinkkiä osaa antaa, kuin että kosteusvoidetta (se Humektan taitaa olla parasta) vaan ja PALJON. Mun ihotautilääkärini sanoi mulle, että vaikka tuota Epiduoa laitetaan hyvin ohuesti ja vähän, niin kosteusvoiteen kanssa ei kannata nirsoilla! Ja aluksi minullekaan ei todellakaan riittänyt tuo aamu-ja iltarasvaus, vaan kotona ollessani saatoin lisäillä rasvaa puolenkin tunnin välein, eli aina kun se alkoi tuntua taas kuivalta ja kiristävältä.
        Ja noista mustapäistä, mulla on ihan tavalliset mustapäät hävinneet melkeinpä kokonaan, muutama satunnainen välillä putkahtaa. Mutta niitä valkoisia 'mustapäitä' (niin miksi lie niitä sitten kutsutaankaan :DD) on mulla vielä, mutta vähemmän niitäkin kuin ennen. Mutta jos olet vasta 3,5 vkoa vedellyt antibiootteja Epiduoa, niin sinuna odottelisin tuloksia ihan rauhassa, mullekaan ei se kolme kk:n Tetra Epi -kuuri ollut tarpeeksi. Kävin kontrollikäynnillä ekan satsin loppumisen jälkeen, ja vaikka isoimmat finnit olivat jo poissa ja vaan niitä pieniä vaaleita jäljellä, niin lääkäri kuitenkin sanoi että vedetään vielä toinen kuuri. Aika luottavaisin mielin oon kyllä liikenteessä, kun tulokset on olleet tähänkin asti näin hyvät (: Ehkä kesällä vois jo kulkee ulkona ilman meikkivoidetta!

        Hei vielä että kandeeko noihin punaisten arpien päälle laittaa, että jos se kuoris sitä ihoo ja sit vaalentais niit arpii samal? vai mites sul kokemust siit?


      • konkari jo
        jeijjis kirjoitti:

        Hei vielä että kandeeko noihin punaisten arpien päälle laittaa, että jos se kuoris sitä ihoo ja sit vaalentais niit arpii samal? vai mites sul kokemust siit?

        Arvista en osaa kyllä sanoa, kun itse olen niiltä päässyt välttymään. Voisi kyllä ajatella, että kun epiduo kuitenkin auttaa nimenomaan siihen akne-bakteeriin, niin sillä ei juurikaan vaikutusta olisi arpiin. Tämä on kuitenkin vain veikkaus, eikai se kokeilukaan haittaa! :D


      • jeijjis
        konkari jo kirjoitti:

        Arvista en osaa kyllä sanoa, kun itse olen niiltä päässyt välttymään. Voisi kyllä ajatella, että kun epiduo kuitenkin auttaa nimenomaan siihen akne-bakteeriin, niin sillä ei juurikaan vaikutusta olisi arpiin. Tämä on kuitenkin vain veikkaus, eikai se kokeilukaan haittaa! :D

        Meinaan arvilla niitä punaisia jälkiä, joita jää jokaisesta finnistä väkisinki. Eli siis sellasia tuoreita puinaisia läiskiä. En mitään iki vanhoja kraatereita naamassa :D


      • konkari jo
        jeijjis kirjoitti:

        Meinaan arvilla niitä punaisia jälkiä, joita jää jokaisesta finnistä väkisinki. Eli siis sellasia tuoreita puinaisia läiskiä. En mitään iki vanhoja kraatereita naamassa :D

        Hmmmm, en kyllä oo ite kiinnittäny huomiota tuohon. Johtuukohan siitä, että Epiduo on niin superkamaa ettei uusia finnejä juurikaan oo tullut? :D Mutta kuten jo edellisessä viestissäni sanoin, että Epiduo vaikuttaa pääasiassa vaan siihen itse bakteeriin.


      • jeijjis
        konkari jo kirjoitti:

        Hmmmm, en kyllä oo ite kiinnittäny huomiota tuohon. Johtuukohan siitä, että Epiduo on niin superkamaa ettei uusia finnejä juurikaan oo tullut? :D Mutta kuten jo edellisessä viestissäni sanoin, että Epiduo vaikuttaa pääasiassa vaan siihen itse bakteeriin.

        Vielä yks, elikkä kandeeko sitä epiduoo laittaa viel alueelle joka on jo periaatteessa parantunut lä'hes kokonaan? Ettei uusisi finni enää siihe samaan kohtaan?


      • konkari jo
        jeijjis kirjoitti:

        Vielä yks, elikkä kandeeko sitä epiduoo laittaa viel alueelle joka on jo periaatteessa parantunut lä'hes kokonaan? Ettei uusisi finni enää siihe samaan kohtaan?

        Ite oon laittanut kaikille ihoalueille, missä on vähänkin näppyjä. Vasta kun alue on kokonaan finnitön, oon rajottanut voiteen käyttöä.


    • Kraateri-Alma

      Olen koht 30v ja niin toivottomalla mielellä naamani suhteen kun vain voi olla. Olen 15v taistellut monenlaisten litkujen (halpojen kalliiden) kanssa noita finejä vastaan ja tuloksena on arpia ja vähä lisää viel finnejä :S Olen tässä harkinnut Roaccutan kuurin aloittamista, mutta pelottaa sivuoireet,.. vaikka ei niitä välttämättä tulisi lainkaan.
      Hienoa lukea että monet ovat olleet tyytyväisiä Epiduo'n ja saaneet apua,.. omalta kohdalta kyllä epäilen suuresti,... mutta olen kuitenkin kirjoitustenne innoittamana :DD soittanut lääkärin ajan ja koitan jos kirjottaa mulle reseptinä ja antibiootin rinnalle. Itsella tulee kaulaan ja kasvoihin ihon alle kipeitä näppylöitä, mustapäitä aivan järkyttävästi,. ja niitä helkutin kratereita,.. vastaantulijatkin pikatiellä varmasti näkevät ne,. :DD no jooh,.. huumoria huumoria mutta ei tätä naaman toivottomuutta itkemättä voi ajatella.
      Mutt saa nähdä miten tän akan käy.
      Kuitenkin jos tää toimii,.. niin uskomatonta kuinkavoi itseluottamus nousta,. ja sitten noi argvet vois hoitaa näkymättömiin jollain hionnalla... haaveita :))

      • Jeijjis

        Hei ihoni on kohtuullisen pinta kuiva, joten pitäisiköhän tuota epiduoa levittää naaman pesun jälkeen kuivalle iholle ja antaa hetken olla ja sitten kosteusvoide päälle vaikö, niin että ensin kosteusvoide ja sitten hetken päästä epiduoo päälle? Olen nyt tehny tällä jälkenmäisellä tavalla. Kannattaakohan tuota epiduooa muuten levittää parantuneille iho kohdille vai vain ongelma alueille? Kuitenkin aika kuivattavaa ainetta ja tekee ihosta ärtyneen ja punaisen todella helposti.


      • iiitu_
        Jeijjis kirjoitti:

        Hei ihoni on kohtuullisen pinta kuiva, joten pitäisiköhän tuota epiduoa levittää naaman pesun jälkeen kuivalle iholle ja antaa hetken olla ja sitten kosteusvoide päälle vaikö, niin että ensin kosteusvoide ja sitten hetken päästä epiduoo päälle? Olen nyt tehny tällä jälkenmäisellä tavalla. Kannattaakohan tuota epiduooa muuten levittää parantuneille iho kohdille vai vain ongelma alueille? Kuitenkin aika kuivattavaa ainetta ja tekee ihosta ärtyneen ja punaisen todella helposti.

        Itse olen pesun jälkeen laittanut epiduoa ja antanut kuivua/imeytyä ja sitten vasta kosteusvoidetta, mutta varmaankin vaihdan järjestyksen nyt toisinpäin, koska iho on koko ajan niin hemmetin kuiva ja karhee - varsinkin pesun jälkeen. Ja joku taisi jo tuota järjestystä suositella...
        Voiteeksi suosittelen Humektania, jota ihotautilääkärinikin suositteli. Se on ainut kosteusvoide, joka ei kirvele, kun sitä laittaa. Epiduo on nimittäin laittanut ihon aika herkäksi...


    • scared

      Itsellä toi epiduo ollu käytössä viikon. akne oli pillereiden kanssa pois pidemmän aikaan, ku sitten alko finnejä ilmaantua. en oo enää itekkään varma tarkottiko se aknen uusiutumista, mut soitin ihotautilääkärilleni ja määräs ton epiduon. tällä hetkellä iho on jotain niin hirveää. näpytön otsani on nyt pienten epätasaisuuksien peitossa jotka on ihan kuivuneet ja kipeät. ihan kun siinä päällä olisi joku maski tai jtn. iho hilseilee ja otsa sekä poskipäät ovat ruskean väriset ? näyttää ihan kun mun iho olisi palanut. ja epiduon levittäminen noille poskipäille ja otsalle on yhtä tuskaa. kirvelee niin älyttömästi.
      nyt sitten oon alkanu pelkäämään, että entäs jos mun akne ei oliskaan alkanu uusiutumaan, vaan oon epiduoa tunkenu aknettomalle iholle. iho oli muuten sen ruocuttanin käytön jälkeen taivaallinen pienen pieniä arpia lukuun ottamatta. ihan meikittömänä olin lähes joka päivä kun iho oli niin hyvä.
      että jos joku tietää mitä haitta vaikutuksia tolla voiteella voi olla jos sitä aknettomaan ihoon laittaa. tosiaan nyt pelkään että ihooni jää palovammoja kun tällä hetkellä se siltä näyttää.

      • jeijjis

        Itse vaihdoin epiduoon acnicyliin ja tuo acnicyl ei kyllä kuivata/ärsytä ihoa yhtään, tosi mukava käyttää ja tuloksiakin pahentumisvaiheen jälkeen alkanut tulemaan.


      • Epiduo
        jeijjis kirjoitti:

        Itse vaihdoin epiduoon acnicyliin ja tuo acnicyl ei kyllä kuivata/ärsytä ihoa yhtään, tosi mukava käyttää ja tuloksiakin pahentumisvaiheen jälkeen alkanut tulemaan.

        Olen käyttänyt Epiduoa vasta 4 kertää ja mustapäät ovat hävinneet miltei olemattomiin! Myös valkopäiset/tulehtuneet finnit ovat kuivuneet pois tai pienentyneet huomattavasti eikä uusia ole tullut.. Ennen Epiduoa sai miltei joka aamu valittaa kun uusi finni naamassa, mutta nyt niitä ei ole enää tullut. Illalla olen aina levittänyt geeliä koko naamaan ja odottanut että geeli kuivuu ennen nukkumaan menoa. Aamulla suihkun jälkeen ole laittanut ihan perus rasvaa naamaan ettei iho kuivuisi. Haittavaikutuksia ei minulla ole esiintynyt ainakaan vielä...


      • G

        mulla kans ihan sama juttu, käyttänyt Epiduo nyt viikon ja paikkoihin minne olen voidetta laittanut on ilmestynt jonkinlaisia arpia ja iho ihan sen näköinen että ois palovammoja.. lääkärin puolelle on kyl taas pakko kääntyä muuten menee kohta elämänhalu tän näköisenä :(


    • parantunut finneistä

      Itsekin olen kärsin finneistä, mutta nyt jo vuosia hyvä iho! Tässä vähän vinkkejä! Se mitä monet eivät ymmärrä (mukaanlukien lääkärit) on poistaa aiheuttaja eikä hoitaa jälkioireita.

      Itsekin Roa-kuurin joskus syöneenä (auttoi muutamaksi vuodeksi) voin sanoa että välttäkää kaikkia lääkkeitä viimeiseen asti, mikäli ette halua munuais- tai maksavaurioita - vaara on todennäköinen (tämän takia lääkerfirmojen palkolli..siis..lääkärit ottavat maksa-arvot ennen kuurin määräämistä).

      Finnit aiheuttaa hormonaalinen epätasapaino kehossa joka saa ihon talirauhaset tuottamaan liikaa talia eli ihon omaa rasvausainetta. Tästä seuraa yleensä ihohuokosten tukkiutuminen ja tämä luo bakteereille hyvän kasvualustan. Kun bakteerit lisääntyät käyttäessään ravinnokseen talia, syntyy kudosalueeseen tulehdustila ja finni paisuu entisestään.

      Hormonaalista epätasapainoa aiheuttavia faktoreita on paljon, geneettinen tausta, prosessoidut ruuat lisäaineineen (kaikki E-aineet, kuten säilöntä-, aromivahvenne-, väri, ja emulgointiaineet), sokeri, viina, liikunnan puute ja stressi. Nämä selittävät siis miksi talia erittyy liikaa.

      Miksi talipallerot sitten tulehtuvat? Tämä johtuu eniten elimistön happo/emästasapainosta (jota tutkittu aivan liian vähän). On arvioitu että ihmiset saavat nykyisin teollisesti valmistetuista ruuista n. 20:1 happoja vaikka elimistön kannalta suotuisinta olisi emäsvoittoinen ruokavalio. Parhaat emästä tuottavat ruoka-aineet ovat sitruuna (Kyllä sitruunan palamistuote elimistössä on vahvasti emäksinen vaikka maistuu happamalta), muut sitrushedelmät ja oikeastaan kaikki luonnon vihreä, eli salaatit, kaalit ym. Bakteerit tarvitsevat kasvualustakseen happaman ympäristön ja elimistön happamuus luo iholle tällaisen.

      Nykyään ruuissa on käsittämätön määrä kemikaaleja, joiden ainoa tarkoitus on pidentää ruuan säilyvyyttä ja makua jotta elintarviketeollisuus voisi maksimoida tuotot. Näitä vähän tutkittuja E-sarjan kemikaaleja tulee nopeammin lisää mitä ehditään kieltämään. Esim. Aspartaami (E951) ja Natriumglutamaatti (E621) on jo kielletty vauvojen ruoista eikä niitä suositella raskaana oleville sikiövaurioriskin takia. Ensin nämä myrkyt menevät munuaisiin, sitten maksaan ja mikäli niitä ei vieläkään pystytä poistamaan verestä -> Elimistö dumppaa ne iholle jossa ne edesauttavat bakteerien lisääntymistä.

      Sokeri, valkoiset jauhot ja leivokset happamoittavat myös elimistöä ja keho joutuu käyttämään omia emäsvarantojaan neutraloidakseen ja saavuttaakseen tasapainon.

      Viina puolestaan sekoittaa kropan sokeriaineenvaihdunnan ja koska elimistö ei pysty kerrallaan käyttämään kaikkea alkoholia, kertyy se elimistöön. Näin suomalaisgeenein yleensä keskivartalon alueelle. Eli alkoholi lihottaa ja tämän takia näemme katukuvassa paljon esim. tiukkapyllyisiä mutta läskimakkaraisia ihmisiä.

      Summa summarum, finnien poistoon ei ole olemassa mitään komplekiivisia lääkeaineformuloita vaan parannuslääke on mitä yksinkertaisin - Terve elämäntapa. Tämä vaatii jokaiselta itsetutkiskelua mikä on tärkeää ja motivaatiota ruokavalion parantamiseen , karkkien ja limujen sekä viinan vähentämiseen sekä liikunnan lisäämiseen. Hyvä paikka aloittaa on http://www.fineli.fi/ , josta näkyy eri ruokien sisällöt.

    • parantunut finneistä

      Itsekin olen kärsin finneistä, mutta nyt jo vuosia hyvä iho! Tässä vähän vinkkejä! Se mitä monet eivät ymmärrä (mukaanlukien lääkärit) on poistaa aiheuttaja eikä hoitaa jälkioireita.

      Itsekin Roa-kuurin joskus syöneenä voin sanoa että välttäkää kaikkia lääkkeitä viimeiseen asti, mikäli ette halua munuais- tai maksavaurioita - vaara on todennäköinen (tämän takia lääkerfirmojen palkolli..siis..lääkärit ottavat maksa-arvot ennen kuurin määräämistä).

      Finnit aiheuttaa hormonaalinen epätasapaino kehossa joka saa ihon talirauhaset tuottamaan liikaa talia eli ihon omaa rasvausainetta. Tästä seuraa yleensä ihohuokosten tukkiutuminen ja tämä luo bakteereille hyvän kasvualustan. Kun bakteerit lisääntyät käyttäessään ravinnokseen talia, syntyy kudosalueeseen tulehdustila ja finni paisuu entisestään.

      Hormonaalista epätasapainoa aiheuttavia faktoreita on paljon, geneettinen tausta, prosessoidut ruuat lisäaineineen (kaikki E-aineet, kuten säilöntä-, aromivahvenne-, väri, ja emulgointiaineet), sokeri, viina, liikunnan puute ja stressi. Nämä selittävät siis miksi talia erittyy liikaa.

      Miksi talipallerot sitten tulehtuvat? Tämä johtuu eniten elimistön happo/emästasapainosta (jota tutkittu aivan liian vähän). On arvioitu että ihmiset saavat nykyisin teollisesti valmistetuista ruuista n. 20:1 happoja vaikka elimistön kannalta suotuisinta olisi emäsvoittoinen ruokavalio. Parhaat emästä tuottavat ruoka-aineet ovat sitruuna (Kyllä sitruunan palamistuote elimistössä on vahvasti emäksinen vaikka maistuu happamalta), muut sitrushedelmät ja oikeastaan kaikki luonnon vihreä, eli salaatit, kaalit ym. Bakteerit tarvitsevat kasvualustakseen happaman ympäristön ja elimistön happamuus luo iholle tällaisen.

      Nykyään ruuissa on käsittämätön määrä kemikaaleja, joiden ainoa tarkoitus on pidentää ruuan säilyvyyttä ja makua jotta elintarviketeollisuus voisi maksimoida tuotot. Näitä vähän tutkittuja E-sarjan kemikaaleja tulee nopeammin lisää mitä ehditään kieltämään. Esim. Aspartaami (E951) ja Natriumglutamaatti (E621) on jo kielletty vauvojen ruoista eikä niitä suositella raskaana oleville sikiövaurioriskin takia. Ensin nämä myrkyt menevät munuaisiin, sitten maksaan ja mikäli niitä ei vieläkään pystytä poistamaan verestä -> Elimistö dumppaa ne iholle jossa ne edesauttavat bakteerien lisääntymistä.

      Sokeri, valkoiset jauhot ja leivokset happamoittavat myös elimistöä ja keho joutuu käyttämään omia emäsvarantojaan neutraloidakseen ja saavuttaakseen tasapainon.

      Viina puolestaan sekoittaa kropan sokeriaineenvaihdunnan ja koska elimistö ei pysty kerrallaan käyttämään kaikkea alkoholia, kertyy se elimistöön. Näin suomalaisgeenein yleensä keskivartalon alueelle. Eli alkoholi lihottaa ja tämän takia näemme katukuvassa paljon esim. tiukkapyllyisiä mutta läskimakkaraisia ihmisiä.

      Summa summarum, finnien poistoon ei ole olemassa mitään komplekiivisia lääkeaineformuloita vaan parannuslääke on mitä yksinkertaisin - Terve elämäntapa. Tämä vaatii jokaiselta itsetutkiskelua mikä on tärkeää ja motivaatiota ruokavalion parantamiseen , karkkien ja limujen sekä viinan vähentämiseen sekä liikunnan lisäämiseen. Hyvä paikka aloittaa on http://www.fineli.fi/ , josta näkyy eri ruokien sisällöt.

      • spammausta

        tulikin kahteen kertaan..


      • lääke auttaa akneen

        Eiköhän vaan sun iho parantunut kun oli aika eli ruokavaliomuutoksesta huolimatta. Vastuutonta nuorille tuputtaa ruokavaliota jos on syynä hormonaalinen akne tai akne vulgaris jne.

        Nopea lääkitys ->nopea paraneminen ->vähiten arpia, vähiten henkistä kärsimystä, vähiten kuluja.


    • hohhoijjaaa

      Kohta yli 2kk olen ko voidetta käyttänyt ja en huomaan MITÄÄN eroa, tunnostaa ,että finnejä tulee enemmän mitä ennen. Voide kuivattaa kamalasti ihoa vaikka laittaisi kuinka vähän voidetta. Taidan lopettaa käytön ja mennä uudelleen ihotautilääkärin juttusille.

    • :))HHEHGJKGKEGOOOO

      Nyt olen käyttänyt n. 2 kuukautta ja hyvin on auttanut! Olen alle 18-vuotias, jolla on akneiho ja määrättiin epiduoa. Nyt on hävinnyt yli puolet pienistä finneistä, isoja tulee välillä, mutta voin sanoa, että on ihana tunne nähdä finnien välistä normaalia ihoa, eikä pelkkää punaisianäppylöitä. Tämä siis itselläni on auttanut ja aijon vielä jatkaa. Purkkikaan ei ole vielä loppunut :)
      Laittelen sitä iltaisin, alle kasvovettä tietenkin ja aamulla kasvovettä ja sitten erisan herkälle iholle, jonka pH arvo on iholle luonnollinen, niin sitä kosteusvoidetta. Kannattaa myös aloittaa ennen epiduoa ihon kuivuuden hoitamisen kuntoon, sillä muuten tulee kirvelemään ja paljon ( kokemusta, yritin keväällä, mutta liian paljon sattui ja aloitin nyt uudelleen 2 kk sitte, kun kesällä iho parani kuntoon )

      TSEMPPIÄ KAIKILLE YRITTÄJILLE :) - EN

    • 1-19

      Hei, onko epiduon auttanut hormonaaliseen eli finnit tulee kuukautiskierron puolivälin jälkeen? Mulla on juuri tämä ongelma ja ikää reilut 40 v. Ei auttanut roa kuin vajaan puoli vuotta...

    • kreeeettaaa

      Hei! Itse tässä viiden päivän käytön jälkee istun kotona tuskissa ja koulustakin sen takia pois kun on naama niin punainen että paloautoki jää kakkoseksi, turvoksissa ku mikäki ja kirvelee polttaa ja hilseilee. Finnit on kyllä alkanu lähtee. Ensimmäisen käyttö yön jälkee helahti kyllä koko naama aivan kokonaa ja kaikki finnit puski pintaa mutta sitten ku ne puristeli pois ja oon käyttäny nii ei oo uusia tullu..Oon käyttäny sitä vain niille alueille missä aknea pahiten on ja ihan ohuen kerroksen mutta silti vaikuttaa (ja näköjään vähän liiankin tehokkaasti). Ite oon käyttäny sillain että illalla pesasen naaman laitan epiduoa ja annan sen kuivua,sitten nukkuun ja aamulla pesasen pois. Ottaa vaan nyt niin kovasti päähän ku saa kärsiä tämän takia mutta kuhan vaan pääsis aknesta eroon niin ois ihan jees. Nyt vois vaikka palata tonne sohvalle makaan märkä pyyhe kasvoilla jos se vähä helpottas. TUSKASTA ON!
      yks tuote mitä suosittelen jos ei epiduo tunnu hyvältä on Acnicyl. Ku ostaa sen pesuaineen ja voiteen nii on hellävarainen pesu ja pehmeät kasvot sen voiteen kans. Mutta sen vaikutusta saaki sitte oottaa jonku aikaa että se auttaa mutta kyllä silläki tuloksia saa! :)

    • tyttö_18v

      Käytin itse Epiduoa yli 10kk ja voin sanoa, ettei se tehonnut yhtään.

    • Positiivisin mielin

      Itse aloitin vasta epiduon käyttämisen atooppiselle, hyvin herkälle ja pintakuivalle iholle. Lääkäri neuvoi aloittamaan totuttelemalla ihoa ko. aineeseen laittamalla sitä ohut (ja nimen omaan ihan ohut) kerros puhtaalle iholle ja pesemään se noin kahden tunnin kuluttua pois. Epiduon levittämisen jälkeen lääkäri neuvoi odottamaan noin 10 minuuttia ja sitten laittamaan päälle kosteusvoiteen. Muutaman päivän jälkeen aloin jättämään epiduon vaikuttamaan yöksi ja aamulla pesin pois. Ihoni kuivui hieman tavallista enemmän muutaman ensimmäisen päivän aikana, mutta sitten iho alkoi selvästi tottua paremmin aineeseen. Lukiessani muiden kommentteja korvissani kaikui ihotautilääkärini sanat "voidetta tulee levittää vain ohut kerros, sillä paksu kerros vain pahentaa tilannetta". Joten, maltti on valttia tässäkin!!
      Hieman parempaan suuntaan ihon kunto on alkanut mennä parin viikon käytön jälkeen, mutta ihotautilääkäri varoitteli, että minun tapauksessa hyviin tuloksiin voi mennä jopa 9-12 kuukautta. E-pillerit poistivat aikoinaan minulta isot tulehtuneet finnit, mutta nykyisin naamani on täynnä pientä finni/mustapääryyhkää. Joten ei muuta kuin tuloksia odottelemaan. =)

    • Pizzanaama aikuisena

      Noniin.

      On näköjään jo vanha ketju mutta laitetaas nyt sitten kuitenkin. Tämä lähes kolmekymppinen pizzanaama kyllästyi kun naama kukkii 15 -vuotiaan lailla ja meni vihdoin lääkäriin. Ennen tätä on kokeiltu ruokavaliot sekä kaiki mahdolliset itsehoitotuotteet ja rahaa on palanut ainekin yhden auton verran. :D

      No lääkäri oli hyvinkin ymmärtäväinen vaikei akneni msitään maailman pahimmasta päästä ole, mutta ikäväkseni se on koko naaman alueella tasaisesti.

      Täti lääkäri määräsi Epiduo -kuurin ja nyt takana vajaa viikko käyttöä. Tuloksia ei juurikaan vielä ole jos ei kuivumista lasketa. ;) Mutta toiveikkaina ollaan ja ei ainekaan uusia paukamia ole tämän hoidon aikana tullut joten on kai sein jo jotain.

      Lääkäri suositteli Epiduon kanssa käytettäväksi Aqualan Gel nimistä kosteusvoidetta, mutta eihän sitä voi naamaan laittaa kun efekti on sama kun laittais käsidesiä naamaan. Täältä luettuani voisin painella apteekkiin ostamaan humektania jos se ei kerran niin paljon kirvele. Uskollisesti minäkin useana iltana tuota "käsidesiä" naamaani laitoin vaikka ihon ärtymys oli uskomaton ja kipu jotai sietämätöntä.

      Mutta toisiaan odotukset on suuret ja toiveikkaina menään. Olisihan se mukavaa vaihtelua elämään jos saisi komialla naamalla tepastella tuolla kaupungilla. :)

      Tsemppiä kaikille!!

    • 12v-lle epiduota?

      Olen 12v tyttö, jolla on aknea. käytiin äidin kanssa lääkärissä pari päivää sitten ja määräs juuri tätä epiduota. En ymmärrä kun naaman ois saanut parempaan kuntoonkin joillakin pesuaineilla ja voiteilla, mutta ei. pitää kuivattaa nahka irti kasvoista heti ennen koulun alkua! käytän nyt niin että pistän sitä vain paikoittain pahimpien näppyjen päälle, toimii paremmin näin.

    • EPIDUO ON HUIJAUS

      VAROITUS EPIDUO AIHEUTTAA PUNAISIA NÄPPYLÖITÄ JA TUO AKNEN
      Minulla oli clindoksyl kuuri joka poisti punaiset rumat akne näppylät kuukaudessa, mutta lääkärri suositteli kokeilemaan tehokkaampaa Epiduoa ja kahden päivän jälkeen kaikki punaiset isot finnit ovaat vallanneet kummatkin posket. JOS SINULLA ON PIENIÄ FINNEJÄ JA OLET TYYTYVÄINEN CLINDOKSYLIIN ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ VAIHDA EPIDUOON, JOKA TUO AKNEN EI POISTA SITÄ.

      • Hihi

        No ei kyllä todellakaan ole huijausta! Itse sain viikko sitten tähä Epiduoon reseptin ja iho on jo nyt hyvässä kunnossa. Finnejä ei ole tullut yhtään lisää. Päivastoin: Ihoni on huomattavasti kuulaampi ja sileämpi. Punoittaa kyllä ja iho on arka, punainen ja karhea, mutta tämä on sen arvoista. 15 vuotta finneistä kärsineenä löytyi vihdoinkin apu joka toimii, eikä ole huuhaata!


    • Toimii!

      Mulle lääkäri sanoi että illalla kun on laittanut Epiduoa, ja antanut sen vaikuttaa n. 20 minuuttia, voi laittaa kosteusvoidetta päälle. Itse olen Epiduon käytön aikana kuorinut ihoani usein, jottei se pintakuivu ja tukkeudu entisestään.

      • Silmäluomet kuivuu..

        Epiduossahan on sitä kuorivaa ainetta jo valmiiksi?

        ...Miten on muuten mahdollista, että myös mun silmäluomet on ihan kuivat, punaiset ja ärtyneet, vaikken ole käyttänyt lähelläkään silmiä tätä voidetta??! :o
        Kenelläkään muulla vastaavaa...? En tiedä, uskallanko jatkaa käyttöä.....


    • vertaistukea

      Mä olen käyttänyt Epiduoa nyt kohrta puoli vuotta.. välillä omn ollut muutaman viikon jakso, jolloin ajattelin, että "JES!! Nyt tämä tehoaa!" Iho oli todella siisti, ei finnin finniä, mutta eipä aikaakaan, kun homma taas räjähti käsiin..
      Olen kolmekymppinen ja kärsinyt ihoni kanssa jo 15 vuotta ja voin sanoa, että kyllä nyppii!!! On aikoja, kun ei huvita lähteä edes kauppaan tämän naaman kanssa. Itseluottamus on välillä nollassa:( Roacutanin olen syönyt kerran, auttoin vuoden verran... nyt on aika ihotautilääkärille TAAS varattu, meinaan pyytää tuon myrkyn uudelleen.. en keksi muutakaan!!
      Edellinen kirjoittaja kertoin silmäluomien kuivumisesta..mulla oli alussa sama oire. Silmäluomet meni ihan haavaumille.. mutta toi oire helpotti muutamassa viikossa. Käytin yöllä Bepanthenia luomilla..
      Tsemppiä kaikille!! Ihana lukea muidenkin kokemuksia ja tietää, etten ole ainut tämän inhottavan ongelman kanssa..

    • epiduo

      Mä oon käyttänyt Epiduoa varmaan 2-3 vuotta nyt ja aina se vaan on yhtä hyvää! Mulla on vaan ihan sairaan herkkä iho, että sitä voi laittaa ehkä pari kertaa viikossa ettei iho kuivu ja ärsyynny liikaa.
      Ensin mulla oli rasvan kanssa antibiootit ja nyt on e-pillerit. Antibiootteja söin 2x 6kk elikkä yhteensä vuoden, välissä noin puolen vuoden tauko. Sitten päätin kokeilla e-pillerejä ja nyt oon syöny niitä kohta 1,5 vuotta. Pidin syksyllä noin kuukauden taukoa, mutta näpyt palasivat heti joten kuuri takaisin.
      Miinusta rasvassa on tuo, että se ärsyttää ihoa KAMALASTI! Ja hinta tietysti... 25€ pikkutuubista, joka kuluu jo muutamassa käyttökerrassa, varsinkin jos levittää vaikkapa selkään. Niin ja vielä yksi, kaikki talon pyyhkeet ja lakanat pilalla, yöpaidoista puhumattakaan. Sitä en kyllä ihan keksi, että miten olen onnistunut pilaamaan myös ne pyyhkeet, joita en käytä? :D Kivaa myrkkyä siiis tämä tuote vissiinkin....
      Ja mä en ainakaan oo pessy naamaa aamulla? Ikinä. Illalla rasva naamaan ja aamulla meikit pälle. Silmänympärysvoidetta luomille ettei ne ärsyynny liikaa!

      • epiduo

        Lisään vielä; ÄLKÄÄ NYT HYVÄN TÄHDEN LAITTAKO SITÄ JOKA ILTA JA SITTEN VALITTAKO ETTÄ IHO ON ÄRSYYNTYNYT!! Kai teille lääkäri sanoi, että ei KANNATAKKAAN laittaa joka ilta, jossei halua menettää ihoaan? :D Kyllä se toimii, jos on toimiakseen, vaikka käyttäisi esim. 2 krt/vko. Tai mulla ainakin toiminu ja voin sanoa, että tämä akne ei tosiaan ole mistään pienimmästä päästä.
        Vielä kun tämä poistaisi mustapäät......


    • Anonyymi

      Olen saanut adapaleenista kaksi kertaa melko voimakkaan allergiareaktion kasvoille ja kaulaan. Ensin aikoinaan differinistä (kun laitoin yöksi paksummalti kasvoille) ja vuosien päästä epiduosta, kun en puupäänä muistanut, että nimenomaan adapaleeni aiheutti minulle reaktion. Kasvoilla oli siis pehmeää ja kovaa turvotusta ja voimakasta punoitusta.
      Noh, kiinnostavaa tässä on se, että en halunnut heittää kallista tavaraa mäkeen. Olen myös kuullut, että retinolit voivat tasoittaa arpia. Olen jatkanut siis epiduon käyttöä selän, hartioiden ja pakaroiden arpiin yhdessä humektanin kanssa (kerrallaan tarvitaan vain yksi pumppaus epiduo-pullosta). Kutinaa on esiintynyt, mutta aivan kuin vaaleat, pullottavat arvet olisivat hieman kiristyneet ja tasoittuneet. Käyttöä nyt useamman viikon paikkaa vaihdellen 1-2krt/vkossa. Pieniin jälkioireisiin olen käyttänyt aloe vera-geeliä, mikä tuntuu auttavan.
      Lääkityksenä hormonaaliseen akneen (pcos) nyt spironolactone 100-150mg kun e-pillerit aiheuttivat aurallista migreeniä ja niistä luovuin.
      -J

    • Anonyymi

      En äkkiseltään nähnyt oliko joku jo tätä kysynyt mutta, voiko kasvoille laittaa kosteusvoidetta sen jälkeen kun on levittänyt Epiduoa kasvoille?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2013
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      55
      1731
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1455
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe