marihuana ei sopinut minulle

nainen21-

Hei vaan kaikille!
Olin bileissä mieheni kanssa. Siellä sitten tarjottiin kukkaa, ja ensimmäistä kertaa maistoin. Meni hetki kunnes päässä vaan "pimahti". Lyhistyin lattialle ja kysyin mieheltäni että mitä oikein tapahtuu, huusi ihan hirveästi. Minut vietiin sohvalle, jalat taivasta kohti ja ikkuna auki. Mieheni kertoi että olin ihan sininen naamasta ja silmän ympärykset olivat violetin väriset. En tuntenut omaa kroppaani. Näin ja kuulin niinkuin ennenkin, mutta kun itse liikuin kroppani näytti liikkuvan niin hitaasti, enkä tuntenut omaa vartaloani kun makasin paikallani. Luulin kuolevani. Oikeastaan tuntuu että kävin ihan kuoleman portilla. :( Menin niin paniikkiin siitä tunteesta, tuntui samalla ihankuin olisin pyörtynyt. Noh, nyt siitä on jo 2 päivää. Ja minulla on yhä heikko olla. Kun esimerkiksi kosken jotakin, se tuntuu niin erilaiselta kuin ennen... Ja jos laitan kädet ristiin rinnan päälle, en tunne mitään, eli en tunne siis käsiäni että ne olisivat siinä. Mieheni ihmettelee myös että mikä on. Minua auttaisi hirveästi jos joku auttaisi. Tuntuu niin epätodelliselta... Ja kun haluan istua jonnekin, tuntuu että on niin vaikea istua siihen paikkaan,että se paikka on niin kaukana. Samoin ylös nouseminen on vaikeaa. Olen itkenyt ja miettinyt että mikä oikein on vikana. Pystyin kuitenkin puhumaan ja kirjoittamaan normaalisti. Mutta tämä oma ruumis... :( Mieheni sanoi että parempi etten enää maista kukkaa,enkä tule maistamaankaan enää koskaan. Haluaisin käydä lääkärissä, mutta haluan ensin tietää onko kellään muulla ollut tälläistä kokemusta. Haluaisin olla taas oma itseni ja onnellinen elämääni.
Auttakaa. Kiitos. :(

53

4384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hangon keksijä

      onko tämä nyt uusi trendi? siis keksiä tällaisia tarinoita, joissa kannabis on pahin kaikista? tai eihän se uutta ole. onhan tuo vs sitä tehnyt jo useita vuosia, keksinyt vastaavia juttuja.

      taisit kuitenkin vain juoda liikaa viinaa ja siihen päälle vielä kannabista kun ahne ihminen on. kova valehtelemaan myös on.

      niin sitä pitää.

      ja sitten maristaan, että on mennyt jalat alta ja kädet ristiin, jos olisi siis mennyt, mutta kun ei ole.

      kiitos. :(

      • niinvarmasti

        Täällä palstalla leimataan heti trolliksi, jos on mitään negatiivissävytteistä ajatusta tai kokemusta kannabiksesta. Pitäisköhän antaa näiden tyyppien pitää rauhassa uskomuksensa ja etsiä asiallista keskusteluseuraa muualta.
        Mulla on ollut kanssa tuontyyppisiä tuntemuksia paukuissa, mutta ovat kyllä menneet ohi, kun pää on muutenkin selvinnyt. Ehkä pelästyit pahasti ja tuntemukset jäivät jotenkin voimaan..vähän samaan tapaan kuin kauhuleffan jälkeen jää oudon pelokas olo.


      • hangon leipuri
        niinvarmasti kirjoitti:

        Täällä palstalla leimataan heti trolliksi, jos on mitään negatiivissävytteistä ajatusta tai kokemusta kannabiksesta. Pitäisköhän antaa näiden tyyppien pitää rauhassa uskomuksensa ja etsiä asiallista keskusteluseuraa muualta.
        Mulla on ollut kanssa tuontyyppisiä tuntemuksia paukuissa, mutta ovat kyllä menneet ohi, kun pää on muutenkin selvinnyt. Ehkä pelästyit pahasti ja tuntemukset jäivät jotenkin voimaan..vähän samaan tapaan kuin kauhuleffan jälkeen jää oudon pelokas olo.

        nämä ovat ilmeinen häirikön uusi tuleminen, perinteen ollessa varmasti pitkä.

        keksittyjä, melko realistisen oloisia tarinoita, joissa viinaa ei juoda lain. tai jos juodaan, niin vähän. ei, ei ollenkaan.

        joka viikko on tullut uusi tarina.

        ja tulee tulemaankin, jatkossakin.

        joten hyvää jatkoa, jos ei oma riitä.


      • ---
        niinvarmasti kirjoitti:

        Täällä palstalla leimataan heti trolliksi, jos on mitään negatiivissävytteistä ajatusta tai kokemusta kannabiksesta. Pitäisköhän antaa näiden tyyppien pitää rauhassa uskomuksensa ja etsiä asiallista keskusteluseuraa muualta.
        Mulla on ollut kanssa tuontyyppisiä tuntemuksia paukuissa, mutta ovat kyllä menneet ohi, kun pää on muutenkin selvinnyt. Ehkä pelästyit pahasti ja tuntemukset jäivät jotenkin voimaan..vähän samaan tapaan kuin kauhuleffan jälkeen jää oudon pelokas olo.

        Hyvä että edes joku ymmärtää.
        Kun teen jotain, silloin en tunne tätä tunnetta. Mutta jos jään esim. yksin niin heti tulee pelokas olo ja tämä outo tunne.


      • .........

        Hirtä ittes vitu peräreijo


      • JepJepe
        --- kirjoitti:

        Hyvä että edes joku ymmärtää.
        Kun teen jotain, silloin en tunne tätä tunnetta. Mutta jos jään esim. yksin niin heti tulee pelokas olo ja tämä outo tunne.

        Heh heh paniikki/ahistuskohtaus, kaikki ollaa tuo olo koettu jossain vaihees mut sulle ei vaan sovi yksinkertaisesti. Yksin käyt varmaa kelailee asioita ja ahistaa auttamatta ym.


    • ......-.-.-.-.....

      Miksi yleensäkkään tulla kyselemään tästä suomi24:ssa, Todennäköisesti olet trolli, koska jos oikeasti näin olisi käynyt, olisit ehkä etsinyt tuoreimpia tutkimuksia tai käynyt kysymässä asiantuntevammalta foorumilta. Mikäli et ole trolli, ei kannata edelleenkään tältä kysyä koska kukaan ei usko tuota todeksi sillä tämä keskustelualue on trollien vallassa. Eli järkevää vastausta et tule saamaan.

      oletetaan että tuo on totta niin mikäli kännipäällä poltit ensimmäisen kerran niin tulos voi hyvin todennäköisesti olla tuo. ensinäkin sekakäyttö ei ole koskaan hyvä idea, Pää menee sekaisin vain entistä enemmän, ja mikäli et ollut kännissä niin et todennököisesti sekasinkaan mutta ensikertalainen nykäsee helpoiten ne överit mikä ei taas ole mukava olotila. itselläni övereiden jälkeen pari kolme päivää saattaa olla vähän heikkoa happea. en tiedä mistä johtuu.

      • ---

        Tarkoitin ettei se sopinut minulle. Alkoholia en ollut ottanut ollenkaan!
        Joillekin se sopii joillekin ei. Mutta eipä sitten mitään, jos ei saa mitään järkevää vastausta. Onneks on lääkärit keksitty!


      • hangon leipuri
        --- kirjoitti:

        Tarkoitin ettei se sopinut minulle. Alkoholia en ollut ottanut ollenkaan!
        Joillekin se sopii joillekin ei. Mutta eipä sitten mitään, jos ei saa mitään järkevää vastausta. Onneks on lääkärit keksitty!

        nyt voit sitten keksiä mitä lääkärit sanoo sinulle.

        vs:kin tekee sitä.

        muista: maisteri on aina valttia, vaikka olisi ihan yhtä sekaisin kuin sinä tai vs. maisteri silti.


    • Vai kokemusta : )

      "olin ihan sininen naamasta ja silmän ympärykset olivat violetin väriset"

      "Haluan ensin tietää onko kellään muulla ollut tälläistä kokemusta"

      No ei ole. Taisit polttaa crackia horo ; )

    • 767hub

      Kannabis on myrkky, joka ei sovi kenellekään. Jotkut aivopestyt ja eksyneet luulevat siitä jotain saavansa mutta pään se vain laittaa sekaisin. Unohda vaan moinen älyttömyys vaikka kaveripiiri kuinka painostaisi

      • Satilas poorinen

        "Kannabis on myrkky" on aika tökerö väite, joka kertoo paljon sinun ymmärryskyvystäsi tai halustasi. Miten sen myrkyllisyys ilmenee?

        Minulle kannabis on yksinkertaisesti vain lääke, joka auttaa sairauteeni, vaikka lääkärikaveripiiri sitä ei suosittelisikaan, koska sen suosittelemisesta ei saa palkkiota lääkeyhtiöltä.


    • Apnu

      Olen itse käyttänyt viimeiset neljä vuotta enemmän tai vähemmän säännöllisesti, mutta tänä vuonna vähän jäänyt kun pari kolme kertaa iskenyt joku ihme pyörtymisreaktio päälle.

      Ei mitään kummoisempaa, kuin että silmissä vähän sumenee ja tuntuu että ei saa happea. Olen tosin lopettanut röökin polton vuos sitten, eli keuhkot ehkä turhan herkät savulle joka on kuitenkin aika kuumaa.

      Tiedä häntä, vituttaa vähän mutta onhan noita muitankin päihteitä :). Ei kannabis kaikille sovi.

      • ---

        Aivan,ei sovi kaikille. Tuntuu vaan ettei kukaan ota tosissaan tätä tarinaa. Mutta se on niiden ongelma sitten. Varmaan on vielä vähän shokki päällä,niin siks tuntuu näin oudolle.
        Ja jos jotkut ajattelee että tämä kaikki on keksittyä että haluan muka ärsyttää, niin ei todellakaan pidä paikkaansa. Yhä edelleen vaan että EI SOPINUT MINULLE.
        Ja halusin apua täältä. Oon yrittäny ehtiä tietoa netistä mut kun ei löydy. Paras soittaa lääkärille aika.
        Ja on se kumma että aletaan tämän takia huoraksi haukkumaan... :o


      • niin olen pahoillani
        --- kirjoitti:

        Aivan,ei sovi kaikille. Tuntuu vaan ettei kukaan ota tosissaan tätä tarinaa. Mutta se on niiden ongelma sitten. Varmaan on vielä vähän shokki päällä,niin siks tuntuu näin oudolle.
        Ja jos jotkut ajattelee että tämä kaikki on keksittyä että haluan muka ärsyttää, niin ei todellakaan pidä paikkaansa. Yhä edelleen vaan että EI SOPINUT MINULLE.
        Ja halusin apua täältä. Oon yrittäny ehtiä tietoa netistä mut kun ei löydy. Paras soittaa lääkärille aika.
        Ja on se kumma että aletaan tämän takia huoraksi haukkumaan... :o

        mutta äärimmäisen epäuskottavalta koko homma kuulostaa. Tiedän että kannabis voi aiheuttaa tavattoman ahdistavan tilan täysin ylisuurella määrällä. Mutta jos olisit jossain viinanvieroituskouristuksissa tai juuri saanut uuden sydämentahdistimen tai jotain vastaavaa niin silloin "naama sinisenä" kuulostaisi ehkä ihan uskottavalta. Kannattaa todellakin käydä lääkärissä, sillä melkoisen harvalle hatsi edes ensimmäisellä kerralla toimii kovastikaan luukutettuna saati siten, että sydän kärsisi hapen puutteesta, mihin naaman sinisyys melkoisen suoraan viittaa. Tuntuu melkoisen hurjalta ajatukselta, että pystyisi niin paljon polttamaan kokeilumielessä, että koko verenkiertosysteemi menisi lukkoon.

        Sitä paitsi näitä keksittyjä tarinoita tällä palstalla on ollut paljonkin, joten ei mikään ihme, vaikka joku trolli yrittäisikin välillä saada uskottavuutta esittämällä ystävällistä avun tarvitsijaa.

        Mutta jos olet tosissasi, niin vilpittömät pahoittelut! Ei siitä mitään kiksejä saa, jos jolla kulla on paha olla.


      • ---
        niin olen pahoillani kirjoitti:

        mutta äärimmäisen epäuskottavalta koko homma kuulostaa. Tiedän että kannabis voi aiheuttaa tavattoman ahdistavan tilan täysin ylisuurella määrällä. Mutta jos olisit jossain viinanvieroituskouristuksissa tai juuri saanut uuden sydämentahdistimen tai jotain vastaavaa niin silloin "naama sinisenä" kuulostaisi ehkä ihan uskottavalta. Kannattaa todellakin käydä lääkärissä, sillä melkoisen harvalle hatsi edes ensimmäisellä kerralla toimii kovastikaan luukutettuna saati siten, että sydän kärsisi hapen puutteesta, mihin naaman sinisyys melkoisen suoraan viittaa. Tuntuu melkoisen hurjalta ajatukselta, että pystyisi niin paljon polttamaan kokeilumielessä, että koko verenkiertosysteemi menisi lukkoon.

        Sitä paitsi näitä keksittyjä tarinoita tällä palstalla on ollut paljonkin, joten ei mikään ihme, vaikka joku trolli yrittäisikin välillä saada uskottavuutta esittämällä ystävällistä avun tarvitsijaa.

        Mutta jos olet tosissasi, niin vilpittömät pahoittelut! Ei siitä mitään kiksejä saa, jos jolla kulla on paha olla.

        Marijuanan tai hasiksen polttamiseen liittyy suhteellisen usein eriasteisia depersonalisaation kaltaisia kokemuksia. Tästä on kysymys.
        Sanokaa vaan mitä sanotte.


      • kaltainen kokemus
        --- kirjoitti:

        Marijuanan tai hasiksen polttamiseen liittyy suhteellisen usein eriasteisia depersonalisaation kaltaisia kokemuksia. Tästä on kysymys.
        Sanokaa vaan mitä sanotte.

        on yhteydessä siihen, että naama on sininen? Depersonalisaation kokemukset voivat tietyssä tilanteessa, esim meditoidessa, saunan jälkeen järvilaiturilla tai vaikkapa pieneissä hatseissä olla miellyttäviäkin kokemeuksia, joihin ei liity minkään asteista sekoamista, vaan yhteyden tuntua esim. luontoon. Esim. kannabiksen vaikutuksen alla en koe sen kummempaa depersonalisaatiota kuin luonnon äärellä. Oman egon sulautumista kokonaisuuteen, mutta yhtä epäuhkaavaa kuin television katselelminen, sillä todellisuuden taju on tallella. Hallitsematon depersonalisaatio kannabiksella vaatii jo olemassaolevaa mielenhäiriötä tai todella voimakasta kannabispäihtymystä. Mutta ylipäätään kun voimakkaan kannabispäihtymyksen yhdistää vielä kokemattomuuteen niin kokija voi kokea tilanteen myös hyvin ahdistavana, sekavana sekä jopa henkeä uhkaavana, vaikkei se sitä ole.

        Se että naama muuttuu siniseksi on taas toinen juttu. Se viittaa siihen, että sydän kärsii hapen puutteesta.


      • ---
        kaltainen kokemus kirjoitti:

        on yhteydessä siihen, että naama on sininen? Depersonalisaation kokemukset voivat tietyssä tilanteessa, esim meditoidessa, saunan jälkeen järvilaiturilla tai vaikkapa pieneissä hatseissä olla miellyttäviäkin kokemeuksia, joihin ei liity minkään asteista sekoamista, vaan yhteyden tuntua esim. luontoon. Esim. kannabiksen vaikutuksen alla en koe sen kummempaa depersonalisaatiota kuin luonnon äärellä. Oman egon sulautumista kokonaisuuteen, mutta yhtä epäuhkaavaa kuin television katselelminen, sillä todellisuuden taju on tallella. Hallitsematon depersonalisaatio kannabiksella vaatii jo olemassaolevaa mielenhäiriötä tai todella voimakasta kannabispäihtymystä. Mutta ylipäätään kun voimakkaan kannabispäihtymyksen yhdistää vielä kokemattomuuteen niin kokija voi kokea tilanteen myös hyvin ahdistavana, sekavana sekä jopa henkeä uhkaavana, vaikkei se sitä ole.

        Se että naama muuttuu siniseksi on taas toinen juttu. Se viittaa siihen, että sydän kärsii hapen puutteesta.

        Yhä edelleenkin, olin niin shokissa, että naaman väri muuttui. Mieheni mukaan olin sininen naamasta. Ja olin shokissa, enkä muista paljon siitä hetkestä. Mutta nyt voin kuitenkin jo paremmin. Kyllä tää tästä. :) Jäi varmaan tuo shokki vielä vähän "päälle".


    • On se jännä.

      Tossa jonkun aikaa lueskelin tota sun kokemusta ja mietin onko taas noita pili pali paska tarinoita vaiko totta ja tulin siihen päätökseen että ei se ole mun ongelma jos ei ole totta joten koitan keksiä jotain psyykkistä selitystä sille.

      Alotetaas ihan perus tiedolla: kannabista sanotaan yhdeksi seitsemästä pienestä luonnon opettajasta (en muista mones niistä oli) luonnon opettajat opettavat ihmniselle todellisuutta ja mailmaa/luontoa laajoja asioita joita ei voi sanoin tässä kuvailla ainoastaan uskontojen ja tarinoiden kautta.

      Olettaisin että olet about 20-27v justiinsa elämän saanut "kohilleen" asunto laina uusi talo ja perheen lisäys juuri ajatusten alla, vakituinen työ ja tosta kaikesta johtuen todellisuus on melko yksi puolinen ja suoppea, kun poltit kannabista todellisuuden käsite "laajentui", "liikahti","harhautui", "syveni","paisui" taikka sitten rupesi vasta laajentumaan etkä siitä syystä tällä hetkellä tiedosta aivan aikkea sillä normaalilla tavalla. Itse kokenu kutakuinkin samoja asioita eri tavalla (en ole täysin varma onko samoja asioita)

      Sinäänsä vakavat lapsuuuden traumat taikka muut voisi sinäänsä vaikuttaa tollaseen "shokkiin" en tiiä millanen tunne oli koska et sitä kuvaillut. Skitsofreniakin on mahdollinen tai jotain saman tyylistä alku tasoilla.

      Ps.Jos noi kaikki kuvaukset susta ei pidä paikkaansa ni en usko ettäm ikään muukaan

    • alkoholi ei sovi

      Alkoholi ja kannabis ei itselläni sovi yhtään.
      Jos juon tukevasti, sen jälkeen poltan kunnon satsit niin hetken päästä päässä pyörii ja oksennus lentää.

      Viestistäsi sanoit että bileissä olit niin kuvittelen että alkoholia oli tullut juotua.
      Älä anna yhden kokemuksen pilata koko kasvia itsellesi, vaan kokeile uudestaan pienellä annoksella.

      • eivälttämätöntä

        Ihminen voi elää ihanan, mielenkiintoisen, henkevän, kauniin ja monipuolisen elämän ilman kannabista. En tajua, miksi siihen pitäsi alkaa jotenkin totuttaa itseään.


      • Kenenkään
        eivälttämätöntä kirjoitti:

        Ihminen voi elää ihanan, mielenkiintoisen, henkevän, kauniin ja monipuolisen elämän ilman kannabista. En tajua, miksi siihen pitäsi alkaa jotenkin totuttaa itseään.

        ei mielestäni tarvitse -ja varmaan moni on samaa mieltä- totutella kannabikseen. Mutta jos siitä sattuu pitämään niin muistutan, että ihminen voi elää ihanan, mielenkiintoisen, henkevän, kauniin ja monipuolisen elämän, vaikka käyttäisikin kannabista. Suurimmalle osalle käyttö ei ole päivittäistä tai edes viikottaistakaan. Ja päivittäiskäyttäjissäkin on eroa. Jotain täytyy elämässä jo olla pielessä (sairaus, masennus, työttömyys, elämän suunnan puuttuminen) ENNEN KÄYTTÖÄ, jos se muuttuu elämää hallitsevaksi tekijäksi.

        Ketjun aloittaja kertoi oman näkemyksensä, mutta on syytä muistaa, että vastaavat kokemukset ovat harvinaisia ja että aiheella on trollailtu tänne paljon. On myös hyvä muistaa, että kannabis voi aiheuttaa ahdistustiloja tottumattomalle suurilla annosilla, vaikka naama ei nyt siniseksi menisikään...


      • sanoisin
        Kenenkään kirjoitti:

        ei mielestäni tarvitse -ja varmaan moni on samaa mieltä- totutella kannabikseen. Mutta jos siitä sattuu pitämään niin muistutan, että ihminen voi elää ihanan, mielenkiintoisen, henkevän, kauniin ja monipuolisen elämän, vaikka käyttäisikin kannabista. Suurimmalle osalle käyttö ei ole päivittäistä tai edes viikottaistakaan. Ja päivittäiskäyttäjissäkin on eroa. Jotain täytyy elämässä jo olla pielessä (sairaus, masennus, työttömyys, elämän suunnan puuttuminen) ENNEN KÄYTTÖÄ, jos se muuttuu elämää hallitsevaksi tekijäksi.

        Ketjun aloittaja kertoi oman näkemyksensä, mutta on syytä muistaa, että vastaavat kokemukset ovat harvinaisia ja että aiheella on trollailtu tänne paljon. On myös hyvä muistaa, että kannabis voi aiheuttaa ahdistustiloja tottumattomalle suurilla annosilla, vaikka naama ei nyt siniseksi menisikään...

        kirjoitus on täyttä paskaa ja on saman pellen kirjoittama.


      • ---
        sanoisin kirjoitti:

        kirjoitus on täyttä paskaa ja on saman pellen kirjoittama.

        Minkä pellen kirjoittama? kerro toki?
        Ja tarina on täyttä totta. Ei mitää paskaa.
        Jos täällä joku kirjoittelee keksittyjä tarinoita,niin luuletteko että kaikki niitä kirjoittaa???!!


    • eihajuakaan

      Wau! Ikinä en ole nähnyt tuolla lailla toimivaa kukkaa! Kannabis kun ei toimi tuolla tavalla! Nyt on frendis tehny semmosen lajikkeen, että siinä on yhdistettynä ainakin psykedeelejä dissosiaatteja sen kannabiksen sekaan! Mistä tota saa?!

      Äläkä nyt vaan mee kiertelee ja kaartelee, vaan kakase ulos. Niin monta trollia on saanu mut pettymään kun eka lupaavat psykedeelistä kannabista ja sit lopuks paljastuu joksku IHRY tyyliseks anti-kannabis propagandaks.

    • todellakin

      jännitit liikaa

    • keksi paremmin

      paskaa, 21v nainen, joo just kuulostaa siltä :))

      Oot se sama sivari-alkoholisti, joka vainoaa kannabista :))

      • ahahahhh

        HAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHHHAHAHAAHAHAHH


    • marijuana on ok

      no trolli tai ei, mutta itselläni ainakin kukka viina aiheutti samantapaisen reaktion, nimenomaan sen että en "tuntenut" omaa ruumistani, ja se fiilis ahdisti todella paljon, sydän hakkasi vimmatusti ja tuntu iettä lattia vajosi jalkojen alla. ja tosiaan noin viikon verran kun esim makasin sängyssä, tuntui että kädet ei olleet omassa ruumiissa kiinni. kun kävelin jalat vapisi ja tuntui kun en pystyisi kontrolloimaan jalkoja tai ne menisi alta.

      kokemuksesta on nyt n. 3kk ja olo on suht. normaali, mutta toisinaan tuntuu että kädet on edelleen vetelänä ja puutuu yms. itse päättelin reaktion johtuvan osittain siitä että mulla kramppasi niskat tosi pahasti, aamulla oli hartiat ihan kivikovana. rentoutuminen, hengittely ja venyttäminen ovat parantaneet oloa huomattavasti.

      voimia kaikille joille on käynyt näin, älkääkä pahoittako mieltä noista trolliviesteistä. ihmeellisen aggressiivinen reaktio henkilöä kohtaan joka on oikeasti kokenut todella ahdistavan ja pelottavan tilan. tiedän että viesti on jo vuoden vanha mutta koin että oli pakko sanoa että kyllä se siitä! :)

      • tsup ja tsup

        Kyllä kukka voi aiheuttaa ihan minkä tahansa reaktion, aivan kuten kaikki muutkin päihtymystilat. Kukka päihdyttää, jos se nyt tuli jollekin yllätyksenä. Et siis ole selvä, polttamisen jälkeen.

        Jokainen tekee oman valintansa kokeileeko toisen kerran.

        Ehkä se wanha sanonta pilvi on alkoholista seuraava, on se kaikkein totuudenmukaisin. Alkoholi tekee saman mutta vasta tietyn määrän jälkeen. Pilvi taas tekee sen mitä alkoholi runsaasti nautittuna, mutta pilvi tekee sen samantien.


      • HappyNeedsNoDrugs
        tsup ja tsup kirjoitti:

        Kyllä kukka voi aiheuttaa ihan minkä tahansa reaktion, aivan kuten kaikki muutkin päihtymystilat. Kukka päihdyttää, jos se nyt tuli jollekin yllätyksenä. Et siis ole selvä, polttamisen jälkeen.

        Jokainen tekee oman valintansa kokeileeko toisen kerran.

        Ehkä se wanha sanonta pilvi on alkoholista seuraava, on se kaikkein totuudenmukaisin. Alkoholi tekee saman mutta vasta tietyn määrän jälkeen. Pilvi taas tekee sen mitä alkoholi runsaasti nautittuna, mutta pilvi tekee sen samantien.

        KAIKKI päihteet voi aiheuttaa herkimmille ihmisille aivovaurion ja/tai mielenterveysongelmia (esim. masennus, keskittymisvaikeus, levottomuus). Joskus jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Miettikää sitä, ennen kuin kokeilette. Kofeiini ja alkoholi on myös päihteitä. Samoin tupakka, joka muuttaa pysyvästi aivojen mielihyväreseptoreita.


      • HappyNeedsNoDrugs
        HappyNeedsNoDrugs kirjoitti:

        KAIKKI päihteet voi aiheuttaa herkimmille ihmisille aivovaurion ja/tai mielenterveysongelmia (esim. masennus, keskittymisvaikeus, levottomuus). Joskus jo ensimmäisen käyttökerran jälkeen. Miettikää sitä, ennen kuin kokeilette. Kofeiini ja alkoholi on myös päihteitä. Samoin tupakka, joka muuttaa pysyvästi aivojen mielihyväreseptoreita.

        Ap:n kannattaa ehdottomasti käydä lääkärissä, jossa tietävät mikä on normaalia ja mikä ei.


    • src83

      Itse olen polttanut yli kymmenisen vuotta (parikymppisen aloittanut, nyt 30v) ja joskus 4 vuotta polttaneena tms. taisin olla jopa kuukausia pilvessä, joka päivä - aamusta iltaan. Muistaakseni aloitin erään vuoteni niin, että tammi, helmi ja melkein koko maaliskuukin meni pilvessä.

      Alussa nautintatapana oli pieni jointti (sätkä), sitten pieni vesipiippu.. sitten tajuton määrä erilaisia puolenlitranpulloista kyhättyjä bongeja ja pikkuinsinöörin taitoja.. pesäputkia, teippitolloja tiivisteinä jne - josta sitten 1.5 litran pulloihin ja hieman isompiin bongeihin.. nyt on ollut jo vuosikausia täysin vakiona poltella kannabikset yli 30cm pitkästä lasibongista.

      Kannabis rentoutti aivan erilailla, kuin mikään muu - kun olen aina ollut aikamoinen jännittäjä ja stressaaja.

      Noh, joskus vuosia sitten sain diagnoosin ahdistuneisuushäiriöstä - josta löydän kyllä merkkejä jo ihan lapsuudestani (Oksensin jännittäessä jopa hauskaa luokkaretkeä - palasin kalpeana kauhusta terveydenhoitajalta jossa ei tapahtunut mitään koska jännitys - jne.), joten en koskaan ole hyväksynyt ainakaan ideaa siitä, että tuo olisi kannabiksen aiheuttamaa.

      Sain stresseihini ja uskaltamattomuuteen elää normaalisti serotoniinilääkityksen, jota olen nyt syönyt ainakin viitisen vuotta... Viikko serotoniinilääkityksen aloittamisen jälkeen sain ilmeisesti elämäni ensimmäisen paniikkikohtauksen, poltettuani kannabista ja selatessa nettiä, musiikkia kuunnellen kotona, silloisen tyttöystäväni seurassa;

      Rintakehääni alkoi rintalastan kohdalta levitä omituinen kihelmöinti ja viileys. Ikäänkuin sama tunne, joka tulee puutuneeseen raajaan jonka päällä on nukkunut huonosti, kun veri alkaa taas kiertää, mutta paljon voimakkaampi.

      Tunne levisi rintalastan kohtalta hartioihin, siitä käsiin ja koko vartaloon. Koko vartalossa tuntui tuontyylinen "sähköinen" värinä ja viileys ja henkeä alkoi ahdistaa ja aloin pelätä, että mitä tapahtuu. Hetken yritin ottaa rentoa asentoa enkä sanonut mitään tyttöystävälleni, mutta sitten tuntui niin paljon etten saa hengitettyä kunnolla, että myönsin fiilikseni. Päähän ja takaraivoon tuntui nousevan tajuton paine ja silmissä alkoi hämärtyä. Hetkeä myöhemmin olin aivan yltäpäältä kylmässä hiessä, niin että jopa vaatteet kostui ja silmissä hämärtyi ja näkökentän täytti kokonaan sellainen säkenöivän purppuran väri, jonka voi nähdä esim. katsottuaan kauan kirkkaaseen valoon ja sulkien sitten silmät, jolloin valon muotoisen "pilkun" näkee vielä.. En oikeasti nähnyt mitään, silmät täysin auki..

      Tuossa vaiheessa pelotti jo niin paljon, että tyttöystäväni soitti ambulanssin.

      Puhelimessa naisääni kyseli tuntemuksiani, kun puristin lujasti tuolini käsinojia ja tyttöystävä piti luuria korvalla.. epäili paniikkikohtaukseksi ja yritti rauhotella. Olo hieman parani, joten jäimme odottamaan ambulanssia ja puhelu lopetettiin. Huomasin että tyttöystäväni läsnäolo ja aiempi keskustelu puhelimessa oli helpottanut oloa, joten pyysin tyttöystävääni kertomaan yksityiskohtaisesti opiskelupäivästään..

      Siihen keskittyminen auttoi todella paljon.

      Ambulanssimiehet tulivat, kohtaus oli jo pääpiirteittäin ohi, vaikkakin olin yhä peloissani ja kerroin lääkekuurista ja myönsin varoen myös kannabiksen polton aiemmin päivällä - johon miehiltä tuli vain tuomitseva "Jahas se sen selittääkin", ilman mitään selityksiä mitä he tarkoittivat ja sen jälkeen lähtivät aika pian sanoen että jos jatkuu niin sairaalaan tai uus soitto tms..

      Noh, vuosia kului, tuli ero saman katon alta ja masennuin entistä pahemmin.. Tyttöystävä vaihtoi toiseen ja potki pois, joten päädyin asumaan vanhemmilleni.. luulin että silloin hetkellisesti.

      Siitä sitten masennusoireet, ahdistus, levottomuus ja uniongelmat vasta alkoikin ja polttelin yhä stressiini kannabista. Tuli myös uusia tyttöystäviä ja kipeitä eroja heistä aika pitkälti aina kun aloin päästä vähän yli edellisistä. (Eräs tyttöystävistä jopa petti, jätti ja ryhtyi pornotähdeksi! Tai oikeastaan esiintyi parissa suomipornossa - ei taida harrastaa enää. Mutta kyllä kolahti kovaa tuokin.)

      Nyt tätä tilannetta on jatkunut jo vuosia enkä ole uskaltanut enää lähteä oikein mihinkään, peloissani että petyn vain uudestaan.. olen erakoitunut ystävistäni ja sosialisoin lähinnä netissä.. jatkuvaa stressiä ja levottomuutta pitänyt loitolla videopelit ja kannabis.

      Yskä ja jatkuvat epäsäännölliset ruokailut (Aamukahvi ja leipä aamulla ja myöhään yöllä tajuttomat ilta"mässyt") alkoivat myös parisen vuotta sitten aiheuttaa närästysvaivoja, josta refluksitaudin epäily. Ja minä kun naiivina luulin että se tarkoittaa vain närästystä ja pientä kurkunpään kirvelyä.

      Noh, viimeisen puolen vuoden aikana aloin yskiä paljon tervaa keuhkoistani ja tuntui että kylkiluiden alaosan kohdalla "kuplii" jokin lima, joten aloin lopettaa kaikenlaista sauhuttelua. Tupakkanikin kun olin tottunut jo polttamaan vesipiipusta, silloin kun kannabista ei ollut. Säästinhän filttereissä ja rizloissa, purutupakkaa bongittaen.


      Jatkuu...

      • src83

        Kun olin vähentänyt reilusti, alkoi tervaiset yskökset vain lisääntyä ja yskin kuin viimeistä päivää kakoen limaa ulos. Näillä vaiheilla oli myös kuume, kurkkukipu ja terveydenhoitajalta tuomio, että jonkinlainen perus hengitystieinfektio/nuha ja kotiin parantelemaan, koska ei anginaa jne.

        Tuon taudin jälkeen jäi jälleen yskä, tervaiset yskökset (kylläkin vähäisempänä - olinhan ollut jo 2 viikkoa polttamatta mitään) ja iltaisin usein nousi lämmöt 37.7 tienoille. (Jota lääkäri ei ainakaan laskenut kuumeeksi, mutta mielestäni oloni oli kuumeinen)

        Samaa kurnimista tuntui yhä kylkiluiden alaosan paikkeilla, varsinkin oikealla puolella, kylkiluun paikkeilla, noin 5 senttiä rintalastasta alaspäin ja 15(?)cm oikealle.

        Vähän tuon jälkeen alkoi kouristukset rintalastan kohdalla/alla jotka vetivät ihan kippuraan ylävatsassa kurniessa. Ikäänkuin joku olisi ottanut rintalastan alla sisukset nyrkkiin ja puristanut 5 sekuntia ja päästänyt kiinni.. noita tuli ihan jatkuvasti. Tuntui myös satunnaisia nopeita vihlaisuja ympäri rintakehää ja myös selkärangassa, joka ihan rutisi sitä suoristellessa. Lääkäriin siis. Happovaivoiksi todettiin. Esomeprazol happolääke kuurille pariksi viikoksi joka rauhoitti vatsaa hyvin, mutta vatsani on tälläkin hetkellä vielä hyvin "outo" ja usein onton tuntuinen tai kurniva tai ilmaa täynnä. Mutta ei kramppeja.

        Ei veriulosteita, ei ummetusta, ei kurkussa tuntuvaa närästystä. Hemoglobiini hyvä (158 jos oikein muistan) ja tulehdusarvot täysin normaalit. Kävin useasti lääkärissä valittamassa rintakipuja, ihmetellessä oireita jne. mutta mitään ei löydy.

        No, ei riitä vielä kaikki tuo; Kaikesta tuosta jo masentuneena ja jokseenkin huolissani, ratkesin ostamaan kannabista pienen määrän, luvaten itselleni että polttelen varoen, hillitysti, vain hermojani helpottaakseni ja ilman tupakkaa sekoitettuna kukkaan. Pari iltaa meni ihan ok.. mutta yhtenä iltana, poltettua ja tultua takaisin sohvalle teeveen ääreen alkoi levitä tuo sama outo kihelmöinti rintakehään ja hengenahdistus.... Joka sitten siirtyi voimakkaana oikeaan käteen, koko oikea käsi puutui ja kyynärtaipeeseen tuli tajuton paineelta tai suonenvedolta tuntuva kipu.
        Nenässä huomattavissa pientä sellaista kirvelyä/kutitusta kuin ennen aivastusta, sillä poikkeuksella että kurkussa ja nenässä tuntui kaasumainen tunne.. ikäänkuin hengittäisi jotenkin kaasuuntunutta lämmintä ilmaa.. vähän kuten joskus kovassa kuumeessa, flunssa "maistuu" hengityksessä. Ellei jopa veren tai raudan makua? Vaikea kuvailla

        Panikoin täysin - mitä tapahtuu seuraavaksi?

        "Sydänkohtaus? Mutta vasemmasta kädestähän on yleensä siinä kyse?"

        Tuskahiki puski päälle, kauhea tärinä päällä haparoin siskoni lahjaksi ostaman ipadin sohvalta ja googletan "oikea käsi puutunut" ja aivoverenkiertohäiriöstä puhuvaa sivua pelästyttyäni löysin seuraavan hakutuloksen yhteydessä tiedon paniikkikohtauksen aiheuttavan myös tuollaisia puutumisia. (Jonka osittain jo kai tiesin kokemuksesta - mutta siitä oli niin monia vuosia ja tuo käden kipu/puutuminen oli aika uutta)

        Edestakaisin kävely helpotti... sammutin tietokoneen, television ja menin pesemään hampaani. Fiilis ihan ok. Pääsen sänkyyn makaamaan ja fiilis alkaa uudelleen.
        Pakokauhu valtaa.. yritän järkeillä, että se on ihan oikeasti vain paniikkikohtaus; "Miksipä muuten se olisi helpottanut ajatellessani jotain muuta, hampaita pestessä ja pysyessä kiireisenä?"

        Mutta yläosasta rintakehää ja samalta korkeudelta keskeltä selkää, lapaluiden välistä tuntui ihan mieletöntä puristusta. Kun olisi rintakehä ruuvipenkissä ja suussa maistui edelleen oudolta.. rautaisalta.

        Rintakehää kihelmöi, oikea käsi puutuu, vasen käsi puutuu... tajuan olevani jäykkä kuin ruumis maatessani selälläni suorassa... Yritän rentoutua.. jatkuvasti tajuan kuinka jännitänkin esim. nilkkaani, varpaat ylöspäin taitettuna tai hartioita, pelokkaana. Keskityn rentoutumaan ja kiinnittään huomioni johonkin yksityiskohtiin huoneessa. Olo helpottuu vähän. Yhä pelottaa.

        "Pitääkö soittaa ambulanssi? Mitäs jos lähtee taju enkä ehdi? Menenkö alakertaan, sanomaan äidilleni? Mitä jos hän on todella pelästynyt ja huomaan sen? Pahentaako se paniikkiani? Onko tämä paniikkia? Aivoinfarkti? On niin sekava olokin.. jos nyt nukahdan, enkö herää enää koskaan?"

        Lopulta olo vähän tasaantui, yritin ottaa hyvän asennon ja ilmeisesti päädyin ihan normaalisti nukahtamaan..

        Tästä pelästyneenä olin taas jonkinaikaa ilman, mutta kannabispussukka pöytälaatikossa houkutteli. "Mitä jos se tosiaan oli vain paniikkokohtaus? Sehän on vaaratonta? Ja jos vain kertatapaus muutenkin, kuten silloin kauan sittenkin?"

        Tutkittuani paniikkikohtausta ja noita oireita kauan, olin aika varma paniikkikohtauksesta ja siitä kuinka vaaratonta se todella oli.

        Kävin siis jälleen pienellä pesällä.. En välttämättä siksi, että pakko. Mutta tutkiakseni tilannetta. Poltin hyvin pienen pesän ja tajusin jännittäväni jo ennalta uutta kohtausta. Mutta kaikki meni hyvin, toistaiseksi.

        Jatkuu..


      • src83
        src83 kirjoitti:

        Kun olin vähentänyt reilusti, alkoi tervaiset yskökset vain lisääntyä ja yskin kuin viimeistä päivää kakoen limaa ulos. Näillä vaiheilla oli myös kuume, kurkkukipu ja terveydenhoitajalta tuomio, että jonkinlainen perus hengitystieinfektio/nuha ja kotiin parantelemaan, koska ei anginaa jne.

        Tuon taudin jälkeen jäi jälleen yskä, tervaiset yskökset (kylläkin vähäisempänä - olinhan ollut jo 2 viikkoa polttamatta mitään) ja iltaisin usein nousi lämmöt 37.7 tienoille. (Jota lääkäri ei ainakaan laskenut kuumeeksi, mutta mielestäni oloni oli kuumeinen)

        Samaa kurnimista tuntui yhä kylkiluiden alaosan paikkeilla, varsinkin oikealla puolella, kylkiluun paikkeilla, noin 5 senttiä rintalastasta alaspäin ja 15(?)cm oikealle.

        Vähän tuon jälkeen alkoi kouristukset rintalastan kohdalla/alla jotka vetivät ihan kippuraan ylävatsassa kurniessa. Ikäänkuin joku olisi ottanut rintalastan alla sisukset nyrkkiin ja puristanut 5 sekuntia ja päästänyt kiinni.. noita tuli ihan jatkuvasti. Tuntui myös satunnaisia nopeita vihlaisuja ympäri rintakehää ja myös selkärangassa, joka ihan rutisi sitä suoristellessa. Lääkäriin siis. Happovaivoiksi todettiin. Esomeprazol happolääke kuurille pariksi viikoksi joka rauhoitti vatsaa hyvin, mutta vatsani on tälläkin hetkellä vielä hyvin "outo" ja usein onton tuntuinen tai kurniva tai ilmaa täynnä. Mutta ei kramppeja.

        Ei veriulosteita, ei ummetusta, ei kurkussa tuntuvaa närästystä. Hemoglobiini hyvä (158 jos oikein muistan) ja tulehdusarvot täysin normaalit. Kävin useasti lääkärissä valittamassa rintakipuja, ihmetellessä oireita jne. mutta mitään ei löydy.

        No, ei riitä vielä kaikki tuo; Kaikesta tuosta jo masentuneena ja jokseenkin huolissani, ratkesin ostamaan kannabista pienen määrän, luvaten itselleni että polttelen varoen, hillitysti, vain hermojani helpottaakseni ja ilman tupakkaa sekoitettuna kukkaan. Pari iltaa meni ihan ok.. mutta yhtenä iltana, poltettua ja tultua takaisin sohvalle teeveen ääreen alkoi levitä tuo sama outo kihelmöinti rintakehään ja hengenahdistus.... Joka sitten siirtyi voimakkaana oikeaan käteen, koko oikea käsi puutui ja kyynärtaipeeseen tuli tajuton paineelta tai suonenvedolta tuntuva kipu.
        Nenässä huomattavissa pientä sellaista kirvelyä/kutitusta kuin ennen aivastusta, sillä poikkeuksella että kurkussa ja nenässä tuntui kaasumainen tunne.. ikäänkuin hengittäisi jotenkin kaasuuntunutta lämmintä ilmaa.. vähän kuten joskus kovassa kuumeessa, flunssa "maistuu" hengityksessä. Ellei jopa veren tai raudan makua? Vaikea kuvailla

        Panikoin täysin - mitä tapahtuu seuraavaksi?

        "Sydänkohtaus? Mutta vasemmasta kädestähän on yleensä siinä kyse?"

        Tuskahiki puski päälle, kauhea tärinä päällä haparoin siskoni lahjaksi ostaman ipadin sohvalta ja googletan "oikea käsi puutunut" ja aivoverenkiertohäiriöstä puhuvaa sivua pelästyttyäni löysin seuraavan hakutuloksen yhteydessä tiedon paniikkikohtauksen aiheuttavan myös tuollaisia puutumisia. (Jonka osittain jo kai tiesin kokemuksesta - mutta siitä oli niin monia vuosia ja tuo käden kipu/puutuminen oli aika uutta)

        Edestakaisin kävely helpotti... sammutin tietokoneen, television ja menin pesemään hampaani. Fiilis ihan ok. Pääsen sänkyyn makaamaan ja fiilis alkaa uudelleen.
        Pakokauhu valtaa.. yritän järkeillä, että se on ihan oikeasti vain paniikkikohtaus; "Miksipä muuten se olisi helpottanut ajatellessani jotain muuta, hampaita pestessä ja pysyessä kiireisenä?"

        Mutta yläosasta rintakehää ja samalta korkeudelta keskeltä selkää, lapaluiden välistä tuntui ihan mieletöntä puristusta. Kun olisi rintakehä ruuvipenkissä ja suussa maistui edelleen oudolta.. rautaisalta.

        Rintakehää kihelmöi, oikea käsi puutuu, vasen käsi puutuu... tajuan olevani jäykkä kuin ruumis maatessani selälläni suorassa... Yritän rentoutua.. jatkuvasti tajuan kuinka jännitänkin esim. nilkkaani, varpaat ylöspäin taitettuna tai hartioita, pelokkaana. Keskityn rentoutumaan ja kiinnittään huomioni johonkin yksityiskohtiin huoneessa. Olo helpottuu vähän. Yhä pelottaa.

        "Pitääkö soittaa ambulanssi? Mitäs jos lähtee taju enkä ehdi? Menenkö alakertaan, sanomaan äidilleni? Mitä jos hän on todella pelästynyt ja huomaan sen? Pahentaako se paniikkiani? Onko tämä paniikkia? Aivoinfarkti? On niin sekava olokin.. jos nyt nukahdan, enkö herää enää koskaan?"

        Lopulta olo vähän tasaantui, yritin ottaa hyvän asennon ja ilmeisesti päädyin ihan normaalisti nukahtamaan..

        Tästä pelästyneenä olin taas jonkinaikaa ilman, mutta kannabispussukka pöytälaatikossa houkutteli. "Mitä jos se tosiaan oli vain paniikkokohtaus? Sehän on vaaratonta? Ja jos vain kertatapaus muutenkin, kuten silloin kauan sittenkin?"

        Tutkittuani paniikkikohtausta ja noita oireita kauan, olin aika varma paniikkikohtauksesta ja siitä kuinka vaaratonta se todella oli.

        Kävin siis jälleen pienellä pesällä.. En välttämättä siksi, että pakko. Mutta tutkiakseni tilannetta. Poltin hyvin pienen pesän ja tajusin jännittäväni jo ennalta uutta kohtausta. Mutta kaikki meni hyvin, toistaiseksi.

        Jatkuu..

        Mutta suurinpiirtein saman ajan päästä (ehkä noin 5min nauttimisen jälkeen?) alkoi täsmälleen sama tunne lipua rintakehään ja hartioihin.. oikea käsi puutui... taas mentiin.

        Tälläkertaa mukaan tuli huimausta, sekavuutta ja silmien "vapinaa"/heilumista. Taas sänkyyn makaamaan. Yritin ipadille pistää vierelleni jotain videota pyörimään, ihan vaan harhautukseksi... asennon jatkuva vaihtelu ja "tekemiseen keskittyminen" tuntui kai helpottavan. Lopulta olo taas helpottui ja sain unta. (Oli taas ilta siis kun kokeilin)

        Aloin myös saada jatkuvaa kutinaa/kirvelyä/ärtyneisyyttä nenääni, tukkoista nenää, yskää.. mökkireissulla turposi oikea silmä aamuksi joka kerta kun join olutta (???)
        Kunnon silmäpussit ylä ja alaluomen kohdilla. Hyvin näkyvästi.
        Alkoi irrota TODELLA sitkeää keltaista (ja joskus ruskeahkoa) limaa. Sitkeämpää kuin mikään koskaan aiemmissa flunssissa. Kuin kengännauhaa, jonka voisi nostaa paperistakin ottamalla toisesta päästä kiinni ja nostamalla.

        Sitten kuluikin taas 2 viikkoa ilman mitään sauhuttelua. Myös ilman nikotiinikorvaustuotteita. Sama kirvely ja tukkoisuus ja liman irtoaminen yskiessä ja niistäessä jatkui.

        Noh, muistin että onhan mulla sellainen "vapourstar" pesä, jonka voi liittää lasibongiin (ilman vettä) ja sitä kun lämppää, saa sillä höyrystettyä kukan ja se ei teknisesti olisi savua. Kokeilin sitä hyvin varovasti.. hädin tuskin varmaan edes tarpeaksi rohkeasti imien... lopputuloksena tuota samaa tunnetta saman aikavälin päästä, mutta lievempänä. Aloin ehkä voittaa pelkoa? Vai johtuiko vähäinen kohtaus vähäisestä määrästä?

        Taas pari päivää taukoa.

        Tässä vaiheilla alkanut tulla tajuttomia päänsärkyjä. Oikean silmän turvotus laskenut koska en ole ottanut olutta. Mökkireissulla uskalsin sentään ottaa hieman olutta, koska oli vaikea olla ilman niin kesäisissä mökkiolosuhteissa.

        Ilman kahvia olen ollut tosin nyt jo kuukauden, ilman appelsiinimehuja, ilman vaikeasti sulavia tai mausteisia ruokia - aamupuuro joka päivä. säännölliset ruokailut; Vähemmän ruokaa mutta melkein parin tunnin välein.

        Mutta allergisilta vaikuttavat oireet senkun pahenee.. kirvelyä nenässä, joka-aamuista keltaisen liman yskimistä (jossa yhä satunnaisesti todella pieniä mustia tervapilkkuja ... vai voisiko olla huonepölypilkkuja?? :/) ja otsassa kova paine.. nopeasti seisomaan nousu aiheuttaa päässä vihlaisun.. Otsassa oikean silmän takana ja yläpuolella kova paine ja koko tuo alue myös kosketusarka. Myös oikean silmän ympärys kutiaa.

        No, tänään taas stressin takia vaporstarilla vähän isompi pesä.. Lämmitin paljon railakkaammin ja sainkin nyt höyryä piippuun paljon enemmän.. mutta epäilen että vapourstar pesä vähän kärytti kukkaa ja päädyin hengittämään myös savua :/

        Noh, sohvalle ja rentouduin, koska tälläkertaa kannabis todella toimi - toisinkuin aiemmila varovaisilla kerroilla. Hetken oli hauskaa.. kunnes taas, täsmälleen sama tunne alkoi levitä.

        Tiedän paniikkikohtauksen ja puutumisien johtuvan hyperventilaatiosta, eli liiasta hengityksestä, joten hengittelin täysin rauhallisesti. En mielestäni pelännyt. Tarkkailin, hengitin rauhallisesti normaalissa hyvässä istuma-asennossa. Aivan kuten ennenkin. Oireet silti vain yltyivät. Oikea käsi puutuu, samaa kihelmöintiä kaikkialla.. hieman kipua oikean käden verisuonissa/kyynärtaipeessa.. rintakehän päällä painontunnetta.

        Pysyin aivan rauhallisena ja hengitin aivan normaalisti antaen kaiken sen tulla, mutta silti kaikki sama tapahtui ja meni ohi jälleen noin 10 minuutissa.

        Mikä tuon voi selittää? En minä panikoinut? :/

        Olen lukenut kannabiksen avaavan ilmateitä/rakkuloita toimiessaan, josta tulee osa maailman väitteistä, että astmapotilaat jopa hyötyisivät kannabiksesta, koska se avaisi astmasta kärsivän supistuneita ilmateitä/keuhkoputkia. Voiko se tarkoittaa, että vaikka hengitystahtini olisi sama, voin saada enemmän happea ja täten se voi laukaista hyperventilaation takia paniikin?

        Olen myös kuullut että kannabis nostaa sykettä. Voisiko sydämen ylilyönti aiheuttaa jotain puutuneisuutta koska syke nousee? Sydänvikaako? Lääkäri kuunteli sydämen stetoskoopilla, eikä sivuääniä ja sykkeeni oli täysin juuri eilen lääkärikäynnillä normaali.

        Tupakan on sanottu supistavan verisuoniston valtimoita, mutta kannabiksen avaavan niitä.. nyt nautin pelkkää kannabista. Enkä edes oikeastaan hengittänyt savua.. hyvin hyvin vähän, vaporisaattoripesän ylikuumennuttua liiallisen liekin antamisen takia. Pääosin höyryä. Joten ei kai se nyt yhtäkkiä voi keuhkoja niin ärsyttää? Hengitykseni kulkee muuten hyvin. En hengästy kävellessä. En joudu hengittämään suu auki noustessa rappusia. Röntgenkuva otettiin. Ei poikkeamia tai mitään näkyvää huolestuttavaa. Tulehdusarvot eilen yhä hyvät. Hemoglobiini hyvä. Verenpaine hyvä.


      • src83
        src83 kirjoitti:

        Mutta suurinpiirtein saman ajan päästä (ehkä noin 5min nauttimisen jälkeen?) alkoi täsmälleen sama tunne lipua rintakehään ja hartioihin.. oikea käsi puutui... taas mentiin.

        Tälläkertaa mukaan tuli huimausta, sekavuutta ja silmien "vapinaa"/heilumista. Taas sänkyyn makaamaan. Yritin ipadille pistää vierelleni jotain videota pyörimään, ihan vaan harhautukseksi... asennon jatkuva vaihtelu ja "tekemiseen keskittyminen" tuntui kai helpottavan. Lopulta olo taas helpottui ja sain unta. (Oli taas ilta siis kun kokeilin)

        Aloin myös saada jatkuvaa kutinaa/kirvelyä/ärtyneisyyttä nenääni, tukkoista nenää, yskää.. mökkireissulla turposi oikea silmä aamuksi joka kerta kun join olutta (???)
        Kunnon silmäpussit ylä ja alaluomen kohdilla. Hyvin näkyvästi.
        Alkoi irrota TODELLA sitkeää keltaista (ja joskus ruskeahkoa) limaa. Sitkeämpää kuin mikään koskaan aiemmissa flunssissa. Kuin kengännauhaa, jonka voisi nostaa paperistakin ottamalla toisesta päästä kiinni ja nostamalla.

        Sitten kuluikin taas 2 viikkoa ilman mitään sauhuttelua. Myös ilman nikotiinikorvaustuotteita. Sama kirvely ja tukkoisuus ja liman irtoaminen yskiessä ja niistäessä jatkui.

        Noh, muistin että onhan mulla sellainen "vapourstar" pesä, jonka voi liittää lasibongiin (ilman vettä) ja sitä kun lämppää, saa sillä höyrystettyä kukan ja se ei teknisesti olisi savua. Kokeilin sitä hyvin varovasti.. hädin tuskin varmaan edes tarpeaksi rohkeasti imien... lopputuloksena tuota samaa tunnetta saman aikavälin päästä, mutta lievempänä. Aloin ehkä voittaa pelkoa? Vai johtuiko vähäinen kohtaus vähäisestä määrästä?

        Taas pari päivää taukoa.

        Tässä vaiheilla alkanut tulla tajuttomia päänsärkyjä. Oikean silmän turvotus laskenut koska en ole ottanut olutta. Mökkireissulla uskalsin sentään ottaa hieman olutta, koska oli vaikea olla ilman niin kesäisissä mökkiolosuhteissa.

        Ilman kahvia olen ollut tosin nyt jo kuukauden, ilman appelsiinimehuja, ilman vaikeasti sulavia tai mausteisia ruokia - aamupuuro joka päivä. säännölliset ruokailut; Vähemmän ruokaa mutta melkein parin tunnin välein.

        Mutta allergisilta vaikuttavat oireet senkun pahenee.. kirvelyä nenässä, joka-aamuista keltaisen liman yskimistä (jossa yhä satunnaisesti todella pieniä mustia tervapilkkuja ... vai voisiko olla huonepölypilkkuja?? :/) ja otsassa kova paine.. nopeasti seisomaan nousu aiheuttaa päässä vihlaisun.. Otsassa oikean silmän takana ja yläpuolella kova paine ja koko tuo alue myös kosketusarka. Myös oikean silmän ympärys kutiaa.

        No, tänään taas stressin takia vaporstarilla vähän isompi pesä.. Lämmitin paljon railakkaammin ja sainkin nyt höyryä piippuun paljon enemmän.. mutta epäilen että vapourstar pesä vähän kärytti kukkaa ja päädyin hengittämään myös savua :/

        Noh, sohvalle ja rentouduin, koska tälläkertaa kannabis todella toimi - toisinkuin aiemmila varovaisilla kerroilla. Hetken oli hauskaa.. kunnes taas, täsmälleen sama tunne alkoi levitä.

        Tiedän paniikkikohtauksen ja puutumisien johtuvan hyperventilaatiosta, eli liiasta hengityksestä, joten hengittelin täysin rauhallisesti. En mielestäni pelännyt. Tarkkailin, hengitin rauhallisesti normaalissa hyvässä istuma-asennossa. Aivan kuten ennenkin. Oireet silti vain yltyivät. Oikea käsi puutuu, samaa kihelmöintiä kaikkialla.. hieman kipua oikean käden verisuonissa/kyynärtaipeessa.. rintakehän päällä painontunnetta.

        Pysyin aivan rauhallisena ja hengitin aivan normaalisti antaen kaiken sen tulla, mutta silti kaikki sama tapahtui ja meni ohi jälleen noin 10 minuutissa.

        Mikä tuon voi selittää? En minä panikoinut? :/

        Olen lukenut kannabiksen avaavan ilmateitä/rakkuloita toimiessaan, josta tulee osa maailman väitteistä, että astmapotilaat jopa hyötyisivät kannabiksesta, koska se avaisi astmasta kärsivän supistuneita ilmateitä/keuhkoputkia. Voiko se tarkoittaa, että vaikka hengitystahtini olisi sama, voin saada enemmän happea ja täten se voi laukaista hyperventilaation takia paniikin?

        Olen myös kuullut että kannabis nostaa sykettä. Voisiko sydämen ylilyönti aiheuttaa jotain puutuneisuutta koska syke nousee? Sydänvikaako? Lääkäri kuunteli sydämen stetoskoopilla, eikä sivuääniä ja sykkeeni oli täysin juuri eilen lääkärikäynnillä normaali.

        Tupakan on sanottu supistavan verisuoniston valtimoita, mutta kannabiksen avaavan niitä.. nyt nautin pelkkää kannabista. Enkä edes oikeastaan hengittänyt savua.. hyvin hyvin vähän, vaporisaattoripesän ylikuumennuttua liiallisen liekin antamisen takia. Pääosin höyryä. Joten ei kai se nyt yhtäkkiä voi keuhkoja niin ärsyttää? Hengitykseni kulkee muuten hyvin. En hengästy kävellessä. En joudu hengittämään suu auki noustessa rappusia. Röntgenkuva otettiin. Ei poikkeamia tai mitään näkyvää huolestuttavaa. Tulehdusarvot eilen yhä hyvät. Hemoglobiini hyvä. Verenpaine hyvä.

        Noh - vedin hetki sitten kannabikset vessanpöntöstä alas. Ei kiinnosta enää kikkailla. Ei ole sen arvoista, jos tuo aiheuttaakin jotain aivoverenkiertohäiriötä, keuhkoveritulppaa tai mitälie verisuonitautia.. jotenkin en vaan usko enää paniikkikohtaukseenkaan - saanut nimittäin nyt myös samanlaisen olon kerran ilman mitään polttamattakaan, illalla nukkuun mennessä. Vai onko nyt vaan stressitasot niin korkealla? Koska olen työtön, 30v, asun vanhemmillani, olen ystävätön ja soimaan kaikesta tästä jatkuvasti itseäni luuseriksi? (Teidän ei siis tarvitse sitä tehdä, kiitos. Tiedän kyllä miten asiat ovat.)

        Nopeat rintakehän vihlasut eivät ole sydänkohtauksen merkkejä. Tuollaiset voi johtua jopa lihasjumeista rintakehän tai hartioiden alueella. Lääkäri eilen sanoi että tuntee mun yläosassa rintakehää tajuttomat lihasjumit - kun aika kovaa paineli.

        Olenko aiheuttanut itselleni vatsakrampit kovalla rykimisellä? Rintakivut myös? Mistä sitten johtuu limaisuus? Vain pitkittyneestä hengitystieinfektiosta keuhkojen tottuessa tähän? Entä sitten vatsavaivat, jos kyse keuhkoista? Vai onko kaikki kyse refluksista? No miksi kannabis laukaisee paniikkikohtauksen? Jos happovaivoja, miksi allergialta tuntuvat silmäoireet ja jatkuva aivastelu? Jos hometta, siitepöly- tai huonepölyallergiaa - miksi paniikkikohtaukset ja muu siihen kuulumaton?

        Jos happovaivoja, miksi otsaontelossa painetta? Lääkäri tosin ei nähnyt ultralla mitään turvotusta tai vikaa otsaonteloissakaan.

        Olen aivan helvetin neuvoton. Taisin kirjoittaa tämän kaiken siksi, että saan itselleni terapiaa saadessa kerrankin KAIKEN ajan kanssa suollettua ylös.

        Mutta kiitos, jos tämän joku jaksoi lukea. Ja aivan varmasti unohdankin jotain.

        Sitä vaan koitan sanoa, että ... oma rakkaus-suhteeni kannabikseen täysin vaarattomana alkanut kyllä muuttua. Kirjoitin siksi niin paljon polttelutavoistani, jotta todella uskotte, etten ole millääntavoin kannabiksen vastustaja tai tietämätön.

        Elämä on ollut lähiaikoina hyvin pelottavaa. Pahinta on, etten vieläkään tiedä mikä vaivaa - jatkuvasti väsynyt ja huippaa - vatsa outo, en enää uskalla syödä puoliakaan ruokia mitä ennen söin - olen polttanut murto-osan siitä kuten ennen poltin ... pitäisikö luottaa lääkäreihin (käynyt 3 eri lääkäriä ja yhden terveydenhoitajan läpi) jotka uskoo happovaivoihin, stressiin jne.?

        Vatsan tähystyskin kai joskus kuukauden päästä. Mitenköhän pahat paniikkikohtaukset siellä sitten.... Hohhoijaa.
        Ja mitäköhän kaikkea voisi jo poissulkea kun röntgen keuhkoista hyvä, tulehdusarvot, hemoglobiini ja verenpaine hyvät eikä stetoskoopilla kuunnellessa mistään kuule kolme lääkäriä huolestuttavia asioita? [kuunneltu vatsa, sydän ja monta kertaa keuhkot]

        Pakko sanoa, ettei tää elämä enää nautinnolliselta tunnu. Erakkona yksin, ystävätön, sairaana, mielenvikaisena ja väsynyt. Tässäkö tää elämä oli?


        (Olen siis 30v, mies, yli 180cm, noin 100 kiloa - eli lievää ylipainoa, ei hyvin merkittävää ja alkanut nyt myös tehdä kävelylenkkejä, syödä terveellisemmin, venytellä ja liikkua, mutta oireet senkun pahentunut siitä lähtien kun alotin tupakoinnin vähentämisen.... tuleeko tosiaan joku syöpä nyt sit kun lopetti? Saa nähdä.... vielä ei ainakaan näkynyt mitään.)


    • !!!!!!!!!!!!

      iski psykoosi. hullu olet. sitä kannabis tekee- jotkut vajut haluaa tälläisen aineen lailliseksi.

      • Psyko-ossi

        Psykoosiriski koskee pääasiassa niitä, joilla lähtökohtaisestikin on jotain mielenterveysongelmia. Eikä sille ryhmälle sovi mikään päihde, koska jokainen päihde voi aiheuttaa psykoosin. Toisaalta kannabksen "psykoosiriski" on huomattavasti vähäisempi kuin vaikkapa alkoholilla.


    • Gönmoo

      Aika normitapaus. Kännissä kokeillaan kannabista ja otetaan sitten yliannos. Tulee paha olo ja oksettaa.

    • anomuymi

      Hieno tarina src83, ei ollenkaan vittuiluna, vaan oikeasti. Kirjoitit hyvin ja jaksamisia.

      ... Toisaalta näin itse kännissä olevana (ja savujen ystävänä) mietiskelin, kävisikö pahastikin jos vain jatkaisit savujen polttelua ja supermiehenä olemista... Kun itselläni on samoja kokemuksia savuista, tulee erittäin superolo kun polttelee. Noin paljon negatiivisia puolia en ole löytänyt tosin. Kuulostaa muutenkin tosi oudolta, toivottavasti ongelmasi ratkeavat vaikkapa lääkäreissä ramppaamalla. Itse olen tosin vielä hivenen alle 30 ja ajattelin vähentää savujen polttoa esim. LSD:n tai muiden psykedeelien avulla, kun se on päihderiippuvaisuuteen (itselläni kannabis) avuksi.

      Jaksamisia, t. anomuumi.

      • src83

        Kiitokset anomuumille :)

        Saattaa olla, että oon saanu itselleni vaan sellaset stressit päälle kaikkea murehtimalla, että nyt kun on yleisesti huono olo, ei kannabiskaan sovi kun vahventaa fiiliksiä.

        Ja onhan sekin aika kova kolaus hermoille, kun lopetin kofeiinin ja nikotiinin käytön aivan seinään kertaheitolla.

        Pitää tästä alkaa elää terveellisemmin ja eiköhän tästä vielä selvitä.. ei kai voi kuitenkaan olla mitään kovin vakavaa kun tulehdusarvot, hemoglobiini ja verenpaine näyttää OK:ta.

        Happovaivat ja ahdistuneisuus räjähtänyt päälle kymmenkertaisena stressin takia, kun keuhkot alkanut puhdistua ja limakalvoilla tajuton sopeutuminen savuttomuuteen... ja pelkää, että tulee jotain vakavaa, kun isällä todettiin keuhkosyöpä noin vuosi sitten.

        Lakko pitää, otsaonteloissa vähän parempi fiilis kiitos vicks vaporubin, Nasacort nenäsumutteen allergiaan, valkoisen teen (jota niin kovin terveelliseks kehutaan), Bisolvon limaa notkistavan yskänlääketabletin ja kevyen liikunnan.

        Vatsaa pitää kunnossa Vi-Siblin granulat, joista kuitua ja mahan toimintaa edistäviä asioita.

        Eilen tuli kylläkin taas yks sellanen kohtaus, jossa epätodellista oloa, huimausta, hengenahdistusta, paikkojen puutumista ja pelkoa - mutta eiköhän se vaan ole sitä, että kun sai yhden paniikkikohtauksen, pelkää toista - ja siksi toinen ja siksi kolmas.. ja siksi neljäs.... jne...

        Pitää nyt vaan oppia rentoutumaan ilman savuja.

        Niin ja en silti vieläkään leimaa kannabista jonkinlaiseks hyvin vaaralliseks päihteeks.. ei tästä haittaa ole ollut kuin itselle, eikä vaarantanut ketään - ja itselläkin meni käyttö aivan liiallisuuksiin.

        Kehotan siis polttajia pitämään järjen touhussa ja polttelee lepposasti aina välillä ja tajuaa pitää taukoja.. ei se meinaan näyttäis psyykkeelle hyvää tekevän jos täyttää kokoajan keuhkojaan ja aivojaan hatsilla.


      • Kohtuudella polttaja
        src83 kirjoitti:

        Kiitokset anomuumille :)

        Saattaa olla, että oon saanu itselleni vaan sellaset stressit päälle kaikkea murehtimalla, että nyt kun on yleisesti huono olo, ei kannabiskaan sovi kun vahventaa fiiliksiä.

        Ja onhan sekin aika kova kolaus hermoille, kun lopetin kofeiinin ja nikotiinin käytön aivan seinään kertaheitolla.

        Pitää tästä alkaa elää terveellisemmin ja eiköhän tästä vielä selvitä.. ei kai voi kuitenkaan olla mitään kovin vakavaa kun tulehdusarvot, hemoglobiini ja verenpaine näyttää OK:ta.

        Happovaivat ja ahdistuneisuus räjähtänyt päälle kymmenkertaisena stressin takia, kun keuhkot alkanut puhdistua ja limakalvoilla tajuton sopeutuminen savuttomuuteen... ja pelkää, että tulee jotain vakavaa, kun isällä todettiin keuhkosyöpä noin vuosi sitten.

        Lakko pitää, otsaonteloissa vähän parempi fiilis kiitos vicks vaporubin, Nasacort nenäsumutteen allergiaan, valkoisen teen (jota niin kovin terveelliseks kehutaan), Bisolvon limaa notkistavan yskänlääketabletin ja kevyen liikunnan.

        Vatsaa pitää kunnossa Vi-Siblin granulat, joista kuitua ja mahan toimintaa edistäviä asioita.

        Eilen tuli kylläkin taas yks sellanen kohtaus, jossa epätodellista oloa, huimausta, hengenahdistusta, paikkojen puutumista ja pelkoa - mutta eiköhän se vaan ole sitä, että kun sai yhden paniikkikohtauksen, pelkää toista - ja siksi toinen ja siksi kolmas.. ja siksi neljäs.... jne...

        Pitää nyt vaan oppia rentoutumaan ilman savuja.

        Niin ja en silti vieläkään leimaa kannabista jonkinlaiseks hyvin vaaralliseks päihteeks.. ei tästä haittaa ole ollut kuin itselle, eikä vaarantanut ketään - ja itselläkin meni käyttö aivan liiallisuuksiin.

        Kehotan siis polttajia pitämään järjen touhussa ja polttelee lepposasti aina välillä ja tajuaa pitää taukoja.. ei se meinaan näyttäis psyykkeelle hyvää tekevän jos täyttää kokoajan keuhkojaan ja aivojaan hatsilla.

        src83, luin tuon sinun tarinasi ja todellakin jaksamisia sinne.

        Jos vaan apua mitenkään kaipaat niin itse ainakin suosittelisin, että menisit vaikkapa baarissa joskus käymään juomassa vaikkapa jotakin alkoholitonta tai holillista niin ehkä siellä tutustuisi joihinkin uusiin ihmisiin? Ehkäpä uudet ihmiset/kaverit auttaisivat masennukseen jos kertä niitä sinulla ei ole?

        Oletko miettinyt, että jos joskus haluisit kokea kannabiksen olotilan uudestaan ja ottaisit tavaksi kohtuudella sillon tällöin juomalla kannabis teetä? Siinähän ei tule minkäänlaista tervaa tai muita fyysisesti kehoa haittaavia aineita.


      • src83
        Kohtuudella polttaja kirjoitti:

        src83, luin tuon sinun tarinasi ja todellakin jaksamisia sinne.

        Jos vaan apua mitenkään kaipaat niin itse ainakin suosittelisin, että menisit vaikkapa baarissa joskus käymään juomassa vaikkapa jotakin alkoholitonta tai holillista niin ehkä siellä tutustuisi joihinkin uusiin ihmisiin? Ehkäpä uudet ihmiset/kaverit auttaisivat masennukseen jos kertä niitä sinulla ei ole?

        Oletko miettinyt, että jos joskus haluisit kokea kannabiksen olotilan uudestaan ja ottaisit tavaksi kohtuudella sillon tällöin juomalla kannabis teetä? Siinähän ei tule minkäänlaista tervaa tai muita fyysisesti kehoa haittaavia aineita.

        Hmm, mites kannabisteetä tekisi? Vaatisiko se, että tekis ensin green dragonia (eli imeyttäisi thc:n alkoholiin lämmön saattelemana että THC-A muuttuu THC:ks) vai onko siihen joku helpompi tapa? :)


        Väsäriltä kaadoin tupakka-budi sekoitukset pöntöstä alas, mutta pöytälaatikossa oleilee vielä pari budirypästä, joihin en ole uskaltanut koskea vaikka näen jatkuvasti unia että olen vanhojen kavereiden kanssa polttelemassa kukkaa :D

        Ja joo kyllä tästä pitää joku harrastus löytää, kunhan alkais tää joku hengitystieinfektio vähän parantua.. edelleen yskin aamuisin keltaista limaa jossa mustia pilkkuja :/ Mutta sentään otsaontelot tuntuis normalisoituneen eikä enää jatkuvaa päänsärkyä... Eli ehkä vähän parempaan suuntaan menossa. Keskiviikkona alkaa sit PEF-seuranta jossa ensin puhalletaan laitteeseen keuhkojen ilmakapasiteetin mittaamiseks, sit otetaan astmalääkettä ja vartin päästä uus puhallus.

        Vieläkään ei siis mitään diagnoosia... pitää vaikka kirjoitella tänne jos muistan, että mikä lopulta paljastuu syyksi.


      • Kohtuudella polttaja
        src83 kirjoitti:

        Hmm, mites kannabisteetä tekisi? Vaatisiko se, että tekis ensin green dragonia (eli imeyttäisi thc:n alkoholiin lämmön saattelemana että THC-A muuttuu THC:ks) vai onko siihen joku helpompi tapa? :)


        Väsäriltä kaadoin tupakka-budi sekoitukset pöntöstä alas, mutta pöytälaatikossa oleilee vielä pari budirypästä, joihin en ole uskaltanut koskea vaikka näen jatkuvasti unia että olen vanhojen kavereiden kanssa polttelemassa kukkaa :D

        Ja joo kyllä tästä pitää joku harrastus löytää, kunhan alkais tää joku hengitystieinfektio vähän parantua.. edelleen yskin aamuisin keltaista limaa jossa mustia pilkkuja :/ Mutta sentään otsaontelot tuntuis normalisoituneen eikä enää jatkuvaa päänsärkyä... Eli ehkä vähän parempaan suuntaan menossa. Keskiviikkona alkaa sit PEF-seuranta jossa ensin puhalletaan laitteeseen keuhkojen ilmakapasiteetin mittaamiseks, sit otetaan astmalääkettä ja vartin päästä uus puhallus.

        Vieläkään ei siis mitään diagnoosia... pitää vaikka kirjoitella tänne jos muistan, että mikä lopulta paljastuu syyksi.

        Sori tulee vähän myöhässä tää viesti, mutta siis kannattaa googlettaa ihan vaikka "Cannabis tea" nii pitäs tiedon tulla.
        Kannabis teehän tehään vaan silleen keität vettä, heität pari tee lusikallista voita joukkoon ja sitten perään kannabikset. Pitäs vissii antaa porista siinä semmosen 30min, että THC ehtii imeytyä hyvin joukkoon. Tällä tavallahan moni lääkekannabis reseptin omaavat tekeekin, että ei tule polttamisen tapaan haitallisia kemikaaleja keuhkoihin.
        Vaikutuksenkin pitäisi kestää myös pidempään mitä polttaessa.


      • Kikkelsson
        src83 kirjoitti:

        Hmm, mites kannabisteetä tekisi? Vaatisiko se, että tekis ensin green dragonia (eli imeyttäisi thc:n alkoholiin lämmön saattelemana että THC-A muuttuu THC:ks) vai onko siihen joku helpompi tapa? :)


        Väsäriltä kaadoin tupakka-budi sekoitukset pöntöstä alas, mutta pöytälaatikossa oleilee vielä pari budirypästä, joihin en ole uskaltanut koskea vaikka näen jatkuvasti unia että olen vanhojen kavereiden kanssa polttelemassa kukkaa :D

        Ja joo kyllä tästä pitää joku harrastus löytää, kunhan alkais tää joku hengitystieinfektio vähän parantua.. edelleen yskin aamuisin keltaista limaa jossa mustia pilkkuja :/ Mutta sentään otsaontelot tuntuis normalisoituneen eikä enää jatkuvaa päänsärkyä... Eli ehkä vähän parempaan suuntaan menossa. Keskiviikkona alkaa sit PEF-seuranta jossa ensin puhalletaan laitteeseen keuhkojen ilmakapasiteetin mittaamiseks, sit otetaan astmalääkettä ja vartin päästä uus puhallus.

        Vieläkään ei siis mitään diagnoosia... pitää vaikka kirjoitella tänne jos muistan, että mikä lopulta paljastuu syyksi.

        No joo. Tässä on nyt parikin sellaista asiaa jota ei ole otettu huomioon. Osittain lääkärien osaamattomuutta myös. Ensimmäinen asia joka tulee ymmärtää on se ettet ilmeisesti ole kasvattanut itse vaan ostanut muilta. Varastoitu, curetettu kukinto tai lehdet voi olla osaamattomien amatöörien jäljiltä homeessa. Homeen polttaminen, höyrystäminen tms ja sitten hengittäminen voi aiheuttaa jopa kuolemaan johtavan hengitystieinfektion. Kehosi saattaa reagoida kannabikseen tulkiten sen siten että keuhkoissa on taas samaa homeista tavaraa. Samanlaisia ilmiöitä esiintyy alkoholin käytön yhteydessä niillä joilla on alkoholin aiheuttama maksavaurio. Esim kutinaa, yskimistä jne. Ihmisen mieli ja ruumis ovat sillätavalla jänskästi yhteydessä toisiinsa. Esimerkiksi tuntoaisti saattaa toimia täysin järjenvastaisesti jonkin trauman jäljiltä. Homeisen kannabiksen aiheuttamista vaaroista puhutaan aivan liian vähän. Homehan on periaatteessa sienikasvustoa. Sienten polttaminen on ihan eri asia. Myös reseptilääkkeet aiheuttavat joillekin pahoja sivuvaikutuksia ja niistä mainitaan tuoteselosteessa. Voi siis johtua jostain hengitystieinfektiosta tai sitten on myös mahdollista että olet tullut allergiseksi jollekin kannabiksen ainesosalle. Näinkin voi käydä. Siitäkään ei puhuta. Kannabis on lääke ja joskus lääkkeet aiheuttaa sivuvaikutuksia. Joskus jopa niin että lääke on korvattava toisella.
        Toiseksi, mainitsit että sinulla on ylipainoa. Jotkut sydänviat ilmenee vain rasituksessa. Kannabispäihtymys rasittaa sydäntä hieman. Samoin tupakointi. Kolestroli yhdistettynä epäterveellisiin elämäntapoihin nostaa esiin joskus hyvinkin outoja terveysongelmia joita lääkärit ei aina osaa edes etsiä. Voi olla että kannabis herkistää elimistösi jollekin terveysongelmalle joka on piilevää tyyppiä. Jos on tosiaan niin että liikunta ja alkoholi ei tuota reaktiota laukaise, vain kannabis, niin ongelmasi on helposti ratkaistu. Kannabiksesta pääsee lapsellisen helposti eroon.
        Kaikkein yksinkertaisimmillaan ongelma ratkeaa vaihtamalla lajiketta täysin erilaiseen. Pahimmassa tapauksessa joudut lopettamaan kannabiksen käytön kokonaan joka on tietysti valitettavaa. Mutta voithan aina rentoutua alkoholilla jos se ei ongelmia aiheuta. Hyvät viinit ovat paras korvike. Kokeile kuitenkin aloittaa jokin mieluisa liikuntaharrastus. Vitamiinit ja terveellinen ruokavalio ovat myös olennaisia. Kaikkein eniten tuo kuulostaa siltä että mielesi aiheuttaa kehollesi jonkin reaktion joka voi johtua jostain kannabikseen liittyvästä traumasta. Joillain lajikkeilla on myös taipumus aiheuttaa paniikkikohtaus helpommin jos on sellaiseen taipuvuutta. Kokeile toisia lajikkeita ja aloita liikunta ja terveelliset elämäntavat. Niin ja koita lähteä ulos mahdollisimman paljon luontoon hengittämään raitista ilmaa ihan selvinpäin. Voihan olla että juuri sitä elimistösi kaipaa.


    • gaarree

      Tee kaakaota. Se on paljon helpompaa kun se on pelkkää maitoa ja kaakaota niin on myös rasvaa mihin imeytyä.

    • Nainensaanutavun

      Voi hupsu! Mulla oli ensimmäinen pilvikokemus just tollanen. Tai paremminkin kutsuisin sitä 4 tunnin epilepsiakohtaukseksi koska taju katosi ja palasi kokoajan 4 tunnin ajan.
      Ymmärrän tekstin luettuani ettei marihuana sovi heikkohermoisille.

      Naurattaa ja itkettää myös se kun ihmiset kertovat saaneensa neljän tunnin psykoosin kannabiksesta. Kyllä, se kestää sen n. neljä tuntia. Älkää käyttäkä kannabista jollette halua pilveen!!

      • Jusees

        Otat yliannostuksen kannabista ensimmäisellä kerralla ja kiukuttelet jälkikäteen, vaikka vika on täysin omasi?


    • Hunnola

      Aloitusviestin kirjoittaja on polttanut jotain muuta kuin kannabista tai sitten valehtelee.

      • Reppeli

        "Maistamisesta" ei tosiaan "pimahda". Aloittaja on valehtelija, jonka pää on varmasti pimahtanut, mutta ei kannabiksesta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe