Propral lääkitys päivittäiseen käyttöön?

maria.under

Voiko näitä propral tabletteja syödä päivittäin jännityksen takia? Mikä on sopiva peruste, että lääkäri nostaa annotusta tai lääkkeiden määrää? Sain nyt tilapäiseen käyttöön 10mg 30tabl. En usko että se riittää kauan minulla. :/ Kiitos vastauksista.

18

13913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Propralisti

      Veit sanat suustani! Mä olen just miettiny tuota samaa. Tänäänki tärisin aivan mahdottomasti ja olen vakavasti harkinnut Propan käytön lisäämistä. Toisekseen positiivinen kokemus Propan auttamisesta on ihan viikonlopulta. Esitystilanteessa olin aivan relax kun olin ottanut kolme Propaa.

      • itselläni menee

        2-3 kpl 40 mg:n tablettia vuorokaudessa. Tuolla XXX-kappaleella et kyllä pitkälle pötki. Itselleni kirjoitetaan aina 2xC, eli kaksisataa tabl.kerralla, tulee edullisemmaksikin kuin tuo XXX-kpl


      • garagezzz
        itselläni menee kirjoitti:

        2-3 kpl 40 mg:n tablettia vuorokaudessa. Tuolla XXX-kappaleella et kyllä pitkälle pötki. Itselleni kirjoitetaan aina 2xC, eli kaksisataa tabl.kerralla, tulee edullisemmaksikin kuin tuo XXX-kpl

        Mitä oireita sinulla on, että lääkäri suostui määräämään propralia päivittäiseen käyttöön?


      • ..................
        garagezzz kirjoitti:

        Mitä oireita sinulla on, että lääkäri suostui määräämään propralia päivittäiseen käyttöön?

        GAD ja takykardia.


      • dshfbfdbdf
        itselläni menee kirjoitti:

        2-3 kpl 40 mg:n tablettia vuorokaudessa. Tuolla XXX-kappaleella et kyllä pitkälle pötki. Itselleni kirjoitetaan aina 2xC, eli kaksisataa tabl.kerralla, tulee edullisemmaksikin kuin tuo XXX-kpl

        voiko niitä noin monta syödä päivässä luulin että 1x40mg on maksimi päivässä


      • menee indikaatiolla
        .................. kirjoitti:

        GAD ja takykardia.

        liikaa bakteereja suolistossa, ja jopa ärtynyt paksusuoli. Kannattaisi mieluummin häätää ne bakteerit sieltä pois kuin popsia propraleja kun karkkeja. Ja amalgaamipaikkasi kannattaa myös laittaa vaihtoon. En tiedä ketään joka popsisi propraleja ja jolla ei olisi ongelmia suoliston kanssa/amalgaamipaikkoja.


    • xx..

      Tabletit eivät paranna sinua vaan pahentavat pitkällä ajalla. Tabletteja voi käyttää tilapäisesti, mutta niistä pitää pyrkiä eroon.
      Käytä myrkyttömiä luonnonmenetelmiä. Raitis ilma, ruoka, vesi, hengitysharjoitukset ja oikea ajattelu parantavat pitkällä tähtäimellä. Se on ponnistelua, mutta siinä oppii tuntemaan elämän iloa. Elämään kuuluu onnellisuus luonnollisena osana. Kyllä se löytyy kun etsii.

      • maria.under

        Päinvastoin, sillä ilman lääkitystä fyysiset oireet vaivaavat päivittäin (esim. vapiseminen, punastelu) Lääkkeet saavat oloni tuntumaan paremmaksi ja varmemmaksi. Pystyn näin olemaan oma itseni ja onnellinen ilman pelkoa fyysisistä oireista. Sosiaalinen kanssakäynti helpottuu ja uskon, että hyvien kokemusten ansiosta lääkkeestä eroon pääseminen kyllä tapahtuu aikanaan.


      • Propralisti
        maria.under kirjoitti:

        Päinvastoin, sillä ilman lääkitystä fyysiset oireet vaivaavat päivittäin (esim. vapiseminen, punastelu) Lääkkeet saavat oloni tuntumaan paremmaksi ja varmemmaksi. Pystyn näin olemaan oma itseni ja onnellinen ilman pelkoa fyysisistä oireista. Sosiaalinen kanssakäynti helpottuu ja uskon, että hyvien kokemusten ansiosta lääkkeestä eroon pääseminen kyllä tapahtuu aikanaan.

        Eipä monet neuvojat ymmärrä mitä paha jännitys todella on. Se vie voimia ja on todella epämiellyttävää!
        Itse aion nyt lisätä Propan käyttöä sillä jännitysoireeni ovat pahentuneet jostakin syystä.


      • xx..
        Propralisti kirjoitti:

        Eipä monet neuvojat ymmärrä mitä paha jännitys todella on. Se vie voimia ja on todella epämiellyttävää!
        Itse aion nyt lisätä Propan käyttöä sillä jännitysoireeni ovat pahentuneet jostakin syystä.

        saattavat olla 50-70 vuotiaita. He muistavat monia kokemuksia. Nuoret luulevat olevansa ensimmäisiä, jotka kokevat sellaista. Kuitenkin edellinen sukupolvi on jo elänyt aivan samanlaisissa oloissa ja kokenut samoja asioita. Nämä jännitykset ja muut on jo läpikäyty ja monesti jo unohtuneitakin asioita. Vanhana voi elää iloisena ja nauttia elämästä.


    • jnnjn

      Itse käytän säännöllisesti propral 40mg jota on jatkunut 17v. 1-3 tablettia päivässä jos jätän ottamatta verenpaineeni kohoaa. Otan sitä paniikkihäiriön ohessa.

      • dunno what to do..

        Itse käytin aluksin 10mg propralia mutta ne eivät tuntuneet vaikuttavan. sitten sain reseptin 40mg tabletteihin. niistä saan suurta helpotusta ahdistaviin sosiaalisiin- ja ennen kaikke esiintymistilanteisiin. nyt niitä vain on alkanut olla hyvinki usein. kolmena neljänä päivänä viikossa. olen miettinyt itse samaa että pystyykö lääkäri määrätä kyseiseen lääkkeeseen ns.jatkuvamman reseptin? käyn sos.til.pelkoni vuoksi psykologilla, mutta en koe saavani siitä hirveästi apua. tietysti siinä on kyse pidemmän tähtäimen prosessista. psykologini kuitenki ehdotti että miettisin siirtymistä jatkuvampaan lääkitykseen. itseäni jotenki mietityttää siirtyminen masennuslääkkeisiin, koska pelkään niistä tulevia sivuoireita (lihominen lähinnä). ja koska kuitenkin muuten olen täysin elämäniloinen, lukuunottamatta suurempia sosiaalisiatilanteita.

        onko kenelläkään omakohtaista kokemusta siitä, että söisikin pelkkää propralia säännöllisesti tai vähemmän säännöllisesti masennuslääkkeiden sijasta?


      • käyttäjä
        dunno what to do.. kirjoitti:

        Itse käytin aluksin 10mg propralia mutta ne eivät tuntuneet vaikuttavan. sitten sain reseptin 40mg tabletteihin. niistä saan suurta helpotusta ahdistaviin sosiaalisiin- ja ennen kaikke esiintymistilanteisiin. nyt niitä vain on alkanut olla hyvinki usein. kolmena neljänä päivänä viikossa. olen miettinyt itse samaa että pystyykö lääkäri määrätä kyseiseen lääkkeeseen ns.jatkuvamman reseptin? käyn sos.til.pelkoni vuoksi psykologilla, mutta en koe saavani siitä hirveästi apua. tietysti siinä on kyse pidemmän tähtäimen prosessista. psykologini kuitenki ehdotti että miettisin siirtymistä jatkuvampaan lääkitykseen. itseäni jotenki mietityttää siirtyminen masennuslääkkeisiin, koska pelkään niistä tulevia sivuoireita (lihominen lähinnä). ja koska kuitenkin muuten olen täysin elämäniloinen, lukuunottamatta suurempia sosiaalisiatilanteita.

        onko kenelläkään omakohtaista kokemusta siitä, että söisikin pelkkää propralia säännöllisesti tai vähemmän säännöllisesti masennuslääkkeiden sijasta?

        Hei!

        Syön itse propralia ihan säännöllisesti 40 mg 3x päivässä. Määrättiin minulle sydämen oireiluun ihan alunperin, mutta tosiaan alentanut myös ennen TODELLA pahaa pelkoa esiintymisissä yms. sosiaalisissa tilanteissa. Itse olen kokenut tämän erittäin hyväksi vaihtoehdoksi, koska täten monet ennen erittäin epämiellyttävät tai mahdottamat asiat tuntuvat nyt ihan suht ok:lta (kuten puhuminen yleisölle), ja pystyn keskittymään olennaiseen, ja tällä vältän myös muut mahdolliset vahvemmat lääkkeet. Itsellä ei ole ollut sivuvaikutuksia tms., olo on itseasiassa ollut paljon parempi ja virkeämpi tämän aloittamisen jälkeen! Kannattaa tietysti ilman muuta jutella lääkärin kanssa, jokaisen keho on luonnollisesti yksilöllinen, ja minulla tosiaan lääkitys sydämen oireilun takia välttämätön! Mutta minulle vain positiivisia kokemuksia!:)

        Terv. Propralin käyttäjä


    • ttr990

      Itse olen käyttänyt vuosia 40mg propaa sydämen rytmihäiriön hoitoon. Ja kyllä itse sen reseptin olen saanut uusittua nykyään ihan netin kautta.
      Kokeilin lopettaa ko. lääkitystä, koska koin muljattelun loppuneen hetkeksi jostain syystä. Muutaman päivän päästä syketaso nousi tosi korkealle ja pelkäsin jo flimmeriä. Mitenköhän tuota pitäisi sitten vähentää? Varmaan lekurin puheille...

      • lopeta vähitellen

        Lopeta vähitellen, jos olet käyttänyt noinkin isohkoa annosta vuosien ajan. Elimistö tottuu siihen vaikkei varsinaisesti riippuvuutta aiheutakaan.

        Jossain toisessa ketjussa joku kertoi joutuneensa sairaalaan kun oli seinään lopettanut betasalpaajat pitemmän käytön jälkeen - syke oli mennyt tosi korkealle.


    • 16+2

      eikös propralilla ollut haittavaikutuksena hiustenlähtöä

      • hiuksetpäässäonviel

        Kylläpä mulla ainakin on hiukset päässä pysynyt :D tosin blondauksista vähän kärsineet, mutta suht tuuhea pehko niitä jokatapauksessa on. Ja lähes puoltoista vuotta lääkettä käyttänyt, päivittäin.


      • 20+7
        hiuksetpäässäonviel kirjoitti:

        Kylläpä mulla ainakin on hiukset päässä pysynyt :D tosin blondauksista vähän kärsineet, mutta suht tuuhea pehko niitä jokatapauksessa on. Ja lähes puoltoista vuotta lääkettä käyttänyt, päivittäin.

        ok, hyvä tietää, ehkä itsekin pitäisi hommata tuota uudestaan kun edellinen purkki loppui :()


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe