HYVIÄ RUOKAEHDOTUKSIA (800kcal/pv)

laihduttaja

Haluaisin tietää hyviä ja kevyitä ruokia koko päivän ajaksi.
Kalori raja on 800kcal/pv. Laihdutan ensimmäisen kerran laskemalla kaloreita enkä tunne hyvin vähä kalorisia ruokia ja ruoka-aineita joten ruokailujen kokoaminen on vaikeaa.

Joten jos teillä on hyviä ruoka ehdotuksia niin kertokaa ihmeessä.
(aamupala, välipala, lounas, päivällinen, iltapala tai vaikka kaikki)

Painosta vielä sen verran että oon 162/55 ja painoindeksi on 21

29

38307

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ;;;

      800 kcal päivässä on liian vähän ellet sitten halua itseäsi säästöliekille mistä taas ei todellakaan oo yhtään mitään hyötyä.

      • oikea laihduttaja

        Puhumattakaan siitä, että ihmisen, jonka painoindeksi on jo 21, ei tarvitse laihduttaa. Aloittaja varmaan sen jo tietääkin.


      • sinua hallitsee
        oikea laihduttaja kirjoitti:

        Puhumattakaan siitä, että ihmisen, jonka painoindeksi on jo 21, ei tarvitse laihduttaa. Aloittaja varmaan sen jo tietääkin.

        Ikävä sairaus Anorexia nervosa ja sen kanssa ei olekkaan leikkiminen, siihen saattaa jopa kuolla!


      • Anonyymi

        Vedä perunaa keitettynä, paistettuna, uppopaistettuna, raakakypsennettynä, raakaraasteena, grillattuna, mikrossa, Ilmakypsentimessä, aurinkokeittimessä, kuivattuna, hapatettuna, suolattuna, hillottuna, konaisena, paloina, suikaleina, muussina niin ei tuu liikaa kaloreita ja maha on täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedä perunaa keitettynä, paistettuna, uppopaistettuna, raakakypsennettynä, raakaraasteena, grillattuna, mikrossa, Ilmakypsentimessä, aurinkokeittimessä, kuivattuna, hapatettuna, suolattuna, hillottuna, konaisena, paloina, suikaleina, muussina niin ei tuu liikaa kaloreita ja maha on täynnä.

        Ei ikinä mitään öljypaistettua jos laihduttaa. Keitettyä ainoastaan.


    • kallopala

      Puuttumatta nyt siihen, onko 55kg tarve laihduttaa, niin mainitaan nyt kaksi asiaa:

      1. Järkevä päivittäinen laihdutuskalorimäärä sinun kokoisellesi on 1300 kcal päivä jos et liiku ollenkaan
      2. Järkevä päivittäinen laihdutuskalorimäärä sinun kokoisellesi on 1300 kcal päivä jos et liiku ollenkaan

      En suotta saarnaa liian matalan kalorisaannin terveydellisistä vaikutuksista. Jos olet päättänyt keinolla millä hyvänsä pudottaa painoa ja päätynyt 800kcal rajaan, terveysasiat tuskin painavat vaakassa paljonkaan.

      Nyrkkisääntö voisi olla tämä: 1400 kcal päivässä laihdut enemmän kuin 800 kcal päivässä.

      Liian vähäisellä syönnillä aineenvaihdunta putoaa keho alkaa polttamaan lihaksia läskien sijaan joka johtaa entistä suurempaan hidastukseen. Nälkäsignaalit voimistuvat, ja kaikenlaiset repsahdukset tulevat todennäköisemmiksi.

      Lihasmassa on laihduttajan paras kaveri, ja sen säilyttämiseksi kannattaa tehdä kaikkensa. Lihakset kun kuluttavat levossakin energiaa moninkertaisesti läskeihin verrattuna.

      Sitten itse vastaukseen:

      Proteiini- ja kuitupitoiset ruuat ja hyvät rasvat ovat laihduttajalle tärkeitä. Rahka, vähärasvainen liha, kokojyvätuotteet, leseet, vihannekset, pähkinät jne jne. Oliiviöljyssäkin on paljon hyviä rasvoja (joskaan ei kannata suoraan pullosta lipittää kun kaloreiltaan se on aika tiivistä tavaraa).

      Keskity annoskokojen pienentämiseen ja terveellisten aterioiden kasaamiseen mahdollisimman vähäkalorisen ruuan jahtaamisen sijaan.

      • Anonyymi

        Ja sellainen leipä missä ei ole sokeria glugoosia eikä öljyä.


    • kallopala

      Lisätään vielä sen verran, että 800kcal/d lasketaan VLCD:ksi, ja sellaiseen ei saisi ryhtyä ilman lääkärin kanssa jutustelua ja aktiivista terveydentilan seuraamista.

    • laihduttaja

      Olen kahdesti synnyttänyt eikä painoindeksi vastaa ulkonäköäni. Anoreksiasta ei missään nimessä ole kysymys! Olen ennenkin laihduttanut mutten kaloreita seuraamalla ja silti läski ei ole liikkunut mihinkään suuntaan. Urheilen kolmesti viikossa, riippuen miten kiireiltä ehdin. Mun kuuluisi syödä 1400kcal/pv jos haluaisin pysyä tän painoisena jos liikuntaa ei lasketa mukaan. Kaloreilla laihdutuksen aloitinkin 1100kcal/pv, mutta syön itseltäni salaa joten tästä syystä raja on 800kcal/pv. Näin minimoin yli syömistä. KIITOS

      ps. Löytyykö niitä reseptejä yms?

      • samma här. .

        olen kanssa äiti jonka bmi on 21. haluisin laihtua 3-5kg. olen pitänyt 700-1100kcal/pvä diettiä yllä. mutta se ei toimi koska olen niin nälissäni että vkonloppuisin ahmin 3000-4000kcal/pvä. paras on pitää 1200kcal (se kyllä laihduttaa, mutta hitaasti). ja näin normaalipainosena on parempi laihduttaa hitaasti koska muuten alkaa nahka roikkumaan.


      • äiti mutta...
        samma här. . kirjoitti:

        olen kanssa äiti jonka bmi on 21. haluisin laihtua 3-5kg. olen pitänyt 700-1100kcal/pvä diettiä yllä. mutta se ei toimi koska olen niin nälissäni että vkonloppuisin ahmin 3000-4000kcal/pvä. paras on pitää 1200kcal (se kyllä laihduttaa, mutta hitaasti). ja näin normaalipainosena on parempi laihduttaa hitaasti koska muuten alkaa nahka roikkumaan.

        Mulla on kans bmi 21, haluaisin laihtua vielä noin viisi kiloa, koska kroppani ei ole vielä mielestäni riittävän hoikka. Se riippuu ihmisestä.

        Olisin myös ollut kiinnostunut kuulemaan ruokaohjeita itseni kokoiselle, mutta ilmeisesti täällä ei normaalipainoisille anneta vinkkejä...


      • cvxg s
        äiti mutta... kirjoitti:

        Mulla on kans bmi 21, haluaisin laihtua vielä noin viisi kiloa, koska kroppani ei ole vielä mielestäni riittävän hoikka. Se riippuu ihmisestä.

        Olisin myös ollut kiinnostunut kuulemaan ruokaohjeita itseni kokoiselle, mutta ilmeisesti täällä ei normaalipainoisille anneta vinkkejä...

        puuro n. 90-120kcal
        riisikakku 30 kcal
        ruisleipä 60kcal/siivu
        keittokinkku/siivu 10 kcal
        kevytjugurtti 80kcal/purkki
        kasviskeitto 30kcal/100g
        kasvikset n.30kcal/100g
        maitorahka 57kcal/100g, paljon protskuja!
        light limpparit ja mehut 0-5kcal/100g
        sokerittomat marjakeitot n.10kcal/100g
        valion sokeiton jäätelö 210kcal/purkki (0,5L)



        tossa on tosi niukasti, mut noi nyt tuli mieleen.:)


      • relax123

        1200kcal päivässä on ehdoton minimi. Ja jos syöt itseltäsi salaa, eikö siinä ole vika? ei se rajan laskeminen auta.. niin ja lihaksethan painaa enemmän kuin "läski" joten jos painoindeksi on 21 ja silti löytyy läskiä niin eikös se meinaa että lihaksia ei löydy.. eli yhdistele aerobista liikuntaa ja voimajumppaa. Erityisesti kuntosalille kannattaa mennä, siellä ne lihakset vasta kiinteytyvät (naisille ei tule mieslihaksia ihan helposti, ei oikeastaan ollenkaan) kunhan muistat tehä väh 10min alku ja loppulämmön! niin ja lenkillä voit nostaa sykettä ja tehdä tavallista pidempää lenkkiä, uinti ja vesijuoksu on myös erinomaista kiinteytys liikuntaa! pelkästään hyvä ryhti tekee jo -5kg, esim pilateksella onnistuu=) kärsivällisyys voittaa..

        Niin ja tässä on 1200kcal ruokavalio:

        kasvikset väh 3annosta (1annos:1-2dl)
        hedelmät ja marjat: 3 annosta (1. annos: 1 hedelmä, 2½ dl marjoja, 1dl tuoremehua)
        leipä,viljavalmisteet,peruna: 6 annosta (1.annos: 1ohut leipäviipale, 1½dl puuroa, 1 peruna, 2/3 riisi/pasta)
        maito ja maitovalmisteet: 3 annosta (1.annos: lasi rasv. maitoa,piimää tai 2-3viipaletta vähärasv.juustoa)
        liha,kala,kananmuna: 4 annosta (1.annos: 40g vähärasv.lihaa tai 50g kalaa tai 1 kananmuna)
        rasva: 4 annosta (1.annos: 1tl kasvimargariinia tai 2tl kevyt margariinia)


      • Anonyymi
        äiti mutta... kirjoitti:

        Mulla on kans bmi 21, haluaisin laihtua vielä noin viisi kiloa, koska kroppani ei ole vielä mielestäni riittävän hoikka. Se riippuu ihmisestä.

        Olisin myös ollut kiinnostunut kuulemaan ruokaohjeita itseni kokoiselle, mutta ilmeisesti täällä ei normaalipainoisille anneta vinkkejä...

        Se vanha kauhea kaalikeitto edelleen ilman lihaa on kyllä perus laihdutus kuuri aina kun on nälkä sitä. Vettä.


    • Laihduttelija.

      Aamupala klo 08.00 (200kcal)
      4dl teetä, kuitupuuro (62kcal) 88g banaania (74kcal), 1 näkkileipä päälliset (64kcal).

      Lounas klo 11.00, (257kcal)
      4dl teetä, 10g soijarouhetta (32kcal), 75g herneitä (62kcal), 38g porkkanaa (10kcal),
      25g maissia (22kcal), 2g rypsiöljyä (18kcal), 1 näkkileipä päälliset (59kcal), 90g pilttiä (54kcal).

      Välipala klo 14.00, (104kcal)
      4dl teetä, 150g jogurttia (60kcal), 10g vehnäleseitä (14kcal). 1 omena (30kcal).

      Päivällinen klo 17.00 (197kcal)
      4dl teetä, 150g bataattia (112kcal), 70g herneitä (58kcal), 1 satsuma (27kcal).

      Iltapala klo 19.00, (62kcal)
      4dl teetä, kuitupuuro (62kcal).

      Yhteensä; (820kcal), OK 0!
      Liikunta: 0min.

      Siinä esimerkki minun päivästäni. Huomauttaisin kyllä, että tuolla kalorimäärällä ratkeaa usein syömään ja silloin sormet menee kurkkuun.

      Kuitupuuron ohje: 2dl vettä, 15g nalle kuntokauraa, 10g vehnäleseitä =62kcal. Kiehautat vaan veden ja hauduttelet vähän aikaa. Joskus teen niin, että käytän 10g kuntokauraa ja 10g vehnäleseitä=46kcal. Tsemppiä sulle, vaikka se on kivinen tie, mutta jos onnistut pitämääm kalorit tuolla tasolla, niin laihdut, mutta elimistö saattaa kääntyä vastaasi, jolloin et laihdu.

      Muista juoda tarpeeksi. 1000-1200kcal on paras tapa melkeinpä, mutta silloin tuloksia ei synny hetkessä. Kannattaa kyllä kääntyä ravitsemusterapeutin puoleen, koska tuossa voi helposti sairastua syömishäiriöön. Minullakin kävi niin. Ja et varmana halua anoreksiaa tai bulimiaa.


      Tässä tämän päivän syömistaulukkoni:

      Aamiainen klo 10.45 (152kcal)
      3dl teetä (2kcal), 200g omenaa (80kcal)., 1 näkkileipä päälliset (70kcal). Kaliumlääke.

      Lounas klo 14.00 (150kcal)
      4dl vettä, 100g herneitä (85kcal), 20g soijaa (65kcal). Kromitabletti.

      Välipala klo 17.00 (100kcal)
      3dl vettä, 100g alpro soya-jogurttia (60kcal), 100g pilttiä (40kcal).

      (Päivällinen klo 16.30 (150kcal)
      3dl vettä, 100g maissia (85kcal), 20g soijaa (65kcal).) Luultavasti jää pois.

      Iltapala klo 19.00 (100kcal)
      2dl vettä, 1 ruisleipä päälliset (100kcal). Kaliumlääke.

      Yhteensä (n.500-700kcal), OK 0! (oksennuskerrat)
      Liikunta: 20min kuntopyörällä.

      Tähän se sitten menee. Joudun syömääm lääkkeitä ja yrittämään olla oksentamatta. Nyt ei maistu ruoka, mutta näin alhainen kalorimäärä aiheuttaa mulla ahmimista ja oksentelua, että mieti kahdesti, mihin ryhdyt.

    • Ravintovalmentaja

      Kyllä normaalinaisen päivittäinen kalorisaanti on 2000-2500 joten tämän luvun alle menevät lukemat ovat jo omiaan lisäämään ylipainoa. On suorastaan ihmeellistä että vaikka kuussa on käyty niin silti ei osata syödä oikein. Itse (mies) syön 6 kertaa päivässä ja määräksi tulee 3200 kcal ja voin vakuuttaa että ylipainoa ei ole, koska syön tasaisesti ja alla olevan kaavan mukaan.

      Energiaravintoaine määrät kertoimineen:

      Proteiini: 1.3 g / kg / vuorokausi
      Hiilihydraatti: 4-6g/kg/vuorokausi
      Rasvat: 1 g / kg/vuorokausi

      www.fineli.fi josta näet ravintokoostumuksen

      • Jvjj

        :D joo voi olla painavammalle ja pidemmälle miehelle :D mun ravinnontarve on siinä 1400 kcal päivää kohti, 22 muistaakseni painoindeksi...... Ei se oo niin, että kaikki kuluttais yhtä paljon :P


    • looooopi

      Jos "syö itseltään salaa", ei todellakaan ole terve suhtautuminen ruokaan...

    • Mamma

      Kyllä varmaan kaikkio tietää kuinka pitää syödä !

      On vaan tosi ankeetakun toiset voisyödä vaikka kuinapaljon eikä he liho lainkaan, itselläni on tilanne että pittäisi saada painoa pois mutta kuinka ??????

      Liikun töissä ja vapaallakin ,mutta paino vaan nousee :/

      Olisi kiva saada ohjeet j´kuinka päivittäi
      n syön, että paino putoaisi edes vähän ?????


      Oma paino indeksi on kyllä roimasti yli normaalin 27 ja haluaisin todellaki laihtua

    • Jos paino nousee

      Jos sun paino nousee, vaikka elin- ja ruokailutavat eivöt ole muuttuneet, kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttamassa kilpirauhanen. Otettava vähintään kaksi verikoetta aamulla ilman kahvia tai tupakkaa; T4-V ja TSH. Toteamaton ja hpitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta lihottaa, vaikka ei söisi paljon mitään. Lihomisen ohella yleisiä oireita ovat palelu, alilämpö, hidas lepopulssi, anemia, kuiva iho, hiuksia lähtee päästä, ummetus ym. Lisää oireita voit lukea esim. Kilpirauhasliiton tai Kilpirauhasfoorumin sivustoilta. Suomessa noin 5-10% naisista sairastaa kilpirauhasen vajaatoiminta ja miehistä n. 1-2%, joten se ei ole harvinainen vaiva. Sairaus voi alkaa yhtäkkiä selvin oirein tai hiipiä vuosikausia ennenkuin se diagnosoidaan ja hoito aloitetaan.

      • lisäys edelliseen

        Oireista unohtui mainita kognitiiviset oireet eli jatkuva väsymys, jota nukkuminen ei poista, uupumus, muistihäiriöt, "aivosumu", masennus ja aloitekyvyttömyys.


    • läskioon

      itse syön enint. 400-500 kcal päivässä ja tuntuu että lihon vaan.

      • Tietämätön

        Kumpi on terveellisempää,olla liikalihava,vai anorektikko?


      • minävainmoi

        Tämäkin juuri sen takia koska keho menee säästöliekille! syö 1200-1500 kcal ja käy vaikka 1h lenkillä per päivä, näin mulla tippuu paino ja ei varmasti lihota....hyvä esimerkki säästöliekistä on se etten kerran syönyt viiteen päivään (tiedän oli aika sairasta puuhaa mutta nyt olen terve ja viisas!) ja paino oli noussut! heti kun aloin syömään ja liikkumaan niin paino taas laski :) eli ravintoa nassuun ja lenkille mars!


      • khjghf

        Valehtelet joko itsellesi tai muille. Ei ole mahdollista.


    • oma_on_elämä

      Sitten on niitä naisia, jotka painavat 44 kg ja ovat 175 cm pitkiä. Ja valittavat pullottavaa mahaa. Eli yhä edelleen pitää laihduttaa. Ihan oikeasti. Normaalipainoisen laihduttamisesta ei ole mitään hyötyä. Laihduttaessa menettää lihasmassaa. Nuorena se vielä palautuu, mutta keski-iässä voi olla jo vaikeampaa. Iho rypistyy ja alkaa roikkumaan, vaikka olisi synnyttämätön.

      Ainoa lääke kehonkuvaongelmaan on lihasmassaa kehittävä liikunta. Lihasmassa ei kehity äärimmäisen matalaenergisellä dieetillä. Jos varaa on, voi myös käydä rasvaimussa ja leikkauttamassa löysät mahanahat pois. Tai sitten käyttää korsettia.

    • PT-Niko

      Jokaisen ihmisen ravinnontarve pitäisi kartoittaa henkilökohtaisesti.
      Harvoin nettien keskustelupalstoilta löytyy vastausta juuri sinun tarpeillesi.
      Itse suosittelen vilpittömästi kääntymistä Personal Trainerin tai Ravintoterapeutin puoleen.
      Ota yhteyttä joko sähköpostitse tai nettisivujen kautta jos koet tarvitsevasi tukea. :)

      [email protected]
      http://nmtraining.fi/ohjelmat/

    • woofie

      kaikki vaan höpöttää siitä että ei ole tervettä, eikä vastaa kysymykseen, vitun suomi24 ...

    • Anonyymi

      Et ole paljon ylipainoinen. Mutta elämä on helppoa kun lopetat laskurit ja tiedät että sokeri rasvat öljyt lihottaa ja osta vain kasviksia teet kasvikeittoa ilman sokeria ilman kermaa ilman lihaa. Välipala on aina vesilasi ja ananas tai omena. Porkkana. Tehokas pari kuukautta ja liikut juot vettä.Ei edes muuta teetä kuin vihreää tai puristettu sitruuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe