Terveisiä osastolta T3

mounlex

Huh hellettä huuhaalaiset.

Tänään viimein sitten päätin rohkaista mieleni ja sitä perintöä ajatellen käydä hieman tuota Hiltaa kosiskelemassa, tuo naapurin ukkokin sanoi että ain sitä nuorta saa mutta harvoin vanhaa ja valamista,niinkuin täällä tunturin kuppeeella leikkisästi tuumataan kun viinikellarin perukoilta tärkeintä vieraita vastaan otetaan. Onhan Hiltakin varmaan vuosien mittaan hyvin kypsynyt vaikka eihän tuota ikääkään hälle ole siunaantunut vasta kuin tuo 95 vuotta.

Niinpä kävinkin taas tuolla vintin ylisiltä hakemassa vain neljästä kohtaan paikatut appiukon isän vanhat pussihousut,pellavapaidan, ja viimisen päälle varastoa varten plankatut mannesaappaat. Housut toki oli hieman isot mutta kun laittoi henkselit ja vyötti housut riittävän tiukalla solmulla navan korkeudelle niin ihan sopivat niistä tuli. Mannesaappaisiin kun ne neljät villasukat vielä laittoi, ei pahemmin nekään väljältä jalassa tuntunut. Voinkin sanoa vaikka ite sanonkin niin olihan siinä viimisen päälle herras maisen näköinen vajaamielinen joka peilistä vastaan kurkisteli. Vielä kun emännältä kaljuun,joka muuten hygienia syistä meillä vajaamielisillä on vakio varustus, sipaisi hieman rasvaa niin että sai peilikuvansa katsella otsanahasta olikin kaikki avot ja eikun heilan hellusteluun käy vajaamielisenkin mieli kesäyössä.

Reippainmielin astelinkin Hiltan ovelle ja reippaasti koputin vanhan tuvan oveen, hetkeen ei kuitenkaan mitään kuulunut, ennenkuin rupesi kuulumaan Hiltan verkkainen rollattorin ääni lähestymässä ovea. Varmuuden vuoksi vielä varmistin kevyillä sipaisuilla kulmakarvojen ojennuksen ja ryhdistäydyin. Hilta sieltä avasinkin oven ja kuhukseni näin Hiltalla, tällä lemmittyni kohteella sen aieemmin tutuksi tulleen hiilihangon joka oli uhkaavasti kohotettu jo lyömä asentoon.

Hiltalla kun tuo näkö on jo lähes olematon niin tiukalla äänellä hanko ojennettuna tiukkasi Hilta kysyvään sävyyn että kuka ovella oikein oli.Otin varmuuden vuoksi taka-askeleen ja kun tuo näkäö tosiaan on mitä on Hiltalla niin sanoin että Ridge Forresterhan se tässä ovella on Hiltaa tullut katsomaan kun on monta kertaa telkun toiselta puolelta nähnyt Hiltan heidän sarjaa katselevan.Hiltalta putosi saman tien hiilihanko ja tekarit samassa rytäkässä ja tirautti sellaisen itkun että vasemman silmän klasisilmäkin huurtui siinä tunneryöpyssä.Tunne ryöpystä toivuttuuaan Hilta pyysi tohinalla herraa peremmällä juomaan kaffeet oikein rusinanisun kera. Jatkoin rooliani ja herrasmiehenä tarjouduin pyyhkimään kauniin rouvan klasisilmän huurteesta,mutta ei Hilta moisesta piitannut.

Siinä sitten tuvassa istuttiin ja Hiltan kysymykset ja utelut olivat mitä parhaimmasta päästä. Ei Hiltaa niinkään kiinnostanut itse vieras vaan mitä seuraavaksi sarjassa tapahtuisi. Sanoinkin että ikävä kyllä en voinut paljastaa mutta Hiltan kättä olin ajatellut pyytää kun hilta oli niin kovasti viehättävä rouva. Hiltahan tästä innostui ja aivan syliin innostui istahtamaan. Hetken siinä istuttuamme Hilta yllättäen pudotti tekohampaat tai mitä niistä oli jäljellä ja intoi vallan suutelemaan. En päässyt hiltan alta minnekään ja jouduin vastaamaan Hiltan tuntiolle haiseviin suudelmiin,Hiltan välillä voihkiessa voih Ridge, voih Ridge. En tiedä kuinka kauan tätä suutelua oisi jatkunutkaan jos en olisi huomannut katsoa vesilasiin jossa tämän lemmittyni tekohampaat kelluivat. Samalla selvisi tuo kaatopaikan hajukin sillä lasissa uiskenteli puoliksi mädäntynyttä silakkaa ja silliä, uutta pottua, makkaran paloja ja lukematon määrä muuta ruuan tähdettä sekä muutama muurahainen jotka lasissa olivat tekareiden takaosasta irti lionneet.

Hätkähdin sen verran pahasti että Hilta putosi pyrstölleen lattialle ja oksennusta nieleskellen pyytelin kovasti anteeksi, mutta kiireet pukkasivat juuri päälle, Hilta ihmetteli että eikö sarja nyt päätähteä odota,ja sanoin että lento kuvasupaikalle amerikkaan lähtisi ihan juuri.Saman tien oksennus kurkussani ryntäsin pihalle sanoen että rakas Hilta toivottavasti vielä näemme. Sinne se Hilta jäi vasenta klasisilmäänsä pyyhkien huiskuttamaan huivia ovelle.

Ei mennyt Hiltan vokottelu ihan toivotulla tavalla, ja samalla hörppiessäni apteekista hakemaani kymmenen litran desifiointiaine pöntöstä mietin että mikä mahtoi mennä vikaan. Mutta huuhaalaiset perintö on Hiltalta napattava, jäänkin tänne ulkohuussin alle miettimään uusia kujeita. Kirjuutellaanhan taas ja tulkaa toki käymään jos täällä päin liikutte.

Ystävällisin terveisin:Nicotinell osastolta T3

30

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)

      no jopa nyt tarinan pukkasit kiittää ja nauraa.

      • mounlex

        Ei vaan tuon Hiltan vokottelu mennyt ihan putkeen,pitänee siirtyä suunnitelmaan B, eli iskeä vaan kiinni kuin sika limppuun

        -Nicotinell osastolta T3-


    • sarbiina-n

      kyl sul on kotkotukset hyvä juttu :)

      • mounlex

        Persaukisen on pakko yrittää, tällä vajaamielisen sairaseläkkeellä kun ei oikein herroiksikaan elellä


      • et ole
        mounlex kirjoitti:

        Persaukisen on pakko yrittää, tällä vajaamielisen sairaseläkkeellä kun ei oikein herroiksikaan elellä

        persaukinen todellisuudessa sinä nyt jymmäytit tai muriasit vitsin.


      • mounlex
        et ole kirjoitti:

        persaukinen todellisuudessa sinä nyt jymmäytit tai muriasit vitsin.

        Henkilöstä jos meinaat että mulla rahaa jemmassa olisi, kyl se kädesta suuhun menetelmällä mennään


    • sinulla on juhlapäivä

      tänään ONNEA ONNEA :)

      • mounlex

        kiitos!


    • paljon ONNEE

      ruusuja meidän hyvälle tarinan kertojalle ONNEE ONNEE :)kohotan oikeen ison kupposen ja huudan HURAA HURAA HURAA.

      • mounlex

        mut kun täytät saman verran,niin tulen kysymään et vieläkö hurrattaa, aamulla oli kaameasti jo jäykkyyttä...siis selässä huomattavasti enemmän kuin eilen,huolestuttavaa minun mielestä


      • JAAHAA
        mounlex kirjoitti:

        mut kun täytät saman verran,niin tulen kysymään et vieläkö hurrattaa, aamulla oli kaameasti jo jäykkyyttä...siis selässä huomattavasti enemmän kuin eilen,huolestuttavaa minun mielestä

        VAIN JÄYKKYYTÄ OLIKO SE VARMASTI SELÄSSÄ JA TAISIT HUUTTAA AAMULLAKIN HURRAA( SE SIIT JÄYKKYESTÄ)MURULLA OLI VARMAAN OMENAINEN OLO ;)RIVIEN VÄLISTÄ ON HYVÄ OSATA LUKEA OLET KYLLÄ NERO!


      • mounlex
        JAAHAA kirjoitti:

        VAIN JÄYKKYYTÄ OLIKO SE VARMASTI SELÄSSÄ JA TAISIT HUUTTAA AAMULLAKIN HURRAA( SE SIIT JÄYKKYESTÄ)MURULLA OLI VARMAAN OMENAINEN OLO ;)RIVIEN VÄLISTÄ ON HYVÄ OSATA LUKEA OLET KYLLÄ NERO!

        öö tota eh kyl se jäykkyys oli tarkalleen ottaen ristiselässä, ihan varmasti oli


      • JO SIELTÄ
        mounlex kirjoitti:

        öö tota eh kyl se jäykkyys oli tarkalleen ottaen ristiselässä, ihan varmasti oli

        HUUSSIALTA TUAS KÖMMITTY?EIKÖHÄ OES JO AEKA MÄNNÄ
        OSASTOLLE.LATTAMAA LIÄKITYSTÄ KOHALLEE.
        ON TAENNA HELLE PEHMENTEE
        PIÄTÄ ENTISESTÄÄ LISSEE.
        UOTAHA,KU MURUS SUA SELEVILLE,ETTÄ HILTOO JAHTOOT,NII
        MITEHÄ KÄÖP SULLE.
        TULLOOKO KALOSSIN
        KUVA PERSAUKSII.
        KERRO NYT MITE SILLE NUAPURI
        ISÄNNÄLLE JA APPIUKOLLES KÄV
        TULIVATKO TAKASI VAE OVATKO,SILLÄ REISSULLA VIELÄ?
        ONKO SE NUAPUR VAPPAA JA RIKAS?
        JOS VAEKKA MINÄ RUPPEISIN,SITÄ KAOTTA RANTOE
        SALLOO VOKOTTELEMAA.
        TOESE OMMO EN HUOLI SIKS,KU SE KUITENNI
        MÄNNÖÖ SEN ENTISE LUO EI SE SITÄ JÄTÄ KUMMINKAA.
        AE NII SEHÄN TAESSI OLLA JOUPPO EN MINÄ SITÄ SIT HUOLIKKAA.
        ANTAA UNOHTUVA KOKO UKO.


      • mounlex
        JO SIELTÄ kirjoitti:

        HUUSSIALTA TUAS KÖMMITTY?EIKÖHÄ OES JO AEKA MÄNNÄ
        OSASTOLLE.LATTAMAA LIÄKITYSTÄ KOHALLEE.
        ON TAENNA HELLE PEHMENTEE
        PIÄTÄ ENTISESTÄÄ LISSEE.
        UOTAHA,KU MURUS SUA SELEVILLE,ETTÄ HILTOO JAHTOOT,NII
        MITEHÄ KÄÖP SULLE.
        TULLOOKO KALOSSIN
        KUVA PERSAUKSII.
        KERRO NYT MITE SILLE NUAPURI
        ISÄNNÄLLE JA APPIUKOLLES KÄV
        TULIVATKO TAKASI VAE OVATKO,SILLÄ REISSULLA VIELÄ?
        ONKO SE NUAPUR VAPPAA JA RIKAS?
        JOS VAEKKA MINÄ RUPPEISIN,SITÄ KAOTTA RANTOE
        SALLOO VOKOTTELEMAA.
        TOESE OMMO EN HUOLI SIKS,KU SE KUITENNI
        MÄNNÖÖ SEN ENTISE LUO EI SE SITÄ JÄTÄ KUMMINKAA.
        AE NII SEHÄN TAESSI OLLA JOUPPO EN MINÄ SITÄ SIT HUOLIKKAA.
        ANTAA UNOHTUVA KOKO UKO.

        no mutta päivää savon kummajainen,tuossa kun aikani tuota suomi-savo-suomi sanakirjaa pläräsin niin päsin kuin pääsinkin jutun juoneta kiinni. Tottahan se on että saattaapi käydä hullusti jos tuo emäntä kulta saapiselville ttä Hiltaa vkottelemassa kävin, pitänee ruveta keksimään hätävaleita


      • ON LUESKELLUT
        mounlex kirjoitti:

        no mutta päivää savon kummajainen,tuossa kun aikani tuota suomi-savo-suomi sanakirjaa pläräsin niin päsin kuin pääsinkin jutun juoneta kiinni. Tottahan se on että saattaapi käydä hullusti jos tuo emäntä kulta saapiselville ttä Hiltaa vkottelemassa kävin, pitänee ruveta keksimään hätävaleita

        JO JOITAKIN AIKASEMPIA KIRJOITUKSIASI
        JA NAURESKELLUT TÄÄLLÄ ITSEKSEEN.
        NAAPURIT LUULEE VARMAAN,ETTÄ MINÄ OLEN LÄÄKITYSTÄ VAILLA,
        JA SPOIITAVAT KYYDIN HOITOON.


      • PITI KIRJOITTAA
        ON LUESKELLUT kirjoitti:

        JO JOITAKIN AIKASEMPIA KIRJOITUKSIASI
        JA NAURESKELLUT TÄÄLLÄ ITSEKSEEN.
        NAAPURIT LUULEE VARMAAN,ETTÄ MINÄ OLEN LÄÄKITYSTÄ VAILLA,
        JA SPOIITAVAT KYYDIN HOITOON.

        SOITTAVAT


      • mounlex
        PITI KIRJOITTAA kirjoitti:

        SOITTAVAT

        ...soittavat?


      • KUN TÄÄLLÄ
        mounlex kirjoitti:

        ...soittavat?

        SINUN ENTISIÄ KIRJOITUKSIASI
        NAURAA HOHOTTELIN.
        NAAPURIT LUULEVAT ETTÄ OLEN SEONNUT LOPULLISESTI
        JA SITTAVAT MULLE KYYDIN HOITOON ,JOLLEKKIN OSATOLLE.TOIVOTTAVASTI NYT SAIT SELVÄN.
        TERV.>SAVON KUMMAJAINEN< )


      • mounlex
        ON LUESKELLUT kirjoitti:

        JO JOITAKIN AIKASEMPIA KIRJOITUKSIASI
        JA NAURESKELLUT TÄÄLLÄ ITSEKSEEN.
        NAAPURIT LUULEE VARMAAN,ETTÄ MINÄ OLEN LÄÄKITYSTÄ VAILLA,
        JA SPOIITAVAT KYYDIN HOITOON.

        Kuulostaakin enemmän kuin tutulta, muistan nuoruudestani kuinka ensimmäisin kerran jouduin psykiatrin tutkimuksiin, sillä vanhempani pitivät minua outona kun halusin aku ankkaan samaistuen lukea tätä mainiota lehteä ilman housuja.


      • nythä se sit
        mounlex kirjoitti:

        Kuulostaakin enemmän kuin tutulta, muistan nuoruudestani kuinka ensimmäisin kerran jouduin psykiatrin tutkimuksiin, sillä vanhempani pitivät minua outona kun halusin aku ankkaan samaistuen lukea tätä mainiota lehteä ilman housuja.

        selevissii,jota minä jo eppäelin
        tuolla aekasemmi sinä olittii se syntymä hullu.
        ihan niinku minnäe oon,ja eiku iän myötä vua pahenoo.


    • mökin muori

      vaan oli hiltan hammas mukis olioita jospa se aiko keittää sopan seuravalle päivälle. onneks miulla ei oo hampaita ollekaan joten märät on suutelmat. jaa tarinankertojalla on juhulat no hurraa vaan siis onnea saattaapi olla että huomen ei juttuu tulekkaan kun juhilit kumminkin koko päivä ja huomen on aivot jotekin takkuiset mutta kirjoita kuitenkin jottain että tiettää et hengis selevisit.taianpa keittääkki kahavit sinun juhlain kunniaksi.

    • se oikee appiukko

      NIIN PITTÄHÄN SE APPIUKOKIN ONNEE TOIVOTTAA VÄVYPOIJAALLE JA SOITTA RIMHAUTAN PIKKU LURITUKSETIN NIIN JA TUO MINUN PAREMPI PUOLISKO SINUN ANOPPI YHTYY SAMMAAN HURRAAA HUUTOIHIN. NYT TUNTURIN JUUREL PIETHÄN JUHULAT.

      • mounlex

        Hi hi jokos uksotte että nicotinellillakin alkaa nuokorvan taustat olla kuivat ja se anoppikin pitää minua niin isona poikana että uskalta minulle polkupyöräänsä lainata ilman apupyöriä. Mutta suurkiitos muistamisesta.

        -vävykokelas nicotinell-


      • HELIKOPTERI

        APPIUKKOKII ON NÄKÖJÄÄ JO KOTTIUTUNNA
        ONK REISSULTA.KERRO NYT SINÄ MIHI SE NUAPURI UKKO
        OEKEE JÄE?
        VAE HUKKUKO SE RUOJA.
        SANOHA SILLE VÄVYPOEJALLES MULTAKII ONNITTELUT TIÄLTÄ SAVOSTA

        KU JUHLITTA.
        PIEHÄ SITÄ SILIMÄLLÄ,ETTÄ SE EI KARKOO TUAS SEN
        HILTA MÖKILLE LIEKKÖ OOT TIETONE SEN METKUISTA.

        NAATTIKEEHA JUHLISTA.
        KERRTOKEEHA MITEN NE MÄN.


    • onnea

      • mounlex

        kiitos, vanhenemisestahan tässä vain on kyse


      • Noooh
        mounlex kirjoitti:

        kiitos, vanhenemisestahan tässä vain on kyse

        Jutut ovat aina huippuja.


    • mounlex

      merkkipäiväni muistamisesta

      Terveisin:Nicotinell osastolta T3

    • huomaaja.

      Samaa paskaa vuodesta toiseen.

    • puke

      kaikki istuvat punaisina nauruaan pidätellen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe