RODOS ON PASKAPAIKKA

PETTYNYT PAHASTI

palasin juuri lomalta sieltä. lukekaa hyvät ihmiset näitä kirjoituksia täällä netissä elkääkä uskoko matkaesitteiden valheisiin. Lukekaa siis tämä ennenkuin mietittekään menemistä tuonne paikkaan.
1) yöelämä on aivan perseestä sitä ei ole lainkaan.
2) uimarannat täynnä nyrkinkokoisia kiviä joten ei sovellu kävelemiseen avojaloin.
3) rannat eivät sovellu lapsille vaan syvenevät vaarallisen äkkiä.
4) rannalla häiritsevät tauteja levittävät kulkukoirat, kissat ja tyrkyttävät kauppiaat.
5) hotelleissa ja huoneissa yöllä sadoittain hyttysiä ja vaarallisia polttomuurahaisia jotka purevat sellaiset paukamat joita saa raapia vielä suomessa pitkään. MENKÄÄ IHMEESSÄ THAIMAAN PATTAYALLE. kyllä rodoksella ei ole yhtään mitään. paikka on aivan mitätön. HYVÄSTI RODOS EN ENÄÄ KOSKAAN PALAA. Vaikka minulla on kreikkalainen vaimo niin saan silti sanoa mielipiteeni asiasta.

83

26199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulla

      1) jos juuri palasit, niin yöelämän puute ei ihmetä, kausihan on jo käytännöllisesti katsoen ohi
      2) rodokselta löytyy kyllä hienoja hiekkarantojakin, jos viitsii vähän liikkua kauemmaksi lähimmästä rannasta.
      ei nyt sentään nyrkinkokoisia, sormenpään kokoisia lähinnä. eipähän hiekka pölise ja tunkeudu joka paikkaan. ja pakkoko se on paljain jaloin kävellä
      3) no rantojahan on rodoksellakin monenlaisia
      4) yhtään koiraa tai kissaa ei rannoilla (kaupungilla niittä kylläkin oli riittävästi) näkynyt ja joka päivä sentään 4-5 tuntia rannalla oltiin. jokunen kauppias toki liikkui mutta ei nekään kyllä tauteja levittäneet
      5)koko viikon aikan en nähnyt ensimmäistäkään mainitsemaasi ötökkää, jokuset kärpäset olivat ainoat bongatut hyönteiset

      Ikävää, että sinulle sattui huono loma. Rodos on kyllä hieno paikka, kuten varmaan Pattayakin.

      • ???vai niin???

        kyllä ne mustat kauppiaat leivttäää tauteja jos niiden kanssa käyt asioimaan...


    • varata

      huone kunnon hotellista, eikä mistään läävästä. Taitaa vastuksia sinunlaiselle mielenlaadulle löytyä tarpeeksi kotimaastakin? Olitko matkasi aikana monessakin hotellissa?

      • matkaesitteessä.

        Kaikki muut kohdat, paitsi 1, on kyllä mainittu matkaesitteessä. Pikkukivirannat, jotka syvenevät nopeasti, hyttyset sun muut ovat lukutaitoisille esillä.

        Eikä kukaan torvi vertaa Thaimaata ja Rodosta?


    • rose-79

      Harmi, että loma on mennyt noin totaalisen pieleen :( Itse yli kaksikymmentä kertaa kys. paikassa käyneenä, en ole moista koskaan kokenut...Joo rannan kivet on tosiaan n sormenpään kokoisia (pientä liioittelua verrata nyrkin kokoisiin), Rodoksen yöelämä on hyvinkin vilkasta keskikesällä. Esim baarikatu on keskikesällä niin täynnä että siellä tuskin pystyy kävelemään.. Tottakai se syksyllä on hiljaista kun eipä ole juuri turistejakaan. Mulla on henk.koht kokemusta yli kymmenestä hotellista ja ikinä en ole moisiin ötököihin törmännyt...Moisia muurahaisia en ole edes nähnyt? No moskiittoja on joskus ollut pari hassua, eipä juuri harmiksi asti..Ihmettelen myös rantojen kulkukoiria/kissoja ja myyjiä...Pari koiraa olen joskus rannalla nähnyt,tuskin levittävät tauteja sen enemmän kuin flunssainen turisti :) Eihän niihin ole pakko koskea..? Yhtäkään kissaa en ole rannalla nähnyt ikinä parinkymmenen vuoden aikana..Kulkukissoja on muutenkin nykyään suht vähän kun eläinsuojelu toimintaa on tehostettu.. Rodoksen kaupungin rannoilla saattaa kulkea joku myyjä joskus mutta esim tänä kesänä elokuussa en törmännyt yhteenkään... Että näin minun lomillani Rodoksella :) Harmi jos sait noin huonon kuvan paikasta...Itse taas voin sanoa henkilökohtaisesti,että Thaimaa on mahtava,edullinen ja kaunis paikka mutta Rodoskin on hyvin ystävällinen ja kaunis saari, ja paljon löytyy myös ns "alkuperäistä" jos kiertää muuallakin kuin väliä hotelli-elliranta-ellin boxi :-) vaikkei noissakaan paikoissa mitään vikaa kai ole :-)

      • Dusti -76-

        Joo yhdyn kyllä rose -79 viestiin itsekkin olen rodoksella montaa kertaa käynnyt ja jo ensimmäisestä kerrasta ihastuin koko saareen, mua ei koskaan mitkään hyttyset tai muut häirinneet, ja ellin rannalla tosin kivet on sormenpään kokoisia ainoa missä on isompia niin on tuulisella rannalla kun kävelee ulospäin rannalta, ja joka kerta kun olen yöllä ollut liikkeelä niin aina niin vanha kaupunki kuin muukin osa kaupungista ollut ihan täynnä ihmisiä ja baarit ovat aina ihan täynnä, ja hotellit missä olen ollut niin kaikista paitsi yhdestä olen saannut aina täyden palvelun mutta en voi lannistua yhden hotellin takia koska sellasia on joka matka kohteessa, mutta jos joku ei tykkää niin eihän sille voi mitään, itse olen ihan kreikka fani mutta varmasti myös muissa kohteissa on mukavaa ja kaunista, ja onneksi on olemassa muitakin kuin vain yksi. Η μαγεία της πρώτης αγάπης είναι η άγνοιά σου ότι ποτέ δεν μπορεί να τελειώσει.


      • Markosss
        Dusti -76- kirjoitti:

        Joo yhdyn kyllä rose -79 viestiin itsekkin olen rodoksella montaa kertaa käynnyt ja jo ensimmäisestä kerrasta ihastuin koko saareen, mua ei koskaan mitkään hyttyset tai muut häirinneet, ja ellin rannalla tosin kivet on sormenpään kokoisia ainoa missä on isompia niin on tuulisella rannalla kun kävelee ulospäin rannalta, ja joka kerta kun olen yöllä ollut liikkeelä niin aina niin vanha kaupunki kuin muukin osa kaupungista ollut ihan täynnä ihmisiä ja baarit ovat aina ihan täynnä, ja hotellit missä olen ollut niin kaikista paitsi yhdestä olen saannut aina täyden palvelun mutta en voi lannistua yhden hotellin takia koska sellasia on joka matka kohteessa, mutta jos joku ei tykkää niin eihän sille voi mitään, itse olen ihan kreikka fani mutta varmasti myös muissa kohteissa on mukavaa ja kaunista, ja onneksi on olemassa muitakin kuin vain yksi. Η μαγεία της πρώτης αγάπης είναι η άγνοιά σου ότι ποτέ δεν μπορεί να τελειώσει.

        μιλάτε για λίγο, αλλά αυτό


      • stell a a

        pienen pieniä mustia muurahaisia saattaa ilmaantuoarodoksella sisätiloihin. Jos niitä on parasta on heti ilmoittaa respaan, myrkyttävät ne. Jos kukaan ei kerro niistä, ne vaan lisääntyvät. Menevät kaikkiin ruoka-aineisiin jotka jättää jonnekin pöydälle.
        Kerran vuosia sitten hyvässä hotellissa Rodoksen eteläosassa oli muurahaisia kun mentiin sinne, niitä oli useassa huoneessa. Ilmoitettiin ja heti myrkyttivät, jopas hävisivät. Joiltain olivat onnistuneet syömään leivät! ja niitä on todella valtavasti, ei muutamia.


    • samaa mieltä

      Lokakuun lopulla kun turistikausi lopussa niin ei sitä yöelämää hirveesti löydy. Parhaat rannat aivan jossain muualla kuin kaupungissa. Hyttysiä lähinnä siellä missä kasvillisuutta lähietäisyydellä, ei kuitenkaan satoja.
      Se kreikkalainen vaimo taitaa tosin olla vain haaveissa :)

      • eieieei

        Se kreikkalainen vaimo on vain haavkuva, sulla on ostettu juttu taikkulassa, arvelen.


    • Minä kuitenkin menen

      "MENKÄÄ IHMEESSÄ THAIMAAN PATTAYALLE"

      Sekö mielestäsi paras lomapaikka??! Ällöpaikka.

      Mielummin menen Rodokselle ja siellä Falirakiin. Ei kulkukoiria tai -kissoja rannalla eikä nyrkin kokoisia kiviä.

      Muuten, Rodoksen kaupunkin ei ole sama asia kuin koko saari....


      p.s. muista varoa Thaimaassa tappajamedusoja ;) Hyttysistä saat vain paukamia, medusat tappaa.

      • vinkki....

        medusat tappaa mutta tappavan taudin saa myös ostetuista kaksijalkaisista "medusoista". Älä sellaista ainakaan suomeen tuo vaikka olisi kuinka halpa.


      • Anonyymi

        Thaimaassa hyttyset levittää malariaa.


    • tuommoseen aikaan

      sinne edes meet? Eihän se ole turistikausi enää, eikä tietenkään siellä enää ole yöelämää eikä niinollen palvelujakaan.

      Rodokselle täytyy mennä joko toukokuussa tai syyskuussa, jos mielii eniten nauttia.Keskikesällä on liian kuumaa.

      Se on ihana paikka, ja sinne menen joka kevät:)

      Koskaan mitkään ötökät eivät ole mua häirinneet ja uimarannalla voi kivien päällä pötkötellä vaikka pelkällä pyyhkeellä. Kivet ovat niin pyöreitä ja sileitä.

      Thaimaaseen en jaksa lentää, sinne on liian pitkä matka.

      Mutta mee sää sinne, mää meen Rodokselle. Molemmissa paistaa aurinko.

    • Tero-dos

      Olin elokuussa 9:ttä kertaa Rodoksella.
      Ja täytyy kai todeta että olet totaalisen väärässä.

      1) Yöelämää on aivan riittämiin,varsinkin baarikadulla.

      2) Haha! Kävitkö muualla kuin ellin- tai tuulisella rannalla? sielläkin kivet ovat pienia,meren hiomia..

      3) Hyvä ihminen vuokraa auto ja vie lapset falirakiin tai lindokselle,mielettömät hiekkarannat ja matalaa on todella pitkälle!samalla näette muutakin saarta ja paikkoja.

      4) 15vuoden aikana en ole nähnyt yhtäkään kulkukoiraa rannoilla,kissojakin on nykyään todella vähän.

      5) Sadoittain hyttysiä? et siis nukkunut yhtenäkään yönä? heheeh... ja hurjia ne polttomuurahaiset!! itse en ole nähnyt yhtäkään omilla reissuillani.

      Älkää siis ottako tuota ensimmäistä kirjoitusta mistään kohtaa todesta. Rodos on hieno yhdistelmä sekä uutta että alkuperäistä kreikkalaiskulttuuria,eikai sinne muuten suomalaiset menisi uudestaan ja uudestaan.

      • Toisinaan täällä

        oli provo tai ainakin kirjoittajalla oli ollut kova riita kreikkalaisen vaimonsa kanssa.


      • kreikan saarilla käynyt
        Toisinaan täällä kirjoitti:

        oli provo tai ainakin kirjoittajalla oli ollut kova riita kreikkalaisen vaimonsa kanssa.

        joka paikka on paskapaikka, jos ihmnen kokee niin,jopa oma kotikin.täytyy olla monet rotan paskat syöny,niinkuiin sotaveteraani ,isävainaani sanoi,ennenkuin ymmärtää,mikä on oikeasti paskapaikka.pitää päästä thaikkulaan horatsuihin.olen käynyt thaikkulassa ja nuoria äijäporukoita vetelehti koneen lattialla,ja sen näköisinä,jotta saatu oli, muutakin kuin aurinkoa.


      • djfhdjhfh

        Omasta puolestani voin esitettyihin kommentoida seuraavaa:
        Itse rakastan juuri niitä kivirantoja, ja todellakin sormenpään kokoisia kivet ovat, jotkut ehkä pikkulapsen nyrkin =). Ja ihanan sileitä ja kauniin värisiä.

        Hyttyset on minuakin kiusanneet (tai jotkut muut yön eläväiset) taidan olla erityisen herkkä niille kun saan TODELLA suuria patteja niistä ja ovat kipeitäkin. Jos esim. kämmeneen pistää niin paisuu sormetkin kuin michelin ukolla. Ja ranne kaksinkertaistuu. MUTTA viisastuneena aloitan allergialääkityskuurin jo ennen matkaa ja jatkan matkan ajan. Ihan ilman reseptiä saatavia lääkkeitä. Ja näitä "hyttysiä" on myös muualla mm. Kanarialla ja Keski-Euroopassa olen törmännyt.

        Kauppiaista ei ole minulle ollut riesaa, eikä muistakaan paikallisista ihmisistä. Kulkukoiria ja -kissoja taas on lähestulkoon joka paikassa.

        Rodos on hieno paikka, jossa on paljon nähtävää. Itse olen ollut useamman kerran ja vieläkin riittää uusia kohteita seuraavaa reissua varten.


    • kauhiasti

      jos tälläsellä pöntöllä on kreikkalainen vaimo kun rakkaan kotimaa on noin paska.Luulen että sopiva lääkitys avaisi silmät.

    • HAH HAH HAA

      vai että oikein tauteja levittävät kauppiaat..

    • reigeis

      Jaa, hyvä ajankohta sulla oli lomailla saarella..miten ihmiset vaivautuu näihin provoihin edes vastaamaan.

    • Reissari

      1) olitko varmasti Rodoksella? Vaimohan sinulla on, joten miksi niin suuri painoarvo yöelämälle?
      2) edelleen monellako rannalla kävit?
      3) JUU
      4) JUU
      5) hmmmm... Suomesta voi löytyä hyttysmyrkkyä ja hyvällä tuurilla myös Kreikasta. Vaaralliset polttomuurahaiset ovat kyllä kamalia, kannattaa varoa. Pattayallahan ei ole mitään vaaroja=) Käy Kreetalla niin tiedät mikä on paskaa... PS. Kasvaako vaimolla viikset?

      • Afrodite*

        huvittaa:) Lähden 18.10. rodokselle, ties monettako kertaa, tälle vuodelle kuitenkin toista kertaa. Odotan innolla pääseväni taas "mökille", niinku me ruukataan sanua.
        Yö on tarkoitettu nukkumista varten - se onnistuu
        Rannat on kiviset, mutta niin mukavat että pelkällä pyyhkeelläkin voi pötkötellä, eikä tarvitse olla fakiiri.
        Ötököihin en ole henk.kohtaisesti törmänny ollenkaan.
        Ei siellä rannalla juurikaan näy koiria ja kissoja (en pidä niistä itsekkään), mutta jos ottaa huomioon ajankohdan jolloin kaveri on siellä ollut, voi ollakkin, että koirat jaksavat lojua rannalla tuohon aikaan.

        Anyway, Rodokselle kannattaakin matkustaa toukokuussa ja syyskuussa, jos haluaa kaiken hyödyn irti ja ei halua kärventyä liian kuumassa. Palvelukin pelaa vielä hyvin.
        Lasten kanssa kannattaa ehkä matkustaa Kreetalle, siellä on hiekkasemmat rannat, mutta vastaavasti paljon enemmän kissoja ja koiria, joita turisti-tollot lääppii.


      • jylläää
        Afrodite* kirjoitti:

        huvittaa:) Lähden 18.10. rodokselle, ties monettako kertaa, tälle vuodelle kuitenkin toista kertaa. Odotan innolla pääseväni taas "mökille", niinku me ruukataan sanua.
        Yö on tarkoitettu nukkumista varten - se onnistuu
        Rannat on kiviset, mutta niin mukavat että pelkällä pyyhkeelläkin voi pötkötellä, eikä tarvitse olla fakiiri.
        Ötököihin en ole henk.kohtaisesti törmänny ollenkaan.
        Ei siellä rannalla juurikaan näy koiria ja kissoja (en pidä niistä itsekkään), mutta jos ottaa huomioon ajankohdan jolloin kaveri on siellä ollut, voi ollakkin, että koirat jaksavat lojua rannalla tuohon aikaan.

        Anyway, Rodokselle kannattaakin matkustaa toukokuussa ja syyskuussa, jos haluaa kaiken hyödyn irti ja ei halua kärventyä liian kuumassa. Palvelukin pelaa vielä hyvin.
        Lasten kanssa kannattaa ehkä matkustaa Kreetalle, siellä on hiekkasemmat rannat, mutta vastaavasti paljon enemmän kissoja ja koiria, joita turisti-tollot lääppii.

        on sopiva paikka kaikkeen mukavaan rentoutumiseen itse tykkään lomalla hörppiä kylmää kaljaa syödä hyvin olla passattavana viikon tai 2,ostella mitä sopivasti eteen sattuu halvalla,rodoksella voi kävellä kuin suomessa ei koko ajan joku hihasta nykimässä ravintolaan niinku esim turkissa jossa en sen takia edes käy,ensi keväänä taas rodokselle rentoutumaan baari kadulle ja diskoihin.


      • manuela
        Afrodite* kirjoitti:

        huvittaa:) Lähden 18.10. rodokselle, ties monettako kertaa, tälle vuodelle kuitenkin toista kertaa. Odotan innolla pääseväni taas "mökille", niinku me ruukataan sanua.
        Yö on tarkoitettu nukkumista varten - se onnistuu
        Rannat on kiviset, mutta niin mukavat että pelkällä pyyhkeelläkin voi pötkötellä, eikä tarvitse olla fakiiri.
        Ötököihin en ole henk.kohtaisesti törmänny ollenkaan.
        Ei siellä rannalla juurikaan näy koiria ja kissoja (en pidä niistä itsekkään), mutta jos ottaa huomioon ajankohdan jolloin kaveri on siellä ollut, voi ollakkin, että koirat jaksavat lojua rannalla tuohon aikaan.

        Anyway, Rodokselle kannattaakin matkustaa toukokuussa ja syyskuussa, jos haluaa kaiken hyödyn irti ja ei halua kärventyä liian kuumassa. Palvelukin pelaa vielä hyvin.
        Lasten kanssa kannattaa ehkä matkustaa Kreetalle, siellä on hiekkasemmat rannat, mutta vastaavasti paljon enemmän kissoja ja koiria, joita turisti-tollot lääppii.

        Joo, mekin mennään aina mökille pari kertaa vuodessa Rodokselle! Ihanaa!!
        Kun meillä ei meillä sitä mökkiä kotomaassa ole. Toukokuussa taas mökkeilypätkä :)
        Mukavia mökkireisuja Afroditelle!


    • ...hittojako tää 3.11.2008 sama viesti täällä pyörii. Hyvä paikka on Rodos, vähän avarampi katse ja asennetta...

      • rodos1

        Rodos on aivan hieno paikka, jossa on hiekkarantojakin löytyy, upeita hotelleja ja ystävälliset paikalliset asukkaat!


      • bellamamma
        rodos1 kirjoitti:

        Rodos on aivan hieno paikka, jossa on hiekkarantojakin löytyy, upeita hotelleja ja ystävälliset paikalliset asukkaat!

        Se on tosi juttu että siellä ei ole kunnon yökerhoa rodos sitissä. Toki on keskikesällä baarikatu mutta siellä on aika nuorta jengii. Yksi kerta riitti.


      • Räkälä kiitos ei
        bellamamma kirjoitti:

        Se on tosi juttu että siellä ei ole kunnon yökerhoa rodos sitissä. Toki on keskikesällä baarikatu mutta siellä on aika nuorta jengii. Yksi kerta riitti.

        Just sinne meenkin siksi, että rauhallisuutta kaipaavakin viihtyy. Bilettele sääki kotona ja ota aurinkoa siellä missä se kunnolla paistaa:)


    • eater

      No olipa sulla kurjaa.

      Ite oli viime kesänänä 3 viikkoa rodoksella.Mielestäni yksi parhaista - ellei paras välimeren kohde ja takuu varma aurinko!
      Rodos on myös erinomainen satama,jos haluaa matkustella ympäristössä.Hyviä uinti paikkoja löytyy ympäri saarta.Hienoja vuoristomaisemia.Hyvää ruokaa ja ystävällisiä ihmisiä.Suosittelen!

      Ps.pattayalle olisi myös tarkoitus mennä jossakin vaiheessa.

      • maijastiiina

        Lähden Rhodokselle lokakuun alussa kolmeksi viikoksi. Olen käynyt siellä aikaisemminkin usein, mutta nyt on mennyt kymmenisen vuotta viimeisestä sinne tekemästäni matkasta. Odotan innolla saada nähdä tutut paikat ja maisemat. Haluan nähdä ja kokea sen tunnelman mikä Kreikassa on. Espanjassa on lämmintä ja siistiä, mutta en koe sitä samaa siellä minkä koen Rhodoksella. Lähtöön on vielä aikaa, mutta kerronpa sitten kokemuksistani vaikkapa täällä.


      • rotos
        maijastiiina kirjoitti:

        Lähden Rhodokselle lokakuun alussa kolmeksi viikoksi. Olen käynyt siellä aikaisemminkin usein, mutta nyt on mennyt kymmenisen vuotta viimeisestä sinne tekemästäni matkasta. Odotan innolla saada nähdä tutut paikat ja maisemat. Haluan nähdä ja kokea sen tunnelman mikä Kreikassa on. Espanjassa on lämmintä ja siistiä, mutta en koe sitä samaa siellä minkä koen Rhodoksella. Lähtöön on vielä aikaa, mutta kerronpa sitten kokemuksistani vaikkapa täällä.

        Tottakai meidänkin poppoo menee taas ja jälleen Rodokselle, monta vuotta on siellä käyty, yleensä kerran kesässä, mutta toissa vuonna parikin kertaa, ja aina siellä on yhtä kivaa niin lapsilla kuin meillä aikuisillkin, tekimistä piisaa, saarta voi kiertää miten päin tahansa ympäriinsä, ihania ruokapaikkoja ja muuta mukavaa.


    • Yiannis

      Vai että kreikkalainen vaimo tuollaisella tuhkamunalla, etkö parempaan provoon pystynyt?

    • 20+15

      Olet havainnut aivan paikkansapitäviäkin asioita Rhodoksella. Olen itsekin kummastellut, miten joku voi kutsua Rhodoksen kaupungin tuulista rantaa uimarannaksi. Ehkä joku sellainen voi, joka ei ole koskaan kävellyt hiekkarannalla. Ellin ranta on aavistuksen parempi ja Falirakissa on ihan oikea hiekkarantakin.

      Itseäni eivät Rhodksen "uimarannoilla" ole kaupustelijat häirinneet läheskään niin paljon kuin feissarit Helsingin keskustassa, ja olen aina majoittunut ilmastoituihin hotelleihin (Mediterranean), joten muurahaisistakaan ei ole ollut haittaa.

      Rhodoksella on sen verran yöelämää kuin on kysyntää. Teineille on omia baareja ja Colorado ja aikuisille jokunen yökerho ja vanhan kaupungin ravintoloita. Rhodoksen kaupunki on melko pieni paikka, joten ei siellä turistejakaan ole niin paljon kuin suurissa turistikeskuksissa - jos väentungosta nyt kukaan kaipaakaan.

    • viivalai

      meinasin tukehtua nauruun! Thaifanina Pattaya on sieltä syvimmästä päästä. Älkää uskoko kirjoittajaa missään tapauksessa, lähes kaikki muut paikat aivan loistavaia!

      • Maijuliiini

        Rodokselle lähdin lokakuun alussa ja olin siellä kolme viikkoa. Ilmat eivät suosineet , sillä silloin sattuivat kovat tuulet ja valtavat ukonilmat päälle.Mutta ilma oli kuitenkin lämmin. Rantapäiviä oli vain yhdeksän.
        Uimaan ei silloinkaan oikein voinut mennä kun oli niin kova aallokko. Elikkä siltäosin ei lomani ollut ihan hyvä. Mutta muuten kyllä nautin vanhankaupungin vilinästä ja hyvästä ruuasta. Hotellikin ihan kelvollinen.

        Miinuksiksi laskisin rantojen likaisuuden ja siivottomuuden. Ennen ei ole moiseen törmännyt.Koskaan en nähnyt rantojen siistijää kuten siellä oli ennen joka aamu. Lasinsiruja sai varoa, eikä avojaloin uskaltanut kulkea. Myrsky toi kaikenlaista roskaa rannoille ja rantavesissä kellui isoja muoveja ja muuta roskaa.
        Paikallinen nuoriso kävi rikkomassa pulloja kivimuuriin.Vessat ja roskikset puuttuivat , ellinrannan vessakin oli epäkunnossa ja myöhemmin suljettu. Lisäksi siellä oli noita irtokoiria jotka paskoivat rannoille.

        Moskiittoja en nähnyt, mutta joka aamu minulla oli uusia patteja kehossa jotka kutittivat ja tulehtuivat. Onneksi siellä lääkäripalvelu turisteille pelaa. Ison pussin sain lääkkeitä, jotka alkoivat heti helpottamaan olotilaa.
        Yöelämää siellä oli ihan riittävästi joskin turisteja ei loman lopussa paljon ollutkaan.Tulipahan kreikkalaisetkin yökerhot tutuiksi.
        Kaikesta huolimatta tuhersin itkua viimeisenä lomapäivänä kun bussia kentälle odottelin.
        Loma ei mene aivan suunnitellusti aina, mutta kuitenkin oli kiva matka.


      • käytöstapainen
        Maijuliiini kirjoitti:

        Rodokselle lähdin lokakuun alussa ja olin siellä kolme viikkoa. Ilmat eivät suosineet , sillä silloin sattuivat kovat tuulet ja valtavat ukonilmat päälle.Mutta ilma oli kuitenkin lämmin. Rantapäiviä oli vain yhdeksän.
        Uimaan ei silloinkaan oikein voinut mennä kun oli niin kova aallokko. Elikkä siltäosin ei lomani ollut ihan hyvä. Mutta muuten kyllä nautin vanhankaupungin vilinästä ja hyvästä ruuasta. Hotellikin ihan kelvollinen.

        Miinuksiksi laskisin rantojen likaisuuden ja siivottomuuden. Ennen ei ole moiseen törmännyt.Koskaan en nähnyt rantojen siistijää kuten siellä oli ennen joka aamu. Lasinsiruja sai varoa, eikä avojaloin uskaltanut kulkea. Myrsky toi kaikenlaista roskaa rannoille ja rantavesissä kellui isoja muoveja ja muuta roskaa.
        Paikallinen nuoriso kävi rikkomassa pulloja kivimuuriin.Vessat ja roskikset puuttuivat , ellinrannan vessakin oli epäkunnossa ja myöhemmin suljettu. Lisäksi siellä oli noita irtokoiria jotka paskoivat rannoille.

        Moskiittoja en nähnyt, mutta joka aamu minulla oli uusia patteja kehossa jotka kutittivat ja tulehtuivat. Onneksi siellä lääkäripalvelu turisteille pelaa. Ison pussin sain lääkkeitä, jotka alkoivat heti helpottamaan olotilaa.
        Yöelämää siellä oli ihan riittävästi joskin turisteja ei loman lopussa paljon ollutkaan.Tulipahan kreikkalaisetkin yökerhot tutuiksi.
        Kaikesta huolimatta tuhersin itkua viimeisenä lomapäivänä kun bussia kentälle odottelin.
        Loma ei mene aivan suunnitellusti aina, mutta kuitenkin oli kiva matka.

        No joo... Luin viestisi, ja ajattelen vieläkin, että missä paikassa oot oikestaan käynyt?
        Itse oon käynyt Rodoksella jo 6 kertaa, ja taas menossa toukokuun alussa. Niin paljon tykkään siitä kaupunkista.
        Rannat ovat tosi siistejä, eikä koskaan oo ollut rikottuja pulloja jne. Hyttysiä en oo myös nähnyt kertakaan. Vessat ja roskikset puuttuivat? No ei todella pitää paikkansa.
        Minulla enää 22 pv. Jeeee......


    • mahile

      Ihmettelen ihmisten "tiukkapipoisuutta"ja toisten mollaamista lomavalinnoista ei kaikki ihmiset synny "kultalusikka"suussa.Eiköhän kaikilla ole oikeus matkustaa mihin haluaa ja on varaa.Itse pidän Rodoksesta ja sillä selvä.Olen käynyt muuallakin mutta viime vuonna olin taas Rodoksella 6vuoden tauon jälkeen ja tuntui hyvältä.Hyvät ystäväni Anna ja Jorgos olivat tosin lopettaneet baarinsa ja siirtyneet viettämään hyvin ansaittuja eläke päiviään siellä vietettiin todella hauskoja iltoja niin suomalaisten kun muidenkin maiden lomalaisten kanssa en tiedä onko täällä ketään joka olisi käynyt Hippogrates-baarissa ja tutustunut omistajapariin, monia muita tuttujani kyllä näin.Tänä vuonna menen elokuussa sinne odotan jo innolla sitä matkaa.Minä kun nautin kreikkalaisesta ruoasta ja musiikista.Toivon kaikille hyviä lomamatkoja ympäri maailman.

      • ikositessera

        Mä tykkäsin käydä Hippocrates-baarissa, vaikka se siellä baarikadun keskellä olikin.


      • mahile
        ikositessera kirjoitti:

        Mä tykkäsin käydä Hippocrates-baarissa, vaikka se siellä baarikadun keskellä olikin.

        Kiva kuulla.Minä kävin jo siellä vanhassa paikassa eka kertaa vuonna -82.Sitten kun se muutti sinne baarikadulle sain tiedon Annan veljeltä joten yhteys ei katkennut.Paikka säilyi kaikki vuodet suosikkinani.Käytkö vielä Rodoksella ja oletko löytänyt sieltä jonkun yhtä miellyttävän paikan missä viettää mukavia hetkiä?


    • menossa rodokselle

      PYSYPPÄ VALITTAJA KOTONA.

      • mahile

        OIKEASSA OLET. ONKOHAN TOI NIITÄ IHMISIÄ JOTKA EI OSAA MUUTA KUN VALITTAA EHKÄPÄ.TOLLASIIN TÖRMÄÄ JOSKUS MATKOILLA SITÄ EI OLE KIVAA KUUNNELLA. NIILLÄ ON KAIKKI PÄIN P:TÄ .SIINÄ LATISTUU VÄKISINKIN MUIDENKIN MIELIALA. MASENTAVAA.LUULIS OLEVAN VAIKEA ELÄÄ TOLLA ASENTEELLA JA VIELÄ VAIKEAMPAA ON SEN LÄHEISILLÄ JOTKA JOUTUU ELÄÄN TOMMOSEN KANSSA.SÄÄLIKSI KÄY.


    • sekopää vain

      Aloittaja on ylläpidon nainen. Terveyssyistä ei matkustele. Muutakuin fanttasia
      reissuja. Kaikki on keksittyä,vanhoja muistoja,lehdistä ja ketjuista lainattua
      huttua. Esiintyy monella palstalla. Nimimerkejä on satoja. PA palstan pihlajainen sirutar sinttu

    • tautikuva likainen

      Niin minäkin epäilin. Monella sivustolla vetää näitä paskajuttujaan.

      Kateellinen katkera ihminen,joka ei pääse itse matkustamaan.

      • lintuosastoako?

        Sekopää vaan on joku avohoidossa tai ehkä avo-osastolal hoidossa oleva immeinen, liikkuu varmaan kaikilla saiteilla häiriköiden. Noita riittää ja lisää tulee varmaan.... kunnes sitten sekoavat lopullisesti ja joutuvat säilöön.
        Ei kannata välittää noista, ei edes kommnetoida sairaan mielen tuottamia juttuja... mutta niinhän tein itsekin, valitettavasti.
        Sekopää vain ja tautikuva likainen ovat mitä ilmeisimmin yksi ja sama lihava nainen.


    • Molemmissa löytyy

      1. Yöelämä, no riippuu mitä kukin haluaa, ei ylipursuavan runsasta, ´mutta sitäkin löytyy haluavalle Rodoksellakin .
      2. Ei hiekkarantaa Rodoksen kaupungissa, mutta ihan ok, toisaalta ei ole joka paikka täynnä hienoa hiekkaa, joka ei sekään ole aina kovin miellyttävää. Tarvittaessa löytyy hieman kaupungista pois mentäessä hienompaakin hiekkaa rannalta.
      3. Syveneväthän ne rannat jos tarpeeksi pitkälle menee, mutta jos lapsistaan välittää, niin huolta on pidettävä muuallakin...
      4. Paljon enemmän häiritseviä ja agressiivisia kauppiata on vaikkapa Kanarialla, ja Thaimaassa meduusat vaarana , rannalle paskovat hevoset (turistien hevosratsastuksia varten) esim. Hua Hinissä, haittansa muuallakin, myös Thaikuissa on.......
      5. Thaimaassa vähintään samalla tavalla hyttysiä, mutta malariavaara lisukkeena.. Muurahaisia ei haitaksi asti tullut vastaan kummassakaan.
      Vaikka minulla Suomalainen vaimo, niin mielipiteeeni oli tässä. Molempi parempi, miten vaan kenellekin sopii. Thaimaaseen yli tuplasti pitempi lentomatka vaan..

      • Valintakysymys ; )

        ; - )

        Maassa maan tavalla. Ihana.


    • tessera

      Hei olis kiva kuulla kommentteja minkälainen mieliala paikallisilla on nyt ja kuinka paljon hinnat on nousseet esim:viime vuodesta.jossain viesteissä on ollut kommetteja paikan likaisuudesta pitääkö paikkansa tietäisi vähän etukäteen varautua ettei tule ikäviä yllätyksiä paikan päällä.Hauskoja lomareissuja kaikille,ehkä kohtaamme joskus jollain reissulla.Kiitos näin etukäteen tiedoista ne ovat aina tervetulleita.

      • rodostrianta

        Mieliala ei nyt ehkä ole paras mahdollinen, mutta ei ne minusta sitä turisteille näytä, ei ainakaan mun tutut. Hinnat ei mun mielestä paljoakaan ole nousseet viime syksystä, toki nousseet muttei dramaattisesti.Esimerkiksi mun suosikkibaarissa Tivolissa drinkkien hinnat 50 senttiä (nyt 4,50) ja oluttuoppi on nyt 2,30 noussut vissiin 10 senttiä. Alkoholin hintojen nousu johtuu alkoholiveron reilusta noususta viime kesänä. Ruoka-annoksissa en havainnut mainittavaa nousua.
        Ihmettelen noita likaisuus-viestejä, en mä ainakaan huomannut mitään muutosta huonompaan (kaupungin rannoilla en tosin käynyt). Siellä on itseasiassa rempattu muutama aikaisemmin tyhjillään ollut hotelli, ja yksi on juuri työn alla. Tyhjiä liikehuoneistoja on, mutta toisaalta aikaisemmin tyhjillään olleisiin on tullut toimintaa.
        Älkää ihmeessä menkö niihin baareihin/ravintoloihin missä on innokkaat sisäänheittäjät. Paikoissa joissa on hyvä ruoka ei sisäänheittäjiä tarvita :)


      • mahile
        rodostrianta kirjoitti:

        Mieliala ei nyt ehkä ole paras mahdollinen, mutta ei ne minusta sitä turisteille näytä, ei ainakaan mun tutut. Hinnat ei mun mielestä paljoakaan ole nousseet viime syksystä, toki nousseet muttei dramaattisesti.Esimerkiksi mun suosikkibaarissa Tivolissa drinkkien hinnat 50 senttiä (nyt 4,50) ja oluttuoppi on nyt 2,30 noussut vissiin 10 senttiä. Alkoholin hintojen nousu johtuu alkoholiveron reilusta noususta viime kesänä. Ruoka-annoksissa en havainnut mainittavaa nousua.
        Ihmettelen noita likaisuus-viestejä, en mä ainakaan huomannut mitään muutosta huonompaan (kaupungin rannoilla en tosin käynyt). Siellä on itseasiassa rempattu muutama aikaisemmin tyhjillään ollut hotelli, ja yksi on juuri työn alla. Tyhjiä liikehuoneistoja on, mutta toisaalta aikaisemmin tyhjillään olleisiin on tullut toimintaa.
        Älkää ihmeessä menkö niihin baareihin/ravintoloihin missä on innokkaat sisäänheittäjät. Paikoissa joissa on hyvä ruoka ei sisäänheittäjiä tarvita :)

        Ihana kuulla positiivistä tietoa yleisestä tilanteesta,itsekin hieman epäilin tuota likaisuutta josta joku kertoi, johtui varmaan aikaisesta matka ajan kohdasta sesonki ei ollut vielä alkanut siinä varmaan syy harmi jos olivat eka kertaa saivat huonon kuvan paikasta.Kiitos näistä tiedoista tuo on totta noista sisään heittäjistä ne paikat kierrän kaukaa.Hyvää kesää ja antoisia matkoja jatkossakin.Kerron omat kokemukset elokuun peissun jälkeen.


    • peacemaster

      Paska paikka vai?

      Mulla on taas hyvä kokemus Rodoksessta ja jäi tosi hyvät fiilikset - noin yleisesti ottaen:)

      Se on vähän siitä kiinni,että mitä on hakemassa.Mielestäni Rodos oli hieman aikuisempi paikka,kuin mitä luulin.Tämä taas sopi mulle erinomaisesti ja ehkä menen vielä uudestaan.

      Tämän hetken tunnelmat Rodoksella ovat arvoitus.Pahimmilla jotakin myllerrystä voi tapahtua...

      • mahile

        Hienoa että jäi positiivinen muisto ja kokemus itse pidän paikasta todella paljon .Kiitos sinullekin kommenteistasi ne olivat mukavaa kuultavaa.Hyvää kesää.


    • kesällä uudelleen

      MULLE JÄI HYVÄT FIILIKSET VAIKKA RYYPISKELIN VIIKON PARVEKKEELLA JA KÄVIN KUSEMASSA ALTAASEEN.

    • Vyölaukulla vai ei?

      Älkää vaan tulko Thaimaaseen, tai jos ni menkää ehdottomasti Pattayalle! Ootte samaa sarjaa niitten eläkeläisten ja muuten loppuunvedettyjen kans. Pysykää ihmeessä Kreikka Turkki akselilla, siä pärjää kotimaisella murteella, eikä oo liian kuuma niinkun te piipitätte taikkulasta. Ja miks te tenukepit ylipäätään lähdette Suomesta mihinkään, kaun muisti menee jo kentällä ja palutuu mahdollisesti samassa paikassa tullessa? Joo, thaimaassa on halvempaa kaljaa, mut joudutte läskienne tkaia juomaan enemmän, eli käy raskaaks retkeily Aasian suuntaan...

    • huhheijaa

      Hei onko tuo kuvaus itsestäsi ja käytöksestäsi tuolla maailmalla jos nyt edes olet ollut missään muualla kun keskarilla lähi kuppilassa.Teksti ei ainakaan ole kenenkään niinsanotun "sivistyneen" ja edes tavallisella" maalaisjårjellä"varustetun ihmisen kommentti.

      • Rohdos

        Kirjoituksia on monen laisia. Niin on myös kirjoittajia.

        www.saaret.com/rodos


      • rodostrianta
        Rohdos kirjoitti:

        Kirjoituksia on monen laisia. Niin on myös kirjoittajia.

        www.saaret.com/rodos

        Ihan hyvin kirjoitettu, mutta ...
        Rodoksen ainoia kaupunki on Rodos, muut on kyliä.
        Rodoksella oli kesällä 2008 6,3 magnitudin järistys, joka on nyt kyllä vähäistä suurempi
        Vain muutaman pikkuvirheen mainitakseni ...


      • osaan kirjoittaa
        Rohdos kirjoitti:

        Kirjoituksia on monen laisia. Niin on myös kirjoittajia.

        www.saaret.com/rodos

        Kirjoittajia on ainakin kahdenlaisia eli niitä jotka osaavat kirjoittaa (sanatkin oikein!), sinä et osaa edes kirjoittaa.
        Monenlaisia matkaajia siis. Niin kirjoittajiakin.


    • rodontti

      Viikon päästä Rodokselle. Taitaa olla pian 20:s kerta. On samat porukat aina samaan aikaan, paljon hyviä ystäviä, tuttuja, paikallisiakin. Aika kuluu rannalla, leväten, ruokaillen hyvin, seurustellen ouzon siivittämänä. Suunnistukset vanhassakaupungissa, jne. Käynnit vähän kauempanakin paikallisravintoloissa, tavernoissa nauttimassa kreikkalaista syötävää retsinan kera. Sukellellen Kallithean lahdella.
      Onhan siisteydessä joskus toivomisen varaa, viime kerralla oli jo vuosikaudet rikki ollut jalkakäytävälaatoitus paikattu betonilla. Sitruunapuita istutettu muutenkin kapeille jalkakäytäville. Tämä on paikan erikoisuutta, omaleimaisuutta, siellä ei ollakaan suurkaupungin lasi-sementtiviidakossa.

    • väärin....

      Jaa että Pattayllako ei ole TAUTEJA? On tosi pahoja kaiken lisäksi, saattaa henki mennä.
      Taisit olla itse häiriökäyttäytyjä kun lomasi meni noin huonosti.

    • Delvis

      En usko että Pataya olis puhtaampi. Se että tykkäät enemmän Thaimaan "antimista" on jo eri asia, Rodos on fiksu paikka.

    • juho

      Kannattaa mennä juuri marraskuussa. Tammikuu olisi varmaan parempi, heh heh

    • Tämä peräkamarin poika on häiriköinyt tällä palstalla kohta viisi vuotta. Menisit poikariepu jo töihin!

    • KANNUSTANRODOSTA!

      Joo, ei tartte nyt tääl tälläsii kertoo. Rodos on PARAS paikka missä oon ollu. 8 vuotta jo menny sinne ja nautin olemisesta siellä! Noi sun valitukset, on ihan turhat, koska riippuu missä oot!!!

    • halb-

      Itse näin teini-ikäisenä sanon että yöelämä oli ainakin aivan huippua. Paikalliset nuoret kovin mukavia. :) Ja elkää nyt hyvät ihmiset jaksako valittaa joka asiasta, ketä haittaa jotkut pienet kivet uimarannalla? Sanoisin että aika vakavaa jos siellä ei muka voi avojaloin kävellä.

      Ja mitä taas tulee kulkukissoihin ja -koiriin. Ei niitä pahemmin rannoilla näkynyt, ja tuskin ne mitään tauteja levittää jos ei edes koske. Ja kauppiaat jotka levittää tauteja? Naurettavaa.

      Hyttysiin en ole törmännyt ja enkä muurahaisiinkaan,
      enpä usko että ne ovat hengenvaarallisia.

    • JEPS!

      1) Toukokuussa ei ole vielä alkanut kesäsesonki, jolloin ihmisiä ei ole vielä paljoa. Ainakaan ei ole ruuhkaa. Mutta yöelämä oli silti todella ihanaa ja hauskaa riitti viikoksi.
      2) hyvin pystyi rannoilla kävelemään ilman kenkiä. Voihan sitä vaikka jotkut läpsykkäät laittaa jalkaan. Pyyhkeen kanssa pystyi rannalla makaamaan tosi hyvin, mukautu hyvin. Hienohiekkakaan ei pölissy silmiin.
      3) Rannat kyllä syveni aika nopeasti ehkä pitää joku toinen ranta keksiä tai sitten hotellin lastenallas jos sellainen löytyy. Ei ainakaan tarvinnut kauheen kaukana rannasta uida.
      4) Koiria ei ollut todellakaan paljon. Jopa pystyi silittämään, todella mukavia! Kauppiaat jätti rauhaan jos kieltäydyit kohteliaasti. Paikalliset ihmiset oli todella ihania!
      5) Asuttiin neljännessä kerroksessa eikä hyttysiä näkynyt kun muutama hassu vaikka pidimmekin 24/7 parveketta auki. Hyttyset saattoi joskus ravintolassa ollessaan syödä hieman jalkoja mutta kyllä niistä selvittiin. VAARALLISIA polttomuurahaisia ei näkynyt ollenkaan.

    • that's true

      Niin taitaa Pattayalla olevat horotki levittää tauteja (pahempia sellasia) :D

      • hauskaa oli, takaisi

        Palasin Pattikselta Songkranin – viheliäinen vesijuhlan jälkeen - ja päätin, etten enää tuhlaa aikaani kaikenmaailman Rodoksiin.


    • tervemenoa

      Hyvä juttu, toivottavasti pysyt Rodos keskusteluistakin poissa ja siirryt pattis keskusteluihin.

      • hakolan eki

        Pattayahan on todella thaimaan kaatopaikka mielummin minnetahansa muualle.


    • kyllä täytyy ihmetellä moista asennetta.olen käynyt jo kuusi ketaa rhodokseella vuosien kuluessa.pitää osata asennoitua. hyvä rhodos.eläkeläinen,kyllä rullaa.

      • tarkennus

        Liikutko siis rullatuolilla myös Rodoksella.


    • pakko nauraa

      vain että sellaista, sulla ei mittään krekuakkaa ole, ei muijaa lainkaan, kun kerran taikkulaan meet. Ei sinua varmaan kukaan kaipaile Kreikassa, taidat olla varsinainen tapaus....

    • I love Rhodes

      Aloittajan mainitsemat asiat ovat osittain totta.

      1) Yöelämästä en omalla matkallani oikeastaan edes tiennyt. Minä nukuin yöllä ja heräsin aamulla kukonlaulun aikaan. Minä olen sellainen matkailija, joka ei käytä lomaansa ulkomailla yöelämään vaan haluan aamusta alkaen kierrellä, tutkia, shoppailla ja nauttia auringosta, lämmöstä, miksei pienestä sadekuurostakin. Minulle oli siis aivan se ja sama oliko yöelämää vai ei. Mutta kukin taaplaa tavallaan.

      2) Uimarantojen kivet eivät ainakaan minua häirinneet. Tiedossa oli, että kiviä on.

      3) Kaikki rannat eivät varmasti sovellu lapsille. Mutta silloin ei auta kuin etsiä sellainen ranta, joka sopii tai pysyä uima-altaalla. Rannan syvenemiselle eivät paikallisetkaan mitään voi.

      4) Rannalla ei koiria ja kissoja näkynyt. Kaupungissa kylläkin. Koira- ja kissarakkaana ihmisenä ne eivät minua kiusanneet. Kulkukissat juoksivat pakoon, mutta selvästi lemmikkikissat antoivat puhutellakin. Ei muuten tullut tauteja... Meitä ei härinnyt yksikään kauppias rannalla.

      5) Olikohan yksi ainoa höttiäinen koko aikana hotellihuoneessa. Sekin koki kovan kohtalon sandaalin läjähtäessä päin pläsiä. Hyttysiä tai mitään muutakaan emme nähneet, vaikka niistä oli kyllä matkanjärjestäjän taholta mainittu.

      Matkamme oli ilmeisesti huomattavasti onnistuneempi kuin aloittajan. Palaamme Rodokselle takaisin aivan varmasti. Kaikki tämä on myös paljolti asennekysymys. Meitä lähinnä vaan nauratti sekin, että roskalaatikot haisivat kadulla, kun niitä ei oltu ehditty tyhjentää. Sekään ei haitannut kuin ohi kävellessä. Siellä ei ole kaikki asiat sellaisessa hoidossa kuin täällä Suomessa, mutta kyllä siitä matkanjärjestäjien opuksissa kerrotaan.

      • päivitystä...

        Rodos niinkuin muukin Kreikka on täynnä huijareita ja veronkiertäjiä.
        Koko ajan pitäisi vaan syytää rahaan Brysselin kautta ahneisiin kitoihin Kreikassa.
        Saksan valtionvarainministeri tyrmää jatkoajan Kreikan lainoille ja se on hyvä asia. Kokoaikainen velan paisuttaminen eikä tietoakaan mistään maksuista on kyllä aika törkeä temppu kreikkalaisilta.
        Kreikka ja Rodos eivät ole mitään ihannelomapaikkoja.


    • pekka

      Asiaa. Rodos todellakin on paska paikka, ei enää ikinä sinne, hyi helvetti

    • jjouaana

      1) Rodoksella ei mielestäni ainakaan yöelämästä ollut puutetta. Varsinkaan baarikadulla.

      2) Kuten aikaisemminkin on mainittu, opettele lukemaan esite ennenkun menet sinne matkalle. Kivet olivat kyllä olleet jo tiedossa eivätkä minua häirinneet tippaakaan.

      3) Olet käyny siis ellin- tai tuulisella rannalla? No nepä syvenevätkin. Rodos on täynnä kauniita rantoja jos vähän jaksaa nähdä vaivaa.

      4) Ei siellä mitään elukoita ole, ja haluaisin kuulla että millä perustelulla ne kauppiaat jotain tauteja levittäisivät.. höpsis.

      5) Edes yhtäkään hyttystä en ole nähnyt ja ne polttomuurahaiset taisivat vallata vain unesi, eivätkä huonettasi.

      Menkää ihmiset ihmeessä sinne Rodokselle, aivan mahtava paikka! :-)

    • emännän kanssa reiss

      olemme menossa viikon matkalle rodoksen kaupunkiin, millainen paikka. onko baareja, paljon maksaa ruoka ja juoma?

      • lomatar

        Ihan jees lomakohdehan se on joten turisteja ja turisteja ja lisää turisteja. Vanha kaupunki aivan ihana johon minä ihastuin mutta siinä se sitten olikin no ehkä Lindos mutta sielläkin riittä kun kerran käy. Baareja kyllä riittää jokaiselle ja jokaisen makuun. Ruokalista kannattaa katsoa tarkkaa koska ulkona syöminen on melkeimpä saman hintaista kuin suomessa. Itse en enää lähde Rodkselle menen mielumminun muille kreikan saarille mutta tämähän on makuasia ja mitä kukin lomaltaan hakee. Hyvää lomaa sinulle :)


    • omapaonmielipiteesi

      Eniten haittaa on varmasti noista 4) tauteja levittävistä tyrkyttävistä kauppiasta :D:D
      Itse olen parin viikon päästä Rodokselle menossa ja en usko vittuakaan mitä väität tässä.

    • Ketsut

      ei normi matkailija matkusta tohon aikaan rodokselle koska
      siellä on silloin talvi. älä viitsi valittaa. mene kesällä tai pysy
      suomessa

    • Anonyymi

      Tämä kirjoitus oli kyllä täyttä puppua. Tuntuu kuin olisit ostanut halpis matkan eli eurolla saa euron matkan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe