Sina

äitiliininen

Moi! Saamme kahden kk päästä kaksoset. Pojalle ollaan nimeksi päätetty Eelis Tapio ja itse pidän kauheasti Sina-nimestä. Eelis kulkee suvussa ja niin kulkee Sinakin, joten olisi tosi kiva sitä käyttää. Onko se liian outo nimi? Äitini sanoi että kun hän kuulee sen nimen hän alkaa heti ajatella sinappia :) Voiko sen silti antaa nimeksi tyttöselle? Entä onko ehdotuksia toiseksi nimeksi? Kevät terveisin, Siiri

30

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emiko

      Kyllä Sina nimestä käy, jos siitä kovasti pidätte, Sinna minusta ehkä sievempi, sillä Sinasta tulee äkkiä väännettyä sinä ja Siinasta taas tulisi siinä, kun ei ole kuin ään pisteitä vailla ja sanan merkitys muuttuu. Vaihtoehtoisesti myös Sira olisi ihan sievä nimi tai Sini tai Ina/Iina tai Rina/Riina. Toiseksi nimeksi: Sina Tellervo Sina Teresa Sina Sofia Sina Alissa Sina Hannele Sina Eerika Sina Tuulia Sina Henriikka Sina Joanna Sina Juulia Sina Kristiina Sina Maaria Sina Marjut Sina Helena Sina Lydia Sina Olivia Sina Ulriikka Sina Piritta Sina Elisa Sina Valpuri Sina Vellamo Sina Auroora Sina Annele Sina Amanda Sina Vivian

      • etenkin kun sille suvusta

        hyvä syy löytyy! En usko, että siitä mitään aletaan vääntää. Ja voihan se toinen nimi sitten vaikka kuulostaa samalta kuin veikan toinen nimi, hakea pientä yhtäläisyyttä nimiin:-). Onnea kaksosista:-D!


    • vaan eräät tuntemani

      Sinat. Sina tai Siina kahdella iillä on hyvä nimi. Toiseksi nimeksi vaikka joku metsään liittyvä luontonimi. Tapiohan on metsän kuningas. Esim: Ilana, Kanerva, Linda, Paju, Raita, Ritva, Silva, Silvia, Sylvia, Tabita, Taisia, Tellervo, Tuomi, Tuomikki.

    • kaksostytölle

      Sina Marjatta. (kalevalainen toka nimi tytöllekin) Sina Pauliina. Sina Aurora. Sina Lovisa.

    • äitihesasta

      Sina käy oikein hyvin! Nykyään annetaan niiiin paljon toinen toistaan erikoisempia nimiä, että kyllä yksi Sinakin joukkoon sopii. Itselleni ei tullut ollenkaan sinappi mieleen vaan nimi Sinna lyhennettynä ;) Sina Emilia Sina Anniina Sina Katriina Sina Elise Sina Olivia

    • alkuperäinen kirjoittaja

      Kiitos kovin kaikille! Sina on mahdottoman ihana nimi, ja kyllä tuota Sinnaakin ollaan ajateltu mutta jotenkin tuo Sina vaan nappaa enemmän. Mies ehdotti tytölle toiseksi nimeksi Alisaa. Soundaako Sina Alisa hyvältä? Itse pidän enemmän vaikkapa Sina Elisasta. Sina Elise on myös kiva. Monet teidän ehdottamista nimistä oli oikein mainioita. Todellakin harkitsemme niitä! Oliskos vielä lisää nimiehdotuksia Eeliksen siskolle? Jos yhtään auttaa niin meillä on entuudestaan kotona Markus ja Nea. Kiitos!

      • niina-liina

        kuulostais tosi kivalta. Olis söpöä jos molempien nimet alkais samalla kirjaimella. Lisää kauniita E-nimiä: Elina Elisa Elsa Elsi Eevi Emmi Elena Ella Ellen Itse en kovasti pidä Sina-nimestä. Tuntuu että on ää-pilkut unohtunu. Laittaisin sen toiseksi nimeksi jos kovasti pidätte siitä. Ps. meilläkin on Markus!


      • alkupreräinen
        niina-liina kirjoitti:

        kuulostais tosi kivalta. Olis söpöä jos molempien nimet alkais samalla kirjaimella. Lisää kauniita E-nimiä: Elina Elisa Elsa Elsi Eevi Emmi Elena Ella Ellen Itse en kovasti pidä Sina-nimestä. Tuntuu että on ää-pilkut unohtunu. Laittaisin sen toiseksi nimeksi jos kovasti pidätte siitä. Ps. meilläkin on Markus!

        Hei Niina-Liina, kiva kuulla että teilläkin pidetään Markus-nimestä! :) Eelis ja Elina olis kyllä tosi söpö. Pitää miettiä! Eelis ja Ellakin olis ihana! Katsotaan mitä me lopulta keksitään. Kevään jatkot! :)


    • ......

      Hassua, mutta mulle tulee enemmänkin nimestä Sinna mieleen sinappi. Sekin on vähän sitä, että mistä kellekin tulee mieleen mitäkin... itselläni on ainakin ihan perin kummallisiakin assosiaatioita joistain nimistä. Jotkut näistä assosiaatioista ovat säilyneet lapsesta asti. Esimerkiksi nimestä Matleena mulle tulee heti anjoviksen maku suuhun ja niin se on aina ollut. Miten tuon voisi järkevästi selittää? Eihän Matleenassa ole mitään anjovikseen viittaavaakaan. Olisikohan kyse lievästä synestesiasta tai vastaavasta. Sinassa häiritsee se, että tulee mieleen "sinä" vaikkapa jonkun ulkomaalaisen, joka ei osaa lausua ä-kirjainta, sanomana. Muuten ihan kelpo nimi ja menee varmasti siinä missä muutkin.

      • tuntemasi

        anjoviksen maku matjessillistä?


    • ToinenSina

      Minun nimeni on Sina (lausutaan kylläkin kahdella ii:llä) ja olen tähän asti saanut vain kuulla että minulla on kaunis ja erikoinen nimi. Toinen nimeni on Helénika :)

    • nimi :)

      Sina on kaunis nimi. Itse pidän vielä enemmän Siinasta. Ei tule ainakaan minulle sinappi mieleen :D

    • äiti5

      Minulla on ihana tytär ja hänen nimensä on myös Sina (toinen nimi Aliisa, joka tuli valittua muumeista). Sina nimi on kulkenut kauan sitten suvussamme sukahaarassa joka tulee saksasta. Näin ollen nimi on myös kansainvälinen. Onnea teille kovasti ja iloa päiviinne vauvojen kanssa!!

    • kateee

      Minusta Sina ei sovi Suomeen. Liian erikoinen ja tulee sekaannuksia. Ihankuin antais nimeks sinä. Sinna on paljon iskevämpi nimi.

    • mimikoo

      jostain syystä en itse pidä nimestä Sina yhtään, ei vain kuulosta kauniilta korvaan. mutta olen myös sitä mieltä, että muiden mielipiteet on vain muiden mielipiteitä, ja niitä on niin paljon, että itse kannattaa rauhassa miettiä, ja jos Sina miellyttää niin sitten pistätte ehdottomasti sen :) ja sehän alkaa nimenä olemaan jo paljon yleisempikin kuin muutamia vuosia sitten, niin ei pitäisi mitään ihmettelyitä yms sekaannuksia tulla :) minulla on ystävä nimeltä Sina, ja kerran hänen nimeään kyllä luultiin pojan nimeksi, mutta silloin se ei ollut niin yleinen.

    • sibyllavon

      jatkaen ehdotan Sina Linnea/Vanamo/Eerika

    • Sina täälläkin

      Minun nimenikin on Sina lausutaan kahdella iillä, ainoita negatiivisiä puolia on koulussa kun kaikki sanoo yhellä iillä mutta sepä ei mitenkään haittaa. Toinen nimeni on Annikki :/.

    • ????

      Sina Tuulia (en laittaisi toiseksi nimeksi enää nimeä, jossa on s-kirjain).
      Sina Elina
      Suvi Elina

      Eelis Tapio ja
      Sini Tuulikki (Tuulikki on suomalainen metsän jumalatar)

      Seela Tuulikki
      Saana Tuulikki

    • Aiti1

      Sina kuulostaa vähän oudolta, anteeksi. ...Se on hiina ja hiina...
      Jaa sinä? Sina? Sima?
      Aloittaja lienee jo vuosia sitten nimen antanut.
      Mutta omasta nimestä saa ja täytyy kuitenkin olla ylpeä! Ja jos ei ole, aina voi vaihtaa.

      Toinen oudohko nimi tytöllä on Isa. Isä?

      • Kuin itsestä kuulost

        Tää on vanha ketju, mutta tuo kommentti, että saa nimestä väännettyä jotain: Ihan joka nimestä saa.
        Esim tavallinen nimi Jenni > Jenni-penni (..pakana, istui voen takana...)
        Tuota riimittelyä ei tavanomaisuus poista.
        Lisäksi tunnen jo sen verran erikoisen nimisiä ihmisiä, että tässä maailmassa kannattaa antaa sellainen nimi, kuin itsestä tuntuu. Kyllä se kastaja/maistraatin edustaja (tai kuka lie) sitten sanoo, jos menee ihan uppo-oudoksi.


    • jasu4

      Minulla tytär jonka nimi Sina Alexia.

      • 2222

        Kamala nimi!


    • näio

      Kyseinen Sinappikone on jo varmaan nimensä saanut/ ansainnut.

    • vanhaketju

      Sina lienee saksalainen nimi? Keijo Rosbergin vaimon nimi on muistaakseni Sina.

      Sina, Sinna, Sienna
      - tarkoittaako sinistä??

    • Yksi vaihtoehto

      Vanha ketju, mutta mielestäni esim. Sinja kuulostaa paremmalta kuin Sina.

    • SinaLetisia

      Sina on kaunis nimi minunkin nimeni on Sina mutta toinen nimi on Letisia tosi kaunis nimi suosittelen lämpimästi

      • SinaLetisia

        Kaikkien näiden vuosien jälkeenkin


    • ityityityi

      Syntyikö jo. Ainakin Sia on enkunkielinen nimi. Toiseks nimeks Tina.

    • rumaluinmikä

      itselläni ei heti tullut mieleen sinappi (myöhemmin kyllä sekin) vaan sima. Jotenkin tökerö väenvängällä muka kauniiksi muotoiltu nimi. En tykkää.

      • Anonyymi

        Ihan kaunis. nimi oli äskettäin Saksalais dekkarissa.

        N-from-here


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe