Moottoripyörä Venäjältä?

Ressu

Olisiko jollain kokemuksia vanhan moottoripyörän tuonnista Venäjältä? Tarkoitan siis rekisteröitäväksi Suomeen.
Joku vanha sivuvaunu-Ural tai vastaava. Se kun olisi ihan oiva, edullinen ja luja matkapyörä.
Kuinkahan määräytyy tullimaksu ja ajoneuvovero?
Jääkö siitä ostoksesta mitään säästöä verrattuna matkapyörän ostamiseen Suomessa?
Ja saako niitä edes tuoda käyttöpyöriksi, vai pelkästään museoajoneuvoiksi?
Venäjällä valmistetaan myös mopedeja. Kuinkahan niiden tuonti onnistuisi?

30

20284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vertti

      Vai oikein Vennään maan laatuvempaimia ostamaan! Näyttää olevan ihan hinku. Oletko ihan tolkuissasi, vai jäitkö muuten vain jumiin Moskovan puoluekoulun oppeihin..... Kaikkea sitä kuulee.

      • Ressu

        Äläs nyt, vanhat moottoripyörät on lännessä ajettu jo loppuun. Niitä ei enää ole. Sitäpaitsi hinnat ovat aivan tolkuttomat.
        Itä-Euroopan ja Venäjän moottoripyörät ovat haluttua tavaraa myös Suomessa.
        Ei pidä ottaa asioita niin vakavasti. Moottoripyörä=moottoripyörä... Ei siinä sen kummempaa ole.


      • viipuri

        Miksi kirjoitit agressiivisesti "Ressulle" -Hän esitti vilpittömän kysymyksen, josta minäkin olen kiinnostunut.. Itse varmaan ajat moottoripyörää malli "idiot" jossa roikutaan väkinäisesti korkealla olevasta ohjaustangosta ja sorkat suorina ajosuuntaan päin.. Onsiinä nautintoa kerrakseen.. 10 kilometrin välein pitää levätä että pääsee takaisin kämpälle..


      • Hyvä juttu....
        viipuri kirjoitti:

        Miksi kirjoitit agressiivisesti "Ressulle" -Hän esitti vilpittömän kysymyksen, josta minäkin olen kiinnostunut.. Itse varmaan ajat moottoripyörää malli "idiot" jossa roikutaan väkinäisesti korkealla olevasta ohjaustangosta ja sorkat suorina ajosuuntaan päin.. Onsiinä nautintoa kerrakseen.. 10 kilometrin välein pitää levätä että pääsee takaisin kämpälle..

        Piti aivan ääneen nauraa jutullesi!
        Olen ajatellut aivan samoin näistä "choppereista". Niissä tuuletetaan kainaloita ja ajellaan selkä, jalat ja kädet suorina. Mutta sama se, halunsa kullakin.

        Ressu


      • Lapista.....

        Miksi moottoripyörä Venäjältä? Siksi että minullakin on jo kaikenlaista länsikrääsää. Nyt kiehtoo venäläinen akantappaja, kunhan vain saisi rahalla, muuta väliä ei ole


      • Timo_60
        viipuri kirjoitti:

        Miksi kirjoitit agressiivisesti "Ressulle" -Hän esitti vilpittömän kysymyksen, josta minäkin olen kiinnostunut.. Itse varmaan ajat moottoripyörää malli "idiot" jossa roikutaan väkinäisesti korkealla olevasta ohjaustangosta ja sorkat suorina ajosuuntaan päin.. Onsiinä nautintoa kerrakseen.. 10 kilometrin välein pitää levätä että pääsee takaisin kämpälle..

        Chopperit on ok. Annetaan kaikkien ajella millä haluaa. Minusta pannuharrikka on magee, ja ural sisältää samoja elementtejä. Harrikan potato potato saundi on magee, ja uralin saundi on myös magee, pehmeä murina.
        Olin Hd-rallissa Tallinnassa, ja tosi kivaa ryhmää. Harrikassa on Hurriganesia.


    • kalle

      on kuule helevetin paperisota,kyselin kerran sieltä samaa asiaa,tulin siihen tulokseen,että en ala siihen hommaan.muuten ei asia tuntuisi olevan vaikea,mutta Venäjän viranomaiset vaativat kaikki asiakirjat monena kappaleena.ja jokainen virasto on auki eri päivinä.

      • Ressu

        Tuttava toi kesällä moottoripyörän Venäjältä, mutta se ei tullut rekisteriin vaan varaosiksi. Se oli kuulemma helppo tuoda, tulliakaan ei tarvinnut maksaa kuin muutama kymmenen euroa.


      • USSR
        Ressu kirjoitti:

        Tuttava toi kesällä moottoripyörän Venäjältä, mutta se ei tullut rekisteriin vaan varaosiksi. Se oli kuulemma helppo tuoda, tulliakaan ei tarvinnut maksaa kuin muutama kymmenen euroa.

        En osaa vastata kysymykseesi, mutta nostan hattua sille.
        Olen katsellut kotimaan markkinoilta Ural tai Dnepr sivuvaunupyörää, tarkoituksena laittaa se hienoon kuntoon.
        Jos saat Venäjältä merkittävästi halvemmalla, niin anna kuulua asiasta.
        Vertti kiehukoot mehuissaan!


      • Ressu
        USSR kirjoitti:

        En osaa vastata kysymykseesi, mutta nostan hattua sille.
        Olen katsellut kotimaan markkinoilta Ural tai Dnepr sivuvaunupyörää, tarkoituksena laittaa se hienoon kuntoon.
        Jos saat Venäjältä merkittävästi halvemmalla, niin anna kuulua asiasta.
        Vertti kiehukoot mehuissaan!

        Se nyt vaan, jos jommankumman saisi tuotua ensiksi rekisteröintiä varten. Varaosapyörän voi tuoda helposti.
        Onko niitä pyöriä myynnissä Suomessa?
        Varmaan aika kalliita? Mikä se hintataso on käytetyissä pyörissä Suomessa, vai onko niitä edes myytävinä?
        Kuljetuksen voin kyllä hoitaa Venäjältä, jos lähdet mukaan.
        Pitää kysyä Ristolta siitä varaosapyörän tuonnista, se taisi olla Dnepr.


      • USSR
        Ressu kirjoitti:

        Se nyt vaan, jos jommankumman saisi tuotua ensiksi rekisteröintiä varten. Varaosapyörän voi tuoda helposti.
        Onko niitä pyöriä myynnissä Suomessa?
        Varmaan aika kalliita? Mikä se hintataso on käytetyissä pyörissä Suomessa, vai onko niitä edes myytävinä?
        Kuljetuksen voin kyllä hoitaa Venäjältä, jos lähdet mukaan.
        Pitää kysyä Ristolta siitä varaosapyörän tuonnista, se taisi olla Dnepr.

        Hinnat Suomessa pyörivät tuhannen euron kieppeillä sivuvaunulla olevat pyörät.
        Voi löytyä halvempia ja myös kalliimpia, kunnosta riippuen.


      • Itämaan kulkija
        USSR kirjoitti:

        En osaa vastata kysymykseesi, mutta nostan hattua sille.
        Olen katsellut kotimaan markkinoilta Ural tai Dnepr sivuvaunupyörää, tarkoituksena laittaa se hienoon kuntoon.
        Jos saat Venäjältä merkittävästi halvemmalla, niin anna kuulua asiasta.
        Vertti kiehukoot mehuissaan!

        niin olin n.8kk kiinassa ja olin ostaa uuden sivuvaunun/650,mutta vaimoni ei halunnut sitten myöhemmin tuoda sitä suomeen/ei paljoa paperisotaa,mutta rahtikulut melko kalliit n.1500usd viime vuonna!

        harkitkaa asiaa


      • Rodion
        Itämaan kulkija kirjoitti:

        niin olin n.8kk kiinassa ja olin ostaa uuden sivuvaunun/650,mutta vaimoni ei halunnut sitten myöhemmin tuoda sitä suomeen/ei paljoa paperisotaa,mutta rahtikulut melko kalliit n.1500usd viime vuonna!

        harkitkaa asiaa

        Kyselin pari vuotta sitten Dneprin varaosia Pietarista. Ei ensimmäistäkään. Suosittelivat Kiovaa! Uraliin olisi ollut yhtä ja toista. Joten kannattaa luottaa Uraliin.


      • Dnepr
        Ressu kirjoitti:

        Se nyt vaan, jos jommankumman saisi tuotua ensiksi rekisteröintiä varten. Varaosapyörän voi tuoda helposti.
        Onko niitä pyöriä myynnissä Suomessa?
        Varmaan aika kalliita? Mikä se hintataso on käytetyissä pyörissä Suomessa, vai onko niitä edes myytävinä?
        Kuljetuksen voin kyllä hoitaa Venäjältä, jos lähdet mukaan.
        Pitää kysyä Ristolta siitä varaosapyörän tuonnista, se taisi olla Dnepr.

        Kuusamossa olis myytävänä dnepr-82 650cc.sivuvaunulla hp.1000e jos kiinnostaa niin laita viestiä niin saat numeron tai jätä numeros niin soitan [email protected]


      • ALBUSHA
        Dnepr kirjoitti:

        Kuusamossa olis myytävänä dnepr-82 650cc.sivuvaunulla hp.1000e jos kiinnostaa niin laita viestiä niin saat numeron tai jätä numeros niin soitan [email protected]

        Moi! Ostos on aina mielijohde ja halu, tai vain näytös! Minulle se oli piintymä 1950 luvulta ja kun ikäni lähenteli 60v. halusin uuden 40-50 luvun mallisen sivuvaunullisen m-pyörän. En ollut ikinä ajanut m-pyörää, mutta synttärilah-jaksi ostin sen Tammikuussa 2006, Suomen maahan-tuojalta URAL MOTORBIGES OY ESPOOSTA. Hinta kotiin tuotuna ja rekisteröitynä oli noin 11000. Yksi kesä meni ajoharjoitteluun ja m-pyöräni pieniin hienosäätöihin. Nyt on kesä 2007, nautin sillä ajamisesta, sekin on taidelaji, m-pyöräni on mielestäni maailman kaunein ja toimii hyvin. Ei krossailuun, vaan rauhalliseen ajoon, noin 80-100 km/tunti, on mukava nopeus. Bonjaatko!


      • Anonyymi
        Dnepr kirjoitti:

        Kuusamossa olis myytävänä dnepr-82 650cc.sivuvaunulla hp.1000e jos kiinnostaa niin laita viestiä niin saat numeron tai jätä numeros niin soitan [email protected]

        Minulta saa hyvän njiprin myös tonnilla Lappeenrannasta puh 0400759112 jos jotakuta kiinnostaa. Nyt hallissa tallessa. Sakari


    • ural

      Kokeile Eestiä sielä on ainakin vanhoja neukku-pyöriä originaaleja, nythän vapun jälkeen Eesti on EUssa niin sitten ei ole tuonnin kanssa niin ongelmia ilmoittele Eestin keltaisessa pörssissä kuldne pörs.Tai ilmoittele ostoa Narva,Kohtla-Järve
      lehdissä siellä suunnassa on paljon neukkukamaa eikä hinnat niin paljoa kun Eestiläisillä sillä Eestiläiset on bisnesporukkaa ja osaavat nykyään kyllä pitää hintaa pyörissä ja autoissa Eestin Venäläisiltä saa vielä jokseenkin edullisesti
      puhumalla.

      Tallinnassa vielä joku vuosi sitten myytiin uusia URAL ja DNEPR pyöriä tehty milloin lie mutta olivat uusia
      oli jääneet johonkin varastoon -80 luvun lopusta lähtien
      ja paikalliset ei niitä ostanut ja yksi Suomen Partekin pomo osti yhden sellaisen sinisen URAL sivuvaunullisen sieltä ja siitä sen tiedän kun olin silloin siellä hommissa ja porukalla kaikki ihailtiin komeeta massivista Uralia sillä on se uutena sitten mahtavan näköinen.

      • urall

        hei kiinnostuneet. Käykääs ural roikan sivuilla niin sieltä selvii kuinka se naapurissa onnistuu. Itse hain viime kesänä ja onnistui venäläisten ystävien ansiosta. Onnea hankintaan.


    • Wedu

      Uralin hinnoist ku kyselit,nii otin ihan mielenkiinost selevä mitä tollainen parikyt v vanha sivuvaunu pyörä sielpäin maksaa,nii jos hyvin käy,ja tietää mist kysellä,niin noin 300-600 taalaa,vähä ajettu joltain papalta,sellainen maksais(plus tulli ym ym)......

      • toopeli

        tulin juuri reissusta Kalevalasta,mukana ural -76,ja dnepr -85,sivuvaunulla molemmat,kunto--pyörii ja kulkee,dnepr pakilla,varaosia kontillinen,pitää olla viralliset paperit leimojen kanssa,silloin ei tullissa ongelmia,venäjän tulli 10 min,Suomen tullissa tullaus=ostohintaan tullimaksu, siihen päälle alv.Aikaa 30 min.Tosi mielenkiintoinen matka,hurjan huonot tiet.Pyörät etsi tuttavani,toinen jyskyjärveltä,toinen petroskoista


      • uralin ystävät
        toopeli kirjoitti:

        tulin juuri reissusta Kalevalasta,mukana ural -76,ja dnepr -85,sivuvaunulla molemmat,kunto--pyörii ja kulkee,dnepr pakilla,varaosia kontillinen,pitää olla viralliset paperit leimojen kanssa,silloin ei tullissa ongelmia,venäjän tulli 10 min,Suomen tullissa tullaus=ostohintaan tullimaksu, siihen päälle alv.Aikaa 30 min.Tosi mielenkiintoinen matka,hurjan huonot tiet.Pyörät etsi tuttavani,toinen jyskyjärveltä,toinen petroskoista

        Mitäs noille tuli hintaa kaikenkaikkiaan?
        ostohinta? tulli verot? hakukulut?


    • mat72

      Hei,

      Kiinnostaisiko sinua sivuvaunullinen, museorekisterissä oleva M-72, vuosimallia -54? Minulla olisi sellainen Turussa.

      • LaatuTakuu

        Minua kyllä kiinnostaa! Voitko laittaa vehkeestä kuvia s-postiin ja hinnan niin katsotaan mitä sen jälkeen tapahtuu!?


    • tuoja

      toin kaksi moottori pyörä Venäjältä 11 vuotta sitten. Toinen oli 1990 malli kolari pyorä joka oli pistettu rekisteristä. Enhekenut siihen paperit koska selostettiin että sen verran nuori pyorä tarvitse tehtaasta päästo todistus.
      Se toinen pyorä on 1977 mallia, siiei tarvinnu sitä todistusta ja siihen oli paperit. Se paperiton pyorä myin 100 eurolla josta sain vähän voittoa.

      Se vanhempi pyorä on tullattu Suomeen ja siihen on Suomalaiset paperit. Tarvitsee vaan katsastaa ajo valot.
      Siitä on rikki puola mutta ajon lähiaikoina fixata, ehkä voisin myydä.

    • 1+12

      "Joku vanha sivuvaunu-Ural tai vastaava. Se kun olisi ihan oiva, edullinen ja luja matkapyörä."

      Jos peukalosi on keskellä lapaluuta, niin älä osta Ural´ia!

    • Anonyymi

      MZ

    • Anonyymi

      Miksi et mielummin hakisi Ukrainasta kiovalaisen tehtaan valmistamaa Dniepriä? Saatavan myös sivuvaunullisena.

    • Anonyymi

      Suomalaisten on syytä heti poistua venäjältä, tuolta valehtelu-arvaamattomuudesta

    • Anonyymi

      Minulla on Lappeenrannassa vähän ajettu Niepr 650 sivuvaunulla myytävissä jos kiinnostaa,rekisteröity Suomeen nyt vaan seisomassa.
      Hinta on kohtuullinen puh 0400759112 Sakke

    • Anonyymi

      Työntämällä voi tuoda jos laakerit pyörii. Saahan siitä ikävän romun ja ikuisen riesan ja kommunistin leiman otsaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1225
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1198
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe